Oana
Mar 16 2012, 09:50 PM
Click to view attachmentClick to view attachmenthttp://www.grandprix.com.au/Program:16 Mar 2012
03:30-05:00 FP1
07:30-09:00 FP2
17 Mar 2012
05:00-06:00 FP3
08:00-09:00 Calificari
18 Mar 2012
08:00 Cursa
Pronosticuri:- Top 10
- Pole Position
- Fastest lap
- Finish
- Last
- Intrebarea etapei: Cate echipe vor termina cursa cu ambii piloti in top 10?
Regulile sunt aceleasi ca anul trecut. Momentan nu am nicio veste legata de premii, dar daca apare ceva am sa anunt imediat.
azazel1
Mar 17 2012, 12:06 AM
nu am nici o idee ce va fi in aceasta etapa.
Alex-F1
Mar 17 2012, 01:58 AM
Dupa antrenamentele de vineri, e o varza totala....
Cert e ca Schumica prea si-a luat-o-n cap asa din prima!!!
Seri
Mar 17 2012, 02:44 AM
Eu tin in continuare cu Vettel si mi-ar placea sa-l vad pe Schumi pe podium.
1. Vettel
2. Hamilton
3. Massa
4. Webber
5. Alonso
6. Schumacher
7. Rosberg
8. Button
9. DiResta
10. Senna
Pole: Vettel
Fastest lap: Hamilton
Finish: 19
Last: Vergne
Intrebarea etapei: 4.
Oana
Mar 17 2012, 07:49 AM
sunt total in ceata...
1 hamilton
2 vettel
3 schumacher
4 button
5 alonso
6 grosjean
7 webber
8 massa
9 rosberg
10 raikkonen
pole position - button
fastest lap - hamilton
finish - 18
last - DLR
q - 3
azazel1
Mar 17 2012, 08:00 AM
1buttton
2vettel
3hamilton
4webber
5rosberg
6msc
7raikkonen
8perez
9alonso
10di resta
pole webber
termina 19
fastest lap webber
last pic
q 3
gigabip
Mar 17 2012, 08:16 AM
1 Hamilton
2 Button
3 Webber
4 Vettel
5 Michael Schumacher
6 Alonso
7 Rosberg
8 Raikkonen
9 Grosjean
10 Perez
- Pole: Button
- Fastest lap: Vettel
- Finish: 18
- Last: Ricciardo
- Intrebarea etapei: 3
getodac
Mar 17 2012, 08:23 AM
Hamilton ramane si anul acesta favoritul meu, sper sa nu mai provoace atatea accidente si la sfarsitul sezonului sa devina campion mondial. Sper ca Vettel sa nu mai monopolizeze totul ca anul trecut ca sa avem si noi parte de emotie, suspans si spectacol.
1. Hamilton
2. Webber
3. Vettel
4. Button
5. Schumacher
6. Maldonado
7. Massa
8. Rosberg
9. Alonso
10. Perez
Pole: Hamilton
Fast: Button
Last: De La Rosa
Finish: 18
Quest: 6
azazel1
Mar 17 2012, 08:35 AM
sunt prea ofticat. astept cursa asta de 3 luni jumate
gigabip
Mar 17 2012, 08:55 AM
Cel mai dezamagitor inceput de an pentru Calutul cabrat....nu o sa-i vedem prea curand in top3
Frumoasa revenirea/recuperarea celor de la Mercedes in fata celor de la Red Bull, cu cele 4 masini in frunte.
Chiar speram sa nu se repete monotonia de anul trecut, cu Vettel in frunte.
Bafta tuturor.
P.S. @getodac, se para ca nu ai inteles intrebarea etapei... "ambii piloti in top 10" adica maxim 5 echipe
getodac
Mar 17 2012, 09:21 AM
M-am grabit sa postez in timp util sa nu ma descalifice comisarul de cursa Oana
si nu am citit intrebarea pana la capat, dar nu-i bai. Mult mai dezamagit sunt de Pedro de la Rosa care nu sa calificat.
Oana
Mar 17 2012, 09:29 AM
calificarile astea mi-au mers la suflet. abandonul lui kimi, urmat de cel al lui alonso... doar un pole position pentru schumi m-ar fi putut face mai fericita
startul va fi foarte interesant cu hamilton-button in prima linie si kimi-alonso in a doua jumatate a grilei. presimt multe abandonuri maine
azazel1
Mar 17 2012, 09:44 AM
dupa cum arata lucrurile, mclaren sunt intr-o alta lume, a doua masina ca viteza urmand a fi de ales dintre lotus, mercedes si red bull, ferrari urmand apoi la bataie cu williams, force india si torro rosso.
oricum red bull are potential de a fi dezvoltat pe parcurul anului, deci cred ca in cel mai prost caz vor termina campionatul la constructori pe 2.
se pare ca vom vedea in sfarsit in acest an un podium pt msc si sigur o victorie pt rosberg.
ma bucur ca lotus merge tare, asta inseamna ca va fi si raikkonen acolo sus pe parcursul anului.
deja primul scandal:
http://en.espnf1.com/australia/motorsport/story/73229.htmldaca asta este singurul avantaj a lui mercedes, apoi toti vor reusi sa il copie in cateva curse, iar mercedes vor cobora in pluton pt ca-si vor pierde avantajul. asa a fost cu brawn gp in 2009 astfel incat dupa a doua jumatate a campionatului ajunsesera a5-a masina de rapida.
naher
Mar 17 2012, 01:00 PM
1. Vettel
2. Hamilton
3. Massa
4. Webber
5. Alonso
6. Schumacher
7. Rosberg
8. Button
9. DiResta
10. Senna
Pole: Vettel
Fastest lap: Hamilton
Finish: 19
Last: Vergne
Intrebarea etapei: 4.
azazel1
Mar 17 2012, 01:58 PM
QUOTE (naher @ Mar 17 2012, 11:00 AM)
1. Vettel
2. Hamilton
3. Massa
4. Webber
5. Alonso
6. Schumacher
7. Rosberg
8. Button
9. DiResta
10. Senna
Pole: Vettel
Fastest lap: Hamilton
Finish: 19
Last: Vergne
Intrebarea etapei: 4.
wtf is this ?
20krpm
Mar 17 2012, 05:59 PM
in ce-i priveste pe mercedes, ma indoiesc ca o sa reuseasca sa mearga prea departe cu contraptia aia a lor. charlie whiting zice ca-i legala. si eu pot sa citesc regulamentul in felul asta, si da, ii dau dreptate, dar cred ca o sa fie prea multa presiune. in cele din urma o sa-i faca sa abandoneze ideea. in general n-am probleme cu inovatiile tehnice, din contra, dar parca prea se transforma totul intr-o cursa de inventii de gimmicks care sint exact impotriva spiritului regulamentului. avantajul dat de inventia asta e relativ, in teorie ar trebui sa se manifeste in calificari, si mai putin in cursa. drs-ul sta deschis in cursa foarte putin, iar atunci cind o sa fie deschis ce-o sa se-ntimple - o sa mearga si mai repede decit deja mai repede? o sa depaseasca doua masini? sa speram ca mercedes mai are inca ceva in mineca. de exemplu am auzit ca au niste pistoale de desurubat si insurubat rotile foarte oatze, cica echipa facea tire chenges in sub 2 secunde in mod regulat. e, aia da.
ferrari... meh. no comments. fiecare echipa trece prin vremuri grele. pina si hrt. apropo de hrt - colin kolles n-a plecat numa el de la hrt, a plecat cu tot cu mecanicii lui, si cu toate sculele. (a plecat - vorba vine, pentru ca de fapt a ramas, era garajul lui. nah.) hrt a luat-o de la absolut 0.
sint mai curios ce o fi cu red bull. poate pur si simplu n-au reusit sa potriveasca masina cum trebuie in weekendu asta. o sa-i vedem weekednu viitor, daca e doar o chestie de setari, sau de design.
weekendu asta o sa vedem numa mclaren, baby. asa cum vedeam numa vettel anu trecut.
alta echipa care m-a ingrijorat - dar ma rog, asta e personala - e sauber. kobayashi. a mers ca un go-kart in Q1, a ajuns primul, iar apoi in Q2 aproape ca nici n-a iesit din garaj. si ma indoiesc ca e economie de cauciucuri, mai degraba ma tem ca al meu kobayashi o sa ramina fara cutie de viteze, asa cum a ramas deja perez.
asa, si bravo lotus. buna masina, aaa... felicitari. (de cind nu-i mai cheama renault cred ca o las si io mai moale.) in timpul interviului de dupa calificari, televizorul meu din living era numa un pic mai lat decit rinjetul lui grosjean. sper ca boullier a pastrat pe undeva numarul de telefon al lui alguesuari. promit ca ii trimit un email si-i zic ca incep sa root pentru lotus, daca il foloseste.
ce s-o fi intimplat cu caterham? si cu force india? si ce credeti voi despre mercedes?
James Kilowatt
Mar 17 2012, 09:03 PM
QUOTE (20krpm @ Mar 17 2012, 04:59 PM)
. in general n-am probleme cu inovatiile tehnice, din contra, dar parca prea se transforma totul intr-o cursa de inventii de gimmicks care sint exact impotriva spiritului regulamentului.
Eu as vedea putin invers problema asta. Regulamentul asta a devenit putin cam prea strict, absolut orice cacatel e legiferat, regulamentat si regulat.
20krpm
Mar 17 2012, 11:45 PM
adevarat. formula 1 e de ceva vreme un sport mult prea regulat. (asta fiind o traducere directa din limba mea adoptiva pentru "overregulated".) cel mai bun exemplu e monstruozitatea produsa de nush ce regula referitoare la inaltimea nasului masinii, care a produs ridiculozitati cu bot de ratza. solutia?
QUOTE
The FIA will renew a push to try and get rid of stepped noses from Formula 1 next year; even though it is likely fans will be used to the concept by then.
(
autosport)
deci oops, am stricat masina, hai sa modificam regulamentul si sa facem masina mai frumoasa. doh.
azazel1
Mar 18 2012, 07:31 AM
pai ce se intample cu caterham?! nu cred ca vor fi capabili sa faca ceva mai mult decat au facut in anii trecuti. le lipseste o secunda pana la urmatoarea echipa ce pare a fi sauber, iar o secunda e mult de tot.
cred totusi ca trebuie asteptat vreo doua sau trei etape pana sa se traga o concluzie clara despre ce se va intampla la mijlocul plutonului pt ca o interpretare un pic gresita a unei setari te poate arunca in spate. poate asa a fost cazul la sauber.
force india mi se pare ca nu a evoluat deloc si ca a ramas la nivelul de anul trecut. cam asta faceau si in 2011: calificari intre locurile 8 si 17 iar rezultatele in curse erau tot pe acolo sau o pozitie/doua mai sus.
ochii pe ricciardo. tipul asta e bun de tot si se pare ca si vergne(de care nu auzisem) la fel.
rosberg a avut o problema ieri: spre deosebire de MSC, a crezut ca masina lui se poate bate la pole sau cel putin pt un front row si a fost dispreat sa-l obtina iar in q3 a facut greseala dupa greseala. cand vrei sa depasesti conditia harbului ce-l conduci, asa se intampla. daca statea in banca lui, asa cum a facut MSC , se califica fara efort pe 3.
raikkonen, alonso si massa au anvelope soft neatinse ceea ce ii va avantaja in cursa.
pronosticul meu merge in continuare pe button pt ca daca va tine pasul cu hamilton, il va face lejer avand grija mai mare de anvelope
20krpm
Mar 18 2012, 09:45 AM
good job, kamui. really good job.
getodac
Mar 18 2012, 10:15 AM
QUOTE (azazel1 @ Mar 16 2012, 10:06 PM)
nu am nici o idee ce va fi in aceasta etapa.
Mai degraba ai fost singurul care a avut idee despre ce a fost in etapa asta. Felicitari!
azazel1
Mar 21 2012, 09:23 AM
oana, nu mai pierde vremea cu ayrton.
calculeaza aici numarul record de puncte facut de mine.
azazel1
Mar 23 2012, 08:39 AM
o analiza a DRS-ului de pe mercedes.
spun ei ca le-ar putea aduce pole-ul, insa ii dezavantajeaza in cursa:
Mercedes new rear wing concept is both a help and a hindrance
By Gary Anderson
BBC F1 technical analyst Mercedes have already attracted a lot of attention this season because of a controversial aerodynamic system on their car - and this weekend in Malaysia it could put them right up in the battle for pole position.
Sepang is one of the tracks where the system, which further boosts the effectiveness of the DRS overtaking aid, will be most advantageous in terms of one-off lap time.
However, it could also have the opposite effect in the race and be detrimental to their pace during the grand prix.
Before we get into why, we'll have to explain how the system works.
All cars have the DRS - which moves a flap on the rear wing to reduce drag and therefore increase straight-line speed.
Its use is free in practice and qualifying but is limited in the race to a specific zone on the track - in Malaysia, the main straight - and only when a driver is within a second of the car in front at a 'detection point' just before the 'DRS zone'.
On the Mercedes, the flap moves on the rear wing in the same way as on all the other cars. The difference is that when it lifts, it reveals holes on the inside of the endplates.
These holes connect up through channels through the car to slot gaps on the underside of the front wing - and when the DRS opens, the low-pressure air under the front wing sucks air through the car from the rear wing, reducing the effectiveness of the front wing.
In Malaysia, there are fast corners where the car has enough inherent downforce to enable the driver to run with the DRS open if the set-up is right.
Normally, reducing the rear downforce in that way through a fast corner increases oversteer - which is instability at the rear of the car. That can limit how fast a driver can go through the bend.
But because the Mercedes system reduces front downforce, that means their car can maintain a consistent balance while also benefiting from the top-speed boost of the DRS.
In qualifying, that allows the Mercedes drivers to travel a much greater distance on a given lap with the DRS open. Which should give them a reasonable percentage of lap-time gain - and therefore a substantial advantage.
But in the race it is a different matter.
For a start, DRS use is limited to the main straight, so the advantage gained in fast corners and on other straights in qualifying is no longer there.
On top of that, a specific characteristic of the system could hurt Mercedes's chances.
When the DRS closes, because there is a volume of air in the system, the rear downforce comes back on to the car quicker than the front downforce.
It might only be a 10th of a second or so - but it does mean the rear of the car is stable earlier. That's a good thing for braking stability.
But in the race the system will only be used rarely and therefore the aerodynamic characteristics of the car on corner entry will be quite different - and use the rear tyres more aggressively because the rear will be moving around more.
So I can see the system allowing them to knock on the door of pole position in qualifying - but hurting the rear tyres in the race.
That is exactly the problem Mercedes had in Australia last weekend.
MAI FACEM CEVA PT SEPANG ?