Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sfaturi achizitie auto
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
george3
Salutare,
O sa incep prin a-mi cere scuze pentru un nou topic pe o problema dezbatuta de zeci de ori, am citit cam tot ce se putea citi si parca am intrat tot mai rau in ceata.
Asadar, a venit momentul sa iau si eu in sfarsit o masina, ca ligheanul meu din 86 cred ca intra in curand ca decor la vre-un muzeu.
La ce o folosesc:
- Naveta zilnica la serviciu Rasnov-Brasov si retur (cam 45-50 de km pe zi)
- Un concediu pe an
- Alte deplasari prin tara
Una peste alta ca rulaj cred ca ma incadrez intre 15.000-20.000 de km pe an

Ce vreau sa faca:
- in primul rand sa mearga. Deci fiabilitatea e pe primul loc. Oricat de dubios suna si stiu ca se poate intampla si la masini foarte scumpe, vreau ca zilele cand plec de acasa spre serviciu si masina sa nu porneasca sa tinda spre zero
- in al doilea rand sa fie cat mai ieftin de intretinut si sa consume putin
- urmeaza dotarile minine: AC, 2 geamuri electrice, oglinzi incalzite ar fi bune ca aici iarna-i lunga, ABS, air-baguri, servodirectie (ordinea este aleatoare si cred ca astea-mi sunt suficiente. Daca imi scapa ceva esential va rog sa ma apostrofati)
-as prefera sa fie hatch-back sau break. Ma enerveaza masinile cu portbagaj de 500 de litri (gen Logan) in care nu prea poti baga o bicicleta sa zicem, decat facuta bucati. Asadar bancheta rabatabila si hayonul rulles, cum ar zice unii.
- performantele dinamice le-as lasa pe ultimul loc pentru ca stiu ca nu le pot avea pe toate intr-o singura masina si in bugetul asta ma intereseaza mai mult sa fie mai fiabila decat sa faca suta cu o secunda mai repede.

CE mi-a trecut prin cap pana acum:
- prima data am zis ca iau un Sandero nou...ca deh..ce-i nou e nou. Numa ca in banii astia, iei un Sandero alcatuit din tabla, scaune, roti, faruri si volan. Adica nu chel..ras in cap realmente.
- apoi m-am desteptat (asa zic eu) si am zis ca cea mai buna afacere este un Sandero SH, aproape nou, de un an-doi dar cu dotari mai ok. La o prima cautare am gasit Sandero ok ca si dotari (adica ce am enumerat mai susm unele mai putin onglizi electrice) dar pe la 5000 de euro. Zic, bine-bine, dar eu asa cam cheltui vreo 7000 (maxim) pe masina, oare de ce sa ma limitez la Sandero?? Ei bine si de aici a inceput nebunia!!!
- deci sunt la varianta 3, "masina straina"! Ce sa fie acum? Diesel sau benzina? Am gasit de exemplu o Skoda Octavia 1 din 2009, cu 56.000 km, motor 1.6 MPI+GPL la limita bugetului meu (adica 7500, dar pe ideea romaneasca "mai scazi tu mai las si eu" poate ajung in bugetul meu). Imi place masina, o vad in fiecare zi ca este a unui vecin, tot timpul curata, arata bine intretinuta. Cum e cu motorul asta pana la urma? Pentru ca aud numai opinii extremiste: unii ca au si le consuma 13-14 in oras si 9% afara la mers super decent, altii ca ei peste 10% nu sar orice ar fi. Daca sunt pe aici posesori de astfel de motorizare ii rog sa incerce sa ma lumineze.
Am gasit multe diseluri, Focus si Astra in genereal, dar cu peste 130 000 de km si parca nu sunt prea incantat.

In final, pentru ca simt ca deja va plictisesc si inca o data sa ma scuzati, cred ca versusul s-ar retuce la urmatoarele:
-avand in vedere nevoile mele expuse ce este mai rentabil pe termen lung (pentru ca masina va sta la mine cel putin 5-6 ani)? Un Sandel mai eftina, dar deh..Sandel..mai ramai cu un maner in mana, nu se mai inchide o usa cum trebuie, de consumat nu e chiar economic (asta da! exprimare) decat daca este diesel si alea sunt rare si mai scumpe, sau o straineza care se zice ca este mai "masina", dar care are ceva mai multi km sa zicem?
-si numarul 2, vesnicul "diesel sau benzina". Ma incanta foarte tare diselul prin prisma consumului. Momentan cheltuielile cu carburantul inseamna 400 de lei pe luna pt mine (si licgheanul meu din 86 imi ia mediu cam 8%). Daca ar fi un 40% mai putin pentru mine ar insemna ceva. In acelasi timp, e mai pretentios cu intretinerea, consumabile ceva mai scumpe, riscuri mai mari in exploatare (cade turbina sau un injector si om m-am facut).

Orice feed-back din partea vostra referitor la cele de mai sus va fi luat la modul pozitiv.

PS: Realizez ca este cumva stupid sa va rog pe voi sa imi spuneti practic ce am eu nevoie, pentru ca teoretic ar trebui sa imi cunosc nevoile mai bine decat voi tongue.gif, dar poate nu reusesc sa vad singur padurea din cauza copacilor.

Multumesc
george3
Am vrut sa editez dar vad ca a expirat timpul (BTW care este timpul de editare ca nu cred sa fi trecut 2 minute?)
Balesc dupa masina lui @DORU de cand a pus-o la vanzare, stiu tot ce a scris despre ea pe forum acesta ( ca il tot cistesc de vreo 10 ani chiar daca nu am scris, pentru ca...nu am avut ce spune), dar este prea mult pentru mine. Stiu ca s-ar incadra in buget, dar ca mai tot romanul fara prea multa cultura auto poate, "psihozele mele" parca imi spun ca mai bine una mai noua ca e mai sigura, cu toate ca poate sa fie de 100 de ori mai proasta.
Vorba lui @Halba...cred ca el a scris ca "piticii au intodeauna dreptate". Sau poate @JK, nu mai stiu si scuze daca gresesc
Titi1988
daca nu scoteam de la vanzare primera indeplinea peste cap tot ce ai enumerat tu mai sus ( mai putin faza cu portbagajul).
Este super fiabila ( fac o paranteza aici, s-a intalnit un italian cu mama mea pentru a discuta despre o casa iar tipul era director la o reprezentanta nissan si a zis ca primera este cea mai buna masina pe care au facut-o cei de la nissan, sunt foarte fiabile, nu au defecte de fabricatie si toata lumea care a cumparat de la el o lauda),
A mea are motor de 1.6 109 cp si consuma este in felul urmator: Urban iarna cu jante de tabla =11-12 ;urban vara cu jante aliaj=9.5-10 ; extraurban relaxat =5-6 ( 80 km/h) ; extraurban intarziu la examen ( 120-140 km/h) =7-7.5
Primera sunt masini care s-au devalorizat foarte mult. cauta ca 100% dai peste niste oferte bune.
Si mai recomand Dacia Logan MCV 1.5 dci 85 cp. Aceasta masina m-a impresionat extraordinar!!! Ai loc si de dulap in ea. si nu exagerez
HalbaSus
QUOTE
Vorba lui @Halba...cred ca el a scris ca "piticii au intodeauna dreptate". Sau poate @JK, nu mai stiu si scuze daca gresesc

Cred ca expresia ii apartine lui JK, eu doar l-am citat... ca pe marii clasici biggrin.gif

Referitor la Skoda Octavia 1 (sau tour ? mai degraba cred ca e tour) - 1.6 MPI.... Nu e o alegere rea, criticile aduse acestui motor tin in special de consum (nu e nici pe departe cel mai economic motor din categoria lui, si tehnologie (8v, 1.6 - 102 cp... suna a tehnologia anilor 80). Insa daca are deja GPL consumul nu mai e asa relevant, iar in privinta performantelor oricum nu intra in discutie motoarea prea potente. In plus Octavia 1 e modelul cu care Skoda s-a impus ca si marca fiabila.

Alta idee (nu stiu in ce masura gasesti si te incadrezi in pret): Hyundai I30/Kia Cee'd aflat inca in garantie (garantie de 5 ani), cel mai probabil 1.4 benzina 109 cp. Personal o gasesc mult mai atragatoare decat Octavia 1, si ai si garantie inca vreo 2 ani, deci cam cat la o masina noua germana biggrin.gif

george3
@Titi, despre Primare nu stiu mai nimic exceptand ce ai mai scris tu pe aici si ai parut a fi multumit de masina. Partea cu portbagajul e un minus intr-adevar, poate as putea trece peste la un moment dat. Nu stiu in schimb ce presupune intretinerea masinii. Adica cred ca imi trebuie o masina cat mai simpla sa imi pot permite sa o intretin fara sa renunt la covrigul care il mananc in fiecare dimineata smile.gif. Logan MCV am avut la fostul loc de munca in bucuresti, cu motorizarea 1.6 MPI. Spatiul este intr-adevar foarte mare, prea mare parca pentru ce imi trebuie mie. Consumul nu era deloc stralucit mai ales in mediul urban, iar un diesel fara prea multi kilometri nu stiu daca gasesc in buget. As zice "pas"...
@Halba - Octavia 1 stiu ca este depasita moral. (ma refer acum la varinta Tour), dar asa cum ai punctat si tu este o masina prin care Skoda a fact sac-sac la vremea ei competitorilor prin fiabilitate, pret si spatiu. Cea in discutie in cazul de fata, are GPL asa cum am zis. Apropo, cat este litrul de GPL in zilele noastre ca eu m-am uitat fugitiv asa pe net dar nu am gasit nicaieri??
Kia C'eed imi place, imi place place place, vorba cantecului. Dar si aici nu stiu cam ce inseamna ca bani intretinerea/reviziile. Oricum, ar fi o masina care indeplineste cu brio cerintele.

Despre Fabia II 1.4 TDI ce spuneti. Am gasit una in care proprietarul se lauda cu km putini (in jur de 65.000) din 2009 la un pret cam ciudat 6500 de euro. Si mai este si break. Stiu ca este clasa mica si nu compacta, dar am mers cu una si pare destul de spatioasa iar faptul ca este break face ca portbagajul sa fie multumitor pt clasa asta. CUm e motorizarea asta (in afara de zgomotoasa, ca asta stiu)??

Multumesc pentru raspunsuri!!
James Kilowatt
Pentru Skodele SH exista unii pe unele forumuri (sa zicem monomarca, insa chiar si pe al nostru, care e cel mai bun din lume, s-ar putea sa te ajute Doru) care dupa numarul VIN iti pot spune cate ceva din istoricul masinii si eventual un kilometraj poate mai real decat zice vanzatorul.
Insa exista unii detecteaza samsarii pe siteurile de anunturi si ... de exemplu "miros" masinile care au fost scoase la vanzare acum 3 saptamani, si care acum 3 saptamani aveau km mai multi si costau mai putin.

Octavia aia s-ar putea sa fie interesanta, daca zici ca ai incredere in vanzator (si daca evident el e primul proprietar).
RUE
la tine se pliaza masinile astea mici cu Hb sua combi: clio, 307 sw, focus combi + cmax, fabia combi etc.
george3
QUOTE (James Kilowatt @ Jun 1 2012, 03:28 AM) *
Octavia aia s-ar putea sa fie interesanta, daca zici ca ai incredere in vanzator (si daca evident el e primul proprietar).

O sa ma intalnesc diseara cu proprietarul sa vorbim mai multe si o sa revin cu impresii referitoare la masina asta. Eventual o sa ii cer VIN-ul sa vad ce aflu ulterior. Pe proprietar nu il cunosc foarte bine deoarece eu m-am mutat la adresa actuala de 3 luni
Multumesc de raspuns!

QUOTE
la tine se pliaza masinile astea mici cu Hb sua combi: clio, 307 sw, focus combi + cmax, fabia combi etc.


Cam asa ceva caut, doar ca este un criteriu care am uitat sa il mentionez si este destul de important de altfel:- sa aibe garda la sol cat mai mare pentru ca mai merg si pe niste drumuri de tara destul de des cand ma duc cu bitza la padure
Titi1988
acum fara suparare dar chiar pe nimeni nu intereseaza confortul??? scaunele de pe skoda superb 2012 ,spre exemplu, sunt foarte proaste( mai proaste decat cele de pe logan, atata tot ca sunt mai mari), de unde deduc ca cele de pe octavia 1 sunt...din lemn??? turned.gif

In legatura cu intretinere nissan primera: reviziile fara schimb de placute la reprezentanta ajung pana in 500 de lei, cand am schimbat placutele a costat 1100 de lei ( si am mai schimbat ceva...la 60.000 km).
Placutele de pe spate inca sunt originale pe masina!!! Distributia este pe lant, nu sunt probleme acolo si la 110.000 km am schimbat kitul ambreiaj=1250 lei cu manopera inclus. Deci eu in 5 ani am bagat in masina aproximativ 6.000 de lei la 22.000 km/an mers doar la reprezentanta pentru revizii l. In rest nicio alta problema.
Si pe forumul nissan mai sunt vreo 3 care au primera 1.6 si sunt foarte multumiti, la toti a trebuit schimbat ambreiajul in jurul valorii de 100.000 dar in rest doar revizii.. thumbsup.gif

daca vrei diesel si un portbagaj mai mare atunci http://www.autovit.ro/nissan-primera-C22512420.html dar nu stiu absolut nimic despre motorul 1.9 dci..

http://www.autovit.ro/nissan-primera-C23806520.html chilipir nu alta.. daca masina nu are defecte ascunse
James Kilowatt
Unii au fund de fier, si li se par ok si scaunele de skoda tongue.gif
george3
Eu am mers ocazional si cu Octavia 1 si cu 2 si cu Fabia 2 si nu mi s-a parut niciuna ca ar avea scaune inconfortabile, iar eu nu sunt chiar micut (1.88 si 84 de kg).
HalbaSus
Nici mie nu mi s-au parut nasoale scaunele de pe superb, deci poate am si eu fund de fier forjat... Nu mi s-au parut nici exceptionale (as fi vrut sa mearga mai jos si sa fie mai profilate) dar pana acum singurele scaune care m-au incantat cu adevarat au fost cele de pe Audi A3 (a fost principalul factor de decizie in alegerea masini - insa exista si lume care s-a plans de ele, mai ales lumea cu fundul mare biggrin.gifi) si cele de pe A5 (l-as fi luat si pe asta daca mi-as fi permis). Cele care mi-au produs cea mai mare dezamagire au fost cele de pe un S-klasse modelul anterior (care nu erau neaparat naspa, dar de la un S aveam pretentii mai mari).... Cele pe care le am pe C mi se par decente dar nu ma dau pe spate.
James Kilowatt
Si dupa mine exista doi fabricanti de scaune: Audi (si se aplica si la Exeo) si Alfa Romeo.
Restul, o apa si-un pamant, chiar daca unii mai premium sunt mai acatarii decat unii mai low cost, diferentele sunt mai mici decat fata de ceilalti doi si restul lumii.

Evident, asta zice fundu' meu, alt fund poate sa aiba si alta parere biggrin.gif
george3
La momentul acesta, credeti-ma ca scaunele reprezinta cea mai mica problema ninja.gif Adica, sa nu uit totusi din ce ma dau jos. Cu toate ca Passat-ul meu are niste scaune care mi s-au parut mereu confortabile si nu am avut vreodata dureri posterioare.

Cu privire la masinile SH sunt lamurit ca totul este o loterie pana la urma si ca nu exista aia perfecta. Nu exista perfecta nici noua d-apai SH.
Intrebarea care-mi staruie in minte este pana la urma urmatoare: Sa zicem o Skoda Octavia Tour, sau o Fabia 2 (prima benzina+GPL, a doua 1.4 TDI) cu cat ar fi mai scump de intretinut comparat cu autohtonul Sandero (benzina).

De ce starui pe aceasta intrebare? Pentru ca banii care o sa ii am acum pt masina pica oarecum din cer (o Matusa Tamara in miniatura tongue.gif) si chiar vreau sa nu ma lungesc mai mult decat imi este plapuma referitor la costurile de intretine. Ca intretinere ma refer la revizii, eventuale piese ce pot pica, manopera.Imi place ca masina/motocicleta/bicicleta/orice vehicol sa il stiu in perfecta stare si de multe ori sunt tentat sa fac cheltuieli mai mari decat este cazul in acest sens. (alti pitici, deh..)
Poate ma repet, dar daca nu se schimba nimic in situatia economico-financiara in care suntem, masina va sta la mine destul de mult, de aceea as vrea sa iau "cat mai multa masina la banii astia".

PS: Kia C'eed este o ptiune din ce in ce mai interesanta dar iarasi nu stiu de exemplu cat ar costa o revizie simpla.
James Kilowatt
Avand in vedere ca vorbim de masini SH, intretinerea e la fel, ca nu mai esti legat de dealer.
Intre Octavia GPL si Fabia 1.4tdi as alege Octavia. Probabil la economie sunt comparabile, poate cu un mic avantaj pentru Fabia. Insa Octavia e mai mare, mai confortabila, piesele care ar putea pica costa putin, iar in mod normal intretinerea unei instalatii obisnuite de GPL e floare la ureche. Eventual, afla daca e una de calitate si daca a avut cu ea probleme pana acum.

si tot evident, fiind vorba de SH conteaza foarte mult starea in care sunt, mai mult decat modelul si specificatiile pe hartie.
george3
QUOTE (James Kilowatt @ Jun 1 2012, 07:31 AM) *
Avand in vedere ca vorbim de masini SH, intretinerea e la fel, ca nu mai esti legat de dealer.
Intre Octavia GPL si Fabia 1.4tdi as alege Octavia. Probabil la economie sunt comparabile, poate cu un mic avantaj pentru Fabia. Insa Octavia e mai mare, mai confortabila, piesele care ar putea pica costa putin, iar in mod normal intretinerea unei instalatii obisnuite de GPL e floare la ureche. Eventual, afla daca e una de calitate si daca a avut cu ea probleme pana acum.

si tot evident, fiind vorba de SH conteaza foarte mult starea in care sunt, mai mult decat modelul si specificatiile pe hartie.

@JK, din postul tau inteleg cateva puncte importante si anume:
- piesele care ar putea pica sunt mai eftine la Octavia decat la Fabia - acesta este un aspect destul de important pt mine
- intretinerea per total este oarecum similara, iar GPL-ul nu reprezinta un punct slab din acest punct de vedere.

Sper sa ma intalnesc in seara asta cu proprietarul Octaviei sa vad ce instalatie este montata pe masina. Apropo de GPL, revin cu rugamintea de a-mi spune cat costa un litru ca pe net nu gasesc preturi din zilele noastre.

Multumesc pentru post!
Mircea104901
Daca te uiti la costuri de intretinere si vrei fiabilitate, ia Sandelul. Nu are concurent pentru Romania.
James Kilowatt
Strict la motoare, piesele de benzinar (cele care mai pica, gen pompe, injectoare) sunt in general mai ieftine decat la diesel. La restul, gen bucsaraie, nu prea stiu care-s scorurile.

La GPL in principiu in materie de intretinere ai de schimbat din cand in cand un filtru mititel, plus membrana de la vapozirator ocazie cu care se si regleaza deci teoretic ar cam trebui sa ii vizitezi pe baietii de la service pt reglaj.
Insa membrana + reglaj poti sa stai bine mersi pana cand incep sa faca probleme, dupa parerea mea nu ajuta cu nimic sa le faci preventiv si nu cred ca e legat de kilometraj ci mai degraba de varsta. Probabil GPL-istii vor incerca sa te convinga sa ii vizitezi poate la 15kkm. Eu personal in 100.000km (si cam 3 ani) am schimbat-o o singura data, si atunci fara sa fie nevoie, nu incepuse inca sa ma sacaie insa demontasem oricum instalatia pt reomologare.

Pe langa asta masina e ceva mai sensibila la calitatea scanteii, asa ca e posibil sa trebuiasca sa schimbi bujii + fise ceva mai des decat pe benzina. Din nou, daca nu ai probleme, nu te complici. Eu in 100000 am schimbat tot un singur set, si tot mai mult asa, ca n-am avut ce face, ca mergea bine mersi si cu alea vechi. De bune ce erau fisele vechi anul trecut una dintre ele am folosit-o la scuter, desi avea 11 ani era oricum mai buna decat chinezaria noua:D
george3
QUOTE (Mircea104901 @ Jun 1 2012, 08:05 AM) *
Daca te uiti la costuri de intretinere si vrei fiabilitate, ia Sandelul. Nu are concurent pentru Romania.

S-a notat Mircea. Am gasit un Sandel chiar la mine in oras, versiunea Steppway care are si GPL montat din fabrica (proprietarul scrie in anunt ca a fost cumparata din franta masina, dar este inmatriculata in romania). O sa merg sa il vad si p-asta zilele astea.
Partea proasta la el este ca nu are AC, sau cel putin nu este mentionat in anunt. Cred ca este si asta o posibilitate de luiat in calcul pana la urma. Are vreo 35.000 de km si este din 2009.
Multumesc pentru sugestie.

@JK- Deci sa inteleg ca daca este o instalatie GPL de la o firma buna si instalarea acesteia a fost facuta corect nu prea am mari batai de cap, iar daca sunt probleme cheltuielile sunt mici. Multzam!
Mircea104901
La GPL, litrul e mai ieftin la Bucuresti (cam 3,1-3,15 lei/l), fata de Cluj (3,3 lei/l). Ca si intretinere - filtrele cam pe la 10.000km (cel de pe vaporizator eu il schimb din 5000 in 5000 km) - sunt ieftine (pana in 50 ron).
DRAGOS
N-ar fi mai bine sa cumperi o masina de ~6000 euro si sa pastrezi o mie pt eventualele surprize? Daca zici ca nu vrei sa ai probleme mai tarziu cu costurile neprevazute, asta mi se pare o varianta buna.

Altfel, pt economie, benzina+ gpl, clar! Costuri mai mici, fiabilitate mai buna decat un diesel.

Octavia 1.6mpi + gpl sau logan/sandero 1.6+gpl mi se par niste variante foarte ok.
James Kilowatt
LA noi recomandarea pt schimbul filtrului de GPL e la 30.000, inclusiv pt instalatia "din fabrica" pt Sandero.

A fost o promotie la Sandero 1.2 75CP pe GPL, " incepand de la " 5k€ nou, insa chel, care a prins foarte bine. Probabil amicul tau a luat unul din asta, tinand cont de la preturile de la noi mi se pare ca merita. PAcat intr-adevar de AC...
pmhoria
Am din 2009 ed la inceput anului in posesie acest motor 1.6 MPI si ce pot spune ca in cea ce priveste strict motorul, e ok. E un motor care nu creaza probleme si merge si cu ultimul junk de benzina. Ne e deloc pretentios.
Consumuri:
- iarna cu gume de iarna oras ™ around 11-12% cu mici variatii, viteza medie sub 20 km/h sad.gif
- iarna cu gume de iarna in afara oarsului mers regulamentar + 10km/h, aproape 8% dar nu depaseste
- vara cu gume de vara in oras 10,5-11 %
- vara extraurban 7% si de multe ori chiar si sub 7%
E o statistica cat de cat facuta la pompa/comp de bord in cei 50Kkm pe care ii are acum.

Legat de restul masinii, cum iti e norocul, mie mi-au cazut 2 incuietori de la usa soferului si de la usa stg spate, la 3 luni dupa ce am iesit din garantie, climatronicul are niste zgomote dubioase de soricei in bord dar inca merge asa ca dau drumul mai tare la muzica si gata biggrin.gif.

Eu sincer as alege masina care as putea s-o repar cat mai usor (daca ai mecanici priceputi evident) si sa nu depind de un service mono-marca si sa astepti dupa 1 oglinda sa ti-o aduca in 3 sapt...

Bafta.
george3
QUOTE (Mircea104901 @ Jun 1 2012, 11:45 AM) *
La GPL, litrul e mai ieftin la Bucuresti (cam 3,1-3,15 lei/l), fata de Cluj (3,3 lei/l). Ca si intretinere - filtrele cam pe la 10.000km (cel de pe vaporizator eu il schimb din 5000 in 5000 km) - sunt ieftine (pana in 50 ron).

Multumesc Mircea! Chiar si un pret de 3.3 lei/litru este bun. (Eu sunt din BV si nu stiu cat este pe aici). Pana la urma este la jumatate de pret fata de benzina si la un calcul "ochiometric" cu aceeasi bani as merge cu 35% mai multi km.

@DRAGOS & @James Kilowatt: Sandero de care spuneam ca l-am gasit (cel fara AC) este cu motorul de 1.4 (proprietarul spune ca l-a adus din Franta si l-a inmatriculat aici in februarie 2012 parca). Eu am condus pe logan si 1.4 si 1.6 MPI si sincer..mare diferenta de putere nu a simtit intre ele. Poate mai gasesc altul totusi pentru ca imi sta pe creier AC-ul ala lipsa.
Dragos, in principu o masina de ~6000 de euro caut acum, dar sa zicem ca sunt dispus sa ridic suma la 7000 daca intr-adevar merita.Problema ca asta cu meritatul este foarte relativ.

@pmhoria: Multumesc pentru datele de consum. Nu este chiar cel mai economic motor intr-adevar. Am avut la un moment dat de la serviciu pt o luna o Toyota Corolla 1.6 vvt-i care la stilul meu de mers CB imi arata afara o medie de 6.5-7.0%.
Spuneam mai devreme ca devine din ce in ce mai tentant Kia C'eed si chiar sunt oferte foarte bune la preturi sensibil mai mici decat o Octavia 1.6MPI. O masina de conceptie mai noua, mai dotata, mai frumoasa la interior, o masina laudata. Problema apare exact acolo unde ai pus tu degetul pe rana: ce se intampla daca sparg o bara, un far, o oglinda? Cat de repede o gasesc si mai ales la ce pret o gasesc fata de o Octavia? Raspunsul care imi vine in cap fara sa am nici o informatie sigura, este ca mult mai greu/scump decat la o Skoda. Este doar o presupunere venita nu stiu de unde si va rog sa ma corectati daca gresesc.

In concluzie mai caut. Din pacate nu am reusit sa stau de vorba cu proprietarul Ocatinei cu GPL pentru ca a fost week-end si isi programase altceva, dar maine sper sa ne vedem sa aflu mai multe detalii despre masina. M-am tot uitat la masina, ca e parcata langa blocul unde stau eu. masina arata ingrijit atat la interior si cat si la exterior, dar totusi o singura chestie mi-a atras atentia. Cauciucurile care erau pe masina sunt MATADOR ceea ce parca mi-a scazut ceva din incredere. Ma gandesc ca daca proprietarul a facut economie la cauciucuri luand cred ca cele mai ieftina si de o calitate indoielnica anvelope, cum o fi tratat celelalte aspecte legate de masina...

Multumesc inca o data tuturor pentru sfaturi!
george3
Salutare!
Tocmai ce m-am intors de la drive test cu Octavia 1.6 MPI+GPL.
Instalatia GPL este de la firma Landi Renzo (sper ca am scris corect), si este pusa pe masina in decembrie 2011. Are garantie 2 ani (mi-a aratat toate documentele).
masina are aproape 59.000 de km, dupa parerea mea sunt reali, uzurile schimbatorului de viteze, pedalelor, comutatoarelor sunt aproape inexistente.
Mi-a aratat carnetul de service, iar reviziile au fost facute la 15.000, 30.000, 45.000, 55.000. Ultima revizie a inclus si schimbul placutelor de frana fata. Pe spate sunt frane cu tamburi. M-am uitat la discuri si au uzura minima (buza aceea care se formeaza pe exteriorul discului are mai putin de 1mm, practic cand dai cu degetul abia o sesizezi).

Testul s-a derulat pe vreo 20 de km. Asfalt bun si apoi asfalt gaurit, cu denivelari ca sa vad daca bate sau troncane ceva. Dupa parerea mea a primit nota 9.5 din 10. Are 2 greierasi prin spate care isi fac aparitia la drum mai nasol. In rest...destul de silenzioasa.
Ca motor/performante mi-am dat seama ca sunt suficiente pentru mine. Pot merge linistit cu a 5-a la 90km/h si daca vreau depasire bag a treia si urca frumusel in ture. Mai slab un pic pe gaz si ceva mai cu zvac pe benzina.

Spuneam mai sus ca masina este echipata cu anvelope Matador si eram cam dezumflat. Am mai tot citit pe forum si am aflat ca varianta Tour asa a venit echiapa din Fabrica. Inca un motiv in plus sa cred ca acei kilometri sunt reali dar si o cheltuiala in plus ca dupa ~60.000 de km si 3 ani ar cam trebui schimbate.

Per total mi-a placut masina si marele avantaj ar fi ca am 99% siguranta ca nu iau o masina manarita. Pretul insa (7400 euro - bun negociator mai sunt:)) depaseste un pic bugetul, plus ca vor mai trebui ceva banuti si cu inmatriculatul.

Este pentru mine o mica dilema de ce Skoda in general, in speta Octavia 1 sau Tour isi tine pretul atat de sus pe piata. Pentru ca la acelasi an de fabricatie, aceeasi kilometri rulati, o Kia Cee'd de exemplu este cu 1000 de euro mai ieftina, este mai bine dotata, nu este asa uzata moral si este ceva mai moderna in interior.

Mai cautam, mai citim, mai ascultam sfaturi si urmeaza o decizie...grea, foarte grea!
James Kilowatt
In ceea ce priveste Ceed (si sor-sa I30) au o problema: forumul monomarca biggrin.gif Acolo este o epidemie de schimbat coloane de directie, de preferinta in garantie. De obicei apare unul cu un zgomot suspect si a doua zi sunt la service jumate din forumisti ca aud si ei zgomotul respectiv.
E greu de spus cat de reala si de generala e problema. Eu am una in familie si inca n-are probleme, insa are putini km. Si Diesel are una si din ce spune nu o menajeaza foarte tare.

Diesel
Si mie imi facea zgomot coloana de directie. S-a bagat nenea de la service sub bord si a strans un surub. A fost din partea casei ca am facut ITP-ul acolo smile.gif
george3
Tot stau si citesc review-uri peste review-uri si opinii si referitor la ce a spus si @Dragos ca mai bine iau ceva la ~6000 si restul sa ii am de back-up, si rasfoind internetul am dat peste urmatoarea masina:

http://www.autovit.ro/dacia-sandero-C24115...ovit-2010-07-30

Nu stiu daca am voie sa pun link-uri si imi cer scuze daca am incalcat vreo regula a forumului. In caz contrar, va rog sa va spuneti o parere despre masina de mai sus. In poze arata bine, este echipata multumitor pentru ce vreau eu si pretul este bun. Nu stiu ce sa cred despre kilometrii rulati.

Multumesc
Titi1988
Ai voie sa pui link-uri cu masini de vanzare. Eu, personal, nu as cumpara dacia din judetul Arges pentru ca am dat peste multe tepe cand am cautat logan MCV anul trecut. Spre deosebire de celelalte oferte cele din judetul Arges erau tot timpul la pret mai mic, masini mai noi si km mai putini. Si mi-am dat seama pe pielea mea ca foarte rar dai peste "ponturi" care sa fie adevarate si nu tepe. Acum o sa iti dai si tu seama ce inseamna piata auto SH din Romania. Succes si MULTA RABDARE SI ATENTIE!!!!

si sa te ajut citeste topicul ca sa vezi ce inseamna samsari si cat de greu este sa gasesti o masina ok: http://www.masini.ro/forum/content/Versus/...t-prietena-mea/

si un link foarte util: http://www.motorstory.ro/2010/08/cum-verif...d-la-cumparare/ citeste articoul si comentariile SPOR
george3
Multumesc @Titi pentru linkuri. Cel in care vroiai sa cumperi masina pt prietena ta l-am citit inca de pe atunci smile.gif, celalalt o sa il lecturez acum.
Referitor la vanzatorii din Arges inclin sa iti dau dreptate in cazul linkului pus de mine. Nu vreau sa generalizez...inca biggrin.gif
Sandero ala parca e prea bun sa fie adevarat si am dat un search pe gugal dupa nr de telefon postat in anunt. Vanzatorul este samsar, ca mai are vreo 6-7 anunturi cu masini. In cocluzie nu cred ca este ok sa ma incurc cu el. I-am dat chiar si un mail sa il intreb daca este varianta de 70 sau cea de 85 Cp ca din anunt nu reiesea nimic si mi-a raspuns ca la baza este de 70 dar a fost "tunat" la uzina Dacia la 85 CP. Cica ar fi circulat in interiorul Automobile Dacia....

Nu stiu ce sa zic, dar parca as zice "pas!"
Titi1988
PAS FARA SA TE UITI IN SPATE!!
Titi1988
PS: eu am gasit 10 masini cu numarul lui..
DRAGOS
De ce nu cauti o masina pe benzina, 1.4 sau 1.6, careia sa-i pui tu GPL? Instalatia pt un motor de genul asta e vreo 2500-3000 ron.
george3
QUOTE (DRAGOS @ Jun 5 2012, 06:37 AM) *
De ce nu cauti o masina pe benzina, 1.4 sau 1.6, careia sa-i pui tu GPL? Instalatia pt un motor de genul asta e vreo 2500-3000 ron.

Sincer sa sa fiu, chia rnu stiu ce sa raspund la intrebarea asta, atat tie cat si mie.
Mi-a trecut prin cap asta, dar cumva am ignorat ideea. Probabil din comoditate,prostie, teama ca o sa am "norocul" sa ma duc de 100 de ori la service-ul unde pun GPL sa imi faca zeci de reglaje pana nu mai am bordul ca pomul de craciun. Probabil sunt paranoia sau am citit prea mult pe forumuri blink.gif , dar o sa incerc sa ma gandesc mai chibzuit la optiunea asta.

Multumesc!
george3
Dupa framantari si cautari am ajuns macar la o concluzie: Masina o sa fie o Skoda Octavia!!
Luand in calcul toate variabilele (termen lung, poate se mareste familia peste un an doi, consumabile si piese de schimb cat mai ieftine, etc), cred ca asta este masina care se potriveste cel mai bine.

Acum, daca tot m-am hotarat la marca/model, m-am pus iar pe cautat si am ajuns la o alta dilema: vesnicul diesel sau benzina??
Pentru ca am gasit anunturi pe de o parte cu benzina, pe de alta parte cu diesel, cam la aceasi kilometri rulati, dotari, respectiv an de fabricatie.

2 exemple de diesel:

http://www.autovit.ro/skoda-octavia-C24554738.html

http://www.autovit.ro/skoda-octavia-C23979819.html

Daca va fi benzina, clar ramane varianta cu GPL (O sa ii pun eu daca iau una fara).

Cumva inclin catre diesel si eu ca "tot ramanu habarnist", pentru ca in ciuda faptului ca e zgomotos, este cumva mai confortabil de condus si parca ai mai multe rezerve de "putere".
De asemenea, vazut in anunturile de mai sus ca unul are 101 CP si unul 105 CP. Nu ma intereseaza diferenta de CP in sine, ma intereseaza daca intr-adevar sunt coduri de motor diferite si daca exista o versiune de care ar trebui sa ma feresc. Am vazut pe forumuri ca ALH de 90 CP este foarte laudat ca fiabilitate.

Daca am presupune ca nu crapa nimic esential la diesel (turbina, injectoare, etc), cam cu cat ar fi mai scump de intretinut in rest fata de o benzinara, procentual vorbind?
Nu am stat sa configurez un RCA/rovinieta/impozit acum, dar presupun ca nu e mare diferenta intre 1600cmc si 1900 cmc...Sper sa nu ma insel.

Stiu ca-s multe intrebari, dar trebuie sa fac intr-adevar cea mai buna alegere pentru ca, daca economia si situatia financiara a Romaniei/UE nu se imbunatateste, nu voi mai avea prea curand aceasta "dilema"!

Multumesc pentru rabdare si pentru opinii!
James Kilowatt
O2 TDI de 105CP are socra-miu, si a schimbat celebra volanta bimasica inainte de 100kkm.
A mai avut si o problema nu foarte grava cu un injector si una cu o bujie incandescenta de care stiu eu (stiu de ele intamplator pentru ca eu am facut diagnoza cu vagcomul si m-a tinut apoi la curent).
Are si o problema cronica cu inchiderea centralizata, care nu merge "dintotdeauna".
E posibil sa mai fi avut si alte probleme, insa sa nu stiu eu de ele, ca nu-mi da raportul, aflu doar intamplator de ele biggrin.gif

Acum are vreo 170k si merge binisor, inca e multumit de ea. Si n-a fost menajata, are carlig de remorcare, a avut santier, a tras de ea, insa a si facut intretinerea si reparatiile la un service din Gl pe care eu il consider destul de serios (oricum mult peste ce am io pe aici), si in plus mai e si prieten cu sefu'. Trage chiar suspect de bine pentru doar 105CP pe hartie, ma intreb daca nu-s mai multi in realitate, ca s-a mai vazut...

Totusi eu la SH care nu e foarte proaspat m-as feri de diesel, as prefera benzina, cred ca riscurile sunt mai mici. Asta nu inseamna ca toate dieselurile sh sunt tepe, insa probabilitatea cred ca e mai mare.
george3
Salutare!

S-a deliberat indelung in familie si s-a ajuns intr-un final la unanimitate pentru Ocatvia Tour 1.6+gpl.
Am mai negociat cu vecinul (proprietarul) si am batut palma pe 7000 Euro.
Masina va intra in posesia mea saptamana viitoare datorita faptului ca in acte este trecut tatal vecinului care este plecat din tara si vine abia duminica. Mai rezist eu o saptamana...biggrin.gif

Sper ca am facut o alegere buna. Imi pare rau de un singur lucru: Am ales masina prea mult cu capul si prea putin cu inima, dar cred ca in contextul economic actual e mai sigur asa.

O sa va tin la curent cu primele impresii cand voi intra in posesia masinii, eventual ii fac topis separata la "Masina mea".

Va multumesc inca o data tuturor pentru sugestii/sfaturi/opinii si va doresc drumuri bune!
DRAGOS
Eu cred ca e o alegere buna, mai ales daca ii stii istoricul si e o masina cat de cat intretinuta. S-o folosesti sanatos!
HalbaSus
felicitari pt achizitie, asteptam poze la Totul despre masina mea.

OT: DORUUUU... fugi repede, pune-i GPL la a ta si o sigla cu 1.6 MPI poate devine si a ta mai atractiva pe piata tongue.gif
george3
Multumesc mult baieti pentru urari!
beer.gif @HalbaSus : Subtil, subtil dar am inteles aluzia rolleyes.gif Masina lui Doru este de vis, este o alegere de facut cu inima fara doar si poate. Dar din pacate creierasul meu asta prost nu a putut sa treaca peste faptul ca 10 ani "e" mai multi ca 3 ani si ca 150.000km iara bate 56.000km.
De fapt nu cred ca asta a fost motivul principal, ci faptul ca este o masina atat de beton incat mi-a fost frica de ea in ceea ce priveste intretinerea.

S-auzim de bine si sper ca nu am suparat pe nimeni, mai ales pe DORU
thanks.gif
adrian_r5
QUOTE (george3 @ Jun 11 2012, 10:34 AM) *
+gpl

OEM ???

DORU
QUOTE (HalbaSus @ Jun 11 2012, 03:36 PM) *
OT: DORUUUU... fugi repede, pune-i GPL la a ta si o sigla cu 1.6 MPI poate devine si a ta mai atractiva pe piata tongue.gif



Infamie ! N-o sa vezi ! biggrin.gif

QUOTE (george3 @ Jun 11 2012, 04:17 PM) *
@HalbaSus : Subtil, subtil dar am inteles aluzia rolleyes.gif Masina lui Doru este de vis, este o alegere de facut cu inima fara doar si poate. Dar din pacate creierasul meu asta prost nu a putut sa treaca peste faptul ca 10 ani "e" mai multi ca 3 ani si ca 150.000km iara bate 56.000km.
De fapt nu cred ca asta a fost motivul principal, ci faptul ca este o masina atat de beton incat mi-a fost frica de ea in ceea ce priveste intretinerea.

S-auzim de bine si sper ca nu am suparat pe nimeni, mai ales pe DORU
thanks.gif



Alegerile fiecaruia nu se discuta, asa ca nu am dece sa ma supar.

Cat priveste intretinerea...e mai ieftina decat s-ar putea crede, cu conditia sa faci ce trebuie atunci cand trebuie wink.gif
Si odata ce ai facut, 2 ani poti uita de orice service wub.gif

Felicitari pt achizitie ! smile.gif
george3
QUOTE (adrian_r5 @ Jun 12 2012, 12:44 AM) *
QUOTE (george3 @ Jun 11 2012, 10:34 AM) *
+gpl

OEM ???

NU este OEM, este pusa ulterior. Mai are garantie un si jumatate.

QUOTE
Felicitari pt achizitie

Multumesc pentru urari DORU! Sper sa nu fie nevoie sa te bat prea mult la cap cu intrebari dupa achizitia propriu-zisa whistling.gif
DORU
Daca ai nevoie fa-o linistit, acum esti indreptatit sa-ti faci cont si pe forum Skoda biggrin.gif
Seri
Felicitari pentru achizitie Goerge, discutia despre masina va continua aici:

http://www.masini.ro/forum/content/Totul-d...a-Octavia-Tour/
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.