Help - Search - Members - Calendar
Full Version: GOLF 4: 1.9 TDI, VS 1.6 Benzina + GPL
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
CrusH
Salutare tuturor fericitilor posesori de GOLF 4 !
Doresc sa achizitionez un GOLF 4 SH, AN 200 - 2003, (proaspat adus din afara)

Bugetul meu este undeva la 4000 EUR (cu tot cu prima inmatriculare)
Anual fac aproximativ 10k KM - MAX 15k (75% drum lung, 25% oras)
2-3 persoane in masina si ceva bagaje (asta la drum lung, dar nu foarte incarcata masina).
Muncesc in Bucuresti (nu ma duc cu masina la munca), dar pe wekend ma duc la tara la Focsani smile.gif, aproape saptamanal.
Stil de mers: relaxat (in afara, aprox 100 - 120 km/h), iar in oras cam sportiv.
Dotarile nu vreau sa fie exagerate (AC manual, Geamuri El, Oglinzi El, Airbag, ABS, Servo, Inchidere centralizata)

Am de ales intre urmatoarele 3 variante:

1. Golf 4 1.9 TDI 90 CP
Am gasit asa ceva undeva la 3300 eur, dar majoritatea sunt EURO 3, iar prima inmatricularea costa cam 700 EUR

Avantaje/Dezavantaje:
Consum mic, intretinere putin mai mare...
Dar cu noua taxa din 2013 cine stie ce criterii mai inventeaza Borbely ( cu euro 3, motor de 1.9 si 10 ani vechime a masinii imi cam e frica sa nu platesc foarte mult dupa noua carte verde a masinii ce va aparea -cica- in 2013 )

2. GOLF 4 1.6 16V Benzina + GPL
Am gasit aduse din afara direct puse pe GPL pe la 3800-4000 EUR, EURO 4 iar prima inmatriculare este cam 200 eur.

Avantaje/Dezavantaje
Consum mic, intretinere mica,
Imi e frica, ea fiind pe GPL in afara, sa nu aiba vre-o 200k-300k km in plus si sa inceapa sa cada din ea ca din dacie (no offence).

3. Golf 4 1.6 16V Bezina
Cam 3300 EUR, astea sunt toate EURO 4 iar prima inmatriculare este cam 200 eur, iar de restu 500 EURO o pot pune si pe GPL daca e nevoie.

Avantaje/Dezavantaje:
Intretinere mai mica, consum mai mare pe benzina, si cam la fel pe GPL

Precizez ca am avut GPL pe masina anterioara si nu am avut nici o problema, dar nu stiu daca se merita sa imi pun GPL la kilometrii pe care ii fac eu, dar nici sa o tin pe benzina si sa ma rupa la consum. De aceea as prefera sa o iau direct pe GPL.



Drept urmare va rog sa imi dati un sfat cei care aveti una din cele 3 variante, dar punctual daca se poate:

A.) Consum: Mixt, sau minim si maxim (daca se poate explicat prin stilul de mers)
B.) Costuri TOTALE intretinere anual (schimburi ulei, filtre, etc ..)
C.) Costuri reparatii anual (cheltuiti anuale pe reparatii: cele cauzate de uzura masinii, mai ales pe drumurile noastre, exlus cele cauzate de accidente smile.gif )
D.) O parere personala, ce varianta credeti ca mi s-ar potrivi mai mult - PER TOTAL - luand in calcul Pret achizitie masina, Prima Inmatriculare, Intretinere anuala, reparatii si nu un ultimul rand Consumul.

Imi cer scuze pentru multele expliicatii, dar ca sa intelegeti si voi despre ce este vorba si sa imi puteti da o parere cat mai la obiect.
Va multumesc anticipat celor care o sa imi raspundeti, si sper ca voi reusi sa iau o decizie justa pe baza parerilor voastre, si a experientei voaste ca feritciti posesori ai acestei masini superbe.

DORU
Cati km prognozezi ca vei rula anual ?

Eu nu as alege masina cu mai mult de 250.000km reali, decat in cazuri de exceptie, care nu se aplica la Golf mk4.
CrusH
QUOTE (DORU @ Jul 2 2012, 12:54 PM) *
Cati km prognozezi ca vei rula anual ?

Eu nu as alege masina cu mai mult de 250.000km reali, decat in cazuri de exceptie, care nu se aplica la Golf mk4.



Am scris in prima parte a topicului, aproximativ 10.000 - 15.000 km pe an.

Eu intentionez sa cumpar masina cu mai putin de 250.000 km dar la cum se stie ca toata lumea obisnuieste sa dea innapoi kilometrajul, nu prea mai stii ce cumperi. O sa incerc sa iau una cu carte service, pentru o mai mare siguranta.
James Kilowatt
Golful e singura optiune? De ce musai Golf? Poate la banii aia gasesti ceva cu km mai putini.
CrusH
QUOTE (James Kilowatt @ Jul 2 2012, 02:49 PM) *
Golful e singura optiune? De ce musai Golf? Poate la banii aia gasesti ceva cu km mai putini.


Imi place foarte mult Golful 4 si la banii astia cam greu sa gasesc altceva cu mai putini km.
Majoritatea pe care le-am gasit aut pana in 200.000 km. Si e cam greu sa crezi ca o masina care are 10 ani, rulata in Germania poate avea mai putini km. Clar sunt dati km inapoi.
Si categoric nu vreau una rulata pe drumurile din RO.
Plus ca Golf 4 sunt foarte multe, si in caz de ceva gasesc usor piese de schimb, si sunt si niste masini fiabile, inchegate si durabile.
getodac
Daca e musai golf atunci la cei aproximativ 1.000 km pe care ii faci lunar iti recomand benzina, investitia in GPL o amortizezi foarte greu la atat de putini km si nici nu stiu cat de recomandat este sa pui GPL pe un motor ce a depasit 200k km, iar diesel la varsta asta suna ca o uzina comunista ce nu respecta normele de poluare fonica, plus revizia si piese putin mai scumpe. La 1.6 benzina revizia costa in jur de 400-500 lei in functie de pretul de achizitie a filtrelor si a uleiului, in bani astia am inclus si mana de lucru daca nu iti faci singur revizia, astfel iesi mai ieftin, la reprezentanta costa dublu. Modelul asta e in general fiabil dar se "remarca" prin problemele la sistemul electric si la proasta calitate a incuietorilor, in special cea a portbagajului, plus ca in sensurile giratorii sau in curbele stranse da senzatia de barca. O alta problema des intalnita la modelul asta este clapeta de acceleratie ce trebuie curatata din cand in cand si corpul din plastic al epuratorului de gaze devine casant dupa atatia km, iti recomand sa-l schimbi.
Nu te crampona de numarul de km pe care ii are masina, la peste 10 ani conteaza mai putin cati km are si mai mult sa nu fi fost lovita, mai bine 250k km si fara sa fi avut accident decat 100k km cu jumatate din piese schimbate. thumbsup.gif
James Kilowatt
Eu as lua pe GPL fara probleme, daca diferenta de pret nu este foarte mare.
Pe GPL cureti mai rar clapeta de acceleratie biggrin.gif Cat timp am avut masina pe GPL n-am curatat-o niciodata si nici n-am simtit nevoia s-o fac whistling.gif
DORU
La acest rulaj si eu recomand versiunea pe benzina fara GPL, insa ai grija ca sunt 2 variante ale motorului 1.6 MPI:
- 8v 102cp
-16v 105cp

Cand am specificat km REALI m-am referit la km corecti thumbsup.gif
CrusH
QUOTE (DORU @ Jul 3 2012, 09:55 AM) *
La acest rulaj si eu recomand versiunea pe benzina fara GPL, insa ai grija ca sunt 2 variante ale motorului 1.6 MPI:
- 8v 102cp
-16v 105cp

Cand am specificat km REALI m-am referit la km corecti thumbsup.gif



Multumesc mult pentru sfaturi.
Banuiesc ca cel de 16v 105cp e mai performant decat cel de 8v 102cp.

Inca mai astept pareri de la posesorii de astfel de modele, in special de la cei care au pe GPL as mai vrea cateva pareri.

Multumesc anticipat!
george3
Salut!
Eu de curand am achizitionat o Skoda Octavia cu unul din motoarele care te intereseaza pe tine :1.6 MPI, 8v si 102 CP.
Masina are instalatie GPL montata (NU din fabrica). Deocamdata sunt foarte multumit si sper sa raman asa sa nu fie doar euforia momentului. Prea multe nu iti pot spune pentru ca masina o am de 2 saptamani, dar o sa incerc sa scriu impresiile de pana acum strict despre motorizare:
- in ciuda faptului ca multi blameaza acest motor (ca e vechi, arhaic, consuma mult etc) mie mi s-a pare un motor corect. Nu mi se pare mai prejos decat cel de 1.6 16V si 110 CP de pe Megane de exemplu, nici la acceleratii, nici la reprize nici la nivelul de zgomot nici la consum. Vorbesc la modul general ca nu pot percepe diferente de 0.5 secunde.
- despre consumul de GPL inca nu am date concrete pentru ca am facut plinul acum 2 saptamani cand am luat-o (rezervor toroidal de 52 litri)si inca mai este GPL. Am parcurs pana acum vreo 420 de km. Zilele astea o sa fac plinul din nou si o sa revin cu un consum "la pompa". Cei 420 de km au fost efectuati in regim mixt 50-50%, dar orasul in cauza este Brasov unde se circula destul de bine.
- diferenta intre mersul pe GPL si cel pe benzina nu este sesizabila la un mers normal. Daca comparatia se face la acceleratii puternice atunci se simte o mica diferenta in favoarea benzinei. Acelasi lucru pot sa il spun si despre aerul conditionat - la mers normal cu AC-ul in functiune si pe GPL nu simti ca gafaie. Mentionez ca am mers pana acum fara bagaje si tot timpul 2 persoane in masina.
- ceea ce am spus mai sus este valabil daca constientizezi ca esti la volanul unei masini cu 100 CP si ai asteptari ca de la o masina de 100 CP.
- masina mea are aproape 60.000 de km, iar masinile pe care inteleg ca le-ai gasit tu au in jur de 200.000 km, asa ca pot fi putin pe langa subiect desi daca masina a fost ingrijita corect nu cred ca ar trebui sa fie diferente.

Nu stiu in timp ce repercursiuni negative va avea instalatie GPL asupra motorului ( eu inclin sa cred ca niciuna daca este exploatata corect) insa este o senzatie cel putin interesanta "sa faci plinul" cu 130 de lei. thumbsup.gif

Spor la cumparaturi!
george3
Revin cu e mica erata: ieri cand am plecat de la serviciu am dat drumul la AC si facut cateva teste. Diferenta de putere intre mersul cu AC pornit si mersul cu AC-ul oprit este sesizabila.
alehandro70
QUOTE (george3 @ Jul 5 2012, 05:27 AM) *
Revin cu e mica erata: ieri cand am plecat de la serviciu am dat drumul la AC si facut cateva teste. Diferenta de putere intre mersul cu AC pornit si mersul cu AC-ul oprit este sesizabila.



Te rog sa dai canva,cateva cifre de consum pe GPL
george3
QUOTE (alehandro70 @ Jul 12 2012, 01:11 AM) *
Te rog sa dai canva,cateva cifre de consum pe GPL


Primul consum calculat cu metoda "plin-plin", mers 50% urban si 50% extra-urban cu AC din cand in cand, 2 persoane in masina, a iesit un consum de GPL de 9.5%. Orasul pe unde s-a circulat este Brasov (daca era Bucuresti in mod cert consumul ar fi fost mai mare).
Din cate am inteles conteaza si cu ce fel de GPL alimentezi. In functie de amestecul propan-butan, se zice ca poate fi un GPL care se consuma mai repede dar ai performante mai bune si poate fi un GPL care se consuma mai greu dar masina e mai puturoasa. Statia de unde am alimentat cu GPL in momentul cand am facut primul plin a fost una no-name (prima iesita in cale). Acum am alimentat de la MOL. In momentul cand o sa am cifre si cu GPL -ul de la MOL ma pronunt.

EDIT: chestia de mai sus cu diferentele de GPL este mai mult o speculatie decat o certitudine asa ca nu bag mana in foc ca ar fi adevarata sau...posibila.
Mircea104901
Din proprie experienta, sfatul meu e sa nu mai alimentezi de la no-name. Nu de alta, dar exista skid-uri pentru butelii, si acel "GPL" nu e bun de nimic (am patit-o). Pe langa riscul de a infunda filtrele din cauza calitatii mediocre. Nu as recomanda nici Lukoil.
Bune (testat): Mol, Rompetrol, Petrom si Bulrom.
george3
QUOTE (Mircea104901 @ Jul 12 2012, 02:57 AM) *
Din proprie experienta, sfatul meu e sa nu mai alimentezi de la no-name. Nu de alta, dar exista skid-uri pentru butelii, si acel "GPL" nu e bun de nimic (am patit-o). Pe langa riscul de a infunda filtrele din cauza calitatii mediocre. Nu as recomanda nici Lukoil.
Bune (testat): Mol, Rompetrol, Petrom si Bulrom.

Multumesc pentru sugestii Mircea.
Mi-am facut acum 2 zile card de fidelitate la MOL si in principiu numai de acolo o sa alimentez pentru ca trec zilnic pe langa el, cel putin cat nu plec la drum mai lung incat sa fiu nevoit sa alimentez de la alta benzinarie din tara.
Skywalker
Pana in 30.000km/an - benzina fara GPL
Intre 30.000 si 50.000km/an - alegerea iti apartine
Peste 50.000km/an - diesel sau Benzina cu GPL
Spre exemplu eu am Aveo 1.4 numai benzina in TAXI!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.