Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Audi A4 (B7) sau Bmw 320 (E90)
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Andrei_Nick
Buna ziua.Ca tot am luat permisul de curand m-am gandit sa imi caut o masina care sa fie a mea sa nu mai merg cu masina tatalui meu.De la inceput vreau sa zic ca dispun de maxim 11.000 Euro si din ce am citit in ultimele 2 luni ma axez mai mult pe o masina care sa imi si placa si care sa aibe o intretinere potrivita si un consum ok.Acestea fiind zise am ajuns in marea dilema Audi A4 B7 140cp(2005-2008) VS BMW 320 sau 318(2005-2009),masina vreau sa o achizitionez SH si motorizarea diesel, sa nu depaseasca 150 000km.Cea mai grea alegere, chiar nu stiu ce sa aleg din acestea 2, imi plac ambele dar nu stiu pe care sa o aleg.As vrea sa aflu si eu de la posesorii acestor masini cum este intretinerea si consumul.Cam cat te costa consumabilele de fel, daca consumul este mare, probleme frecvente etc.Va multumesc, astept raspunsuri.
solmar
Ce conduci acum (ce masina are tatal tau)? Ce varsta ai?
Andrei_Nick
conduc de o saptamana o dacia solenza, care ma enerveaza la culme.
RUE
cum a fost la BAC? ;-) sa stim daca iti mai ia masina parintii sau camion...
bine ai venit pe forum.
la 11 000 euro si audiurile a4 au peste 200 000 km neoficial si ce vezi sub 150 000 sunt marketing conlocuitor.
BMW urile si mai corupte.
De ce vrei o masina puternica la banii aia cand poti sa ti iei o octavia sau altceva care poti avea certitutinea ca o iei mai actuala si de la surse cunoscute?
Andrei_Nick
nu am dat bacul:)
Nu vreau neaparat bmw sau audi a4 vrea ceva bun care sa ma tina o perioada, sa fie usor de intretinut si sa nu consume exagerat de mult.
Titi1988
O sa zica lumea ca is axat doar pe masina asta dar pentru un tanar cea mai buna masina mi se pare Seat Leon!! Audiuri si BMW-uri gasesti dar sunt sanse destul de mari sa fie "mesterite"

Uite aici http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=95&...p;sk=t&sd=a

Seat Leon FR 2.0 TDI- ajuns la 12.000 euro negociabil 78.000 km 210 cai

De ce Seat Leon:
-Posibilitatea sa iei o masina care are istoricul prezentat pe forum de la 0 km. Vezi cea de sus.
- multe dotari la 11.000 euro
-o masina extrem de frumoasa.
- mult mai accesibila la pret decat audi sau bmw
-nu recomand coupe, a avut un prieten si toata masina era sifonata pe interior de la intrari iesiri pe bancheta, chederul a picat de n ori etc
-consumabilele nu sunt scumpe si se gasesc si la producatori la preturi mai mici decat la reprezentata
-consum la 2.0 TDI 140 cp 6.8 urban, ma gandesc ca la masina din anunt este mai mare dar nu cu mult
-comunitatea leon este una IMENSA!! te ajuta cu orice sunt intalniri saptamanale in fiecare oras mare! caz concret- aveam nevoie de stopul stanga spate partea de pe portbagaj. La reprezentanta costa 300 euro, am pus pe forum si a 3-a zi am cumparat cu 200 de lei!!
-Este o masina care cere sa fie modificata.

Conduc foarte des Leonul prietenei si singura problema cu el este ca spatiul din spate mic. ATAT!! PS am 1.90 whistling.gif
Titi1988
http://www.autovit.ro/seat-leon-C18200660.html

si asta este prezentat pe forum si cu un chip ajungi la 140 cp care sunt suficienti
Andrei_Nick
Multumesc Titi1988 pentru sugetie, o sa o iau in considerare, din ce mi-ai prezentat tu este o masina destul de buna.
Andrei_Nick
Am cam inceput sa ma detasez de audi si bmw si sa ma reprofilez pe seat leon mi se pare o masina foarte buna din ce am citit si sunt foarte fiabile si consuma destul de putin+ca are un aspect wow, foarte sportiv.Pareri de la cineva care detine un seat leon daca se poate:D
Titi1988
Intra pe formul lor si citesti pana te saturi!! Ai vazut ca am avut dreptate si citeste si aici pe forum la sectiunea Totul despre masina mea topicul "baiatul meu seat leon" cevA de genul. Este al prietenei mele wink.gif
solmar
QUOTE (Titi1988 @ Jul 5 2011, 02:53 PM) *
...si citeste si aici pe forum la sectiunea Totul despre masina mea topicul "baiatul meu seat leon" cevA de genul. Este al prietenei mele wink.gif


Vezi cum singur o impingi in bratele altuia!?
Titi1988
QUOTE (solmar @ Jul 5 2011, 01:08 PM) *
QUOTE (Titi1988 @ Jul 5 2011, 02:53 PM) *
...si citeste si aici pe forum la sectiunea Totul despre masina mea topicul "baiatul meu seat leon" cevA de genul. Este al prietenei mele wink.gif


Vezi cum singur o impingi in bratele altuia!?


laugh.gif36182451.gif tare asta.
getodac
Daca vrei doar SH, poti lua in calcul si un golf 5, chiar GTI, desi nu cred ca trecerea de la solenta la gti e potrivita pentru un incepator.
Titi1988
Golf GT, ca dorese diesel dar la banii de golf iei leon cu mai putini km si mai multe dotari.
PS gandeste-te nick la FULL CASCO neaparat!! care la 10.000 euro este undeva la 900 euro/an!! Eu am trecut de la 60 cp la 110 cp si m-am lasat dus de val si am ajuns pe contrasens ca nu am apreciat bine ce viteza am avut in curba. Daca aveam 210 cp, cum este cel din anunt probabil eram in parcare direct laugh.gif
Andrei_Nick
Da ma gandesc si la casco:D
Ar fi un minus mare daca nu are climatronic?si are doar AC.Ar merita sa iau daca are AC in loc de climatronic?A doua masina cea dupa autovit care mi-ai aratat-o din poze are AC, dupa parerea ta il consideri un minus masinii?mersi anticipat
Titi1988
Eu personal nu o sa-mi iau niciodata masina fara climatronic ( aer conditionat automat). Daca vrei 22 de grade pui 22 si nu mai ai nicio treaba cu el, la fel si la faza cu aburitul geamurilor care este o chestie foarte enervanta (daca ai AC)
Si ti dau o lista cu dotarile pe care le-am luat in considerare(cu ajutorul lui JK) cand am luat masina iuliei:
ABS
ESP
computer bord
senzori ploaie, (optional lumina)
senzori parcare
jante aliaj pe 16" sau 17"
(+jante de tabla cu pneuri de iarna sunt un avantaj serios)
proiectoare de ceata
alarma (ajuta la asigurare) optional
geamuri electrice (toate 4!!!)
oglinzi electrice si INCALZITE neaparat !
airbaguri cat mai multe
radio CD MP3 si intrare AUX obligatoriu
oglinda retrovizoare heliomata=efect antiorbire
volan reglabil
scaune incalzite sau incalzire auxiliara, daca iei dizal iarna e bun sa nu inghete poponetu' pana se incalzeste magaoaia
Parbriz incalzit sau duze incalzite pt stropitoarea de parbriz - bun iarna, mai uitil decat oglinzile incalzite separat. Nu e obligatoriu, insa e un plus
Regulator de viteza - merita pentru drumuri lungi pe autostrada
Faruri adaptative, eventual cu xenon

Astea mi se par un MUST HAVE in anul 2011.

habibi
sal .omasina puternica nu este potrivita ptr tine mai alesca esti incepator iar mirajul vitezeio sa te cuprinda .ungolf 5 1.6 105hpeste perfectparerea mea
getodac
QUOTE (Titi1988 @ Jul 5 2011, 05:15 PM) *
dorese diesel dar la banii de golf iei leon cu mai putini km si mai multe dotari.


Nu as zice, leon sau golf e cam aceasi masina, intretinerea costa la fel si la sh-urile diesel fabricate in acelasi an si cu km apropiati chiar am senzatia ca leon-urile sunt putin mai scumpe. Intre masinile astea doua diferenta de pret e facuta de dotari si daca au fost sau nu lovite. Ca si calitate a finisajelor interioare eu unul prefer golful.
La lista ta Titi, as adauga si pilotul automat thumbsup.gif
Titi1988
QUOTE (getodac @ Jul 5 2011, 06:42 PM) *
QUOTE (Titi1988 @ Jul 5 2011, 05:15 PM) *
dorese diesel dar la banii de golf iei leon cu mai putini km si mai multe dotari.


La lista ta Titi, as adauga si pilotul automat thumbsup.gif

ii scris de JK -regulator de viteza.. am lasat asa whistling.gif
@habibi Aici nu ii chiar asa.. intradevar ii o trecere mai serioasa dar un 2.0 TDI de 140 de cp este o masina chiar recomandata pentru incepatori, vezi topicul vreau o masina pentru prietena mea pentru argumente thumbsup.gif de ce crezi ca i-am luat ( ca pana la urma eu am ales masina) prietenei mele o masina cu minim 120 de cp, sa o omor? nuuu sa ma simt eu mai in siguranta cand face depasiri thumbsup.gif
HalbaSus
Hai mai mai lasati-o naibii cu gageteria. Adica eu inteleg ca "za more gadgets, za better" dar sa fie toate alea must-have ?
Sa le luam pe rand:

ABS - la ora asta doar masinile "exotice" nu mai au ABS... dar da... e o dotare importanta.
ESP - Sincer ? Eu am simtit ESP-ul doar pe circuit si acolo era in sens negativ, A3-ul nu are deloc (are doar ASR) si desi are un temperament naravas si livrari bruste de cuplu la turatii relativ mici nu am simtit nevoia ESP-ului. Acum poate sunt eu sofer prea prudent (yeah right!) dar nu mi se pare un capat de tara lipsa lui, oricum mai nou pun ESP si pe masini echipate cu motoare de tuns iarba deci sunt mari sanse sa o gasesti in dotarile unei masini SH decente...
computer bord - mda, m-as obisnui greu fara unul, pt ca sunt maniac al statisticilor... un pitic de pe creierul meu se simte mai bine daca stie cu ce viteza medie a parcurs drumul... dar sa mor daca stiu de ce o dotare importanta pt oameni normali.

senzori ploaie, (optional lumina) - Oh... za horror... va trebui sa comuti singur niste butoane... e inadmisibil... btw: la mercedes am senzor de ploaie, dar pt ca ma enerveaza la culme cand incepe sa stearga un singur strop cazut accidental si mai mult murdareste parbrizul il tin pe off si il pornesc doar cand e ploaie, pe timp de ploaie este intr-adevar util pt ca regleaza intensitatea stergerii in functie de intensitatea ploii. Senzorul de lumina iar nu il folosesc pentru ca am activat DRL, adica merg tot timpul... ca e zi ca e noapte... cand nu aveam senzor atunci porneam farurile imediat dupa pornirea motorului... un fel de automatism, ca si pusul centurii.
senzori parcare - nu am la nicio masina, mi se par relativ utili, mai ales la o masina mai mare, dar se poate trai fara e, oricum mai utili decat senzorii de ploaie sau lumina.
jante aliaj pe 16" sau 17" - sai 18 daca tot e vorba de design... thumbsup.gif
proiectoare de ceata - da de ce ? sincer... eu nu le-am vazut absolut nici un avantaj nici pe ceata... iar in rest cu atat mai putin...
alarma (ajuta la asigurare) optional - si ajuta sa iti iei blesteme de la vecini...
geamuri electrice (toate 4!!!) - cred ca nu am deschis geamul spate nici la masina mea nici la cea a sotiei de minim 1 an...
oglinzi electrice si INCALZITE neaparat ! - util, dar nu un "must have", deobicei oglinzile nu ingheata ele singure... ci ingheata toate geamurile... si daca tot trebuie sa astepti sa se dezghete masina (varianta lenta) sau dai cu spray si racleta (varianta rapida) atunci nu ti-e greu sa freci putin si oglinzile (mai ales in varianta 2)
airbaguri cat mai multe - ca sa te arda mai tare in timpul accidentului... oricum nu gasesti masina la 10.000 euro fara aribaguri, dar eu am indoieli serioase cu privire la utilitatea lor.
radio CD MP3 si intrare AUX obligatoriu - dar de ce nu usb daca tot e pana acolo ? ala chiar mi se pare util... ce sa faca cu aux-ul ? sa care un mp3 player dupa el, sa il incarce pe ala din bricheta si sa bage muzica in boxele masinii prin aux ? dar de ce ar face asta cineva in afara de Diesel care pune muzica de pe telefon ?
oglinda retrovizoare heliomata=efect antiorbire - nu cunosc problema [imi pun ochelarii de soare de boss] cool.gif eu conduc atat de repede incat nu am nimic niciodata in oglinda retrovizoare [/imi scot ochelarii de soare de boss] biggrin.gif
volan reglabil - da util... dar un scaun care se poate regla cat mai jos mi se pare si mai util.
scaune incalzite sau incalzire auxiliara, daca iei dizal iarna e bun sa nu inghete poponetu' pana se incalzeste magaoaia - circuli iarna in pantaloni scurti sau cum ? mi s-ar parea muuult mai utile scaunele ventilate, dar am inteles ca sunt foarte nesanatoase... oricum, tot as vrea...
Parbriz incalzit sau duze incalzite pt stropitoarea de parbriz - bun iarna, mai uitil decat oglinzile incalzite separat. Nu e obligatoriu, insa e un plus - corect, util dar nu obligatoriu
Regulator de viteza - merita pentru drumuri lungi pe autostrada - mda... din nou simt nevoia sa imi pun ochelarii de boss dar ma abtin...
Faruri adaptative, eventual cu xenon - faruri adaptive ? te referi la mizeriile alea care iau curba ? sa fim seriosi... alea care isi maresc intensitatea la viteza sunt utile... si oricum nu cred ca exista faruri adaptive de genul asta fara xenon....
James Kilowatt
Eu sunt de acord cu lista lui Halba. Cu senzorii de ploaie si alte prostii nici eu nu ma inteleg foarte bine, am fix aceeasi problema cu ei si evit sa ii folosesc. Nici cu climatronicul nu sunt foarte pornit... am avut, apoi n-am mai avut, acum am iar.... si daca n-as avea, ar fi tot cam aia.

Cu senzorii de parcare sunt ceva mai nuantat. Daca ai o berlina, sunt buni, berlinele au vizibilitate proasta in spate si te ajuta sa "vezi" tot felul de obstacole joase invizibile. La un hatchback sau una din clasa mica (tot cu haion) si mie mi se par inutili.

Geamurile electrice (toate 4) pentru mine au o singura utilitate: sa le deschizi pe toate 4 din telecomanda cu cateva (zeci de) secunde inainte sa intri in masina, ca sa scapi de valul de caldura din ea... in rest, frectie. DAca nu se pot deschide din telecomanda, nu folosesc fix la nimic, nu mai deschide nimeni geamurile in spate la o masina cu climatizare decat cel mult cand stai pe loc si astepti ceva ... adica odata la 200 ani, in spate...
Titi1988
ABS -extrem de important
ESP -extrem de important iarna-testat de mine
computer bord -orice masina banala are..
senzori ploaie, (optional lumina)-am senzori de ploaie pe nissan si imi place foarte mult cum isi fac treaba, am pus optional de lumina -adica daca are bine daca nu nu
senzori parcare -importanti la seat leon-luneta foarte mica
jante aliaj pe 16" sau 17" -sa fim seriosi
(+jante de tabla cu pneuri de iarna sunt un avantaj serios)
proiectoare de ceata -pe ceata deasa isi fac treaba believe me!
alarma (ajuta la asigurare) optional -am scris clar OPTIONAL.. get off my back laugh.gif
geamuri electrice (toate 4!!!)- hai ma.. asta tine de confort CLAR!!
oglinzi electrice si INCALZITE neaparat ! Important!
airbaguri cat mai multe.. sa zicemc a tine de siguranta whistling.gif
radio CD MP3 si intrare AUX obligatoriu prin AUX inteleg si USB
oglinda retrovizoare heliomata=efect antiorbire-daca se poate sa fie si cele laterale sa nu te mai deranjeze toti idiotii cu xenoane aftermarket puse pe dacia 1310
volan reglabil-duhhhhh
scaune incalzite sau incalzire auxiliara, daca iei dizal iarna e bun sa nu inghete poponetu' pana se incalzeste magaoaia- numai eu stiu cat am tremurat in leon pana s-a incalzit si ce bine ii la un prieten in BMW iarna cand se incalzesc scaunele in 10 secunde
Parbriz incalzit sau duze incalzite pt stropitoarea de parbriz - bun iarna, mai uitil decat oglinzile incalzite separat. Nu e obligatoriu, insa e un plus
Regulator de viteza - merita pentru drumuri lungi pe autostrada -imi multumesti cand mergi pe autostrada
Faruri adaptative, eventual cu xenon-ma gandeam ca ii vorba de faza ca se autoadapteaza ele cand porneste masina, nu stiam ca ii faza cu cornering confused.gif

PAREREA MEA!
AlexTM
Nici eu nu inteleg la ce sa-ti umpli masina cu atatea gadgeturi, adica da, sunt ele bune, dar nu Important! Important! Neaparat!

ESP - util daca mergi anormal de repede si trebuie sa te ajute masina
Geamuri electrice spate - doar daca ai copii, sa se mai joace si ei cu butoanele
Jante de 16 sau 17 de aliaj - la ce ajuta? In afara aspectului. Adica EFECTIV la ce ajuta, te simti altfel la volan?
Proiectoarele de ceata ... am tot avut, insa cred ca le-am folosit de 3-4 ori in ultimii 10 ani. Ajuta sa-ti arati ceata din minte, folosindu-le zi/noapte, pe timp clar.
AUX si USB nu-s acelasi lucru. USB e util dar nu Important!

cum e cu farurile adaptive care se autoadapteaza?
James Kilowatt
Farurile adaptative (cel putin la unele marci) inseamna doua chestii disticte, care uneori pot coexista. Una inseamna cornering, adica "indoie" lumina in directia in care intorci volanul. A doua inseamna modificarea fascilului, unul mai scurt si mai labartat la viteze mici si mai lung si mai ingust la viteze mari. Unele modele le au pe amandoua.

Cu ESP-ul nici eu nu sunt convins. Acum am, inainte n-am avut, insa nu simt diferente semnificative nici macar iarna. Daca vrei sa faci tampenii le faci si cu si fara ESP, daca esti atent nici nu stii daca ai sau nu. Pneurile de iarna mi se par muuult mai importante decat prezenta ESP-ului. Oricum, devine standard cam pe toate masinile de la compacte in sus.
AlexTM
Pentru mine cornering-ul e chestie mult mai simpla: sub o anumita viteza (40, dar poate difera de la marca la marca), in momentul in care rotesti volanul, se aprinde proiectorul de ceata de pe partea respectiva, ca sa vezi mai bine pe jos in acea parte.
That's all. Am acum cornering-ul asta, dar nu-l gasesc nush-ce util... e o chichita acolo, dar poti sa traiesti foaaaarte bine si fara ea smile.gif
Mircea104901
QUOTE (AlexTM @ Jul 6 2011, 11:08 AM) *
Pentru mine cornering-ul e chestie mult mai simpla: sub o anumita viteza (40, dar poate difera de la marca la marca), in momentul in care rotesti volanul, se aprinde proiectorul de ceata de pe partea respectiva, ca sa vezi mai bine pe jos in acea parte.
That's all. Am acum cornering-ul asta, dar nu-l gasesc nush-ce util... e o chichita acolo, dar poti sa traiesti foaaaarte bine si fara ea smile.gif

Daca nu ma-nsel doar grupul VAG a implementat cornering-ul asa primitiv. MB, BMW, etc. rotesc farurile.
AlexTM
O sa verific la Citroen, dar I'm pretty sure ca e la fel. cel putin asa se vede din masina.
DRAGOS
Una e corner light, alta sunt farurile autoadaptive smile.gif

Autoadaptivele directioneaza faza scurta dupa viraj, iar corner light aprinde proiectorul de pe partea in care iei virajul. Autoadaptivele funtioneaza doar peste o anumita viteza, iar corner light doar sub o anumita viteza. Sunt masini care le au pe ambele si masini care au doar una dintre ele.
Rebel
Dupa postarea lui Halba, am ajuns la concluzia ca mai bine iti iei o Dacia 1300 sau o Dacia 1100 daca gasesti una in stare foarte buna. De restul de bani iti permiti cate o racleta noua la doua zile!

Ce nu inteleg eu este de ce lui Halba & Co le trebuie celulare cu camera, un OS mai bun si alte accesorii!? O ctuie cu un buton verde sa raspunda si unul rosu sa inchida sunt de-a ajuns...
James Kilowatt
QUOTE (Rebel @ Jul 7 2011, 10:53 AM) *
Ce nu inteleg eu este de ce lui Halba & Co le trebuie celulare cu camera, un OS mai bun si alte accesorii!? O ctuie cu un buton verde sa raspunda si unul rosu sa inchida sunt de-a ajuns...


100 d-e flotari, repede! Probabil halba foloseste super-telefonul ca sa consulte DOOM-ul online teehee.gif

Si ontopic, cu lista aia sunt destul de compatibile compatibile si bmw-urile entry level, nu doar daciile. Ceea ce nu e neaparat un lucru rau, eu prefer unul nou si entry level fara senzori de ploaie si senzori de lumina si alti senzori inutili decat unu' "full" al unei babute din germania care a mers cu el doar la biserica.
former_ozz
Nici eu nu aprob lista aia. Sa zicem doar senzori de parcare si geamuri electrice. Mie geamurile electrice mi se par utile, aici sint inca multe locuri unde trebuie sa dai geamul jos, sa faci ceva (platesti un pod etc) si ridici geamul in timp ce pleci... e greu sa dai la manivela cind te deplasezi cu oarece viteza. Iar de multe ori e util sa poti deschide geamul de pe partea pasagerului.
Tot restul de bani dati pe aiureli eu i-as baga in masina propriuzisa.

@Rebel: gresesti profund, dacia (si oltcit si alte masini similare) pacatuieste nu prin lipsa gageturilor (sint masini cu tot atitea dotari sau mai putine ca o Dacie dupa care multi sintem in limba, de la modele vechi legendare la Ariel Atom sau un Lotus) ci prin faptul ca sint masini infecte din pdv mecanic.
Titi1988
Eu merg pe logica mai bine sa le ai cand ai nevoie de ele si cam de astea as avea eu nevoie ca sa conduc confortabil. Si am uitat de o dotare extrem de important-cotiera fata spate thumbsup.gif
navajo
Halba are dreptate, platim mai mult pe electronica decat pe masina.
In America multi viseaza un Mustang de acum 30 de ani cu carburatoare si fara electronica.
Andrei_Nick de la BMW la Seat e cale f.f.f.lunga.
Ia un BMW fara discutie.
former_ozz
Eu nici nu m-as gindi.
Nu am inteles niciodata aiureala asta in Romania ca tineri cu buget foarte limitat sa se bage la masini premium. Chiar SH, intretinerea e scumpa. Si cumperi o groaza de caracteristici care ca tinar nu te sau n-ar trebui sa te intereseze, ori pentru ca sint scumpe, ori pentru ca sint mai mult sau mai putin inutile.
Decit o masina premium cu senzori de nu stiu ce, cu faruri de nu stiu care de 100CP si veche de 10 ani cu 200.000km prefer o masina nepremium cu 100.000km (oricum multe impart mare parte din mecanica si motoare, exemplu evident fiind VAG) de 5ani si cu 50CP in plus chiar daca e aproape cheala. Singura chestie care mi s epare indispensabila la o masina e A/C si ABS. In rest as da totul, de la cd-pplayer si geamuri electrice pina la senzorii aia ridicoli de sters la nas si computerul de bord care nu iti spune nimic macar vag util sau interesant pentru un motor mai bun, o suspensie mai ca lumea, d-astea.
former_ozz
Ps: acu am vazut alea cu criuse control... eu merg pe autostrada zilnic peste 100km, iar in weekend des 700km si peste si nu vad vreo utilitate pentru criuse control desi as intelege ca poate unii ar putea sa-ll foloseasca, dar in Romania unde ai cit... 50km de autostrada? 100? nu se mai poate fara cruise control?
HalbaSus
Rebel, nu sunt eu anti-gadgetisme, nu sunt un "purist" care spune ca masina ar trebui sa fie facuta din sasiu de lemn, motor pe carburatie si un volan fara servo... am si scris de la inceput ca in general "za more, za better"... dar era vorba de must-have-uri... si nu must have-uri pt o limuzina (caz in care as fi inclus accesul internet si frigider cu congelator pentru locurile din spate in lista de musthave-uri) ci pentru o masina de 10-11 de euro a unui tanar de 20 de ani...

E chiar asa de grea viata fara senzori de ploaie si lumina ? Mori daca ai geamuri electrice doar pe fata ? (de cate ori ai deschis geamurile spate in ultimul an ?)... Ahhh... ca e mai bine cu ele decat fara ele, da, corect, dar sunt extrem de dispensabile.

Dar uite pun si eu o lista de dotari pe care le consider esentiale:

- motor de minim 90 cp (in functie de greutatea masinii mai mult).
- aer conditionat (preferabil automat).
- un radio (preferabil cu posibilitate de a rula mp3-uri).
- geamuri fata electrice.

De aici in sus orice dotare este binevenita dar nu e esentiala, daca nu o ai nu o sa-ti distruga in mod iremediabil experienta de la volan (asa cum ar face-o spre exemplu lipsa aerului conditionat sau un motor mult prea lenes).

P.S: In romania nu poti merge cu cruise control nici macar pe bucatile alea scurte de autostrada, pentru ca pe banda 1 merg camioane si ecomaratonisti cu 110-120 (aici poti merge cu cruise control presupun, dar risti sa te ia somnul) iar pe banda a doua se circula cu viteze cuprinse intre 120 si 200... deci indiferent cu cat mergi va trebui sa faci schimbari de ritm destul de des iar cruise control-ul devine inutil.
James Kilowatt
Pe langa dotari, mai e esentiala si starea tehnica a masinii, tinand cont ca e SH. Nu ma refer la greieri, ci la pneuri, arcuri/amortizoare, faruri care sa bata unde trebuie, d-astea. Exista o categorie de inteligenti care vor musai ESP si geamuri electrice spate si 40 boxe, insa merg cu pneuri la sarma sau SH-uri dubioase (de pneuri de iarna pe zapada nici nu se pune problema, doar are ESP), o instalatie de franare plina de aer cu un lichid de pe vremea lui Constantinescu, etc.
solmar
Andrei,
Cati km crezi c-o sa faci pe an? Masina iti trebuie pentru drumuri scurte casa/scoala/facultate; pana la munca si inapoi sau drumuri lungi, cateva mii de km lunar? Cei 11k euro trebuie sa includa si CASCO? In principiu vrei ceva ieftin si bun (o intretinere potrivita si un consum ok). Trebuie sa fii mai generos in detalii.

De ce nu te opresti la o Skoda Octavia? Ramai si cu ceva bani, nu te spetesti cu consumul, intretinerea nu te rupe...
Andrei_Nick
Nu stiu sigur cati km fac pe an sa zicem 8000km pentru inceput, acum nu stiu ce sa zic, nu am de unde sa stiu ce fac urmatoarea zi.mersi pentru sfat, dar tata tocmai vrea sa isi vand masina sa mai puna bani si sa isi ia octavia.Nu as vrea ca amandoi sa avem aceeasi masina:D.Nu stiu de ce leon-ul nu este asa de mult agreeat, intretinerea nu rupe, consumul la fel, si astazi am intrat intr-unul si nu mi se pare foarte urat, adica este destul de ok,imi place stilul sport al acestei masini, adica simti cand mergi cu ea, am mers pe un motor de 140cp si chiar mi-a placut foarte mult.
Titi1988
da cine a zis ca nu este agreeat? chiar dimpotriva este una dintre cele mai raspandite masini in randul tinerilor ( poate chiar cea mai raspandita). Interiorul nu este frumos dar macar este well made, nu scartaie, plasticurile sunt ok. Consumul este mic iar motorul de 140 cp este arhisuficient pentru un incepator. Echiparea styllance este cea mai ok la raport pret/dotari.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.