Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Producatorii de vehicule manipuleaza testele de poluare si consum
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
f1anatic
Ce noutate...veche...

Articolul de pe BBC NEWS
http://www.bbc.co.uk/news/business-21759258?print=true

QUOTE
Slick tyres are pumped hard to reduce rolling resistance. Brakes are adjusted, or at times even disconnected, to reduce friction. Cracks between body panels and windows are taped up to reduce air resistance. Sometimes they even remove the wing mirrors.

"About half the official improvements in fuel efficiency during the last decade results from efforts made by carmakers during testing, rather than from real-life improvements," Mr Archer says.

In reality, some models emit 50% more CO2 than the official figures claim, while others emit some 15% more than claimed. They also use more fuel, as noted by many a motoring journalist.


Articolul BBC mentioneaza organizatia Transport Environment care nu imi este clar ce face. Insa au o pagina de web si citeva articole care detaliaza problema.

http://www.transportenvironment.org/public...t-match-reality

Adevarul nu ar trebui sa surprinda pe nimeni. In Statele Unite nu doar Hyundai - KIA au fost gasite cu metode creative in priviinta consumului ci si Toyota (Prius). Doar ca in USA Agentia de Protectia Mediului testeaza toate masinile iar numerele oficiale sint cele publicate de ei - si in general sint mult mai mici decit cele precizate de producatori pe pagina de web etc. Pentru 2008 Agentia de Protectia Mediului a reviziut testul si acum cifrele sint mult mai aproape de realitate.
--------------
NOTA PERSONALA
Subaru meu cind l-am cumparat scotea oficial 25 mpg pe autostrada. Nu a scos niciodata 25 mpg. A scos 27 mpg ne-molestata iar dupa m-am apucat de prostii cu ea, a ajuns spre 31-33. Cu timpul (mai ales cu noul turbo) a scazut la un 30-31 insa cifrele oficiale actuale indica 23 mpg pe autostrada. Chiar cu 1 mpg mai prost ca Jeep-ul proaspat cumparat (care este o masina cu un CoD = 0.37 comparat cu 0.29 la Subaru)iar Jeep-ul cintareste cu cca 800 kg in plus. Mai punem la socoteala faptil ca Jeep-ul poate folosi benzina regular pe cind Subaru are nevoie de premium si mai ca as zice ca...pretul de operare in $/mila condusa va fi similar sau poate chiar mai mic la Jeep. And on this bombshell - I bought an SUV to save money !
James Kilowatt
Hehe, cred ca astea subestimeaza asrpu ce se intampla in Europa, in special cu emisiile (si consumul) dieselului. Aici cycle beating a ajuns o adevarata arta. Si pe masura ce normele se inaspresc sunt dispus sa pariez ca diferenta dintre ce scrie pe hartie si ce se intampla in viata reala sunt si mai flagrante.
DORU
Da, minciuni multe cum de altfel nu stiu pe cati mai mira !

De aceea nici nu-mi plac masinile mai noi (aici pot dezvolta pe ani pt cine nu-mi cunoaste pct vedere) pt ca aduc prea putin pt ceea ce pretind, la bani mai multi !
solmar
Hai mai ce naiba! Ce, suntem copii sa citim titluri d'astea. Pai e normal. Cand oare un producator va spune adevarul despre masina? A reusit careva pana acum sa se inscrie in consumurile declarate in fisa de prezentare?
James Kilowatt
Daaa... eu am reusit sa scot consumurile din carte, cu vitezele medii din carte. Insa doar asa, de-al dracu', nu e o chestie curenta.
HalbaSus
Eu am reusit sa bat consumul din carte la aproape toate masinile... insa mers in regim de ecomaraton, si vorbim doar de extraurban, urban nu am incercat si nici nu am reusit niciodata.

QUOTE
De aceea nici nu-mi plac masinile mai noi (aici pot dezvolta pe ani pt cine nu-mi cunoaste pct vedere) pt ca aduc prea putin pt ceea ce pretind, la bani mai multi !


In opinia mea e o chestie buna ca mint cand e vorba de noxe, probabil daca nu ar minti si s-ar conforma pe bune, atunci am avea niste motoare extrem de anemice si nasol de condus. Asa ca prefer sa minta.
solmar
Daca am conduce by the book atunci am respecta si legile, viteza legala, culoarea galbena a semaforului... si viata ar deveni plictisitoare adica by the book. As minti daca nu v-as spune ca am inregistrat niste consumuri record de mici cu Fabia verisoarei mele... dar a fost asa de-al dracu sa vad cum e. Mi se mai pune pata sa merg pe A2 cu 110-120 km/h sa vad ce consum scot ca oricum nu ajung cu mult mai devreme la Bucuresti... dar imi trece. Pentru ca de fapt fac o economie de 1 l/100 km. Adica in total o economie de 2 litri si ceva la dus ... vreo 5 litri dus-intors. M-am scos, 30 de lei. Dar daca stau bine sa ma gandesc m-am lasat de fumat acum 8 ani, asa ca ma compensez cu economiile de acolo! 36182451.gif Asa ca mai bine talpa!

Mama lor de manipulatori!
hainejucam
Nici nu ma mira sa citesc treaba asta, dar mersi ca ne aduci aminte sa nu uitam in ce lume traim.

Apropo, sunt now pe aici si asta e primul meu post. - Este si vreo sectiune unde noii membri pot spune salut ?
James Kilowatt
QUOTE (hainejucam @ Mar 21 2013, 11:47 AM) *
Este si vreo sectiune unde noii membri pot spune salut ?


Daaaa... toate sunt bune ca sa spui salut. Insa exista o sectiune si mai buna unde poti sa-ti prezinti masina smile.gif
iHondafan
imi permit sa iau pozitia ca si ziaristii trebuie sa manance o paine asa ca trebuie sa gaseasca subiecte, comflicte, senzational. din experienta mea proprie cel putin pe partea asta de garla si la conditiile de trafic de aici masinile cu care am umblat io au cam scos unde zice eticheta ( sa fiu obiectiv parca iese oleaca mai bine pe autostrada si ceva mai rau in oras). situatii de 50% intre consumul real si cel afisat NU am vazut vreodata. poate de 10-15% da, dar nu mi se pare semnificativ. dupa cum spune si eticheta "consumul real variaza"...
former_ozz
Sint perfect de acord, in conditiile EPA scot foarte aproape de consumul afisat. Numai ca cine poate sa conduca cum zic ei?
Acum problema e ca la viteza constanta cam toate masinile au nevoie de 20CP sa zicem (la Cx*Arie fronatala egala) si cum motoarele au eficiente apropiate pe autostrada nu e asa mare diferenta intre consumurile din carte (majoritatea se invirt in intervalul ~32-38mpg, ies din interval numai extremele). Problema e cind o calci, un motor de 300CP va consuma cu totul altfel decit unul de 140CP pentru ca livreaza mai multa putere.
La fel de fapt si un motor mic de pe o masina grea unde stai mult cu acceleratia la podea ca abia se misca.
Si atunci pare ca "te-au pacalit".

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2017 Invision Power Services, Inc.