Chinezaria mea de scuter are deja peste 3 ani si un halucinant +4000km la bord. Consider deci ca si-a indeplinit misiunea principala, de a ma instrui in materie de mers pe 2 roti motorizate asa ca vreau altul.
Criteriile obligatori (si motivele) sunt urmatoare:
- 50cc - nu trebuie inmatriculate, si au voie sa mearga pe (unele) piste de bicicleta. Greu amendabile Totusi, daca trebuie musai se admit si 125cc.
- In caz de 50cc, motor 4T cu 4 supape.
- In caz de 50cc, sa fie cu carburator (derestrictionarea celor pe injectie gen yamaha neos e moartea pasiunii)
- Roti intre 12" si 16". 10 (ca cel actual) sunt prea mici, ideal ar fi 12-13, ca sa se pupe mai bine si cu criteriul urmator.
- Compact ca dimensiuni, si cu planseu plat la picioare, foarte util in cazul in care trebuie trasportat ceva mai voluminos. Cele gen moto arata f bine insa sunt nepractice daca ai de carat. Cele cu roti prea mari in general sunt mai mari iar planseul plat e mai scurt.
- Frane disc fata spate sau tambur de min 110mm spate. ABS si/sau CBS obligatoriu. Singura data cand m-am varsat cu scuterul actual aveam 3km/h intr-un garaj cu podea f alunecoasa si uda... iar aici ud e in 80% din timp:D
Optional, sa aiba:
- Turometru
- Faruri cu becuri H4/H7
Pret pana in 1800-2000€.
Singurul pe care l-am gasit care sa respecte toate criteriile (inclusiv pe cele optionale!) e tot o chinezarie, si anume Baotiaon bt49qt-12 Rocky. Asta are si avantajul ca al meu poate fi transformat in donator de organe in caz de nevoie (al meu e bt49qt-9 Speedi, care insa are motor cu 2 supape). Problema e insa ca nu il mai gasesc importat in Be. Iar pretul e scazut, undeva la 1000€. Motor 4 supape, roti 12", frane disc fata-spate, ABS, planseu plat decent, turometru, faruri cu halogen tot tacamul.
Dintre cele putin mai curatele (taiwan sau japonia) ar fi urmatoarele in lista
- Sym Symphony SR 50 n-are ABS, roti de 16.
- Sym Jet4 50cc - N-are ABS, frana spate cu tambur, roti 13 fata si 12 spate.
Cu motoare mai mari
- Sym Symphonty 125.
- Keeway (china) 125cc (fara ABS, insa motor racit cu apa)
- Honda Vision 110cc (fara ABS, insa cu CBS. Injectie, insa nu conteaza, oricum nu l-as tuna)
- Kymco Agility 125cc (12" sau 16", fara ABS)
Lista e deschisa. Deocamdata cu exceptia chinezariei care respecta toate criteriile, in pole position ar fi Sym Symphony de 50cc care e la 1500€.
Kymco au inceput sa bage ABS la cele de 125cc, e posibil sa il pot alege in optiune. In cazul asta s-ar putea sa devina favorit.
Ceva sugestii, argumente pro sau contra? Eu pe 16 o sa merg la salonul auto sa vad care mai e miscarea si pe acolo.