Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Care-i cel mai bun diesel-ist
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
bolcu29499
Care credeti ca este cel mai bun constructor de motoare Diesel?; evident sint diferente de cilindree, poate un constructor e mai bun ca altul la diverse cilindree, dar vreau sa stiu per total care e parerea voastra. Dupa mintea mea, clasamentul ar fi urmatorul:

1.BMW
2.MERCEDES
3.VW (grup)
4.PSA(grup)
5.FORD
5.FIAT (grup)
6.RENAULT
7.TOYOTA
8.OPEL
9.HONDA
10.ISUZU

Astept si parerile voastre
bark35485
cred ca ai facut topu bine
Vasile26083
Le-ai condus tu pe toate alea ca sa-ti faci o parere? Sau ai facut clasamentul dupa ureche?

Din cate am citit eu cel mai performant diesel e Multijetul de la Fiat&Co. Dar n-am condus asa ceva. Am citit doar despre principiul de functionare si cateva impresii ale posesorilor pe forumuri straine.
Vasile26083
Ah, am uitat sa spun ceva.
Avansul intre Fiat&Co si concurenta la motoare diesel este mare, ceva in genul distanta Ferrari vs. concurenta la Formula1. Din ce am citit. Repet, n-am probat multijetul.
Iulian HondaFan
aici cred ca ai dreptate, Vasile laugh.gif .

Multijetul de la Fiat este bine privit de mai toti si cel mai avansat motor diesel.

problema mare pentru Fiat este daca poate sa-l scoata ieftin destul ca sa fie atractiv si daca poate sa convinga clientii sa inchida ochii la celelalte probleme ale masinilor Fiat...

si desigur ramane de vazut cat de fiabil va fi... Vasile stie bine ce e fiabilitatea, asa ca ne va putea spune mai multe despre asta :roll:

ca si curiozitate Fiat sunt cei care au inventat initial si Common-rail-ul, dar neavand suficiente fonduri sa dezvolte proiectul au vandut patentul catre Bosch care a facut sute de milioane de dolari furnizand sistemele common-rail catre toti marii producatori de turbodiesele common-rail ( inclusiv Fiat).
V l a d
se muta la versus
James Kilowatt
In materie de performante si confort Fiat si gasca lui sunt inaintea celorlalti, dupa parerea mea... asta de prin '99 incoace de cand au scos primul common rail. Eu m-am dat cu multijetul de 1.3L 70CP de pe punto si pot sa spun ca are nerv si silentiozitate surprinzatoare.... celelalte nu le cunosc decat de pe hartie insa par mai interesante decat concurenta germana. M-am dat si cu Punto 1.9 JTD 85CP din 2000 si motorul nu are nici un complex in fata HDI-ului de 2L si 90CP de pe Peugeot206 (au fost inchiriate de firma si am avut ocazia sa le alerg pe autostrada). Plus ca un punto JTD de 85CP poate fi tunat cu un chip de pe bravo/brava fara prea mare efort si sare la 105CP. As vrea sa vad cum se misca un stilo cu multijetul de 140CP, poate la urmatoarea delegatie laugh.gif Recunosc, inca nu am avut ocazia sa ma dau cu BMW sau Mercedes. M-am dat cu Laguna 2.2 dCI si nu e rau deloc insa e alta clasa, nu pot compara.

In materie de fiabilitate ramane de vazut.... in Franta circula zvonuri ciudate legate de BMW.... am senzatia ca un candidat la fiabilitate este TDI-ul de la VAG. Insa sincer nu am idee.
G e o r g e
sa nu uitam de HONDA 2.2 I-CDTI, motor ce a fost declarat the best al momentului.
bolcu29499
George, ai dreptate cu propulsorul de la Honda, dar "cu o floare nu se face primavara"; sint firme, cum ar fi Mercedes, care au 7-8 propulsoare diferite; nu ca n-as avea incredere in japonezi dar motorul abia e lansat, sa vedem cum se comporta in timp
in privinta Fiat-ului, toata stima pentru inovatiile aduse in domeniu, dar daca nu se concretizeaza si in vinzari, tot degeaba; oricum cred ca ei sint deocamdata cei mai buni la cilindree mici si medii, sub 2 litri; ce este peste, e afacerea nemtilor
James Kilowatt
Daaa, motorul ala Honda ramane de vazut.... din pacate inca nu prea a aparut nici pe strada si nici in cataloage la inteligentii astia de pe aici. Honda au faima ca fac masini fiabile, daca aduc si un diesel performant ii sparge pe multi, mai ales ca acordul si arata bine...

Exista si motoare italiene multijet mari.... e pe teava un nou motor V6 multijet de 3L si 300CP... Rupere, parerea mea:) peste 100CP/l n-am vazut sa scoata inca nici nemtii, e la performantele unui turbo pe benzina.
Happy_Maker
Ok, ok! Toate bune si frumoase cand vine vorba de putere si "torq".

Dar cum ramane cu cea mai mare problema a motoarelor Diesel: ZGOMOTUL! As fi curios sa vad un top facut exclusiv pe acest considerent...

P.S. Ati mers vre-odata cu un Merc diesel? Am mers cu un E Classe nou si pentru mine afost o experientza....deprimanta!
James Kilowatt
In materie de silentiozitate multijetul nu cred ca are vre-un rival. MA refer la ala mic de 1.3. Nu se aude nici daca te bagi cu capul sub capota... e silentios de la mama lui, nu ca masina in sine e bine antifonata.... Oricum, e mai linistit si decat 1.4 HDI, si decat 1.5DCI si 1.4TDI de la VAG.
La cele mai mari nu prea stiu ce sa spun. Si in continuare as vrea sa vad cu ochii mei noul motor honda.
Vasile26083
QUOTE(Happy_Maker)
Ok, ok! Toate bune si frumoase cand vine vorba de putere si "torq".

Dar cum ramane cu cea mai mare problema a motoarelor Diesel: ZGOMOTUL! As fi curios sa vad un top facut exclusiv pe acest considerent...

P.S. Ati mers vre-odata cu un Merc diesel? Am mers cu un E Classe nou si pentru mine afost o experientza....deprimanta!


Posesorii spun ca multijetul este silentios ca un benzinar.
Multijetul are 4 injectii consecutive/cilindru, e si normal ca merge mai rotund si mai silentios decat un diesel cu 1 injectie/cilindru. Nici nu incape discutie pe aceasta tema.
Din principiu de functionare iti dai seama usor ca multijetul merge cu trepidatii mult mai mici, zgomot mult redus, si o fiabilitate mult mai mare (exploziile nu sunt asa violente, deci ansamblul arbore-bielete are o viata mai lunga).
Nazareno Gabrielli
Nu stiu cu ce Mercedes diesel ai mers tu Happy Marker.

Eu am mers cu un MB clasa E cu motor de 270 CDI, fabricatie 2003. Masina e fenomenala si nici urma de zgomot. Motorul toarce normal chiar si la acceleratii rapide. Are un cuplu teribil (425 nm la 2000 de rotatii). E un super diesel, care se poate pune lejer cu un benzinar.
Gociu75
dar de un Hummer H1 ce ati zice?. E diesel, si la cilindreea aia "nesimtita" are sub 200 cp dar are un cuplu.. :shock: Si cred ca si la fiabilitate ar putea da clasa la multi alti dieselisti. Eu as plasa masina asta in top
Iulian HondaFan
H1 are un turbodiesel V8 de 6.5l de 205CP si 572Nm, dar nu poti spune ca e un exemplu de rafinament si eficienta. este pur si simplu un motor de camion mijlociu adecvat pentru propulsia acestei masini de aproape 5 tone in orice fel de teren.
Alexis35404
Am auzit caci Fordul face niste motoare diesel excelente TDCI Un Mondeo scoate dim 130 cp 330 Nm pe cand un BMW scoate 330Nm dar din 150 cp. :compress: :compress: :compress: :compress:
Iulian HondaFan
pai, in comparatia ta tot motorul BMW e mai bun pt. ca e mai puternic. si pt. un turism nu ai nevoie de cuplu f. mare, pt. un camion da.
James Kilowatt
Atunci tot multijetul sta mai bine... scoate 150CP din 1.9L nu din 2 ca BMW. Si Seat Leon TDI are un diesel de 1.9L si 150CP. Diferenta este ca VAG renunta la dieselul de 1.9L, iar cand Fiat/Alfa il duce la 180 cai in curand, deja se lauda cu el la ziaristi laugh.gif
A, si in materie de curatenie tot Fiat sunt lideri... multijetul de 1.3 e primul diesel de pe piata cu Euro 4.
Iulian HondaFan
VAG se pare ca va trece la 2.0TDI care este de fapt acelasi motor, doar cursa pistonului este putin marita ca sa creasca un pic cilindreea.

FIAT rules la tehnologie diesel, e clar. pacat ca masinile nu sunt doar motor smile.gif
James Kilowatt
VAG a trecut deja la noul motor. 2.0L si 140CP, e standard si pe golf si pe noile seat. Nu mi-e inca foarte clar ce Euro respecta....
G e o r g e
minim E4 !!! prin lege
James Kilowatt
Pe aici nu stie nimeni genul asta de chestii, cu Euro4... nici macar dealerii :evil: Si nu scrie nicaieri in certificatul masinii ce Euro respecta... pentru ca nici nu intereseaza pe nimeni. Probabil ca regula cu Euro se aplica doar la producatori si la masinile noi... Insa deh, noi romanii suntem mai ecologi.

Oricum, TDI-ul asta pare nou de la VAG pare si el un motor interesant..... 2.0L, 140CP si 320Nm la 1750 rpm.... nu-i rau. Pe seat altea are demaraj mai bun decat FSI-ul de 150CP din orice pozitie... si de la plecarea de pe loc, si de la 80 la 120, in toate treptele de viteza, desi e ceva mai slab si ceva mai greu. O fi si cutia alfel etajata.
TDI-ul vechi de 1.9 avea turbina modificata (1.55bar in loc de 1.5) pentru Seat Ibiza si Leon Cupra si scotea 160CP. Cu motorul asta Ibiza scoate suta in 7.6 secunde... nu-i rau pentru un diesel cu un consum mixt de 5.5l/100km laugh.gif Sunt curios daca vor aplica aceeasi politica si cu noul TDI, si eventual cu noul Leon.
Vasile26083
Multijetul e mai bun pt ca are trepidatii si zgomot mai mic si fiabilitate mai mare.
Tehnologia multijet nu asigura mai multa putere/L sau consum mai mic. Acestea sunt egale cu ale concurentilor dupa parerea mea.
James Kilowatt
E clar ca multijetul e cel mai avansant... aici suntem de acord cu totii. Chiar si in materie de putere, deocamdata nu prea sunt egalati de nimeni, desi diferentele nu sunt mari, iar motoarele pe care se pregatesc sa le scoata sunt si mai agresive.
Happy_Maker
E clar, motorul Diesel are un viitor asigurat cel putin in Europa si asta in ciuda scaderii decalajului de pret intre benzina si motorina.

Mai stie cineva ceva despre mult trambitzatul motor Diesel de la Opel de 1.9l/215bhp/450nm cu dubla turbina? L-au anuntat in primavara dar deocamdata n-am mai aflat nimic nou...stiu ca la momentul aparitiei era record mondial absolut la raportul putere/litru de cilindree(detronasera Ferrari!)
Nu de altceva dar mi-ar place o masina cu comportament realmente sportiv si 6-7% consum..si motorina!
James Kilowatt
Pai, deja sunt modelele Cupra de la Seat... Diesel de 160CP si 5.5 consum mediu. 0-100 in 7.4s si 225km/h e totusi onorabil, nu e nevoie sa astepti. Cu putin noroc poti prinde o promotie si o iei la 21.000 (cu toate taxele, in Franta). E tunata de la mama ei, arata infernal, are toate prostioarele gen ESP si asa mai departe.... Iar daca apare noul leon modelul vechi e posibil sa se dea chiar mai ieftin...
Iulian HondaFan
QUOTE(Vasile26083)
Multijetul e mai bun pt ca are trepidatii si zgomot mai mic si fiabilitate mai mare.
Tehnologia multijet nu asigura mai multa putere/L sau consum mai mic. Acestea sunt egale cu ale concurentilor dupa parerea mea.


Multijetul abia a iesit pe piata, de unde stii tu ca e si fiabil?

iar incepi cu enunturile scoase din hipocamp ( daca stii ce e acela)?

In rest, Fiat le are la diesele...
Vasile26083
Daca ai fi citit ce am scris mai inainte ai fi vazut ca am scris "Multijetul are 4 injectii consecutive/cilindru, e si normal ca merge mai rotund si mai silentios decat un diesel cu 1 injectie/cilindru."
Daca are 4 injectii pe faza inseamna ca explozia este divizata in 4 in timp deci va fi mai putin violenta. Asta are un efect benefic pt ansamblul bielete-arbore, deci o fiabilitate mai buna. Logic, nu?
Iulian HondaFan
astea sunt speculatii teoretice. oricum problemele la motoarele diesel moderne nu sunt legate de arborele cotit si biele ci de injectie, turbine, etc. in plus multijetul este un motor mai usor decat celelalte si cred ca au dimensionat si arborele cotit si bielele in concordanta cu solicitarile mecanice mai reduse.

sa nu ma intelegi gresit, sunt incantat de conceptul de Multijet, dar nu poti face speculatii.

fiabilitatea este probata in practica si de obicei pt. motoarele de serie dupa cativa ani de productie. ex. 1.8T al VAG, a fost minunat o vreme dupa care a inceput sa aiba probleme cu bobinele de inductie...
Vasile26083
Poti sa spui ca sunt speculatii teoretice sau intuitie pe baza legilor fizice.
Injectia se face cu injectoare piezoelectrice mai moderne si (tot) teoretic mai fiabile decat cele clasice.
Si apoi mai este si numele Fiat care este o firma serioasa (contrar parerii unora).
Iulian HondaFan
atunci spune "fiabilitatea teoretica ar trebui sa fie buna" nu ca "sunt fiabile" pt. ca inca nimeni nu stie asta...doar daca ai tu canal direct cu D-zeu.

Fiat are probleme financiare tocmai pt. ca fiabilitatea masinilor construite de concern lasa de dorit de cam multa vreme ( pana si Ferrari este mai putin fiabil decat spre ex. Porsche, dar desigur compenseaza prin alte aspecte).
sming35551
Toata stima pentru motoarele de la grupul VW, mai putin pentru cel de 150cp sau 160cp de pe Golf si Ibiza care este cel mai nereusit din punct de vedere al fiabilitatii, pentru ca au incercat sa-l duca pe cel de 130cp la o putere mai mare, dar nu printr-o tehnologie superioara (cum s-a intimplat la Peugeot, BMW sau Mercedes), prin marirea presiunii de injectie, (de la 1200-1300 bar -commonrail 1 la 1600-1650bar-cammonrail 2); ei au marit presiunea turbo-ului si asta a dus la probleme grave de fiabilitate; am vazut in tirg o gramada de Bore de 150cp la preturi de te lua risu' ;
in privinta Multijet-ului, parerea mea, sa nu vorbim mai devreme de 1-2 ani de fiabilitate, pentru ca dupa aceea apar eventualele probleme;
desi sint multe zvonuri despre diverse motoare (vezi Opel cu 1.9 - 215cp????), firma care tine topul este tot BMW, care chiar are un 2.0l si 163cp pe seria 1, si urmeaza peste o luna (s-ar putea sa ma insel) lansarea la 535d, cu 275cp, cilindree 3 litri si 2 turbo in cascada
Vasile26083
Pt Marius-Iulian
De unde stii treburile astea? Ai avut Fiat sa stii ca nu e fiabila?Daca nu cunosti nu vorbi.

Eu de exemplu am un vecin cu un fiat uno din '84 si m-am uitat la caroserie si nu are pic de rugina. Are din fabrica aparatori de plastic in aripi ce protejeaza caroseria de mizerie, sare etc. Reparatii capitale nu i-a facut, e f multumit de masina... Alte masini cu pretentii mai mari la varsta asta au aripile ciuruite de la rugina.
Eu cred ca urmatoarea masina pe care o voi cumpara va purta sigla Fiat.

Probabil ca in reliability index intocmit de nu stiu ce revista iese pe un loc prost. Dar clasamentele astea au sponsori din umbra si iese cine trebuie....
sming35551
a, mi-am adus aminte de Opel - eu cred ca niciodata nu au fost diesel-isti adevarati (influenta americana) -
1.pe prima generatie de Astra, cele mai fiabile si performante motoare au fost cele de la ISUZU;
2.la a doua generatie de Omega, cel mai bun motor a fost cel de 2.5 de la BMW
3.la actualele generatii de ASTRA si VECTRA, s-a optat pentru motoare de la grupul FIAT (cDTi este de pe ALFA ROMEO)

sa nu ma intelegeti gresit, nu am nimic cu firma OPEL, dar am vazut si citit multe despre motoarele lor diesel care mi-au format o imagine destul de proasta
Iulian HondaFan
QUOTE(Vasile26083)
Pt Marius-Iulian
De unde stii treburile astea? Ai avut Fiat sa stii ca nu e fiabila?Daca nu cunosti nu vorbi.

Eu de exemplu am un vecin cu un fiat uno din '84 si m-am uitat la caroserie si nu are pic de rugina. Are din fabrica aparatori de plastic in aripi ce protejeaza caroseria de mizerie, sare etc. Reparatii capitale nu i-a facut, e f multumit de masina... Alte masini cu pretentii mai mari la varsta asta au aripile ciuruite de la rugina.
Eu cred ca urmatoarea masina pe care o voi cumpara va purta sigla Fiat.

Probabil ca in reliability index intocmit de nu stiu ce revista iese pe un loc prost. Dar clasamentele astea au sponsori din umbra si iese cine trebuie....


din studiile de fiabilitate pe care nici macar FIAT nu le pune la indoiala...

nu vreau sa o iau de la capat, se pare ca asta e capacitatea ta de intelegere...
Vasile26083
Te rog sa mi te adresezi cuviincios. Daca nu, ramane cum am stabilit
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=2736&start=30
James Kilowatt
Pentru sming35551
Pretul la masini la mana a doua nu spune mare lucru privind fiabilitatea. Opel Vectra pana in '98 sunt foarte slabe la capitoulul asta si totusi sunt mult mai scumpe decat merita... in timp ce la ford Mondeo pana in 2000 e invers, cel putin pe piata franceza. VW Bora e un model fara prea mare succes prin occident. Asa ca nu as fi convins ca TDI-ul de 150CP de la VAG e prost pentru ca Bora e ieftina. Plus ca unul care fura masini sa le vanda in Ro fura mai degraba bora decat Golf....

Referitor la BMW am unele dubii... circula legende ciudate pe aici. Personal nu stiu pe nimeni care sa se planga de un diesel BMW, insa am un amic care are un Rover seria 4 (cred) cu motor BMW de 2L turbo diesel din 2001. A avut deja probleme cu turbo si cu electronica... iar la service mecanicul i-a soptit printre dinti ca pe vremea cand rover aveau motoare Honda (benzinare, ce e drept) nu aveau atatea probleme ca acum, de cand sunt cu BMW. Oricum, masina tocmai a iesit din garantie si e hotarat sa o vanda.... Asa ca eu unul cred ca si BMW trebuie sa-si demonstreze fiabilitatea ca toti ceilalti si ca doar numele si pretul nu ofera suficienta garantii laugh.gif ...

Stie cineva ce se spune de fiabilitatea motoarelor D4D de la Toyota?
sming35551
Nu cred ca are rost sa vorbim despre ce a facut BMW pentru Rover, deoarece singurul model adevarat in ultimii 10 ani este 75, care este o masina destul de bine vinduta; daca mai vorbim de Mini, Range-Rover sau de Rols-Roys, avem imaginea despre ce a insemnat BMW pentru masinile englezesti, care acum 6-7 ani erau in galeata rau de tot;

apropo de motorul de 2 litri de la BMW - singurele modele pe care este disponibil sint Rover 75 si Land Rover Freelander
James Kilowatt
Seria 4 de la rover nici nu stiu daca mai exista... oricum, nu asta e important. Eu astept in continuare cu interes sa apara dieselele japoneze in cursa... mai ales pe cel de la Honda. Performante la nivelul celor europene si fiabilitate japoneza, suna tentant...
Tot nu stie nimeni nimic de fiabilitatea dieselelor D4D de la toyota?
Iulian HondaFan
despre fiabilitatea D4D nu pot decat sa fac o deductie: Corolla este cel mai bine vandut model Toyota in Europa si cea mai fiabila compacta. cam 20-30% dintre Corollele noi sunt dotate cu acest motor. daca ar fi fost multe probleme ar fi afectat fiabilitatea generala a marcii. deci probabil ca sunt cel putin de fiabilitate medie.

dar comparativ cu motoarele diesel europene e greu sa ma pronunt fara date specifice.

la diesel eu as sta cu europenii pe moment, japonezii nu folosesc diesel deloc pe piata lor interna si nici aici in USA, deci experienta lor e limitata. in plus si la vanzarile in Europa japonezii vand masini echipate cu diesel intr-o proportie mult mai mica decat firmele europene sau Ford.

motoarele pe benzina Toyota si Honda sunt insa probabil pe ansamblu cele mai bune din lume la ora asta atat la eficienta cat si la fiabilitate. daca as vrea masina pe benzina m-as orienta fara indoiala la aceste marci plus eventual FSI al VAG sau GDI al Mitsubishi, dar inca e neclar daca acestea sunt mai bune decat (i)VTEC sau VVTi.

Referitor la noul CDTI al Hondei ramane de vazut, performantele sunt acolo in special la capitolul eficienta si la cel al vibratiilor si zgomotului redus. pana in prezent s-au vandut f. putine masini echipate cu acest motor ca sa putem judeca fiabilitatea. Honda a hotarat ca CDTI-urile sa fie produse in serie mare la uzina lor din Swindon in Anglia. Pe pietele americana si japoneza decizia este sa se mearga tot pe benzina si pe hibride.

odata cu perfectionarea tehnologiei acumulatorilor atat Honda cat si Toyota sunt in faza avansata cu prototipuri complet electrice cu autonomie mare si care se vor putea pune in priza peste noapte ca sa se incarce. probabil ca vor aparea pe piata pana la sfarsitul deceniului
James Kilowatt
Fuziunea nucleara se pare ca se va perfectiona in minim 25 ani.... asa ca ma intreb daca la sf deceniului modelele respective chiar vor avea o piata pe masura. Nimeni nu ia inca in serios sursele de energie electrica verzi gen solare sau eoliene pe scara larga....
Iulian HondaFan
cumparatori se vor gasi, asa cum sunt acum si pentru Prius, pt. ca este vorba si de atitudine.
James Kilowatt
Exista cumparatori pentru prius? Eu singura pe care am vazut-o pe strada si nu in vitrina este cea cu care am facut drive-testul. Ipocritii de europeni sunt foarte ecologici, pana in clipa cand trebuie sa dea cu banu... cand cumpara diesel smile.gif
Ai date cate s-au vandut, eventual comparativ cu alte modele din aceeasi clasa?
Iulian HondaFan
pun raspunsul la topicul de hibride, ca aici e cam off-topic...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.