Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tipuri de suspensii
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
omul vesel
Cate tipuri de suspensii exista?

Descrieti fiecare suspensie in parte cu avantaje si dezavantaje.

Ce fel de suspensii avea Dacia 1310?

Eu am trecut de la Dacia 1310 la Focus1 apoi la Octavia1. Diferentele de condus au fost foarte mari de la o masina la alta.

Suspensia Multilink. De ce se zice ca nu e buna pentru drumurile de la noi?

James Kilowatt
suspensia multilink are mai multe bucse care pot ceda (sau mai bine zis, care vor ceda biggrin.gif), din motivul asta se spune ca nu e indicata la noi. Insa imbunatateste tinuta de drum.
Pe de alta parte, eu sunt dispus sa pun pariu ca 90% din soferi nu sunt capabili sa faca diferenta intre ele doar dupa feeling.
omul vesel


Sa luam de ex. Focus 1 si Golf 6 cu multilink. Cat de mult imbunatateste tinuta de drum? Ce poate sa faca mai mult?
omul vesel
Nu stie nimeni ce e cu Multilink-ul?

Dar cu Dacia 1310?

James Kilowatt
E greu de cuantificat cat imbunatateste tinuta de drum, pentru ca suspensiile nu sunt sigurul factor care o influenteaza. Mai conteaza si distributia de mase, si marimea rotilor, cat e suspensia de dura (si nu neaparat ce tip e), etc.
Diesel
Dacia 1310 are MacPherson pe fata si o axa rigida pe spate (asa zice Wikipedia la Renault 12) combinata cu vreun trailing arm probabil. Sigur n-are ARB-uri smile.gif

Suspensia multi-link are avantajul ca mentine mai bine geometria rotii peste denivelari.

Diferenta de tinuta de drum intre Dacia 1310, Focus si Octavia este data in primul rand de anvelope si fermitatea suspensiilor.
omul vesel


Ce inseamna trailing arm si ARB-uri?

Cum arata suspensia semiindependenta?
navajo
QUOTE (Diesel @ Sep 2 2011, 05:21 PM) *
Dacia 1310 are MacPherson pe fata si o axa rigida pe spate


Extrem de interesant, am condus o groaza de Dacii 1300 si 1310, dar n-am stiut ca au MacPherson pe fata.
Poti sa pui niste poze cu Dacia 1310 care are MacPherson pe fata?
omul vesel
A aparut o noua revista auto pentru colectionari. Primul numar este depre Dacia 1300. Acolo aflu ca are suspensie independenta pe fata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.