Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Roti - jante&anvelope
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Cauciucuri/Roti
Pages: 1, 2, 3, 4
eugen32333
Este indicat sa le umfli la valoarea indicata de producatorul masinii. Daca le umfli prea tare scade suprafata de contact cu solul si implicit scade aderenta si creste instabilitatea laterala. Mai mult, toate gropile le preiei direct in bucsaraie care va ceda mai repede.

Am umflat cauciucurile la o pompa defecta la Petrom si mi-a bagat 3 atm in loc de 2.2. Am plecat la drum lung si simteam si cele mai mici pietricele iar la viraje trebuia sa reduc viteza pentru ca nu puteam controla prea bine masina.
CRG
Subscriu la ce a zis Eugen. Cand mi-au dat-o de noua, toate rotile aveau 3.3 din fabrica. n-am stiut, am mers vreo 400 km cu ele asa. N-a fost o experienta prea stralucita. Daca era drum cu pietricele, zgomotul interior era enervant. iar suspensia era mult prea tare pentru rinichii mei. iar pe termen lung, automat se duce mai repede suspensia, la drumurile "care este".
Watcher
Florin: ce recomanda producatorul masinii este scris in general pe usa stanga, undeva, sau pe laterala scaun ului, in functie de masina. Dar ca regula de baza vei gasi un sticker cu informatii pe undeva pe acolo: montantul B pe stanga, profilul usii, etc. Sau in cartea tehnica wink.gif
bogdan47077
a doua serie de cifre reprezinta procent din prima! asa cum fiecare litera de la sfarsitul denumirii reprezinta vit max a cauciucului!! R inseamna Radial..asta nu are legatura cu viteza, ci cu constructia...dar asta e intre cifre..
James Kilowatt
Eu am mai multa incredere in ce recomanda producatorii de pneuri. Ei sunt cei care le proiecteaza si testeaza, nu cei de masini. Ei fac designul, ei fac testele... producatorii de masini stabilesc doar performantele (aderenta, zgomot si perioada de viata in general) pneului, nu si presiunea sau alte date la care trebuie sa functioneze.

In plus, de cand au fost scrise specificatiile in cartea masinii au mai aparut pneuri noi de care fabricantii nu aveau habar smile.gif Ca nu toti avem masini din 2005.

Eu am avut dintotdeauna pneuri de kko (montana, barum, fulda) si le-am tinut la 2.4 fara probleme inca de cand aveam moskwich.
O sa urc fata la 2.6 - 2.8m, Iulian are dreptate, botul e mai greu. Prefer economia in locul confortului....
Iulian HondaFan
singura chestie e sa lasi o margine de eroare mai ales vara. ex. daca max anvelopa tolereaza 3 atm nu sari mai mult de 2.5-2.7.

se recomanda sa nu umfli decat pana la 80-90% din presiunea maxima a anvelopei. daca masina e insa f. usoara daca le umfli prea tare pata de contact va fi pe mijlocul anvelopei si cum spuneam se va toci neuniform numai pe mijloc si cum bine ziceau Eugen si CRG vei avea si mai putina stabilitate laterala. de aceea e bie sa stii si ce recomanda producatorul masinii ca sa nu te duci mult prea in sus fata de acele valori.
James Kilowatt
Cand mergi, oricum pneurile se incalzesc si presiunea creste sensibil fata de cea cu care ai umflat-o la rece, chiar si pe ploaie. Eu pe verificate ajung de la 2.2 la 2.6-2.7 bari la mers pe autostrada, masurat cu acelasi manometru.

In plus, pata de contact depinde si de rigiditatea pneurilor. Pneurile cu pretentii gen Michelin, Pirrelli sau Goodyear pot merge si complet dezumflate pana oboseste materialul si cedeaza complet, nu ca cele pacalite ca ale mele. Probabil ca sa am aceeasi pata de contact ca un michelin tre' sa bag jumatate de bar in plus. La ochiometru am vazut ca goodyearurile lui taica-miu, la 1.8 bari par mai umflate decat barumurile mele la 2.4....

Apropo de uzura, aici intr-adevar e ceva cam neclar. Daca presiunea pneurilor e recomandata de fabricantul pneurilor, iar geometria rotilor de fabricantul masinilor, atunci cum poti avea reglajul perfect? Folosind doar marca si modelul de pneu recomandat de constructor?
Reglajul il faci cu pneul umflat la cat il tii tu in mod normal, sau la cat scrie in cartea masinii?
madalina
Eu vreau ceva pe 15-16, care sa fie si estetic placute si potrivite cu asini, dar sa si reziste pe drumurile romanesti. Sa nu ma trezesc ca prima groapa luate cu ele inseamna indoirea jantei.
James Kilowatt
Yarisul are dimensiunea intre prezoane 100mm, ca cele europene sau 113 (parca) ca cele asiatice?
HalbaSus
QUOTE(madalina)
Eu vreau ceva pe 15-16, care sa fie si estetic placute si potrivite cu asini, dar sa si reziste pe drumurile romanesti. Sa nu ma trezesc ca prima groapa luate cu ele inseamna indoirea jantei.


Jantele din aluminiu nu se prea indoaie... foarte rar... adica trebuie sa dai serios in groapa sa se indoaie... partea proasta e ca la impacte extrem de violente se pot sparge respectiv "ciobi"... dar exista si pt astea ateliere de rectificat (nu foarte ieftine in general) dar oricum ideea e ca se pot repara (cele de otel se putea repara chiar mai usor uneori dar rareori se oboseste cineva pt o janta de otel avand in vedere ca reparatul ar costa cam cat una noua).
Skywalker
Nu ma stiu nici la fizica nici la roti de masina dar ce am aflat este ca daca ai un motor puternic ceva peste 140CP - pana la cat incape chiar nu mai conteaza roata. Roata conteaza doar daca vrei sa te "bagi" la competitii auto inde iti calculeaza timpii la sutimi de sec in rest dai TALPA. Este normal ca daca pui o roata mai mare sa ai si o vit ceva mai mare .
A si mai ceva eu am observat ca totul se testeaza practic - nu pe hartie - KAMIKADZE frate.
Eu am pe Renault-ul meu asa 195/50/15 si ma scutura de ma ia dracu' - da nu le schimb, poate totusi voi trece la 195/60/15 (cand o sa am si banii)
Iulian HondaFan
repet: diametrul rotii nu are de a face cu viteza maxima si doar minim cu acceleratia/reprizele. chiar daca roata e mai mare nu se va invarti la aceeasi turatie cu o roata mai mica din motive de cuplu motor. pt. fiecare ansamblu motor + transmisie exista o plaja limitata de dimensiuni optime ale rotilor. daca sunt prea mici sau prea mari atunci vor fi probleme, in interiorul plajei respective diferentele date de diametru sunt neglijabile.

off-topic & @Cosmin Cliosport:
hmm, 127kW= 170CP... trebuie ca ai motor turbo pe Clio-ul tau sport. varianta Williams este/a fost extrem de reusita la performante dinamice la vremea ei... intrebarea mea este cati km ai cu ea si daca a trebuit sa schimbi turbina deja ( ma gandesc ca de 9 ani trebuie sa fi sarit de 200.000km).
Skywalker
Acum are 170.000 Km parcursi dar vad ca motorul inca trage foarte bine eu in afara conduc cam 150 Km/h, 170km/h la depasiri.
Iulian HondaFan
mea culpa... nu ai motor turbo, e chiar un motor normal aspirat. asta e de-a dreptul honda-esque... Honda facea insa din 1988 un 1.8l cu 180CP...

oricum masina este super, chiar asa "batranica"...
Henry90720
Ce marca de jante si ce marca de cauciucuri de vara imi recomandati pentru urmatoarele dimensiuni:
jante: 6,5x16
cauciucuri: 205/55 R16 ?
DORU
Dimensiunile date de tine sunt cele ideale !

Pt jante iti recomand sa alegi modelul de fabrica sau o marca renumita, achizitionata de afara, e mai ieftin.

Pt anvelope...Mergi pe Pirelli, GoodYear, Michelin.
CRG
imi pare rau ca nu am niste poze sa-ti arat la a mea. Iti recomand cu mare caldura AEZ wave ca si jante (doar ca ale mele sunt pe 7J, nu 6.5). Sunt super "ochioase" smile.gif si arat mult mai bine in realitate decat pozele de pe net. De ce? Pentru ca a lor culoare este un crom putin inchis, care da senzatia de frane forjate.

Iar ca si gume, Goodyear eagle f1 gs-d3. Sunt tari de tot. Uita-te si si pe tirerack.com ca sa te convingi.

iar bugetul: 500 roni janta, 300-350 roni guma.
Henry90720
Multumesc pentru informatii.
Ptr. CRG: Si eu m-am gandit la Good Year Eagle F1 ...
In privinta jantelor, credeti ca as putea incerca jante 7x16 in loc de 6,5x16?
HalbaSus
Desigur... depinde ce gume vrei sa pui pe el... iata ce poti pune pe 6.5 si 7:
marime / latime minima / latime maxima
6.5" / 195 / 235
7" / 195 / 245

Cu alte cuvinte are sens sa-ti pui jante de 7" doar daca vrei sa pui gume de 245.
Henry90720
M-am gandit ca voi gasi mai usor modele interesante de jante de dimensiunea 7x16. Dupa cate am observat, jantele 6,5x16 sunt destul de rare.
Cauciucurile vor fi 205/55 R16.
AZAZEL
QUOTE(CRG)
Iar ca si gume, Goodyear eagle f1 gs-d3. Sunt tari de tot. Uita-te si si pe tirerack.com ca sa te convingi.

iar bugetul: 500 roni janta, 300-350 roni guma.


CRG, unde ai vazut un pret asa bun la aceste anvelope.
vrea cineva sa-si ia si, din cautate a ajuns la noi pe forum si m-a pus sa intreb
DORU
AZAZEL, n-o lua personal, dar nu ma pot abtine sa fac o gluma: vezi ca s-au inversat cifrele la nr total de mesaje al tau pe msini.ro ! biggrin.gif blush.gif
Luka
Pe dimensiunile astea de anvelope, as recomanda si Continental PremiumContact. Eu d-astea am pe Laguna si pot spune ca se comporta foarte bine, atat ca si franare, cat si la nivel zgomot.
Singura problema pe care am observat-o este la acvaplanare (nu rulare pe ud).
CRG
sa mearga pe forumul asta si sa intrebe pe gb_AutoExpert. El le-a gasit cu 1288 4 bucati. Eu am dat 1436 roni pe ele sad.gif

http://forum.clubmazda.ro/viewtopic.php?t=116
cavalyere
Am schimbat la masinuta papuci si in loc de R13 165/65 am pus R14 185/60, am castigat stabilitate, dar am pierdut la demaraj din cauza fortei de frecare. Acum am o nelemurire cum e cu kilometrajul arata in + sau - si cu cat aproximativ.
Mariustom
Am mutat eu postul aici unde, dacă veți citi mesajele, veți afla și răspunsul blush.gif

Baftă :wave:
Bogdan104277
Teoretic se pot pune jante de 16 in locul celor de 14 dar trebuie avute in vedere o multime de aspecte:
- cauciucurile - un exemplu ar ajuta cel mai mult trecerea de la 175/70R14 la 195/50R16 - trebuie sa puna unele cu latime cu minim 20 mm mai late - 195 in loc de 175, dupa aceeea trebuie sa modific si raportul de aspect adica sa treaca de la raport de aspect 70 la 50. In felul acesta pastreaza performantele dinamice nealterate;
- confortul - prin reducerea profilului anvelopei se pierde din confort - cauciucul in sine nu mai asigura aceeasi amortizare ci devine mult mai rigid;
- aspectul - are foarte mult de castigat;
- uzura elemetelor de suspensie si directie - creste foarte mult pentru ca nivelul solicitarilor la care vor fi supuse creste datorita reducerii efectului de amortizare a cauciucului cu profil inalt;
- consum - mai mare;
- constructive - este posibil ca o roata de dimensiunile respective (mai lata) sa nu permita bracarea completa a rotilor sau daca o permite sa apara in anumite conditii particulare frecari ale cauciucurilor de caroserie;
- stabilitate - imbunatatita/inrautatita - depinde de "offset"-ul jantei;
- raspuns la comenzile volanului - la fel influientate de "offset"-ul jantelor.

Si GROPILE trebuie avute in vedere.

Ca astea ar fi in mare aspectele care trebuie analizate
Bogdan104277
Pentru Cavaliere:

Era bine sa pui 185/50R14 - ere o diferenta in minust de 0.75% - castigai la demaraj.
Cu anvelopele pe care le-ai pus ai o diferenta de aproximativ 6% in plus fata de gumepe vechi, de aici pierderea la accelerare.
AZAZEL
aveti idee cine este producatorul jantelor de aliaj de pe opel astra clasic?

opelul astra classic(G) are un model de jante de 15 inch arhicunoscut care practic echipeaza 95 % din toate astrele classic cu jante de aliaj.

iar daca nu stiti, macar dati o sugestie pt cele mai bune jante ieftine de dimensiunea 15 inch cu 6 latime.
petre 1
Am si eu o intrebare: cei care stiu locuri(magazine)in care se vand jante noi au chiar si second dar in stare exceptionala spuneti-mi si mie va rog pe unde sunt.Nu ma intereseaza cele de pe net.ma refer strict la cele din Bucuresti.
slick99
salut, imi puteti spune si mie un magazin de cauciucuri de pe net la care ati comandat si ati fost multumiti? pt a nu face reclama, dati-mi va rog un pm
paula_mircescu
nu stiu de comanda pe net,dar pe viu stiu un service echipat bine de tot in bucuresti pe barbau vacarescu. gata, nu zic mai multe smile.gif).
apropo, nu va simtiti ciudat sa comandati piese de masina pe internet?
eduardmanole
eu sunt extrem de ocupat si comenzile on-line ma salveaza mereu. ai si tu dreptate, e ciudat sa comanzi chestii de genu pe net, dar iti dai seama ca nu mergi pe un site fantoma. intri si tu la unii de care auzi. de exemplu, iei service u asta de care zici si vezi daca au si posibilitatea asta, daca da, e perfect. nu are cum sa te traga in piept daca sunt asa cunoscuti. pana una alta, ajungi tu intr-o zi la ei in persoana si iti rezolvi problemele. am inteles ca exista program prelungit acum mai peste tot..
paula_mircescu
aha, da ai dreptate cu onlineul, te scoate din multe drumuri aiurea. Dar totusi - jante si roti sa cumperi pe net…hm, sunt sceptica in continuare.plus ca vorba ta, le cumpar, dar tot ajung al ei sa le montez smile.gif

apropos de service de roti, am gasit unul pe chitila 47 mi se pare. E mi ieftin decat unul ultra-urban. E drpet, nici prea prezentabil. Dar merge!
mike.omega
Problema:
C3-ul are jante de tabla 4x108, 5.5J, ET 24 R14 cu anvelope 175/65 R14.
Vrem sa luam un set de jante pentru (viitoarele) roti de iarna. Si am gasit pe net de vanzare 4X108, 5,5J, H2, ET 47,5, R14.

Conforum site-ului http://www.vanzarianvelope.ro/Dimensiuni-Jante-157/more.htm H2 inseamna profilul jantei si nu pare de luat in seama prea tare smile.gif Dar daca difeta ET-ul, cat de mult conteaza?

Am introdus datele si aici http://www.rimsntires.com/specs.jsp iar rezultatul ar fi cel atasat.

Pareri?!

PS: jantele le vinde cineva din tara deci nu se prea pot proba pe masina wink.gif
Seri
Cu un ET mai mare ar putea atinge in contra-aripa cand virezi maxim sau in arcuri, dar sigur tolerantele sunt mai mari de 2 cm.
Comportamentul dinamic al masinii nu va avea de suferit, avand in vedere ca vorbim despre un C3.
Nici componentele de suspensie (bucsi, brate) nu o sa fie mai solicitate, asa cum ar fi in cazul unui ET mai mic.
mike.omega
Aha. In mod normal nu ar trebui sa atinga. O sa incerc sa caut prin CT jante intocmai ca sa nu-mi bat capul prea tare smile.gif
mike.omega
Am gasit 4 jante cu ET34 si cu anvelope Kormoran Snowpro B2 185/65 R14 la 500 ron, luat, urmeaza a fi reconditionate jantele si sa vina 1 nov. thumbsup.gif
navajo
Mike, ce jante ai pe Nubira?

Pt cei strofocati de cheltuiala anvelopelor de iarna, puteti sa va cumparati petice de cauciuc care se lipesc pe anvelope si indica faptul ca sunt anvelope de iarna. Inselatoria romanului e fara margini!
mike.omega
Huh?! Jantele le-am luat ptr. C3, maine vreau sa vad cum s-a uscat vopseaua ca sa stiu daca mai dau o mana sau le las asa biggrin.gif

La Nubira sunt jante R14 5.5J, 4x100 cu ET49. Gasesti la Opel oricand whistling.gif

PS: aia cu peticele e culmea!
navajo
Credeam ca ai pe 15. Parca ma bate gandul sa iau un set pe 15 dar nu se prea gasesc.

QUOTE
PS: aia cu peticele e culmea!

Uita-te pe okazii.

mike.omega
De tabla? N-ai cum sa nu gasesti smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.