In cautarea unui SUV, am dat intamplator pe site-ul celor de la Mazda de noul model CX5. E vorba de un SUV compact (4550 mm lungime) proaspat lansat la noi.
Masina este bazata pe un nou design denumit Kodo (sufletul miscarii), mult mai agresiv fata de ce ne-a obisnuit Mazda, si are ca baza tehnologia Skyactiv, o combinatie de motoare cu cel mai ridicat raport de compresie din lume (14:1) si constructie extrem de robusta din otel usor (masina are doar 1530 kg).
Placut impresionat din ce-am citit pe net, am zis ca nu ar strica un test drive, asa ca m-am prezentat la Mazda BDT. Cum nu aveau in stoc nicio manuala (ce ma interesa pe mine), am testat modelul 2.0i AWD AT, cu nivel de echipare Revolution.
Cateva detalii despre motor: 1997 cmc, 160 CP, cuplu maxim 208 Nm/4000 rpm, 0-100 km/h in 9,6 sec, consum urban 8,1 / extra 5,8 / mixt 6,6.
Ce mi-a placut:
- aspectul exterior
- calitatea materialelor de la interior, frumos finisate si imbinate, cu aer de premium
- tinuta de drum buna si cutia de viteza extrem de placuta, masina e chiar distractiva de condus
- foarte agila si stabila pentru o masina cu o garda la sol de 210 mm
- suspensiile orientate spre confort, insa nu intr-atat incat sa lase impresia de "barca"
- portbagajul foarte incapator (~ 510 l), bine compartimentat
- modul inteligent de rabatare a banchetei spate - 40:20:40
- ergonomia scaunelor fata si spatiul pentru pasagerii din spate
- sistemul de asistenta la parcare ce impreuna cu oglinzile foarte mari fac parcarea extrem de usoara (senzori fata/spate + camera video marsarier)
- display color cu touchscreen de 5,8
- sistem de navigatie incorporat realizat de in colaborare cu TomTom
- izolare fonica foarte buna
Ce nu mi-a placut:
- parbrizul oarecum ciudat si vizibilitatea nu prea grozava din cauza montantului stanga
- spatiile de depozitare cam reduse
- calitatea plasticului din jurul displayului central
Despre pret, in varianta care ma intereseaza pe mine, 2.0i AWD MT, echipare Attraction costa aproximativ 28.900 euro DDP (bi-xenon cu sistem adaptiv, cruise control, AC dual, senzor ploaie, lumina, jante aliaj 17, senzori de parcare fata/spate, display TFT 5,8", navigatie TomTom, scaune incalzite, bluetooth, pornire push&start din buton samd.).
Merita mentionate si cateva din excelentele sisteme de pe masina asta. Pe langa clasicele ABS, EBD, ESP, TSC, Hill Hold, mai are:
- i-Stop - in cazul stationarii intrerupe alimentarea, iar aceasta este repornita cand masina este bagata in viteza (dureaza 0,3 sec), nu foloseste electromotorul la repornire ca la alte marci, ci prin combustie
- RVM - monitorizeaza spatele vehiculului si unghiul mort, cand mergi cu peste 30 km/h si semnalizezi, in cazul in care o alta masina vine din spate, te avertizeaza vizual si sonor
- SCBS - asistent de franare inteligent pentru oras; are rolul de a evita tamponarile la viteze mici, un sistem laser monitorizeaza masina din fata sau eventualele obstacole (caini, babe ce fug dupa tramvai samd) la viteze de pana la 30 km/h, iar in cazul in care ciocnirea este iminenta, franeaza automat
- HBCS - control automat pentru faza lunga, comuta automat de la faza lunga la faza scurta cand depisteaza trafic, iar cand drumul este din nou liber comuta iarasi la faza lunga
Una peste alta am ramas placut impresionat de masina si comportamentul acesteia. Mi se pare o alternativa foarte practica pentru o familie tanara in cautarea unui SUV polivalent, iar nivelul de echipare e mult peste concurenta. Ca urmare, a ajuns pe lista scurta alaturi de Forester si CRV, iar dupa 3 saptamani am dat si comanda. Am decis sa renunt la sistemul mai avansat de tractiune de la Subaru, in favoarea unei calitati superioare la interior ce bate la poarta zonei premium, unui plus de dotari, dar si a unui comportament rutier mai distractiv, orientat spre sofer. Nu in ultimul rand, masina a fost cu aproape 4.000 de euro mai ieftina fata de rivalii mentionati anterior.
Termenul de livrare este la final de septembrie, iar pretul final a fost ~ 27K plus cateva cadouri (covorase, tava portbagaj, navigatie samd).
Am optat pentru culoarea Zeal Red.
LE: Scuze ca am postat la topicul de Skoda, rog un moderator sa mute mesajul. Multumesc.