Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fiat Stilo
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Fiat
Pages: 1, 2
Marius 33463
Imi poate spune cineva citeva lucruri despre acesta?
Pe mine m-ar fi interesat 1,4 95CP ( 10.750 CIP) sau dieselul de 80 CP (cca 11.800 CIP). Ca dotari are strictul necesar (ABS, AC,radiocas, etc.)
Intrebarea-i daca e o masina care merita luata in considerare.

In fisa tehnica scrie ca modelul 1.4 (cel mai economic model pe benzina) consuma in oras 8.5. Cum am tot citit ca Stilo sta cam prost la capitolul consum, s-ar putea sa sara cu multisor peste... :?:
Despre revizii? Sint oare scumpe?
V l a d
eu zic sa te orientezi spre altceva de banii astia. Fiat-ul are probleme de fiabilitate si Stilo e deja un model invechit. In aceeasi bani iti poti lua ceva de calitate si mai mou ca design si tehnologie.
Marius 33463
Sincer sa fiu, mi-a placut mult interiorul . E o masina spatioasa si destul de frumoasa in interior iar eu, fiind mai inalt, i-am dat o bila alba , din punctul asta de vedere. M-ar fi interesat si cum sta cu motorul, piese de schimb si alte detali care m-ar putea lamuri.
Mie mi-au placut 307 si Stilo din clasa lor si as vrea sa aleg una din ele
ionut32111
pai cu 13300DDp iei un 307 XR cu 5usi motor de 1.6l 110cp,si un golf 5 1.4/90cp FSI trendlline la 14400E ddp
Vasile26083
Daca tot vrei sa iti iei diesel cel putin sa fie multijet.
Vasile26083
QUOTE(V l a d)
eu zic sa te orientezi spre altceva de banii astia. Fiat-ul are probleme de fiabilitate si Stilo e deja un model invechit. In aceeasi bani iti poti lua ceva de calitate si mai mou ca design si tehnologie.


Vad ca unii scot baliverne cum ca fiaturile nu sunt fiabile dar nu aduc argumente in acest sens. Oricum fiabilitatea e un lucru mai greu de demonstrat. Eu spun ca stilo e mai avansat tehnologic decat 307 si aduc cateva argumente:
1)italienii sunt mai avansati tehnologic ca francezii, treaba asta se vede clar facand o excursie in cele 2 tari. De fapt Nordul italiei e mai avansat chiar decat germania.(N Italiei e cea mai prospera regiune a Europei)
2)stilo dispune de multijet care este clar mai avansat decat hdi de la pejo
3)fiatul e o masina mai bine gandita, mai ergonomica si mai manevrabila: probeaza cutia de viteza de la stilo si de la 307. Eu zic ca fiatul are o cutie mai precisa si mai usor de manevrat (nu zic ca a peugeotului ar fi nasoala, dar a fiatului e un pic mai buna).
4)competitiile sportive in care e implicat grupul fiat. Si pejoul are rezultate peste medie insa mai are pana sa-i ajunga pe italieni
Vasile26083
Modelul Stilo nu-i mai vechi decat 307. Amandoua masinile au aparut in 2001.
malin34426
Mult prea dura pt asfaltul din Ro , dar nu e rea . are mici probleme electrice dar nimic de nerezolvat . Varianta SW este chiar minunata.
cat despre motor JTD-ul bate la fund motoarele de aceeasi factura
(common rail) daca ai grja de el (uleiuri bune si aditivi in motorina).
Nicusor 33505
Am urmarit si eu schimbul de replici fata de Fiat Stilo. Parerile sunt care mai de care mai avizate si prin asta nu vreau sa jignesc pe nimeni. Dar totusi, citi dintre voi aveti in posesie un Fiat Stilo?!
Va urez spor la treaba.
Liviu-98
De acord cu Nicusor. Dar problema asta este una generala. Bineinteles ca forumul asta de discutii este nemaipomenit, am aflat multe din el, dar cred ca ar deveni "traznet" daca nu si-ar mai da o groaza doar cu presupusul. Cand e vorba de dat sfaturi legate de o anumita masina sau problema, cel mai bine ar fi ca respectivul care da sfaturi sa posede acea masina si sa vorbeasca in cunostinta de cauza, nu din auzite, dupa ureche. Altfel, se pot raspandi o groaza de bazaconii fara nici un suport in realitate. N-am vrut nici eu sa jignesc pe nimeni, am spus ce-am spus ca sa fiu cat se poate de "constructiv".
In alta ordine de idei, daca e sa vorbim de impresii sau ce ne-ar place, e OK, dati-i bataie, parerile pot fi si subiective si fara nici o suparare!
Vasile26083
Un alt argument in favoarea fiatului este ceea ce eu numesc "sistem antiprost".
In ce consta el: butoanele de blocare a usilor din fata din interior pot fi apasate doar daca portiera este inchisa. Asta inseamna ca iti este practic imposibil sa-ti incui cheile inauntru.
Cati din proprietarii de Peugeot, VW, Mercedes, BMW samd au patit sa-si incuie cheile inauntru? Fiatul a rezolvat problema asta intr-o maniera ingenioasa.
V l a d
vasile baliverne aduci tu iar daca un prost isi incuie cheile inauntru asta e treaba lui, fiabilitatea uni masini si argumentele pro nu stau in sistemul de neincuiere al usilor ci in reparatiile pe care trebuie sa le sufere o masina, cat merge fara sa se strice, ce randament si confort da si ce dotari are la pretul stabilt. Eu vorbesc dupa o experienta de 4 ani cu 2 fiat-uri. Motoarele sunt intradevar mai sportive, dar fiabilitatea e un capitol la care stau foarte prost. Defectiunile sunt foarte dese si reparatiile costa mult. Mai sunt si exceptii si nu zic ca Fiat-ul este o masina proasta, chiar mi-a placut sa o conduc si so o am, dar in momentul de fata, la optiunile pe care le-am avut mi-am ales altceva si nici nu mi-as mai alege fiat. In decurs de 4 ani am bagat 3000 euro in cele 2 fiat-uri. Ce zici, e fiabila sau nu? (piese numai originale, fara improvitatii si piese pirat)
James Kilowatt
Intr-o tara civilizata, cu masini de 4 ani ai fi fost rambursat aproape integral de constructor pentru defecte atat de costisitoare si de neobisnuite, chiar daca masina era iesita din garantie. Iar daca constructorul o facea pe nebunul puteai trimite copii dupa facturi si raspunsul constructorului unor reviste de specialitate care ii facea de kko. Pe plaiurile mioritice probabil ca dealerii isi permit sa fie mai destepti si mai economi :evil:
Daca ai ghinion, surprize neplacute pot apare cu masini super-scumpe, gen BMW de exemplu... si costa si mai mult sa le repari.
Iulian HondaFan
QUOTE(Vasile26083)
Un alt argument in favoarea fiatului este ceea ce eu numesc "sistem antiprost".
In ce consta el: butoanele de blocare a usilor din fata din interior pot fi apasate doar daca portiera este inchisa. Asta inseamna ca iti este practic imposibil sa-ti incui cheile inauntru.
Cati din proprietarii de Peugeot, VW, Mercedes, BMW samd au patit sa-si incuie cheile inauntru? Fiatul a rezolvat problema asta intr-o maniera ingenioasa.


Golful ca si Honda Civic nu se pot incuia de dinafara fara sa ai cheia/ telecomanda laugh.gif . e exclus sa iti incui cheia inauntru, poti doar daca o ai pe cealalta la tine. Conceperea "umana" a usilor nu e apanajul numai al grupului FIAT :cheers: .

Baliverne sunt cele debitate de tine, Vasile. Te-am provocat sa vii cu un studiu in care Fiat este in frunte la fiabilitate. Eu am adus cel putin 5-6 studii diferite care in mare spun acelasi lucru: marcile japoneze bat, in general, la fiabilitate marcile americane si europene, iar intre marcile europene FIAT e de regula la coada cozii, in ultima vreme impreuna cu VW :oops: . Eu cred ca ori ai o capacitate de intelegere nula, ori ai interese financiare vis-a-vis de Fiat.

Nordul Italiei poate fi mai dezvoltat decat media Frantei si a Germaniei ( dupa unificare) dar este sub Elvetia, Olanda, Danemarca, Suedia, Norvegia, etc. Italia este una din putinele tari "bananiere" politic ale UE: vezi situatia imperiului Berlusconi care a uzurpat practic Republica Italiana. Dar economia si politica Italiei nu au prea mult de a face cu fiabilitatea masinilor construite de FIAT, si invocarea acestora dovedeste ca esti in mare criza de argumente.

dupa cum nici performanta in F1 a Ferrari nu este duplicata, din nefericire, in calitatea altor produse ale grupului FIAT cu cateva mici exceptii (Multijet fiind cea mai notabila).

Desigur faptul ca masinile Fiat sunt printre cele mai putin fiabile nu inseamna ca nu ar avea alte calitati care pot fi aduse in discutie.

Grupul FIAT este unul din marii bolnavi intre producatorii auto, grupul va avea pe ansamblul anului fiscal 2004 pierderi de peste 1 miliard de Euro ( cele mai mari anul acesta in randul primilor 20 mari producatori auto mondiali). Degringolada financiara este clar ca afecteaza capacitatea grupului de a proiecta in timp modele noi si de a promova agresiv pe piata Multijeturile. Productia grupului Fiat este in continua scadere de 4 ani consecutivi, inclusiv pe piata italiana.

Anul acesta cea mai profitabila companie auto este in termeni absoluti Toyota (profituri estimate la 12 miliarde de dolari, pt. anul financiar 2004-2005 la un numar de 270000 angajati la nivel mondial) urmat de grupul Renault-Nissan ( mai ales consecinta a performantelor deosebite ale diviziei Nissan).

In termeni relativi ( profit net raportat la cifra de afaceri) cele mai eficiente companii sunt: Porsche, Nissan si BMW.

astea sunt realitatile fie ca plac sau nu...
Vasile26083
Astia 2 sar la mine impreuna, ca o haita. Isi fac curaj unul de la altul. laugh.gif
Sa-i iau pe rand: smile.gif
Pt Vlad ce modele de fiaturi ai avut tu si ce probleme ai avut de 3000Euro?

Pt Marius Iulian. Eu nu cred in astfel de topuri de fiabilitate si de aceea nici nu o sa aduc vreunul ca argument. Ar fi bine ca si tu sa aduci altfel de argumente.
Sistemul de inchidere de la fiat e disponibil de prin anii 80, vremuri in care japonezii si coreenii era pionieri in ale automobilelor.
N Italiei e cea mai prospera regiune a europei. E mai avansata decat Elvetia, Olanda etc. Daca nu crezi fa o vizita in respectivele tari ca sa te convingi.
Interese financiare la fiat nu am. Am doar intentia sa cumpar unul pe viitor. Poate un Albea.
Iulian HondaFan
ca sa nu vorbim tampenii spune exact la ce regiuni din N Italiei te referi si putem face cercetari a nivelului de dezvoltare: venit mediu pe cap de locuitor, nivel de scolarizare, numar de flegme pe strada, speranta de viata, etc.

ca natiuni search pe Human Development Index si vei vedea care sunt tarile cele mai dezvoltate din lume. sunt curios din nou care sunt sursele tale de informatii in afara stiintei izvorate spontan din encefalul matale.

spune tu care sunt criteriile obiective de masurare a fiabilitatii marcilor si poate JDPowers, TUV sau altcineva iti vor accepta metodologia si ai facut de-un ban gramada.
Vasile26083
E vorba de Nordul Italiei pe ansamblu. Adica nordul industrializat.
Ca sa fiu mai clar
Iulian HondaFan
ochiometric e vorba de regiunile genoa, piemont, lombardia, venezia, umbria, tirolul italian si emilia. good pick.
Vasile26083
In Human Development Index se face o medie pe toata Italia.
Nordul e 1/3 din total. Sudul si centrul e mai slab industrializat.
Sa nu ma intelegi gresit: Nu mi-s extraordinar de simpatici italienii si nu ii apreciez mai mult pe cei din Nord decat pe cei din Sud sau viceversa. Dar faptul ca sunt mai avansati tehnologic e o realitate si nu pot sa o ignor.
Tot in Human Development Index se face o comparatie care nu tine seama de resursele naturale ale tarii. De ex Norvegia obtine venituri f mari din petrol iar industrializarea este aproape 0. Stiai de ex ca Italia nu are nici o centrala atomo-electrica si ca cea mai mare parte a energiei electrice o importa (din Franta)? Si cu toate astea venitul/locuitor este aprox = cu al Frantei.
Italia se afla cam in aceeasi situatie cu Germania sau Japonia.
Iulian HondaFan
Norvegia este un lider mondial si in transportul naval si are industrie bazata pe constructii si servicii navale. In acelasi timp banii rezultati din petrol se duc in mare parte la bugetul de stat care plateste scolile si spitalelle astfel incat majoritatea cetatenilor beneficiaza de aceasta bogatie, spre deosebire de modul incare veniturile petroliere sunt risipite in arabia saudita si alte tari arabe, fara impact prea mare la nivelul societatilor respective pe ansamblu.

Suedia, Olanda nu beneficiaza de venituri din resurse naturale si sunt in frunte.

nu contest nivelul de dezvoltare al nordului Italiei dar nu cred ca e peste tarile de mai sus, ma voi uita sa vad daca sunt date pe regiunile italiei si sa le compar cu tarile mentionate mai sus.

FIAT are multe uzine si in sudul Italiei, tocmai pt. a beneficia de mana de lucru mai ieftina de acolo.
James Kilowatt
Francezii pierd teren economic pentru ca sunt comunisti si pentru ca exista o economie de stat cu monopoluri si alte alea. Acum ii pupa undeva pe chinezi, ca sa salveze turismul si intreprinderi gen alstom... Fac uneori gafe pe tema asta, de exemplu in privinta Taiwanului. Nu cred ca francezii sunt un exemplu bun de performanta economica. Italia e intr-adevar rupta in doua... nordul bogat si sudul sarac.
Multe din firmele care fac componente lucreaza pentru toate uzinele din regiune. De exemplu discuri de frana pentru Peugeot, Fiat, si Renault.
madalina
Vasile, ti-am mai pus aceasta intrebare, dar nu mi-ai raspuns. Daca Fiat nu contesta clasamentele de fiabilitate, de ce le contesti tu? Nu crezi ca orice firma in momentul in care primeste o lovitura de imagine fara ca faptele incriminate sa fie, face scandal, anunta presa, anunta posibilii clienti de falsitatea faptelor/declaratiilor altora?
Vasile26083
QUOTE(madalina)
Vasile, ti-am mai pus aceasta intrebare, dar nu mi-ai raspuns. Daca Fiat nu contesta clasamentele de fiabilitate, de ce le contesti tu? Nu crezi ca orice firma in momentul in care primeste o lovitura de imagine fara ca faptele incriminate sa fie, face scandal, anunta presa, anunta posibilii clienti de falsitatea faptelor/declaratiilor altora?


O sa-ti raspund tot cu o intrebare:
Daca tu la gazeta de perete scrii despre o marca de masina ca e nasoala, crezi ca oficialii de la respectiva marca vor da dezmintiri peste dezmintiri, vor veni sa-ti explice ce ai gresit si-ti vor da eventual o masina sa faci un drive-test o luna de zile ca sa te convinga contrariul?

Cate publicatii sunt in lumea intreaga? Ziaristii nu trebuie sa manance si ei o paine?
Problema nu e a celor ce alcatuiesc clasamentele(ii inteleg) ci a celor care le cred.
Am mai zis-o si o mai zic: daca o marca de masina vrea sa-si arate nivelul tehnologic ar trebui sa participe la competitii sportive. Acolo nu se mai poate trisa.
Clasamentele astea nu sunt argumente serioase.
Clar?
V l a d
Vasle tata, daca stau sa iti enumar problemele pe care le-am avut imbatranim aici si nici nu are forumul atata loc pentru cat trebuie sa scriu, dar iti pot spune ca am avut un fiat Uno 2 din 1991 si un Punto din 2001. Bleah! Atunci cand mergeau erau o placere (motoare incredibil de performante) dar problema era ca mai mult stateam prin service decat mergeam cu ele..... amandoua au fost vandute pierzand o groaza de bani... fiat niciodata!!!!
madalina
Vasile, daca auto bild e gazeta de perete, atunci clar habar n-ai de revistele auto....
Vasile26083
De unde ai tras tu concluzia ca autobild e gazeta de perete?
Sa inteleg ca publici articole in autobild?
madalina
Autobild a publicat testul in care fiat era pe ultimul loc, test contestat de tine.

Uite ce mai scrie despre Fiat Autobild: http://www.autobild.de/aktuell/reportagen/...artikel_id=7595
Vasile26083
Multumesc frumos pt link dar nu pricep o iota de germana.
Ceva pe japoneza n-ai?
stefan_ieu
Se pare ca pe aici sunt o gramada de indivizi superiori care "stau toata ziua pe net" (parca asa se spune, nu?) si scriu pe forumuri.... sa vezi ca asta ii face mult mai inteligenti decat prietenii lor care nu fac asta.
Vasile, Madalina saraca a spus in o gramada de posturi cum se poate face o traducere intre limbile cu circulatie internationala : pe Google exista un utilitar care face asta. Traducerea nu e perfecta, dar e destul de clara.
Presupun ca nu stiai de chestia asta, ca pentru tine "Net"-ul este o chestie unde citesti ziarele si te dai mare pe forumuri ce baiat destept esti. Hai sa iti explic eu :

1) Te duci pe link-ul indicat de Madalina (adica dai click pe randul ala subliniat din postul el), selectezi textul in germana de acolo (adica pui mouse-ul inaintea primului cuvant, apesi pe butonul din dreapta,tinand apasat acel buton, duci mouse-ul pana dupa ultimul cuvant, dupa care dai drumul la buton - sa vezi surpriza, textul va fi pe fond albastru) si dai Copy (Ctrl-C pentru cunoscatori).
2) Te duci pe link-ul
http://www.google.com/language_tools?hl=en
Nu e nici o magie, nu il stiu pe dinafara, dar l-am gasit punand in Google cuvintele "google translation" si, culmea, asta era primul gasit.
3) In acea pagina vei vedea mai jos o sectiune "Translate". In locul unde spune sa pui textul faci Paste (Ctrl-V pentru cunoscatori). Daca esti norocos, dedesupt e selectat deja "German to English". Daca nu, poti sa selectezi tu, ca nu e greu.
4) Apesi pe butonul "Translate" si sa vezi surpriza : in pagina care apare vei vedea si textul tradus.
:wav:

Nu iti pun aici traducerea pentru ca, parerea mea, un om invata cel mai bine ceva daca face cu manuta lui. Succes.

Sa vezi dom'le cate poate "Net"-ul asta da faca, ceva de speriat.

PS: Tot acolo poti sa traduci textul din engleza in japoneza daca vrei. E versiunea beta (nu stau sa iti explic acum ce e aia - e ceva mai greu de inteles decat cum sa scrii pe forumuri) dar cred ca iti iese ceva inteligibil daca esti cunoscator al limbii nipone

PPS: Rog moderatorii sa scuze off-topic-ul.
Vasile26083
QUOTE(V l a d)
Vasle tata, daca stau sa iti enumar problemele pe care le-am avut imbatranim aici si nici nu are forumul atata loc pentru cat trebuie sa scriu, dar iti pot spune ca am avut un fiat Uno 2 din 1991 si un Punto din 2001. Bleah! Atunci cand mergeau erau o placere (motoare incredibil de performante) dar problema era ca mai mult stateam prin service decat mergeam cu ele..... amandoua au fost vandute pierzand o groaza de bani... fiat niciodata!!!!


Vlad, las-o mai moale ca macane.
Se vede de la distanta ca nu ai avut cele 2 fiaturi si vorbesti dupa ureche.
Ai sustinut ideea ca fiatul nu e fiabil. Pus sa aduci argumente ai tras de par o explicatie cu idei preconcepute si la o analiza mai atenta oricine isi da seama ca vinzi gogosi.
Daca Marius Iulian a scris un top (controversat) in care fiatul e pe ultimul loc, nu inseamna ca trebuie sa stai tot timpul cu fiatul prin service.
Exemple de idei preconcepute de ale lui Vlad:
-motoare incredibil de performante
-problema era ca mai mult stateam prin service decat mergeam cu ele
Iulian HondaFan
se pare ca problemele Fiat se inrautatesc... GM a refuzat deja anul trecut sa intervina in preluarea grupului Fiat datorita situatiei sale financiare care este putin peste linia de plutire.

problema era cat de bun e Fiat Stilo si daca este sau nu fiabil, lucru de care nu avem inca date.

stim insa ( cu un grad acceptabilde certitudine) ca Fiat are probleme serioase de fiabilitate, fie ca Vasile accepta sau nu informatiile publicate de Autobild, reliabilityindex.co.uk si JDPowers.

review de pe tiscali.co.uk nu e chiar rau pt. acest model:

http://www.tiscali.co.uk/motoring/roadtest...ction2/846.html
James Kilowatt
Acolo are 4 stele la reabily si doar 3 la performance:) Putin straniu, nu?
madalina
Ai dreptate, Vasile, e o consppiratie mondiala contra Fiatului, toti cei ce au foaturi si se plang de ele mint, probleme financiare lae Fiat nu au nici-o legatura cu calitatile masinii, ci doar rezultatul topurilor platite de japonezi sa scoata Fiatul pe ultimul looc....
Vasile26083
Pai uite ca probleme financiare mai are si opelul. Si in clasamentul dat de marius-iulian apare ca fiind foarte fiabil. Pe asta cum o explici?
madalina
Simplu! si opelul a trecut printr-o perioada "Fiat" (materiale praoste, masini care picau repede, reduceri drastice ale preturilor de productie, scazand calitatea). Asa a capatat reputatie de masina proasta. E greu sa recastigi increderea cumparatorilor, e mult mai usor sa o pierzi.
Vasile26083
Ok, tu ia-ti japoneza si eu imi iau fiat. Sper ca amandoi sa fim multumiti de masinile cumparate.

Uite un argument care valoreaza mai mult decat toate clasamentele date de Marius-Iulian:
madalina
Aceea este o reclama. Si Dacia daca ar fi dispusa sa dea banii necesari ar putea avea o reclama acolo!
Vasile26083
Ferrari face parte din grupul fiat. De aceea e pus fiat acolo.
Nu cred ca dacia sau toyota (cu toti banii lor) ar avea acces la o asemenea reclama.
De fapt toyota participa la F1 dar isi impart ultimele locuri umar la umar cu Minardi.
In schimb am toata consideratia pt Honda. Daca ar fi sa iau o japoneza cea mai probabila varianta ar fi honda. Cu toate ca clasamentele lui Marius Iulian indica altceva.
madalina
Nu sunt clasamentelui lui Marius Iulian, nici ale mele, ale nici-unei persoane, ci clasamente facute de organizatii internationale, serioase, care aplica aceleasi criterii tuturor marcilor.
Vasile26083
ok, am gresit in loc de "clasamentele lui Marius Iulian" a se citi "clasamentele date de Marius Iulian".
Happy? :cheers:
James Kilowatt
QUOTE(madalina)
Simplu! si opelul a trecut printr-o perioada "Fiat" (materiale praoste, masini care picau repede, reduceri drastice ale preturilor de productie, scazand calitatea). Asa a capatat reputatie de masina proasta. E greu sa recastigi increderea cumparatorilor, e mult mai usor sa o pierzi.




Atunci, important e sa prinzi momentul cand compania respectiva face eforturi sa stearga respectiva reputatie. Fiat face deja ceva eforturi. Ofera garantii care nu le da multa lume. Si trebuie sa te feresti ca dracu' de masini cu reputatie fiabila care incep o "perioada opel".... peugeot a trecut cred la milimetru pe langa asta. Noroc de asocierea cu toyota...
Parerea mea ca fiat nu e intr-o situatie fara iesire. Au ingineri buni (fiat mai inseamna si ferrari, si iveco, si fiat-hitachi, asa ca sunt convins ca pot proiecta un amortizor sau un geam electric de calitate), insa subcontractori de calitate proasta. Asta se poate schimba usor, chiar peste noapte, pentru ca intre subcontractori exista o concurenta destul de puternica.
Iulian HondaFan
argumentul cu F1 si ferrari este lipsit de pertinenta zic eu. Un Stilo sau un Punto au 0 ZERO piese comune cu o masina F1 Ferrari. dupa cum si un Civic are 0 zero in comun cu o masina F1 Honda.

excelenta tehnica din F1 nu se regaseste in alte produse FIAT si pana si Alfa Romeo, care face masini f. bune ca performante si manevrabilitate, se confrunta cu probleme de fiabilitate maricele.

galceava mea nu este cu performantele masinilor FIAT (sincer sa fiu nici nu am condus vreunul vreodata) ci cu FIABILITATEA lor. Daca sunt mai putin fiabile nu inseamna ca sunt indezirabile complet, ci doar ca mergi la noroc, ai 80-90% sanse sa nimeresti o masina buna. daca nu ai noroc e bine sa pui cateva mii de euro deoparte ca sa platesti reparatii ( din fericire FIAT ia o parte din risc oferind garantii mai mari la masinile noi, deci poti fi acoperit).

Daca vrei sa ai 97-98% sanse sa nu duci masina in service decat pentru revizii mergi pe Toyota, Honda sau Mazda. Oricum la motoare pe benzina de si peste 1.4l Toyota si Honda nu au rival ca rafinament si raport putere/consum. la cele de mic litraj Suzuki, Mitsubishi si Fiat stau bine pe hartie, desi eu as prefera oricand un Yaris, Colt sau Jazz unui Punto, 206, Fabia/Polo sau Clio.

la diesele e clar ca as prefera o marca europeana si Fiat ar putea veni in discutie aici, desi PSA si VW ar avea oferte la fel de performante si eu as zice cu riscuri mai mici de fiabilitate.

Eu sunt de acord ca VW e la coada fiabilitatii, dar Golful GTI ca produs este deasupra ofertelor similare japoneze in banii respectivi si de aceea l-am ales chiar cu riscul de a ajunge cu el in service mai des ( so far so good, though).

admitand ca o marca auto are probleme de fiabilitate nu inseamna ca neaparat produsele sale sunt "junk", dar inseamna ca producatorul isi cam da cu stangul in dreptul sau ca gandeste "lasa ca merge si asa".

Toyota si Honda sunt extrem de eficiente ca si companii si scot si produse de calitate ca urmare. faptul ca sunt in continua crestere si expansiune de 30 de ani dovedeste ca sunt f. buni la ceea ce fac si nu cred ca exista multi posesori de Toyota sau Honda care sunt dezamagiti de masinile lor. in statisticile USA care se uita la cati posesori ai unei marci cumpara urmatoarea masina de la aceeasi marca cele 2 sunt de asemenea in frunte cu numere in 60-70%. Asta inseamna ca cine a apucat sa aiba o Toyota sau Honda ramane cu ei. Eu sunt extrem de multumit de Civic pe care il consider o afacere mai buna decat GTI-ul, deci sunt f. inclinat sa mai cumpar Honde de acum incolo...

statisticile date ca exemplu dovedesc ca posesorii de FIAT nu sunt nici pe departe la fel de multumiti comparativ cu cei de mai sus.

Dixit.
James Kilowatt
Ceea ce spui ma face sa ma repet.... as vrea sa vad date pe componente, nu povesti de la proprietari. Cat la suta din motoare pica, cat la suta din amortizoare, din electronica... nu ce spun gospodinele la un sondaj telefonic. Pai daca o blonda isi ia un Fiat si toti colegii ei o freaca la cap c-a luat un junk cred si eu ca e nemultumita laugh.gif
Romanii par multumiti de Adrian Nastase. E asta un criteriu de calitate? laugh.gif Masele de europeni se pricep la masini mai putin decat se pricep romanii la politica. laugh.gif Si sunt la fel de influentabili
G e o r g e
:shock:
daca scrie fiat pe un ferrari inseamna ca fiat este masina ?

pai mai nene , in conditiile astea subaru este king of the road laugh.gif

doar castiga cam tot la WRC. el si peugeotul, pardon .
James Kilowatt
Pai subaru chiar sunt meseriasi... si au fost de cand cand s-au apucat sa faca masini, au preferat calitatea in locul cantitatii. Jos cu palaria pentru ei laugh.gif Insa n-au fost niciodata in topuri ale preferintelor poporului smile.gif
madalina
MR, trebuie sa te uiti la criteriile aplicate. Unii tin cont de mai multe crieterii 9numarul de vizite in service, costuri, gradul de multumire, etc), altii doar intreaba proprietarii actde multumiti sunt, altii merg strict pe probleme tehnice aparute dupa X numar de ani.

iti dai seama ca cine face un asemenea studiu nu aplica un chestioar cu o singura intrebare:
cate de multumit sunteti de masina dvs:
1. f multumit
2.multumit
3.nici multumit, nici nemultumit
4.nemultumit
5 foarte nemultumit.

Sunt prezentate rezultatele simplificate.

Eu am lucrat pe monitorizare de presa si munca a 10 oameni in 2 luni se sintetiza pe 3-4 coli A$. Parea foarte superficial, dar in baza noastra de date, erau zeci de mii de date si de codificari.
James Kilowatt
Pai exact criteriile alea voiam sa le vad! Nu doar rezultatele finale. Ci si felul in care au fost obtinute.
Iulian HondaFan
contacteaza JDPowers Europe sau reliabilityindex.co.uk.

totusi eu as da credit si concluziilor, pt. ca aceste lucruri sunt verificate si producatorii privesc aceste studii cu seriozitate. cum se explica rational ca in covarsitoarea majoritate a acestor studii de cel putin 5-6 ani de zile, de pe toate continentele numele marcilor japoneze apar in mod constant in frunte? Pot ei sa plateasca chiar pe toata lumea? si GM sau Fiat nu pot sa angajeze si ei pe cineva sa ii scoata in frunte? GM a fost zeci de ani cea mai puternica si mai bogata companie din lume. nu puteau sa-si traga si ei o companie care sa le faca studii favorabile? Din actiunile GM si Ford in ultimii 4-5 ani eu trag concluzia ca si ei sunt convinsi ca au probleme si incearca sa le rezolve ( ambele companii au adoptat multe elemente ale modului de productie al Honda si Toyota) si nu dau vina pe arbitru ca e partinitor.

un alt exemplu: VW of America a recunoscut oficial problemele de fiabilitate si, desi au spus ca masinile lor au numai probleme punctuale, au spus ca lucreaza la remedierea problemelor. dar nici un moment nimeni nu a indraznit sa conteste aceste rezultate.

trebuie sa adaug ca GM si Ford sunt clienti importanti ai JDPowers comandand anual studii de marketing de milioane de dolari. Asta desi masinile lor sunt in continuare cotate mai prost decat cele japoneze in fiecare versiune a studiilor de satisfactie. O firma de asemenea marime, si mai ales una producatoare de studii de piata este ZERO fara credibilitate. De aceea nu cred ca si-ar permite sa manareasca rezultatele. sunt sigur ca JDPowers ofera rezultate amanuntite producatorilor auto care comisioneaza aceste studii dar probabil au si clauze de confidentialitate in care rezultatele in detaliu nu pot fi divulgate catre terte parti sau facute public.

orice statistica are lipsurile ei, dar cum e si cu statisticile de la alegeri ( pe care multi le contesta si in final rezultatele votului sunt f aproape de predictiile statisticienilor) ele reflecta realitatea cu un grad de acuratete multumitor.

Daca poti face un caz ca Toyota nu e prima ci poate Mazda e prima, diferenta dintre Toyota si Fiat sau VW este prea mare ca sa fie o eroare statistica, si cum chestia se intampla in studiu dupa studiu si pe piete diferite, eu as fi f. circumspect cu privire la anumite marci. si cred ca sansele sunt mult mai mult in favoarea mea ca studiile sa aiba dreptate decat ar fi in favoarea lui Vasile ca ele sa fie pe dos.

In final satisfactia clientului este cea care conteaza, daca MR sau Vasile isi iau Fiat, vor fi multumiti de masina, chiar daca vor da mai des pe la service, si se duc peste 3-5 si cumpara altul atunci totul e bine. dar majoritatea clientilor occidentali dintr-un motiv sau altul sunt mai multumiti de Corolla decat de Stilus, si nu cred ca asta e pt. ca proprietarilor de Stilus le spun colegii de serviciu ca au masina proasta.

Eu as tine cont de aceste studii, nu in mod absolut, dar eu nu vad ce ofera mai mult un Stilo pe benzina decat un Civic sau o Corolla ca sa nu conteze f. mult perspectiva de fiabilitate. Ah, cand ne uitam si la dotari, pret, costul reviziilor, costul asigurarii atunci lucrurile s-ar putea la un moment dat si pe o anumita piata sa fie mai atragatoare pt. Stilo.

Ex. in Ro, probabil ca Megane 2 este cea mai buna alegere in segment la ora asta, nu pt. ca e o masina mai buna decat altele dar pt. ca e mai ieftin de achizitionat si intretinut.
James Kilowatt
Nu ma intelege gresit. Nu am spus ca e gresit sau rau intentionat clasamentul ala. Am spus ca vreau exact sa stiu ce si cum s-a luat in considerare.

De exemplu in revistele franceze e plin de "versus-uri". Peugeot vs Ford. Franceza vs Italiana sau Japoneza. Unde e vorba de cifre, puteri, consumuri etc datele sunt date. Insa mai apar o groaza de crieterii subiective in plus, gen confort sau design care ar trebui sa fie lasate la alegerea cumparatorului, care nu are intotdeauna acelasi gusturi cu jurnalistul. Plus ca mai apar cu o pondere destul de mare factori care nu intereseaza pe toata lumea. De exemplu, pretul de revanzare. Aici in mod constant masinile frantuzesti au punctaj maxim si cele italiene (sau coreene sau chiar japoneze) mai putin de jumatate, desi de mult masinile japoneze nu mai sunt ieftine la mana a doua. Practic, desi la fiecare din aspectele importante japoneza e cu o idee peste frantuzoaica, la sfarsit frantuzoaica iese mai tare. Am vazut asta la un versus R Modus vs Opel Zafira vs Fiat Ideea. Modusul era cel mai pacalit, si ca performante, si ca aspectul practic, insa a avut 10 din 10 la revanzare, Opelul 6 din 10 iar fiatul 4 din 10, si in final a castigat Modus la diferenta de un punct. De unde se stie de pe acum cum se va revinde Modus? E lansat pe piata doar de cateva luni.
Daca citesti doar rezultatul si nu tot articolul, poti sa iei plasa....

Stilo si Corolla sunt identice ca dimensiuni. Daca ar fi sa aleg intre cele doua, pe benzina as lua corolla, iar diesel Stilo. Cei 35CP prea tentanti pentru mine personal si as risca cu fiabilitatea.
Vasile26083
Normal, in revistele din franta masinile frantuzesti sunt cele mai tari.
In revistele nemtesti masinile nemtesti sunt cele mai tari.
In revistele italiene masinile italene sunt cele mai tari.

In clasamentele "independente" cele mai tari sunt cele ce dau banu mai gros adica japonezele.

Cu alte cuvinte ai de unde alege. :cheers:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.