Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Costul benzinei dupa 100000 km parcursi
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
Pages: 1, 2, 3
dinpoplaca

Poate o sa ajute pe cineva in decizia cumparari unei masini.


Costul benzinei dupa 100000 km parcursi

Daca benzina e 1.5 fiecare litru in plus de consum te costa 1500
Daca benzina e 2 fiecare litru in plus de consum te costa 2000


La pretul de 1.5/litru si dupa 100000 km condusi --------------- La pretul de 2/litru si dupa 100000 km condusi

La un consum de 4 l/100km platesti 6000 ----------------------- La un consum de 4 l/100km platesti 8000
La un consum de 5 l/100km platesti 7500 ----------------------- La un consum de 6 l/100km platesti 12000
La un consum de 7 l/100km platesti 10500 ---------------------- La un consum de 7 l/100km platesti 14000
La un consum de 8 l/100km platesti 12000 ---------------------- La un consum de 8 l/100km platesti 16000
La un consum de 9 l/100km platesti 13500 ---------------------- La un consum de 9 l/100km platesti 18000
La un consum de 10 l/100km platesti 15000 --------------------- La un consum de 10 l/100km platesti 20000


mike.omega
blink.gif Si relevanta ar fi ca?!
La noi pretul combustibililor creste foarte mult si pana ajungi sa faci acei 100k de km risti sa platesti si dublu pentru 1L de orice ar fi el.

dinpoplaca
Poti as adaugi la pretul masini la pretul benzinei dupa 100000 km, ca sa afli costul total dupa 100000 km sau 200000 km, si sa vezi daca e mai bine sa cumperi o masina putin mai ieftina, sau o masina cu consum mai mic dar poate mai scumpa.
mike.omega
Pai da! Dar cand si unde faci acei 100k de km?! In majoritatea cazurilor vorbim de masini folosite in interesul propiu si personal, deci de placere. Nu vorbim de utilitare, taxiuri sau alte categorii care parcurg distante mari in perioade relativ scurte.

Plus ca repet! Acum 3 ani benzina si motorina erau la 60% din pretul de azi. Cum putem noi prevede o majorare a pretului carburantilor pe viitor?

Pe de alta parte, combustibilul nu este singurul cost al unei masini.
former_ozz
Dar si confortul si placerea merita niste bani, dupa cum considera fiecare. Daca nu simti diferenta, e chiar o prsotie sa consumi prea mult.

Apoi conteaza in cit timp faci aia 100,000km. Eu conduc binisor mai mult ca media si abia ii fac in 3 ani, si 2000-3000 in plus pe 3 ani nu ma dranjeaza asa tare, daca i-as face in 6 chiar n-ar mai conta.
Tinind cont ca totusi petrec citeva ore pe zi conducind, e important sa fie cit de cit placut. Altii dau mai mult de atit pe cablu (de care n-am) sau abonament de date la smartphone (de care iar n-am), sau pe bautura si restaurante, pentru ca asta are valoare pemntru ei, pentru altii are valoare macar un minim de placere a condusului. Atit cit se mai poate in epoca autostrazilor aglomerate si a politei omniprezente si in tara unde limita de viteza e facuta pentru aglomeratie.
Diesel
Deocamdata pe noi ne costa ~1.3 litrul de combustibil.

Daca vrei neaparat sa faci economie, iei o Dacie 1310 din targ cu 1000, mai bagi 1000 in ea ca sa mearga bine (frane, roti si centuri pretensionate) si iti mai raman o gramada de bani sa dai pe benzina. Nu ii faci asigurare Casco, pentru ca nu merita, iar restul cheltuielilor sunt la nivelul unei masini normale sau mai mici.

Nu inteleg ce vrei de la noi. Sa ne cumparam toti Prius incepand de maine? In ultima vreme chiar au fost destule subiecte deschise in care utilizatorii cer sfaturi asupra unei achizitii. Uita-te pe aria Versus sa vezi cerintele lor si bugetele de achizitie. Nimeni nu planuieste sa parcurga mai mult de 20000km pe an si oricum prefera sa mute o parte din costuri in viitor, doar e mai interesant sa traiesti pe credit.

PS: cat costa inlocuirea bateriilor la Prius si la ce intervale se face?
dinpoplaca
QUOTE (Diesel @ May 11 2011, 10:44 AM) *
PS: cat costa inlocuirea bateriilor la Prius si la ce intervale se face?

NU se face de loc tina pe toate viatza masini (putem muta discuitia asta la prius III)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aici nu e vorba de prius si doar de calcule matematice, de ex golf diesel sau golf pe benzina, golf pe benzina sau yaris diesel.Si doar calcule despre cum consumul masini afecteaza pretzul masini in timp.
Am vrut doar sa vada oamenii cat de mult consumul unei masini adauga la pretzul ei dupa un anumit timp.

.
Diesel
In cazul meu, costurile cu combustibilul sunt 60-65% din total, pentru ca beneficiez de niste reduceri substantiale la asigurari, tin masina in fata curtii si o spal rar. Dar in mod normal se apropie de 50%.

Planuiesc sa ajung la 100 000km cand masina implineste 6 ani, daca nu ne vom desparti intre timp. Acum as vrea sa compar acum valorile propuse de tine... diferentele de consum, dar incepem sa invartim prea multe variabile incerte. In ultimii 6 ani pretul benzinei in Romania s-a dublat, insa au fost niste vremuri tulburi. Peste 6 ani e posibil sa fie 2.3 sau e posibil sa fie 1.8. La fel de bine, peste 6 ani Romania va termina constructia sistemului de autostrazi si as putea sa merg Constanta - Timisoara cu 90km/h in spatele unui tir consumand 5%, in loc de 7-8% cat e acum.

Exista persoane care folosesc masina doar in oras, fac 10 000km pe an, consuma 10% si poate ca tin masina 10 ani. In cazul lor cheltuielile cu combustibilul scad sub 40% din total. Cei 20000 pe 10 ani din calculul tau inseamna 2000 pe an, ceea ce reprezinta o valoare infima, absolut suportabila, un premium platit pentru confort si siguranta.
Lucian107416
Diesel, ai totusi certitudinea ca pretul benzinei nu va scadea decat de forma. Poti conta pe asta in calculele tale de "best case scenario" biggrin.gif
G e o r g e
sa va explic si rationamentul meu. cand un prius costa cat un STI (SH amandoua) iar in 20 de ani oricum dispar masinile ucm le cunoastem noi azi ... ce alegem ?

pai sa fim ignoranti si cool , sa ni se zica metrosexuali si sa dam bine in poze wink.gif
dinpoplaca
QUOTE (G e o r g e @ May 11 2011, 05:05 PM) *
sa va explic si rationamentul meu. cand un prius costa cat un STI (SH amandoua) iar in 20 de ani oricum dispar masinile ucm le cunoastem noi azi ... ce alegem ?

pai sa fim ignoranti si cool , sa ni se zica metrosexuali si sa dam bine in poze wink.gif

cica george e ADMINISTRATOR..... eu ii spun ca aici vorbim de calcule si nu de prius iar el vine tot cu priusul.... nu puteti sa-l opriti careva si sa stergeti posturile cu prius de aici?
James Kilowatt
Eu mi-am facut alta calcul. La cat merg eu (in jur de 20kkm anual), benzina reprezinta cam 35% din pretul de exploatare al masinii. Restul inseamna asigurare + taxe+, devalorizare, revizii

Majoritatea masinilor se devalorizeaza aprox 10-11%/an aici. In cazul meu, 2400
1700 asigurarea
240 taxa de drum
Revizie 30.000km care costa aprox 400, deci 250/20.000km.

Am facut in jur de 20.000km/anual, consumul mediu pana acum e 8l/100km (merg preponderent extraurban) iar benzina 1.5L, deci 2400/an benzina.

In plus, daca merg mai putin (ceea ce e destul de probabil sa se intample) ponderea benzinei scade si mai mult, iar cea a cheltuielilor fixe creste. Pentru mine o masina cu 30% mai economica nu-mi aduce decat 10% scadere de pret/km, insa cu conditia sa coste la fel de mult, sa fie la fel de ieftin de asigurat, etc. Priusul (sau superbul diesel) la echipare echivalenta ar fi fost sensibil mai scumpe, superbul diesel in plus avand motor mai mare e si mai scump de asigurat, si prin urmare, ioc economie, cand vine factura la asigurari sau cand o vand, se duce tot ce-am castigat la pompa...
former_ozz
Forumul asta e de pasionati de masini, sau macar pentru cei carora le plac masinile. Pasiunea si hobbyul in orice domeniu nu tin cont de preturi si calcule. Daca scopul tau in viata e sa ai masina care te va costa cel mai ieftin in urmatorii 10 ani, e ok, dar nu cred ca are legatura cu ce vor altii smile.gif.
Daca te uiti putin mai sus ai sa vezi de exemplu ca a fost o excursie pe un circuit.... unii au facut mii de km pentru asta. Cum bagi circuitele astea la minimizarea costurilor? Ce timp scoti cu un prius pe un tur?

PS: topic cu diesel vs. benzina mai este. Dieselul are intretinerea mai scumpa si pretul initial mai mare, deci daca nu conduci suficient de mult nu merita.
mike.omega
QUOTE (dinpoplaca @ May 11 2011, 06:11 PM) *
QUOTE (G e o r g e @ May 11 2011, 05:05 PM) *
sa va explic si rationamentul meu. cand un prius costa cat un STI (SH amandoua) iar in 20 de ani oricum dispar masinile ucm le cunoastem noi azi ... ce alegem ?

pai sa fim ignoranti si cool , sa ni se zica metrosexuali si sa dam bine in poze wink.gif

cica george e ADMINISTRATOR..... eu ii spun ca aici vorbim de calcule si nu de prius iar el vine tot cu priusul.... nu puteti sa-l opriti careva si sa stergeti posturile cu prius de aici?


Eu iti recomand prieteneste sa te uiti in propria ograda intai si abia apoi sa arunci cu pietre la vecini wink.gif
dinpoplaca
Ca sa nu mai credeti ca fac figuri uite aici o comparatie intre 4 masini noi:

Toyota Prius $22400.00
Honda Insight $22240.00
Golf Diesel $25395.00
Hyunday elantra $17945.00

La preturile astea nici nu atrebuit sa mai adaug avantajul consumului mai mic si intrtinerea mai mare; exceptie facand Hyunday Elantra


siiteul cu comparatia e kbb.com
Click to view attachment

Click to view attachment
T u d o r
Eu recunosc sincer ca habar n-am cat am costurile la masina. Nici cat e devalorizarea, nici cat reprezinta benzina din total. Viata mea e suficient de stresanta si fara calculele astea. Iar sa-mi fac un scop in viata din a salva 2-3 firfirei pe zi... thanks but no thanks. smile.gif

Prefer sa imi ocup timpul liber si atentia cu ceva care sa-mi faca placere. Am destule motive sa-mi leg funia de gat si fara sa ma carpanosesc sa mananc in pateu in loc de o pizza sau sa caut "colegi cu economie". Viata e mai buna cand nu ti-o strici cu acest mod de a o vedea.
Diesel
Daca vrei consum redus si poluare scazuta iei Golf cu 1.2TSI, nu TDI.

Aici e Masini.RO. Nu e nici masini.com, nici masini.us, ne raportam la piata din Romania.

Uite preturile adunate in 10min de pe site-urile importatorilor, in euro, cu TVA. Te invit sa le compari.
Toyota Prius III are 3 versiuni: 27527 - 32477
Honda Insight are un singur pret: 22295
Hyundai Elantra nu l-am gasit in oferta.
Golf 6 2.0 TDI Bluemotion cu 2 usi (ca asa ai ales tu, nimeni nu cumpara cu 2 usi): 21890 - 24363
Golf 6 1.2 TSI Bluemotion cu 2 usi (Bluemotion e linia eco de la VW, sper sa nu ma insel): 17035 - 18069
Golf 6 2.0 TDI Trendline cu 2 usi (nivelul de dotare cel mai scazut, dar e ales de tine acolo, cred): 20383 - 22199
Golf 6 1.2 TSI Trendline cu 2 usi (dotarea cea mai ieftina/cheala): 15364 - 18441

La Golf poti sa adaugi inca 1000 de euro optionale, ca sunt preturile de la pornirea configuratorului. De obicei pana termini o configuratie normala adaugi inca aproximativ 1000 de euro cu diverse chestii.

1.2TSI vine in doua versiuni, 85cp si 105cp. Trebuie sa ne crezi pe cuvant ca are niste consumuri ridicole, masina e usoara si e placere s-o conduci, taxele sunt mici iar in preturile alea mai maricele primesti cutie DSG cu 7 trepte care e un vis. Si mie nici macar nu imi plac masinile VW.
G e o r g e
de acord cu colegii de mai sus ... mai putin cu initiatorul topicului.

CAT COSTA UN SCHIMB DE BATERII LA PRIUS ?

asta ma doare pe mine sa aflu. si la ce interval se face.


azi m-am dat cu un RS4 de 480cp ... hmmm masina mea mi s-a parut mielusel . (da RS ul adevarat cu turbo (uri) si cu un quattro identic cu ala de pe STI) cum naiba sa nu-ti placa masini cu tractiune integrala si diferentiale autoblocante si sute de cai turbati . ah nu , prefer sa merg intr-un prius . sa consum putin.

stii ce ma deranjeaza. ca daca o bagai pe aia cu merg cu priusul sa salvez mediul , sa mor daca putea sa zic ceva de rau. dar cand o bagi , merg cu priusul SI IMI PLACE pentru ca este cea mai economica masina de pe pamant dry.gif

stiu un tip cu un prius cu GPL . la voi nu puteti pune asa ceva , mai salvezi niste firfirei acolo wink.gif

apoi , ti-am zis , STI SH 14k ... pana la 34k e cale lunga (da priusul e nou , dar crede-ma ca un STI si SH e ca nou pe dedesupt). pai de 20k cam cata benzina sa bagi.
presupunem prin absurd ca priusul nu consuma nimic . poate merge pe pipi , poate merge pe aer , poate e superman. la 1 eur benzina merg 20 000 km . la 2 eur merg 10 000km samd . dar eu sunt cu zambetul pe buze , ud la oo si la subtioara si nici macar mennenspeedstick nu ma poate salva de a ajunge transpirat acasa. eu stiu ca atunci cand ma urc in masina pot sa uit de griji, probleme, rahaturi si sa ma simt BINE ! tu , urci in masina si te bucuri ca ai salvat cativa centi.
am mai zis o data , in cativa ani oricum masinile gen STI o sa fie doar la TV. asa ca ... daca nu acum , atunci cand ? cand toata lumea va avea prius tu vei sti cum sa ii schimbi uleiul e de bine thumbsup.gif
dinpoplaca
Bine vrei sa-ti raspund aici se face cum vrei tu:
Bateria la prius nu schimba niciodata pentru majoritatea oamenilor.
Compania asta din canada au un prius cu peste un milion de km la bord ( 1000000km) si au schimbat bateriile la 700000km, daca poti sa realizezi ce mult e. Ziceau ca in 3 ani masina se plateste singura la cati km merg ei comparat cu alta masina.

Pe priuschat.com sunt cativa priusisti care au trecut de 480000 km unul din ei a ajuns la 563000 km chiar ieri si inca are bateriile originale si placutzele de frana originale.

QUOTE (G e o r g e @ May 11 2011, 07:58 PM) *
azi m-am dat cu un RS4 de 480cp ... hmmm masina mea mi s-a parut mielusel . (da RS ul adevarat cu turbo (uri) si cu un quattro identic cu ala de pe STI) cum naiba sa nu-ti placa masini cu tractiune integrala si diferentiale autoblocante si sute de cai turbati . ah nu , prefer sa merg intr-un prius . sa consum putin.

Cand eram mai tanar, acu vreo 10 ani forjam si eu masinile la maxim, odata ca sa-mi perfectionez o tehnica de-a intra prin derapaj intr-o parcare mi-am rupt bratzul de pe fata cu tot cu roata, treceam in viteza peste calea ferata si pentru ca era mai inalta zburam prin aer. odata am zburat vreo 12 metri prin aer si am aterizat pe partea din fatza incat am crezut ca am rupt masina. Si alte chesti de care nu pot povestii, dar acum nu mai am bani de asa ceva si mai sunt si insurat cu 2 copii.

Majoritatea oamenilor cred ca sunt mai interesati de costul masiinii si intretzinere decat de cai putere, de aceea am vrut sa discutam cum poti sa calculezi costul unei masini dupa o anumita perioada de timp nu doar costul initial.
G e o r g e
QUOTE (dinpoplaca @ May 11 2011, 09:17 PM) *
Bine vrei sa-ti raspund aici se face cum vrei tu:
Bateria la prius nu schimba niciodata pentru majoritatea oamenilor.
Compania asta din canada au un prius cu peste un milion de km la bord ( 1000000km) si au schimbat bateriile la 700000km, daca poti sa realizezi ce mult e. Ziceau ca in 3 ani masina se plateste singura la cati km merg ei comparat cu alta masina.

Pe priuschat.com sunt cativa priusisti care au trecut de 480000 km unul din ei a ajuns la 563000 km chiar ieri si inca are bateriile originale si placutzele de frana originale.

hai da'ma'n colo .... 563 000 km cu placutele originale . deci asta e prea de tot.
dinpoplaca
Pai asta e frumusetzea; costul de intrtzinere e foarte foarte mic. Asta circula mai mult pe autostrada. Majoritatea priusistilor trec usor peste 180000 km cu placutzele originale. pentru uni asta e toata viata fara sa schimbi placutele de frana.

Uite discutia lor http://priuschat.com/forums/gen-ii-prius-m...tml#post1319141

Aici au si o poza http://priuschat.com/forums/gen-ii-prius-m...le-club-22.html
Diesel
Bade Traian, daca tu iei amenzi pana iti creste asigurarea, faci drifturi prin parcari si peste cai ferate, asta e problema ta. De curand am implinit 10 ani de permis si inca n-am acumulat atat de multe aventuri.

Frumusetea, aici de partea asta a baltii, consta in placerea de a conduce, pasiunea si toate alea. Unii vor rafinament, lux si eleganta. Altii vor sportivitate, energie si control la limita. Astea sunt partile frumoase oferite de automobile, ca premium in plus fata de libertatea de miscare.

Din pacate drumul spre munca e numarat in semafoare, nu kilometri de autostrada. Din fericire unii pot folosi mijloace de transport in comun sau alternative pe doua roti.
G e o r g e
doar pentru ca am STI nu inseamna ca merg la limita cu el toata ziua bunaziua. merg foarte regulamentar ! chiar enervant de regulamentar pentru gusturile unora. thumbsup.gif iar cei 10km pana la birou sunt plini de ambuteiaje si semafoare , d'asta prefer sa merg pe 2 roti cand e soare afara.
dinpoplaca
QUOTE (Diesel @ May 11 2011, 10:07 PM) *
Bade Traian, Unii vor rafinament, lux si eleganta. Altii vor sportivitate, energie si control la limita. Astea sunt partile frumoase oferite de automobile, ca premium in plus fata de libertatea de miscare.

Decebal, Eu nu mai vreau decat masini cu consum mic, daca am vazut ca nu mai pot folosii multzi cai. Mi-ar place sa am bani sa intretzin o masina numai pentru drift dar sa cam sfarsit cu binele, asta e.
G e o r g e
nu stiu cum sa-ti zic , dar o masina de drift la voi o poti cumpara cu 100 usd dry.gif
dinpoplaca
Nu chiar; am cumparat odata un geo metro cu 4 sute si m-a tzinut 6 luni.
Mai trebuie asigurare, cauciucuri, si dupa aia platesti sa scapi de ea.
G e o r g e
pai la cat salvezi din prius atunci 1000 usd iti ajung sa-ti iei una . nu mai plange , baga km mai multi pe prius sa ai economie mai mare sa poti sa te simti si tu sofer thumbsup.gif
dinpoplaca
Cu economiile cumpar scutece la copii, trebuie sa-mi schimb camera foto, am cumparat o masina de cafea espresso automata, ..... sau schimbat prioritatile.
HalbaSus
Vroiam sa fac alt topic, dar totusi o sa-mi prezint calculele aici.

Daca circuli 100.000 de km cu viteza medie de 100 km/h atunci pierzi in trafic 1000 de ore.

Daca circuli cu viteza medie de 90 km/h atunci pierzi cu 111 ore mai mult.
Daca circuli cu viteza medie de 80 km/h atunci pierzi cu 250 ore mai mult.
Daca circuli cu viteza medie de 70 km/h atunci pierzi cu 428 ore mai mult.
Daca circuli cu viteza medie de 60 km/h atunci pierzi cu 666 ore mai mult.
Daca circuli cu viteza medie de 50 km/h atunci pierzi cu 1.000 ore mai mult.
Daca circuli cu viteza medie de 40 km/h atunci pierzi cu 1.500 ore mai mult.
Daca circuli cu viteza medie de 30 km/h atunci pierzi cu 2.333 ore mai mult.
Daca circuli cu viteza medie de 20 km/h atunci pierzi cu 4.000 ore mai mult.

Acum in anumite locuri (gen oras) nu ai cum sa iti cresti viteza medie foarte mult (poti alege alte trasee, poti circula la alte ore, etc) dar poti sa o cresti extraurban si aici mai e o alta smecherie, eu deobicei fac drumurile extraurbane cand ma duc in vacanta, excursii, cu alte cuvinte in timpul meu liber. Deci mergand mai repede castig ORE DE TIMP LIBER, care sunt mult mai pretioase decat alte ore...

Acum sunt sigur ca multi o vor arde deontologic si vor invoca limitele de viteza care in teorie nu iti permit sa cresti viteza medie iar altii vor spune ca iti ajunge un hibrid cu motor de tuns iarba ca sa mergi cu limita legala pe autostrada.

Si ca sa nu va inflamati degeaba:
- In romania nu exista autostrazi, deci poti creste viteza medie mergand (aproape)legal doar depasind foarte repede orice vehicul mai lent decat tine... depasirile rapide nu le poti face cu motoare de tuns iarba, cu cat mai multi cp ai cu atat mai bine.
- Pe autostrada poti sa mergi legal cu 110 pe ceas (care e in jur de 104 real) sau poti sa mergi cu 140 pe ceas care e in jur de 133 real. Ambele sunt legale (sort'of) diferenta e de 30 de km... si da... este si ceva diferenta de consum... dar timpul meu liber merita diferenta aia de consum.
- Da, poti sa mergi cu 140 pe ceas (~133 real) si cu un motor de tuns iarba si cu un motor de sute de cp, si in anumite conditii e posibil sa ai un consum mai mic cu motorul de tuns iarba (desi sunt sigur ca un prius nu consuma mai putin decat un dizal de 2 litri... ba mai mult nu stiu daca ar reusi sa bata consumul unui V6 dizal 3 litri si 224 cp). Dar comfortul oferit de un motor mai mare la viteze mari este cu totul diferit fata de comfortul oferit de motoarele de tuns iarba.
G e o r g e
eu vreau sa vad cum se bate prisuul cu m3ul la consum pe circuit.
pmhoria
Eu sincer nu vad rostul unui prius ..pt mers pe autostrada. Sau extraurban (In europa ma refer).
In toate testele vazute pana acuma .. priusul consuma cat un motor similar, poate cu 1L mai putin.
Din ecomonia aia de 1 litru pana amortizez diferenta de pret la achizitie ... o sa treaca mult si bine.
Singurul loc unde cred ca merita prius..este un oras aglomerat unde stai bara la bara cu orele. Desi atunci imi pun problema daca merita sa iau o masina ca sa stau in ea cu orele in trafic.
Lucian107416
QUOTE (G e o r g e @ May 12 2011, 09:27 AM) *
eu vreau sa vad cum se bate prisuul cu m3ul la consum pe circuit.

Ai vazut asta. A fost la Top Gear si consuma mai mult decat m3-ul. Una peste alta, nu inteleg ce e cu atitudinea asta aroganta din partea ta. Prius-ul nu e masina de circuit. Nici de autostrada. Beneficiile cele mai mari vin din parcursuri urbane sau mixte cu putin extraurban. Este irelevant faptul ca nu poti repara televizoare cu drujba. Drujba este un instrument foarte util daca-l folosesti pentru ce a fost conceput. Din punctul meu de vedere, Prius-ul ar fi mai potrivit pentru Europa, cu drumurile ei intortocheate, decat pentru SUA, dar paradoxul este ca tocmai aici e ridicol de scump.
Ca aport tehnologic , Prius e mult peste STI-ul tau. STI care in nici un caz nu a fost construit sa mergi "prea incet", dupa cum te lauzi. Iar daca intr-adevar faci asta, poti sa te lauzi ca ai aruncat mai multi bani decat un posesor de Prius din Europa.
G e o r g e
baga-ma in categoria sunt imatur pentru ca am subaru wink.gif

daca forumul se chema tzatze.ro , metrosexuali.ro sau oricum altfel intelegeam , dar se cheama MASINI.RO. thumbsup.gif

LE: si sa nu uit, merg LEGAL . chiar daca asta inseamna sa merg incet dupa standardele unora , imi pare rau baiete , dar trebuie sa te cauti daca tu ai chef sa mergi cu 100km/h in oras e fix problema ta iar viata mea e a mea . capishi ?
Lucian107416
QUOTE (G e o r g e @ May 12 2011, 10:27 AM) *
daca forumul se chema tzatze.ro , metrosexuali.ro sau oricum altfel intelegeam , dar se cheama MASINI.RO. thumbsup.gif

exact, nu curse.ro. sau piloti.ro. Iar eu in nici un caz nu ma refeream la imaturitate
QUOTE (G e o r g e @ May 12 2011, 10:27 AM) *
LE: si sa nu uit, merg LEGAL . chiar daca asta inseamna sa merg incet dupa standardele unora , imi pare rau baiete , dar trebuie sa te cauti daca tu ai chef sa mergi cu 100km/h in oras e fix problema ta iar viata mea e a mea . capishi ?

Asta ai scos-o din ciclul "sunt filozof si vreau sa vada lumea" ?
G e o r g e
nu nu nu ... din aia cu e plina lumea de tampiti si eu trebuie sa ma feresc de ei. sau avocatul poporului ca poate asa ies din anonimat , sunt frustrat si nu stiu ce sa mai fac ... exista multe variante . facem un chestionar ?

mai am d'astea daca vrei , dar eu zic ca nu e cazul sa continuam .

LE: ca sa priceapa si tu . este vorba de placerea de a conduce. nu inteleg ce placere poate sa-ti ofere un prius . chiar nu inteleg . priusul e doar un mijloc de deplasare IEFTIN (relativ ar zice unii).
intelegi si tu acum ?
unde e placerea in a conduce un matiz , sau tico sau ce mai vrei tu . sunt masini gandite sa fie ieftine la achizitie si intretinere . ATAT. STI ul e gandit sa iti puna un zambet tamp pe fata atunci cand o calci.
acum , unde o calci e cu totul o alta poveste . iar eu sunt sustinatorul conducerii preventive si legale in orice situatie !
Lucian107416
QUOTE (G e o r g e @ May 12 2011, 10:35 AM) *
nu nu nu ... din aia cu e plina lumea de tampiti si eu trebuie sa ma feresc de ei.

Ai STI si crezi ca poti fce slalom printre ei?
QUOTE (G e o r g e @ May 12 2011, 10:35 AM) *
sau avocatul poporului ca poate asa ies din anonimat

Tu???? in nici un caz. Reciteste contextul si revizuieste-ti logica. Dar nu cred ca poti.
QUOTE (G e o r g e @ May 12 2011, 10:35 AM) *
sunt frustrat si nu stiu ce sa mai fac ...

aici n-am cum sa te ajut. Totusi, reciteste replica anterioara . biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
LE. Asta e si ultima mea replica. Apoi ai Ignore de la mine
G e o r g e
QUOTE (Lucian107416 @ May 12 2011, 10:40 AM) *
QUOTE (G e o r g e @ May 12 2011, 10:35 AM) *
nu nu nu ... din aia cu e plina lumea de tampiti si eu trebuie sa ma feresc de ei.

Ai STI si crezi ca poti fce slalom printre ei.
QUOTE (G e o r g e @ May 12 2011, 10:35 AM) *
sau avocatul poporului ca poate asa ies din anonimat

Tu???? in nici un caz. Reciteste contextul si revizuieste-ti logica. Dar nu cred ca poti.
QUOTE (G e o r g e @ May 12 2011, 10:35 AM) *
sunt frustrat si nu stiu ce sa mai fac ...

aici n-am cum sa te ajut. Totusi, reciteste replica anterioara . biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

cute , but it's wrong , d'aia nici n-am vrut sa mai arate STI ul a STI . e plina strada de d'astia ca tine.

prietene , pentru ultima data , pricepe : a te feri inseamna a conduce previzibil , ca ala care se crede zmeu sa te poata ocoli sa planga mama lui si nu mama . poate cand vei mai imbatrani vei intelege ce mananc eu aici. pana atunci , eu merg in boii mei , legal , tu du'te prietene ... eu am copiii la care trebuie sa ajung acasa.
James Kilowatt
Apropo de calculul facut de Halbasus, a uitat sa mai mentioneze un aspect:

De exemplu eu duminica am facut 1361km, de la Szony pana la vastele-mi palate. In aproape 11 ore, cu tot cu 3 opriri (una f scurta, ca sa sparg ultimii forinti), mergand destul de tare. Am ajuns in iatac pe la ora 8 seara, mergand insa cu viteze reale intre 140 si 180, sau chiar mai mult insa pe portiuni scurte (mai putin unde erau restrictii, unde am mers la limita legii). Am consumat 8.4L/100km. Hai sa zicem insa ca nu veneam de la Budapesta, ci de la Oradea, si ca drumul ar fi durat 13 ore. Ar fi insemnat sa fiu acasa la ora 10 seara, ceea ce cam la limita, insa OK totusi, mai ales ca ultima parte din drum e in Be unde autostrazile sunt luminate.

As fi putut face ecomarathon cu 110-120, si sa consum 6.5l/100km. Problema e insa ca in loc sa fac 13 ore, as fi facut poate 16. In loc sa fiu acasa la ora 10, ora la care inca sunt obisnuit sa fiu alert si vioi, ajung la ora 1 noaptea. Asta e deja cu totul altceva. As fi avut de ales fie sa merg obosit 3-4h suplimentare, dupa o zi extrem de monotona, fie sa ma opresc undeva si sa stau o noapte, ceea ce ar costa macar 40, adica s-ar fi dus toata economia facuta la pompa. Ai putea poate compesa facand opriri mai putine si mai scurte, insa eu personal consider ca si asta e unsafe, mai ales la mers monoton pe autostrada.

In unele situatii deci, atunci cand drumul e f lung, mersul incet poate fi fie mai scump (time is money, cum ar zice incasii de peste ocean), fie chiar mai periculos daca lasi sa te ajunga oboseala sau monotonia. O ora pe care o castigi e o ora mai putin de mers obosit si sictirit.
former_ozz
Buei acu pe bune... aia cu prius or fi metrosexuali (hm, eu cunosc o groaza si nu se incadreaza, dar o fi in romania), da STi aici au numai liceenii asiatici (chinezi in general). Pe bune. Mult mai diversi sint oamenii cu priusi decit aia cu sti biggrin.gif.

Si eu semnez la calculul lui Halba Sus. Ba mai mult, pe linga consum eu accept si amenzile ca un impozit. Daca merg ilegal dar cit de cit prudent mai salt o amenda de ~400$ la 2-3 ani, dar economisesc zile intregi din viata mea (exact, din timpul liber). Parerea mea e ca e foarte rentabil.
G e o r g e
ozz , in loc de sti pune ce masina vrei tu de sute de cai . pe alese. RS4 merge?
HalbaSus
Ca sa fiu eu carcotas, RS4 nu prea merge, RS4 e facut "by zie germans" si e gandit ca un combo intre "masina sport" si "autobahn trasher" adica parcurgi in siguranta si comfort la viteze extrem de mari portiuni de autobahn si ocazional sa o scoti pe circuit sau sa abordezi niste serpentine cu scartait de gume... din punctul asta de vedere sti-ul e mai "focusat" (daca tot am dat-o in romgleza) adica este in special masina sport, in mod sigur nu este facut sa mearga pe autostrada cu viteze mari.
James Kilowatt
Daca ducem si mai departe rationamentul lui Halbasus, prin Evropa, unde orasele sunt o adunatura de cosmelii medievale construite una in capul alteia, masina nu merita pur si simplu din absolut nici un motiv. E mai scumpa si muuuuult mai lenta decat mijloacele de transport in comun, chestiile pe doua roti sau chiar taxi.
Traficul e lent, autobuzele/taxi/bicicletele trec in viteza pe langa tine pentru ca au benzi speciale si semafoare care le dau drumul cu cateva secunde inaintea celorlalti, ca sa fie intotdeauna primii, (de metroaiele care trec pe dedesubt nici nu mai vb), pierzi cate juma' de ora ca sa gasesti un loc de parcare care te mai si costa pe deasupra, etc. Pentru oras, pe la mine pur si simplu poti renunta la masina complet. Sau faci un abonament la car sharing ca sa ai cu ce sa te duci o data pe saptamana la supermarket sa umpli portbagajul cu bere, care e greu de carat pe bicicleta.

Insa pe nebunii care vin la birou cu masina zilnic, si care pierd zilnic 3-4h in trafic nu-i inteleg. Exista unii care fac asta tot din motive de economie: masinile sunt in general platite de firma sau macar deductibile fiscal, si atunci ei locuiesc departe de oras unde e mult mai ieftin si fac naveta cu o masina pe care nu o platesc sau ii costa foarte putin. Financiar merita, insa ca sa intri un Bxl in fiecare dimineata sunt aproximativ 30km de blocaj, adica 1h-1.5h. Ca sa iesi seara, e la fel. Si asta absolut in fiecare zi, e normalitatea, nu o situatie exceptionala. Castigi poate 15/zi la rata la casa insa pierzi 4h din timpul tau liber, adica jumatate din el.
ozz86651
QUOTE
RS4 merge?


Merge smile.gif.
Singura problema e ca daca ai face 160km pe zi cu ea ca mine, oricit de pasionat ai fi te-ar roade rau de bani. Omul trebuie sa mai faca si compromsiuri. N-as merge niciodata pina la a lua Prius, de fapt Civic is as low as I can go. Urmatoarea masina as vrea sa fie un VW GTI sau ceva pe acolo.
G e o r g e
good point . doar ca noi facem maxim 20km/zi
HalbaSus
faceti 160 km/zi si dieselul totusi nu e popular in america... whistling.gif ma mira nu atat din perspectiva consumului (ca oricum iesi mai ieftin cu o benzinara V6 in state decat cu un dizal in 4 cilindrii in europa) ci din perspectiva autonomiei, e nasol sa alimentezi asa des...

P.S: banuiesc ca la voi nu exista golf GTD ?
ozz86651
Exista uin golf diesel de 4 cilindri, 2 litri, cu 140CP. Fiind insa foarte putine autoturisme diesel de pe piata (Mercedes are unul, si BMW ofera 35d) am niste indoieli. Daca se strica, 90% din mecanici n-au vazut asa ceva. Motorina nu e la fiecare statie de benzina, e mai scumpa ca benzina si nu de aceeasi calitate ca cea din europa. Consumul la aceeasi putere nu e decit foarte foarte putin mai mic ca la Civic care are tot 140CP. Atit de putin ca sigur iesi mai scump din cauza ca motorina e mai scumpa. Cel putin astea sint datele oficiale.

A, si din fericire nu fac 160km pe zi in fiecare zi pentru ca impart naveta cu un prieten... dar daca n-ar fi el asa ar trebui. Plus in weekend ajung la 500km destul de des.
pista
CITAT(dinpoplaca @ May 11 2011, 10:25 PM) *
Eu nu mai vreau decat masini cu consum mic, daca am vazut ca nu mai pot folosii multzi cai. Mi-ar place sa am bani sa intretzin o masina numai pentru drift dar sa cam sfarsit cu binele, asta e.

Unii folosesc toti caii de sub capota mai frecvent. Iesirea pe circuite e un bun exemplu.
Eu folosesc Mazdaspeed6 90% extraurban pe drumuri fara autostrazi. Depasirile se fac rapid si in siguranta inclusiv iarna pe zapada. Zona in care circul e plin de drumuri virajate astfel placerea conducerii este la ordinul zilei.

Daca luam o masina pentru consum pe 100.000km puteam economisi ~3.000-4.000 Euro. Bani insuficienti pentru a cumpara si a intretine o masina suplimentara just for fun care pe deasupra trebuia parcata undeva + taxe +etc.
Astfel in fiecare zi ma pot bucura de performantele si confortul oferite de masina mea la care aspectul de understatement e cireasa pe tort.

L.E. Prius in cazul meu ramane o solutie tehnica interesanta dar putin utila cu "naveta" mea zilnica de ~5-10km in oras. Daca doresc oricand pot sa fac cei 2,5km pana la birou cu bicicleta, motoreta sau chiar pe jos.
AlexCata
QUOTE (HalbaSus @ May 12 2011, 09:24 AM) *
Acum sunt sigur ca multi o vor arde deontologic si vor invoca limitele de viteza care in teorie nu iti permit sa cresti viteza medie iar altii vor spune ca iti ajunge un hibrid cu motor de tuns iarba ca sa mergi cu limita legala pe autostrada.

Si ca sa nu va inflamati degeaba:
- In romania nu exista autostrazi, deci poti creste viteza medie mergand (aproape)legal doar depasind foarte repede orice vehicul mai lent decat tine... depasirile rapide nu le poti face cu motoare de tuns iarba, cu cat mai multi cp ai cu atat mai bine.
- Pe autostrada poti sa mergi legal cu 110 pe ceas (care e in jur de 104 real) sau poti sa mergi cu 140 pe ceas care e in jur de 133 real. Ambele sunt legale (sort'of) diferenta e de 30 de km... si da... este si ceva diferenta de consum... dar timpul meu liber merita diferenta aia de consum.
- Da, poti sa mergi cu 140 pe ceas (~133 real) si cu un motor de tuns iarba si cu un motor de sute de cp, si in anumite conditii e posibil sa ai un consum mai mic cu motorul de tuns iarba (desi sunt sigur ca un prius nu consuma mai putin decat un dizal de 2 litri... ba mai mult nu stiu daca ar reusi sa bata consumul unui V6 dizal 3 litri si 224 cp). Dar comfortul oferit de un motor mai mare la viteze mari este cu totul diferit fata de comfortul oferit de motoarele de tuns iarba.

Si da, conduc un prius...si detin doua prius-uri...dar nu au motor de tuns iarba. Au motor de care o sa folosesti tu cand o sa se duca pretul benzinei acolo...


Poate nu faci parte din categoria vitezomanilor fricosi...DAR,
eu merg absolut regulamentar atat in localitati cat si in afara localitatilor. Regulamentar la limita maxima, adica 60 km/h in localitati si 110 km/h in afara lor...140 km/h pe autostrada, viteza masurata dupa GPS, ceea ce inseamna pe ceas 66, 117 respectiv 148 km/h. Bun, ideea este ca ma depasesc o gramada de asa-zisi vitezomani in afara localitatilor, in timp ce in localitati stau in spatele lor mergand cu aproximativ 38 km/h. Exceptie fac localitatile unde sunt amplasate radare, unde viteza vitezomanilor scade undeva la 32 km/h si nu se dau de pe centrul soselei...si-mi place expresia tampa de pe partea lor frontala atunci cand ii depasesc in fata radarului, avand totodata grija sa nu depasesc 60 km/h (dupa GPS). Si apoi se termina localitatea si vor sa ma depaseasca...dar nu inteleg! de ce? sa-i depasesc iar in prima localitate? asa ca pe astia ii las sa ma depaseasca cand o sa poata, fara sa ma mai duc eu pe dreapta cat pot...
Care este deal-ul cu caii putere, daca 80% dintre ei sunt plecati la pascut??? Randamentul optim al motoarelor este undeva la 70-80% din putere, asa ca daca folosesti numai doi cai restul este irosit.
Nu mai aruncati cu balega in ceea ce nu cunoasteti, dar presupuneti ca sunteti specialisti...Pastrati-va calmul si ratiunea si discutati cu argumente, nu cu pasiuni si frustrari...
HalbaSus
QUOTE (AlexCata @ Aug 17 2011, 08:03 AM) *
Si da, conduc un prius...si detin doua prius-uri...dar nu au motor de tuns iarba. Au motor de care o sa folosesti tu cand o sa se duca pretul benzinei acolo...

Un prius are consum mediu comparabil cu un diesel sub 2 litri, priusul e mai avantajos in oras in timp ce dieselul se descurca mai bine in exterior... chiar daca luam un exemplu care sa favorizeze priusul (adica mers preponderent in mediu urban) diferenta va fi mica si se va amortiza in foarte mult timp comparativ cu un diesel. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca nici bateria aia de pe prius nu rezita o eternitate. Nu spun ca e o masina rea in mod necesar, doar ca e o masina al carei scop in viata este sa fie economica si verde insa nu prea atinge aceste scopuri (adica nu consuma semnificativ mai putin decat un diesel insa e mult mai scump decat acesta, iar treaba cu ecologia e discutabila avand in vedere poluarea cauzata de baterii - ca sa nu mai vorbesc de "amprenta de carbon" datorata producerii priusului, semnificativ mai mare decat la alte masini "conventionale". Este ca si cum bmw (sa zicem) si-ar propune sa faca un model care sa fie extrem de sportiv insa acesta (desi sportiv fata de media masinilor) ar avea performante dinamice mai slabe decat alte modele care nu si-au propus ca scop in viata sa fie sportive.

QUOTE
Poate nu faci parte din categoria vitezomanilor fricosi...DAR,
eu merg absolut regulamentar atat in localitati cat si in afara localitatilor. Regulamentar la limita maxima, adica 60 km/h in localitati si 110 km/h in afara lor...140 km/h pe autostrada, viteza masurata dupa GPS, ceea ce inseamna pe ceas 66, 117 respectiv 148 km/h. Bun, ideea este ca ma depasesc o gramada de asa-zisi vitezomani in afara localitatilor, in timp ce in localitati stau in spatele lor mergand cu aproximativ 38 km/h. Exceptie fac localitatile unde sunt amplasate radare, unde viteza vitezomanilor scade undeva la 32 km/h si nu se dau de pe centrul soselei...si-mi place expresia tampa de pe partea lor frontala atunci cand ii depasesc in fata radarului, avand totodata grija sa nu depasesc 60 km/h (dupa GPS). Si apoi se termina localitatea si vor sa ma depaseasca...dar nu inteleg! de ce? sa-i depasesc iar in prima localitate? asa ca pe astia ii las sa ma depaseasca cand o sa poata, fara sa ma mai duc eu pe dreapta cat pot...


Referitor la specia de care vorbesti eu nu am intalnit-o, dar nu neg existenta ei, e plin de ciudati pe sosele.
QUOTE
Care este deal-ul cu caii putere, daca 80% dintre ei sunt plecati la pascut??? Randamentul optim al motoarelor este undeva la 70-80% din putere, asa ca daca folosesti numai doi cai restul este irosit.

Am doar cateva nelamuriri:
- Treaba cu randamentul maxim la 70-80% din putere nu o inteleg foarte bine... vrei sa spui ca o masina are cel mai bun consum la 70-80% din puterea ei ? esti sigur ?
- daca vrei sa mergi cu 110 in afara localitatii ce te faci daca in fata merge un tir cu 80 la ora... si e doar o singura banda pe sens... il depasesti, nu ? ori nu stiu daca ai observat dar manevra asta la noi in tara nu e tocmai una facila mai ales pe drumuri mai circulate, si caii putere sunt destul de importanti, si nu e vorba doar de "pot depasi si cu 100 de cp, nu imi trebuie 200", asa e, dar e vorba si de comfortul si siguranta unei depasiri facute cu cai mai multi. Desigur ideal ar fi sa ai o masina de 40 de cp (care iti ajung sa te deplasezi cu 130-140 km/h) iar in depasiri sa scoti din maneca inca 150, si nu neg faptul ca si hibridele incearca sa faca treaba asta la fel cum si alte tehnologii au acelasi scop: supraalimentarea, VVT-ul, etc. Insa cel putin pentru moment, hibridele nu sunt neaparat convingatoare, insa poate cu timpul vor deveni.

AlexCata
QUOTE (HalbaSus @ Aug 19 2011, 05:47 PM) *
Referitor la specia de care vorbesti eu nu am intalnit-o, dar nu neg existenta ei, e plin de ciudati pe sosele.
- Treaba cu randamentul maxim la 70-80% din putere nu o inteleg foarte bine... vrei sa spui ca o masina are cel mai bun consum la 70-80% din puterea ei ? esti sigur ?
- daca vrei sa mergi cu 110 in afara localitatii ce te faci daca in fata merge un tir cu 80 la ora... si e doar o singura banda pe sens... il depasesti, nu ? ori nu stiu daca ai observat dar manevra asta la noi in tara nu e tocmai una facila mai ales pe drumuri mai circulate, si caii putere sunt destul de importanti, si nu e vorba doar de "pot depasi si cu 100 de cp, nu imi trebuie 200", asa e, dar e vorba si de comfortul si siguranta unei depasiri facute cu cai mai multi. Desigur ideal ar fi sa ai o masina de 40 de cp (care iti ajung sa te deplasezi cu 130-140 km/h) iar in depasiri sa scoti din maneca inca 150, si nu neg faptul ca si hibridele incearca sa faca treaba asta la fel cum si alte tehnologii au acelasi scop: supraalimentarea, VVT-ul, etc. Insa cel putin pentru moment, hibridele nu sunt neaparat convingatoare, insa poate cu timpul vor deveni.


De treaba cu randamentul optim sunt sigur, m-am documentat destul de bine. Numai ca nu m-am referit neaparat la consumul litric la 100/km, ci la consumul specific. Adica in portiunea aia motorul scoate din carburant cea mai mare putere, fara a irosi nejustificat caldura. De aceea, Prius-ul, cu 75 CP ai motorului benzinar face destula economie. Ceilalti 68 CP ai motorului electric se adauga in mod suplimentar, oferind un demaraj de invidiat chiar de masinile din varful gamei mentionate de tine - 2,0 l Diesel, chiar si Turbo.
Daca nu crezi, eu ma ofer sa-ti ofer un test-drive in toate conditiile dorite de tine...
La depasiri nu am avut niciodata senzatia ca nu mi-ar ajunge puterea - senzatia asta este cunoscuta de catre incepatori sau de catre cei care se risca inutil! Bineinteles ca si un posesor de Carrera sau Ferari ar vrea, la un moment dat, sa fi avut mai multi cai sub capota....De astia ce ai sa mai spui?
La fel - ma ofer la un test-drive!
Cu privire la consumul - comparabil din punctul tau de vedere- dintre prius si un diesel sub 2.0 l - nu stiu ce prius ai intalnit tu, dar la un consum mediu de 5,1 l/100 km in ORAS si 5,3 l in afara (in conditiile mentionate in postul anterior) - nu cred ca vei gasi multe diesel-uri (de aceeasi clasa, bineinteles) in afara de VW Lupo, care e o Ba..shina de masina
Compara prius-ul, asa cum este - masina de 5 locuri (mai spatioase aceste locuri decat la alte europene de 5 locuri), portbagaj de 450 l, 1400 kg - cu alt diesel de talia asta si ai sa vezi - daca esti obiectiv - ca nu prea ai ce compara, decat eventual numarul rotilor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.