Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Costul benzinei dupa 100000 km parcursi
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
Pages: 1, 2, 3
dinpoplaca
QUOTE (HalbaSus @ Aug 19 2011, 10:47 AM) *
Un prius are consum mediu comparabil cu un diesel sub 2 litri, priusul e mai avantajos in oras in timp ce dieselul se descurca mai bine in exterior... chiar daca luam un exemplu care sa favorizeze priusul..

No chiar acum a inceput sa se racoreasca putin la noi si intr-o dimineata avand experienta cu benzina din vacantza, am alimentat de la chevron. Am facut toata ziua 196 km - jumate fara aer conditionat, combinat autostrada cu trafic si strazi.
Consumul a fost de 3.65 l/100km. Viteza medie 62km/h

Concluzia e ca un diesel nici nu se apropie de un hybrid. chiar si pe autostrada hybridul consuma mai putin.
dinpoplaca
QUOTE (AlexCata @ Aug 19 2011, 02:13 PM) *
Compara prius-ul, asa cum este - masina de 5 locuri (mai spatioase aceste locuri decat la alte europene de 5 locuri), portbagaj de 450 l, 1400 kg - cu alt diesel de talia asta si ai sa vezi - daca esti obiectiv - ca nu prea ai ce compara, decat eventual numarul rotilor.

Cam asa ceva. Oamenii nu-si dau seama ce spatioasa e masina asta.
QUOTE (AlexCata @ Aug 19 2011, 02:13 PM) *
Ceilalti 68 CP ai motorului electric se adauga in mod suplimentar, oferind un demaraj de invidiat chiar de masinile din varful gamei mentionate de tine - 2,0 l Diesel, chiar si Turbo.


Doar o mica rectificare:
Motorul electric merge tot timpul si, cel pe benzina doar ajuta cand e nevoie. In rest motorul pe benzina produce doar curent pentru cel electric
T u d o r
AlexCata, in conditiile in care circuli tu (60 oras - 110 afara) cam orice diesel de 140-150 CP scoate consumul ala. Nu neaparat in oras dar ca medie cu siguranta. Eu am facut un Bucuresti - Rm Valcea cu o Octavia 1.9 TDI cu 4,5% mergand ceva mai repede decat cum ai spus tu, 2 adulti cu AC permanent si atentie, drumul e la deal. Din pacate nu am facut si consumul la dus cand eram la vale dar pot sa scot un 0.2 sau 0,3 mai putin datorita acestui fapt. Nu contest performanta Priusului la capitolul consum dar totusi nu e din alta lume. Totusi problema reala a acestuia e pretul de achizitie. Costa fix cat 2 Octavii de care am facut eu amintire iar daca singurul scop pentru care ai da diferenta asta de bani e consumul iti dai seama ce dezamagit ai fi cand il poti avea cu jumatate de pret. In rest e o masina ok, imi place dar cred ca scopul pentru care a fost conceputa si fabricata este acela ca unii dintre noi care suspina la gandul incalzirii globale si a salvarii planetei sa aiba o mangaiere ca nu merg cu transportul in comun sau cu bicicleta. Nu degeaba o gramada de fatarnici hollywoodieni s-au grabit sa se afiseze cu ele, desi garajele los sunt pline de Rollsuri sau Ferrariuri.
former_ozz
QUOTE
De aceea, Prius-ul, cu 75 CP ai motorului benzinar face destula economie. Ceilalti 68 CP ai motorului electric se adauga in mod suplimentar, oferind un demaraj de invidiat chiar de masinile din varful gamei mentionate de tine - 2,0 l Diesel, chiar si Turbo.


LOL, ce ma? Am mers si eu cu priusuri si ultimul lucru care poate fi laudat la ele e demarajul si tinuta de drum... nu-i groznic dar e departe de "de invidiat". 2L turbodiesel se poate apropia de 200CP si cuplu mare, e o diferenta gigantica fata de prius.
Cit despre motoarele alea le aduni prost. Priusul curent are 98CP pe gaz si in total 134, fa tu scaderea. Prius 2 avea 110CP cu totul. Astea-s puteri de motocicleta medie smile.gif.
In USA ntradevar priusul e probabil intre cele mai ieftina masini de dimensiunea asta de folosit, dar in Europa e o mare aiureala.
former_ozz

QUOTE
In rest motorul pe benzina produce doar curent pentru cel electric


Ba da-va-ncolo ca nici nu stiti cum va merge troaca. Motorul electric la prius ajuta pe al acu benzina cind trebuie ca de aia se cheama hibrid paralel. In general insa mere ca o masina normala, cu motor normal, numai ca motorul eletric mai usureaza regimirile tranzitorii.
James Kilowatt
Apropo, consumul minim nu se obtine cand ai randament maxim / Consum specific minim, ci cand produsul intre putere si consumul specific e minim.

Chiar daca consumul specific ar fi minim la 80% din putere, in cazul meu de ex ar insemna cam 160CP, aka 220km/h biggrin.gif si consuma sensibil mai mult decat daca dezvolt sa zicem doar 25CP, aka 12% din putere (aka vreo 100-120km/h)....

In rest, sunt de acord 100% cu Tudor. Un prius costa aproape cat 2 octavii, fara sa ofere absolut nimic in plus. O octavia 1.4 benzina sau 1.6 diesel e la fel de spatioasa, la juma' de pret, mai ieftin de asigurat, are taxe mai mici si consuma doar marginal mai mult.
dinpoplaca
QUOTE (former_ozz @ Aug 20 2011, 01:38 AM) *
QUOTE
In rest motorul pe benzina produce doar curent pentru cel electric


Ba da-va-ncolo ca nici nu stiti cum va merge troaca. Motorul electric la prius ajuta pe al acu benzina cind trebuie ca de aia se cheama hibrid paralel. In general insa mere ca o masina normala, cu motor normal, numai ca motorul eletric mai usureaza regimirile tranzitorii.

36182451.gif Mai studiaza domnu profesor
dinpoplaca
No hai sa-ti explic: Cand pornesc de pe loc merge doar cel electric. Daca accelerez mai tare intra si ajuta si cel pe benzina.

Poti sa ai si 120km/h daca apesi doar pitin pe acceleratie tractiunea e facuta doar de motorul electric, si-ti si arata pe bord. Bineintzeles ca la viteza aia daca mergi doar cu motorul electric masina o sa incetineasca, pentru ca nu are putere destula sa duca masina la viteza aia.

Daca merg putin in panta de exemplu motorul electric iti duce masina, iar cem pe benzina merge si el dar produce doar curent pentru cel electric.

Nu e complicat sa vezi asta mai ales daca ai condus Prius.



Poate moderatorii pot sa mareasca timpul de editare macar la o jumate de ora
former_ozz
Ce spui tu acolo e valabil pentru Chevy Volt. In Prius exista un (sau doua) motoras electric care se cupleaza IN PARALEL cu motorul cu gaz. Daca ai vazut unul desfacut ai vazut ca sint pe aceeasi axa la transmise. Fiind in paralel, puterea lor se aduna si astfel poti ori sa mergi numai pe electric (la plecari de pe loc), ori numai pe gaz, ori pe amindoua (la accelerari). Chiar si la Volt in anumite cazuri motorul pe gaz se cupleaza direct la roti dar la prius e cuplat tot timpul.

Faptul ca in timpul mersului normal motorul pe gaz face SI energie pentru incarcat bateria (si energia necesara la bord, de exexmplu pentr AC care e electric la prius) si ca motorul electric e cuplat permanent e cu totul altceva. Cind esti pe autostrada la viteze mari si constante 99% din puterea care nu se pierde in frecari se duce la roti, iar motorul electric nu contribuie decit foarte putin.

Ar fi si imposibil sa fie altfel atita vreme cit motorul cu gaz are 100CP iar ala electric 30. E la mintea cocosului ca n-ai cum sa viri 100CP intr-un motor de 30, si nici n-ai cum sa te misti acceptabil cu o masina de 30CP.
Eu cred ca n-ai inteles prea bine cum iti merge masina aia smile.gif.

Uite ca ti-am gasit un articol cu desen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_vehicl...parallel_hybrid
dinpoplaca
Ozz.. Crede-ma ca la masina mea mi-am facut tema de casa.

Cu prius poti sa mergi doar pe curent pana la 25MPH cand automat porneste si motorul pe benzina. si la viteze ai mari poti in anumite cazuri (cum am aratat mai sus) doar sa mentii viteza la masina cu motorul electric dar la viteze mai mari, cred ca de 39 MPH motorul pe benzina nu se mai opreste.

Deci masina nu merge niciodata doar cu motorul pe benzina, dar merge la viteze mici si in anumite condiitii doar pe electric, si peste vreo 39 MPH doar in mod hybrid, unde motorul elecric merge 100% iar cel pe benzina doar ajuta si produce curent.

Referitor la Chevy Volt eu stiu ca merge doar pe curent vreo 30 mile, iar cand se termina curentul din baterii porneste si motorul pe benzina dar, doar ca sa produca curent.
James Kilowatt
Man, oricum o dai, si indiferent cine pe care ajuta, motorul electric merge cu curent produs de ala pe benzina (mai devreme sau "in direct"), plus un procentaj foarte mic din energia de recuperare. Schepsisul e ca motorul termic evita (in general) regimurile cu randament foarte prost, si de aici consumul ceva mai mic.
former_ozz
Din poplaca, deci dupa tine motorul electric de 30CP e ajutat de motorul pe gaz de 100CP? Mie imi iese invers smile.gif.
Nu exista nici un mod in care motorul pe beznina DOAR FACE CURENT pentru cel electric, poate doar in cazul in care masina sta pe loc.
Citat:
QUOTE
Motorul electric merge tot timpul si, cel pe benzina doar ajuta cand e nevoie. In rest motorul pe benzina produce doar curent pentru cel electric



Motorul pe benzina produce energie pentru deplasare SI ceva energie pentru baterie si motorul electric care ajuta si el cu ceva. Procentul in care ajuta motorul electric difera, si pe autostrada la mers constant e mic. Cind insa isi ia energia din baterie e mai mare.
Menirea motorului electric (ca si a cutiei de viteze, pina la un punct) e sa mentina motorul pe gaz intr-o regiune optima de functionare, ca atare umple vaile si virfurile tranzitorii.
Priusul este o masina pe gaz cu un ajutor electric, nu invers. Ala nou o sa fie diferit.
dinpoplaca
QUOTE (former_ozz @ Aug 20 2011, 03:00 PM) *
Din poplaca, deci dupa tine motorul electric de 30CP e ajutat de motorul pe gaz de 100CP? Mie imi iese invers smile.gif.


DA.

De exemplu in trafic la viteze mici motorul ala de 30CP e de ajuns sa duca masina dupa ce masina a ajuns la acea viiteza, si atunci daca bateriile sunt incarcate si viteza e mica motorul pe benzina se opreste. Daca stau in trafic la viteze mici merge doar motorul electric si-mi goleste bateriile. Cand bateria mai are doar 2 liniute auzi cum porneste motorul pe benzina si merge pana bateria ajunge la 3 sau 4 liniutze si, daca mergi tot la viteze mici se opreste din nou.
former_ozz
La trafic stop and go, sa zicem ca ai dreptate. Acolo esti exact intr-o vale din aia de sarcina pe care o umple motorul electric.

Eu ma refeream in restul timpului, cind folosesti masina ca ... masina, adica la viteze de masina, nu la medii de 10km/h.
dinpoplaca
Pai nu e numai la 10km/h ci si la 110 km/h daca cobori putin.
Aici in Georgia sunt o gramada de dealuri si vai. La coborare merg doar cu motorul electric iar cate o data cand am viteza prea mare, motorul electric chiar face frana de motor si baga curent in baterii.
Daca prind un drum drept dupa ce am ajuns la viteza, pot sa merg cu 60km/h doar pe curent.
dinpoplaca
QUOTE (ozz86651 @ May 12 2011, 01:33 PM) *
...... N-as merge niciodata pina la a lua Prius, de fapt Civic is as low as I can go. Urmatoarea masina as vrea sa fie un VW GTI sau ceva pe acolo.


De ce?

QUOTE (former_ozz @ Aug 20 2011, 01:28 AM) *
LOL, ce ma? Am mers si eu cu priusuri si ultimul lucru care poate fi laudat la ele e demarajul si tinuta de drum... nu-i groznic dar e departe de "de invidiat".

2009 Honda Civic LX-S 0-60 mph 9.7 Quarter Mile 17.4
2011 Toyota Prius Hybrid 0-60 mph 9.7 Quarter Mile 17.1

Priusul e mai rapid decat Honda Civic, e mai spatioasa, consuma mai putin etc.


Sursa http://www.zeroto60times.com/
AlexCata
QUOTE (former_ozz @ Aug 20 2011, 10:00 PM) *
deci dupa tine motorul electric de 30CP e ajutat de motorul pe gaz de 100CP? Mie imi iese invers smile.gif.
Nu exista nici un mod in care motorul pe beznina DOAR FACE CURENT pentru cel electric, poate doar in cazul in care masina sta pe loc.
Citat:
QUOTE
Motorul electric merge tot timpul si, cel pe benzina doar ajuta cand e nevoie. In rest motorul pe benzina produce doar curent pentru cel electric



Motorul pe benzina produce energie pentru deplasare SI ceva energie pentru baterie si motorul electric care ajuta si el cu ceva. Procentul in care ajuta motorul electric difera, si pe autostrada la mers constant e mic. Cind insa isi ia energia din baterie e mai mare.
Menirea motorului electric (ca si a cutiei de viteze, pina la un punct) e sa mentina motorul pe gaz intr-o regiune optima de functionare, ca atare umple vaile si virfurile tranzitorii.
Priusul este o masina pe gaz cu un ajutor electric, nu invers. Ala nou o sa fie diferit.


Nu ai inteles deloc principiul de functionare al acestei masini. Insasi constructia cutiei de viteze, care modifica raportul transmisiei folosind numai camp magnetic te duce la adevar.
Pentru un exemplu concret, priveste clip-ul urmator: http://www.youtube.com/watch?v=ZmHpSyTsfm0
In ceea ce priveste puterea motorului electric, aceasta s-a marit de la generatia1 care avea 33 KW, generatia2 50 KW la generatia3 care are 60KW( il rog pe dinpoplaca sa ma corecteze in privinta acesteia).
Despre cum se aduna puterile celor doua motoare -termic si electric- este clar ca nu se aduna matematic, asa ca - la generatia 2 avem 75 CP termici cu inca 68 CP electrici care dau in total 112 CP echivalenti.
Ceea ce ar fi de spus este ca - daca puterile nu se aduna - cuplurile sigur raspund la aceasta operatie matematica
Asa ca avem 115 NM termici
si inca vreo 450 NM electrici (asta la viteza ZERO) care scad liniar pana la o viteza de 130 km/h (unde cuplul electric este ZERO)
Deci, la demaraj, putem dispune de vreo 500 NM totali, care fac de rusine cateva skode sau folksvagenuri
former_ozz
QUOTE
Nu ai inteles deloc principiul de functionare al acestei masini.


Chiar asa, deloc, deloc? Ma tu sigur n-ati condus multe masini dincolo de priusul ala smile.gif.
Eu am condus prius! De inchiriat. Mie mi s-a parut nasol pentru gustul meu d-aia n-as vrea as aceva.
Comparativ cu un 2l diesel, cum e ala de pe seria 3/5, nu e nimic de comparat. Cupluri si d-astea vorbesti din carti, daca priusul are cuplu de 500NM la plecare de pe loc eu imi tai un coi. Pai nici n-ar mai pleca cu cauciucurile alea de plastic, le-ar invirti numa-n drifturi.


QUOTE
Priusul e mai rapid decat Honda Civic, e mai spatioasa, consuma mai putin etc.


E posibil sa ai chiar dreptate, dar nu e numai asta. Adica viata nu se traieste numai in 0-60. La condusul unei masini mai sint alte chestii care iti dau senzatii.
Si intradevar civicul nu e cea mai tare masina, dar cumva se simte altfel decit un prius.
Nu ma intelege gresit, nu numai ca nu am absolut nimic cu priusul (dincolo de preferinta personala) dar chiar cred ca e o masina admirabila la pretul la care se vinde in USA. Am prieteni multi cu prius si inteleg logica din spatele acestei achizitii, e o masina care merge ieftin si daca mergi mult e foarte rentabila. Doar ca nu-mi plac exagerarile si tendinta asta a proprietarilor de prius de a o ridica in slavi mult dincolo de realitate.
Ah, si nu-mi plac aia cu prius din calea mea de pe strazi, ca merga la consum. Din fericire acum in California nu mai au voie sa foloseasca carpool lane, ca ma terminau.
HalbaSus
500 Nm la viteza zero ? Pfff... prin comparatie Ferrari F430 are doar 465 de Nm disponibili abia de la 5250 rpm... ma mir cum reuseste sa stapaneasca toate acele cupluri la pornire, si nu face un burnout masiv asa cum ar face orice alta masina cu tractiune fata si atatea sute de cupluri biggrin.gif

Oricum, ideea nu era (doar) sa facem priusul de rahat, ci mai degraba sa nu ii atribuim proprietati miraculoase. E o masina ca oricare alta, cu un spatiu interior generos (dar nu incredibil), cu un consum mic (dar nu extraterestru), cu performante dinamice mediocre (ca sa continui gluma cu cuplurile are cel mai lung timp 0-100 dintre toate masinile cu 500 de Nm biggrin.gif) si cu un pret (cel putin in europa) muuuult prea mare ca sa merite. A facut cineva un calcul in cat timp se amortizeaza un prius comparativ cu... nu stiu... O skoda octavia TDI ?

AlexCata
QUOTE (HalbaSus @ Aug 21 2011, 09:47 AM) *
500 Nm la viteza zero ? Pfff... prin comparatie Ferrari F430 are doar 465 de Nm disponibili abia de la 5250 rpm... ma mir cum reuseste sa stapaneasca toate acele cupluri la pornire, si nu face un burnout masiv asa cum ar face orice alta masina cu tractiune fata si atatea sute de cupluri biggrin.gif

Oricum, ideea nu era (doar) sa facem priusul de rahat, ci mai degraba sa nu ii atribuim proprietati miraculoase. E o masina ca oricare alta, cu un spatiu interior generos (dar nu incredibil), cu un consum mic (dar nu extraterestru), cu performante dinamice mediocre (ca sa continui gluma cu cuplurile are cel mai lung timp 0-100 dintre toate masinile cu 500 de Nm biggrin.gif) si cu un pret (cel putin in europa) muuuult prea mare ca sa merite. A facut cineva un calcul in cat timp se amortizeaza un prius comparativ cu... nu stiu... O skoda octavia TDI ?


Dar a facut cineva un calcul comparativ in cat timp se amortizeaza o Skoda Oktavia TDI fata de o Dacia 1300 SH?
O iei cu 1000 de lei maxim, bagi 10l/100km si-ti trebuie vreo 35 de ani sa amortizezi diferenta.
O sa-ti iei injuraturi de la toti cei care stau in spatele tau pentru ca-i fortezi sa-ti miroasa benzina nearsa si fumul toxic, dar asta este...tu o sa poti merge ani buni pana ceilalti o sa aiba costurile tale.

Nu incerc sa ridic nimic in slavi, eu doar am sustinut ceea ce scrie in documentatia tehnica, si ma ofer sa o pun la dispozitia oricui este interesat. Si masina asta ar face un burnout frumusel, daca nu ar avea e-VSC, care taie tractiunea imediat ce simte ca rotile derapeaza. VSC-ul se poate dezactiva - asta ca sa vezi si fum din cauciucuri, dar asta ar insemna ca nu ti-ai luat masina pentru ce a fost ea construita - economie si ecologie. Stiu ca se discuta...amprenta datorata fabricatiei bateriilor...dar daca e asa, sa nu mai luam baterii deloc - nici macar astea ecologice cu plumb si acid sulfuric (dupa care nu mai creste nici o balarie timp de 80 de ani)

former_ozz
Fail.
Dacia 1300 e nasol de condus si punct. Se strica toata ziua (adica zilnic), e nesigura, merge incet siu prost. E un hirb, o roaba.
O Octavia, in speciala aia RS e comparabila sau superioara priusului mai la orice. Probabil si la ecologie.

10s pina la suta si burn out? Sigur ca se poate, dar daca o incalti cu cauciucuri de plastic. Sper sa nu trebuiasca sa opresti vreodata urgent cu ele.
AlexCata
Nasoala sau nu, poti face comparatie. La urma urmei sustineti ca priusul este nasol...
1 din 50 posesori de skode au RS, asta daca sunt indulgent...Despre ecologie - sa comparam emisiile PUNCT.

Nu am spus ca faci 10s la 100 SI burnout. Am zis "dezactivezi e-VSC si scoti fum". Chiar si cu cauciucuri din cauciuc, de care nu prea am vazut pe skode.
Credeam ca putem discuta argumentat, nu cu pareri si pasiuni...
Dar la urma urmei suntem ROMANI, si la asta ne pricepem cel mai bine - sa aruncam cu kkt in toti ceilalti, pentru ca ei "nu stie ce zice" si "e neshte prosti ceilalti"...
La recitire...
James Kilowatt
Aia 500nm la pornire unde sunt? Motorul electric antreneaza direct rotile sau mai trece si printr-un reductor? Ca daca le antreneaza direct, puteti uita de burnout la pornire. Daca trece printr-un reductor, care e demultiplicarea?

Cu ecologia de ce sa comparam doar emisiile? Cinstit e sa compari "de la mina la reciclare", nu doar emisiile. Functionarea masinii e doar una din etapele in care se produce poluare, nu e nici prima nici ultima. Sau priusul e fabricat pe Marte si reciclat/aruncat pe Luna?
Mai mult, emisiile de noxe si CO2 sunt masurate intr-un mod de test si n-au nimic de-a face cu cele reale, nici la Prius nici la restul masinilor. 80% din codul din ECU e pentru detectarea si functionarea in modurile de test si de avarie, si exista si situatii in functionare (normala, nu de avarie!) in care sistemele de depoluare sunt complet eliminate iar masinile functioneaza fix ca un non-euro. Atata doar ca nu se intampla never ever la teste biggrin.gif

Cu cine pe care ajuta degeaba discutati care functioneaza si cand, important e cine produce energia. Iar asta o face motorul termic. Cu randament ceva mai bun decat daca ar functiona intotdeauna conectat la roti, si de aici un consum ceva mai bun. Motorul electric ajuta motorul termic sa evite functionarea foarte paguboasa, aka la viteze f mici si regimuri tranzitorii, de asta consuma mai bine in oras. La viteze stabilizate consuma fix cat o masina obisnuita cu aerodinamica si greutate similara (a pus dinpoplaca pe undeva un grafic consum/viteza).

PS
Am condus si eu Prius (1 si 2, 3 inca nu), 2 am condus inca dinainte sa fie lansat pe piata. N-am nimic cu masina in sine, am doar cu cei care tin musai sa demonstreze ca e cea mai inteligenta, mai practica, mai economica si mai distractica optiune, pentru toata lumea, indiferent de situatie, de preturi sau de prioritati, si ca cine n-are prius e un redneck spalat pe creier.
T u d o r
QUOTE
N-am nimic cu masina in sine, am doar cu cei care tin musai sa demonstreze ca e cea mai inteligenta, mai practica, mai economica si mai distractica optiune, pentru toata lumea, indiferent de situatie, de preturi sau de prioritati, si ca cine n-are prius e un redneck spalat pe creier.


Da! N-am mai postat si eu ca mi se pare ca JK a spus tot ce era de spus. Voi sunteti cei mai cei: ecologisti, grijulii si inteligenti. Atitudinea asta imi aminteste de toyotistii de acum cativa ani si ulterior de subaristi (in perioada de glorie a reducerilor). biggrin.gif Cu vremea toti au invatat ca sunt doar niste masini la fel ca celelalte si nu un simbol al calitatii umane.
dinpoplaca
De ce se ajunge tot timpul la ecologie cand pe detinatorii de prius nu-i intereseaza subiectul asta?
vio
io din titlu inyzeleg ca dupa 100 K km tre sa iti dea astia benzina mai eftina la pompa ... si voi vb discutzii de gargare ...
dinpoplaca
Pai oriunde postez eu sunt atacat cu Priusul whistling.gif

Daca te uiti chiar din al 6-lea post sa inceput cu priusul thumbsup.gif ; Asta e m-am abosnuit cu stilul de postare de aici.
T u d o r
Ok, atunci ce va intereseaza pe voi? Sa recunoastem cu totii ce afacere superba ati facut cumparand masina asta cu performane de Logan, consum de diesel de 1.6 si pret de BMW seria 3? De ce nu iei in calcul si pretul de achizitie al masinii cand faci calcule de-astea complicate pe suta de mii de km? Poate nu-ti convine s-o faci.
James Kilowatt
QUOTE (dinpoplaca @ Aug 21 2011, 07:51 PM) *
De ce se ajunge tot timpul la ecologie cand pe detinatorii de prius nu-i intereseaza subiectul asta?


Atunci care-i sensul topicului asta? Sa ne inveti sa inmultim consumul in l/100km cu pretul/l si cu 1000 ca sa aflam cat costa benzina pe 100000km? Regula de 3 simpla se face in scoala generala, nu avem nevoie de un topic de discutie despre asta.

Daca scopul e mai profund, cum ar fi economia, atunci ia in calcul toate costurile, asa cum ti s-a propus dinainte de faimosul post 6 in care e mentionat Priusul.

Iar daca e si mai nobil, aka ecologia, cum incearca sa ne convinga AlexCata, merita luat si aici in calcul poluarea globala si nu doar cea produsa de functionare. Nu exista masina ecologica, asta e. Vrei sa fii ECO mergi cu bicicleta, cu transportul in comun, sau si mai bine, nu mergi deloc, nicaieri. Ideal ar fi nici sa nu respiri.
Masina ecologica e o gogorita de marketing servita unora care vor musai sa creada in ea ca sa isi spele constiinta de faptul ca in realitate nu sunt capabili sa renunte la confort de dragul ecologiei. Te dai Eco, renunta la masina. Tine-ti casa la 15 grade iarna si traieste fara clima vara. Mananca carne mai putina. Cumpara rahaturi produse la tine in cartier, chiar daca sunt scumpe si proaste. Fa-ti vacantele in spatele casei. Mai am cateva idei, insa sunt cam necrestinesti...
dinpoplaca
Idea a fost ca, daca cumperi masina in functie de consum poti in timp sa pui deoaparte o gramada de bani, si sa folosesti banii astia ca sa platesti taxe si consumabile.

@Tudor

Performantele daca te referi la prius, sunt la fel ca si la civic, numai ca consumul e la jumatate aproape, nu schimbi frane decat foarte rar, nu ai probleme si cheltuieli specifice dieselurilor.


Eu cu Priusul pun deoparte cel putin $2000 in benzina fata de cealalta masina, la cat conduc acum. Deci e bine sa faci niste calcule de consum, inainte sa cumberi o masina. De asta am deschis topicul asta, ca sa vada oamenii ca, in timp, daca conduci vreo 30000km anual se aduna o gramada de bani.
solmar
QUOTE (James Kilowatt @ Aug 21 2011, 10:17 PM) *
Mai am cateva idei, insa sunt cam necrestinesti...

Nu te opri! Spune tot!
solmar
QUOTE (dinpoplaca @ Aug 21 2011, 11:03 PM) *
Eu cu Priusul pun deoparte cel putin $2000 in benzina fata de cealalta masina, la cat conduc acum. Deci e bine sa faci niste calcule de consum, inainte sa cumberi o masina. De asta am deschis topicul asta, ca sa vada oamenii ca, in timp, daca conduci vreo 30000km anual se aduna o gramada de bani.

Economisesti 2000 usd in/peste cat timp? Ca sa faci un calcul trebuie sa vezi pe la ce kilometraj ajungi la paritate cu un Prius normal; doar dupa aia incepi sa acumulezi.
dinpoplaca
QUOTE (solmar @ Aug 21 2011, 04:47 PM) *
Economisesti 2000 usd in/peste cat timp? Ca sa faci un calcul trebuie sa vezi pe la ce kilometraj ajungi la paritate cu un Prius normal; doar dupa aia incepi sa acumulezi.

Adevarat.. Eu am comparat-o cu un Hyundai Accent Si-mi trebuie vreo 196000km ca sa egalez accentul doar daca socotesti benzina si pretzul de achizitie. Daca adauci si faptul ca la Hyundai schimbi uleiul de 2 ori pana-l schimbi la Prius o data, franele care la prius poate nu le schimbi decat la vreo 300000km, faptul ca prius e mai mare, mai confortabila si o gramada altele am ales priusul.

Dolarul se devalorizeaza continu si am considerat ca e mai intzelept sa cumpar Priusul chiar daca a fost mai scump decat Hyundai.

Restul masinilor dina aceeiiasi clasa, marime, cai putere, 0-100km biggrin.gif erau cel putin la acelasi pret sau mai scumpe dar cu consumul dublu.

Deja in 7 luni jumate am facut 20000km, si am bagat in buzunar $1400, de aceea am zis ca o sa bag in buzunar anual cel putin $2000. Am crezut ca o sa conducem mai putin, dar nu prea merita sa conduci celelalte masini, decat daca priusul e plecat de acasa.
T u d o r
Gata, pe mine m-ai convins. Cu prima ocazie ma arunc la un Prius, ce pana mea sunt 30000 euro la banii mei?! Fuck BMW!

Man chiar nu intelegi ca aici socotelile tale nu se potrivesc? Ai idee cati km trebuie sa faci pentru a acoperi diferenta de pret la achizitie dintre un Prius de 30000 euro si - sa zicem - un Civic de 18000? Asta e diferenta, 12000. Acum fa tu restul socotelilor.
dinpoplaca
Ai niste siteuri cu preturi ? ca sa vad si eu preturile.

Acum puteam sa cumpar si eu un Prius V cu $30000, dar am cumparat un Prius II cu $21900. Sunt sigur ca exista si Priusuri mai ieftine de 30000 euro.
dinpoplaca
Am gasit eu preturile.
Prius incepe la 22199 euro, fara TVA, deci departe de cei 30000 euro cat a spus tudor.

Click to view attachment

Motorul Electric are Cuplu maxim - 207 Nm, putere maxima - 60kw/82CP.
Motorul pe benzina Cuplu maxim - 142 Nm/4000 rpm - 73kw/ 99 CP.


----------Discutia asta ar trebuii mutata la Prius Gen III-------------




AlexTM
QUOTE (dinpoplaca @ Aug 22 2011, 06:30 AM) *
Prius incepe la 22199 euro, fara TVA, deci departe de cei 30000 euro cat a spus tudor.

----------Discutia asta ar trebuii mutata la Prius Gen III-------------


Adica 27500 EU (doar platesti TVA-ul, nu?), varianta cheala.
Nu m-am uitat pe lista de optiuni, dar probabil ca mai pui cateva sute pe niste dotari minime necesare ... deci unde e diferenta asta asa de mare pana la 30000?
James Kilowatt
Uite cum sta treaba la mine

http://www.moniteurautomobile.be/prix-voit...luna-62075.html
http://www.moniteurautomobile.be/prix-voit...ance-64882.html

Toyota Prius / Skoda Octavia 1.6 dizal / Skoda Octavia 1.2 TSI
PRET / 30.100 / 22500 / 20300
Consum (L/100km) 4 / 4.2L / 5.7
Pret /L 1.5 / 1.3 / 1.5
Pret €/100km 6 / 5.46 / 8.55

cheltuieli anual /30kkm
Pret €/30000km 1800 / 1638 / 2565
Taxe anuala 287 / 249 / 123
Asigurare full 1650 / 1350 / 1100
Devalorizare 3010 / 2250 / 2030
Revizii habar n-am

Total 6747 / 5549 / 5818
0.23centi / l 0.185centi / l 0.193centi/l

Care-i deci mai economica, aia de 30.000k sau aia de 20k? Nu am luat in calcul reviziile, insa la Skoda acum se fac la 2ani/30kkm si pe mine prima m-a costat sub 300€. Si nu am luat nici in calcul o eventuala achizitie in leasing sau in rate, ceea ce duce la o dobanda mai mare la Prius decat la Skoda.
Ok, skoda e cu 1s mai lenta pana la suta, insa are viteza de varf mai ridicata, deci sunt comparabile la performante.

Mai mult, la Skoda am luat in calcul varianta Elegance, cea mai dotata, in timp cel a Prius e Luna, aka entry-level, pentru "solar premium" mai pui inca un nimic de 7000€... Insa care consuma cu 0.1l/100km mai putin! Sute de pinguini salvati....
Mircea104901
Ma bag si eu ca musca-n lapte, dar cred ca in USA motoarele de 1,2l se pun pe masinile de tuns iarba whistling.gif . Ca sa nu zic ca fug de diesel (avand in vedere raspandirea statiilor peco cu diesel la pompa, e cam de inteles); si de 1,6 biggrin.gif

Alta cultura auto. De-aia nici nu a avut/are succes Prius-ul in Europa. Aici are competitori multi si puternici pe domeniul consum mic. Unde mai pui ca daca pe acel 1,2 pui GPL.... thumbsup.gif
solmar
Da, total de acord. Cel mai tare Prius ar trebuie sa fie electric, pe benzina si pe GPL, pe capota sa aiba celule fotovoltaice si in laterale zbaturi actionate de vant. Asta le-ar bate pe toate. Iar in habitaclu cateva dinamuri in caz ca se plictisesc pasagerii. Iar culoarea sa se schimbe - neagra pe timp de vara sa atraga razele soarelui, rosie daca nevasta are poseta si unghiile rosii, verde daca mergi prin padure...
former_ozz
Diesel nu exista in USA ca pina de curind nu au putut sa treaca testele de poluare (a fost in trecut, prin anii 80, pe citeva masini). Chiar la ora actuala sint 3 numai (BMW, Merc si un VW de 140CP si 2L). Prestul la diesel e cu vreo 4-5000$ mai mare ca la aceeasi masina pe benzina la VW, deci practic nu scoti banii niciodata tinind cont si de celelalte probleme (motorina mai scumpa ca benzina, intradevar nu e prezenta la fiecare statie desi e destul de des, intretinerea mai complicata, faptul ca mecanicii nu au prea vazut diesel, deci probabil o repari la reprezentanta pe bani grosi etc).
Dieselul e in america fix ce e prisuul in Europa: statement, sa arati ca esti mai smecher si ecologist, sau poate o chestie de gust personal (cuplu) nefiind o decizie rationala din pdv economic.

Vremurile motoarelor mari s-au dus de mult in america... Mare parte din masinile de pe strada se invirt intre 1.8L si 2.5L. E drept ca in continuare exista mult mai multe motoare de 3-3.6L pe sedanuri decit in Europa sau in alte parti, si mai e drept ca multe masini sin SUVuri si pickup truckuri si minavunuri iar astea au motoare de la 3L in sus.

Exista chiar motoare mai mici: Mini cooper, Fiat 500 si Smart sint masini destul de des vizibile in orasele mari (e drept, statitsic in afara de mini celelalte 2 aproape nu exista).

Si au inceput sa apra iarasi destul de vizibil masinile electrice si "semielectrice": Tesla, pe care le vad de citiva ani buni, una la o saptamina sau doua, desi multa vreme era de fapt aceeasi masina, un prototip pe vremea cind existau numai doua, Nissan Leaf (mult mai dese, dar tot rare in general) si cehvy volt. Si astea 3 sint tot masini "ecologiste" fiind mult mai scumpe decit orice s-ar recupera vreodata din carburant. Asta chiar cu curentul gratis pentru ca majoritatea firmelor au "prize" in parcare pentru masinile astea, si nu costa nimic.

Cit despre prius e o masina foarte rentabila pentru ca costa 23K, pina nu demult primeai si ceva reduceri la taxe (e drept ca atunci costa mai mult) si aveai voie la un sticker care iti dadea dreptul sa mergi pe banda de autostrada rezervata masinilor cu cel putin 1 pasager... astea insa sint chestii locale care depind de stat. La pretul de plecare priusl costa tot cam atit cit masini din clasa medie cu ceva optiuni, e drept ca e ceva mai mic decit competitia dar e suficient de mare.
Daca vrei sa mergi ieftin in America dar iti trebuie si o masina decenta ca marime, asta e masina.
HalbaSus
Rezumat:
Daca iti iei prius in europa sau diesel in US of A tocmai ti-ai luat teapa din punct de vedere financiar. (cu mentiunea ca spre exemplu passatul diesel in america desi e cu vreo 5000$ mai scump decat varianta pe benzina, tot este cu 5000$ mai ieftin decat passatul diesel in europa... dar asta e deja cu totul alta poveste, insa concluzia (cea mai) finala e ca cei mai pacaliti sunt aia care si-au luat prius in europa pentru ca au platit aproape dublu cat ar fi platit un american pe prius si nu isi vor recupera investitia aproape niciodata devansandu-i astfel pe "fraierii" care si-au luat diesel in SUA).
AlexCata
QUOTE (HalbaSus @ Aug 23 2011, 09:10 AM) *
Rezumat:
Daca iti iei prius in europa sau diesel in US of A tocmai ti-ai luat teapa din punct de vedere financiar. (cu mentiunea ca spre exemplu passatul diesel in america desi e cu vreo 5000$ mai scump decat varianta pe benzina, tot este cu 5000$ mai ieftin decat passatul diesel in europa... dar asta e deja cu totul alta poveste, insa concluzia (cea mai) finala e ca cei mai pacaliti sunt aia care si-au luat prius in europa pentru ca au platit aproape dublu cat ar fi platit un american pe prius si nu isi vor recupera investitia aproape niciodata devansandu-i astfel pe "fraierii" care si-au luat diesel in SUA).


De acord, dar oricum iti iei plasa daca cumperi masina noua, indiferent de marca, indiferent de tara, deoarece devalorizarea este foarte mare in primii trei ani!
Prius-ul este o varianta foarte buna second-hand, deoarece devalorizarea in primii 3 ani este mare si o poti lua la mai putin de jumatate din pretul de showroom. Eu am dat pe amandoua 19.500 de euro, in conditiile in care varianta de echipare respectiva in reprezentanta era de 29.800 euro.
In plus, costurile de intretinere sunt foarte mici :
reviziile de 15.000 - 350 lei
Reviziile de 60.000 - 550 lei
Nu se schimba distributie...si alte consumabile ca la diesel.
Costurile astea sunt valabile in afara reprezentantei. In reprezentanta se dubleaza, deoarece acolo nu se face nimic dar este scumpa manopera

Alte defecte - in 200.000 km:
Pompa apa - inlocuita cu 120 lei
Placute frana fata - inlocuite la 150.000 km cu 60 de lei
dinpoplaca
thumbsup.gif fain. Asta e priusul.
E adevarat ce sa spus aici de preturi de achizitie dar tu ai dat lovitura cumparrandu-le la pretul ala.
Multi de asemenea nu vad ca la masinile normale si mai ales la diesel, platesti o gramada la intretinere.

Ca franele au mers doar 150000km, ceea ce e foarte putin e probabil din cauza ca sa circulat mai sportiv, sau mai mult in oras si nu sa folosit foarte mult frana regenerativa.

E fain ca ai postat costurile ca sa vada lumea ca intradevar priusul te costa mai mult doar la cumparare.
T u d o r
Ma acum comparam sh cu masini noi? Dinpoplaca nu vrei in continuare sa intelegi ca in Europa masina asta e un moft? Cat crezi ca sunt reviziile la un service no-name pentru alta marca/masina? Iti spun eu, tot atata. Pot sa spun ca in 2008 am platit la revizia la un Peugeot 307 (pe care o aveam atunci) 286 lei si asta in service-ul marcii. Daca mergeam la un no-name plateam sub 200. Ia-ti Peugeot 307, sh e mult sub 10000 euro si-ti garantez eu ca pe un circuit combinat consuma tot cat Prius-ul. Aia afacere.
Inteleg sa cumperi o masina ca-ti place si sa te doara in bascheti de ce zic altii. Ziceti ca asta ati vrut si e ok, imi scot palaria. In fata pasiunii nu exista argumente altele decat cele personale. Dar sa spui ce afacere e sa ai un Prius in Europa... c'mon! Diferenta de pret fata de o Octavia diesel de 1.6 nu se va amortiza NICIODATA in perioada de viata a masinii. Si la Octavia ai si portbagaj si spatiu interior si tot ce vrei.
dinpoplaca
@ Tudor

Bineinteles ca am inteles, ca nu sunt apsurd, de aceea cand au inceput unii sa posteze aici de prius am spus sa mutam discutia la Prius.

Am creat topicul asta ca sa compari masini in funtie de consum pe termen lung, orice masini, si nu Prius cu alte masini thumbsup.gif
AlexCata
QUOTE ( T u d o r @ Aug 23 2011, 06:47 PM) *
Ma acum comparam sh cu masini noi? Dinpoplaca nu vrei in continuare sa intelegi ca in Europa masina asta e un moft? Cat crezi ca sunt reviziile la un service no-name pentru alta marca/masina? Iti spun eu, tot atata. Pot sa spun ca in 2008 am platit la revizia la un Peugeot 307 (pe care o aveam atunci) 286 lei si asta in service-ul marcii. Daca mergeam la un no-name plateam sub 200. Ia-ti Peugeot 307, sh e mult sub 10000 euro si-ti garantez eu ca pe un circuit combinat consuma tot cat Prius-ul. Aia afacere.
Inteleg sa cumperi o masina ca-ti place si sa te doara in bascheti de ce zic altii. Ziceti ca asta ati vrut si e ok, imi scot palaria. In fata pasiunii nu exista argumente altele decat cele personale. Dar sa spui ce afacere e sa ai un Prius in Europa... c'mon! Diferenta de pret fata de o Octavia diesel de 1.6 nu se va amortiza NICIODATA in perioada de viata a masinii. Si la Octavia ai si portbagaj si spatiu interior si tot ce vrei.


Preturile date de mine includ totul, de la ulei, lichid frana, ulei transmisie, filtre...si ce mai e pe acolo!
Ai platit doar manopera 286 la Peugeot, nu-i asa? Hai ca si eu traiesc (inca) in romania...
Si ai dreptate...pasiunea face diferenta...atat la tine, care nu vezi decat skoda....cat si la mine, care nu as mai folosi tractorase (in sensul de masinute clasice AKA skoda, vw...) niciodata. DOAR TROLEE, ca sa fiu ironic - cu mine!
T u d o r
@ Dinpoplaca: Pai ai creat exact ce ti-a convenit. O masina nu are doar costul benzinei pe perioada de functionare ci si altele. Cel mai important cost e cel de achizitie. Hai sa comparam masinile dupa criteriul asta, vrei?

@AleCata: Stiu ca vrei sa fii ironic dar din pacate pentru ocazia ratata pretul a fost pentru intreaga revizie, adica filtre, ulei, manopera si cam atat. Regret ca n-au fost costuri suplimentare dar masina aia merge si acum minunat. Si daca te-ai uitat in semnatura mea presupun ca ai observat ca am o Honda nu o Skoda. N-am pasiune pentru marca asta, am folosit-o doar ca exemplu. Te ajuta cu ceva daca schimb exemplul cu Octavia cu unul cu Peugeot sau Toyota?
AlexCata
QUOTE (dinpoplaca @ Aug 23 2011, 06:23 PM) *
thumbsup.gif fain. Asta e priusul.
E adevarat ce sa spus aici de preturi de achizitie dar tu ai dat lovitura cumparrandu-le la pretul ala.
Multi de asemenea nu vad ca la masinile normale si mai ales la diesel, platesti o gramada la intretinere.

Ca franele au mers doar 150000km, ceea ce e foarte putin e probabil din cauza ca sa circulat mai sportiv, sau mai mult in oras si nu sa folosit foarte mult frana regenerativa.

E fain ca ai postat costurile ca sa vada lumea ca intradevar priusul te costa mai mult doar la cumparare.


Da, una am luat-o mai scumpa...dar cea de-a doua a fost o afacere - am luat-o cu 1500 de euro, busita, si am reconstruit-o de la parbriz pana la numarul de inmatriculare, cu piese importate din state:
Gasoline engine $390
Radiator 100
Condenser 150
Hood, AL 150
Wheel bearing Ay (2) $90 180
RH Lower Control Arm 65
Lower Ball Joint (2) 43 86
RH Axle ½ Shaft 100
RH Frt. Bump. Sup. 50
Ft. Bump. Reinforce. 110
Ft. Bump. Impact abs. inc.
RH HID Headlight 173
RH Strut (Shock) 75
Outer tie rod end, Lt. 50
Outer tie rod end, Rt. 50
Headlight tab repair pcs. (3) 11 33
Headlight HID bulbs 6000K 15

Per total, am ajuns undeva la 3500 Euro, mult mai putin decat un 307... drive.gif
dinpoplaca
Ha ha 36182451.gif ce tare. Tu ar trebuii sa fi membru de onoare aici pe forum si sa ne inveti pe toti cum se cumpara masini. thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.