Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Acura TSX / TL vs Honda
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Honda
iHondafan
multzumim pt complimente...

Winter testing pt Acura:

http://www.youtube.com/watch?v=iVwtezd3P6o
DORU
Yuuuummmmy biggrin.gif
Otto73
Grozave masini Acurele astea, relativ indestructibile.
Dar din pacate designul lasa de dorit (din pct. meu de vedere)de ex. vezi ultima gen de TL (2009-prezent).
Penultima generatie (2004-2008) a fost cu mult mai aratoasa.
Iuliane daca nu ma insel ai avut un TL modelul 2004-2008.
iHondafan
am avut un TL 2006 pe care l-am schimbat pe un MDX 2011 ( am folosit-o pret de vreo 125000km/78k mile si mergea la fel de bine ca in primul an; nu i-am schimbat decat bateria si pneurile). a fost ireprosabila si raman la parerea ca era foarte greu sa gasesti masina mai buna in banii ei.

modelul dupa 2009 nu mi-a placut nici mie, nici ca design si un pic prea mare/moale/american - se invartea cu Lexus ES, Nissan Maxima si Buick-urile sedan mari. TSX ( Accord non-american) era insa similar ( am avut un loaner pentru o zi) din pacate varianta V6 era mult prea scumpa si nu avea diferential autoblocabil ca TL.

astept sa vad cum va fi noua generatie. se pare ca va fi oleaca mai mica si mai sprintena. deocamdata a iesit RLX ( Honda Legend) dar au renuntzat la AWD si nu e RWD. parerea mea ca o masina FWD cu peste 300CP e cam handicapata fata de AWD sau chiar RWD la puterea asta. 335 are si el deja probleme usoare de a pune puterea pe asfalt - banuiesc ca le pot atenua cu alte pneuri dar un diferential autoblocabil ar fi fost indicat. de fapt la plecari spre stanga sau dreapta TL-ul fugea mai bine/liniar decat bavareza. odata in miscare bavareza e insa superioara ( ++ motorul si + suspensia/echilibru).
DRAGOS
Acura TL pre-2009 era un TSX 2003-2008 pe steroizi biggrin.gif Cel putin asta e parerea mea, masinile au acelasi limbaj de design. Si mie mi-a placut foarte mult modelul asta.

Cat despre cea noua, nici pe mine nu ma incanta in mod special, dar: link! woot.gif
iHondafan
TL AWD ( cu motorul de 305CP - V6 de 3.7l) nu e chiar ceva de ignorat. 0-100km/h in 5.2 sec pt manuala. comparabil aici cu un A6 3.0T cu 15-18k mai scump la aceeasi echipare. adevarat ca in varianta automata A6-le ( cu 8 trepte) e superior. dar la banii de TL AWD full abia daca iei un A6 2.0T baza... daca nu te ustura portofelul sa dai 57-60k pe un A6 e super... dar cu 42K cumperi cam acelasi lucru de la Honda, minus eticheta...
DORU
QUOTE (DRAGOS @ Apr 7 2013, 02:37 PM) *
Acura TL pre-2009 era un TSX 2003-2008 pe steroizi biggrin.gif Cel putin asta e parerea mea, masinile au acelasi limbaj de design. Si mie mi-a placut foarte mult modelul asta.


Daca nu ar fi sistemul asta de KKT de taxare in RO, eu demult am o slabiciune clara pt modelele de care povestesti...design-ul ma innebuneste de numa yup.gif banana.gif
DRAGOS
Pai a mea e un TSX cu taxe decente biggrin.gif
DORU
Da, corect biggrin.gif
Numa ca eu visez la masini cu puteri aprox 200cai minim... si aici un TL pre-2009 nu m-ar deranja teehee.gif ...sau macar Honda Accord R-Type 2.2 VTEC 212 cai din 2002/2003...
Numa ca aici taxele sunt mai mari si nu-mi place sa imbogatesc statul roman, destul de hot si asa...

In cel mai rau caz as accepta un Civic 1.8 VTEC VVTi 169 cai cu LSD... insa pana acolo mai e de asteptat, piata second-hand e in blocaj. thumbsup.gif
DRAGOS
A fost o discutie lunga pe forumul marcii referitor la Accord 2003-2008, 2.0 vs 2.4(155cp vs 190cp). Motoarele sunt dezvoltate unul din altul, K24 avand stroker kit si VTEC si pe evacuare, fata de 2.0 cu VTEC doar pe admisie.

Diferetele intre masini le poti vedea in link-ul ASTA.

TSX-ul american avea un K24 usor odificat cu 200cp(205 dupa facelift), fata de europeanul de 190cp. Chestii legate de normele de poluare.

Pe scurt, cilindreea mare de pe TSX se vede dupa 130-140 km/h. Eu mi-as fi luat 2.4 daca gaseam unul pt ca, recunosc, merg destul peste 130 km/h, dar depinde de fiecare.
mircanu
Avantajul unui motor mai mare se vede la drum intins, unde la o viteza de, sa zicem 130 km/h, va merge la mai putine turatii si va consuma mai putin decat un motor care merge mai turat. Ptr cine merge frecvent in afara la drum intins un motor mai mare de peste 2l, eventual cu mai mult de 4 cilindrii, are sens.
Daca te freci masina numai prin oras si o data pe luna o scoti la drum intins atunci nu are sens sa dai banii pe o cilindree mai mare.
DRAGOS
Exact, tocmai de asta am cautat 2.4, pentru ca merg destul si inafara. Doar ca ce cautam eu, 2.4, manual, facelift, fie nu exista, fie are preturi aberante. Adica executive nu s-a vandut manual, iar Type-sau fost doar cateva.

Totusi si in oras un motor mare are sens: chiar daca va consuma putin mai mult, cuplul de jos il va face mai placut la condus. Un motor mai mare are sens cam oricand, parerea mea.
DRAGOS
Doru, fa tu un split ca suntem offtopic rau smile.gif
DORU
QUOTE (DRAGOS @ Apr 7 2013, 05:13 PM) *
A fost o discutie lunga pe forumul marcii referitor la Accord 2003-2008, 2.0 vs 2.4(155cp vs 190cp). Motoarele sunt dezvoltate unul din altul, K24 avand stroker kit si VTEC si pe evacuare, fata de 2.0 cu VTEC doar pe admisie.

Diferetele intre masini le poti vedea in link-ul ASTA.

TSX-ul american avea un K24 usor odificat cu 200cp(205 dupa facelift), fata de europeanul de 190cp. Chestii legate de normele de poluare.


Da, din comparatie reiese clar ca cei 37Nm / 35CP in plus aduc o performanta sensibil mai buna, in conditiile unei diferente de masa neglijabile.
Cutia de viteza are rapoarte apropiate (in caz ca are si acelasi nr viteze) ?

Exista un motor de 2.4L pe TL care are mai bine de 200 cai, asta in SUA, ala mi-ar fi placut sincer sa fiu. Si eu cred ca cilindreea mai mare la aspirate aduce beneficii in orice conditii de drum fiind mai putin stresata...plus ca are cuplu mai mare mai de jos putin thumbsup.gif

iHondafan
QUOTE (mircanu @ Apr 7 2013, 04:19 PM) *
Avantajul unui motor mai mare se vede la drum intins, unde la o viteza de, sa zicem 130 km/h, va merge la mai putine turatii si va consuma mai putin decat un motor care merge mai turat. Ptr cine merge frecvent in afara la drum intins un motor mai mare de peste 2l, eventual cu mai mult de 4 cilindrii, are sens.
Daca te freci masina numai prin oras si o data pe luna o scoti la drum intins atunci nu are sens sa dai banii pe o cilindree mai mare.


nu doar asta, mai e si demarajul si reprizele... de acord ca nu ai nevoie de 200CP ca sa te fatzai prin oras (mai ales daca e vorba de Bucuresti sau alte orase cu trafic dens). TLa mea avea prea multa putere la plecare (cu tot cu LSD) dar odata lansata la 20-25km/h tragea liniar.

revenind la Honde parerea mea ca cea mai echilibrata a fost Accord/Prelude 2.2l de 210-217CP (1997-2001). avea doar vreo 1300 de kile, mai lata ( inclusiv ecartament) si mai joasa decat Civic 2006-2010. singurul minus ca nu avea transmisie manuala in 6 trepte (nici serie 3 in epoca nu avea asa ceva), in rest era masina perfecta FWD si nu cred ca s-au facut multe mai faine. parerea mea ca bate ca feeling si A3/GTI, care scot aceleasi 7sec pe 0-100km/h sau Mazdaspeed3 care eceva mai rapida dar mai "coltzuroasa"... in plus Prelude cred ca le bate si la manevrabilitate fiind cum am zis mai usoara si cu centrul de greutate mai jos si baza mai mare ( ampatament/ecartament).

ma intreb cand va face Honda ceva similar...
DORU
Da, da, de Accord Type-R cu motor 2.2 VTEC VVTi vorbeam si eu, acesta imi face bine cu ochiul :

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/honda...Features=EXPORT
DRAGOS
QUOTE (DORU @ Apr 7 2013, 06:08 PM) *
QUOTE (DRAGOS @ Apr 7 2013, 05:13 PM) *
A fost o discutie lunga pe forumul marcii referitor la Accord 2003-2008, 2.0 vs 2.4(155cp vs 190cp). Motoarele sunt dezvoltate unul din altul, K24 avand stroker kit si VTEC si pe evacuare, fata de 2.0 cu VTEC doar pe admisie.

Diferetele intre masini le poti vedea in link-ul ASTA.

TSX-ul american avea un K24 usor odificat cu 200cp(205 dupa facelift), fata de europeanul de 190cp. Chestii legate de normele de poluare.


Da, din comparatie reiese clar ca cei 37Nm / 35CP in plus aduc o performanta sensibil mai buna, in conditiile unei diferente de masa neglijabile.
Cutia de viteza are rapoarte apropiate (in caz ca are si acelasi nr viteze) ?

Exista un motor de 2.4L pe TL care are mai bine de 200 cai, asta in SUA, ala mi-ar fi placut sincer sa fiu. Si eu cred ca cilindreea mai mare la aspirate aduce beneficii in orice conditii de drum fiind mai putin stresata...plus ca are cuplu mai mare mai de jos putin thumbsup.gif

Cutia de viteze e in 6 tr pe k24 si in 5tr pe k20. Asta va fi prima modificare la mine, odata cu ambreiajul care oricum va trebui schimbat. Estimez asta peste vreo 15-20k km, 6-8 luni.

2.4 de pe TL este cel de TSX, cel mai probabil. Cum spuneam, in SUA are 205cp.

Accord-ul type-r este o masina excelenta, insa de consum mic nu poate fi vorba acolo.
iHondafan
nu cred ca Accord/Prelude tR 2.2 consuma mai mult decat un Accord mai nou 2.0l. era ceva mai usor, mai mic ( aerodinamicitate prob mai buna); motorul desigur era tunat pentru performanta dar nu cred ca e mult mai energofag decat un 2.0 eVTEC. all in all, cred ca ajungi tot cam pe acolo cu consumul.

problema e ca nu le mai fac... daca ar baga injectie directa, ultimele aliaje, uleiuri l-ar scoate mai eficient si mai usor. cu electronica la minim ar iesi si destul de ieftin ( cat un Civic tR sau sub); FWD cu 220CP si vreo 200Nm cu red line la 8500rpm... new Prelude - sweet mamma... drive.gif
iHondafan
QUOTE (DORU @ Apr 7 2013, 06:40 PM) *
Da, da, de Accord Type-R cu motor 2.2 VTEC VVTi vorbeam si eu, acesta imi face bine cu ochiul :

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/honda...Features=EXPORT


yep, ala e sedan. Prelude era acelasi lucru coupe... 5000 euro e de pomana daca e bine intretinut si ne-busit. si sa cauti un motor de rezerva...
DORU
Cand voi avea 2 din cel 3 masini din familie deja vandute...o sa cer eu toate sfaturile necesare thumbsup.gif

Multumesc !
DRAGOS
QUOTE (iHondafan @ Apr 7 2013, 08:43 PM) *
nu cred ca Accord/Prelude tR 2.2 consuma mai mult decat un Accord mai nou 2.0l. era ceva mai usor, mai mic ( aerodinamicitate prob mai buna); motorul desigur era tunat pentru performanta dar nu cred ca e mult mai energofag decat un 2.0 eVTEC. all in all, cred ca ajungi tot cam pe acolo cu consumul.

problema e ca nu le mai fac... daca ar baga injectie directa, ultimele aliaje, uleiuri l-ar scoate mai eficient si mai usor. cu electronica la minim ar iesi si destul de ieftin ( cat un Civic tR sau sub); FWD cu 220CP si vreo 200Nm cu red line la 8500rpm... new Prelude - sweet mamma... drive.gif


Consuma, consuma, testat de mine. In ro sunt doar 2 accord-uri type-r, cunosc ambii proprietari(intre timp unul a devenit fost...). Masina consuma in regim de mers foarte usor cat ia masina mea la mers normal. Inafara, cand eu scot 7, el va scoate 9, cand eu scot 10, el va scoate 13, iar paralela se pastreaza si in oras.

E mai putin aerodinamica(TSX/Accord Eu a fost cea mai aerodinamica berlina la vremea ei, CX 0.26), cutie de viteze tot in 5 tr, dar foarte scurte, greutate cu vreo 50kg mai mica. In schimb este intr-adevar o masina senzationala, LSD in cutie, 0-100 in sub 7s, scuane Recaro si un sasiu folosit in WTCC si BTCC.

Exact cand am schimbat eu civicul cu accord, am avut ocazia sa iau unul dintre type-r-urile de 212cp din ro. Ce m-a tras inapoi a fost taxa de poluare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.