Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce masina SH sa imi iau de 4000 E?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
mountaniac
Salut!

Sunt nou pe aici, si am nevoie de sfaturile voastre, in vederea achizitionarii unei masini SH.
Din start vreau sa va spun ca nu ma prea pricep la masini!

Sunt dispus sa dau maxim 4000 euro pe masina (daca cumva o iau de dincolo, cu tot cu taxa de inmatriculare sa dau 4000).

Din ce am studiat eu, ma intereseaza urmatoarele caracterisici:


1. Motorul sa fie pe benzina, de 1,4 sau 1,6 (preferabil de 1,4 pt ca are cheltuieli mai mici)

2. Consumul mediu sa nu fie mai mare de 6,5 %

3. Sa nu aiba portbagaj mic (de genu Opel Corsa, sau Ford Fiesta)

4. Sa aiba aer conditionat

5. Sa aiba posibilitatea de a monta deasupra suport de skiuri/ suport de biciclete (de fapt, cred ca la orice masina se pot monta, dar un prieten m-a speriat putin ca el nu gaseste… poate nu a cautat bine…)

6. Piesele sa nu fie scumpe (pt cand va fi nevoie sa schimb ceva la ea)

7. Sa nu fie mai veche de anul 2003


Mi-am facut un calcul cam cat voi circula cu ea:
aproximativ pana in 10.000 km/ an (aprox. 300 km/luna in oras + aprox. 450 km/luna in exterior)

Ca marci, pana acuma mi-au atras atentia VW, Skoda, Opel, Seat – nu neaparat in ordinea asta, dar mi se pare ca VW e mai scump decat celelalte enumerate, si nu stiu daca pretul e doar de “brand”)

Imi place Polo de 1,4, 75 Cp, din 2003, dar as vrea portbagajul mai mare!

Am gasit 2 masini Skoda (au portbagajul mai mare) Octavia 1.6i 102 CP, cam la fel, din 2003, una din RO, si alta din Germania.

Eu am dat masinile astea doar de exemplu.
Amandoua sunt cam la acelasi pret! Imi recomandati sa imi iau una din Germania, sau nu are rost?

Iar cu Kw (caii putere), nu ma stiu, care configuratie e mai buna pt mine!

Sfatuiti-ma, va rog!

Multumesc!
mountaniac
Nimeni nu zice nimic?

Am zis ca as vrea portbagajul mai maricel, pt ca mai merg in excursii pe la munte, si imi iau rucsacul de 70 Litri + un ghiozdan de aprox 30 L +un cort + 2 saci de dormit+2 saltele izopren! Si vreau sa imi incapa linistit! De-asta nu as vrea de genul Corsa, ca nu cred ca-mi incap!
Nu merg des la munte, dar o data sau de 2 ori pe luna sigur voi merge.

M-am gandit aseara ca ar fi bine sa mai pun ceva bani pe langa 4000 E, ca am, cu toate ca nu as fi vrut sa dau mai multi bani pe o masina!
Mai bine dau un ban in plus acum, cand o achizitionez, decat sa bag in ea pt ca e mai veche!

M-am gandit sa mai pun 2000 E (as putea si mai mult, dar nu vreau sa raman fara monetar in caz de nevoie).

Deci, daca sunt dispus sa dau 6000 Euro pe o masina de 1.4 pe benzina, care sa nu consume mult (in comparatie cu altele de 1.4 pe benzina), si la care consumabilele sa fie mai ieftine, care imi recomandati?

In concluzie, pe mine ma intereseaza mai mult sa nu ma prea stoarca de bani dupa ce mi-o iau!
James Kilowatt
Logan, cat mai nou? whistling.gif
DRAGOS
Ce vrei tu este imposibil.

Sa aiba portbagaj mare(octavia, logan), sa fie 1.4 sau 1.6 benzina, cu consum de 6.5 mediu. Un motor mic pe benzina, care va cara o greutate destul de mare, va consuma MULT! O octavia 1.4 80cp nu scade sub 7 la drum lung, deci mixt vei consuma 8-9, iar una 1.6 102cp va fi tot cam pe-acolo.

Solutia, logan. Nu ca consuma nici ala 6.5, vei fi probabil pe la un 8-8.5 mixt(ca idee, 1.4 pe o masina mare consuma la fel sau mai mult decat un 1.6 ), dar are de departe intretinerea cea mai ieftina si este foarte fiabil.

Octavia 1.6 mpi are un prieten. Consum in bucuresti-13, consum extraurban-7-7.5, la mers normal. In 100.000km(5 ani) a schimbat doua!! compresoare de AC(vreo 1500ron bucata).
Mircea104901
La banii astia poti lua un Sandero (deci o masina relativ noua) daca iti ajunge portbagajul (eu zic ca da). Consumul mediu la motorizarea de 1.4 e de 7.5%.
Cu fiabilitatea sta foarte bine, si e (ca si conceptie a sasiului/caroseriei) cu o generatie peste Logan (ceva mai bine facut). Garda la sol si setarea suspensiei sunt gandite pentru Romania (e suficient de inalta incat sa nu o lovesti pe dedesubt + absoarbe foarte bine denivelarile); are si scut metalic la motor.

P.S.Daca vrei Octavia, si mergi la munte, pune-i kit-ul de "drumuri grele" daca nu vrei sa ramai pe acolo.
AlexTM
Cum spunea si antevorbitorul meu smile.gif un portbagaj de compacta trebuie sa-ti ajunga. Mai rabatezi si tu o treime de bancheta daca ai chestii lungi...
Deci Sandero, Golf, Astra s.a.

Daca musai vrei portbagaj, ca mergi cu 4-5 persoane, atunci Octavia 1 (Tour). 1.6 MPI de 102 cai consuma intre 6-7 afara, mai spre 6 daca mergi linistit smile.gif
Am avut eu si tare mi-a placut masina si motorul ala. Locul pentru pasagerii din spate e cam mic dar nu poti sa le ai pe toate la banii astia. Portbagajul insa e imeeeens.
Titi1988
QUOTE (AlexTM @ May 16 2012, 12:38 PM) *
Am avut eu si tare mi-a placut masina si motorul ala.


Eu pentru nimic in lume nu o sa mai iau motor de 1.6 aspirat si nu o sa-l recomand nimanui... Motorul ala este bun pentru o persoana de 40-50 ani care nu cere absolut nimic de la el ( oricum nu prea poate) si vrea sa tina un secol fara reparatii. Defapt acela este marele plus, fiabilitatea! si ca ii silentios, in rest nu prea vad altceva.. sa nu incep cu cel de 1.4 de pe logan
DRAGOS
Poti sa incepi cu cel de 1.4 de pe octavia teehee.gif
AlexTM
QUOTE (Titi1988 @ May 16 2012, 08:08 PM) *
Eu pentru nimic in lume nu o sa mai iau motor de 1.6 aspirat si nu o sa-l recomand nimanui... Motorul ala este bun pentru o persoana de 40-50 ani care nu cere absolut nimic de la el ( oricum nu prea poate) si vrea sa tina un secol fara reparatii. Defapt acela este marele plus, fiabilitatea! si ca ii silentios, in rest nu prea vad altceva.. sa nu incep cu cel de 1.4 de pe logan

"absolut" e un cuvant cam radical. "fiabilitate" nu intra in cerintele posibile?
Putere, demaraj? Are. Tin minte cand l-am luat, mi s-a parut o racheta smile.gif drept e ca ma obisnuisem cu Octavia de 75 CP, insa chiar si dupa cativa ani de folosinta am continuat sa fiu multumit. Nu ma apuc sa caut cifre, dar demarajul 0-100 cred ca e undeva pe la 12-13s, ceea ce (pentru batrani, ofcourse smile.gif ) e foarte bun. Iar la drum intins merge cu 140-150 fara probleme.
Consumul iarasi era bun, spuneam mai sus (nu la 150km/h smile.gif ).

Altceva? E silentios, asta e avantaj sau dezavantaj? smile.gif
Titi1988
QUOTE (AlexTM @ May 17 2012, 10:25 AM) *
[
E silentios, asta e avantaj sau dezavantaj? smile.gif


daca tie iti place sa auzi cum horcaie un TDI sub capota non-stop atunci ii dezavantaj
AlexTM
Mie, caz particular, nu-mi place sa aud NICI un zgomot de la motor.

Dar unora le place, ca de-aia vedem/auzim pe strada tobe de esapament modificate. Nu e vorba de TDI.
Altora le place cum suna un V8. Iar, nu e vorba de TDI.
habibi
parerea mea este sa iti iei un opel combo 1.3 motor distributie pe lant sau 1.7 doar ca este distributia pe curea .Acum ce iti place tie .
AlexTM
Nu mie-mi trebuie ci distinsului domn din primul post. Care a precizat ca ar vrea benzina, de 1.4 sau 1.6. Deci nici el nu prea e fanul zgomotului de motor smile.gif
habibi
categoric ptr el era raspunsul dar am dat reply unde nu trebuie.
ai achizitionat vreo masina ?
mountaniac
Astra H hatchback vs. Astra H Caravan?

M-am hotarat pe Marca Opel motor 1.6 pe benzina, dar nu stiu care dintre modelele astea 2 ar fi mai bune: Astra H hatchback, si Astra H Caravan!
Hatchback-ul imi place mai mult cum arata, dar la Caravan imi place portbagajul ca e mare!
Oare motorul de 1.6 benzina e cam subdimensionat pe un Caravan?

Care aveti unul din modelele astea, spuneti-mi avantaje si dezavantaje, ce probleme ati avut, sau ar putea sa apara?
Seri
Te-ai orientat bine catre Astra H 1.6. Eu planuiesc sa cumpar unul la toamna si deja am inceput cautarile. Chiar am vazut cateva in stare buna la 4.500 euro.

Am exact aceeasi motorizare TwinPort pe Astra G si nu am avut nici un fel de probleme in 90.000 km, chiar si mecanicul mi-a spus ca 1.4 si 1.6 sunt cele mai fiabile motorizari de la Opel. Cele de 1.8, 2.0T si diesel nu sunt la fel de fiabile.
Am facut cateva drumuri cu peste 400kg de pasageri si bagaje, iar motorul s-a descurcat bine chiar si pe serpentine. H caravan este mai greu cu vreo 200kg decat G hatchback, cred ca se descurca. Consum extraurban aproximativ 6%, urban nu stiu.

O problema specifica la Astra H este defectarea CIM-ului din cauza vibratiilor. Acesta e calculatorul prin care trec toate comenzile de la toate butoanele din interior. Cand incepe sa cedeze nu mai merg botoanele de pe volan atunci cand farurile sunt pornite, apoi nu mai merg semnalizarea si stergatoarele, pana cand nu mai functioneaza nimic. Un CIM nou costa 1.000 euro, dar se poate monta gratuit in service o clema care sa elimine vibratiile, important e sa nu-l cumperi deja defect.

Indiferent ce masina cumperi, trebuie facuta o verificare in service, pentru a evita surprize neplacute.
Dintre cele doua variante de caroserie, daca nu ai nevoie de utilitatea caravan-ului, ia-o pe cea in stare mai buna.
mountaniac
Am o problema: pe cati oameni intreb, atatea recomandari diferite am!
Ieri ii ziceam la un prieten ca sunt hotarat sa imi iau Astra H, si imi zicea ca nu imi recomanda Opel, ca are tabla foarte proasta, ca imi recomanda un VW, care e chiar superior Opelului. I-am zis ca nu as vrea sa sa dau mai multi bani pe VW, asa pe numele lui! Si mi-a zis ca nu e vorba de nume, ci chiar e mai bun un VW!
Voi ce ziceti?

Ca o comparatie, la 5000 de euro gasesc Astra H din 2004-2005 pana in 125000 km, iar cu aceiasi bani, gasesc un VW cu 2 ani mai vechi, si cu km mai multi!
http://www.mobile.ro/acasa/vehicleComparis...=162865929&
Oare chiar merita un VW atata? Oare chiar asa de bun sa fie?
Binenteles ca un Astra H arata mult mai bine decat VW din 2001-2003, dar e mai recomandat un VW totusi? (deci e vorba strict de motor 1.6 pe benzina, break)
Ce ziceti?
Mircea104901
QUOTE (mountaniac @ Jun 8 2012, 03:15 AM) *
nu imi recomanda Opel, ca are tabla foarte proasta, ca imi recomanda un VW, care e chiar superior Opelului

teehee.gif turned.gif 36182451.gif
Omul care a zis asta isi segmenta Dacia in garaj, si din 2 in 2 ani o "dadea intr-o parte" sa o izoleze? Si dup-aia si-a luat VW ca tot omul?
Seri
Opel-urile aveau tabla proasta pana in anii 90. Nu era galvanizata caroseria si apareau pete de rugina. Uitate pe strada la Corsa B, Astra F sau Vectra A si o sa vezi ca sunt multe patate de rugina, chiar si al meu e asa.
De la Astra G nu mai sunt probleme, arata ca noi si dupa 10 ani. In special culorile metalizatea rezista mai bine la maturie si la ciobituri de pietricele datorita stratului de lac.

Eu nu as sta pe ganduri ca sa aleg intre Golf IV si Astra H.
Mircea104901
Seri - cunosc; am avut Opel din '91. Dar in discutie apar masini facute dupa 2000. Adica discutiile despre tabla sunt irelevante 100%. Respectivul om traieste in trecut, avand in vedere ca, criteriul lui principal este tabla. 36182451.gif E o tara venita tocmai de la Dacia 1300, a carei tabla ruginea chiar daca o tratai cu anticorozivi. Puii mei, parca pornea din interior smile.gif contrar legilor chimiei.
Acum se folosesc repere de plastic, aluminiu, fibra de carbon, etc. Fiecare cu destinatia lui (reducere de costuri/greutate/CO2, crestere performante, etc.). Masinile nu mai sunt de mult timp un "munte" de tabla. Structura de rezistenta nu mai e data de panourile de aripi/usi/capote motor/hayon/etc, ci e in "frame"-ul care nu poate fi "ciocanit" sa vezi cat e de dur.
tavi-3
salut mountaniac

un Ford Focus I de 1.4 benzina break este ideal
portbagajul este urias
motorul trage foarte bine in orice conditii
aceasta masina nu creeaza probleme majore , este extrem de ieftin de intretinut - impozitul anual e 50 lei
consumul mixt verificat de mine este de 7.5 l / 100
o gasesti incepand de la 2500 euro - la 3000 de euro gasesti una extrem de bine intretinuta

Focus II break are portbagajul putin mai mic
Este mai moderna , putin mai costisitoare , creeaza putin mai multe probleme dar este tot o alegere buna
mountaniac

Am fost azi in targul auto, si majoritatea masinilor ce le caut eu, erau cam tot dieseluri de 1.9, si unul de 1.7!
Si cam toate Opelurile Astra H ce le vad pe strada sunt de 1.7 diesel! Oare numa dieselurile sunt bune la Astra de numa de-astea vad?

Eu mi-am facut un calcul si voi umbla aprox 10.000 km/an, aproape jumate in oras, putin mai mult de jumate in afara. Si multi mi-au zis ca nu se justifica un diesel, daca nu fac cel putin 30.000 km/ an!

Si ieri imi zice un prieten, ca de ce nu caut un diesel, ca-s foarte bune...
Ca nu conteaza ca nu fac f multi km...

Voi ce ziceti, este logica alegerea unui diesel daca fac pana in 10.000, hai sa zicem 15.000 km/an?

In momentul de fata sunt zapacit de cap de cate sfaturi primesc!

Ar fi mai ok un Opel sau VW de 1.7 diesel, decat 1.6 pe benzina?

Va rog sa imi raspundeti cei care aveti sau stiti clar diferenta! Ca de auzit am auzit o gramada pana acum, nu toate parerile fiind in aceeasi directie!
Seri
Da, sunt bune diesel-urile. Consuma mai putin, cuplul mare de la turatii joase le face comode la condus, nu se simt pasagerii si bagajele in plus, depasesti mai usor, potential ridicat de chip-tuning, etc. Lumea apreciaza aceste calitati, de aceea peste 2/3 dintre masinile aduse de afara sunt turbo-diesel. Toate bune si frumoase pana apare o problema.

Sunt multe mesaje pe forum in care lumea se plange de probleme la diesel si nu da nimeni nici o sugestie. Ca nu mai are putere, ca nu sta relantiul, ca se opreste la cald, ca scoate fum, ca consuma prea mult, ca etc. Sunt greu de diagnosticat astfel de probleme la diesel, la benzina e mai simplu.

Au multe componente foarte complexe, de mare precizie, foarte sensibile si foarte scumpe. Injectoare de inalta presiune, turbina cu geometrie variabila, volanta cu masa dubla, filtru de particule, fiecare te pot costa usor peste 1.000 de euro, chiar daca nu mergi la reprezentanta. La benzina aceste piese ori nu exista ori sunt mult mai ieftine si mai robuste.

Si pretul reviziilor este cu 30% mai mare la diesel.

Astea sunt argumentele mele, dar discutia benzina vs diesel e interminabila, e pe aici un topic de cateva sute de pagini.
Titi1988
stupid.gif stupid.gif stupid.gif Foarte bine punctat de Seri!!! Toata lumea se uita la consum consum consum! de aia cumpara diesel SH ( motiv principal) riscand, fara sa-si dea seama, reparatiile ulterioare costisitoare care pot urma ( sau nu) DAR risca din cauza necunoasterii.

Caz concret: cum am nissan stau mult si pe forumul monomarca si sunt 3 persoane care au probleme cu masinile ( toate 3 diesel) si nu gasesc problema. Unul dintre ei sta cu masina in garaj de 6 luni si a pus-o de vanzare pentru ca a fost la toate service-urile, reprezentantele si nimeni nu poate sa ii zica ce are! confused.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.