bunescul
Mar 25 2012, 10:20 PM
Am si eu o problema cu directia.
Recent ama achizitionat 4 jante aliaj 17" SH originale penru masina mea.
4 Anvelope Michelin noi.
La viteza de 100-115 km/h trepidatii in volan. Echilibrare.
Dupa a doua echilibrare la alt atelier (am zis ca or avea masina de echilibrat mai proasta) aceeasi problema.
Jantele nu sunt strambe.
Jantele mele originale ale masinii sunt pe 16" si nu am avut probleme cu ele.
Din cate stiu jantele originale nu au nevoie de inele de centrare. (Maine o sa dau jantele jos sa verific daca jantele vin fest pe butucul de centrare)
Alta problema dacand am pus jantele pe 17" este ca directia merge mai greu , iar daca misc putin de volan stanga sau dreapta pleaca in aceea directie.
Ar trebuii sa fac geometria rotilor pentru ca janta este mai mare?
Janta este originala si este trecuta si in cartea masinii
La cele pe 16" nu am avut probleme.
Multumesc anticipat !
bunescul
Mar 29 2012, 01:52 PM
Revin cu problema mea.
trepidatii in volan la100-120 km/ora
la vulcanizare mi-au spus ca jantele sunt OK , cauciucurile la fel. Problema ar fii fost zic ei piulitele de la roata.
Am cumparat si alte piulite , tot asa face.
Care sa fie problema?
DORU
Mar 29 2012, 08:47 PM
Jantele OEM nu au nevoie de inele de centrare !
Despre ce marca de masina vorbim ?
Ai verificat jantele 17" fara anvelope pe aparat si nu bateau ?
Anvelopele puse sunt second ? F. probabil sa fie uzate neuniform pe flancuri !
P.S. Geometria se reface pt schimbari la suspensie / directie, nu la dimens rotilor. Sau daca masina trage intr-o parte.
bunescul
Mar 31 2012, 12:12 PM
QUOTE (DORU @ Mar 29 2012, 08:47 PM)
Jantele OEM nu au nevoie de inele de centrare !
Despre ce marca de masina vorbim ?
Ai verificat jantele 17" fara anvelope pe aparat si nu bateau ?
Anvelopele puse sunt second ? F. probabil sa fie uzate neuniform pe flancuri !
P.S. Geometria se reface pt schimbari la suspensie / directie, nu la dimens rotilor. Sau daca masina trage intr-o parte.
NISSAN Primera
Jantele au spus cei de la vulcanizare ca sunt OK
Anvelope noi Michelin Primacy HP
Cu jantele vechi de 16" tot aliaj nu am avut probleme
bunescul
Apr 4 2012, 06:24 PM
S-a rezolvat co o echilibrare facuta ca la carte !
Am gasit pe al forum opel sau kia , nu imi mai aduc aminte urmatorul indrumar facut de un coleg:
"Cum se echilibreaza corect rotile:
1. Se curata jentile de praf/mizerie;
2. Se urca roata pe masina de echilibrat, unde lucratorul trebuie sa masoare R-ul jentii si J-ul acesteia, apoi sa introduca valorile corecte in masina de echilibrat. Acestea pot fi observate pe display-ul masinii de echilibrat si eventual corectat lucratorul, daca se observa vre-o greseala;
3. plumbul vechi trebuie inlaturat de pe janta, in totalitate, daca nu s-a inlaturat atunci cand roata a fost curatata;
4. Se coboara protectia rotii, moment in care, de regula masina incepe sa invarta roata. Aceasta/roata trebuie invartita de masina si oprita de aceasta fara ajutor uman. Se accepta uneori, dupa afisarea valorilor greutatilor ce urmeaza a fi puse pe janta, oprirea manuala a rotii;
5. Se instaleaza greutatea de plumb, la exterior, apoi roata trebuie invartita de masina din nou. Nu se pun greutatile la exterior si la interior dupa o singura invartire!!!!
6. Dupa ce masina de echilibrat a invartit roata din nou, se pune greutatea indicata, la interior. Daca pe ecranul masinii apare o alta valoare in afara de 0 la exterior, NU TREBUIE MONTATA GREUTATEA LA INTERIOR!
7. Dupa ce s-a instalat plumbul si la interiorul jentii, masina trebuie sa mai invarta roata odata. Daca apar valorile de 0(interior) cu 0(exterior), se trece la ultima verificare;
8. Se slabeste janta de pe axul masinii de echilibrat, apoi se invarte roata pe axul in pozitie fixa, se fixeaza roata in aceasta noua pozitie pe axul masinii de echilibrat si se actioneaza din nou invartirea rotii de catre masina de echilibrat. Daca si dupa aceasta ultima verificare, masina indica valorile 0 cu 0, atunci se poate considera roata echilibrata!
Pe timpul tuturor operatiunilor de invartire/rotire a rotii aflate in masina de echilibrat, se observa roata miscandu-se sus/jos si/sau stanga/dreapta, fie janta este deformata si trebuie verificata, fie anvelopa este deformata.
Orice argumentatie de genul: masina isi misca axul sus/jos pentru a verifica echilibrarea rotii, e o abureala. Fie masina e defecta, fie lucratorul a observat faptul ca roata/anvelopa e praf, dar vrea sa va ia banii pe echilibrat. De cele mai multe ori, lucratorul vrea sa va ia banii pe echilibrat, chiar daca el e perfect constient ca anvelopa e praf. De altfel, din punctul lui de vedere si al masinii de echilibrat, el a echilibrat poate, la perfectie, roata, insa cum anvelopa e deformata, probleme dvs nu vor disparea.
Orice lipsa a vre-unui punct din algoritmul descris de mine mai sus, va duce la o echilibrare defectuoasa a rotilor, ce se va solda cu interminabilele virbatii/trepidatii la viteze de pesta 110kmh (in functie de j-ul jentii). Cu cat j-ul jentii e mai mare, cu atat viteza de la care se vor simti aceste trepidatii va fi mai mare.
Argumentul: "Mi-am luat anvelope noi si le-am echilibrat" nu-i valabil din urmatoarele puncte de vedere:
1. de regula, anvelopele noi nu se echilibreaza decat dupa ce au fost rulate cel putin 500km;
2. anvelopele au stat prin depozite, o bucata buna de timp, sau pur si simplu au defecte de fabricatie, astfel ca pot fi gata deformate, chiar daca-s "de firma"!
Nota: am pornit de la premisa ca masina de echilibrat functioneaza corect/normal, iar lucratorul care o deserveste stie asta. Se poate intampla ca lucratorul sa fie ferm constient ca masina de echilibrat e praf, dar ... din dorinta patronului de a face bani ... s-o foloseasca cu rezultate negative pentru client."
Sa ii dea d-zeu sanatate !
Dupa ce se echilibreaza rotile din punctul de vedere al muncitorului, se slabeste roata si se strange in alta pozitie. La nici unul nu am vazut asta