Help - Search - Members - Calendar
Full Version: puma cu motor de impreza
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
dyzzy_boy
buna ziua sunt sunt interesat daca pot schimba motorul 1.7 al masini Ford Puma cu unul de 2.0 turbo boxer de pe un Subaru Impreza
daca este posibil o pot face 4x4 la fel ca Subaru?
asta ar insemna un plus de putere
adica:
125 cp ai pumei cu greutatea de 1000kg este destul de rapida
dar 280 cp la 1000kg eu zic ca este un "monstrulet"
Seri
Am vazut acum cativa ani o Honda Civic din 97 cu motor si AWD de Impreza WRX, dar cred ca era doar caroserie Civic montata pe un sasiu Impreza.
In vreo 6 luni, cu un atelier echipat cu tot ce trebuie, cu ingineri mecanici seriosi care pot proiecta si executa modificari structurale majore, cu multa pasiune si rabdare, cu multi bani, cu multe incercari, poti obtine ceva.

Ar fi mai simplu cu un motor transversal 4-5-6 in linie, VR sau V, cu turbo sau fara, cu potential bun de tuning. De exemplu 2.0T de la Golf GTI sau Astra OPC, 2.3T de la Mazda MPS, 2.5T de la Focus ST si RS, 3.2 de la Golf R32, etc.

Mai bine iei direct Impreza sau pui turbo pe motorul 1.7 actual.

PS: Din moment ce pui intrebarea asta pe forum si nu ai deja in spate o gasca de ingineri auto, raspunsul este un simplu NU! confused.gif
DORU
Puma aia se misca mai mult decat onorabil, turometru fara zona rosie si motor Zetec - pt cunoscatori. Numa VCT a fost mai potent thumbsup.gif

Daca te-ai saturat de ea vinde-o si ia Impreza in schimb thumbsup.gif
dyzzy_boy
uau dar sunteti categorici... eu vroiam sa stiu daca se poate
si pentru dl Seri am deja o gasca de mecanici bunicei
Seri
Dl.Seri este tatal meu, eu sunt doar Seri, te rog! laugh.gif

Gandeste-te ca o sa ai mult de taiat, sudat, prelucrat.

In primul rand, ar trebui sa stii niste cote, sa vezi cum incape motorul. Pe latime cred ca o sa ai loc intre contra-aripi.
Pe lungime e mai greu, trebuie amplasat totul astfel incat planetarele fata sa stea drepte in plan vertical, asa ca diferentialul fata este cel care hotaraste locatia. De acolo poti incepe sa masori in toate directiile sa vezi daca incape sau nu, unde vor ajunge cutia de viteze si cutia de transfer si unde trebuie amplasati suportii noi.

Ca sa pastrezi sistemul AWD, iarasi o sa ai mari batai de cap, pe unde va trece cardanul si cum faci schimbul de la puntea semirigida la cea independenta.

Mie tot mi se pare o nebunie! thumbsup.gif
dyzzy_boy
intradevar pare o nebunie.. niciodata nu mia placut sa am acelas lucru ca ceilalti asa ca se intelege de ce vreau sa fac asta
si scuze Seri ca tiam sp "dl" vroiam sa fiu politicos
James Kilowatt
Si eu zic ca e nebunie, nu doar dpdv al costurilor cat si al rezultatelor. Ai vreo garantie ca nou hibrid va fi viabil, sau ceva o sa se masina in doua, ca in filmele cu jandarmii si extraterestii, la prima acceleratie mai in forta?

Eu as merge mai degraba pe tuningul masinii existente:

Optimizezi admisia si evacuarea motorului pe care il ai (la modul serios, nu ca pui burlan in loc de finala sau filtru k&n din targ),
- pui axe cu came sport f agresive,
- eventual pistoane forjate,
- ceva upgrade de pompa de ulei,
- poate luat din chiulasa pentru compresie,
- niscai injectoare si pompa pt zeama, doar daca e cazul,
- si la sfarsit pui de un chip custom pe stand.

Chestia asta costa ceva, insa daca faci manopera in regie proprie ramane un pret rezonabil, probabil cea mai costisitoare etapa ar fi chipul. Insa oricum va costa mult mai putin decat ce ti-ai propus tu, si in principiu deja ai putea ajunge la peste 170-180P.

Apoi daca raman fonduri disponibile umbli la partea de rulare. Vorba aia, puterea fara control = 0.
-Suspensii sport + bara de egalizare mai rigida
-upgrade de frane,
-bare de ridigizare
- pneuri uhp sau semislickuri, slickuri daca vrei sa iesi pe circuit. O masina de 100CP cu slickuri matura pe jos pe circuit cu una de 300CP cu pneuri eco sau allseasons. Tu daca ai sa zicem 170CP pe o masina de 1000 kile, factorul care iti limiteaza performanta nu e nici pe departe puterea ci aderenta. Puterea e chestia buna la liniute si ca sa te dai mare pe autostrada, insa asta nu prea se incadreaza la "sport.

Daca poti, dai jos si din greutate cat se poate.

Avantajele sunt faptul ca ai mult mai putine batai de cap si tehnice si juridice, nu trebuie sa o reomologhezi, sa schimbi serii motor, d-astea, si ramane o masina cat de cat fiabila si sigura, nu risti sa-ti sara rotile in mers sau vreun furtun care sa iti pise benzina peste bobina de inductie.
Si s-ar putea ca overall sa iasa mai rapida decat ce spui tu, fiind mult mai bine echilibrata. Daca pui motorul de impreza ai idee unde o sa fie centrul de greutate, care o sa fie distributia de mase pe punti, moment de inertie, d-astea? Ca daca iese o dracie cu distributia de mase a unui ciocan care subvireaza violent degeaba are 300CP.
DORU
Puma are maxim 1100kg de fabrica si e o masina fasneata sau chiar rapida, indiferent ca e 1.4 90CP, 1.6 103CP sau 1.7 125CP.
Am condus deci dpmdv problema este sa o tii pe sosea, fiindca viteza o cam salta de spate. Asadar coborat macar 2cm suspensia, filtru admisie directa, evacuare completa si deja este alta masina clar.

Nu vad deloc bine un AWD pe Puma pt ca nu cred ca potriveste tehnic, sincer.
Iar turbo ar fi pacat...aspiratul Zetec-S este f potent si destul de fiabil !
Prin comparatie, ultimul Opel Tigra 1.8i 125cai este un PUTUROS de-a dreptul, ma gandeam cand l-am condus (si inca o zi intreaga !) unde au ascuns caii aia huh.gif
dyzzy_boy
ok deci am inteles mai bine modific motorul existent si ies mai ieftin si cu masina buna
mersi mult pentru sfaturi
DORU
Cu placere.

Din ce an e masina ta si cati km are ?
Nu ai avut probleme cu rugina la aripile spate ? Cum ai rezolvat ?
dyzzy_boy
QUOTE (DORU @ Apr 12 2012, 12:41 PM) *
Cu placere.

Din ce an e masina ta si cati km are ?
Nu ai avut probleme cu rugina la aripile spate ? Cum ai rezolvat ?

este din 2001 si momentan e ok la cei 190 000km ai ei
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.