Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru vs. Subaru
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
DORU
Nu e o greseala in titlu, pur si simplu sunt interesat sa aflu ce diferente STRICT tehnice sunt intre modelele de Impreza 2007 si 2008 (deci trecerea intre generatii, cu design radical modificat).

Doresc referiri DOAR la motorizarile 1.5R (105/107cai) si 2.0R (160cai), asadar cele cu integrala.

Ce difera tehnic la motorizare, suspensie, sistem tractiune integrala, ce consum au in realitate (urban/extraurban) si ce valori de cuplu motor au cele doua variante daca se poate si daca s-au rezolvat eventual anume probleme cunoscute la generatia dinainte (daca era cazul).

Ce recomandati si DE CE thumbsup.gif

Iata si o baza de calcul prealabila:

Impreza 1.5R 2008: http://www.autovit.ro/subaru-impreza-C21404292.html

Impreza 2.0R 2006/2007: http://www.autovit.ro/subaru-impreza-C21591997.html

Multumesc.
f1anatic
Doru, te ajuta mai bine localnicii pentru ca la noi nu a fost disponibila aceasta motorizare

2007
http://carscoop.blogspot.com/2006/09/offic...ru-impreza.html
2008
http://motorimage.net/SG/showroom/Impreza/...&type=4D15R

Ce va fi nou si diferit pentru 2008 este Traction control / Stability Control. Restul ramine esential la fel, nimic exciting care sa ma fi facut sa ma gindesc mai mult de 5 secunde la masina. In priviinta tuning-ului se trece de la VAG-COM la CAN-BUS.
DORU
Multumesc mult, Bogdan, f utile info de pe acele site-uri thumbsup.gif

Inteleg ca omonimul ESP se gaseste doar pe variantele incepand cu 2008...

Ce nu inteleg: de ce pt motorizarea 1.5R sunt date doua randuri de date (105CP/140Nm si 107CP/142Nm) ?
Nu cumva este diferenta strict matematica intre unitati de masura ca HP si BHP ? Sau este ceva din gestiunea motoarelor ?

La 2.0R am vazut ca vers pana in 2007 are 150CP/196Nm si dupa 2007 are 160CP/ ? Nm.

Mai astept pareri vizavi de aceste modele si motorizari.
James Kilowatt
Ambele motorizare se preteaza bine la GPL si au fost vandute prin judet la mine pe GPL de noi direct de dealer. Abia dupa ce au scos dieselul Subaru a lasat-o mai moale cu GPL-ul, ca toti ceilalti...
DORU
Blue Flame m-a obisnuit in ultimii ani cu medii de consum de MAXIM 8% (in prezent este 8% dupa 850km), am vazut chiar si 7,7% pe 4000km rulati in regim mixt, asa ca atat timp cat o masina nu depaseste acesta valoare, GPL-ul nu reprezinta interes pt mine...nu-mi amortizez ever acei bani printr-un rulaj in termen decent.

Cum se descurca integrala SWD de la Subaru ? NU am probat niciodata in zapada asa ca nu stiu la ce sa ma astept, fata de Torsen/Haldex de la VAG.
Mircea104901
QUOTE (DORU @ Feb 3 2012, 10:33 AM) *
Blue Flame m-a obisnuit in ultimii ani cu medii de consum de MAXIM 8% (in prezent este 8% dupa 850km), am vazut chiar si 7,7% pe 4000km rulati in regim mixt, asa ca atat timp cat o masina nu depaseste acesta valoare, GPL-ul nu reprezinta interes pt mine...nu-mi amortizez ever acei bani printr-un rulaj in termen decent.

Cum se descurca integrala SWD de la Subaru ? NU am probat niciodata in zapada asa ca nu stiu la ce sa ma astept, fata de Torsen/Haldex de la VAG.

Awd permanent e diferit fata de Haldex. Daca ai mers cu Torsen(quattro), feelingul e pe-acolo la SAWD fara LSD pe spate si/sau fata.
Nu stiu daca Impreza are LSD si pe puntea spate. Cea de 1.5 sigur nu are.
De descurcat pe zapada, cele proactive mecanice sunt mult mai bune decat cele electronice.
Pe gheata in schimb, electronica ajuta. Mai ales ESP-ul daca e disponibil.

Consumul la motorul de 2 l poate fi si in jur de 8-8.5 daca mergi economic. Daca nu, smile.gif maxim 14-15 in regim maxim. Mie imi ia acum cam 9-9.5, dar eu am aerodinamica mai proasta, si nu merg la consum, dar nici " nu-i rup ficatii."
Pana acum se inscrie in categoria fiabila, adica nu ma sacaie cu mersul la service pentru te miri ce. Doar dau cheie, carburant, si-mi fac treaba.
Cu GPL-ul e mai problema, ca tre' sa am grija sa merg la fiecare 5000km sa schimb filtrele, altfel amestecul devine prea sarac (nu trece suficient gaz prin ele ca se imbacsesc) si se pot "buli" diverse, printre care si supapele.
In rest se pare ca nu sunt alte probleme.
Consumul pe gaz: intre 8,5(economic asta toamna) si vreo 10,5-11 max acum. La care se adauga cam 1l/100km de benzina(pornire, >5500rpm, t>40grade,etc). La sub -11, -12 grade cum au fost zilele astea, nu prea a "stat" pe gpl . E prea rece si nu face suficienta presiune. Acum, consumul e preponderent benzina.
alias
Daca te intereseaza impresii despre Impreza modelul nou 107HP dar cu automata da-mi de veste. Am avut masina de la 0 km, timp de 4 ani.

LE: dupa stiinta mea, in RO, Radacini si SMT au importat numai 107Hp AWD
James Kilowatt
@Mircea
Ciudata chestia cu instalatia ta de gaz. Eu am avut una de pe vremea pasoptistilor si nu aveam nevoie de schimb mai des de filtre, iar filtrul si membrana de la vaporizator am schimbat-o (si reglat-o) o singura data preventiv in 100.000km si a costat mai putin decat un schimb de ulei. La carte scria la 45kkm parca.

Oricum, pe Doru nu-l intereseaza GPL-ul. Pe el il intereseaza sa schimbe o masina awd de 200CP si eventual cu potential sa ajunga si la 300 cu una awd de 107CP tongue.gif
Mircea104901
Din cate am inteles, softul la Subaru e autoadaptiv, si, in timp, invata "comportmentul" pe gpl, care nu e liniar, si de aici tot ce rezulta. De ex, dupa cateva mii de km, fara sa umbli la ea, ajunge sa mearga cu amestec din ce in ce mai sarac. Daca-i scoti bornele vreo 5 min, se reseteaza si merge ok, o ia de la cap. Filtrul de pe vaporizator e recomandat sa fie schimbat la 5000 la noi. Chiar se imbacseste, si reduce cantitatea de gpl de care are nevoie motorul asta, de aici si comportamentul neliniar.
Poate daca era mai mic motorul, sau puneam 2 vaporizatoare.... In rest pare ca e ok. Accept un schimb de supape, dar asa, de la 100.000 km in sus biggrin.gif

L.E. Doru, scuze de off-topic. thumbsup.gif
DORU
Multumesc pt opinii si info, sunt de ajutor thumbsup.gif
Mircea, nu-i bai de off-topic, informatiile tehnice sunt tehnice si nu ma deranjeaza.

Nu ma interesez pt mine, Sorin...INCA tongue.gif

Intr-un viitor nu f indepartat vreau o masina 4x4 pt sotie, CVA sau CVM, in locul actualei 4x2 cu CVA.
Ar fi tentant 1.5R dar nu doresc sa fie fara ESP ! Mai ales Subaru, ce naiba...
Mai am si alte variante in cap dar deocamdata doar sondez terenul, citesc, solicit informatii si cer sfaturi.

@alias, daca masina ce-ai condus avea si ESP sau una din 2008 are asa ceva macar optional, atunci ti-as multumi daca mi-ai spune cateva cuvinte despre cum ti s-a parut, cum se misca, deci feed-back de sofer nu de vanzator biggrin.gif
alias
Doru, din cate stiu eu pe Impreza AT, AWD nu exista ESP. Probabil au ei o motivatie deoarece din 2004 pana acum nu m-au dezamagit.

Cat despre masina, am avut in casa Impreza modelul nou, luata de noua, din 2008 pana luna trecuta. Detalii gasesti in postul meu de vanzare. Sa stii ca exeptand consumul in sistem de plecat dimineata, mers in coloana in Bucuresti 7-8 km si retur seara tot cu motorul rece nu am ce sa-i reprosez. 5 becuri, bateria, nu mai tin minte altceva, dar nimic semnificativ.
Pentru o doamna masina este foarte placuta. Pe mine m-a interesat in afara de fiabilitate securitatea si comfortul, chestiuni de care Subaru s-a achitat cu succes. 8 baloane, cadru de protectie in caroserie, ranforsari inclusiv in usi. Oricum, daca ai intrebari specifice iti raspuns cu cea mai mare placere.

recitind primul tau post pot sa-ti spun ca franele sunt mult, mult mai bune dar suspensia este mai moale, mai orientata spre comfort. Consumul in Buc este intre 11 si 13% iar afara sub 8% nu scade. Cutia este impecabila( blamata cutie in 4 trepte smile.gif pe mine nu m-a dezamagit nicioodata , nu simti cand schimba decat daca apesi pedala pana la podea.
DORU
Alias, am citit intreg postul tau de vanzare. Faina masina si numa pretul depaseste ceea ce vom putea aloca noi speram intr-un an, vanzand evident cel putin masina sotiei, daca nu si pe-a mea.

M-ai convins ca merita modelul din 2008, acum ca va fi cu cutie automata sau manuala, nu stiu. Zici ca SAWD face casa buna cu automata...
Intrebare: daca are cutie manuala, exista ESP ? Macar optional ? Pt mine SAWD + LSD ar fi de-ajuns, dar un ESP nu i-ar strica sotiei, just in case biggrin.gif

Traseul zilnic la noi ar fi de 30 km dus-intors, nu doar oras si oricum alt trafic, mai lejer clar decat in capitala, asadar consumul nu ma sperie, daca va scoate medie 7,5% ar fi cu doar 1L mai mult decat actuala 1.4 16v CVA cu tractiune fata.

In privinta motorizarii, nu-mi fac griji: conduc sportiv si Fabia SDI tunata din familie si crede-ma, reusesc sa uimesc destule masini cu pretentii in anumite conditii de drum, asa ca daca 72 cai mi se par buni (dupa cei 200+ ai lui Blue Flame), atunci si 107 cai se pot struni onorabil whistling.gif
Apoi sotia nu depaseste 100km/h vara, deci doar eu i-as mai curata teava prin week-end...

Multumesc mult pt precizari, te voi solicita mai aproape de momentul zero, sper sa mai fii prezent pe forum si atunci smile.gif
f1anatic
QUOTE (alias @ Feb 5 2012, 03:26 PM) *
Doru, din cate stiu eu pe Impreza AT, AWD nu exista ESP. Probabil au ei o motivatie deoarece din 2004 pana acum nu m-au dezamagit.

Cat despre masina, am avut in casa Impreza modelul nou, luata de noua, din 2008 pana luna trecuta. Detalii gasesti in postul meu de vanzare. Sa stii ca exeptand consumul in sistem de plecat dimineata, mers in coloana in Bucuresti 7-8 km si retur seara tot cu motorul rece nu am ce sa-i reprosez. 5 becuri, bateria, nu mai tin minte altceva, dar nimic semnificativ.
Pentru o doamna masina este foarte placuta. Pe mine m-a interesat in afara de fiabilitate securitatea si comfortul, chestiuni de care Subaru s-a achitat cu succes. 8 baloane, cadru de protectie in caroserie, ranforsari inclusiv in usi. Oricum, daca ai intrebari specifice iti raspuns cu cea mai mare placere.

recitind primul tau post pot sa-ti spun ca franele sunt mult, mult mai bune dar suspensia este mai moale, mai orientata spre comfort. Consumul in Buc este intre 11 si 13% iar afara sub 8% nu scade. Cutia este impecabila( blamata cutie in 4 trepte smile.gif pe mine nu m-a dezamagit nicioodata , nu simti cand schimba decat daca apesi pedala pana la podea.



La noi in USA toate modelele mai noi de 2007 (Legacy); 2008 (Impreza); 2009 (Forester) au ESP. Incepind 2008 Subaru a scos LSD-urile din noua generatie de masini, exceptie fiind GT si Spec B (2007-2009); Forester (2008) si STI (2008+). La motorizarea pe care o vrei tu, vei gasi probabil transmisia 4EAT cu TC/ESP, system reactiv, cu distributia puterii cca 90% pe fata-10% pe spate sau 50-50% manual. Nici una nu va avea LSD.
DORU
Daca zici ca un model 1.5R din 2008 nu va avea LSD, alias zicea ca nici ESP, atunci este o Symetrical AWD "chioara" ? confused.gif
alias
nu veau sa-l contrazic pe f1anatic, insa, probabil ca (si nu integ de ce ) specificatiile pentru EU si pentru USA pot diferi mult. Am vazut si am condus Forester specificatie USA, importat de Radacini pe vremuri. Cumva alta masina decat teoretic acelasi Forester dar spec EU. Nu mai zic ca la un dealer belgian am gasit aceiasi Impreza ca si a mea dar doar FWD.

Dealerul oficial din RO sustine ca 1.5R 4EAT are diferential central cu vasco-cuplaj (LSD) raport transmisie fata - spate 50/50.
http://www.subarumotors.ro/08impreza_specifications.html , pdf-ul cu Impreza benzina, pagina 3.


cosdan
Salut Doru!
Strict legat de masina pentru sotia ta...esti chitit pentru Subaru??
Parerea mea....Suzuki SX4 -1.6 4x4 chiar daca nu este permanent , motor distributie pe lant, Jimny 1.3 , esti aproape de granita si la unguri au preturi la consumabile si manopera de bun simt.
Daihatsu Therios ...alta masina deosebita.
Impreza o vad mai degraba pt tine...dar modelul 2.0. ca sa nu sarim si in alte motorizari.
Oricum cred ca informatii le poti obtine de la posesori si ii gasesti pe funclub-ul dedicat marcii Subaru care vad ca este mai animat .

Bafta!
DORU
QUOTE (DORU @ Feb 6 2012, 01:22 PM) *
Intrebare: daca are cutie manuala, exista ESP ? Macar optional ? Pt mine SAWD + LSD ar fi de-ajuns, dar un ESP nu i-ar strica sotiei, just in case biggrin.gif


Te rog alias daca stii raspunsul si la intrebarea de mai sus...

OK, deci LSD este, rasuflam usurati biggrin.gif Banui ca este pe ambele modele, fie ele cutie manuala sau automata, da? confused.gif
DORU
QUOTE (cosdan @ Feb 7 2012, 11:40 AM) *
Strict legat de masina pentru sotia ta...esti chitit pentru Subaru??
Parerea mea....Suzuki SX4 -1.6 4x4 chiar daca nu este permanent , motor distributie pe lant, Jimny 1.3 , esti aproape de granita si la unguri au preturi la consumabile si manopera de bun simt.
Daihatsu Therios ...alta masina deosebita.
Impreza o vad mai degraba pt tine...dar modelul 2.0. ca sa nu sarim si in alte motorizari.


Cosmin, mai sus scriam ca am si alte variante la care ma gandesc wink.gif Nu sunt chitit pe Subaru neaparat, iar dintre cele 3 modele amintite de tine:
- Suzuki SX4 nu ma intereseaza pt ca sta slabut la fiabilitate
- Jimny este dura datorita suspensiei pretata mai bine off-road-ului decat soselelor
- Terios - DA !! Aici recunosc ca m-am gandit serios la unul smile.gif Este ideala as zice daca gasesc una Euro4 cu automata, la pret mai mic sau egal cu un Subaru 1.5R,ca an de fabricatie 2007 ar fi ideal, fata de 2008 Subaru.

Deocamdata lupta se da intre Subaru 1.5R si Daihatsu Terios 1.5 Top ca versiuni, insa mai e cale lunga pana la achizitie, trebuie sa vand 2 din 3 masini din prezent si apoi sa incerc, rotunjind suma obtinuta, sa iau alte doua, clar 4x4 ambele. thumbsup.gif
cosdan
...cred ca primul pas..este sa vinzi ce trebuie sa vinzi...si sa profiti de aminarea asta cu taxa de inmatriculare si pentru automobilele inmatriculate inainte de 2007. La tine, daca Octavia este euro trei ... pe un eventual cumparator l-ar pune in genunchi taxa.

Am doi apropiati cu Sx4! Cea mearsa...cu aproape 60k km in doi ani...numai revizii si atit. Cealalta 10k km in aceeasi perioada...disc ambreiaj cu tot angrenajul respectiv , pe la 5k km dar schimbat pe garantie ( a fost nevoit sa plateasca doar manopera) si parca caseta de directie ( schimbata total pe garantie). Deci ramana Terios! thumbsup.gif
Vad ca Terios are o valoare de revinzare destul de mare, am aruncat asa o privie si mi-a sarit asta in ochi:

http://www.autovit.ro/daihatsu-terios-C20622022.html

Chistocul asta ar fi mai scumpa decit Padurarul meu din acelasi an...care ma face , in perioadela astea de dihonie sa merg ...vorba aia cu zimbet in coltul gurii.
f1anatic
Cred ca nu am fost eu clar - m-am referit la diferentialul pe spate LSD (pentru mine ala conteaza).

Si tocmai cind vroiam sa spun ca pe centru au toate, am decis sa consult brosura aceasta. Si iar ajung la concluzia ca nu are LSD pe centru. Astea cu 4-EAT au Active Torque Split: Multi-Plate Transfer Clutch System. Cred ca cele cu transmisie manuala au LSD visco-cuplu pe centru. Uraaa avem cu totii dreptate. Moorizarea nu conteaza (1.5 sau 2), transmisia da.
DORU
Multumesc pt pdf, Bogdan, de asemeni f util si documentat. thumbsup.gif

Asadar Impreza cutie automata are un fel de Haldex, iar aceeasi Impreza cutie manuala are un fel de Torsen, ideea este ca STD este oarecum mecanic insa acel LSD este f util in opinia mea.

O intrebare suplimentara: toate Impreza din 2008 incepand au acel Drive-Shift cu Lo-Hi ? Ce face mai exact: comanda o anumita repartitie a cuplului la roti ?
alias
multumim mult pentru informatii.
Intrebarea acum este ce are de spus dealerul oficial din RO.

Marius30562
QUOTE (DORU @ Feb 7 2012, 09:29 AM) *
.....

O intrebare suplimentara: toate Impreza din 2008 incepand au acel Drive-Shift cu Lo-Hi ? Ce face mai exact: comanda o anumita repartitie a cuplului la roti ?


Este un reductor - si este prezent doar pe variantele cu motorizari pe benzina si CV manuala.
Raportul Hi/Low este 1,447 (conform specificatiilor )

Nu modifica repartitia cuplului la roti - aceasta ramane tot 50:50 - ajuta in schimb in conditii grele de drum si/sau la tractare.
DORU
Multumesc pt precizari, Marius.
alias
QUOTE (DORU @ Feb 7 2012, 02:29 PM) *
O intrebare suplimentara: toate Impreza din 2008 incepand au acel Drive-Shift cu Lo-Hi ? Ce face mai exact: comanda o anumita repartitie a cuplului la roti ?



Pe Outaback MY2005 cat si pe Impreza MY2009 nu avem reductor. Ambele fiind 4AT cu varianta sport.
Pe Forester MY2008 (adica modelul vechi), tot 4AT am reductor!!! Dar nu am maneta, ci am buton. Cand il apas se aprinde un un indicator pe care scrie POWER. niceeee smile.gif))
G e o r g e
deci da si nu smile.gif)

LSD pe spate nici macar 2.5XT ul nu are .

mergi pe 2.0 dorule smile.gif
DORU
George, n-o iau pt mine. rolleyes.gif
In plus taxele (RCA, impozit) si cheltuielile sunt mai mari si nu se justifica.
Iar Terios are si el o sansa buna.

Eu daca-mi schimb masina voi alege evident ceva mai potent...
M A R I A N
Acusi vazui si eu discutia, scuze.
Ca parere, cu Subaru nu trebuie sa fii disperat dupa VSC/ESP pentru ca e foarte greu sa il activezi. AWD-ul este incredibil.
Sincer, eu la Outback nu am reusit sa-l fac sa intre, oricat am incercat. Imi imaginez la Impreza.
Probabil trebuie sa conduci ca la raliu, ceea ce nu cred ca e cazul la o doamna.
Problema cu 1.5 este ca e groaznic de lent si consuma mult. Eu am condus 2.0 benzina si diferenta fata de 2.0 diesel este uriasa.

Daihatsu Terios este una din preferatele mele.
Nu stiu cat de puturos si de insetat este 1.5 -ele ala dar inauntru se sta comod si ai spatiu destul, inclusiv in portbagaj.
E adevarat, categoric nu ai stabilitatea Imprezei dar ai o masina cu garda la sol mare (prietena cu bodurile si cu gramezile de zapada din oras), scurta si foarte potenta off road.

DORU
Multumesc pt pareri thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.