Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Focus 2009 vs Megane 2009
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
papai
In timp ar cam trebui sa schimb masina (Focus 1, 1.8 TDDi, 90 cp) si nu sunt hotarat ce sa aleg. Am vazut ca preturile sunt apropiate, ceva mai mici la megane.
M-ar interesa ca motorizari 1,6 tdci la focus si 1,5 dci de la megane, desi nici benzinarele de 1,6 nu sunt excluse.
Conduc destul de linistit si media kilometrilor cu actualul focus este de 15000 / an, in proportie de 75% extraurban si doar 25% urban.
Masina va mai vedea si drumuri neasfaltate sau cu "cratere" si o garda la sol mai mare ar fi un plus.
Care ar fi alegerea dumneavoastra si ce argumente sunt in favoarea masinii alese.
azazel1
ford focus negresit.
am avut atat megane cat si focus.
papai
Multumesc .....
Am uitat sa precizez ca ma intereseaza break, pentru spatiu mai mare, si o sa pastrez masina 4-5 ani.
E diferenta foarte mare intre ele? (Calitatea materialelor, confortul, fiabilitatea.)
DRAGOS
Diferente cam sunt, megane 2 nu a fost o masina reusita dpdv al fiabilitatii si al asamblarii interioare.

Focusul, mai ales dupa face-lift, e o masina foarte corecta si bine facuta. Calitatea interiorului nu e nici aici grozava(inafara de echiparea de varf), dar e net superioara celei din megane.

La 15.000 km pe an eu m-as uita la 1.6 benzina. Dieselul are avantajul cuplului avand in vedere ca fiind break probabil vrei sa mai cari cu ea cate ceva din cand in cand, dar e mai pretentios la intretinere.
azazel1
eu am condus un benzinar aspirat de 1.6 si 102 cp pe un sedan si este infernal de puturos. initial nu stiam cati cp are motorul si credeam ca e vorba de varianta de 1.4 si 80 cp.
opinia mea ar fi ca nu are ce cauta un benzinar asa mic pe o caroserie in doua volume.
nu se compara 90 cp diesel cu 100 cp benzina, cel putin in curtea aceluiasi producator.

as merge pe 1.6tdci 110cp sau 1.5dci 105 cp negresit.
nu pt economie de combustibil, ci pt confortul puterii suplimentare.
mojorisin
Adica al cuplului ?
DRAGOS
azazel, cam cat de des conduci motoare pe benzina?

Toti posesorii de diesel au problema asta sa stii, taicamiu de exemplu cand se urca in masina mea are senzatia ca e ultima putoare, el fiind obisnuit de ceva ani cu diesel. Si totusi masina mea e seminifcativ mai rapida in linie dreapta decat tancul lui cu 500nm si 2 tone smile.gif

E normal, benzina aspirata sa conduce altfel.
Titi1988
chestia asta cu puturoasa este din cauza ca la benzinare aspirate trebuie sa depasesti 3500 ca sa se simt adevarata putere. asa patesc cand trec de la dacie 1,5 dci 85 la nissan primera 1.6 110 cp. Ma astept sa o ia de la 1500 RPM dupa care imi dau seama ca ii benzina, schimb in treapta inferioara si alta viata. Oricat de mult imi place cuplul in special la leon-ul iuliei 320 Nm tot 1.8 tsi mi-as lua, daca conduci o benzinara de peste 150 cp nu te mai intorci la diesel. thumbsup.gif
Acum fiecare masina are scopul ei. Daca vreau sa car pe distante scurte 500 de kg iau loganul diesel, daca trebuie sa merg pana in bucuresti iau nissan-ul. teehee.gif

PS nu te mai uita la megane daca nu vrei crescatorie de greieri turned.gif
azazel1
nu, nu cred ca e vorba de asta.
nevasta-mea are o jetta cu 1.6tdi si 105cp si la un moment dat masina a fost in service. in acea zi si-a luat de la firma un alt vw jetta cu motor de 1.6 si 102cp.
am inlemnit. masina aia se tura, horcaia motorul, dar nu mergea decat ca melcul.
exista un anumit nivel sub care nu ar trebui sa cobori cu o masina pe benzina aspirata si asta ar fi pe la 140cp. un turbo, cred ca este mai decent incepand cu 120 cp, desi e evident ca un aspirat de 140cp este mai rapid ca un turbo de 120 insa nu cred ca toata ziua stai cu turometrul la peste 3500-4000 ture.
ce dracu faci cu un aspirat puturos daca esti intr-a doua la 20km/h si trebuie sa accelerezi sa faci o treaba? kk.

in fine, revenind la subiect, nu as recomanda o masina in doua volume cu un benzinar aspirat de mica putere.
James Kilowatt
Cu un benzinar oarecare daca pleci dintr-a 2-a la 20km/h poti tine asa pana pe la 90-95km/h, chestie innaccesibila dieselelor obisnuite.
MEgane cu benzinarul de 1.6 chiar se misca decent, cu fordul n-am mers.

Oricum, nu lua niciuna pana nu faci test, si vezi atunci care iti place mai tare. La SH in plus conteaza foarte mult starea in care sunt, degeaba recomandam noi una din ele daca in realitate in targ gasesti doar epave.

Cauta cateva masini concrete care ti-ar placea, link si vei primi multe sfaturi si comentarii.

PS
Alte modele sunt excluse? Astra, 307, Golf, Octavia?
papai
Multumesc de informatii.
Avand in vedere faptul ca ~ 85% din km parcursi de mine ca sofer, aproape 430 tkm i-am facut pe diesel (de peste 10 ani n-am mai mers cu o benzinara, cu o mica exceptie si aia a fost 1.4 tsi 170cp cu dsg pe o jetta) cred ca greu ma pot obisnui cu 1,6 16v de 101 cp.
Cred ca o sa ma orientez spre focus diesel.
Daca se poate o echipare titanium....., si un 2.0 tdci.... drive.gif Dar astea-s deja VIIIIIISE.
Cred insa ca buzunarul nu ma tine mai mult de 110 cp, avand in vedere oferta de pe piata sh.
papai
@James Kilowatt: Nu, nu-s excluse alte modele, dar Golf, Octavia au preturi sensibil mai mari, Astra nu prea ma incanta (e un proverb cu gusturile omului... smile.gif) ), 307 chiar nu m-am uitat dupa ele (o sa arunc un ochi).
Nu sunt fixat pe un model anume.
Spre exemplu, in 2005 am mers in Germania sa-mi iau Golf break, 1.9 TDI (ca doar sunt roman, nu smile.gif) ) si dupa 2 saptamani de cautari am cumparat focus 1.8tddi, 90cp hatchback (a fost singura "in toate mintile ei" care s-a incadrat ca pret si norme, era obligatoriu euro 3 atunci.)

Deci, discutiile si propunerile raman deschise.
T u d o r
Focus 1.6 se misca bine. Oricum ar fi de preferat un benzinar sh, mai ales ca nu faci atat de multi km. Sunt masini cu rulaj mai mic si mai fiabile decat dieselele.
Strict intre cele 2 as alege Focus 100%, in special pentru scaune. Cele de la Megane sunt groaznice dpmdv.
Si probabil daca nu as fi limitat la cele 2 modele as merge pe un 307 1.6 hdi.
papai
Multumesc Tudor. 307 l-am lasat mai in umbra pentru ca din ce-am vazut eu pe strada mi s-a parut ca are garda la sol mai mica decat focusul.
Daca memoria ma mai ajuta parca ai avut un peugeot. Poti sa-mi spui daca "atingea" pe drumuri neasfaltate? Puteai iesi la "gratar" mai pe miriste, ajungeai la o balta de peste fara sa spargi scutul?
T u d o r
Papai n-am atins niciodata cu 307-le, de altfel garda lui la sol nu e mai mica decat a altor compacte. Ce-i drept n-am fost la peste cu ea dar unde au intrat alte masini la gratar a intrat si a mea, fara sa sparg nimic. Chestia cu baia de ulei e de la vechile Golfuri 1.9 tdi, hdi-ul de 1.6 neavand-o atat de lasata.
Masinii asteia nu i-am reprosat niciodata nimic. poate doar o duritate mai mare a puntii spate la gropi. In rest... motor superb, scaunele cele mai bune din clasa, interior placut si de calitate mai buna decat la Focus sau Megane. Cauta la "totul despre masina mea" si citeste, de altfel au mai avut si alti colegi 307 si au fost la fel de multumiti. Eu am cedat-o unui prieten si stiu ca nici acum, dupa 100k km n-are nici o problema mecanica.
papai
Multumesc Tudor. Nu ma gandeam la baie de ulei sparta, vorbeam de scut, ca la focusul meu l-am spart de doua ori si nu-mi place sunetul de bolovan "harjaind" pe sub talpile mele 36182451.gif .
Pentru mine, 307-le tau abia de acum incolo m-ar interesa cum se comporta, pentru ca eu cautand sh, si diesel, sigur vor avea peste 120tkm (sub km astia eu le consider "minore" si coruperea minorilor e caz penal parca 36182451.gif )
Legat de peugeot, am prieteni cu diverse modele (406, 407 sw 1,6 hdi, 407 2.0 hdi, 407 2.0 16v, 308 1.6 16v) si parerile sunt impartite, minusurile parca avand majoritate simpla. 308-ul l-a schimbat acum doua luni cu focus 2.0tdci titanium cu powershift iar 407 benzinarul abia asteapta sa termine leasing-ul sa-si ia ceva cu garda mai mare. D'asta intrebarile mele, si faptul ca lasasem marca asta mai in umbra. Daca erau insa toate la nivelul interiorului, probabil aveau si alte scoruri la sh.
Mai studiez ....
GoldnSlitz

Papai....ar trebui sa mai iei in calcul in afara de ce a spus jk, si urmatorul aspect-siguranta, pe mine asta m-a convins-daca nu ai rabdare treci direct la minutul 5 din video:

http://www.youtube.com/watch?v=L_OLeeNsnF0&feature=fvsr


Si niste informatii mai gasesti aici, am lasat si eu niste posturi in calitate de posesor de megane:

http://www.masini.ro/forum/content/Renault...40/#entry392780


M-ar tenta si pe mine noul ford focus cu toate gadgeturile alea noi, dar am inteles ca-ti permiti doar un sh. Fordul este peste renault, inclusiv la pret.

De ce nu iei in calcul un logan nou-nout echivalent la bani cu un sh mai de doamne ajuta. Cel putin nu ai surprize niste ani, cat e nou, pe partea mecanica, etc.
Per total te costa cam 1000e pe an faptul ca detii masina, dupa care-l dai in targ, sau la remat.
papai
Am spus ca ma intereseaza sh, pentru ca nu vreau sa blochez mai mult de 8000 euro intr-un mijloc de locomotie, diferenta pana la pretul unei masini noi cu ceva dotari si putere acceptabila reprezinta ~ 7 - 8 concedii cu familia.
Dpmdv, financiar vorbind, achizitia unui autoturism nou e printre cele mai nerentabile investitii (daca-l achizitionezi ca persoana fizica).
O masina sh, la 2-3 ani vechime, daca - i "puricata" si testata bine mi se pare cea mai buna alegere, cu conditia sa nu te repezi sa cumperi prima masina aparuta in cale, "recent importata, full options, un singur proprietar pensionar neamt, care mergea doar la piata si la biserica" 36182451.gif
Titi1988
QUOTE (papai @ Mar 26 2012, 09:54 AM) *
"recent importata, full options, un singur proprietar pensionar neamt, care mergea doar la piata si la biserica" 36182451.gif

continuare: pe jos si tine masina in garaj. thumbsup.gif
papai
@Titi1988: ai dreptate, am uitat sa termin fraza 36182451.gif
Sa fie oare.... "ala mic, ce - mi ascunde lucrurile si se numeste Alz..." 36182451.gif
habibi
CITAT(papai @ Mar 26 2012, 10:24 AM) *
@Titi1988: ai dreptate, am uitat sa termin fraza 36182451.gif
Sa fie oare.... "ala mic, ce - mi ascunde lucrurile si se numeste Alz..." 36182451.gif
salut papai din cate am auzit de la posesorii de ford focus 2 1.6 tdci ca sunt masini bune, dar au ceva probleme cu turbina ,c-am pica pe 100000 km si service -ul este scump asemenea si piesele .
o parere dacia logan 1.2 noua la 8000 de e cu rabla mai scazi 3 tichete.spatiua ai in ea taxe mici si neste in garantie
papai
M-am uitat si la Logan, dar singurele motorizari care mi-ar face cu ochiul sunt 1.5dci, 90 cp sau 1.6 16v de 105cp. Cu aer conditionat si ceva optionale, loganelul sare totusi de 1150 kg, de aceea nu ma incanta sub 90 cp.
Logan din 2009 - 2010 cu motorizarile de mai sus reprezinta o varianta, cu conditia sa fac un compromis legat de confort.
Titi1988
QUOTE (papai @ Mar 28 2012, 08:50 AM) *
M-am uitat si la Logan, dar singurele motorizari care mi-ar face cu ochiul sunt 1.5dci, 90 cp sau 1.6 16v de 105cp. Cu aer conditionat si ceva optionale, loganelul sare totusi de 1150 kg, de aceea nu ma incanta sub 90 cp.
Logan din 2009 - 2010 cu motorizarile de mai sus reprezinta o varianta, cu conditia sa fac un compromis legat de confort.


legat de confort scaunele la logan sunt OK. Am fost in skoda superb in showroom si scaunele sunt sub orice critica.. si ei spun ca este limuzina..
Eu spun sa te uiti la logan MCV 1.5 dci 70 sau 85 cp. Sunt masini foarte bune ( am 3 la firma), sunt fiabile( nu am avut probleme mecanice cu niciuna si toate au peste 120.000 km) consumul este 4.5 extraurban si 6.5 in Cluj la ora de varf, sunt mai incapatoare la interior decat loganul berlin si daca vrei este cu 7 locuri ( eu la 1.90, am stat pe locurile din portbagaj si stai chiar bine! thumbsup.gif O masina care isi merita banii si pe care o sa o cumapr in continuare!

ceva de genul asta http://www.autovit.ro/dacia-logan-C23406567.html
papai
@Titi1988: Cunosc bine pot spune loganul; am colegi care lucreaza si la Colibasi (Mioveni) in uzina dar si la Titu la centrul de proiectare. Dilema mea este ca la 8000 de euroi sunt muuuult mai putine loganuri mcv fata de focus break 2009, iar confortul este totusi inferior in logan (chiar daca sunt argesean, nu mi-e teama sa recunosc un adevar).
Cazul tau e aparte, daca aveam o firma sa car materiale aproape zilnic, MVC scria pe mine si pastram acutalul focus pentru concedii.
Vorbind insa de o singura masina in familie, care sa fie si "armasar de rasa dar si 4 zile pe luna magar de povara" alegerea e mai delicata (sa nu mai pun la socoteala ca juniorii mei m-ar pupa o luna nonstop pentru un Samurai).
AlexTM
Am fost si eu cu un Logan zilele astea, cateva sute de kilometri. In general e OK, dar sub nici o forma nu poate fi comparat confortul cu altele ceva mai scumpe din clasa ei sau mai mare (Megane, Focus, Octavia, Superb). La fel ca si papai, daca as avea nevoie de capacitate de transport, de o masina ieftina, fiabila si noua, as lua MCV fara ezitare.
Insa pentru o persoana fizica, daca ai nevoie de confort mai mare si nu vrei musai sa iei noua, sunt multe alte optiuni la acelasi pret.
danutv
Nu cunosc preturile din piata auto dar 9000 euro pe un Logan de 2 ani mi se pare mult, pe un alt forum intreba un coleg despre un VW Passat Variant din 2009 motor 2.0 TDI CR Euro 5 (taxa puluare 2-300euro) 9300 Euro, intradevar 130k km, dar totusi vorbim de alta liga din toate punctele de vedere.

Cunosc multe Loganuri 1.5DCI care au primit motorina de calitate si au trecut fara probleme de 120k km, sunt fiabile, dar daca vorbim de sh te uiti la altceva in pretul ala.
DORU
Strict intre Megane si Focus 2009, as alege pe ultimul... Acum in banii astia exista si alte optiuni, dar daca numa intre acestea doua vrei sa decizi, asta e.
papai
Nu-s batute in cuie cele doua marci, dar in jurul sumei mentionate (8000) am vazut ca pot gasi o masina "corecta", fabricata 2009.
Asa cum am mentionat in postarile anterioare: octavia si VW au preturi mai mari (fie mai pun eu 1000 (un concediu in minus si nu vreau asta) fie scad anul 2008), astra nu ma incanta (subiectivism, da' asta e...), 307 sw e in studiu..., etc.
Tinand cont ca voi pastra masina 4-5 ani, un an cat mai proaspat de fabricatie va fi un beneficiu la revanzare, pentru ca oricum eu voi intretine la fel masina, indiferent de marca.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.