Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Merita Suzuki Swift vreo modificare ?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Claudiu34985
Am un Suzuki "Stift" din 2001, 1,3L , 16V
Avand in vedere ca i-a urmat Ignisul (care tot Swift e in Japonia), iar acum Swiftu' asta nou (concept S) imi pun intrebarea daca mai merita sa-i fac modificari la stiftu' meu sau sa iau unu nou si sa ma apuc de treaba cu acela.
Stiu si sunt de acord cu faptul ca tuninguiesti masina care-ti place, dar dintr-un motor talpalit 50.000 Km, (si tras de el treapta I - 50 km/h, a doua - 110 km/h, destul de des), un astfel de motor oare nu cedeaza daca incerc sa-i mai cresc puterea???
Iulian HondaFan
la ce rpm ajungi tu intr-a 2-a la 110km/h? :shock:

ai motorul de 1.3l VVT cu putere max 93CP la 6000rpm?

daca il "arzi" peste 6000rpm nu castigi nimic ( puterea scade la turatii >6000 rpm) si numai il uzezi si consumi mai mult. si asta chiar daca linia rosie este pe la 6500rpm sau peste. maxim de performanta ai obtine daca ai schimba la 6000rpm in treapta urmatoare.

Civicul nostru are linia rosie la 6800rpm dar nu l-am dus acolo decat f. rar pt. ca puterea maxima este la 6300rpm.

pai cred ca tocmai un motor iesit din garantie si mai uzat se preteaza la tuning mai bine, desi din 1.3l nu cred ca poti scoate mai mult de 110-120CP, decat daca construiesti altul sau daca ii poti pune cumva un turbocharger.
Andrei Suzuki
Ajungi la 110 cu a 2-a? La mine la 100 deja se taie alimentarea intr-a 2-a.
Tuning la asta nu prea merita sa faci (zic eu) pt ca e deja un model "obosit" si cum ai zis si tu,cam omorat.Mai bine iti iei o masina noua si bagi bani in aia.
malin34426
Intadevar, "Stiftu" are cutia f.lunga si asta pt ca motorul impinge bine la turatii joase . Dupa organizarea injectiei este cam nepretabil la un tuning
serios . Cauta pe site-urile unguresti ei sunt cei mai buni la Stifturi.
Iar daca ai drum pe acolo vei gasi berechet piese din cele bricolate de ei .
Le sparg Fratii de parca e concurs de distrus Suzuki_uri.
G e o r g e
si la yaris 110 in a II-a , 180 in a IV-a.
Claudiu34985
A doua - 110 Km/h ii cam la limita, limitatorul e undeva pe la 6800 rpm, iar chestia asta cu datu-n gura o fac atunci cand imi place sa aud motorul urland. Pan' la urma urmei e masina mea, nu eu sunt al masinii; si trebuie sa faca ce-i spun eu, daca se impotriveste ii schimb motoru'.
Plaja de turatii optima la stiftu' de 1,3L pentru a scoate maximul, e intre 2400 rpm si 3200 rpm, dupa experienta mea.
Am vazut pareri contradictorii in privinta tuningului, daca merita sau nu facut. Cred ca ma voi lua dupa parerea mea. Daca imi voi permite sa fac ceva calumea - da, daca nu - mai bine stau flexat.
Ce credeti, un motor de 1,8L de mazda 323, dupa 1990, s-ar preta?
Salutare!
Claudiu34985
Nu stiu ce intelege "Malin" prin turatii joase. La motoarele japoneze am observat ca incep sa aiba viata la turatii mai mari decat cele europene, de exemplu: Stiftu' cam la 2.500 incepe sa-i placa; pe cand Renault 21 1,7L injectie multipunct (cealalta masina pe care o am), la 2.500 deja schimb viteza, chit ca mosoletu' de la care am luat-o din Germania i-a modificat supapele, galeriile si nu ma stiu ce maruntisuri implicite pe la motor.
Ce-am observat ca motoru' asta de Renault, lucrand la turatii mai mici are viata mai lunga: l-am luat in '96 la 30.000 Km, iar acum am 250.000 si o singura data i-am rectificat chiulasa si i-am schimbat garnitura. Pe cand astea japoneze parerea mea e ca la 250.000 deja poti sa schimbi motoru', ca-i cam scump sa-l repari.
Stie cineva? Daca-mi pun roti de 175/70/145 pe Stift Imi distrug directia, planetare,...; Ca de incaput incap si cu telescopul presat.
Claudiu34985
Pentru Andrei: Am inteles ca tu ai un Ignis de 1,3;16V; Ce pot sa-ti spun e ca motoru-i identic cu asta ce-l am pe Stift, cutia arata identica, dar nu stiu daca nu-s alte rapoarte de transmisie fiind caroseria ceva mai mare.
Chiar asa Stiftu' meu are masa proprie 860 Kg, cat are Ignisu'.
Stii de mai de mult ca Ignisu' tau prinde 100 intr-adoua, sau ai fost curios cand am lansat eu ideea cu 110 intr-adoua?
S-ar putea sa am un drum in viitorul apropiat prin Bucuresti si-ti pot face o demonstratie in cazul in care esti sceptic.
Andrei Suzuki
Stiam dinainte cat duce.I-a ~40,II-a 100,III-a ~140.
Ignisu are 955 kg. Stai linistit ca te cred ca i-a 110 in a 2-a.Daca are primele rapoarte lungi,e normal sa poata.
Claudiu34985
Multam de incredere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.