Help - Search - Members - Calendar
Full Version: din 2005 taxe vamale 20% la valoarea CIP a masinii?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
Ovidiu29264
Era un articol intr-un ziar care nu suna deloc bine. taxa vamala care sa se aplice la valoarea CIP a masinii. E drept ca nu mai era 30% ci "numai" 20% dar...
Voi stiti ceva?

Daca este adevarat nu cred ca mai conteaza data semnarii contractului de leasing ci data cind trebuiesc platite ceea ce ar insemna ca toti care au achizitionat un model fabricat non UE sa plateasca aceasta suma. Teribil!! Sper sa fie doar un zvon!
Andrei Suzuki
Puteai sa postezi si tu la Financiar,ca nu-si are locu aici.In plus,acolo se uita mai des lumea
Ovidiu29264
asa e! sorry!
dar poate il muta vreun admin acolo
Multam!
madalina
Pate dai si numele ziarului. Poate asa ajungem si la vreun proiect de lege si ne lamurim.
Ovidiu29264
Daca parlamentul aproba, cumparatorii vor plati in plus un sfert din pretul de acum

--------------------------------------------------------------------------------


Autoturismele importate din afara Uniunii Europene si vindute in leasing s-ar putea scumpi cu aproximativ 27% daca se va aproba un proiect de lege initiat de Departamentul de Comert Exterior (DCE). Acesta propune modificarea regimului taxelor vamale la importurile pentru leasing auto astfel incit statul sa faca vamuirea la valoarea integrala a masinii, nu la valoarea ramasa dupa expirarea perioadei de leasing, cum este acum.

Proiectul nu schimba taxa vamala, ci modul in care se aplica. Acum, cel care cumpara in leasing o masina importata plateste un avans, apoi un fel de rata lunara timp de citiva ani, iar la sfirsit mai are de achitat asa-numita “valoare reziduala” pentru care statul calculeaza o taxa vamala de 30%, in cazul autoturismelor importate din afara UE. Vamuirea doar a valorii reziduale face ca in final masina vinduta in leasing sa coste mai putin decit cea vinduta cu banii jos. “Trebuie sa ne aliniem normelor europene. Acum se platesc taxe vamale pentru numai 20% din valoarea autoturismului. Nu am calculat deocamdata citi bani va aduce in plus la bugetul de stat aceasta masura”, ne-a declarat Constantin Soare, unul dintre consilierii ministrului Eugen Dijmarescu, seful DCE. Dar comerciantii de masini importate resping argumentele guvernantilor. “Alinierea la normele UE nu este reala, deoarece piata europeana aplica marfurilor (inclusiv autoturismelor) care provin din afara UE o taxa vamala de 10%, comparativ cu 30% cit se percepe in Romania”, a afirmat Marius Carp, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
Potrivit datelor Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania (ASLR), masinile aduse din afara Europei reprezinta aproximativ 15% din totalul celor importate, ceea ce inseamna cam 100 milioane euro pe an.
Un calcul imediat arata ca o taxa vamala de 30% ar aduce guvernului venituri de 33 milioane euro daca valoarea importurilor nu va scadea. Comerciantii spun insa ca vinzarile vor avea de suferit, si o data cu ele o parte din afacerile firmelor de leasing. “Daca se va aproba o asemenea masura, pretul autoturismelor fabricate in tari precum Japonia, SUA ori Coreea de Sud, in general masini de teren, va fi mai mare cu aproape 27%. Pentru ca taxa vamala de 30% se va aplica la valoarea integrala a masinii respective. Practic va fi protejata industria europeana”, ne-a spus Cornel Coca Constantinescu, presedintele ASLR. Autoturismele pentru care romanii vor plati mai mult, in caz ca initiativa DCE va ajunge lege, sint Chrysler, Honda, Ford, Hyundai, Nissan Patrol, Chevrolet, Toyota.

Varianta actuala
Total cost (fara TVA): 22.868 euro
Taxe vamale pe valoarea reziduala: 1.200 euro
Varianta din proiect
Total cost (fara TVA): 28.172 euro
Taxe vamale pe valoarea integrala: 6.000 euro
Diferenta de pret: 5.304 euro (fara TVA).
Calcul pentru masina de 20.000 euro
(Sursa: ASLR)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.