Help - Search - Members - Calendar
Full Version: As dori un sfat...
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
MisterJD
Salut. Probabil in cursul acestui an (daca nu, anul viitor) doresc sa fac un credit cu dobanda fixa de vreo 15000 euro ca sa-mi iau o masina noua. Problema este ca nu mai pricep mai deloc la detaliile tehnice si as avea nevoie de un sfat cu privire la ceea ce vreau sa cumpar, eventual alte variante mai bune de masini la preturi similare (maxim 15000). Sa incep cu inceputul, adica ce mi-as dori:

- stilul meu de condus este oarecum (de multe ori) agresiv asadar nu as vrea ca masina sa fie submotorizata

- as dori o masina din clasa medie (ex Skoda Fabia) unsure.gif

- pe cat posibil as dori un design mai "tineresc", mai aerodinamic (o masina mai "rotunjita"), nu o cutie pe roti

- ca motorizare vreau un diesel, strict pentru consumul redus. Masina o voi folosi initial pentru excursii dar trebuie sa iau in calcul si faptul ca peste nu foarte multi ani as putea avea nevoie sa circul foarte des si prin oras. Motiv pentru care vreau sa iau diesel pentru orice eventualitate. De asemenea, fara filtru de particule.

- momentan ma gandesc sa cumpar o Fabia Elegance(sau STAR - inca n-am inteles de ce este o asa mare diferenta de pret si din pacate unele modele nu apar la ei pe site in lista pentru comparatii de nivele de echipare...), de 1.2 TSI / 77 kW (105 CP), manuala-5 (link AICI)

- nu exclud nici o Fabia Monte Carlo cu aceeasi motorizare (link AICI)

La aceste dotari as mai adauga unele lucruri in functie de cati bani mai pot strange pe langa, etc. Insa inainte de toate as dori sa va intreb:

1. cum se comporta motorul de 1.2/105CP ? Se va "chinui", consumand implicit mai mult? cat de mult s-ar simti diferentele de performanta fata de cel cu 86CP? (ma refer in special la depasiri mai din scurt, consumul la viteze peste 120km/h, urcat pe munte, masina destul de incarcata etc). Adica o sa ma chinui sa depasesc un tir intr-a 2a pentru ca in a 3a nu trage? sau si daca trage, o sa am un consum astronomic daca urc cu 100-120 in a 3a?

2. cat de important este ESP in cazul unui condus mai agresiv? merita luat pentru ce mi-as dori eu?

3. cam cat costa primele revizii?

4. ce alte marci de masini (noi) ma sfatuiti sa mai iau in calcul in aceasta limita de pret (sau mai bine zis, mai ieftine decat Fabia, daca exista)?


Multumesc anticipat ninja.gif
adrian_r5
QUOTE (MisterJD @ Apr 4 2012, 11:36 AM) *
- as dori o masina din clasa medie (ex Skoda Fabia)

Ce treaba are Fabia cu "clasa medie" ?


QUOTE (MisterJD @ Apr 4 2012, 11:36 AM) *
- ca motorizare vreau un diesel
- momentan ma gandesc sa cumpar o Fabia Elegance de 1.2 TSI / 77 kW (105 CP)

interesant wink.gif

QUOTE (MisterJD @ Apr 4 2012, 11:36 AM) *
- pe cat posibil as dori un design mai "tineresc", mai aerodinamic (o masina mai "rotunjita")
- momentan ma gandesc sa cumpar o Fabia Elegance

la fel de interesant wink.gif

Asa ... si acum sfatu' pe care il ceri - cind o sa stii exact ce vrei ... revin-o cu intrebari wink.gif
MisterJD
QUOTE (adrian_r5 @ Apr 4 2012, 10:56 AM) *
QUOTE (MisterJD @ Apr 4 2012, 11:36 AM) *
- as dori o masina din clasa medie (ex Skoda Fabia)

Ce treaba are Fabia cu "clasa medie" ?


QUOTE (MisterJD @ Apr 4 2012, 11:36 AM) *
- ca motorizare vreau un diesel
- momentan ma gandesc sa cumpar o Fabia Elegance de 1.2 TSI / 77 kW (105 CP)

interesant wink.gif

QUOTE (MisterJD @ Apr 4 2012, 11:36 AM) *
- pe cat posibil as dori un design mai "tineresc", mai aerodinamic (o masina mai "rotunjita")
- momentan ma gandesc sa cumpar o Fabia Elegance

la fel de interesant wink.gif

Asa ... si acum sfatu' pe care il ceri - cind o sa stii exact ce vrei ... revin-o cu intrebari wink.gif


Bine, v-am zis ca habar nu am teehee.gif stiu ce vreau, o masina de marimea fabiei, pe diesel. Asa e, TSI inseamna benzina, niste articole pe google m-au indus in eroare, insa nici nu am vazut in oferta skoda vreo fabie diesel ( si "puternica") whistling.gif As putea face o exceptie si sa iau pe benzina avand in vedere consumul mic al acestei masini(cel putin cel dat de producator). Referitor la partea cu sportivitatea, de exemplu fabia monte carlo mi se pare foarte reusita ca design (nu vreau neaparat o masina Sport in adevaratul sens al cuvantului ci una care sa arate bine). Asadar stiu ce vreau, insa nu sa si exprim cum trebuie.

Intrebarile raman cele din postul initial. Multumesc inca o data unsure.gif
DRAGOS
Tu defapt vrei o masina de clasa mica, acolo e fabia.

Fabia diesel e 1.6tdi, de 75, 90 si 105cp.

Prima intrebare pe care trebuie sa ti-o pui: ai nevoie cu adevarat de diesel? cati km estimezi ca vei face pe an? Daca nu treci bine de tot peste 20.000km/an nu merita in niciun caz diesel-ul, mai ales la preturile actuale ale combustibilului. Plus de asta un diesel va fi mai greu de intretinut si mai putin fiabil smile.gif

In clasa cu fabia mai ai reanult clio, opel corsa, suzuki swift, peugeot 207(208 apare anul asta la vanzare), citroen C3 si multe altele.

Personal as uita de grupul VAG(skoda, vw, seat) pentru ca sunt extraordinar de scumpe pt ce ofera.

Ti-as recomanda sa te uiti in primul rand la suzuki swift, care e o masina aratoasa, fiabila si foarte bine dotata pt pretul ei. Apoi m-as duce sa vad citroen C3, renault clio si opel corsa, care sunt niste oferte destul de bune in clasa.
adrian_r5
QUOTE (MisterJD @ Apr 4 2012, 12:36 PM) *
maxim 15000
- stilul meu de condus este oarecum (de multe ori) agresiv asadar nu as vrea ca masina sa fie submotorizata
- pe cat posibil as dori un design mai "tineresc"

QUOTE (DRAGOS @ Apr 4 2012, 01:41 PM) *
suzuki swift

Ii ajung banii si de versiunea Sport thumbsup.gif
Seri
In 5 ani o sa dai bancii vreo 22.000 euro, iar masina o sa valoreze vreo 6.000. Cam proasta afacere!

Eu as cauta o masina second de prin 2010-2011, la vreo 10.000 euro.
Preferabil clasa compacta: Golf, 308, C4, Leon, cu motorizari aprox 1.6 diesel sau benzina. Fabia e prea mica pentru excursii, abia incap 2 trollere in portbagaj.
As lua benzina. Da, consuma putin mai mult, dar sunt mai fiabile si chiar si cand se strica ceva, e mult mai ieftin de reparat.

ESP te ajuta in cazul greselilor de neatentie, dar daca esti incepator si conduci agresiv, ii depasesti abilitatile. Nu poate face minuni.
HalbaSus
În principiu sunt de acord cu Seri. Dar dacă tot vrei mașină nouă atunci la banii ășția aș lua Hyundai I30 1.4 105 cp. Mașină mai mare (decât fabia), nu e submotorizată (nu te aștepta să fie vreo bombă pe roți dar se descurcă chiar dacă va trebui să o turezi puțin mai tare - se potrivește unui stil de condus agresiv), vine cu 5 ani garanție (foarte important mai ales dacă o iei pe credit). Arată bine, vine dotată suficient de bine...
mircanu
daca vrei masina de clasa mica, cu un aspect sportiv si un consum decent du-te si fa un test cu Ford Fiesta Titanium, 1.6, 120CP. costa exact 15.000 de ieuroi.
in echiparea aia are cam tot ce-ti trebuie.
Titi1988
mai bine dau 10.000 euro pe asta http://www.autovit.ro/suzuki-swift-C19834679.html decat nou cu 13-15.000 euro. Asa gandesc eu tinand seama ca piata auto sta foarte prost cu preturile ( din punctul de vedere al vanzatorilor)

sau daca vrei sa fii nebun, sa ai ceva ponei sub capota thumbsup.gif http://www.autovit.ro/mazda-3-C23565358.html
oricum la interior si dotari mazda 3 este peste cele mentionate anterior

PS vezi ca incepe programul rabla 2012! si la unele marci poti sa folosesti pana la 3 tichete rabla ( 3x3800 lei) !!!
DORU
Nu prea mai gasesti masina diesel fara filtru particule dupa 2009-2010...

ESP este util daca nu te increzi in el mai mult decat in tine. thumbsup.gif

Iti recomand masina clasa mica japoneza sau coreeana, in aceasta ordine.

Nu Opel, Ford sau VAG, no offence.

Daca vrei ceva second-hand, ma alatur parerii lui Seri: VW Golf sau Seat Leon, chiar si un Focus ar fi interesant, insa atentie la generatii (ultimele sunt mai putin fiabile !)

Daca vrei benzina, 1.2TSI este o alegere buna pt Fabia daca o combini cu DSG wink.gif
MisterJD
Multumesc mult pentru toate recomandarile. Voi analiza toate masinile pe care mi le-ati propus (in special cele asiatice) si o sa revin cu intrebari etc. Cum am gandit eu, as fi vrut un diesel deoarece ar consuma mai putin iar pretul la carburant este aproximativ la fel momentan, insa daca TOATE masinile noi vin cu filtru de particule inseamna ca trebuie sa raman la benzina fiindca ce economisesc la consum o sa dau pe piese... Nu am in plan sa folosesc masina prea mult in oras insa e foarte posibil in cativa ani sa fiu nevoit (nu ma deranjeaza chestiile legate de incalzirea mai grea a motorului diesel, faptul ca poate e putin mai lenes etc - nu ma intereseaza sa plec primul de la semafor ci sa pot depasi linistit in toate conditiile posibile, si fara sa imi urce consumul prea sus).

Va intrebam in legatura cu motorul de 1.2 (in comparatie cu altele) deoarece banuiesc(nu sunt sigur) ca unul mai mare are consumul optim la o viteza mai mare, si poate fi mai mic la turatie mare in anumite trepte de viteza. Practic cum am zis, nu vreau sa se chinuie, sa fiu nevoit sa schimb prea des in trepte inferioare fiindca nu poate accelera suficient de bine cu pedala la podea etc. Dar am inteles, la cele de clasa mica e bun si un 1.2 cu ceva cai rolleyes.gif

Referitor la masinile asiatice, nu or sa ma coste foarte mult piesele pe la service incat sa le duca tot la pretul unora care acum sunt prea scumpe pt ce ofera (dar poate au piese mai ieftine)? Asta ma "sperie" cel mai mult. Orice ar fi masina vreau sa o cumpar noua(ca tot fac creditul) si nu am de gand sa o schimb in cativa ani buni (sper ca nici nu va fi nevoie). Stiu ca se devalorizeaza mult,insa nu am de gand sa iau creditul pe 5 ani, si poate negociez ceva cu banca sa pot plati si sume mai mari din el (si daca dobanda e la suma restanta nu mai vine atat de mult).

Multumesc si revin cu intrebari cand ma hotarasc la un model ninja.gif

PS: nu imi plac deloc masinile frantuzesti
danutv
Daca este vorba de excursii in primul rand un coleg de pe alt forum a gasit oferta urmatoare:

Suzuki SX4 1.6 4WD, care costa la dealer 14265E in varianta Full+navi. Pot sa-l cuperi insa de la Gutautocenter, care importa direct din DE, cu o reducere de minim 2000E fata de pretul de lista.
Your choice. :082:

Iata si o lista de dotari pt SX4 Navi, pentru o comparatie obiectiva:


Motorizare Benzină
Transmisie Manuală
Nr. uși 5 uși
Gardă la sol 190 mm
Tracțiune 4WD
Lungime 4,120 mm
Lățime 1,730 mm
Înălțime 1,570 mm
Ampatament 2,500 mm
Ecartament față 1,495 mm
Ecartament spate 1,495 mm
Rază de virare 5,3 m
Nr. locuri 5
Volum portbagaj banchetă pliată 625 l
Volum portbagaj banchetă ridicată 270 l
Volum maxim 1.045 l
Tip motor M16A
Nr. cilindri 4
Nr. supape 16
Capacitate cilindrică 1,586 cmc
Alezaj și cursă 78,0 X 83,0 mm
Raport de compresie 11.0:1
Putere maximă 120 / 6.000 (CP / rpm)
Cuplu maxim 156 / 4.400 (Nm / rpm)
Sistem de aprindere Injecție multipunct
Normă poluare Euro 5
Direcție Pinion și cremalieră
Frâne față Discuri ventilate
Frâne spate Discuri
Suspensie față Tip MacPherson cu arcuri elicoidale
Suspensie spate Punte rigidă cu arc elicoidal
Anvelope 205/60R16
Masa proprie 1.200 / 1.255 kg
Masa totală 1.685 kg
Viteză maximă 175 km / h
Accelerație 11,5 s (0-100 km/h)
Consum carburant urban 8,2 l / 100 km
Consum carburant extra urban 5,5 l / 100 km
Consum carburant combinat 6,5 l / 100 km
Emisie CO2 149 g / km
Rezervor carburant 50 l
Preț recomandat de vânzare
Vopsea metalizată 248 Euro
Aer condiționat cu reglare automată •
Servodirecție asistată •
Geamuri acționate electric (față) •
Geamuri acționate electric (spate) •
Geamuri cu tentă închisă (spate) •
Volan reglabil pe înălțime •
Volan în trei spițe •
Volan în trei spițe îmbrăcat în piele perforată •
Scaune încălzite (față) •
Scaun șofer reglabil pe înălțime •
Tapițerie textilă model special •
Sistem audio cu 8 incinte •
Sistem multimedia 2-Din cu panou tactil de 6,2 inch, navigație integrată cu modul Bluetooth încorporat, conectivitate iPod și iPhone, DVD/Video •
Comenzi audio pe volan •
Afișaj informațional (ceas digital, temperatură exterioară) •
Priză interioară 12V •
Indicator avertizare luminos (lumini, rezervor combustibil) •
Indicator avertizare sonoră (centură de siguranță, lumini, cheie) •
Iluminat habitaclu frontal 3 poziții •
Iluminat portbagaj •
Culori iluminare bord alb/albastru •
Suport pahare (2 față / 1 spate) •
Suport sticlă (2 față / 2 spate) •
Sertar sub scaunul pasagerului •
Buzunare laterale în uși (față) •
Parasolar cu oglindă și buzunar (șofer + pasager) •
Banchetă rabatabilă 60:40 •
Oglinzi retrovizoare exterioare în culoarea caroseriei •
Oglinzi retrovizoare exterioare încălzite și acționate electric •
Oglinzi retrovizoare exterioare rabatabile electric cu semnalizatoare încorporate •
Oglindă retrovizoare zi/noapte •
Acționare capac rezervor din interior •
Proiectoare ceață •
Suport portbagaj suplimentar •
Protecție rigidă portbagaj •
Mânere exterioare în culoarea caroseriei •
Jante aliaj în 10 spițe •
Airbag-uri frontale (șofer + pasager) •
Airbag-uri laterale •
Airbag-uri cortină •
ABS + EBD •
ESP (Electronic Stability Program)
ESP - este marcă înregistrată "Daimler AG" •
Închidere centralizată cu telecomandă •
Keyless-go •
Funcție de asistare la frânare •
Centuri pretensionate cu prindere în trei puncte reglabile pe înălțime (față) •
Sistem de blocare a pedalierului la impact •
Sistem ISOFIX de prindere a scaunului de copil pentru laterale spate •
Sistem de blocare a ușilor din spate pentru siguranța copii •
Imobilizator motor •
Body kit •
Roată de rezervă cu uz temporar •
Filtru polen •
M A R I A N
Problema se pune in felul urmator:
- daca nu ai bani decat de avans, eu stiu...3000-4000 euro atunci e clar, trebuie sa faci credit si iesi in pierdere. Eu sincer nu as avea curaj sa cumpar o masina pentru care trebuie sa platesc credit 5-6-7 ani daca nu ar fi Toyota, Honda, Subaru, Lexus. Dar asta e parerea mea.
- daca ai 10000 euro cash, atunci e foarte simplu. Te uiti pe mobile.ro si iti alegi ( de preferat de la dealer) masina care sa aiba minimum 6 luni si cel putin 6000 km. In acest fel, o poti lua de la nemti la pretul net (fara TVA de 19 % cat e in Germania) pentru ca Romania este in UE ca si Germania, iar in Romania ANAF-ul va considera ca e masina veche si nu te va mai pune sa platesti TVA-ul romanesc de 24%. Combinat cu reducerea pe care o poti obtine de la dealerul german (pentru ca ei sunt bogati, le raman multe masini pe stoc), rezulta ca poti lua cu 10000-11000 euro o masina de 6 luni si 6000 km care noua (cu tot cu TVA) ar fi costat in Romania 15000-18000 euro (cam asta e media).
Pentru informatie, un drum pana in partea de centru-nord vest-sud vest a Germaniei (unde sunt dealerii cei mai puternici si cu masinile cele mai ingrijite, in general) te costa pana 1000 euro (avion, taxa de inmatriculare, asigurari, vignete Austria, Hungaria, Romania si combustibil + eventual o noapte de cazare)
In general, dealerii germani ofera garantie de 1 an chiar si pentru masini iesite din garantie care unele au mult peste 100000 km.
HalbaSus
QUOTE (M A R I A N @ Apr 5 2012, 11:12 AM) *
In acest fel, o poti lua de la nemti la pretul net (fara TVA de 19 % cat e in Germania) pentru ca Romania este in UE ca si Germania, iar in Romania ANAF-ul va considera ca e masina veche si nu te va mai pune sa platesti TVA-ul romanesc de 24%.


Poti detalia un pic treaba asta ?
adrian_r5
QUOTE (M A R I A N @ Apr 5 2012, 12:12 PM) *
In general, dealerii germani ofera garantie de 1 an chiar si pentru masini iesite din garantie care unele au mult peste 100000 km.

Si unde rezolvi eventualele probleme aparute in garantie - la noi sau in Germania ?
DORU
QUOTE (HalbaSus @ Apr 5 2012, 12:35 PM) *
QUOTE (M A R I A N @ Apr 5 2012, 11:12 AM) *
In acest fel, o poti lua de la nemti la pretul net (fara TVA de 19 % cat e in Germania) pentru ca Romania este in UE ca si Germania, iar in Romania ANAF-ul va considera ca e masina veche si nu te va mai pune sa platesti TVA-ul romanesc de 24%.


Poti detalia un pic treaba asta ?


Si eu vreau detalii wink.gif
solmar
Sunt Blejnar. Si eu vreau sa stiu cum faci asta! 36182451.gif
MisterJD
Din punctul meu de vedere, merita sa iau o masina nou ca sa elimin(oarecum) riscurile legate de SHuri - de la km dati inapoi, probleme ascunse, deplasari pana in alte tari, si pana la modul efectiv in care a fost condusa masina respectiva (vreau sa o conduc eu cum stiu nu sa iau masina altuia cine stie cat de uzata; si in plus imi place mirosul de "nou" intr-o masina) woot.gif

Partea cu banii este necunoscuta si pentru mine momentan. Daca am ceva noroc fie o iau direct cu banii jos, fie voi avea disponibil un avans de vreo 3-5000 euro. In leasing NU o sa iau. Prefer orice credit de la banca (am gasit cateva destul de bune), si daca este nevoie sa iau doar 13000-5000 = 8000euro, pierderea nu este atat de mare, si pot plati suma si mai repede de 3 ani.

Sunt de acord, masina se devalorizeaza imediat ce o scoti pe portile firmei, insa depinde foarte mult si ce inseamna asta pentru oameni (dpdv psihologic). Eu de exemplu nu as scadea mai mult de 1000euro din pretul total al masinii daca ar fi sa o vand undeva pe la 20-35000km, dupa mai putin de 2 ani. Da,poate nu mi-o cumpara nimeni, insa avand in vedere ca voi avea grija de ea cat pot de mult nici nu as avea de gand sa o dau unei persoane care nu stie sa aprecieze asta. Piata SH este asa tocmai din cauza oamenilor care nu stiu cat sa lase din pret pentru masina lor(mai ales cand e aproape noua ca si utilizare), dar si a celor care incearca sa pacaleasca prin orice metoda posibila. De exemplu nimeni nu tine cont daca/cat s-a schimbat rata inflatiei din anul fabricatiei masinii pana in anul vanzarii, o variatie medie pentru euro etc. Multi pun anunturile dupa ochi motiv pentru care, in opinia mea, piata SH prezinta multe riscuri de toate felurile. De-asta prefer o masina noua geek.gif

Acum ca sa revin, am analizat mai multe masini si voi pune mai jos o lista cu link(unde s-a putut).

  • Mazda 2 TE(84 cai)/CE Plus(75 cai) - garda sol 150 -> 13130 euro, LINK
  • Subaru Trezia, 1.3i(99cai) - garda sol 140 -> 14744 euro, LINK
  • Hyundai i20 Comfort, 1.2 DOHC(78 cai) -> 11954 euro, LINK
  • Seat Ibiza Style, 1.4(85 cai) -> 13709 euro.
  • Suzuki Swift GS, 1.2(94 cai) - garda sol 140 -> 12850 euro, LINK
  • Honda Jazz Comfort/Trend MT, 1.4(100 cai) -> 14300/14900 euro, LINK
  • Kia Picanto Comfort , 1.2 GSL MT(85 cai) -> 11858 euro +300 optionale, LINK
  • Mitsubishi Colt, 1.3(95cai), echipare Invite TAP -> 12400 euro cu optionale!, LINK
  • Chevrolet Aveo (nou) LT Plus, 1.4 DOHC MT(100cai) -> 12915 euro, LINK
  • Chevrolet Aveo (vechi) LS Launch Pack, 1.2 (84cai) -> 12430 euro, LINK
  • Nissan Micra Acenta, 1.2(80 cai) -> 12750 euro +500 optionale


Dintre toate astea cel mai mult imi plac (vizual) Mazda 2 si Seat Ibiza (Probabil o sa radeti de mine ca multe masini din lista sunt considerate "de femei") down.gif
Cea mai rentabila ca dotari/pret mi s-a parut M. Colt (ba chiar mai pot adauga si alte optionale si nu ma duce deloc mult). Foarte interesanta mi s-a parut si Kia Picanto. Taxa de inmatriculare ar fi de maxim 140 euro pentru un motor de 1.3 si maxim 75 euro pentru unul de 1.2 (in functie de emisii).

Acum va rog frumos sa ma ajutati sa reduc aceasta lista drive.gif Practic, ce masini ati exclude din start si de ce? Dintre cele ramase ce ati alege si de ce? (vreau pareri personale dar si chestiuni tehnice daca aveti timp/chef). Nu am ales masini mai maricele ca dimensiuni deoarece conteaza foarte mult si locurile de parcare.

Multumesc mult woot.gif
AlexTM
Eu as alege ... Toyota Yaris. Ai uitat de ea?

Dintre toate astea, as alege pe criterii absolut subiective, cum ar fi ca imi place cum arata Suzuki-ul, de Nissan am auzit de bine deci ramane in lista, Chevrolet nu-mi place ca firma deci pica din start, Kia la fel
Honda Jazz chiar ca e masina de femei smile.gif insa daca-ti place cum arata, mai las-o smile.gif
MisterJD
QUOTE (AlexTM @ Apr 5 2012, 03:21 PM) *
Eu as alege ... Toyota Yaris. Ai uitat de ea?

Dintre toate astea, as alege pe criterii absolut subiective, cum ar fi ca imi place cum arata Suzuki-ul, de Nissan am auzit de bine deci ramane in lista, Chevrolet nu-mi place ca firma deci pica din start, Kia la fel
Honda Jazz chiar ca e masina de femei smile.gif insa daca-ti place cum arata, mai las-o smile.gif


M-am uitat si la toyota yaris insa ceva nu mi-a placut la ea (nu vizual). Nu mai tin minte ce fiindca m-am uitat la prea multe si le incurc teehee.gif De-asta nu am pus-o in lista
DRAGOS
Daca iti place Honda Jazz, go for it. Eu nu am recomandat-o pt ca are un aspect oarecum feminin...dar altfel masina e senzationala. Trage bine pt puterea ei, consuma extraordinar de putin pt un motor pe benzina, e confortabila, bine facuta, fiabila(fata de civicul meu, care are ceva mici probleme cunoscute) si e fooooarte spatioasa pt o masina atat de mica. Daca esti din bucuresti ai si un dealer/service extraordinar, care nu va afce niciodata figuri la garantii si in plus te va lasa sa vii la revizii cu consumabilele tale, chiar daca masina e inca in garantie.
James Kilowatt
Cred ca si mie tot Honda aia de femei mi-ar placea smile.gif
In plus, mi mi se pare interesant Suzuki Swift. La mine vine cu 5 ani garantie, care mie mi se pare un avantaj suplimentar, intrucat banuiesc ca nu vrei sa o schimbi peste 2 ani.

Fiat Panda 0.9 turbo 85CP? whistling.gif
Seri
Subaru Trezia nici nu stiam ca exista in Europa, doar in Japonia. O sa fie foarte dificil sa gasesti piese si imposibil de vandut.
Kia Picanto este cea mai mica de aici, are dimensiunile unui Matiz. De la Kia te poti uita la noua Rio.
Mitsubishi Colt e de mult pe piata, in curand o sa apara modelul nou.
Chevy Aveo vechi era cam slab. Asta nou e mult mai bun.

Din aceasta list m-as uita la Swift si Jazz.

Totusi, cea mai buna varianta mi se pare Fabia. Motorul 1.2 TSI se descurca fara probleme si pe Octavia, care este mult mai mare si mai grea. Fata de toate celelalte masini enumerate are avantajul ca este turbo.
Motorul 1.2 turbo de 105 CP a fost introdus ca sa inlocuiasca vechiul 1.6 fara turbo tot de 105 CP.

1.6 MPI 105 PS @ 5600 rpm 153 Nm @ 3800 rpm
1.2 TSI 105 PS @ 5000 rpm 175 Nm @ 1550-4100 rpm

Dupa cum se vede, acesta dezvolta puterea maxima mai devreme, iar cuplul maxim este dezvoltat pe un interval de turatie foarte mare.
Trebuie sa fie o placere sa faci depasiri cu ea, iar 4 pasageri si bagaje nici nu o sa se simta! Go for Fabia!
M A R I A N
Maaama, ce de-a lume se aduna cand e vorba de eludarea TVA - ului... laugh.gif

Treaba e atat de simpla pe cat se aude. Nu ma puneti sa dau articole din Codul fiscal ca-s varza zilele astea, dar oricum e ceva pe la art. 160 unde scrie negru pe alb ca nu se datoreaza TVA de pers. fizice cand masina cumparata din UE are cel putin 6000 km si cel putin 6 luni vechime.

La nemti majoritatea dealerilor seriosi (eu am intrebat la reprezentanta Toyota) vand masina la pretul net daca vii cu pasaport romanesc. Inchei un contract in care se arata ca ai platit pretul net (fara TVA-ul nemtesc de 19%) si ca masina o inmatriculezi in Romanica, deci tot in UE.Daca dealerul face figuri ca vrea pretul brut (cu TVA) si apoi sa ii trimiti nu stiu ce acte ca sa fie el sigur ca ai inmatriculat-o tot in UE, FUCK HIM!!! Cauta la alt dealer.

In Romanica, mergi la ANAF, arati contractul cu neamtul, iti da Blejnar o hartie cum ca nu datorezi TVA de 24% pentru motivele aratate si platesti taxa auto (sau nu, daca masina e hibrida). Apoi mergi la impozite, RAR si politie pentru inmatriculare.

Seri, crede-ma pe cuvant, Subaru nu se devalorizeaza asa de usor, sunt muuulti doritori de SH (pentru ca masinile sunt foarte fiabile), gasesti piese foarte usor si e disponibila chiar in Romania!!!

MisterDj, daca vorbim de credit, dupa mine se merita Subaru Trezia si Honda Jazz. Sunt tot din clasa mica insa spatiul interior, inclusiv portbagajul, sunt mai mari decat la altele din aceeasi clasa. Au spatele taiat si asta ajuta mult la parcari.Eu am intrat efectiv in ele. La consum inteleg ca sunt pana in 8% in oras.

Mah, ce e aia masina de femeie? La aspectul exterior? Ce naiba, dupa 2 luni de condus eu am si uitat cum arata...pentru ca ma intereseaza mai mult cum se conduce.
Seri
Poate Subaru Impreza sau Legacy nu se devalorizeaza asa usor si sunt dorite de pasionati.

Dar Justy sau Trezia, pe care nu le-a cumparat aproape nimeni din romania si nu este niciuna de vanzare SH, o sa fie nasol cu ea.
Hai ca poate gasesti piese la reprezentanta, si alea dupa 2 saptamani pana le aduc din japonia ca nu are rost sa le tina pe stoc. Dar daca eu nu vreau sa le cumpar la suprapret de la reprezentanta, ci merg la un magazin de piese auto normal, se uita vanzatorul ciudat la mine cand il intreb de Trezia sau Toyota Ractis.

Cand te intereseaza latura practica, nu te bagi la masini exotice, nu are rost!
MisterJD
Dar de Mazda si Mitsubishi ce-mi puteti spune?

Chestia cu masina de femei este subiectiva thumbsup.gif Evident ca voi alege o culoare inchisa, ce naiba (la Honda) 36182451.gif

Mersi
mircanu
din ce oras esti?
ce drumuri faci de obicei? cam cati km crezi ca o sa mergi pe an?
cat vrei sa tii masina? 3 ani, 5 ani?

MisterJD
QUOTE (mircanu @ Apr 5 2012, 05:18 PM) *
din ce oras esti?
ce drumuri faci de obicei? cam cati km crezi ca o sa mergi pe an?
cat vrei sa tii masina? 3 ani, 5 ani?


Eu stau in bucuresti acum. Masina o voi folosi la excursii initial (cam in fiecare weekend) - mare,munte,alte lucruri de vizitat prin tara,poate si strainatate. Cati KM exact,nu stiu. Dar anticipez ca locul de munca ma va obliga la un moment dat sa o folosesc si in oras. As prefera sa o tin minim 5 ani, iar daca nu apar probleme si mai mult. Daca o sa ma scald in bani o sa vreau alta noua, dar nu cred ca va fi cazul prea curand rolleyes.gif
mircanu

1. pai, daca vrei sa o tii minim 5 ani atunci e de preferabil sa iei o masina cu garantie de 5 ani sa fii acoperit.
2. daca o sa o folosesti la excursii, atunci ma gandesc ca ar fi mai bine sa te orientezi catre o masina mai incapatoare ca o sa pui si tu un bagaj, doua in ea. (alea din clasa mica se umplu imediat).
3. nu lua o masina submotorizata. eu am o corsa de 1.2 si 80CP si ma rog de ea pe serpentine la urcat. 2 persoane si bagaje.
4. daca folosesti masina la drumuri mai lungi, atunci acorda o atentie sporita confortului masinii.

daca ai 15.000 de euro de dat pe masina eu ti-as recomanda sa te orientezi catre clasa medie. daca te gandesti ca o folosesti la excursii si la o achizitie pe termen lung mai bine sa iei o masina mai incapatoare.
MisterJD
QUOTE (mircanu @ Apr 5 2012, 05:47 PM) *
1. pai, daca vrei sa o tii minim 5 ani atunci e de preferabil sa iei o masina cu garantie de 5 ani sa fii acoperit.
2. daca o sa o folosesti la excursii, atunci ma gandesc ca ar fi mai bine sa te orientezi catre o masina mai incapatoare ca o sa pui si tu un bagaj, doua in ea. (alea din clasa mica se umplu imediat).
3. nu lua o masina submotorizata. eu am o corsa de 1.2 si 80CP si ma rog de ea pe serpentine la urcat. 2 persoane si bagaje.
4. daca folosesti masina la drumuri mai lungi, atunci acorda o atentie sporita confortului masinii.

daca ai 15.000 de euro de dat pe masina eu ti-as recomanda sa te orientezi catre clasa medie. daca te gandesti ca o folosesti la excursii si la o achizitie pe termen lung mai bine sa iei o masina mai incapatoare.


Din pacate nu toate firmele ofera garantie 5 ani. As fi multumit si cu 3,nu e problema. Daca e sa se strice ceva, se va strica si in 3. Ca bagaje nu o sa iau foarte multe(zic eu). La ce banuiesc eu, 2 persoane + bagaje + bancheta rabatabila(in cel mai rau caz) ajung. O masina medie o pot parca in mai putine locuri din pacate si sunt sanse mari sa nici nu am cine stie ce vizibilitate. In plus de asta as prefera sa dau aceeasi bani pe o masina mica cu mai multe optiuni, decat pe una medie cu mai putine.

Tocmai de asta am pus lista cu masini mai sus, pentru ca nu stiu care sunt bune ca si motorizari/fiabilitate etc. Cam toate masinile astea de clasa mica au greutatea maxima admisa pe la vreo 1500kg, avand greutatea "goala" pe la 1000kg. Probabil cea mai sigura solutie este o masina care poate "trage" bine cele 1500kg unsure.gif Referitor la confort, nu vreau cine stie ce palat, doar sa-mi placa s-o conduc. De asemenea, degeaba imi place s-o conduc daca se chinuie la urcat sau in alte situatii.

Oricum, multumesc, am inteles ca trebuie sa ma uit la motoare peste 90 de cai(in cazul in care ce spui tu nu e valabil doar la Opel).
Titi1988
astea sunt masini de clasa compacta ( plimbari prin oras si mers la mall) nu le vad prea repede cu 4 persoane in masina si bagaje.. hai sa zicem 2 persoane si bagaje dar o sa simti nevoie de mai multi cai. Eu as alege fabia 1.2 TSI ( turbo rulz )la o privire rapida. nu am timp acum sa ma uit mai riguros la masini. promit ca maine analizez mai mult! thumbsup.gif


PS la 1500 kg sa traga bine iti trebuie masina de peste 120 cp. crede-ma!!!
MisterJD
QUOTE (Titi1988 @ Apr 5 2012, 06:59 PM) *
astea sunt masini de clasa compacta ( plimbari prin oras si mers la mall) nu le vad prea repede cu 4 persoane in masina si bagaje.. hai sa zicem 2 persoane si bagaje dar o sa simti nevoie de mai multi cai. Eu as alege fabia 1.2 TSI ( turbo rulz )la o privire rapida. nu am timp acum sa ma uit mai riguros la masini. promit ca maine analizez mai mult! thumbsup.gif


PS la 1500 kg sa traga bine iti trebuie masina de peste 120 cp. crede-ma!!!


Mersi mult Titi. Chestia este ca am o Octavia Tour de 1.6,102 cai, din 2005. Banuiesc ca are vreo 1500kg cel putin. Si am urcat foarte bine cu ea cu 4 persoane in masina, portbagaj 3 sferturi plin, si rezervorul de benzina full. Singurele probleme le aveam daca ma incapatanam sa o las in a 3a si aveam viteza prea mica inainte sa depasesc tiruri etc. Probabil au fost facute mai bine skodele de atunci decat alte modele,nu stiu.

Inteleg ca Fabia 1.2 e turbo, dar in cazul meu inseamna ca nu va dura foarte mult pana sa se strice ceva fiindca va fi suprafolosita (nu stiu la ce turatie intra dar banuiesc ca la drum solicitant n-o sa prea pot preveni asta) unsure.gif
DORU
QUOTE (Seri @ Apr 5 2012, 06:31 PM) *
Din aceasta list m-as uita la Swift si Jazz.

Totusi, cea mai buna varianta mi se pare Fabia. Motorul 1.2 TSI se descurca fara probleme si pe Octavia, care este mult mai mare si mai grea. Fata de toate celelalte masini enumerate are avantajul ca este turbo.


Subscriu total la parerea lui Seri smile.gif

Uita de Chevrolet Aveo ! thumbsup.gif
MisterJD
QUOTE (DORU @ Apr 5 2012, 07:19 PM) *
QUOTE (Seri @ Apr 5 2012, 06:31 PM) *
Din aceasta list m-as uita la Swift si Jazz.

Totusi, cea mai buna varianta mi se pare Fabia. Motorul 1.2 TSI se descurca fara probleme si pe Octavia, care este mult mai mare si mai grea. Fata de toate celelalte masini enumerate are avantajul ca este turbo.


Subscriu total la parerea lui Seri smile.gif

Uita de Chevrolet Aveo ! thumbsup.gif


Intrebare: merita cei vreo 2000euro in plus pe fabia 1.2 tsi Elegance, fata de masinile din lista mea (gen suzuki,kia,mitsubishi,hyundai,mazda)? De asemenea, cu ce este mai buna(inafara de turbo) per ansamblu fata de subaru/seat/honda care sunt la un pret similar?

Mersi si sper ca nu devin enervant cu atatea intrebari whistling.gif
Titi1988
Octavia ta are maxim 1400 kg. Si cum poti sa trei de la o masina mai mare la una mai mica?? Eu cand trec de la nissan la leon-ul prietenei mele mi se pare ca ii prea inghesuit. Intr-adevar masina noua ii noua. Am avut peste 5 masini noi si mirosul de care spui tu este foarte placut. Cu tichetele rabla nu poti rezolva nimic?? Ar merita o masina clasa compacta mare in cazul tau gen mazda 3 , toyota auris , seat leon 1.4 tsi ?
DORU
QUOTE (MisterJD @ Apr 5 2012, 09:17 PM) *
Chestia este ca am o Octavia Tour de 1.6,102 cai, din 2005. Banuiesc ca are vreo 1500kg cel putin.


Are in jur de 1200-1250 kg maxim.

La motor turbo poti folosi orice treapta pt putere insa ca turatie e bine sa fii mereu la minim 2000 rpm.


QUOTE (MisterJD @ Apr 5 2012, 09:35 PM) *
Intrebare: merita cei vreo 2000euro in plus pe fabia 1.2 tsi Elegance, fata de masinile din lista mea (gen suzuki,kia,mitsubishi,hyundai,mazda)? De asemenea, cu ce este mai buna(inafara de turbo) per ansamblu fata de subaru/seat/honda care sunt la un pret similar?


1.2TSI doar cu DSG recomand pe Fabia. Altfel 2000 eur in plus este mult !
Stiu ce zic deci daca nu te incadrezi ca pret, Honda sau Suzuki.

Un motor turbo ofera avantaje si dezavantaje fata de unul aspirat insa eu personal il prefer [subiectiv probabil, pt ca am o masina care-mi satisface orice toana sau cerinta].
mircanu

fa un test si cu toyota auris. ai garantie 5 ani la ea.
e fiabila si mai e si frumoasa.
MisterJD
QUOTE (Titi1988 @ Apr 5 2012, 07:42 PM) *
Octavia ta are maxim 1400 kg. Si cum poti sa trei de la o masina mai mare la una mai mica?? Eu cand trec de la nissan la leon-ul prietenei mele mi se pare ca ii prea inghesuit. Intr-adevar masina noua ii noua. Am avut peste 5 masini noi si mirosul de care spui tu este foarte placut. Cu tichetele rabla nu poti rezolva nimic?? Ar merita o masina clasa compacta mare in cazul tau gen mazda 3 , toyota auris , seat leon 1.4 tsi ?


Problema este ca skoda e masina alor mei si nu apuc s-o conduc cat as vrea teehee.gif de-asta as vrea sa iau ceva pentru mine (dar nu neaparat "de familie"). Senzatia de inghesuiala eu nu o percep (am fost si intr-un chevrolet, si in matiz, si in logan, si in dacie 1310 woot.gif iar cand am reurcat in skoda pot sa spun ca spatiul mi s-a parut prea mare pentru ce mi-as dori eu - ca sa nu mai spun ca ma enerveaza ca nu vad mai nimic cand parchez geek.gif ). Asadar spatiul nu ar fi o problema. Cu tichetele rabla nu pot rezolva nimic deoarece nu am ce masini sa duc la "casat". In concluzie imi trebuie cea mai buna masina de clasa mica, cu un spatiu interior multumitor si pentru pasagerii din spate dar si pentru bagaje(chiar cu bancheta rabatata).

PS: imi poate explica cineva la ce se refera "modelele de actiune" de la Skoda? LINK
Vad ca sunt si MULT mai ieftine ca Ambition si Elegance ce nici nu apar in lista la comparatii de dotari.

PPS: @Doru: spune-mi te rog mai exact ce avantaje/dezavantaje ofera turbo pe fabia (banuiesc ca te-ai lovit de ele) si cam care-s limitele sau conditiile in care pot beneficia de fiabilitate maxima (subiective sau nu). Masina as vrea sa ma tina cat mai multi ani pentru ca nu am prea multi bani in general(si s-ar putea sa nu ma prea incadrez pt fabie,ramane de vazut). thanks.gif
DORU
Modelele de actiune sunt explicate aici: http://www.wall-street.ro/qa/33562/Cum-isi...utoturismele/62 (de catre un Dir Vanz Skoda)

Motorizari aspirate:
- simplitate tehnica
- avida de ture inalte pt a-si atinge cuplul motor optim sau puterea
- consum rezonabil in general, dar nu obligatoriu (in oras bara la bara sau pe autoroute la peste 130km/h consuma cat un motor turbo decent)
- fiabilitate derivata din lipsa subansambelor tehnice care se pot defecta

Motorizari supralimentate:
- curbe putere / cuplu optimizate cu performante pe masura
- usor de folosit la ture decente datorita supraalimentarii
- mai putin fiabile DACA nu se intretin corespunzator sau / si datorita defectelor de fabricatie
- consum decent daca nu sunt folosite la mai mult de 50-60% din potential

Pe Fabia 2 ar merge f bine motorul 1.6 16v 105 cai sau 1.4 16v 86 cai aspirat, in caz ca vrei liniste 5 ani.
Daca iei 1.2TSI + DSG vei simti plusul de comfort si putere dar raman ca semn de intrebare:
1) fiabilitatea turbo+soft+lant
2) atitudinea PoRo fata de client, care-i praf !

Citeste aici despre 1.2TSI pe Octavia: http://www.skoda-club.ro/index.php?topic=4667.0;topicseen
Citeste aici pe forum despre PoRo si cum NU-si respecta obligatiile de garantie, am deschis topic in aria generala de masini si este recent.
mircanu
daca-ti place asta e masina care se pliaza pe ce ai zis tu.
MisterJD
Ok, deci nu pot sa le am pe toate nuke.gif Din pacate(sau din fericire) pentru mine conteaza foarte mult atitudinea dealerilor fata de clienti asadar trebuie sa aleg o marca mai putin "in voga" fiindca au tot interesul sa se poarte frumos, nu? Avand in vedere toate cele spuse raman la 4 variante posibile: mitsubishi colt, suzuki swift / subaru trezia, honda jazz.
Momentan nu ma gandesc la faptul ca va trebui sa vand masina mai tarziu deoarece sper ca pana atunci piata sa se deschida si mai mult si sa nu fie atat de greu (asa cum ati spus ca este cazul cu Trezia de exemplu).

Le-am pus 2 cate 2 datorita diferentei de pret (vreo 2000euro) si ramane sa vad de cati bani voi putea face rost efectiv si cat as fi dispus sa dau, raportat la dotari.

Orice precizari suplimentare aveti, va rog, nu va sfiiti cool.gif multumesc din suflet thanks.gif
DORU
In RO vei revinde mai usor Colt sau Swift, fata de celelalte doua thumbsup.gif
MisterJD
QUOTE (mircanu @ Apr 5 2012, 08:29 PM) *
daca-ti place asta e masina care se pliaza pe ce ai zis tu.


Mersi, m-am uitat acum pe site si mi-am amintit ce nu-mi convenea la toyota. Are vreo 4.3 metri lungime, mai mult decat oricare din celelalte masini. Eu o vreau cat mai mica posibil dar sa pot face si ce-mi doresc eu cu ea(cat de cat). Inafara de asta, 1.33 L Dual VVT-i model Terra VSC ar fi chiar bun pentru mine. O sa ma gandesc destul de bine si la masina asta. Multumesc mircanu thumbsup.gif

@Doru: nu e problema, tind oarecum spre Colt (nu-mi explic de ce, poate datorita pretului). Daca insa voi avea bani, probabil imi iau subaru(imi place destul de mult cum arata).

Stie cineva detalii mai picante despre Colt? laugh.gif
toreadoru
Sotia conduce un Jazz cu CVT cumparat in 2008 si recunosc ca imi place la nebunie sa o conduc, in special in oras.

O recomand si am inteles ca originalul Fit a stat foarte bine la fiabilitate la clasa mica. Honda are echipari decente in versiunile vandute, deci e de bine

Ca spatiu interior sta foarte bine avand scaunele spate rabatabile in fel si chip.




Swiftul imi place mai mult la exterior. Am auzit ca avea probleme la caseta de directie, poate au remediat intre timp.

Titi1988
Eu as ramane la auris dupa cum ti-am recomandat daca pretul iti convine thumbsup.gif

Acum amvazut preturile si la promotie iti permiti si echiparea Unique teehee.gif
MisterJD
QUOTE (Titi1988 @ Apr 6 2012, 07:52 AM) *
Eu as ramane la auris dupa cum ti-am recomandat daca pretul iti convine thumbsup.gif

Acum amvazut preturile si la promotie iti permiti si echiparea Unique teehee.gif


Asa este, insa pana strang niste bani de un "avans" + sa pornesc creditul pe diferenta de bani, mai mult ca sigur expira oferta smile.gif) ca sa nu mai zic ca parca singura vopsea inclusa in pret e cea alba (pe care n-o suport) si deci mai trebuie sa dau si vreo 400euro pentru alta dry.gif Insa nu am nevoie de echiparea Unique din ce am vazut(terra vsc e mai mult decat suficienta).

Ce nu imi place la toyota auris ar fi asa: pretul destul de mare(fara oferta,ca a expirat fiindca suntem in aprilie), lungimea, consumul cam cu 1L peste celelalte masini. Si ar mai fi faptul ca gasesc aceleasi dotari la o masina cu 2-3000 euro mai ieftina(recunosc, poate nu atat de frumoasa ca auris).

@toreadoru: multumesc, si eu ma gandesc serios la honda(pentru categoria de pret 14000+). Probabil o sa dau cu banul intre ea si subaru sau voi strange vreo 10 pareri de la prieteni sa vad care li se pare lor mai misto si apoi sa ma decid 36182451.gif
Titi1988
o sa fie oferte peste oferte la toti dealerii, nu au vanzari astfel incat sa tina la profit cat mai mare..Daca stii sa negociezi poti sa scazi pretul destul de mult. Ideea este sa prinzi discount si de la producator nu numai de la dealer. Sa fii pe faza la astfel de promotii la toate masinile nu numai la auris. Din cand in cand mai faci o vizita pe fiecare site sa vezi ce si cum.

LE http://www.seatcopa.ro/?pid=0&m=0,0&extra= interesanta oferta
MisterJD
QUOTE (Titi1988 @ Apr 6 2012, 08:27 AM) *
o sa fie oferte peste oferte la toti dealerii, nu au vanzari astfel incat sa tina la profit cat mai mare..Daca stii sa negociezi poti sa scazi pretul destul de mult. Ideea este sa prinzi discount si de la producator nu numai de la dealer. Sa fii pe faza la astfel de promotii la toate masinile nu numai la auris. Din cand in cand mai faci o vizita pe fiecare site sa vezi ce si cum.

LE http://www.seatcopa.ro/?pid=0&m=0,0&extra= interesanta oferta


O sa fac asta. Momentan cred ca exclud suzuki swift din lista si raman la Colt pentru 12000+ euro (parca ma incadrez in 13000 cu sistem de navigatie cu tot). Pare mai "serioasa" ca si aspect. Daca ar scoate o oferta si la asta cred ca as face pe dracul in patru si mi-as lua-o maxim in toamna.
adrian_r5
QUOTE (MisterJD @ Apr 6 2012, 10:35 AM) *
Momentan cred ca exclud suzuki swift din lista

ce nu-ti place la el ?
AlexTM
QUOTE (MisterJD @ Apr 6 2012, 09:23 AM) *
Ce nu imi place la toyota auris ar fi asa: pretul destul de mare(fara oferta,ca a expirat fiindca suntem in aprilie), lungimea, consumul cam cu 1L peste celelalte masini. Si ar mai fi faptul ca gasesc aceleasi dotari la o masina cu 2-3000 euro mai ieftina(recunosc, poate nu atat de frumoasa ca auris).

Asa. Si Yaris ce are? Ca nu-s nici unul din dezavantajele de mai sus.
Ziceai mai acu vreo pagina ca nu-ti place si nu stii de ce. O fi din cauza bordului pe centru?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.