Help - Search - Members - Calendar
Full Version: O problema stupida :)
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
James Kilowatt
Am o piulita pe care nu o pot demonta... de fapt este vorba de o contrapiulita la intinzatorul curelei de distributie.... este M8 cred, si foarte ingusta. Este deformata si nu o pot prinde cu cheia.... daca stie cineva tips and tricks cum pot desface o asemenea panarama as fi foarte recunoscator smile.gif Problema e ca nu prea o pot prinde nici nu patentul pentru ca e lipita de o piulita mai mare... si e si accesul dificil. Imi fluiera rulmentul de la intinzatorul ala si nu reusesc sa-l scot... laugh.gif
Stiu ca suna idiot problema mea, insa sunt destul incepator in mecanica auto... am mai multa experienta ca inginer laugh.gif
Claudiu34985
Surubu' pe care e pusa piulita teoretic ai putea sa-l poti inlocui, asa ca tai-o cu flexu' sau cu a panza de bomfaier, in functie de cum ai acces.
Daca nu vrei sa-l tai atunci fa-i cumva o crestatura cu dalta la piulita, dupa care srifici o surubelnita ( ii spargi manerul) si bati cu ciocanul in surubelnita cumva dintr-o parte (celalalt capat al surubelnitei il pui in crestatura). Ori se desface, ori se cracaneaza piulita daca zici ca-i subtire.
Sper sa-ti dea altii idei mai bune. Daca aplici vre-una din ideile mele iti urez multa bafta ca si eu dau cu toti dumnezeii in situatii asemanatoare, dar merge pana la urma.
Claudiu34985
De ce nu incerci sa-ti muti subiectul pe "Service"?
James Kilowatt
Am incercat din prima figura cu dalta si cu surubelnita, insa nu am reusit... o sa mai incerc. Si o sa incerc sa folosesc si un spay degripant.
As muta subiectul la service insa nu stiu cum....smile.gif
Andrei Suzuki
Din cate stiu eu nu ai cum sa il muti.Numai moderatorii pot.
robert constantin31470
hai sa-ti explic eu cum se face in cazul asta. Pui mana ce un ciocan si o dalta, pozitionezi dalta pe piulita intr-o parte si dai cu ciocanul. si daca e intepenita, adica nu se invarte cu surub iese f. usor. bafta laugh.gif
Ai grija sa nu dai perpendicular pe piulita.Intr-o parte sa da
James Kilowatt
Nu am acces sa o lovesc din lateral (adica din directia axiala a surubului) ci doar de deasupra (directie radiala).
Si asa ca sa ajung la ea tre' sa dau jos toate conductele de aer, imi ia o ora doar sa pun si sa scot toate prostiile alea, plus ca sistematic imi crapa furtunul de recirculare de gaze arse de fiecare data cand il ating laugh.gif ..... ar trebui sa-l schimb da' ma enerveaza sa ma duc la dealer ca daca am doua persoane in fata trebuie sa astept o ora... ca sa-l comand, si inca o ora ca sa-l recuperez... :evil:

Surubul ala nici macar nu e ruginit sau murdar, nu stiu ce puii mei are de nu se desface.... Am umblat acolo in luna mai si nu am avut probleme, cand am schimbat cureaua. Pe vremea aia intinzatorul era bun....

din fericire macar nu se poate invarti cu tot cu surub. Daca reusesc sa o agat cu ceva trebuie sa se desfaca.... insa din pacate nu-s unul din tipii cei mai indemanatici pe care ii cunosc, si un amic care sa se incumete n-am. Romanii din zona care ar fi voluntari sa ma ajute sunt informaticieni si daca le pui o surubelnita in mana isi scot ochii cu ea laugh.gif Pe aici moda e sa mergi la mecanic.... Care spune ca nu face asta decat daca schimb si cureaua si costa 300€ :evil: Asa ca sunt foarte motivat sa ma descurc singur.
HalbaSus
Eu sunt adeptul solutiei "Nu exista scula stricata, doar ciocan prea mic" :cheers: sau daca nu e nevoie de ciocan (rareori) atunci sigur e nevoie de flex, bomfaier, etc... eu pana acum am demontat surubul care prindea un HDD cu dalta si ciocanul, deasemenea o politica asemanatoare am folosit la bordul opelului... asa ca gaseste o piulita+surub identic si taie-l ! pe langa remedierea problemei o sa-ti ofere o satisfactie imensa ciopartirea piulitei :evil:
Show'em who's the boss !!!
Alex-F1
Vezi daca n-ai schimbat si rolele cand ai schimbat cureaua (in luna mai)......ca oricum intinzatorul ala nu putea sa mai fie bun in luna mai, era pe duca oricum, ca doar nu s-a dus 5 luni :shock: Io stiu ca odata cu cureaua e de preferat sa se schimbe si rolele (chiar luna trecuta le-am schimbat si eu, la service), ce exista riscul sa pui curea noua pe role uzate si daca in urmatorii 50-60 de mii de km se gripeaza vreun rulment.....pa motor :blackeye: Unii rulmenti nu mai dau semne de uzura fluierand, ci se gripeaza direct, fara sa "te anunte"!!!! Oricum, nu stiu ce idei sa-ti mai dau io in plus de cele care le-ai primit deja, dar bafta oricum! .....incearca sa adaptezi o cheie de aia de bicicleta cu mai multe chei pe ea, ca aia e ingusta si iei la polizor una din deschizaturile ei pana cand obtii forma care sa se potriveasca pe piulita buclucasa.... :idea: Succes!

Hai pa
ALEX
James Kilowatt
Am sa mai incerc... week-endul viitor.
Cand am schimbat cureaua eram in Ro si nu am gasit atunci si intinzatorul... plus ca cel vechi era destul de solid, nu avea joc, nu avea nici o tendinta sa se "invarta patrat"... mergea uns. Oricum, in 60 mii de km oricum trebuie schimbata din nou cureaua.... asta care am pus-o (made in Italy) acum cica trebuie schimbata la 60 mii sau 5 ani. Mie mi-e teama sa nu zboare inca mai devreme rulmentul ala. E posibil sa fi inceput sa fluiere pentru ca este alta tensiunea din curea, este acum ceva mai intinsa decat cea veche. Oricum, face zgomot doar la o anumita turatie si o anumita temperatura.
Alex-F1
Pai da, inca 60.000 e cam riscant sa mai stai cu rulmentul ala.... :shock: io cel putin as sta ca pe ace, asa ca mai bine mai incoarda-te o data la piulita aia si schimba-l ca sa stai linistit dupa aia, nu zic bine? Succes! :cheers:

ALEX
Costel
De fapt despre ce tip de masina si ce motor este vorba ca sa stim cum sta treaba pe acolo de nu ai acces la ea.
Marcel3
Auzi prietene,fa mata o poza digitala cu toata bataia asta de cap a matale.
Pune-o aci sa ne mai spargem si noi capetele pentru un prieten intr-o
situatie delicata.
Parerea mea este ca, cu dalta si ciocanul nu se mai lucreaza!!!!!!!!!!!!!!
Ideia cu cheia de bicicleta + putin sprei anti gripant ar fii suficienta.
O cheie pentru aceasta situatie o poate construi si eventual un vecin care este de meserie lacatus. Nu este necesar un inginer pentru asta.
Ultimativ "tunde" tot si pune un surub nou. Este vorba de un Opel?
Successssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss!
James Kilowatt
Multumesc frumos pentru toate sugestiile... am reusit sa rezolv... laugh.gif Si sa descopar ca nu rulmentul ala fluiera ci alternatorul... bateria era dusa si alternatorul dadea constant peste 30A laugh.gif Am schimbat rulmentul, si tot fluiera, asa ca am facut niste teste cu masina demontata si m-am prins:) Am schimbat si bateria si nu mai am probleme :cheers: Cea veche deja mi-a facut figuri, dupa 3 zile de stat in parcare abia invarte... plus ca nu dadea peste 11V nici imediat dupa ce opresc motorul, probabil ca are unul din elementi dus. Acum dupa 1 minut alternatorul mai da cam 1.5A,,, fata de peste 30 cat dadea aproape continuu inainte.... Bine ca nu l-am prajit cu panarama aia de baterie....
Pana la urma am reusit sa desfac piulita buclucasa folosind un smac antigripant si o scula care nici nu stiu cum se cheama... un fel de patent articulat in doua locuri care multiplica forta de strangere mult mai tare decat unul clasic, si la care deschiderea se poate regla cu un surub care trece prin unul din manere.
Watcher
Nu ii zice "mops" smile.gif ? Serios vbesc .
James Kilowatt
Habar n-am.... pe bune:) Stiu doar ca e bun la spart alune si la desfacut piulite blocate smile.gif Plus ca are si un sistem care sa-l blocheze strans. In unul din manere are un surub de reglat deschiderea, si in celalalt are un fel de tija cu care se poate bloca strans, apoi forta de strangere poate fi marita din surubul de reglaj. Ca sa-l deblochezi indepartezi tija de maner ( e pe interior) s-si da drumul. Daca as putea atasa poze ca sutn chiar curios cum se numeste laugh.gif
Mario36990
QUOTE(MR28673)
Habar n-am.... pe bune:) Stiu doar ca e bun la spart alune si la desfacut piulite blocate smile.gif Plus ca are si un sistem care sa-l blocheze strans. In unul din manere are un surub de reglat deschiderea, si in celalalt are un fel de tija cu care se poate bloca strans, apoi forta de strangere poate fi marita din surubul de reglaj. Ca sa-l deblochezi indepartezi tija de maner ( e pe interior) s-si da drumul. Daca as putea atasa poze ca sutn chiar curios cum se numeste laugh.gif


Se numeste cleste autoblocant .... :roll: Si atat !!!! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.