Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Saab 9-3X Break Aero 1.9 TTID
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Saab
DORU
Ooo, da ! O ocazie rara asa o masina pt un drive-test ! Ultimul model de la Saab, inainte de a fuziona cu Spyker.

Clasa premium, full-option (navi, climatronic bi-zonal, HID, scaun cu reglaje electrice, etc) propulsata de fantasticul motorTwin-Turbo de 1,9 si 180 cai, care in versiune cutie manuala ofera 400 Nm iar in versiune cutie automata clasica 370 Nm.

Am condus modelul cu tractiune integrala si cutie automata (P,R,N,D, M+/- deci fara S), deci un cuplu comparabil cu 320d, plus model Touring, asadar mai greu si datorita caroseriei, nu numai a integralei. Km la bord in jur de 50.000, asadar motor vesel, scapat de orice urma de rodaj smile.gif

Am condus in regim mixt in total vreo 55-60 km. Fara AC, doar faza scurta + ventilatie, evident 2 pers la bord.

Impresii:
- silentiozitate demna de invidiat, deranjata doar de sunetul turbinei in sarcina :>
- directia exceptionala (mi-as dori asa ceva in fiecare zi :015: )
- echipata cu roti 17", m-am simtit ca acasa...feed-back bun de la drum, poti "simti" in permanenta starea lui si sa-ti adaptezi stilul de condus, fara a fi inconfortabila (undeva omonimul Sport+ de la 320d)
- scaunul soferului este o placere, sustinere laterala perfecta (l-am gasit peste cel de la 320d)
- motorul...ei bine, m-a cucerit :x Desi penalizate de cuplul mai mic de la cutia automata (30Nm sub valoarea celui de la manuala), tractiunea integrala si caroseria de touring, reprizele sunt f bune, peste cele de la Seria 3. Am simtit ca ma impinge in scaun la kick-down si sunetul turbinei este delicios. Desi este sub Blue Flame ca reprize, senzatiile m-ar putea face sa-mi doresc un schimb =P~ Lag-ul este redus si chiar si daca retrogradeaza 2-3 trepte la un kick-down serios, o face mai rapid decat cutia robotizata ZF 8 trepte de la BMW :039:
- consumul a fost mai mare, dar si traseul ales a fost mai aglomerat, plus specificatiile putin diferite ale masinii: in jur de 7%, insa daca ma gandesc ca am oprit la realimentare si am stat si la o trecere de nivel...plus traficul mai aglomerat de la oras, cred ca este in carti.

Aveam oarece afinitate pt modelele suedeze, Volvo si Saab, insa pe ultimul nu-l mai condusesem niciodata.
Iar aceasta ocazie mi-a dovedit inca o data ce pacat ar fi ca Spyker (cred) sa nu-si schimbe decizia de a NU vinde marca Saab catre un investitor serios (chinez, dar cu bani biggrin.gif), pt ca ea sa continue drumul inceput candva, cu motoare de avion...si continuat atat de bine in domeniul auto. Cel putin dupa 2007 Saab si-a onorat blazonul cu masini de calitate cu care nu-ti este deloc rusine sa te afisezi langa oricare din cei 3 mari germani.


Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment
mircanu

Saab e o masina deosebita. Prima mea masina cand am plecat din tara a fost un Saab 93 turbo. A fost doar ptr o perioada scurta de timp insa mi-a placut masina foarte tare. Era modelul cu motor 1.8 turbo de 150CP. nu era foarte puternica, era automata si la asta se mai adauga si un turbo lag insa era o placere la condus.
Foarte confortabila, "suedejii" astia se pricep la ergonomie si confort. In plus, Saab vine din industria aeronautica si imi placea designul interior care aducea cu cel de avion. O suprafata plana a consolei cu butonanele asezate frumos in ordine.
Ma bucur ca Saab s-a salvat insa acum e intr-o perioada gri inca. A pierdut mult din cota sa de piata, mai ales in US unde Saab vindea mult si exista un mare fan club Saab.
Titi1988
din cate am inteles Saab a dat faliment si nu se mai fabrica.. si eu am o slabiciune pentru aceasta marca. In special modelul decapotabil teehee.gif teehee.gif
DORU
Stiu ca dupa vanzarea catre Spyker s-a dorit (poate s-a si facut !) o vanzare catre ceva firma chinezeasca, insa in prezent - desi exista un joint-venture in 3 - firma este in insolventa !

Eu admir si respect pe SAAB si sper sa continue si productia auto, stopata in 2011 din ce-am citit...
AlexTM
Din pacate mai functioneaza doar "Saab Automobile Parts", cei care fac piese.

Si eu ma declar fan al marcii, Saab 9-3 sedan e slabiciunea mea. Break-ul nu-mi place, dar, deh, chestie de gusturi.
Pacat ca s-au oprit.
Seri
Cei de la Spyker au vrut sa vanda Saab chinezilor de la Youngman inainte sa dea faliment, dar vanzarea a fost blocata de catre GM, care inca mai are drept de veto. GM are in China propria colaborare cu SAIC si nu dorea sa permita altcuiva accesul la tehnologia GM.

Saab a fost totusi salvat in ultimul moment de catre un grup de investitii ce vrea sa produca masini exclusiv electrice, dar nu va mai putea produce modelele existente 9-3, 9-4 sau 9-5. Vor incepe de la zero cu viitoarea generatie 9-3, un model ce se afla de cativa ani in dezvoltare.

Chiar daca sedan-urile Saab aveau o cota de piata nesemnificativa, modelele 900 si 9-3 cabrio reprezentau cam 30% din piata decapotabilelor cu 4 locuri, la concurenta cu Seria 3 cabrio si CLK cabrio.
RD-Woo
Privind un astfel de model nu-ti poti stapanii frustrarea ca firma SAAB a a vut un destin atat de potrivnic,,,, down.gif
si mai sunt alte marci in aceeasi situatie..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.