Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Carburator Keihin
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Volkswagen
george3
Salutare!
De vreo 2 saptamani m-am hotarat sa imi pun "cazanul" la punct pentru ca nu ma indur sa il dau la REMAT. Am intampinat insa cateva probleme tehnice.
Asadar, auto in cauza este un VW Passat 32B, fabr.1986, 44kW, 60CP, 1296 cmc (trecut in talon dar mai pe toate site-urile am gasit ca fiind 1297 cmc), cod motor EP.
In toate cataloagele furnizorilor de piese apare ca masina a fost echipata cu un carburator Pierburg. Mentionez ca masina este in familie din anul 1992 si nu a schimbat nimeni carburatorul, iar pana in '92 cat a rulat in Olanda nu cred ca s-a apucat nimeni sa faca un "transplant".
Pe carburatorul care este montat pe masina este stantata sigla VW si Audi, iar sub scrie KS2. Dupa cateva cautari pe net am ajuns la concluzia ca este un carburator Keihin. Este un carburator cu dublu corp si cu soc manual.
Am cautat peste tot un kit de reparatie pentru acest carburator si nici un furnizor de piese nu a avut spunandu-mi ca pe motorul meu nu apare montat decat Pierburg.
Dupa multe ore (zile poate) de cautari am gasit ca acest carburator s-a montat pe unele modele de Audi 80 din perioada '82-'88 cu motoare cuprinse intre 1.3 litri si 1.8 litri.
Am luat iar toti furnizorii de piese la rand si intr-un final, cautand in baza lor de date dupa Audi 80 cu acelasi cod motor (EP), am gasit un kit de reparatii. Din pacate acest kit de reparatii nu constine exact ce ma doare pe mine cel mai tare, si anume niste membrane care se monteaza in niste capsule de vacuum. Fara aceste membrane carburatoru functioneaza numai in treapta 1. Cel putin asta este ce mi-a spus mecanicul.
Nu stiu cat de coerent am fost in exprimare, ideea este ca va rog sa imi spuneti daca stiti unde as putea gasi un kit de reparatie complet pentru carburatorul meu buclucas. Stiu ca este o masina din secolul trecut dar poate exista printre voi cineva care ma poate ajuta.
Am cautat si pe site-uri straine dar din pacate sunt limitat la limba engleza, iar cu google translate nu prea ma descurc din germana/flamanda (zona in care exista multe forumuri despre modelul asta de Passat)
O sa atasez si niste poze (cam proaste calitativ din pacate) ca sa vedeti despre ce tip de carburator este vorba. Am postat si pe un forum romanesc monomarca si sper ca pana la urma sa ii dau de cap.
Va multumesc si daca am omis detalii estentiale va rog sa imi spuneti.
Click to view attachment
Click to view attachment
Click to view attachment
James Kilowatt
Nu prea inteleg la ce folosesc acele membrane de care spui. Clapeta celei de-a doua camere nu e actionata direct de cablul de acceleratie? In fine, nu sunt mare expert, am vazut si eu doua carburatoare (din care unul de scuter teehee.gif ), de asta intreb. Ar putea avea legatura cu de pompa de sprit? Sau cu avansul vaccumatic? Ai idee daca de membranele sau camerele alea sunt legate cumva "de exterior" cu vre-un cablu sau furtun, si eventual unde duce?

Poate e mai simplu sa gasesti un carburator cu totul decat kit de reparatie. Pierburg de exemplu au venit si pe Ibiza pana in '93, pentru motoare pe motoare de 1L; 1.2L, 1.5L si 1.7L.
Seri
Capsula de vacuum este discul negru ce se vede in partea stanga? Daca da, seamana cu capsula de actionare a valvei EGR, poate au aceasi membrana.
george3
QUOTE (James Kilowatt @ Dec 19 2011, 08:09 AM) *

Din cate m-am documentat eu cu privire la functionarea acestui carburator ( nu foarte mult ce-i drept), camera a doua nu intra in functiune direct rpin cablul de acceleratie ci la o anumita turatie cand se creeaza o depresiune intr-o capsula de vacum. Acea capsula are o membrana care etanseaza cumva.
Camerele alea sunt legate cumva "de exteriorul" corpului carburatorului si sunt conectate prin intermediul unor furtune.
Am cautat si carburator complet, atat nou cat si prin dezmembrari....e plin de Pierburg-uri si nici un Keihin. Din ce am citit pe forumul vecin, Pierburgurile am vazut ca sunt destul de pacatoase si sensibile. La Keihin-ul asta exceptand faptul ca de cativa ani a mers doar cu camera 1 nu i-am facut absolut nimic si nu a am avut nici un fel de probleme cu pornire sau reglaje. Doar ca, mergand doar prima camera e ceva mai rapid ca mersul pe jos.
Multumesc pentru raspuns
Mai jos am atasat o "fisa tehnica" a unui carburator 90% asemanator cu ce am eu. Din pacate nu-s foarte documentat in ale mecanicii ca sa iti dau un raspuns foarte clar cu privire la modul de functionare.
Click to view attachment
george3
@Seri - da, acolo este una din membranele buclucase.
Inca o poza :
Click to view attachment
george3
UPDATE:

Am fost cu masina la un nene pe care il recomanda tot internetul ca fiind doctor in carburatoare. L-a demontat pana la ultimul surubel, l-a curatat, la pus pe un banc special unde i-a facut toate reglajele posibile si l-a montat inapoi pe masina.

De mentionat ca masina nu trece de 110-115 km/h (pe GPS) iar pana ajunge la viteza asta astronomica ii ia o vesnicie. Ultimul consum m-a lasat rece...adica m-a omorat: mediu cam 13.5%

Revin la doctorul in carburatoare: dupa ce mi l-a montat pe masina, a mai umblat el putin pe la avans si eu tot ii spuneam ca nu trage deloc si ca consuma in draci. El il tot bibilea p-acolo accelerand cateodata pana 6000 rpm si la un moment dat se observa particule de benzina pulverizata pe admisie (nu stiu termenul este corect, practic pulveriza benzina pe unde trebuie sa intre aer dar in sens invers). Asta nu se intampla chiar tot timpul si numai la acceleratii peste 3000-3500 rpm
Apoi merge in spatele masinii si ma pune pe mine sa accelerez progresiv pana la 4-5000 rpm si el tinea mana la toba de asapament.
Concluzia lui a fost ca in mod normal carburatorul nu are nici o problema mai ales acum dupa ce l-a verificat, curatat, reglat, iar faptul ca nu trage si ca are consum mare poate fi din 2 cauze:
1. o supapa nu lucreaza ca lumea (nu inchide sau deschide corect)
2. toba sau esapamentul infundat.
El spune ca ar miza pe varianta 2 pentru ca motorul in sine nu are sunete aiurea si ca in turatie mai mare intr-adevar gazele nu sunt evacuate...normal, sa zicem. in sensul ca se aud niste bolboroseli si nu este un zgomot constant.

Toba este una hand-made acu vreo 10 ani cand am preferat varianta asta pt ca o toba OEM ma costa atunci in jur de 4.000.000 lei vechi...deh, nu era concurenta asa mare pe piata furnizorilor de piese auto

Voi ce parere aveti despre ce spune nenea asta? Are logica din punct de vedere mecanic?

Multumesc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.