Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Jaguar vs Volvo
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
Watcher
Am ajuns la un moment cand ar mai trebui o masina 'de toata ziua'. Din experientele recente si multe discutii cu prieteni pasionati am ajuns la concluzia ca abordarea care mi se potriveste acum este "masina veche, cu motor mare, care a fost scumpa la vremea ei, ca sa aibe multe dotari, si care acum este foarte ieftina ca nu o vrea nimeni din cauza motorului, consumului si impozitelor"

Astfel, am setat un buget de 3000 euro pentru achizitia masinii.
In acesti bani incap o multitudine de Jaguar uri, S type si X type, majoritatea (toate ?) cu volan pe dreapta, si cu interioare de mare arta la vremea lor (si acum) : piei, lemn, bej, etc. toate cu super dotari, si bine intretinute (optic vorbim)
Chiar si un XJ (cel mai frumos jaguar din istorie in opinia mea), visiniu cu piele alba, etc.

Toate cu motoare de peste 200cp. OK.

Alternativ exista si nenumarate Volvo (S60 si S80) , majoritatea cu volan pe dreapta DAR NU TOATE, cu acelasi tip de dotari ca Jaguarurile.

Varstele acestor masini sunt toate in intervalul 9-15 ani, deci teoretic sunt comparabile.

Acum, intrebarea mea pentru constiinta si cunostintele generale (all of us are smarter than any one of us) este urmatoarea:

Din experientele si cunostintele voastre, presupunand ca masinile sunt bine intretinute si merg, care sunt mai usor / ieftin de intretinut / reparat?
Care au in medie si in general mai multe probleme pe partea tehnica?
RUE
in afara de XC60, 70 sau 90... nu as mai gandi la volvo gen S... dar sunt cam scumpe nu la 3000 euro.
jaguar este preferata dar din pacate sunt si multi tigani ce si au mai luat asa ceva. as merge totusi pe jaguar. si eu am gandit lucrul asta dar la preturi mai mari.
AlexTM
Te-ai mutat in ... Pakistan? smile.gif
Eu unul nu mi-as lua masina cu volan pe dreapta cu exceptia situatiei de mai sus (nici nu inteleg cum de e legal sa inmatriculezi asa ceva in Romania, dar asta e alta discutie)
On-topic, astea sunt masini scumpe la intretinut si usor la defectat. Totusi banuiesc ca la Volvo e mai ieftin, asa ca m-as orienta catre un S80 de prin 1999-2001. Nu cred ca intra in 3000 EU, though.


LE: de ce nu un BMW seria 6 vechi? s-ala-i elegant
Watcher
Sa pornim de la premisa ca masinile astea exista (le-am gasit deja pe net, sunt zeci de volvo si jaguar in conditiile descrise, chiar deja aduse in romania).

Sa mai pornim si de la premisa ca nu vor merge niciodata la reprezentantele lor sa li se faca revizii, etc, astfel incat nu o sa coste inca o masina fiecare revizie wink.gif

Logica motoarelor mari pe benzina a fost cea americana: daca ai un motor mare (si fara turbina) ai mai multe sanse sa te tina multi multi ani fericiti. Am mai gasit si un Grand Cherokee de 4700 in banii astia, care si el arata extraordinar de bine (in poze) - si care teoretic este mai usor de intretinut...

Legat de volanul pe dreapta, logica mea spune (si un prieten vanzator de masini confirma) ca daca e berlina e intr-adevar nasol, dar daca e 4x4 nu mai e atat de grav, caci vezi pe deasupra. Vorbim doar despre drumuri in afara, in cazul depasirilor.
mike.omega
Volvo S90, 2990cmc, 200cp, benzen aspirat biggrin.gif
Diesel
Ai inceput descrierea problemei foarte frumos si eu in capul meu deja savuram momentul in care voi raspunde cu Jaaaaaaaaaaaaaaag apoi incepi sa ne plictisesti cu probleme legate de fiabilitate si intretinere tongue.gif booooo

A fost un episod in Top Gear in care au comparat un Bentley T2 cu Mondeo de la vremea respectiva. Li s-a parut scumpa de intretinut.
DORU
Daca ar fi sa aleg strict intre cele doua, as alege intre Jaguar orice model si S80 Executive. Atat. thumbsup.gif
former_ozz
Eu mi-am mai spus parerea pe subiectul asta si o sa o repet chiar daca nu mi-o cere nimeni smile.gif.
Parerea mea ca ideea de a cumpara o masina premium la SH ieftina e gresita daca vorbim de masini de "toata ziua". Masinile premium tind sa fie mai putin fiabile in general, e natural pentru ca sint foarte complicate. Fiabilitatea motorului e irelevanta, un motor nou cu totul nu costa mult si foarte rar masinle "mor" (adica sint aruncate) pentru ca le-a murit motorul.
Faptul ca masina nu e reparata la reprezentanta ajuta mult dar tot nu ajuta cind trebuie sa o ridici cu platforma de la 300km de bucuresti, si nici nu ajuta la costul pieselor de schimb. La o masina banala mai gasesti piese de shimb din dezmembrari dar la o masina rara e mult mai greu, iar piesele noi sint scumpe doar ca-s premium.
Interiorul e misto depinzind de gusturi, mie astea cu lemne si piele uzata nu imi inspira nimic interesant, arata a scapatat.
Oricum, atit Jaguar cit si Volvo cred ca deja erau Ford acum 10 ani. Xtype a fosta multa vreme pe aceeasi platforma cu Mondeo. Deci s-ar ptea sa ai o sursa de piese mai ieftina.
HalbaSus
ozz, cred ca prin "masina de toata ziua" watcher nu se refera neaparat la o masina cu care sa faca naveta si de care sa depinda viata lui. In primul rand din cate stiu mai are alte masini, deci daca se strica asta nu e o tragedie, iar in al doilea rand nu cred ca are de gand sa faca naveta sute de km pe zi cu ea.

Deci Watcher, imi place cum gandesti ! thumbsup.gif Banuiesc totusi ca o inmatriculezi in bulgaria, ca in romania e jale impozitul si taxa de inmatriculare (ok, pe asta o poti recupera in vreo 2 ani dar totusi)... Dar imi place gandirea: masina comfortabila, cu motor mare, old school - facuta pe vremea cand downsizingul era o gluma proasta.

Am facut o cautare pe mobile.de cu urmatoarele criterii: berlina, intre 2000-3000 de euro, maxim 15 ani, minim 200 cp si m-am uitat la optiuni:
- JAAAAGURI.... deci am gasit cateva XJ-uri dar intr-adevar cu volan pe partea dreapta... nasol daca ma intrebi pe mine. In rest asta ar fi cea mai buna optiune. Desigur ca fiind un jag (si inca "jag adevarat") probabil va avea o fiabilitate britanica. DAR... ori suntem golani ori nu mai sunte. XJ-ul e o masina veche care si azi arata bine si e dezirabila, un Volvo S80 e o masina veche si atat...
- Jag X-type... asta nu mai e jag adevarat fiind bazat pe mondeo (pe de alta parte e foarte posibil ca asta sa ii fi crescut fiabilitatea) doar ca mie nu mi-a placut niciodata (poate chestia ca e bazata pe mondeo nu imi da pace, sau faptul ca e un jag pentru oameni saraci... nu stiu)
- Volvo S80... mda... e interesanta, si vine deobicei bine dotata, nici nu are motoare foarte mari deci poti sa te risti sa o inmatriculezi si in romania... si probabil e cea mai economica dintre cele enumarate... nici cu fiabilitatea nu cred ca sta prost... dar nu imi place, chestiune subiectiva. Probabil e cea mai rationala varianta (daca putem discuta de variante rationala
- Audi A8 - Oooh da.... masina din Ronin. Am avut un vecin care avea una din asta, sincer imi place masina muuult de tot, iar la capitolul gadgeturi este printre putinele masini din lista care chiar e "de actualitate"... din pacate (sau din fericire) exteriorul nu spune multe in afara de faptul ca a fost proiectata in anii 90, daca ii dai jos sigla de pe spate probabil multi nici nu il vor recunoaste de A8 (chestie care poate fi buna). Cu toate astea ar fi o optiune foarte interesanta.... ahhh... si daca tot vorbim de Audi, am vazut si un S4 B5... nici aia nu ar fi de lepadat desi parca e alta categorie decat ce cauti tu.

Pfaaaaa.... si chiar imi trecuse boala cu vechiturile... acum iar ma apuc sa caut... eu nu caut daily driver... eu vreau ceva de weekend, pt fun, iesiri pe circuit (care iesiri nu stiu, dar poate daca imi iau masina dedicata o sa imi gasesc mai mult timp).

Concluzie: eu as merge pe un XJ (sau XJS daca gasesti in banii astia) sau pe un A8 4.2 (asta din urma ar avea avantajul ca l-ai putea folosi si iarna)
former_ozz
Chiar daca nu vrea sa mearga sute de km, o masina la 5% din valoarea de nou (adica aproape 0, pret simbolic) inseamna o masina destul de hartanita. Ar fi interesant d efacut biklantul dupa citiva ani, eu nu cred ca iesi deloc ieftin in varianta asta.
HalbaSus
In prezent avem in familie un Mercedes ML320 fabricat in 1998 (deci anul asta face 14 ani)... nu e o masina buna, e o masina proasta, dar asta nu din cauza trecerii vremii, pur si simplu a fost o masina proasta tot timpul, iar acum merge ca in prima zi. Pe langa faptul ca e un SUV (nu mai dezvolt) a iesit pe ultimul loc in top gear customer satisfaction survey (in primul rand datorita fiabilitatii, era din generatia mercedesurilor facute in perioada uniunii cu chrysler).
Daca nu luam in calcul impozitul (care e imens pentru motoare de peste 3 litri, dar presupun ca watcher nu va inmatricula masina in romania) atunci cheltuielile de intretinere de-a lungul vremii au fost minime, da s-a mai stricat una alta (ultima data s-a stricat un electromagnet (avea o denumire mai complicata, gen: "senzorul de pozitie al arborelui cotit" dar in realitate era un electromagnet) al carui inlocuire a costat in jur de 120 de euro. Revizia tot pe acolo e (120-150 euro). In rest benzina (muuuulta benzina ca sa fim mai exacti) si cam atat.
La mercedesul meu de 3 ani, deja am platit mai mult pe o singura inlocuire al unui motoras electric care evident s-a stricat la vreo 6 luni dupa ce a iesit din garantie.
Deci nu as avea nicio retinere sa iau o masina de 10-15 ani mai ales daca ar fi o masina care la vremea ei a fost buna (si preferabil relativ fiabila, nu ca ML-ul care nu a fost nici buna si nici fiabila nici cand a aparut).

Acum depinde si cat de importanta e fiabilitatea pt tine, daca viata ta depinde de masina, si nu poti trai nici o zi daca ea se strica, atunci clar un SH premium de peste 10 ani nu e cea mai buna alegere. Daca privesti o defectiune tehnica (eventual una care te lasa la sute de km de casa) ca pe o tragedie atunci iar nu e o idee buna. Insa Watcher parca are ca pasiune mersul la sute de km de casa pe niste terenuri unde exista riscuri majore sa provoci o defectiune masinii, deci nu cred ca e speriat de service-uri sau defectiuni tehnice.
AlexTM
Mie mi-ar fi groaza sa-mi iau un Jag pentru ca n-ar fi cine sa umble la ele in Romania. Si da, desigur se vor strica, orice probabil inafara de motor smile.gif
Alegerea mai rationala ar fi S80, BMW seria 7, A8, de-astea mai de-ale romanilor smile.gif

Si pe mine ma mananca palma sa iau un BMW 520D din '99-03 (modelul asta imi place). Stiu ca nu e etalon de lux si nici motor mare n-are, dar e un compromis intre confort, pret si "practicitate"
DORU
Daca impozitul nu ar fi criminal si OPEC-ul ala jegos nu ar creste scandalos pretul la barilul de petrol, coroborat cu Statu' nostru hot, asa ceva nu as putea refuza
http://cautare.mobile.ro/vehicule/showDeta...mp;pageNumber=3
James Kilowatt
Eu nu m-as crampona de criteriul celor 15 ani. Deja sunt suficienti de multi incat sa nu mai conteze daca-s 15 sau 25, ci starea in care sunt si felul in care au fost pastrate.
Otto73
QUOTE (AlexTM @ Apr 7 2012, 05:01 AM) *
Alegerea mai rationala ar fi S80, BMW seria 7, A8, de-astea mai de-ale romanilor smile.gif

Rationament romanesc vorbesti.A8, Seria7 .
Sa-mi iau o masina pentru luxul locurilor din spate cand mai tot timpul e soferul singur in masina??


QUOTE (DORU @ Apr 7 2012, 06:07 AM) *
Daca impozitul nu ar fi criminal si OPEC-ul ala jegos nu ar creste scandalos pretul la barilul de petrol, coroborat cu Statu' nostru hot, asa ceva nu as putea refuza
http://cautare.mobile.ro/vehicule/showDeta...mp;pageNumber=3

Doru verdele asta englezesc este cea mai oribila culoare pt. o masina dpmdv.

QUOTE (James Kilowatt @ Apr 7 2012, 07:27 AM) *
Eu nu m-as crampona de criteriul celor 15 ani. Deja sunt suficienti de multi incat sa nu mai conteze daca-s 15 sau 25, ci starea in care sunt si felul in care au fost pastrate.

Exact James si mai ales ca jaguarul nu e o masina stralucita la fiabilitate.
DORU
Nu am placere pt verde deloc in general, cu mici exceptii, aratam restul masinii, mai putin culoarea biggrin.gif

Nici o masina englezeasca nu este fiabila din cale afara, dar au un aer aparte si atrag priviri, starnesc emotii... Probabil Watcher asta cauta wink.gif
AlexTM
QUOTE (Otto73 @ Apr 7 2012, 04:30 PM) *
Doru verdele asta englezesc este cea mai oribila culoare pt. o masina dpmdv.


Exact. Dpmdv.
Mie mi se pare foarte faina smile.gif Insa nu-i suspect de ieftina?

Masinile astea luxoase ofera placeri si soferilor, nu doar pasagerilor. Insa la nivel de dotari nu mai impresioneaza, ce a fost acum 10 ani pe Jag e pe Golful din ziua de azi. Tehnologia evolueaza si dotarile de lux se ieftinesc. Dublu climatronic, ESP, senzori de ploaie, lumina, parcare, lumini de nustiucare, navigatie ... Acum se gasesc si pe masinile muncitoresti.
Watcher
Ma bucur ca mai sunt aici pe forum si altii care au aceeasi intelegere smile.gif)

Raspund aleator la diversele idei care au aparut:

1) dupa parerea mea dotarile care existau pe masinile de clasa mare / lux acum 10-15 ani nu exista in prezent pe masinile muncitoresti.
Pe A4 si Avensis am dat 25 000 euro + si nu au nici piele, nici scaune reglabile electric, (tetiere electrice ohmy.gif ), scaune cu memorii, trapa (acoperis panoramic ohmy.gif ) si nici linii audio top de gama, etc.

2) Doru: daaa, da, daaaa mare treaba cu volanul pe stanga (!), din pacate la cel din anuntul tau nu ii porneste motorul ("motor springt nicht an")

3) Dezmembrari: si pentru volvo si pt jaguar se gasesc de ordinul sutelor de anunturi in .ro (anunturi de genul "dezmembrez 5 volvo, motoare 2.4, 2.9, etc") . Deisgur, pentru audi se gasesc de ordinul miilor smile.gif)

4) Experienta cu patrolul mi-a aratat urmatoarele: nu am avut nicio defectiune care sa 'cripple' masina niciodata in 3 ani de zile de 'rupt fashul' smile.gif
Atunci, o masina fosta exceptionala, tratata normal , ar trebui sa nu ma lase pe vreundeva...
Logica este : daca e suficient de ieftina la achizitie si e greu de reparat, o lasi acolo si ii dai foc wink.gif)

5) masina va fi 'de toata ziua' adica acasa - birou si ceva drumuri in afara. orientativ, in 6 ani de zile cu avensisul am facut 85 000 km. deci e clar cum va fi folosita smile.gif - si platforma de adus de la cluj costa 200-230 euro (atat ne costa sa ducem si intoarcem masinile de concurs )

6) Ozz: in europa, masinile la 5% din valoarea de nou nu ajung neaparat datorita hartanelii. la noi guvernele si asigurarile conlucreaza foarte frumos cu producatorii de masini . Astfel: spre exemplu, in RO ca sa inmatriculezi un land cruiser nou achizitionat din africa (non euro), cu motor de 4000 , taxa este (stai jos?) - 380 000 euro - (verifica singur - http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/calcu...luare_2012.html )

Prin tarile 'civlizate' din europa ii omoara cu asigurarile, asa ca nimeni nu cumpara masinile. Chiar daca ele sunt in mintile lor si valoreaza evident mai mult decat un matiz / fiat punto, nu le poti intretine dupa aceea.

7) evident ca Bulgaria smile.gif

8) Mie unul mi se pare ca BMW / Mercedes nu ai nicio sansa sa nimeresti ne omorate / netiganite / la banii astia. Audi e urmatorul pe lista samsarilor din pacate. Si mie mi-ar placea mult un A8 ronin, dar nu reusesc sa gasesc niciunul care sa arate macar in poze ok, si in banii astia.
De asemenea, logica achizitiei unui volvo (cu astfel de motor) ar fi ca este understated (ca si avensisul) . Jaguarurile astea (s / x) mie nu mi se par deloc overstated, fiindca, daca nu e Cayenne nou, SL 63 amg, BMW 640, nu esti 'jmeker' smile.gif, ci in practica sunt vazute ca niste mondeo.

9) logica mea, confirmata de diversi soferi care au condus, este ca masina mica cu volan pe dreapta e nasoala la drumuri. in oras nu pare sa fie mare diferenta, ci doar a depasiri. "gipul" are avantajul ca mai vezi pe deasupra (aplicabil berlinelor, nu si tirurilor smile.gif )

10) urmatorul pas dupa bulgaria este gpl ul, astfel incat s-ar rezolva si problema consumului la motoare gen 4700

11) Am mai vazut niste Jeep uri de 4700cmc care iar sunt de nebagat in seama cand te uiti la ele in parcare (arata la fel ca celelalte smile.gif )
HalbaSus
Dotarile da, senzatia nu. Desigur ca acum poti avea aceleasi dotari (sau chiar mai multe, spre exemplu mp3 player, usb, navigatie care functioneaza si in romania, etc) pe un golf cu motor 1.2 ca si pe un Jaag cu motor de 4.0 facut acum 11 ani... dar daca le conduci senzatia va fi cu totul diferita. In plus un golf nou cu motor de 1.2 si dotari similare unui "jag de 11 ani" (aici includ si A8-uri sau alte masini de lux centenare+) va costa in jur de 18.000 euro... adica cu vreo 15.000 euro mai mult decat un "jaaag". Desigur, ca "jaaaag"-ul va consuma mai mult (mult mai mult, cel putin dublu) si se va strica des... dar oare in cat timp isi amortizeaza golful avantajele (fiabilitate si consum)
HalbaSus
@Watcher, am postat concomitent deci:

- tu parca vrei berlina, deci astea de care vorbim noi cu volan pe dreapta sunt naspa rau (dupa cum ziceai si tu nici macar "djipanele" nu sunt perfecte cu volan pe dreapta in cazul depasirilor). In plus volanul pe dreapta are mai multe inconveniente (benzinarii, parcari cu bilet de intrare, etc). Eu as cauta una cu volan pe stanga.
- referitor la dotari, exista dotari care exista pe masini de lux vechi si nu exista pe masini actuale (piele, lemn, scaune reglabile electric si incazlite, etc) dar exista dotari care nu exista pe masinile vechi si sunt destul de des intalnite pe masinile moderne: mp3 player (inainte de 2004 nu prea exista asa ceva pe masinile stock), e destul de frustrant sa stai intr-o masina cu instalatie bose/harman kardon/etc si cu cd changer dar fara mp3 player, conexiune usb sau bluetooth.... cu toate astea sunt de acord cu tine, in general o masina "de lux" gen "jaaaaag" si prin "jaaaag" ma refer la toate masinile enumerate in acest topic (jaguri, volvo-uri scumpe, a8-uri, etc) au dotari suficiente. Pana la urma poti trai foarte bine fara un mp3-player sau fara bluestutz.
QUOTE
De asemenea, logica achizitiei unui volvo (cu astfel de motor) ar fi ca este understated (ca si avensisul) . Jaguarurile astea (s / x) mie nu mi se par deloc overstated, fiindca, daca nu e Cayenne nou, SL 63 amg, BMW 640, nu esti 'jmeker' , ci in practica sunt vazute ca niste mondeo.

Cea mai understated masina de aici cred ca ar fi un A8 din prima generatie cu semnul de A8 scos... un Jaaaag ramane un jaaag... si pentru ca aia de la jaguar nu angajeaza designeri doar pun pe cineva sa le xeroxeze plansele vechi e foarte greu sa iti dai seama din ce an e jaguarul ala (ok, astea noi au adus un suflu nou, dar inainte toate erau la fel, la fel ca si 911-urile). Asta poate fi un lucru bun (in principiu e bun) sau rau (daca vrei sa faci urmariri under cover sau sa parchezi pe strazi dubioase).

QUOTE
Si mie mi-ar placea mult un A8 ronin, dar nu reusesc sa gasesc niciunul care sa arate macar in poze ok, si in banii astia.

Asta al vecinului meu era un 3.3 TDI, pe afara arata cam naspa (dar cred ca era vopseaua originala) dar interiorul arata incredibil de bine, si alea pe care le-am vazut pe mobile.de aveau interiorul in stare destul de buna... iar exteriorul pe cine intereseaza ? oricum nu e o masina frumoasa... in plus fata de jag-uri A8-urile au volanul pe stanga.

Cu alte cuvinte: daca ar fi sa aleg intre un XJ si A8 ar fi al naibii de greu... daca ar fi sa aleg intre un XJS si un A8 atunci oarecum s-ar simplifica lucrurile in favoarea "jaaaaaag"-ului... si cred ca XJS-ul ar fi singura masina pe care as accepta-o si cu volanul pe partea dreapta.
RUE
mai baieti, mai usor cu roninul ca sunt pe tunelul de lucru si uit naiba de l dau jos de pe net ... asa ceva!
sa nu uitam nici de mercedesul implict in urmariri, clasic, in cre mergeau de niro si nenea jean reno!
HalbaSus
Mercedesurile din acea perioada sunt destul de rau famate (dar defapt vorbim de jaguaruri aici, pe cine naiba mai intereseaza fiablitatea ?). Ideea e ca de banii astia intra in calcul un E280/320 sau cel mult un S320 foarte frecat... adica nu se ridica la nivelul jag-ului sau A8-ului cu motoare de peste 4 litri si dotari de limuzina.

(S80-ul il ignor instinctiv desi pe undeva cred ca ar fi cea mai rationala decizie, doar ca deciziile rationale deobicei sunt gresite).
Watcher
QUOTE
S80-ul il ignor instinctiv desi pe undeva cred ca ar fi cea mai rationala decizie, doar ca deciziile rationale deobicei sunt gresite

Briliant ! smile.gif)

Recunosc ca XJul ala imi tot striga in cap si suflet, exact impotriva logicii.
Pe de alta parte, am ajuns eu oare la varsta la care sa nu mai conteze logica? smile.gif
AlexTM
De ce nu o Honda Legend, sau un Lexus? Cred ca stau mai bine la capitolul fiabilitate.
HalbaSus
mike.omega
http://www.autovit.ro/jaguar-daimler-C23625070.html biggrin.gif
HalbaSus
"Masina inmatriculata in Germania, a apartinut celebrului rockstar de la PHOENIX- Nicu Covaci" thumbsup.gif Asta imi aminteste de un episod din seinfeld.
solmar
E una si in Constanta dar verde, o conducea un strainez. Si e chiar misto modelul asta de Jaguar. Interesant anuntul - doar 162 de km, dar cu frane noi noute....
"Celebrul rockstar"... ar face prapad anuntul asta in Argentina sau prin Peru. S-ar face licitatii publice pentru masina asta!!
Watcher
QUOTE (AlexTM @ Apr 8 2012, 07:07 AM) *
De ce nu o Honda Legend, sau un Lexus? Cred ca stau mai bine la capitolul fiabilitate.

Primul raspuns este ca nu se gasesc sad.gif (la banii astia)
Am identificat 1 Legend - sub 1000 euro, dar e cam darapanat si 1 LS400 care in afara de faptul ca nu e deloc intretinut si cand l-am pus in D (avand piciorul pe frana!) am avut senzatia ca fundul masinii va trece prin scaunele din fata (care stateau pe loc ohmy.gif ), este detinut (temporar) de un domn tare nesuferit. I mean, am petrecut cu el 10 minute si mi-a iesit pe nas...

De asemenea, anunturi de dezmembrari = 1 ohmy.gif
Otto73
QUOTE (HalbaSus @ Apr 8 2012, 02:16 AM) *
"Masina inmatriculata in Germania, a apartinut celebrului rockstar de la PHOENIX- Nicu Covaci" thumbsup.gif Asta imi aminteste de un episod din seinfeld.

Nicu Covaci e stabilit in Germania de cateva decenii bune.
DRAGOS
Am un coleg de birou care are ca masina de drum lung cu familia cu Jeep Grand Cherokee din 1999 parca, 4.7 HEMI, pe GPL. Am mers si eu o singura data cu ea si e ceva aparte senzatia...o sa-l intreb daca are sa-ti dea vreun sfat smile.gif

Dar el pe de alta parte n-o foloseste zi de zi, in 75% din an merge cu o mazda MX-5 prin bucuresti.
mircanu

si pe mine ma bate gandul sa-mi iau o masina veche de duminica. m-am gandit la mai multe aspecte pe care le implica cascadoria asta si le impartesesc cu tine:
1. tre sa fie o masina care sa fie fiabila, simpla ca si constructie si la care sa gasesti piese relativ usor si sa nu te rupa la bani. (orienteaza-te spre un model/marca vanduta in multe exemplare. vei gasi si mecanic si piese mai usor, atunci cand vei avea nevoie).
2. pe cat posibil e bine ca masina sa aiba cat mai putini proprietari si cel de la care o iei sa fi fost proprietar de lunga durata, ca sa-ti arate cum a avut grija de masina in ultimii ani.
3. sa nu fi fost modificata in nici un fel, mai ales la partea tehnica.
4. motorul sa aiba un nr rezonabil de km. eu de exemplu, nu as lua nimic trecut de 300k km, oricat de bine ar arata masina.
5. nu as lua o masina sport ptr ca posibilitatea ca masina sa fie abuzata este foarte mare. nimeni nu-si ia masina sport sa mearga usurel. m-as orienta sper o masina de lux, cu confort si dotari f bune ptr vremea ei, de preferabil clasa business. asta, in principiu, ar insemna ca masina a fost condusa de oameni care nu au bagat masina la liniute si ceruculete.
6. eu, unul, as lua un model de masina renumit ptr perioada din care provine. lexusurile din anii 80 arata naspa si nici nu m-as uita la ele. as merge pe ceva clasic, un mercedes, un jaguar insa asta e o alegere costisitoare.....

la mine a ramas in stand-by ideea asta insa tot visez sa cumpar una din masinile pe care le-am tot admirat in copilarie. de ex prima mea alegere ar fi mercedes S coupe din anii 80, una dintre masinile mele de suflet.

James Kilowatt
Si pe mine ma bate un gand si studiez problema de ceva vreme. Insa criteriile mele sunt diferite, eu caut ceva de 25 ani, nu de pana in 15. Cele de 30 ani sunt clasice, alea de 15 sunt doar vechi biggrin.gif Plus ca deja reparatiile la o masina de 15 ani sunt bataie de cap, deja incepuse moda "kiturilor" si a "modulelor" si nu se mai discuta doar de "piese".

Problema e ca nu poti lua o masina deosebita care sa se si fi vandut in foarte multe exemplare, sunt chestii contradictorii. Iar o vechitura banala nu cred ca m-ar tenta.

Pe mine m-ar tenta de ex un MB E500 - W124 (V8, 326CP). Asta e o generatie de masini care uneori au facut bine peste 1 milion de km si sunt inca pe rotile lor. Nu stiu cat sunt de fiabile insa sunt usor de reparat, nu ramai cu un surub sau o ureche rupta in mana de cate ori o atingi cu surubelnita.
Sau un 190E - W201 cu una din motorizarile cosworth (2.3 185CP sau 2.5 16V 204CP).
Insa ambele sunt mai degraba in jur de 10k in loc de 2k.
mircanu

@james
Si in cazul meu masina ar trebui sa fie de peste 20 de ani. nu mi se pare ca se merita ceva mai recent. exact cum a spus si tu ar fi o masina veche si cam atat.

exista masini deosebite si vandute in multe exemplare. luam clasa S de la Mercedes. ei au vandut o gramada de masini din clasa S, insa S coupe a fost o masina deosebita si ptr ca a fost ff scumpa la vremea ei nu e pe toate strazile. piesele si toate cele se potrivesc de la alte modele S lasand la o parte elementele de caroserie. asa ca asta mi se pare un smart buy, lasand la o parte faptul ca imi place foarte tare masina.
la modelul asta ma refer:




DORU
Sorin, de asa ceva vorbesti ?

MB E500 AMG: http://cautare.mobile.ro/vehicule/showDeta...mp;pageNumber=1

MB 190E 2.5-16v EVO1: http://cautare.mobile.ro/vehicule/showDeta...mp;pageNumber=1
James Kilowatt
Cam asa ceva. La E500 e o greseala in anunt, 325 sunt CP nu KW.

Iar 190E-ul e EVO II, s-au facut foarte putine, de asta e asa scump. Daca nu ma insel in realitate evo II are vreo 235CP, nu "doar" 204, 204 are versiunea 16V standard, insa oricum nu conteaza. Varianta simpla nu cea evo poate fi gasita si la preturi mai normale.
mircanu

generatia aia de E-klasse mi se pare cea mai urata din toate E-urile facute. o forma banala, fara personalitate.
Eu, unul, nu as alege asa ceva nici sa aiba 800 de cp. arata ca un taxi german tunat de soferul sau de origina turca. in plus, sunt modele de dupa '90, exact de ce vb mai sus, referitor la vechime.


James Kilowatt
Sunt masini pentru conaisseurs, din seria masinilor overengineered. W124 e facut intre '85 si '95, si ideea e sa prinzi unele din seriile initiale, intrucat cele cu faceliftsunt facute mai din saracie si e cam ultima generatie in care inginerii au avut ceva de spus. Dupa aia, contabilii au preluat puterea.
Pentru blonde sunt cazane de capsurar ratat care n-a avut bani de A seiz. In niciun caz nu-ti iei o din asta pentru public, daca o iei, o iei pentru tine.
DORU
Watcher, ce-ai zice de o masina din 2003 cu 260 cai, clasa mare, dotari generoase si Toyota pe deasupra ? whistling.gif
Cu 4000 euro poti avea Avalon-ul acesta care-mi pare fiabila si intretinuta din poze:

http://cautare.mobile.ro/vehicule/showDeta...amp;tabNumber=2
HalbaSus
DORU, astept sa vina vremea buna sa mergem la un gratar si sa iti explic pe indelete de ce Toyota, Lexus si toate astea nu au ce cauta in acest topic... Daca Watcher ar cauta o masina fiabila la 3000 de euro i-as recomanda o dacia logan si ar fi caz inchis.
Watcher
Sa stii ca toyota aia ar fi ok -e mare, are caluti, nu o baga nimeni in seama cand se uita la ea.
Pacat ca e in germania smile.gif
mircanu

hahaha.
avalonu ala e o masina atat de rara in europa incat ar fi o aparitie exotica in romania. nu cred sa mai fie vreuna. este si fiabila, insa e cam noua si fada la aspect.

daca vrei masina mai veche iei germana dupa parerea mea. poti lua si ceva mai deosebit precum jaguar insa tre sa ai banuti pregatiti. nu vei gasi piese la dezmembrari in romania. insa fiind vorba de o masina de duminca, luata din pasiune, cam lasi la o parte ratiunea.
daca ar fi sa ma refer la variantele tale, atunci as zice jaguar clar.

daca eu as fi in situatia ta, as lua Mercedes SEC, caci asta imi place. mai am si alte nebunii in cap precum SAAB 900. ma da pe spate forma lor, modelele din anii 80. gasesti modele turbo la 2000 de euro. am vazut pe mobile.
la asta ma refer:
laurentiu
Sincer mie mi se pare (foarte) riscant sa cumperi un Jaguar de 10-15 ani. Iar la 3000 de euro... sa gasesti unul in stare perfecta este foarte greu. Mai pune la socoteala si posibilele cheltuieli ulterioare, gen intretinere, consum (pe bune, iei un motor de vreo 2500-3000 cmc cel putin ca sa ai un consum urban de vreo 20 l/100 km?! - eu nu prea vad logica). Doamne fereste, il lovesti... ia cauta cat costa o capota, o aripa, un far sau un spoiler de XJ. Si apoi cauta cine ti le poate aduce in Romania si in cat timp.
Da, inteleg faza cu old school, misto (si acum visez la un Volvo 960), dar sincer nu cred ca poti face asta cu 3000 de euro. Te-ai interesat de exemplu cat e intretinerea la un XJ? O simpla distribuitie sa zicem. Cam cat costa piesele? Si ai incredere sa se bage orice mecanic la el? Una din marile probleme ale Jaguarilor vechi a fost instalatia electrica Si vrei sa-ti mai spun ceva? Cam asa se pune problema si la S80. Este o masina in general fiabila, dotata foarte bine, siguranta mereu a fost un punct forte... dar la fel, (foarte) scump la intretinere si greu cu mecanicii buni. Imi amintesc acum vreo 2 ani cand mai intram pe forumul Volvo ca multi se plangeau de macanici, in conditiile in care ei aveau un S60 sau chiar S40. Daca ar fi sa compar strict cu XJ, as alege clar S80.
Povestea asta este ca si cum ti-ai lua un Mustang in '65 cu 4-5000 de euro, iar unul in stare foarte buna... intelegi tu, ca iesit de pe poata fabricii e vreo 30000 de euro. Cam asa vad eu problema ta.
Daca as fi in locul tau la 3000 de euro m-as uita la un Passat de vreo 2000 cmc si 115 CP (daca tot vrei un motor mai mare aspirat) sau un Mondeo. Astea au cam 10 ani, undeva in jur de 250000 de km unul in stare buna, piese gasesti usor, la preturi acceptabile (tine cont ca gasesti usor si la dezmembrari) si intretinerea este (mult) mai ieftina. Iar de fiabilitate... nu prea cred ca poate fi asta o problema (timpul m-a facut sa inteleg ca premium nu inseamna neaparat fiabilitate). Sau, de ce nu, un Avensis din prima generatie. Desi si asta e discutabil. Dar oricum consider ca 1. Passat, 2. Mondeo, 3 Avensis sunt alegeri mai bune S80 si mai ales XJ.
papai
Urmaresc cu interes subiectul si vin cu o propunere. Passat 2.8 VR6. Mie imi place mai mult modelul fabricat inainte de 1996.
Ceva in genul:
http://cautare.mobile.ro/vehicule/showDeta...2&picture=2

Nu e nici Jag nici S80, dar....
1. e ieftin la intretinere;
2. motor mare si destul de potent
Titi1988
Topicul asta mi se pare gen TopGear, cumperi masina super tare pentru vremea ei ( acum 20 de ani) la jumatate de pret de logan chel nou... ca si emisiune super tare ideea dar in viata reala mi se pare riscant. Poate masina aia sa fie cea mai fiabila, cea mai cea dar eu vad in felul urmator:
1.o iei la 2000 euro-100% ceva nu ii in regula la ea, nu are cum cineva sa o dea in stare perfecta. De aici incepe distractia cu piesele( daca mai gasesti), nervi etc. Masina aia poate sa te lase in drum oricand ( nervi si iar nervi)
2. daca masina aia a fost luata de o persoana super grijulie care a mers cu ea pana la magazin si inapoi o data pe saptamana si a tinut-o in living stergand-o de praf toata ziua nu costa 2000 euro. Poate 20.000 euro.

Alegerea este de partea ta si sunt foarte curios la ce concluzie o sa ajungi.
Diesel
Pe langa imensa bucurie de a conduce o astfel de masina, unora le place sa si mestereasca sub capota. Asa cum James si-a demontat scuterele de mai multe ori, nu cred ca s-ar da inapoi de la un V12 biggrin.gif

De ce costa 2000 de euro? pentru ca nimeni nu vrea sa o cumpere. Watcher, l-ai sunat pe ala cu XJ12? Eu i-as oferi 2800 pentru inceput tongue.gif

Cat despre Top Gear:
laurentiu
Pai tocmai de-aia nu se inghesuie nimeni la ea, riscul e prea mare. Da, e o masina mistor, dar cand esti nevoit sa bagi apoi mii de euro sa o aduci intr-o stare cat de cat apropiata de cea originala iti cam pierzi zambetul.

Uite m-as gandi la un Passat de prin '95 cu de toate (gen climatronic, geamuri, oglizi elctrice, ascaune incalzite, piele, un super sistem audio montat ulterior (sa nu-mi spui ca un sistem audio de la un Jaaag de 15 ani este clar mai bun, etc), sau un Volvo 850 de prin '94-95, sau un 244 din anii '80. Sunt mai vechi, insa din ce am gasit pe mobile la o prima privire ar arata ok.

Sincer sa fiu as avea mai multa incredere in astea de cat intr-un Jaguar XJ, care, din acelasi an de fabricatie il iei ori cu 3000 ori, asa cum spune si Titi cu muuult mai mult. Si nu cred ca intamplator. Ah, inca ceva: o alta problema a masinilor englezesti este faptul ca rugina intra (mult) mai usor in ele. rolleyes.gif
mircanu
QUOTE (laurentiu @ Apr 10 2012, 02:24 PM) *
Uite m-as gandi la un Passat de prin '95 cu de toate (gen climatronic, geamuri, oglizi elctrice, ascaune incalzite, piele, un super sistem audio montat ulterior (sa nu-mi spui ca un sistem audio de la un Jaaag de 15 ani este clar mai bun, etc), sau un Volvo 850 de prin '94-95, sau un 244 din anii '80. Sunt mai vechi, insa din ce am gasit pe mobile la o prima privire ar arata ok.

Sincer sa fiu as avea mai multa incredere in astea de cat intr-un Jaguar XJ, care, din acelasi an de fabricatie il iei ori cu 3000 ori, asa cum spune si Titi cu muuult mai mult. Si nu cred ca intamplator. Ah, inca ceva: o alta problema a masinilor englezesti este faptul ca rugina intra (mult) mai usor in ele. rolleyes.gif


cred ca nu s-a inteles ideea, fac eu putin pe avocatul lui watcher aici. sa ma corecteze daca gresesc.
masina de duminca nu e ceva rational. nu o cumperi ca e ieftin de mers cu ea. din contra, e scump de mers cu ea si de aia mergi doar in weekend cu ea cand strazile sunt libere si te poti bucura de masina, nu sa stai blocat in trafic. asta nu e o masina pe care o cumperi ca are cel mai tare sistem audio sau oglinzi incalzite. e o masina pe care o iei din placerea de a conduce ceva clasic, emblematic in lumea auto.

nu-i mai recomandati passaturi si alte masini care sa gasesc pe toate drumurile (ca ma inervez ieu:))). Omul vrea mai deosebit si de aia vb de jaguar si alte masini de-astea de clasa.

@watcher
daca mai pot face o sugestie. bmw 635 din anii 80. mi se pare ca ultimul s-a facut in '89.
laurentiu
Am inteles ideea, dar nu cred ca asa ceva poti lua (linistit) cu 3000 de euro. O masina de lux, clasica si buna la 3000 de euro trebuie sa ai un noroc fantastic sa o gasesti. Nu zic ca totusi nu poti sa gasesti ceva emblematic din anii '80, insa un XJ nu cred ca ar fi cea mai buna alegere.
Watcher
QUOTE
nu-i mai recomandati passaturi si alte masini care sa gasesc pe toate drumurile

thumbsup.gif thumbsup.gif thumbsup.gif

Totusi cred ca trebuie sa clarific ceva: nu va fi masina de duminica , ci de toata ziua (luni-duminica), de mers a birou, si de ajuns prin tara (din cand in cand) la etape sau alte deplasari, etc.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.