QUOTE(Halba-2)
Normal ca sunt bune... n-ai vazut la raliurile pe zapada ce roti "de bicicleta" au aia... pe bune ca mi se par penibile
... sau poate par ele foarte subtiri pt ca ideea clasica despre masina de raliuri e cu roti late.
Oricum cred ca o sa-mi iau niste pneuri allweather, pana acum am avut tot timpul tipul asta de cauciucuri si m-am descurcat onorabil iarna (iarna daca mergi cu viteza derapezi indiferent de ce ai pe roti... poate niste senile ar scapa de problema deraparii dar nu sunt sigur...
Totusi, e adevarat ce se spune ? se pot pune roti mai late pe jenti ? cu 10 mm macar ? stiu ca alea mai inguste sunt mai bune iarna dar dupa cum ziceam nu am de gand sa particip la raliuri montane, dar macar arata mai bine
asa e, se pot pune pneuri mai late, uita-te pe jante sa vezi ce latime au ( va fi in inches) si apoi du-te pe un site de producator de cauciucuri si vezi ca au tabele cu ce tipuri de cauciucuri se potrivesc pe jantele respective, variaza 20-30mm in latime intre cele mai inguste si cele mai late.
in ceea ce priveste diferenta dintre pneurile de iarna si cele all-weather este mare, uitat-te pe linkurile de mai sus. consumerreports a facut teste si timpii de accelerare sunt aproape injumatatiti cu pneuri de iarna de iarna fata de cele all-weather.
la acceleratie o masina cu tractiune pe fata si cauciucuri de iarna ajunge sa accelereze pe gheata lucie cu 0.33 mai incet fata de AWD cu pneuri all weather.
comparat cu FWD un AWD dotat cu acelasi fel de pneuri pe gheata accelereaza de 2.5 ori mai repede.
de asemenea distantele de franare pe zapada sunt mai scurte ca si stabilitatea in viraje cu pneurile de iarna.
una peste alta castigurile pneurilor de iarna sunt semnificative si daca va puteti permite 250-300$ cheltuiala se merita in Ro cu atat mai mult decat aici data fiind "promptitudinea" dezapezirii acolo.