@tipografu, eu inteleg rationamentul de a renunta la RX8... nu inteleg insa rationamentul in masina FWD cu multi cai. Adica inteleg, iarna pe zapada RX8-ul e nasol ca ai gume late, propulsie, cutie manuala, si garda joasa la sol si riscul de a te impotmoli sau derapa e foarte mare... dar cu o masina FWD... cu multi cai, cutie manuala, gume late, nu e tot la fel ? Ok, ai usorul avantaj al greutatii motorului pe puntea motrica... dar sa nu crezi ca un clio sau alt hot hatch cu garda la sol de 10 cm si cupluri multe pe rotile din fata e foarte usor de condus pe zapada.
Daca tot vrei o masina buna si iarna si vara, sa fie si fun si sa o poata conduce si sotia atunci eu as recomanda:
- Subaru Impreza WRX/Mitsubishi Evo: ai awd deci vei putea merge si iarna... si vei putea merge mai repede decat cu santa fe-ul. In plus sunt si destul de fun iarna... si nici vara nu sunt plictisitoare... motoare sub 2000 pt impozit redus (ma rog, unele impreze au motor de 2.5). Au spatiu mai mare decat RX8-ul.
- Golf V GTI DSG - Are automata, si inca o automata foarte buna, o poate conduce si sotia si cu putin training si fetita de 4 ani (glumesc evident
), iarna cu gume adecvate nu e catastrofala... va trebui sa te bazezi putin si pe dezapezire, insa e fun vara...
P.S: Daca nu reusesti sa o vinzi pana in sezonul rece ar fi o idee sa incerci niste gume de iarna foarte agresive, eu am Pirelli Winter Carving (sunt cramponabile
), iarna trecuta am iesit sa fac drifturi intr-o parcare de hypermarket, desi masina nu avea probleme in a livra suficient cuplu cat sa pierd aderenta pe toate cele 4 roti chestiile alea sapau si la cea mai mica urma aderenta ma "scoteau" din drift... nu am alunecat nici macar un odata cu ele neintentionat desi pe strada mea iarna dureaza mai mult