Help - Search - Members - Calendar
Full Version: GM isi bate joc de SAAB?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Laurentiu_007
Sincer eu asa cred, pentru ca in ultimul timp SAAB a patit ceva ce nu se credea niciodata.Au aparut modele noi(ceea ce e f bine), insa sunt corcituri intre mai multe modele ale lui GM:9-2 are fata tipica SAAB in timp ce spatele este imprumitat de la Subaru.La fel este si cu 9-7, spatele fiind tipic Chevrolet Trail Blazer daca nu ma insel.Asta fara sa amintesc ca de curand modelul 9-3 are o motorizare de origine Fiat.GM este in criza de tehnologie si proiecte incat face asemenea gesturi sau este sau doreste sa faca pierduta indentitatea modelelor SAAB? Voi ce ziceti?
Vasile26083
Asta cum ca GM ia motoare de la Fiat nu e deloc de condamnat.
GM a probat motoare si le-a ales pe cele mai bune. E si normal, daca dai un ban cel putin sa ai ce-i mai performant.
Cand vor face (de exemplu) BMW motoare mai bune, probabil ca vor lua de la BMW. Logic, nu?
f1anatic
Lasa SAAB. GM, Ford, isi bat joc de noi. Numai un concern international ca Ford, putea sa reinventeze 2001 Volkswagen Passat pentru 2005 prin modelul Ford 500. Care de fapt este un amarit de Taurus. Daca imbunatatzeau Taurus-ul, erau mai cistigatzi. Asa ca, Ford Taurus este mai atractiva ca pretz si performantze decit Ford 500...chiar daca este o masina care conceputual nu a mai suferit modificari de cind a fost lansata in 1986. Iar tehnologic...de 12 ani (3 L V6 OHV) respectiv 8 ani (3L V6 DOHC)...
Iulian HondaFan
Saab 9-2 este 99% Subaru Impreza break/wagon si este si fabricat NUMAI de Fuji Heavy Industries in Japonia in aceeasi uzina unde se face si Impreza.

Saab 9-7 este un Chevrolet Trail Blazer/ GMC Envoy usor modificate si va fi construit in aceleasi uzine cu acestea in USA.

Motorul de pe 9-3 nu e de la Fiat, este un Ecotec de 2.2l la care suedezii au adaugat turbocharger-ul lor, deci are ceva contributie originala Saab. platforma este cea epsilon a GM folosita si de Vectra si aici in USA de Chevrolet Malibu.

E adevarat ca GM si Fiat au un joint venture pentru productia de motoare in Europa si America de Sud, dar pt. Europa e vorba in special de diesele.

DA, GM si-a batut joc de SAAB si de Opel :evil: :cussing:
Iulian HondaFan
QUOTE(Vasile26083)
Asta cum ca GM ia motoare de la Fiat nu e deloc de condamnat.
GM a probat motoare si le-a ales pe cele mai bune. E si normal, daca dai un ban cel putin sa ai ce-i mai performant.
Cand vor face (de exemplu) BMW motoare mai bune, probabil ca vor lua de la BMW. Logic, nu?


GM sunt prea zgarciti sa ia motoare de la BMW. in plus, cred ca BMW nu ar vrea sa vanda motoarele sale :smt019 mai ales catre GM.

in general MB si BMW nu vor sa aiba component comune cu altii, mai ales daca e vorba de motoare. DaimlerChrysler a incalcat putin aceasta regula cu Chrysler Crossfire si noul 300C, dar se jura ca vor sa prezerveze identitatea marcii MB. In segmentul de lux "puritatea" si originalitatea solutiilor tehnice sunt f. importante pentru imaginea unei marci.

GM ia insa motoare de la Honda ( ex. V6-le de 3.2l de pe Saturn Vue este cel de pe Honda Pilot) :cheers: .

cum spuneam cu FIAT au un joint-venture la care ambii parteneri contribuie, desi cred ca experienta tehnica provine in principal de la FIAT.

Sa nu uitam ca GM detine 10% din actiunile grupului FIAT si are un cuvant greu de spus in cadrul acestei firme.
Senator
Depersonalizarea marcilor e specialitatea nr.1 a celor care conduc GM :rock: .

Daca e sa ne referim la Saab situatia e cat se poate de trista mai ales ca cei de la Detroit au hotarat deja ca va ramane doar o marca fara identitate proprie. :cussing:

Ideea pe care se merge in cadrul GM este aceea ca traditia si imaginea nu conteaza , autoturismul fiind doar un mijloc de deplasare din punctul A in punctul B .
Nu prea inteleg insa de ce nu aplica acest lucru si in USA cu aceeasi incapatanare cu care se aplica in Europa. Nu vad de ce nu ar putea scrie Cadillac de exemplu pe Suzuki WagonR asa cum au scris Opel (Agila). laugh.gif Sau de ce nu un Daewoo Corvette ? laugh.gif

Sincer mi-e teama pentru Subaru , pentru ca va veni un moment in care cei de la GM vor dori sa incalte pe toata lumea cu masini purtand aceasta marca. :confused2:

Joint-venture-ul GM-FIAT poarta numele de "Opel Powertrain GmbH" si in cadrul lui contribuie ambele parti implicate , GM cu experienta in motoarele pe benzina , iar FIAT mai mult cu partea de motoare diesel.

Implementarea de tehnologie Opel a fost declansata la Saab la inceputul anilor 90 , din nefericire a coincis cu aparitia generatiei Ecotec care a marcat inceputul problemelor de calitate la Opel. :evil:

GM a preluat in anii 90 motoare de la BMW , e vorba de 2.5TDS care a fost montat pe Omega B. A fost de fapt mai mult un schimb , BMW preluand de la GM transmisii automate pentru seria 7.
HalbaSus
DA, GM isi bate joc de SAAB... cand am vazut in showroom sub capota unui saab 9.3 un motor pe care scria mare "ECOTEC" mi-a venit sa vomit... e ca si cum ai pune un TDI intr-o masina de F1... nu se poate dom'le... SAAB-ul pe vremuri facea avioane iar acum sa bage ecotec-uri pe masini ? Ecotec am si eu... DTL de 2 litri si 83 de cai... pai se poate ? Huooo GM, Huooo Opel, Huooo SAAB, sper sa nu apuc sa spun si Huooo Subaru (din cate stiu acolo nu sunt actionari majoritari).
Iulian HondaFan
la Subaru ( ca si la Suzuki) GM nu are decat 20% cota, deci nu are control desi are o influenta grea.

oricum sa-i fereasca D-zeu pe Subaru de GM.
Senator
Presa suedeza de astazi citeaza o sursa din conducerea GM conform careia uzina Saab din Trollhättan va fi inchisa iar incepand cu 2008 noul Saab 9-3 se va fabrica alaturi de Opel Vectra D la Adam Opel AG in uzina-mama din Rüsselsheim. :evil:
Iulian HondaFan
daca se confirma asta e actul de deces al Saab. pacat...
Laurentiu_007
Sincer imi este greata de cei de la GM din ce in ce mai mult :evil: .Mai nou am auzit ca GM vrea sa cocedieze cam 12000 de angajati de la uzinele Opel din Germania.Motivul chiar nu-l vad pt. modelele Opel se vand foarte bine(mai ales Vectra si Astra).Se pare ca au uitat ca au fost perioade cand Opel a scos GM din probleme financiare. :smt091
Iulian HondaFan
GM shifts Saab production to Germany:

Globalization has come to Trollhattan, Sweden. Saab's factory in Trollhattan will bid for new products just like any other General Motors plant. Trollhattan's loss is one more step in Saab's absorption by GM.
Nazareno Gabrielli
sper ca baietzii aia destepti sa nu inchida uzina. Sabb mie-mi place fff mult. Sunt niste masini speciale. Pacat ca sunt cam scumpe....
Acum vreo 4 ani am vrut sa-mi iau unul mai vechi. Era superb, insa m-a speriat faptul ca intretinerea costa cam mult.....
Watcher
Eu inca nu am reusit sa inteleg fascinatia asta pentru SAAB, caci am intalnit-o destul de des. Mie mi se pare ca sunt multe prea scumpe, facnd raportul Utilitate(a consumatorului)/pret sa tinda spre 0 . Parerea mea smile.gif
Nazareno Gabrielli
QUOTE(Watcher)
Eu inca nu am reusit sa inteleg fascinatia asta pentru SAAB, caci am intalnit-o destul de des. Mie mi se pare ca sunt multe prea scumpe, facnd raportul Utilitate(a consumatorului)/pret sa tinda spre 0 . Parerea mea smile.gif


Ai mers vreodata cu un Saab?
Cred ca aici e raspunsul.

La fel exista o fascinatie cu Mercedes. Eu am capatat-o dupe ce am mers cu unul. Pe urma, am mers cu unul vechi si am vazut ce farmec au "vechiturile" astea......

Totusi, e o chestie de gust. Nu-i nici un dezastru daca nu-ti place Saab....
Watcher
Cu SAAB nu. smile.gif Maybe there is your answer biggrin.gif
Cu Mecedes am mers, cu mai multe, unul am condus chiar multi km. Dar nu pot spune decat ca m-am socat cum se comporta un Cobra de 14 ani cand avea deja nu-stiu-cati de taxi in RO wink.gif....

QUOTE
Nu-i nici un dezastru daca nu-ti place Saab....

LOL. Corect. Nu ma plangeam biggrin.gif:D
Sebastian27003
Am avut SAAB. un 9000 CD fabricat in 1990. Incredibila masina. 180 CP TURBO , transmisie automata. Fiabilitate cum rar cred ca se va mai intilni la suratele ei mai noi. Masina am cumparat-o de la o cunostinta din Olanda mostenind cartea de service cu toate reparatiile. Ce pot sa va spun esta ca abia in 2003 ( la 175.000 km) am schimbat eu toata bucseraia ( m-a costat tot cam 250 EURO inclusiv un tampon la motor) . Motorul? cind am vindut-o avea compresie 15 atmosfere in pistoane.

Avantajul major era ca pina acum 3 ani SAAB cred ca era singura marca din lume care nu daduse licenta de fabricatie pentru piesele de schimb la tari din afara Peninsulei Scandinave. (De exemplu Mercedes face componente si pe la turci si pe la noi prin divizia lui TIRIAC). Ceea ce va urma ...va fi cu totul altceva. Intr-adevar.. a mai diparut o marca cu adevarat deosebita.

Ca sa inchei: eram in curte la Augustamotors asteptindu-mi masina in urma unei completari cu freon. Admiram un 93 cabrio, piele ..in fine frumoasa foc...discutam cu un prieten asupra faptului ca inca in Mercedes sau BMW vezi arabi, turci sau altii cu lanturi si ghiuluri. Cine vine sa ridice 93-ul? unul dintre cei descrisi mai sus....Concluzia: adio mituri
kjhkjhkhjh43664
cred ca da :bash:
V l a d
bre in primul rand citeste te rog regulamentul si o sa vezi ca nu avem voie sa postam doar ca sa o facem, trebuie sa avem si ceva de zis. Il al doilea rand puteai si tu sa iti pui un nume normal, nu sa lovesti tastatura aiurea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.