Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Problema opel vectra B 2.0TDI din 2001
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel > Vectra / Insignia
exu11
Salut! am si eu un opel vectra b 2.0TDI tip motor Y20DTHdin din 2001 101cp si nu ii dau de cap sad.gif .. dupa 1500 de rotatii intrerupe, nu se mai accelereaza si scoate mult fum.

verificat: - debitmetru
- filtru motorina
- sorb rezervor
- conducte tur-retur
- pompa injectie
- calculator pompa injectie
- senzor sonda lambda

Nu stiu ce sa mai zic astept pareri si sugestii.
Seri
Cred ca s-a dus turbina.
exu11
QUOTE (Seri @ Oct 17 2011, 12:48 PM) *
Cred ca s-a dus turbina.


am uitat sa mentionez ca proneste la prima cheie si in relanti merge foarte bine smile.gif
Seri
Pai da, in aceste situatii nu are nevoie de turbina.
Nivelul uleiului a scazut? Fumul ce culoare are? Alb/albastru sau negru?
exu11
QUOTE (Seri @ Oct 17 2011, 12:53 PM) *
Pai da, in aceste situatii nu are nevoie de turbina.
Nivelul uleiului a scazut? Fumul ce culoare are? Alb/albastru sau negru?

uleiul e la nivel. culoarea fumului este alb dar turbina intra de la 2500 rotatii nu are nici o treaba cu acceleratul si intreruptul
Seri
Fumul alb sugereaza ca se arde ulei, ceea ce se intampla atunci cand o turbina este uzata si uleiul se pierde prin sistemul ei de ungere, ajungand in evacuare.
Turbina se invarte tot timpul, inca de la relanti, insa abia de la 2.500 rpm se invarte suficient de repede incat sa se faca simtita.

S-ar putea ca turbina sa se fi gripat din cauza uzurii, situatie in care sugruma traseul de admisie si de evacuare. Cand accelerezi se injecteaza mai multa motorina, dar aer aproape deloc. Sonda lambda vede asta si comanda calculatorului intreruperea injectiei.
exu11
QUOTE (Seri @ Oct 17 2011, 02:19 PM) *
Fumul alb sugereaza ca se arde ulei, ceea ce se intampla atunci cand o turbina este uzata si uleiul se pierde prin sistemul ei de ungere, ajungand in evacuare.
Turbina se invarte tot timpul, inca de la relanti, insa abia de la 2.500 rpm se invarte suficient de repede incat sa se faca simtita.

S-ar putea ca turbina sa se fi gripat din cauza uzurii, situatie in care sugruma traseul de admisie si de evacuare. Cand accelerezi se injecteaza mai multa motorina, dar aer aproape deloc. Sonda lambda vede asta si comanda calculatorului intreruperea injectiei.

se poate sa ai dreptate o sa incerc si treaba asta sa vad. sper sa fie cu succes smile.gif. Mersi mult! astept si alte pareri sau sugestii smile.gif
HalbaSus
Si dupa pararea mea este turbina, sau, in caz fericit traseul aerului de la turbina catre motor este oprit (spre exemplu un furtun crapat care a sarit de la locul lui)... Totusi faptul ca fumul e alb si nu negru ma duce mai degraba la turbina.
Mihalache97576
QUOTE (exu11 @ Oct 17 2011, 09:36 AM) *
Salut! am si eu un opel vectra b 2.0TDI tip motor Y20DTHdin din 2001 101cp si nu ii dau de cap sad.gif .. dupa 1500 de rotatii intrerupe, nu se mai accelereaza si scoate mult fum.

verificat: - debitmetru
- filtru motorina
- sorb rezervor
- conducte tur-retur
- pompa injectie
- calculator pompa injectie
- senzor sonda lambda

Nu stiu ce sa mai zic astept pareri si sugestii.

Daca ai eroare P1220 e pistonasul de avans blocat. Trebuie deblocat si eventual inlocuit.
Poti sa-mi spui unde ai gasit senzor sonda lambda la motorul tau ?
alex25_zgz
salut asi dori un sfat daca este posibil. am un opel vectra b din 98 200 TDI 101 cv si nu stiu de ce nu se accelereaza si scoate un fel de fum albastru. am schimbat tutbina ,filtru de motorina si altele dar nimic se accelereaza pana la 2000 de turati si scoate munt fum si daca merg cu ea un pic asi da drumu si merge normal.dar de multe ori cand merg in antaia merge si dintro-data se opreste brusc ca si cum ar fi ceva infundat. nu stiu de la ce poate fi: unsure.gif
asteft sfaturi multumesc
fixmycar
FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.