Pai e absolut clar ca un pneu bun de vara va fie prost iarna si cu cit e mai bun vara cu atit e mai prost iarna... la extrem daca e slick si pe ploaie ai probleme.
QUOTE
In rest, eu cred ca niste allseasons bune sunt suficiente pentru drumurile europene sau americane, mai putin Romania (si ... Albania ...)
Nu pot sa spun mare lucru de drumurile romanesti iarna din ziua de azi, dar drumurile americane nu sint nici pe departe cum s-ar putea crede. In primul rind ca de obicei vremea e atit de teribila ca chiar cu eforturi (care de multe ori de fapt nu prea se fac) nu se pot deszapezi drumurile. Cind merg la ski aici si ninge, cind trece plugul la 100 de m in spatele lui deja sint 2cm de zapada, asa tare ninge. Si plugul nu trece asa des.
Cind vorbesc de mers iarna nu ma refer la cazurile in care merg pe asflat uscat (ce-i drept, majoritatea) ci la cazurile in care roata e pe zapada sau zapada amestecata cu apa sau macar o mizga ceva.
Cauciucurile de AS sint unele mai de vara si unele mai de iarna. De exemplu am avut unul dupa altul Continental ExtremeContact DWS care sint AS dar se comporta mai bine iarna si mai prost vara (destul d eevident la stabilitatea pe curbe luate repede) si Bridgestone Potenza RE960AS Pole Position care se comporta mai bine vara (desi ok si iarna). Amindoua sunt mult mai bune decit orice cauciuri de touring genul Bridgestone Turanza cu care Civicul vine stock, continanetal contiprocontact, bridgestone ecopia, michelin energy si alte prostii de genul asta facute din plastic.
Sint cazuri in care cauciucurile AS clar nu fac fata, la munte, pe panta abrupta, iarna. Genul asta de situatii se rezolva aici cu lanturi. Daca ai cauciucuri de iarna si/sau AWD singura satsisfacie e ca nu mai iti ingheata miinile punind lanturi, ca viteza tot aia o sa fie, data de cei cu lanturi.