Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Forester vechi MY06-07 2.0 158CP 4EAT
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Forester
RickCool
Salutare,
Dupa luuungi perioade de citire(devorare mai bine spus) a multor forumuri despre Subaru forester atat din afara cat si in RO m-am decis sa postez si aici.
Sper ca nu o dau in bara mai ales ca sunt incepator in chestia asta cu forumuri,asa ca imi cer scuze dinainte daca am facut ceva gresit.
Pe scurt,am tot cautat o masina cu valente nu doar on road ci si ptr mersul mai pe la tara(fara off-road veritabil).Initial ma oprisem la un Subaru forester diesel,noul model,am avut si o testare la activ si am ramas placut impresionat.
A se tine totusi cont ca de obicei am avut numai masini europene majoritatea germane,VW,Mercedes,BMW ,condus Ford si Opel.
Ultima masina, inca in posesie e un MBW 525D modelul 2008 automata,full ..etc cu 197CP.Foarte multumit de ea,nu am avut nici o problema.Stiu ca multi probabil vor ramane masca de ce as vrea sa schimb un BMW seria 5 cu un Subaru forester modelul vechi???
Simplu,chiar daca masina e de vis,implica niste costuri desturi de mari cu asigurarea si impozitul aici unde locuiesc eu.(DE)
Un alt motiv,este faptul ca circul f. mult in RO,si aici pot spune cu mana pe inima ca BMW 525d nu este clar masina de romania,pur si simplu nu ai unde sa mergi cu 197CP, in DE e alta poveste,unde mai pui si faptul ca daca vreau sa merg la tara pot sa imi iau adio de la drum,ce sa mai vorbim despre gropile noastre..
Ultima data tot cu Dacia am ajuns la tara Very Happy
Asadar, "distractia" cu BMW a fost frumoasa(depasiri,mers cu viteza etc..),dar acum trebuie sa schimb masina,contactat virus subaru,altfel nu se poate rezolva.
Acum am o mica problema in a ma hotara daca sa fie manuala sau automata.(prefer automata)
Majoritatea masinilor descrise mai sus erau automate, prefer comoditatea,asa sunt din fire...chiar daca mai penalizeaza un pic din sportivitatea masinii(de fapt la ultimul model asta nici macar nu s-a simtit)
Vreau un forester model vechi model 2.0,158Cp cutie automata
,imi place mai mult,insa nu am citit nici un fel de comentarii despre cutia automata.
Cam tot ce am citit este despre cea manuala.
As dori sa spuna si mie din experientele avute daca Foresterul vechi cu cutie automata este cat de cat OK.
Ce vreau sa spun prin OK?simplu,daca schimba normal,fara socuri,trepidatii sau alte surprize,daca are aceleasi valente "off-road" si aici ma refer la repartizarea tractiunii fata-spate,daca este fiabila si nu in ultimul rand daca e OK in depasiri pe strazile noastre.am spuns OK,nicidecum sa exceleze.
Stiu acum ca nu pot compara cu BMW dar ma intereseaza si aspectul asta,mai ales daca se pot schimba vitezele manual.Am vazut din ce am vizitat pana acum ca are in afara de P R D si optiunea de a comuta pe viteza 1,2,3.Stiu ca de obicei aceste viteze se folosesc ptr frana de motor(cel putin asa foloseam eu pe celelalte masini).
Se pot folosi aceste viteze si ptr mersul normal?ceva gen tip-tronic..?
Exista cineva de aici pe forum care a condus un 4EAT pe o benzinara 2.0?
Am citit multe despre cutia automata de la 2,5XT,dar aceea este alta mancare de peste,are sportshift in plus,se schimba datele problemei.
Probabil ca singurul dubiu pe care il am este daca se poae conduce schimband vitezele si manual utilizand treptele 1,2,3 si cam cat de bine merge masina schimband in modul asta.
E bine de stiu mai ales in cazul unei depasiri cam ce rezerve de putere am in cazul asta.Sunt constient ca nu la fel ca la BMW Smile.
Din pacate nu am gasit nici un fel de informatie despre aceasta cutie,asa ca apelez la ajutorul vostru sa imi impartasiti si voi impresiile voastre sau de ce nu ,experienta in cazul in care detineti o masina ca cea din descriere.
Va multumesc anticipat.

P.S.
normal ca am devenit fan subaru!
Zetics
Bine ai venit in randurile bolnavilor (unii cronici smile.gif ) de Subaru! turned.gif

Din start te anunt ca eu nu pot sa-ti ofer informatiile cerute pentru ca n-am condus niciodata asa ceva (de fapt n-am condus niciodata cutie automata punct).
Doar voiam sa te atentionez asupra unor aspecte, de genul cutia automata are (doar) 4 trepte, iar tu venind de pe nemtesti si probabil obisnuit cu vreo 6-7-8 trepte sa nu fii suprins.
De asemenea, eram curios daca vrei musai 2.0 sau merge si 2.5 XT - evident cu penalizari la impozit si consum.
Presupun ca masina o vei lua din DE, pentru ca aici foarte slab cu automatele, in schimb acolo am vazut ca sunt/erau mai multe disponibile.
Tine-ne la curent cu ce se mai intampla si bine ai venit! thumbsup.gif
solmar
Nici eu n-am stiut ce sa-ti raspund, ca n-am condus jucaria pe care o vrei tu. Dar din moment ce ai gasit sub-aria subaru cred ca mai bine trimiti un PM celor care au asa ceva (daca-i gasesti acolo, eventual poti sa incerci si pe topicul cu totul despre masina mea). Ai mai multe sanse sa primesti un raspuns rapid mai ales ca tu cauti ceva punct ochit/punct lovit... pe langa faptul ca nu sunt extrem de multi subaristi in general.

Ieri am citit ca vanzarile de anul trecut au scazut cu 30%, asta ca sa-mi destrame parerea ca Subaru inceput sa aiba priza la public si s-au inmultit in trafic.
RickCool
QUOTE (Zetics @ Jan 12 2012, 11:42 AM) *
Bine ai venit in randurile bolnavilor (unii cronici smile.gif ) de Subaru! turned.gif

Din start te anunt ca eu nu pot sa-ti ofer informatiile cerute pentru ca n-am condus niciodata asa ceva (de fapt n-am condus niciodata cutie automata punct).
Doar voiam sa te atentionez asupra unor aspecte, de genul cutia automata are (doar) 4 trepte, iar tu venind de pe nemtesti si probabil obisnuit cu vreo 6-7-8 trepte sa nu fii suprins.
De asemenea, eram curios daca vrei musai 2.0 sau merge si 2.5 XT - evident cu penalizari la impozit si consum.
Presupun ca masina o vei lua din DE, pentru ca aici foarte slab cu automatele, in schimb acolo am vazut ca sunt/erau mai multe disponibile.
Tine-ne la curent cu ce se mai intampla si bine ai venit! thumbsup.gif


Zetics,multmumesc ptr raspuns.
Da,sunt constient ca are doar 4 trepte smile.gif.Un 2.5XT nu prea m-ar tenta ptr. ca care autonomia destul de redusa si e cam gurmanda,plus ca daca as monta un lpg atunci aspirata e singura solutie.Mai degraba as lua un 2.5 aspirat,am vazut aici,din pacate e doar Euro 3 si daca as vrea sa o inscriu in Ro mai tarziu cred ca platesc prea mult..asta e singurul lucru care ma retine sa nu iau un 2.5 aspirat.
Din pacate nu prea am vazut multe persoane cu cutie automata pe o aspirata in aria subaru.
Zetics
In cazul asta, nu ai putea sa cauti mai bine un Outback automata pe LPG de 2.5? Cel putin cea cu cutie manuala mi s-a parut vioaie. E adevarat ca preturile sunt sensibil mai piparate decat la Forester, dupa cate vad pe mobile.de!
La noi vad ceva de genul, si fiind 2007 nu mai ai probleme cu inmatriculatul.
Din ce spui tu ca ai nevoie, fii sigur ca merge si outback-ul aproape peste tot pe unde si merge si foresterul. Coforumistul nostru Cezar sta marturie! drive.gif
RickCool
QUOTE (Zetics @ Jan 12 2012, 06:01 PM) *
In cazul asta, nu ai putea sa cauti mai bine un Outback automata pe LPG de 2.5? Cel putin cea cu cutie manuala mi s-a parut vioaie. E adevarat ca preturile sunt sensibil mai piparate decat la Forester, dupa cate vad pe mobile.de!
La noi vad ceva de genul, si fiind 2007 nu mai ai probleme cu inmatriculatul.
Din ce spui tu ca ai nevoie, fii sigur ca merge si outback-ul aproape peste tot pe unde si merge si foresterul. Coforumistul nostru Cezar sta marturie! drive.gif

yoy...arata f.f. bine si ca sa fiu sincer suspect de ieftina...am gasit ceva in genul aici dar e mai scumpa cu vreo 2 kile...normal,rulata in DE.
as vrea totusi o masina rulata pe drumurile astea,iar daca am posibilitatea asta e mai bine sa o iau de aici.am incredere mai multa totusi smile.gif
m-as rezuma totusi la un forester vechi,e mai mic,asigurare mai mica,nu sare in ochi.ultima data cand am fost acasa in vara am avut impresia ca voi fi saltat cu tot cu masina de anumiti indivizi...smile.gif
Un alt mare dezavantaj ptr care nu mai vreau masina de 5m lungime este parcarea in oras(crede-ma aici e o nebunie sa reusesti sa gasesti o parcare ptr masina mai lunga de 4-4,5m..).
ma tot bate gandul la foresterul asta , mi se pare ca arata f. bine..salivez la gandul ca as putea sa conduc masinuta asta,mai ales in RO unde fac majoritatea vacantelor si drumurilor.
pana la urma daca nu e chiar nemaipomenita o automata (desi e greu sa treci inapoi la "mestecatul batului") pot alege si o manuala..am inteles ca trebuie sa fii mai atent la plecarea de pe loc,chiar asa este?
e vreun truc anume fata de un FWD?
ia-ta aici o masina faina care mai are si GPL montat pe ea direct de dealerul subaru.




solmar
Nu e nici un truc, e mai zmucita cutia. Si eu am patit-o prima oara chiar cu masina de test. Dar te obisnuiesti imediat. Dealerul a tinut sa-mi spuna ca in 90% din cazuri toti patesc la fel la primul contact cu masina.
Titi1988
voua va merg link-urile? scuze de off
RickCool
QUOTE (solmar @ Jan 12 2012, 11:34 PM) *
Nu e nici un truc, e mai zmucita cutia. Si eu am patit-o prima oara chiar cu masina de test. Dar te obisnuiesti imediat. Dealerul a tinut sa-mi spuna ca in 90% din cazuri toti patesc la fel la primul contact cu masina.

scuze,nu stiu care e faza ,cred ca nu m-am prins inca care e treaba cu linkurile..
primul link http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDeta...mp;pageNumber=1
al doilea http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDeta...mp;pageNumber=1
am incercat cu Post Link si nu inteleg de ce nu merge...
solmar,cum adica mai smucita putin? smile.gif
Zetics
Cutia manuala de pe 2.0 mi se pare ca are treptele destul de lungi si deci plecatul de pe loc cateodata pare mai ciudat, depinde si cum te obisnuiesti cu ambreiajul. Singura chestie la care sa fii atent este sa nu patinezi prea mult ambreiajul, se impute imediat. Pentru chestii mai delicate, de genul urcatul unei borduri, este recomandat sa folosesti reductorul care este sfant in cazul asta, urci usor, nu trebuie sa turezi motorul si protejezi si discul de ambreiaj.
solmar
E un gest reflex schimbatul vitezelor si nu stiu cum sa explic, nici nu-mi dau seama daca ridic piciorul de pe pedala repede, incet sau altfel. Pur si simplu la primul contact, venit de pe alte masini, majoritatea cu cutie manuala, am reusit sa-i dau in nas, spre satisfactia dealerului care a mai marcat un "impiedicat" la raboj. Parca pedala e mai tare decat la ce-am condus inainte.
RickCool
QUOTE (Zetics @ Jan 13 2012, 12:30 AM) *
Cutia manuala de pe 2.0 mi se pare ca are treptele destul de lungi si deci plecatul de pe loc cateodata pare mai ciudat, depinde si cum te obisnuiesti cu ambreiajul. Singura chestie la care sa fii atent este sa nu patinezi prea mult ambreiajul, se impute imediat. Pentru chestii mai delicate, de genul urcatul unei borduri, este recomandat sa folosesti reductorul care este sfant in cazul asta, urci usor, nu trebuie sa turezi motorul si protejezi si discul de ambreiaj.

mda...si cum mie imi place asa de mult sa schimb vitezele...la toti cu manuala numai asta ma citit,sa evit patinarea ambreiajului,sincer,nu prea vad cum,imi e greu de inchipuit...normal e vorba si de obisnuinta.
aici un clip fain despre cum se poate conduce un forester,aviz amatorilor,nu incercati asta smile.gif
http://www.youtube.com/watch?v=4S9HKvxLIgo

solmar
Pai in mod normal nici nu ajungi la patinarea ambreiajului - la mers pe sosea sau pe light off road/drumuri forestiere n-are voie/unde sa patineze. Daca te apuci sa iei la remorca un camion (si in plus il tractezi si in marsarier) sau te bagi in mocirla atunci ai toate sansele sa "vezi" cum miros ferodourile, adica trebuie sa o duci in extremis. Re clip - intradevar pe serpentine, in urcare, in sprinturi da clasa. Iar eu vorbesc din experientele mele cu varianta pe motorina, cele pe benzina trebuie sa fie si mai sprintare.
RickCool
QUOTE (solmar @ Jan 13 2012, 01:35 AM) *
Pai in mod normal nici nu ajungi la patinarea ambreiajului - la mers pe sosea sau pe light off road/drumuri forestiere n-are voie/unde sa patineze. Daca te apuci sa iei la remorca un camion (si in plus il tractezi si in marsarier) sau te bagi in mocirla atunci ai toate sansele sa "vezi" cum miros ferodourile, adica trebuie sa o duci in extremis. Re clip - intradevar pe serpentine, in urcare, in sprinturi da clasa. Iar eu vorbesc din experientele mele cu varianta pe motorina, cele pe benzina trebuie sa fie si mai sprintare.

da,ma refeream strict la plecare de pe loc, mai ales parcarea laterala cu spatele in care chiar trebuie cateodata sa patinezi ambreiajul..cel putin asa era ultima data la mine cand am condus o manuala biggrin.gif
ce parere aveti de o aspirata de 2.5? cool.gif
solmar
Nu te speria ca e vreo masina ciudata, o tii din ambreiaj/pedala ca pe orice alta masina. Iti faci prea multe griji. N-am condus variantele pe benzina asa ca nu stiu ce sa-ti raspund.
alias
eu am avut pe automata pe Outback si pe Impreza dar nu cutia la care te referi tu. Am mers inca cu cutia la care te referi si mi-a placut.
RickCool
QUOTE (alias @ Jan 13 2012, 12:37 PM) *
eu am avut pe automata pe Outback si pe Impreza dar nu cutia la care te referi tu. Am mers inca cu cutia la care te referi si mi-a placut.

alis,multumesc ptr raspuns,pana acum esti singurul pe care l-am intalnit pana acum pe forum si care a avut experienta cu o astfel de cutie.poti sa mai detaliezi un pic?
alias
QUOTE (alias @ Jan 13 2012, 11:37 AM) *
eu am avut pe automata pe Outback si pe Impreza dar nu cutia la care te referi tu. Am mers inca cu cutia la care te referi si mi-a placut.

phui, nici eu nu inteleg ce am scris smile.gif)
voiam sa-ti spun de fapt ca am avut doua Subaru cu cutie automata, insa cu o alta cutie decat cea de pe 2L aspirat. Zilele astea cautand un Forester am mers si cu 2 aspirate cu cutie automata. Mi-au placut, diferenta este ca nu au si "Sport". In rest cutia este ok, mai mult pe tractiune decat pe viteza.
RickCool
are cineva idee ce diferenta este intre o manuala si o automata dpdv al tractiunii?am citit f. multe despre ele si nu mai inteleg nimic.Unii spun ca cea auto merge ca un FWD si schimba in AWD doar cand depisteaza o pierdere de aderenta pe spate,altii spuneau ca doar in vitezele a 1-a si a-2 e AWD apoi se comporta ca un FWD sau ca e 90% FWD in mod normal apoi la pierderea tractiunii pe spate se transfera pana la 55%?
La manual am inteles ca e in permanenta 50-50 repartizat.
Care ar fi mai buna atunci din punct de vedere al tractiunii permanente,manuala sau automata?
Zetics
Cand mi-am cumparat eu primul forester, 2.0 aspirat, in datele tehnice era trecut la ambele, si la manuala si la automata ca este 50:50 permanent, si doar pentru 2.5XT era 45:55.
Oricare ar fi insa procentele, cu exceptia STI sau mai stiu ce avioane care nu stiu ce fel de transmisii au, restul sunt AWD permanent si nu variaza raportul, din cate stiu.
Mircea104901
Nu stiu exact, dar automata are cuplaj electronic, si nu e 50:50 permanent. Cei de la service mi-au spus ca la cele automate, daca scoti o anumita siguranta, transformi tractiunea intr-un 4x2(adica numai pe fata) si scade drastic consumul (au facut asta unei d-ne din Oradea care nu avea nevoie de 4x4 neaparat s i-a scazut consumul pe la 6l/100km - de pe la 8,5 - adica doamna merge la consum). Si mai erau pe niste forumuri ceva informatii cum sa faci un circuit electronic cu care sa poti bloca din buton raportul de transmisie (un fel de 4x4 lock center diff) numai la cele automate.

PS: uite aici mai multe informatii, care confirma cele spuse mai sus.
mircanu
sunt multe tipuri de AWD. cel de pe subaru e facut ca toate rotile sa traga permanent. atunci cand pierzi tractiunea pe o roata, puterea se distribuie catre rotile cu aderenta. distributia este controlata de computerul masinii. uite ce am gasit eu pe net referitor la Subaru AWD, explica mai bine astia:

The automatic transmissions used on AWD equipped vehicles will normally send 90% of the engines torque to the front wheels and 10% to the rear wheels, using a computer controlled, continuously variable, multi-plate transfer clutch. When the transmission detects a speed difference of greater than 20% between the front and rear axle sets, the transmission progressively sends power to the rear wheels. Under slip conditions it can achieve an equal split in front and rear axle speeds.[4] When accelerating or driving uphill, the vehicles weight shifts rearward, reducing front wheel traction, causing the transmission to automatically send torque to the rear wheels to compensate. When braking or driving downhill, the vehicle's weight shifts towards the front, reducing rear wheel traction. The transmission again compensates by sending torque to the front wheels for better steering control and braking performance. If the automatic is placed in reverse or first gear, the transmission divides the torque 50-50 to both front and rear wheels.[citation needed], constantly varying the ratio depending on driving and road conditions. The manual transmission cars are setup with a near 50/50 torque split as a base setting, and it varied from there. Essentially, the manual cars are set up with more bias towards the rear than the automatic cars.

la alte masini, cum am si eu la nissan, trag toate 4 doar daca e nevoie. daca merg la drum intins drept, trage doar fata, ptr economie de carburant.la plecarea de pe loc sau daca iau o curba intra automat toate 4 pentru aderenta/stabilitate mai mare.
RickCool
QUOTE (mircanu @ Jan 15 2012, 01:53 PM) *
sunt multe tipuri de AWD. cel de pe subaru e facut ca toate rotile sa traga permanent. atunci cand pierzi tractiunea pe o roata, puterea se distribuie catre rotile cu aderenta. distributia este controlata de computerul masinii. uite ce am gasit eu pe net referitor la Subaru AWD, explica mai bine astia:

The automatic transmissions used on AWD equipped vehicles will normally send 90% of the engines torque to the front wheels and 10% to the rear wheels, using a computer controlled, continuously variable, multi-plate transfer clutch. When the transmission detects a speed difference of greater than 20% between the front and rear axle sets, the transmission progressively sends power to the rear wheels. Under slip conditions it can achieve an equal split in front and rear axle speeds.[4] When accelerating or driving uphill, the vehicles weight shifts rearward, reducing front wheel traction, causing the transmission to automatically send torque to the rear wheels to compensate. When braking or driving downhill, the vehicle's weight shifts towards the front, reducing rear wheel traction. The transmission again compensates by sending torque to the front wheels for better steering control and braking performance. If the automatic is placed in reverse or first gear, the transmission divides the torque 50-50 to both front and rear wheels.[citation needed], constantly varying the ratio depending on driving and road conditions. The manual transmission cars are setup with a near 50/50 torque split as a base setting, and it varied from there. Essentially, the manual cars are set up with more bias towards the rear than the automatic cars.

la alte masini, cum am si eu la nissan, trag toate 4 doar daca e nevoie. daca merg la drum intins drept, trage doar fata, ptr economie de carburant.la plecarea de pe loc sau daca iau o curba intra automat toate 4 pentru aderenta/stabilitate mai mare.


asa cum credeam si eu,se comporta ca un FWD insa fara a-si pierde din calitatile unui AWD.Totusi,nu e nimeni pe aici care sa fi mers sau sa aiba ceva mai multa experienta cu un forester aspirat cu cutie automata?
anybody? mellow.gif
solmar
Vezi aici un posesor care te-ar putea ajuta - Valentin35722. Da-i PM si daca nu raspunde da-mi mie PM si-ti dau datele lui de contact.
RickCool
QUOTE (solmar @ Jan 17 2012, 09:16 PM) *
Vezi aici un posesor care te-ar putea ajuta - Valentin35722. Da-i PM si daca nu raspunde da-mi mie PM si-ti dau datele lui de contact.

solmar,multumesc am trimis deja un PM.
solmar
Era pe Subaru welcome area, dar vad ca link-ul pus de mine te duce pe pustii....
RickCool
Ce liniste pe aici,nici un reply de luni bune.Nu-i nimic,acum pot sa scriu eu ceva mai mult ca proaspat posesor de Subaru Forester drive.gif
Asa cum stiati aveam un bmw pe care l-am vandut(incepuse sa pice partea electrica la el si deja devenea costisitor,in rest masina si-a facut treaba).
Am tot cautat mult timp sa fac un testdrive si in cele din urma, la nici cateva zile dupa ce vandusem BMW-ul, a aparut pe net un Forester negru,cutie automata(chiar la reprezantanta) cu folie neagra pe geamurile din spate exact in orasul meu.
Am dat fuga imediat a 2-a zi la reprezantanta sa vad minunatia.Prima impresie...masina arata OK spre f bine la interior.L-am intrebat pe tipul de acolo diverse despre masina,m-am urcat in ea ,am pornit motorul ,am tras de toate butoanele,manete scaune..etc...l-am intrebat daca pot sa fac test,fara nici o problema am stabilit sa vin a 2-a zi..
Seara numai Subaru visam.. drive.gif ..In sfarsit,ajung a 2-a zi la reprezentanta ,ma urc in masina cu tipul langa mine si ii dau bataie.
Intai putin prin oras, ceva accelerari,franari apoi iesim pe autostrada..Incet, incet ii dau talpa 100-120...se misca f bine...apoi 150-160...chiar neasteptam de bine din pacate nu am putut sa ii dau mai mult era prea aglomerat la ora aia..am tinut-o asa cateva minute apoi am incercat sa vad cum face la kick-down...am apasat brusc pe acceleratie si s-a dus direct in 7000 de ture woot.gif vreau sa spun ca era prima data cand am auzit o masina la 7000 de ture! ...intr-adevar se misca destul de bine la kick-down..
am revenit apoi si am predat masina cu zambetul pe buze,acum chiar stiam ca va fi a mea beer.gif
Primele impresii comparat cu bmw-ul desi nu e chiar cea mai fericita comparatie:
-clar nu se misca ca un bmw dar ptr mine e f. suficient,
-comfortul nu e acelasi dar totusi am fost incantat de scaune care tin f.f. bine spatele..
-bancheta din spate e si ea la fel de comfortabila
-daca e sa compar cu bmw-ul un avantaj ar fi ca la forester te dai jos din masina extrem de lejer,la bmw era ca si cum ieseai din groapa de undeva de jos masina fiind si ceva mai joasa..
-imi place vizibilitatea la nebunie!sunt mai sus positionat si vederea in spate este excelenta!
-oglinzile retrovizoare sunt de departe cu mult mai bune decat cele minuscule de la bmw,chiar si cu senzorii de parcare si display cu tot de pe bmw,tot mai simplu mi se pare la subaru de dat cu spatele
-masina prinde viata dupa3500ture,nu e acelasi zvac de la diesel dar acceleratia liniara este f. placuta
-cutia automata a fost surpriza cea mai placuta!cu toata ca nu are decat 4 viteze trecerea prin cele 4 viteze este asa de lina! da,stiu ca suna ciudat,nici mie nu imi venea sa cred,era mai lina decat cutia de 6 trepte de pe bmw..dar cred ca stiu si explicatia..la bmw dieselul are un cuplu de vreo 2 ori mai mare fata de benzinara de pe subaru,de unde si zvacurile de pe diesel la schimbarile de viteza in forta
-nu reusesc sa imi dau seama cand schimba decat daca stau cu ochii pe turometru(si vorbim aici de mers lejer fara accelerari brutale)
-la aproximativ o saptamana de la intrarea in posesie am facut 500km si am reusit sa ii fac un prim consum ..combinat mixt oras(mai mult oras) si putin pe langa am iesit la 8,6L ceea ce mi se pare f. rezonabil..
-din pacate nu am faruri xenon la ea,dar cred ca o sa supravietuiesc si fara
-bordul mi se pare solid facut si f. simplu fara prea multe butonase si luminite,f. practic,imi place
-geamul panoramic face toti banii!!!
-franele iti dau impresia ca sunt f. moi,dar e doar impresia, ele isi fac treaba cu bine,masina are tendinta sa vina in bot cand pui o frana mai brusca,normal, doar nu este o limuzina cu garda mica la sol ci un mic SUV ceva mai inaltat
-am inceput sa ma dau la ea din cand in cand si decopar mereu ca se poate si mai mult (curbe,viraje...samd)
Masina este din 2006 iulie,are la bord 40k km este varianta comfort(full) fara navigatie,cu 6 cd-uri,neagra cu folie neagra pe geamurile din spate ,exact cum mi-am dorit..
Are ceva zgarieturi pe ici si colo la exterior dar nimic care sa sara in ochi doar urme de folosinta.Interiorul arata ca nou si asta mi-a placut f. mult.
Am primit la ea HU/AU nou (ITP-ul de la noi) plus garantie un an si un service nou efectuat inainte de cumparare.Cel mai tare a fost cand mi-a spus ca masina se da cu rezervorul plin apoi am primit si un buchet de flori! blink.gif asta da dealer de masini!!!cam asta e reprezentanta subaru aici in DE...jos palaria..si oamenii m-au tratat frumos.
Acum tot caut motiv sa mai ies cu masina prin oras,nu ma mai satur sa o conduc drive.gif
Mircea104901
Felicitari si cat mai multi km fara probleme. thumbsup.gif
Intr-adevar, partea simpatica vinde dupa ce te obisnuiesti cu sasiul, si vezi cat de mult tine la curbe abordate corect (pe traseu virajat puternic), in ciuda ruliului. Oricum, mult peste cat te-ai astepta de la o masina ne-setata pentru asa ceva.
solmar
Iti lipseste zambaretul ala de la yahoo care arata toti dintii ca sa devii un adevarat proprietar de Subaru...... biggrin.gif thumbsup.gif
RickCool
QUOTE (solmar @ Jul 12 2012, 07:00 PM) *
Iti lipseste zambaretul ala de la yahoo care arata toti dintii ca sa devii un adevarat proprietar de Subaru...... biggrin.gif thumbsup.gif

nu mai gaseam icon-ul biggrin.gif , dar cam asa se intampla cand ma urc de fiecare data in masina..
acum trebuie sa ii cumpar niste genti+cauciucuri de iarna...any suggestions?
cele pe care le am acum sunt yokohama geolander de vara,mai merg pana la anul inca....
alias
Felicitari, sa o stapanesti sanatos.
Intre timp mi-am luat (si) eu Forester modelul vechi, cu cutie automata. Geolanderele alea sunt mediocre, nu le forta.
RickCool
QUOTE (alias @ Jul 16 2012, 11:34 AM) *
Felicitari, sa o stapanesti sanatos.
Intre timp mi-am luat (si) eu Forester modelul vechi, cu cutie automata. Geolanderele alea sunt mediocre, nu le forta.

Multumesc si felicitari si tie!multi KM fara probleme!
esti primul pe care il vad sa vrea o cutie automata in afara de mine biggrin.gif .Cum ti se pare,esti multumit cum se comporta masina?ai reusit sa ii faci un consum?
da mai mult detalii si despre masina ta...nr. km an fabricatie,dotari...etc..
Intr-adevar sunt mediocre cauciucurile,avand totusi in vedere ca nu prea ma omor cu viteza sunt suficiente ptr. inca un an,acum umblu sa imi iau genti si cauciucuri de iarna...
sunt mai ieftine in sezonul asta...
Am observat ca daca o tin in modul sport schimba destul de bine vitezele mai sus de 5000 ture si se misca binisor.
O sa incerc sa pun si niste poze facute ieri cu masina sa vad daca imi iese.
hdi
Sa o stapanesti sanatos!
Daca stai mai mult pe sosea, o alegere buna pt anvelopele de iarna ar fi Nokian. De fapt si vara sunt mai bune decat Geolander.
alias
Bucura-te de masina, am mai avut cutia asta, este absolut ok cat nu mergi miliarde de km pe autostrazi. Avand putine rapoarte este clar ca a fost gandita pentru altceva. Ca si masina in sine. Aerodinanica este de caramida smile.gif In rest masina este solida, nu-ti face surprize, face ce vrei tu daca stii sa-i ceri.
Consum, ca asta arde pe toata lumea, 12-13 in Buc, 8.3 la mers in vacanta cu masina plina plina.
cristian-onofrei
QUOTE (RickCool @ Jul 13 2012, 02:29 PM) *
QUOTE (solmar @ Jul 12 2012, 07:00 PM) *
Iti lipseste zambaretul ala de la yahoo care arata toti dintii ca sa devii un adevarat proprietar de Subaru...... biggrin.gif thumbsup.gif

nu mai gaseam icon-ul biggrin.gif , dar cam asa se intampla cand ma urc de fiecare data in masina..
acum trebuie sa ii cumpar niste genti+cauciucuri de iarna...any suggestions?
cele pe care le am acum sunt yokohama geolander de vara,mai merg pana la anul inca....


Salut,

Felicitari pentru masina! Sa o stapanesti sanatos.
N-am mai intrat de mult pe forumul asta (cam de 2 ani) pentru ca in acea perioada incepuse sa prinda paianjeni... rolleyes.gif, rar mai intra cineva. Singurul topic pe care intrasem acum o luna a fost cel in care se vorbea de GLP ...
Eu am de 3 ani un forester aproape ca al tau (e visiniu) 2.0 automata.
Daca iti mai este de ajutor informatia, iti recomand cauciucurile de iarna pe care le folosesc si de care sunt foarte multumit. Atat de multumit, ca la anul cand o sa le schimb o sa imi iau aceleasi cauciucuri:
http://www.coopertire.co.uk/tyres/medium-s...athermaster-st2
La mine consumul e ceva mai mare :
15 / 100 km in oras - chiar mai mult iarna, spre 17
cel mai putin la drum am scos 9,2 la un drum de 1200 de km, vara si cu aerul conditionat folosit 75% din drum
Ma gandesc serios la o instalatie GPL. Daca ai posibilitatea, pot sa te rog sa-i intrebi pe cei de la dealer-ul tau care e cea mai indicata instalatie pentru masina? Multumesc!
Eu am tras ceva concluzii din topicul dedicat, dar ma gandesc ca poate intre timp au aparut altele noi sau mai performante.

Toate bune,
Cristi
RickCool
QUOTE (cristian-onofrei @ Dec 5 2012, 08:44 PM) *
QUOTE (RickCool @ Jul 13 2012, 02:29 PM) *
QUOTE (solmar @ Jul 12 2012, 07:00 PM) *
Iti lipseste zambaretul ala de la yahoo care arata toti dintii ca sa devii un adevarat proprietar de Subaru...... biggrin.gif thumbsup.gif

nu mai gaseam icon-ul biggrin.gif , dar cam asa se intampla cand ma urc de fiecare data in masina..
acum trebuie sa ii cumpar niste genti+cauciucuri de iarna...any suggestions?
cele pe care le am acum sunt yokohama geolander de vara,mai merg pana la anul inca....


Salut,

Felicitari pentru masina! Sa o stapanesti sanatos.
N-am mai intrat de mult pe forumul asta (cam de 2 ani) pentru ca in acea perioada incepuse sa prinda paianjeni... rolleyes.gif, rar mai intra cineva. Singurul topic pe care intrasem acum o luna a fost cel in care se vorbea de GLP ...
Eu am de 3 ani un forester aproape ca al tau (e visiniu) 2.0 automata.
Daca iti mai este de ajutor informatia, iti recomand cauciucurile de iarna pe care le folosesc si de care sunt foarte multumit. Atat de multumit, ca la anul cand o sa le schimb o sa imi iau aceleasi cauciucuri:
http://www.coopertire.co.uk/tyres/medium-s...athermaster-st2
La mine consumul e ceva mai mare :
15 / 100 km in oras - chiar mai mult iarna, spre 17
cel mai putin la drum am scos 9,2 la un drum de 1200 de km, vara si cu aerul conditionat folosit 75% din drum
Ma gandesc serios la o instalatie GPL. Daca ai posibilitatea, pot sa te rog sa-i intrebi pe cei de la dealer-ul tau care e cea mai indicata instalatie pentru masina? Multumesc!
Eu am tras ceva concluzii din topicul dedicat, dar ma gandesc ca poate intre timp au aparut altele noi sau mai performante.

Toate bune,
Cristi


salutare,woow,ce pustiu pe aici..
sa mai povestesc eu cate ceva.am facut deja 10 000km si ..coafura rezista biggrin.gif .
Un drum de vreo 2000km dus intors si parca dupa asta masina trage mai bine sau cel putin imi da impresia asta..cu ocazia asta am prins si unele smecherii..initial cand urcam in panta stateam cu ea pe la 3000-3500 intr-a 4-a si urca destul de lent,fapt ce imi displacea destul de mult,imi era teama sa o ciupesc mai sus de 3500 in pante mai mari si pe autobahn..in cele din urma am bagat talpa in ea s-a dus intr-a 3-a si la 4500-5000 de turatii zbura nu gluma...asa ca am inteles cum trebuie abordata treaba...
de asemenea am mai avut de mers cu ea pe zapada in Austria,jos palaria,nici o singura problema intampinata,mai ales la urcusuri pe drumuri inguste si cu zapada pe jos...
ma declar complet satisfacut..aaa si inca ceva legat de consum,la mine a fost vreo 10-11 pe cei 2000km de autobahn,e drept nu am abuzat prea mult de ea,120-130 plus din cand in cand forjari la 160-170km/h..
cauciucuri de iarna i-am luat dar am si uitat cu se cheama whistling.gif parca a fost vreo 75E bucata..
de gpl nu stiu ce sa zic,parca ma doare putin sa ii las pe aia sa umble pe acolo plus ca m-ar costa aici 2500-3000E care nu prea sunt sigur ca se amortizeaza asa de usor..
cele care sunt instalate de dealerii subaru sunt marca Prins si nu iti pierzi garantia la masina in caz ca mai ai.
Misha_xt
Salut,
Eu sunt posesor de Forester 2.5 XT. Si pe mine ma tenteaza o instalatie GPL. Mi s-a spus ca pentru modelul meu cel mai potrivite ar fi un BRC (Italia) care costa in jur de 3500 lei, sau un Prins care sare de 6000 de lei (Olanda). Sistemul e acelasi difera doar tara de origine. Pe mine nu consumul ma supara, ci volumul rezervorului. Mi se pare extrem de mic pentru o masina cu motor atat de puternic. Principalul motiv pentru care as face o asemenea investitie ar fi marirea autonomiei. Folosesc masina la drumuri lungi si imi place destul de mult sa ies cu ea pe drumuri forestiere unde nu gasesti benzinarii la tot pasul si este destul de frustrant sa te trezesti ca trebuie sa te intorci la civilizatie pentru ca nu mai ai benzina.
RickCool
QUOTE (Misha_xt @ Feb 1 2013, 04:05 PM) *
Salut,
Eu sunt posesor de Forester 2.5 XT. Si pe mine ma tenteaza o instalatie GPL. Mi s-a spus ca pentru modelul meu cel mai potrivite ar fi un BRC (Italia) care costa in jur de 3500 lei, sau un Prins care sare de 6000 de lei (Olanda). Sistemul e acelasi difera doar tara de origine. Pe mine nu consumul ma supara, ci volumul rezervorului. Mi se pare extrem de mic pentru o masina cu motor atat de puternic. Principalul motiv pentru care as face o asemenea investitie ar fi marirea autonomiei. Folosesc masina la drumuri lungi si imi place destul de mult sa ies cu ea pe drumuri forestiere unde nu gasesti benzinarii la tot pasul si este destul de frustrant sa te trezesti ca trebuie sa te intorci la civilizatie pentru ca nu mai ai benzina.

te inteleg perfect...exact aceleasi probleme mi le-am pus si eu cand a fost sa aleg modelul motorului...2,5XT sau 2L aspirat...in cle din urma aspirata a fost cea aleasa...
intr-adevar cred ca e mai mult problema de autonomie decat de consum...
gpl pe turbo-benzinara am vazut la nemti pe un forum si nu numai...e ceva destul de rar intr-adevar...chiar nu stiu ce sa zic...si eu m-am gandit initial la asa ceva dar mi-am zis ca nu se merita la modelul meu...pana la urma daca e asa grav mai ia-ti cu tine o canistra de 20L si mi se pare mult mai ieftina rezolvarea in felul asta...poate pierzi ceva spatiu in protbagaj dar gandeste-te ca nici nu dai 1500-2000e cat costa intalatia gpl ..mi se pare o rezolvare mult mai ieftina si fara prea multe probleme de cap...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.