Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dezbatere necesara SUV
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
vitalys
Buna dimineata tuturor,

In primul rand as vrea sa precizez ca sunt nou pe acest forum, mi am facut lectia, m am documentat, dar am ramas cu nedumeriri in privinta ALEGERII UNUI SUV Second Hand !!!
Bun, ceea ce vreau sunt urmatoarele:
- Euro 5
- SUV cu o vechime maxima 2009, preferabil 2010.
- Un maxim de 120000km REALI la bord, preferabil sub 100k.
- NAVIGATIE si camera spate pt parcare numai bine(cerinta speciala necesara pt nevasta rolleyes.gif )
- Senzori parcare.
- Motorina cu un motor de 2000 maxim, cu aferentii 130-180cc (am intalnit la un hyndai ix35 180cc )
- Transmisie manuala
Pt toate aceastea enumerate mai sus as putea da un maxim de 16-16500E .
Mentionez ca am ramas indecis si dupa multe cautari am gasit urmatoarele marci:
- VW TIGUAN ( preferabil Rline) are un aspect exterior incredibil/ parerea mea personala.
- Hyundai ix35
- Ford Kuga / Skoda Yeti ( au un aspect care nu ma atrag personal, dar dotari bune....)
- Bmw X3 - desi cred ca depaseste cu mult pretul disponibil, pt cerintele enumerate
Apreciez orice parere legata de marci, (marci noi binevenite daca mai exista )preferabil cei ce deja sunt posesori sau macar au condus asa ceva o perioada.
Aleg SUV datorita garzii inalte la sol fata de alte masini, NU il voi folosi off-road, dar va intalnii si drum cu acces mai greu in special iarna.
Se va conduce mai mult Bucuresti - Iasi (imprejurimi)
vitalys

Chiar nimeni nu vrea sa dea o mana de ajutor?
James Kilowatt
Intre ora 4AM si 8AM e putin probabil sa primesti prea multe pareri...

Daca e Euro5 e deci produs minim 2009-2010. De ex Kia Sportage sau Hyundai IX35 sunt inca in garantie, iar la mine la astia garantia e transmisibila. Insa naiba stie daca se incadreaza la pret.

Daca vrei mai mult ajutor cauta ofertele concrete si posteza linkuri spre cele care te intereseaza. E mult mai usor sa compari doua masini concrete decat marci, modele, etc.
vitalys
QUOTE (James Kilowatt @ Mar 11 2013, 09:04 AM) *
Intre ora 4AM si 8AM e putin probabil sa primesti prea multe pareri...

Daca e Euro5 e deci produs minim 2009-2010. De ex Kia Sportage sau Hyundai IX35 sunt inca in garantie, iar la mine la astia garantia e transmisibila. Insa naiba stie daca se incadreaza la pret.

Daca vrei mai mult ajutor cauta ofertele concrete si posteza linkuri spre cele care te intereseaza. E mult mai usor sa compari doua masini concrete decat marci, modele, etc.


Ideea e ca as opta intre Tiguan(prefereabil R-line) si Hyundai ix35. Repet SH ...si asteptam ceva pareri de incurajare sau macar actuali conducatori ai marcilor..ceva... sa ma decid odata. Achizitia se va face undeva prin iunie-oct maxim.
James Kilowatt
La SH conteaza mai mult ofertele in sine. Cauta care te-ar interesa, pune link, si vei primi pareri... un versus intre modele e util doar daca vrei sa le cumperi noi. La SH conteaza masina, nu modelul.
vitalys
QUOTE (James Kilowatt @ Mar 11 2013, 11:11 AM) *
La SH conteaza mai mult ofertele in sine. Cauta care te-ar interesa, pune link, si vei primi pareri... un versus intre modele e util doar daca vrei sa le cumperi noi. La SH conteaza masina, nu modelul.


Niste link uri ajutatoare:

http://www.autovit.ro/volkswagen-tiguan-C28280979.html VW Tiguan
http://www.autovit.ro/ford-kuga-C27536020.html Ford Kuga
http://www.autovit.ro/hyundai-ix35-C28132361.html Hyundai ix35
http://www.autovit.ro/toyota-rav-4-C28148390.html Toyota Rav 4 (acum am gasit o)
http://www.autovit.ro/mazda-cx-7-C28008113.html Mazda CX 7

Acum am observat ca preturile sunt cu vre o mie de Euro mai mult decat am pus eu in prima descriere...
Oricum...Cum vi se par... Tiguanul are o concurenta extraordinara.... si nu stiu ce sa zic
OvidiuH
CX7 este o masina extrem de placut de condus, insa are probleme cu discurile de frana si ambreiajul. De asemenea nici consumul nu e extraordinar.

Cea mai rasarita varianta dintre cele mentionate de tine mi se pare IX35.
HalbaSus
Eu as merge pe CX7 in special datorita spatiului interior (e drept, tu nu ai spus ca ai avea nevoie de foarte mult spatiu, dar celelalte din lista au un spatiu interior/portbagaj ridicol de mic raportat la cat par de mari, in portbagajul unui Tiguan bagi doar cu putin mai multe decat in cel al unui golf).
De asemenea (cred) ca are si cel mai bun comportament la viteze mari din lista enumerata fiind mai degraba crossover decat SUV (ceea ce si cauti defapt din cate am inteles).
James Kilowatt
Eu as lua Hyundai-ul. Ar trebui sa aiba minim inca 3 ani de garantie, adica mai mult decat am avut eu la o masina noua. Asta mi se pare un factor important pentru o masina la SH despre care nu stii cine si cum a tras de ea.
DORU
Si eu tot Hyundai-ul !

Sau deloc, ca nu prea suport SUV-urile whistling.gif
iHondafan
Hyundai-ul mi se pare si mie cel mai bun/practic din cele postate si la conditiile din Ro. mai ales ca are si km mai putini, garantie lunga. ix35 ( Tucson) e compact crossover. fiabilitate la medie sau usor peste.

daca ai nevoie de spatiu mai mult ( si prob ceva mai mult rafinament) as merge pe CX7. singura buba e ca e peste 2000cc cilindreea... CX7 am probat cu motorul 2.3 turbo injectie directa ( vreo 245CP), mi se pare near-premium. modelele 2010-2011 sunt si mai fiabile decat media. problemele de frane s-au remediat la acesti ani ( trebuie sa te uiti pe talon sa fie produs in 2010 sau dupa)...
codrin.m
QUOTE (OvidiuH @ Mar 11 2013, 02:43 PM) *
CX7 este o masina extrem de placut de condus, insa are probleme cu discurile de frana si ambreiajul. De asemenea nici consumul nu e extraordinar.

Diesel-ul n-a mai avut probleme. Ca imagine, e peste cele enumerate. Consum 9-9.5 in Bcuresti.

Orice comparatie mi se pare inutila avand in vedere ca achizitia se va face peste 6 luni, si vorbim de sh.
Watcher
Eu am urmatoarele pareri, in calitate de posesor de masini "mari" smile.gif :

1) tiguan = golf deci nu ca masina de teren ohmy.gif
mai bine iti iei un touareg putin mai vechi, cu echiparea aceea cu reductor si blocant spate (!) , suspensie pneumatica (garda la sol pana la 40cm zice-se), motor de 3 l, 245 cp, macar stii o treaba - alta masina cu totul

2) hyundai sau ford - no way.
3) mazda - nu am o parere

Daca e sa aleg eu , pe banii mei dintre masinile listate, as alege rav fara sa ma gandesc. argumente: e suv 'adevarat' (inventatorul suv ului ), si e TOYOTA smile.gif

Daca as avea bugetul asta si nu as fi obligat sa aleg dintre masinile astea as alege un land cruiser , pajero, sau daca vrei comportament pe strada un touareg, putin mai vechi. Diferenta este imensa.
vitalys
QUOTE (Watcher @ Mar 11 2013, 05:31 PM) *
Daca as avea bugetul asta si nu as fi obligat sa aleg dintre masinile astea as alege un land cruiser , pajero, sau daca vrei comportament pe strada un touareg, putin mai vechi. Diferenta este imensa.


Eu ma gandesc si pe viitor, iar cu motoarele masinilor enumerate ajungi sa dai impozit pe an grupa mare... urmaream ceva pana in 2000 cm. tu ai schibat clasa pur si simplu. E ceva peste ceea ce imi permit.
HalbaSus
Watcher, din topic reiese ca el nu are nevoie foarte mare nici macar de AWD, doar de o garda ceva mai mare. Reductor si garda reglabila sunt mofturi de off-road. Eu am folosit reductorul de pe touareg o singura data (si asta pentru ca era zapada/gheata/very_slippery_shit masina era cu gume allweather tocite si trebuia sa urc o panta... pana la urma cred ca o puteam urca si fara reductor pentru ca am mers pe principiile de conducere a lui J. Clarkson (POWAAAAAAAAAAH) (da, da, da, am incercat cu frumosul prima data, nu a mers).

QUOTE
... urmaream ceva pana in 2000 cm. tu ai schibat clasa pur si simplu. E ceva peste ceea ce imi permit.


obisnuieste-te cu asta, vei pati des pe forumuri auto, nu pentru ca nu am fi in stare sa citim ce vrei tu, ci pentru ca noi vrem sa recomandam masini bune chiar daca cel care intreaba nu vrea. Suntem ca si in bancul cu bula care impreuna cu 7 colegi pionieri au ajutat o batranica sa treaca strada desi batranica nu vroia sa treaca strada.
vitalys
voi tine cont de toate sfaturile si cu cat citesc si ma documentez mai mult....mai multe informatii imi dau seama ca sunt o multitudine de posibilitati. in banii care ii dispun gama de masini e f mare... acum realizez intradevar.
Oricum, am ajuns la concluzia, care pana acum nu vroiam sa aud asa ceva, masinile "asiatice" merita cel putin la fel de mult ca cele nemtesti...poate chiar te vor surprinde cu nu stiu ce garantie inca 3 4 ani la o masina SH...cum am intalnit deja.
Watcher
QUOTE
Eu ma gandesc si pe viitor, iar cu motoarele masinilor enumerate ajungi sa dai impozit pe an grupa mare... urmaream ceva pana in 2000 cm. tu ai schibat clasa pur si simplu. E ceva peste ceea ce imi permit.


Eu argumentez astfel: daca economisesti 2000 euro la inceput (la achizitie), ai bani de impozit 4 ani de zile (la 3000 cmc este impozitul 2100 lei cu reducere). Intotdeauna banii AZI sunt mai valorosi decat banii MAINE (inflatie, etc). Deci 2000 euro azi >> 4 x 2100 in 4 ani.

Argumentul 2: japonezele pe care le-am listat (land cruiser, pajero, pathfinder, etc) vor avea nevoie de mai putini bani pe reparatii (in special land cruiser) decat orice alta masina din lista respectiva.

Pe de alta parte, Halba are dreptate, fiecare iti recomanda ce ar face el cu banii aia, nu ce ar face el daca ar fi exact in locul tau, pentru ca nimeni nu e exact in locul tau...
James Kilowatt
Partea cu reparatiile e discutabila, la coreene pretul poate fi 0€ avand in vedere ca majoritatea sunt inca in garantie. Si faptul ca sunt SUV-uri si nu offroadere pe bune le ajuta si la consum, cel putin IX35 are un consum (conform forumistilor monomarca) surprinzator de redus chiar si cu motorizarile pe benzina si/sau cu cutii automate.

PS
Ia uite ce zic englezii: Daca te iei dupa astia Sante Fe (IX35 n-am gasit) se strica la fel de des ca LC, insa costa aproape la jumatate reparatiile
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/303
Si de Hyundai Santa Fe
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/113

Iar tucson vs rav4 e aceeasi treaba... crapa la fel de des, insa e mai ieftin de reparat.
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/114
si o bate pe RAV4
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/308
vitalys
Eu ma gandeam altfel, dupa 2009..2010 = mai putini km, posibilitatea de a avea inca garantie(la anumite modele), dotari mai bune
Intretinerea...la o astfel de masina ..oricum sa zic ca e in aceeasi gama ... adica nu dai pt una cu 2000ron mai mult decat la cealalta... ma rog.
Ma intereseaza fiabilitatea, consumul redus, si de ce sa mint vreau sa aiba si un aspect frumos. De aceea am exclus Yeti smile.gif) ma zgarie pe creier cand vad una.
DORU
Daca aduci in discutie factorul fiabilitate, ia-ti masina mai veche de 2009 thumbsup.gif
Titi1988
Cum nu am cunostinta sau experienta in acest domeniu ( SUV-uri de oras) o sa recomand ceea ce mi se pare mie mai ok si anume
1.Toyota RAV4 ( din simplul motiv ca bancheta spate culiseaza fata-spate=> un spatiu la picioare mult mai mare si pentru ca o cunostinta a facut accident si s-a dat de 3 ori peste cap cu unul. Masina dauna totala si tipa a coborat de la volan doar cu un soc zdravan)
2.Nissan QQ 2.0 dCI ( am auzit doar lucruri bune despre aceasta masina)

Imi face cu ochiul noul Kia Sportage dar din pacate in alegerea unei masini nu te bazezi doar pe aspectul exterior thumbsup.gif

Succes si ai grija la samsari. NU EXISTA PONTURI CAND VINE VORBA DE MASINI SH. DACA MASINA ARE PRET MAI MIC DECAT CEL AL PIETEI=>FUGI!
James Kilowatt
Duster nou? Are si motor de 1.5, parfum la taxe smile.gif
Titi1988
QUOTE (James Kilowatt @ Mar 12 2013, 03:13 PM) *
Duster nou? Are si motor de 1.5, parfum la taxe smile.gif


si are aer conditonat manual.. daca este ceva ce nu imi place la dacii este aerul conditionat manual. Din 5 in 5 minute trebuie sa umbli la reglaje. Cand sunt cu nissanul pun 22 de grade vara/iarna si gata..
solmar
Si eu te-as sfatui tot Duster. Sau Hyundai, desi n-am condus vreunul. Dar misuna pe strada.
RAV4. Avem unul din 2007 pe firma si nu reusim sa-l vindem. Pesemne cerem prea mult. Eu unul n-am fost multumit de service.
Nissanul inseamna motor de Renault ... parca nu e o combinatie fericita.
Kia cam zdrangane.
Touaregul - a evoluat in suv din alt segment. Nu mi se pare alegerea perfecta. De ce nu un Passat 4x4 in cazul asta? Si iesi mai ieftin.
Yeti - indiscutabil Skoda face masini bune. Ce daca e patratoasa.... ar trebui sa vezi avantajele, nu dezavantajele. Volvo facea masini si mai patratoase ... dar si dublu la pret.

Senzor de parcare, navigatie (sau spalatoare de faruri), etc sunt fonfleuri pe care le poti monta ulterior. Important e sa alegi masina si sa te incadrezi in fonduri.
vitalys
Pana la urma cred ca o sa testez cateva masini sa vad cum se simt cu adevarat. Mai am cateva luni bune pana ajung in tara si pana atunci poate gasesc alte oferte. Va voi tine la curent cu alegerea facuta.
Multumesc pt pareri si...subiectul ramane deschis daca cineva mai vrea sa isi exprime parerea.
vitalys
Am mai gasit o masina de care nu am auzit nimic. Ceva pareri?

http://www.autovit.ro/mitsubishi-asx-C27956527.html motorina

http://www.autovit.ro/mitsubishi-asx-C28303788.html benzina
Titi1988
Am fost cu unul pe motorina 1.8 150 cp. Erau nou cu 2000 km fara 4x4 si sincer.. nu m-am impresionat cu nimic. Motorul urca liniar in putere, adica in momentul in care iti bagai piciorul in acceleratie urca usor si constant fata de un 2.0 tdi care accelereaza mai brutal, adica iti bagi piciorul si sare imediat.
Motivul pentru care tipul l-a luat a fost ca ii motor de generatie noua si avea un consum foarte mic fata de celelalte masini de 150 cp.. ( care mi s-au parut doar pe hartie) dry.gif
Titi1988
LE LE Blocul este fabricat din aluminiu ceea ce economisește 10 kg din greutatea motorului. Folosește un sistem de distribuție variabilă a supapelor iar injecția de carburant este directă.
Consum Urban [l/100 km] 6,9
Consum Extraurban [l/100 km] 5,0
Consum Mediu [l/100 km] 5,7
f1anatic
QUOTE (DORU @ Mar 11 2013, 08:52 AM) *
Si eu tot Hyundai-ul !

Sau deloc, ca nu prea suport SUV-urile whistling.gif


Hai mah...cu declaratia asta ajung sa o interpretez ca pe un afront personal la alegerile mele recente in priviinta masinilor :-) teehee.gif

QUOTE (Watcher @ Mar 11 2013, 11:31 AM) *
Eu am urmatoarele pareri:

Daca e sa aleg eu , pe banii mei dintre masinile listate, as alege rav fara sa ma gandesc. argumente: e suv 'adevarat' (inventatorul suv ului ), si e TOYOTA smile.gif


Habar nu am citi bani costa acolo...dar eu as lua un Subaru Forester sau un Outback diesel. Ba chiar un Impreza Outback / Sport (e ala cu garda la sol ceva mai ridicata). Masinile astea au si garda la sol mai mare si AWD (adevarat) si diesel.

QUOTE (vitalys @ Mar 12 2013, 05:17 AM) *
Oricum, am ajuns la concluzia, care pana acum nu vroiam sa aud asa ceva, masinile "asiatice" merita cel putin la fel de mult ca cele nemtesti...poate chiar te vor surprinde cu nu stiu ce garantie inca 3 4 ani la o masina SH...cum am intalnit deja.


Parerea mea este ca masinile asiatice merita mai mult decit cele germane (cu anumite exceptii - iar exceptiile sint date exclusiv de modelele de virf) ...si sustin parerea asta aici pe forum de un deceniu, doua cincinale si aproape 10 ani.
DORU
QUOTE (f1anatic @ Mar 14 2013, 05:00 AM) *
QUOTE (DORU @ Mar 11 2013, 08:52 AM) *

Si eu tot Hyundai-ul !
Sau deloc, ca nu prea suport SUV-urile whistling.gif


Hai mah...cu declaratia asta ajung sa o interpretez ca pe un afront personal la alegerile mele recente in priviinta masinilor :-) teehee.gif



Nu o lua personal, ca tu inca o ai pe aia mica biggrin.gif

Si nu mi-o luati in nume de rau, dar zau daca am inteles rostul acestui model de masina...poate candva recuperez biggrin.gif
Titi1988
Si eu sunt de acord cu Doru. Ori iti iei un Toyota LandCruiser Nissan Patrol Land Rover Discovery (masini 4x4 veritabile daca tot vrei capacitati off-road) ori te rezumi la un break 4x4 gen octavia scout sau A4 allroad ( pentru spatiu mai mare si iesit iarna pana la cabana, gen) la suvuri mici si mijlocii nu le vad rostul.. Eu personal nu mi-as lua niciodata. mi se par strutocamile care nu fac nicio treaba cum trebuie..

Masina perfecta pentru mine de 3-4 ani incoace este Audi A6 allroad si cred ca o sa ramana multttttt si binee
Mircea104901
SUV-urile au rostul lor in Romania. Pentru persoanele pentru care masina e un "utilaj" cu care sa-ti faci treaba fara sa-ti faci de lucru prin service-uri si nu un obiect cu care "sa-ti prelungesti personalitatea" sau chiar sa o inlocuiesti, pentru respectivele persoane adunat cu drumurile din Romania, nu poate da decat pe primul loc decat un rezultat, adica SUV. Exceptie fac doar persoanele care merg mult pe autostrada (mai mult de 80% din drumuri). Am avut de toate - sport, berlina, break, SUV, camioneta, dubite, si cu nici una nu am mers mai confortabil (a se intelege fara griji - ca e o bordura, o taietura in asfalt, o groapa, o cale ferata nesemnalizata, drum cu aderenta scazuta, panta abrupta, denivelari, etc - stiti si voi cate apar brusc in fata pe drumurile patriei) si fara griji ca si cu un 4x4 cu garda >20cm, si nu cu camioneta, care cerea pe langa drum, ci cu SUV-ul. Cu masina sport cu talon ingust - am si uitat cate cauciucuri am taiat in gropi/linii de tramvai/borduri, de cate ori am ramas in drum. Si nu numai cu ea, ci si recent de 2 ori cu Accordul asociatului pe la Acatari(varianta de ocolire Tg Mures pt cine nu stie). Pur si simplu sunt prea ocupat cu altele ca sa ma mai gandesc si daca ajung la destinatie la timp. Pentru mine asta e un mare confort. Mult mai mare decat sa ajunga de la 140 la 200 in 5-6-8-tz secunde (oricum nu sunt recomandate vitezele astea pe la noi, si pana la 160 accelereaza bine si Foresterul), sa stea pe skid pad la 1g, si altele. Nu am nevoie de "best of all" pentru ca oricum nu exista. Orice sedan e de fapt un compromis. Poate chiar mai mare decat un SUV pentru Romania.
James Kilowatt
Nu poti generaliza nici macar asta. Daca te uiti atent pe strada ai sa vezi o groaza de SUV-uri cu pneuri cu talon ingust, deci n-are nici asta nicio treaba cu utilitatea lor la trecerea peste liniile de tramvai.
Mai mult, impresia de soliditate e una falsa, pe orice statistica de fiabilitate te uiti SUV-urile sau chiar offroaderele serioase au probleme mai mari de suspesii de exemplu decat niste sedane chioare, ceea ce e oarecum de asteptat intrucat sunt mult mai solicitate.

Daca problema principala sunt gropile, cea mai utila masina e aia care costa cel mai putin s-o repari (in sensul ca se strica mai rar pe partea de suspesii si cand se strica costa putin reparatia). S-ar ajunge probabil la un versus duster vs logan.
solmar
Cu noi nu-si mai ia masina... Ca n-are talon-bulon, ca n-are stabilitate, ca nu se aude muzica bine, ca maraie.... Daca omul vrea SUV, de ce sa-l deturnam de la alegerea lui!? Ce naiba, ca n-a inceput cu manca-ti-as, vreau sa-mi iau BMW sukar sa ascult manele-n el si sa adun fetele de la liziera padurii!
HalbaSus
1. SUV-urile nu au cauciucuri indestructibile
2. In drum inca nu am ramas cu nicio masina, de 2 ori am ramas "aproape in drum", prima data cu A4 (care avea vreo 8 ani in momentul respectiv) si la care i-a crapat un furtun prin care mergea aerul de la turbina in motor... drept urmare pierdeam presiune si daca ii dadeam talpa aveam muuuuult fum negru in spate si putere zero... deci a trebuit sa conduc vreo 20 de km fara sa depasesc 2000 rpm, a doua oara cu touaregul la care cutia nu trecea de treapta a 3-a... am venit de la Targu Mures la Oradea asa, a fost distractiv sa nu pot sa merg mai sus de 120-130 si asta cu un V6 la rosu biggrin.gif
3. In ultimii 10 ani am avut 3 pene pe drumurile patriei (ce-i drept ultima a fost anul asta, pe drumul Oradea-Cluj)

Ultimele 3 masini au fost toate cu talon jos: 225/45/17.

Nu cred ca diferenta de comfort (pe drum nebombardat), viteza (drum nebombardat), consum, samd. merita comfortul psihic pe cateva drumuri proaste.

P.S: si cand zic drum prost ma refer la drum prost din ala veritabil, cu cratere care crapa jante si sfarteca gume, daca e prost in sensul de mici gropi, gropite, denivelari, etc... tot masina e mai rapida si mai comfortabila, nu SUV-ul.
mircanu
hahaha.
ati gresit topicul talibanilor. omu' nu a intrebat de ce nu va luati voi suv sau daca va place suv-ul?

Vitaly,
orice masina alegi, allege una cu km putini si inca in garantie daca se poate. nu te uita la masini cu 100k km facuti in 2-3 ani, sunt deja obosite mai ales daca sunt frecate pe sosele noastre.
nu te grabi, cauta cu atentie si verifica orice masina vei decide sa ofertezi. Piata e jos asa ca ofera din start un pret mic de la care sa pornesti negocierea.

uita-te si la Subaru. cauta un Rav4 bun.....bafta.
Tiguanu e si el misto.
Mircea104901
Am fost inteles gresit. Nu am zis ca SUV-urile au cauciucuri indestructibile, ci, ca, in general, au talonul mai inalt (pentru cine nu-si pune jenti mai mari decat e omologata masina, dar aia se incadreaza la prelungirea sinelui) si o suspensie cu o cursa mai lunga si mai "permisiva" (sa zic asa) care permite sa treci peste unele gropi pe care daca le iei intr-o masina cu garda normala (la aceeasi viteza) cam ai sanse sa ramai acolo. Si nu-mi spuneti ca nu avem asemenea gropi sau ca nu cunoasteti, ca nu va cred. Singurele drumuri unde nu am vazut asemenea gropi sunt autostrazile alea putine si scurte. Dar in fiecare an pe la Acatari sau pe Valea Oltului (pe poduri/viaducte)/Dealul Negru apar asemenea cratere din senin (in general acum e perioada).(Am dat exemplele astea pentru ca sunt drumurile europene pe care le frecventez). Nu vorbesc de judetene whistling.gif .
Ca si soliditate nu generalizez (nici nu am zis asta), dar asta pe care-l am s-a dovedit a fi cel mai fiabil pana acum dintre toate turismele pe care le-am condus. Cel putin pe ce drumuri a umblat fara menajamente... Am indreptat de n ori scutul din tabla de tanc luat de la rusi turned.gif . Deci cu sedanul pe acolo....
OvidiuH
QUOTE (Titi1988 @ Mar 14 2013, 04:53 PM) *
Si eu sunt de acord cu Doru. Ori iti iei un Toyota LandCruiser Nissan Patrol Land Rover Discovery (masini 4x4 veritabile daca tot vrei capacitati off-road) ori te rezumi la un break 4x4 gen octavia scout sau A4 allroad ( pentru spatiu mai mare si iesit iarna pana la cabana, gen) la suvuri mici si mijlocii nu le vad rostul.. Eu personal nu mi-as lua niciodata. mi se par strutocamile care nu fac nicio treaba cum trebuie..

Masina perfecta pentru mine de 3-4 ani incoace este Audi A6 allroad si cred ca o sa ramana multttttt si binee

Depinde de model. Anumite SUV-uri compacte au avantajele lor: 1. Garda la sol inalta (> 20 cm), 2. 4x4 la nevoie 3. Spatioase la interior si cu portbagaj foarte incapator 4. Dimensiuni exterioare mai reduse decat la un break 4x4.
former_ozz
QUOTE
ati gresit topicul talibanilor.


De ce? Niciodata nu e prea tirziu sa salvezi un om de la o alegere gresita. smile.gif
DORU
Mircea, exista si o exceptie in cazul SUV-urilor: Subaru Forester, pe asta mi-as lua-o biggrin.gif

Dar ideea de SUV precum alea cocotate pe jante mari si cu soferi plini de ei, pana o calc eu mai sanatos pe-al meu sedan, nu-mi inspira nimic a masina. thumbsup.gif
DRAGOS
Un alt SUV foarte bun de sosea este CR-V. Daca vrei SUV, nu faci offroad, vrei sa fie bun pe sosea si sa nu te lase la greu pe un drum forestier/mai prost/mai laturalnic, e o masina excelenta. Interior excelent construit, materiale f bune, masina robusta.

Dintre hondele actuale e cel mai fiabil model, fara niciun fel de probleme majore. Singura lui buba e motorul diesel de 2200cmc, care sare putin ca impozit, insa ca si rafinament e unul dintre cele mai tari diesel-uri de pe piata.

La 17.000 posibil sa gasesti chiar si modelul nou(2013) peste cateva luni. Cel vechi e la fel de bine facut, insa mie personal imi cam displace interiorul dpdv al aspectului.

HalbaSus
QUOTE
Anumite SUV-uri compacte au avantajele lor... cu portbagaj foarte incapator


Care sunt alea ? Tiguan, Q3 si GLK iti garantez ca sunt comparabile cu portbagajul unui hatchback compact nicidecum cu cel al unei berline (cum ar sugera marimea exterioara).
solmar
QUOTE (DORU @ Mar 14 2013, 08:15 PM) *
Mircea, exista si o exceptie in cazul SUV-urilor: Subaru Forester, pe asta mi-as lua-o biggrin.gif

Bine, Doru....bine! biggrin.gif
OvidiuH
QUOTE (HalbaSus @ Mar 14 2013, 08:25 PM) *
QUOTE
Anumite SUV-uri compacte au avantajele lor... cu portbagaj foarte incapator


Care sunt alea ? Tiguan, Q3 si GLK iti garantez ca sunt comparabile cu portbagajul unui hatchback compact nicidecum cu cel al unei berline (cum ar sugera marimea exterioara).

Tiguan - 470 litri / 1510 cu bancheta rabatata
Q3 - 460 litri
GLK - 450 litri / 1550 cu bancheta rabatata
CX5 - 503 litri / 1620 cu bancheta rabatata

Nu stiu ce hatchback are o capacitate apropiata. Golful are vreo 350 de litri, Aurisul tot pe acolo, Focusul 380 samd. O Octavia are in jur de 525 si vreo 1300 cu bancheta rabatata.
Titi1988
sa nu se inteleaga ca vreau sa ma cert sau etc. vreau sa aflu de ce lumea isi ia SUV-uri!!
Depinde de model. Anumite SUV-uri compacte au avantajele lor:
1. Garda la sol inalta (> 20 cm) =>Skoda Scout are 180 mm
2. 4x4 la nevoie. =>Break 4x4
3. Spatioase la interior si cu portbagaj foarte incapator => nu-mi spune ca spatiul la picioare e mai mare decat la un break ca il mananc!
4. Dimensiuni exterioare mai reduse decat la un break 4x4. =>asta ii bun doar pt parcari in oras.. deci.. de ce SUV in oras???

Am auzit urmatoarele motive pt a cumpara un SUV:
-mare la interior ( cam fals)
-SUV-urile sunt mai sigure decat berline/break in cazul unui accident
-pozitie mai inalta la volan
-pot face off-road ( laugh.gif 36182451.gif )

si cireasa de pe tort: daca o sa ai copil mic neaparat trebuie sa-ti schimbi masina cu un SUV turned.gif

OvidiuH
Suie-te in spatele unui CX5, o sa-l mananci. Este mult mai spatioasa la picioare decat A6-le Allroad mentionat anterior.
2-3 cm garda la sol in plus conteaza mult in destule situatii, mai ales pe zapada.
James Kilowatt
QUOTE (OvidiuH @ Mar 14 2013, 07:48 PM) *
...
Tiguan - 470 litri / 1510 cu bancheta rabatata
Q3 - 460 litri
GLK - 450 litri / 1550 cu bancheta rabatata
CX5 - 503 litri / 1620 cu bancheta rabatata

Nu stiu ce hatchback are o capacitate apropiata. Golful are vreo 350 de litri, Aurisul tot pe acolo, Focusul 380 samd. O Octavia are in jur de 525 si vreo 1300 cu bancheta rabatata.


Kia Ceed SW - 528L (e break, nu hatch, insa derivat din hatch)
Honda Civic - 480L (asta mi se pare pur si simpla geniala)
Golf VI break - 500

La capitolul spatiu sau raport spatiu/dimensiuni exterioare monovolumele mi se par imbatabile. Dacia Lodgy - 820l ninja.gif VW Touran - 695L
Semi-utilitarele gen VW Caddy, Doblo, d-astea iau stau bine. Caddy are 750l.

Da' o dam in offtopic rau de tot... omu' a zis ca vrea sa mai mearga pe drumuri mai inzapezite, nu sa care rivalii in afaceri in portbagaj...
OvidiuH
Care Civic are 480 l ? 5D-ul are ~ 415, iar sedanul 440.

Referitor la spatiu, bineinteles ca monovolumele vor fi mereu in top.
OvidiuH
LE: Am gasit, foarte tare, noul model chiar are 477 litri. Scuze de off topic. smile.gif
f1anatic
QUOTE (James Kilowatt @ Mar 14 2013, 02:59 PM) *
Da' o dam in offtopic rau de tot... omu' a zis ca vrea sa mai mearga pe drumuri mai inzapezite, nu sa care rivalii in afaceri in portbagaj...


Da cu ce se bate cap in cap afirmatia ca omul vrea sa mearga pe drumuri inzapezite cu caratul rivalilor de afaceri in portbagaj ? Am un sentiment ciudat ca un simplu obiect - o lopata - le-ar valida pe amindoua. Eu zic ca trebuie elaborat...

Subaru Forester and that's it.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.