Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme la un Ford Mondeo
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Gabi35005
Am si eu o problema, poate reuseste cineva sa ma lamureasca si pe mine...

Am un Ford Mondeo '93 1,6 benzinar 16V si de 1 an i-am pus si GPL...

Dimineata cand porneste, daca incerc sa plec de pe loc pe benzina n-am nici o sansa pana ce motorul nu se incalzeste... Daca trec pe GPL pleaca perfect... Dupa ce se incalzeste motorul merge perfect si pe benzina si pe GPL

Am fost si i-am curatat injectoarele si am pus pe Tester la o firma mai mica pentru ca cei de la Romcar sau BDT nu au un VDS pentru modele mai vechi de 97, adica de Mondeo 2

La firma asta mica mi-a spus o chestie care nu prea o cred... Au spus ca am eroare doar la distributie, ca din cauza asta imi face figurile astea... Ca, cica, fulia nu ar fi pusa perfect pe vibrochen, ca e putin decalata...

Are cineva o idee, ma poate ajuta...?
malin34426
Salut Gabi ! nu mai lua in considerare Mp-ul de aseara , m-am trezit mai devreme pt alceva ,ce n-a iesit, asa ca am timp sa-ti raspund. Si iti voi scrie aici pt ca de aceea e forum sa nu ascundem nimic altora ce poate au aceleasi probleme.
Nu poate fi distributia pt ca din moment ce merge bine pe gaz ...(gazul e mai pretentios la distributie gresita ) .
La pornire la 10 grade afara, la primele rotatii dupa pornire, consumul instantaneu este cam de 20l/h la 1100r/min pntru un zetec L1j sau L1f.
deci cam de 16 ori fata de cons inst. la 80 gade temp motor. adica debitul prin injector este marit de 16 ori . si atunci- ai cauze de tip mecanic si cauze de tip electric-electronic.
Incep cu cele mecanice care pot fi: (Verificarile sa le faci numai la rece chiar daca necesita mai multe zile.)
- presiuna din rampa de benz este slaba ,trebuie sa fie 2.0-2.1 +_ 0.2bar. pot fi regulatorul , pompa , furtunul pompei in rez. spart.
- debitul pompei prea mic ( vei vedea scadere de pres pe manometru
in momentul accelerarii , sau daca scoti returul din regulatorul de presiune (cuplezi releul sau pornesti mot. - atentie !) suvoiul de benz.trebuie sa fie puternic, constant si fara aer -injectoarele au sitele partial acoperite de mizerie (daca ai pus in benz solutie de curatire si ai pus mai mult decit dozajul indicat atunci
depunerile din instalatie nu sunt dizolvate ci rupte si luate la plimbare pina in site.) verificarea se face stranguland returul cu un patent
cu motorul pornit si daca se accelereaza singur sau merge mult mai bine atunci sunt murdare (dar aici e discutabil pentru ca marirea de presiune inlocuieste si efectul valorilor gresite ale unor senzori).
- fisele injectoarelor oxidate
Problemele electrice -electronice:
EEC4este un manag. de motor cu un soft destul de elevat la data aceea, totusi nu da valori in timp real prelucrate de procesorul sau
(testerul de firma vechi avea cutie de rupere ce se punea intre instalatie si calculator).de aceea am sa-ti dau fiecare senzor in parte cu valorile corespunzatoare pt motor rece , si in ordinea efectelor asupra problemei aparute:
1 senzorul de temp apa - pe corpul termostat- mufa cu daua fire (alb-verde + si maro cu verde(masa comuna a senzorilor ce sunt alimentati din calc cu 5V) )daca scoti mufa si masori intre ele ai 4.8-5.2V . cu mufa pusa , la rece intre A-V ai masa sau M-V trebuie sa ai 2,4-2,9V(la cald0.8).
2 senzor de temp aer- pe tubul de dupa debitmetru aer- fire
alb-rosu +cu maro-alb(masa senzori) - 4.3-4,8V pe conector dezlegat, 2,8-3,5 V pe conector legat pe senzor .
3 senzorul de pedala acceleratie poate sa (e un dublu potentiometru ce poate sa piarda contactul la rece)- Intre galben+ si maro- trebuie 5V iar intre alb(semnal) si masa 0,6V la clapeta inchisa si creste progresiv cu deschiderea clapetei pana la 4,6 V.
4 oxizi sau intreruperi ale masei comune a senzorilor.
5 Debitmetrul de aer (distrus de rateuri in admisie la pornirea pe gaz
masurarea lui se face dinamic(motor pornit)- intre negru-portoc- masa si alb-albas+ avind 0.4-1,0V la minim si trebuie sa creasca brusc cand deschizi clapeta de accel chiar daca nu se accel.Aioci iti trebuie un voltmetru mai performant sau un osciloscop cu memorie .
Pentru toate acestea ai nevoie de minime cunostinte de electricitate.
Mai poate fi toba partial infundata ( la rece cantitatea de gaze arse e mult mai mare si mai densa)
Cat despre testare aceasta se poate face de tip auto diagnoza cu un bec de 2 W putind sa citesti erori statice (la motor oprit ),erori dinamice (la motor pornit ) ,modalitati de contacte false si se oprste aici. In mod normal ,pe tester proba se finalizeaza cu setarile de baza (daca nu sunt erori sau au fost eliminate) ce se afla intr-o memorie aux. di calc ce testerul le preia si le implementeaza . Daca imi trimiti o alta adresa de mail am sa-ti trmit (in italiana -e mult mai inteligibil pt multi romani) cu se face tot ce ti-am spus mai sus. In afara de testerul de firma mai este unul care poate sa faca diagnoza completa la ford - Se numeste VISA.
Sa auzim de bine ! Malin
Gabi35005
Iti multumesc mult pentru raspuns... O sa incerc sa verific tot ce mi-ai spus... Sper sa reusesc sa rezolv problema...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.