Help - Search - Members - Calendar
Full Version: o intrebare pt cunoscatori
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Volkswagen
felixfelix
am un golf 5 motor de 2.0 140 cp diesel
clasicul motor de 2.0 diesel dar am aflat ca exista si golf 5 cu mototr de 2.0 170 cp din fabrica
vreau sa stiu care e diferentza unii spun ca e doar de soft altii ca ar fi o alta turbina si ar baga cu mai multa presiune
va rog sa imi spuneti care e diferenta deoarece as vrea sa o fac la 170 cp dar nu sa o ciupuiesc sa o fac asa ca in fabrica
va multumesc
HalbaSus
Din cate stiu eu motorul de 140 cp este PD iar motoarele de 143 si 170 cp sunt CR, adica diferente fundamentale (nu neaparat de putere). Eu cred ca daca scopul tau e 170 cp nu are rost sa faci mai multe decat o resoftare, e usor, sigur, ieftin si motoarele astea in general sunt capabile sa ajunga la 170 cp fara alte modificari.
Daca vrei 200+ cp atunci va trebui sa modifici mai multe turbina, intercooler, etc... dar deja nu renteaza (mai degraba vinzi masina si cumperi un golf GTI).
Sa faci motor de 170 cp "ca de fabrica" pe de o parte nu cred ca poti (decat daca ai motorul CR de 143 cp) pe de alta parte nu are rost (decat 170 cp "ca de fabrica" prefer 200 cp "fara fabrica" biggrin.gif iar daca tot te-ai apuca sa schimbi turbine, intercooler, etc, nu are rost sa replici un design stock, mai degraba cumperi ceva mai performant.
DORU
Motorizarea de 170 cai are 2 arbori de echilibrare si injectoare piezo-electrice. Exclus sa transformi motorizarea de 140 cai in asa ceva, nu-ti ramane decat varianta resoftarii. Alege cu grija tunerul !
felixfelix
va multumesc pentru ajutorul pe care mi l-ati acordat pana acum eu nu pres tiu mare lucru de resoftare
cam cat m-ar costa?
cat de mult e bine sa ii cresc puterea fara sa periclitez fiabilitatea motorului?(adica ce putere ar fi indicat sa obtin?)
si clasica intrebare creste consumul? si daca da aproximativ cu cat (si nu vreau gti tocmai din cazua ca are un cosum relativ mare adevarat mi-ar placea dar nu imi permit un astfel de consum? multumesc
HalbaSus
Eu am avut un Audi A4 1.9 TDI resoftat de la 115 cp la vreo 145 cp de upsolute si in prezent conduc un A3 1.9 TDI de 105 cp resoftat tot la vreo 145 cp de dimsport (mai exact de DORU biggrin.gif). La A4 nu am urmarit consumul, dar sincer nu mi s-a parut sa fi crescut. La A3 chiar am fost atent la diferentele de consum si dupa modificare masina consuma MAI PUTIN. Nici eu nu am crezut in marketingul tunerilor cu "scaderea consumului" si oricum nu am urmarit niciodata asa ceva dar functioneaza. La drumuri extraurbane (chiar si in conditii de forja) consuma ceva mai putin decat consuma inainte cu vreo 40 cp in minus... In oras nu am identificat diferente de consum dar nici nu cred ca as putea avand in vedere ca in oras consumul variaza mai degraba in functie de trafic. Oricum cazul meu s-ar putea sa fie o "abatere", teoria spune ca daca cresti puterea motorului e posibil sa reduci consumul daca NU folosesti puterea suplimentara (adica daca ai mai multa putere dar mergi la fel de incet ca inainte) insa daca soliciti puterea nou obtinuta atunci consumul va creste...

Concluzie: cel mai probabil e ca nu o sa-ti creasca consumul mediu, e posibil chiar sa scada.

Titi1988
Dupa cm au spus si colegii, cele 2 sunt motoare diferite.
Cel mai bine ar fi sa faci un chip tuning si gata. Pe piata exista rbn(ei iti garanteaza cea mai mare putere) dimsport, Skn, qmt, power, mtm (cei mai scumpi dar cu cea mai mare "fiabilitate" fiind un tuner international.
Si da, in cazul motoarelor turbo diesel este sansa sa scada consumul. Nu te gandi la cazul in care dupa soft o tii doar in blana laugh.gif
James Kilowatt
mie la motoarele vag mi se pare o optiune interesanta solutia celor de la Revo. Promit lucruri mari si iti ofera optional si scula necesara revenirii la cerele la varianta tunata sau stock.
Cred ca mai sunt si altii la care e posibil sa treci de la stock la tuning si invers de unul singur, insa nu care. La unii (apr parca, insa nu garantez) se poate face dintr-o combinatie de butoare. E interesant ca poti avea deci o configuratie de strada care sa ii satisfaca pe asiguratori si una de "circuit" care sa il satisfaca pe sofer biggrin.gif
HalbaSus
Stiu ca era optiunea asta si la upsolute (la ei am facut resoftarea la A4), dar sincer nu cred ca e o idee prea buna sa treci frecvent de la o stock la tunat. Atat la A3 cat si la A4 imediat dupa resoftare a fost o perioada de cateva zile in care scotea fum ca la balamuc (oricum sunt ele fumigene, iar dupa remapare deobicei creste debitul de fum... dar in primele zile e mai nasol). Deci de fiecare data cand ai trece de la normal la "tunat" ai avea surplus de fum pe esapament.
In al doilea rand nu vad la ce te-ar ajuta (vorbesc de tari relativ civilizata, cum e romania tongue.gif), singurul loc unde ar conta remaparea ar fi la service, pentru garantie, dar acolo isi dau seama ca e modificata indiferent de posibilitatea de comutare, in rest la noi asiguratorii nu umbla cu OBD-ul dupa ei (si oricum nu ii intereseaza cati cai putere ai, doar cilindreea).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.