Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Costul benzinei dupa 100000 km parcursi
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
Pages: 1, 2, 3
AlexCata
QUOTE ( T u d o r @ Aug 23 2011, 07:30 PM) *
@ Dinpoplaca: Pai ai creat exact ce ti-a convenit. O masina nu are doar costul benzinei pe perioada de functionare ci si altele. Cel mai important cost e cel de achizitie. Hai sa comparam masinile dupa criteriul asta, vrei?

@AleCata: Stiu ca vrei sa fii ironic dar din pacate pentru ocazia ratata pretul a fost pentru intreaga revizie, adica filtre, ulei, manopera si cam atat. Regret ca n-au fost costuri suplimentare dar masina aia merge si acum minunat. Si daca te-ai uitat in semnatura mea presupun ca ai observat ca am o Honda nu o Skoda. N-am pasiune pentru marca asta, am folosit-o doar ca exemplu. Te ajuta cu ceva daca schimb exemplul cu Octavia cu unul cu Peugeot sau Toyota?

Nu ironic, doar nedumerit! Unde ai gasit fraierii aia de au muncit pentru nimic?
Cat priveste masina din semnatura, as fi putut sa ghicesc ca esti posesor de Honda (marca foarte apreciata si de mine, dealtfel) numai din aplombul cu care ataci hibridele. Fara suparare. Doar 98,3% dintre Hondari sunt asa. Peace!

QUOTE (dinpoplaca @ Aug 23 2011, 07:42 PM) *
Ha ha 36182451.gif ce tare. Tu ar trebuii sa fi membru de onoare aici pe forum si sa ne inveti pe toti cum se cumpara masini. thumbsup.gif

Si ca cireasa de pe coliva am mai si pus GPL pe 4 Prius-uri (inclusiv unul de-al meu)...
dinpoplaca
Sper sa nu super pe cei mai vechi forumisti de aici, dar trebiie sa- ti spun de acum inainte " domnu profesor" tongue.gif
T u d o r
AlexCata nu ai inteles ideea pe care incerc eu s-o expun. Probabil nu m-am exprimat eu bine. Prius e o masina care mie imi place. Adica nu doar ca n-o atac dar chiar imi place. Asta am scris si pentru dinpoplaca mai demult pe alt topic. Ca sa fiu explicit va mai spun o data. Imi place interiorul, imi place si exteriorul la asta noua. Dar nu o gasesc nicicum rentabila in Europa in general si in Romania in particular. Si nu as cumpara-o niciodata pentru economie. De fapt nu as cumpara niciodata o masina doar pentru economie. Si cum exista n-spe masini mult mai frumoase, mult mai rapide si mult mai ieftine probabil ca nu voi cumpara niciodata un Prius. Daca ar avea pretul undeva pe la nivelul lui Insight in Romania (adica ceva peste 20000 euro) ar fi o optiune interesanta ca masina de familie. Dar la 30000 euro nu. Acum sper ca e foarte clar si putem sa depasim atat ironia cat si fanatismul.
Cititi amandoi cum acum cativa ani colegii cu Toyota incercau sa ne convinga pe toti (uneori cu forta ca de placut nu cred ca era vorba) ce destept si educat trebuie sa fii ca sa poti alege aceasta marca si cat de prost ai fi daca ai alege orice altceva. Era perioada luptei dintre "intelectuali" si cocalarii tedeisti. Credeti-ma ca era o lupta penibila si fara nici o susptinere din partea ambelor tabere. Nu exista argument personal care sa fie aplicabil celorlalti sine die asadar nu incercati sa fiti persuasivi la modul agresiv pentru ca perceptia e opusa. E un sfat pentru discutiile pe internet, la o bere poti sa ma bati la cap cu Priusul sau cu orice altceva cat vrei. Dar in scris e deranjant. smile.gif
HalbaSus
@Alexcata, cred ca Tudor a exprimat foarte bine problema noastra cu Priusul... e o masina buna, si din cate am inteles in SUA este o alternativa destul de ieftina pe termen lung, insa in Romania nici macar ca si SH nu e o afacere... adica tu ai dat aproape 20.000 euro pe o masina SH de vreo 115 cai ? si e afacere ? Imi pare rau dar la banii astia gasesti acum 5-are si A6-uri cu motoare de 3 litri si ~220 cp, cu tractiune integrala si o gramada de gadgeturi, care cand erau noi costau peste 50.000.
Iar daca cumperi o masina busita si o reconstruiesti e o afacere pentru absolut orice tip de masina, stiu pe cineva care a facut treaba asta cu un X5 din 2007 si i-a iesit sub 10.000 euro... si desi in opinia mea x5-ul e un gunoi de masina tot e "mult mai masina" decat priusul, e mai rapida pe orice fel de suprafata, e mai mare, e pur si simplu o masina mai buna (desi sunt cunoscut ca cel mai anti-suvist membru al forumului biggrin.gif)

Pe de alta parte, asa cum a zis Tudor, masina nu trebuie sa fie o afacere, eu am 2 masini, desi la ambele am obtinut diverse reduceri (la C-class chiar una substantiala) tot sunt afaceri proaste, pentru ca asa sunt masinile, sunt ca si femeile, nu le iei doar pentru performantele din gospodarie. Atat timp cat nu ti-ai luat Logan sau eventual astra SH nu poti sa te lauzi ca ai luat o masina pentru raportul pret/calitate. Tot ce costa mai mult decat un logan e o afacere proasta, o iei pentru ca iti place, pentru ca e rapida, pentru ca e frumoasa, pentru ca e fun to drive, pentru ca e comfortabila, pentru ce are in plus fata de logan (care are cel mai bun raport pret/performante/spatiu/calitate din europa) este un moft pe care esti dispus sa il platesti pentru diverse vicii.

Iti pot demonstra la orice ora ca un logan e o afacere mai buna decat un prius. Desigur este mai rentabil si decat A3-ul 1.9 TDI sau C320CDI-ul pe care le am eu, doar ca eu nu am pretins niciodata ca le-am luat pentru ca ar fi rentabile... Sau pentru ca ar consuma putin (desi A3-ul se bate egal de la egal cu priusul la consumuri in conditiile in care are performante net superioare (e drept ca nu stock, ci dupa resoftare)). Zi si tu ca iti place priusul pentru altceva, nu pentru consum, sau pentru ca trebuie sa schimbi placutele de frana la 1.000.000 de km, deoarece toate astea nu compenseaza pentru faptul ca ai platit enorm pe ea la cumparare, insa placerea de a o conduce fata de alte masini, sau designul deosebit pot fi argumente pe care nimeni nu le-ar putea contesta (mie personal priusul mi se pare o hidosenie, dar nu te poti caca in gusturile omului, daca tie iti place nu am nici un argument valid cu care te-as putea contrazice) insa sa vii si sa spui ca e rentabil... si ca ar trebui sa induram faptul ca e lenta, urata si scumpa pentru ca ia cu 1-2 litri mai putin decat alte masini in conditiile in care nu apuci sa recuperezi niciodata diferenta data de pretul de achizitie e insultator pentru inteligenta noastra (limitata si ea).


dinpoplaca
QUOTE (HalbaSus @ Aug 23 2011, 05:09 PM) *
.. adica tu ai dat aproape 20.000 euro pe o masina SH de vreo 115 cai ? si e afacere ?

Vezi la fel cum eu sunt axat pe consum tu esti axat pe cai putere. Tu si cu inca cativa mergeti cu masina la raliu. Restul de 99.9% din soferi vor doar sa aibe o masina.

NU stiu cat scot masinile tale 0 - 100 km dar mie 10sec cat face priusul mi se pare cu mult mai mult decat decent. Daca vreau curse vin cu nissan-ul van " 2008 Nissan Quest SL 0-100 km/h 8.7 sec" si va tai pe multi cu masinile voastre cu o masina de 7 locuri.

Si mie-mi plac masinile sport dar ca masina normala de strada mi se pare anormal sa-ti bati capul cu cai putere in detrimentul consumului. Masini mai tari am condus: Lamborghini murcielago, ferari moranelo, ferari 360 modena, ceva ferari f.. ceva mdel mai vechi, Porche 911 torbo, si o gramada alte deastea: bmw, audi, volvo, americane. Am avut un job unde am condus o gramada de masini in vreo 8 luni.

Dupa ce am condus masinile astea chestia asta pe care o bagati voi aic,i cu 20,30 cai in plus, care voi spuneti ca sunt asa importanti mi se pare penibila.

Pentru mine o masina de 20 - $30000 e doar o chestie care se misca pe strada si ma duce de aici si pana acolo, astea nu sunt masini adevarate.
former_ozz
Alex, da nu puteai sa reconstruiesti o skoda cu piese din ... nu stiu, UK? si sa ne arati costurile?
Un motor 300$? Era si ala de la dezmebrari. Cu oasele mele daca as sti meserie cred ca as putea face o masina adevarata aproape gratus cu piese de la cimitirul de masini.
Am mai vazut eu masini d-astea, unele sint ok si altele merg ca ciinii aia vagabonzi, cu picioarele din spate mai la stinga fata de alea din dreapta. Daca s-a facut muci motorul, chiar poti garanta ca restul e ok? Am vazut masini la care s-a ajuns la mii de $ dupa o lovitura la semafor de ziceai ca abia au zgiriat putin bara pe spate.

Si contrar aparentelor masinile SH au pretul corect. Piata libera functioneaza bine. Daca amsinile SH ar fi asa ieftine ar fi cererea mare si oferta mica, ca atare nu ar mai fi asa ieftine, dar ele se stabilizeaza la un pret corect considerind cit din viata masinii s-a dus, cit din viata a ramas, cit de problematica e viata care a ramas, care sint costurile de reparatii etc.
solmar
QUOTE (dinpoplaca @ Aug 24 2011, 12:56 AM) *
Am avut un job unde am condus o gramada de masini in vreo 8 luni.

Ei, aici trebuie sa ne spui mai multe! Nu merge sa dai si sa fugi.
James Kilowatt
Acum vre-o 15 ani in Romania aveam un amic ceva mai mare decat mine care se lauda ca el in strainatate (era plecat in Grecia, care oricum prin '95 era paradis) conduce zilnic Ferrari si Porsche. Am aflat apoi ca lucreaza la o spalatorie auto teehee.gif
Seri
AlexCata, de airbag-uri nu ai avut nevoie? Din cate stiu un airbag si unitatea de control costa cam 1.000 euro.

Oricum, o masina lovita si reparata nu va mai oferi niciodata aceeasi siguranta ca si inainte. Din ratingul oficial de 5 stele ai mai ramas cu 2-3 sau chiar mai putin daca nu mai are airbag-uri.
solmar
QUOTE (dinpoplaca @ Aug 24 2011, 12:56 AM) *
Masini mai tari am condus: Lamborghini murcielago, ferari moranelo, ferari 360 modena, ceva ferari f.. ceva mdel mai vechi, Porche 911 torbo, si o gramada alte deastea: bmw, audi, volvo, americane. Am avut un job unde am condus o gramada de masini in vreo 8 luni.

Dupa ce am condus masinile astea chestia asta pe care o bagati voi aic,i cu 20,30 cai in plus, care voi spuneti ca sunt asa importanti mi se pare penibila.

Pentru mine o masina de 20 - $30000 e doar o chestie care se misca pe strada si ma duce de aici si pana acolo, astea nu sunt masini adevarate.


Man, si eu am avut in mana 5.4 milioane de dolari, dar nu erau ai mei, motiv pentru care nu fac din asta un motiv de lauda. Asa si cu nenumaratele lambo, ferrari, porsche, bmw, volvo, audi, etc. pe care le-ai condus la jobul tau timp de 8 luni. Daca le-ai condus din postura de pilot si ai mers cel putin 500 de km (sau 1000) cu fiecare in parte cred ca ai tot dreptul la o parere obiectiva. Dar daca le luai din fata hotelului sau a receptiei si le duceai intr-o parcare, timp in care iti tataia curul sa nu le zgarii, atunci mai bine taci.
AlexCata
QUOTE (HalbaSus @ Aug 23 2011, 11:09 PM) *
... adica tu ai dat aproape 20.000 euro pe o masina SH de vreo 115 cai ? si e afacere ? Imi pare rau dar la banii astia gasesti acum 5-are si A6-uri cu motoare de 3 litri si ~220 cp, cu tractiune integrala si o gramada de gadgeturi, care cand erau noi costau peste 50.000.
[/color] [color="#FF0000"]Am spus ca in 19500 am luat DOUA prius-uri, si da, este o afacere...si au fiecare din ele gadgeturi pe care nu le vezi in banii astia in 5-are si A6-uri...
Atat timp cat nu ti-ai luat Logan sau eventual astra SH nu poti sa te lauzi ca ai luat o masina pentru raportul pret/calitate. si ca ar trebui sa induram faptul ca e lenta, urata si scumpa pentru ca ia cu 1-2 litri mai putin decat alte masini in conditiile in care nu apuci sa recuperezi niciodata diferenta data de pretul de achizitie e insultator pentru inteligenta noastra (limitata si ea).

Si nu trebuie sa induri faptul ca e lenta, urata si scumpa, pentru ca:
-Nu e lenta - doar soferii sunt lenti!
-Urata nu e - si despre unii oameni se poate spune ca sunt urati, dar altii ii vad frumosi (poate pentru alte calitati)
- Scumpa - nici atat, daca stii ce vrei sa-ti iei.
@ Seri - nu am avut nevoie de airbag-uri pentru ca structura de rezistenta nu a fost afectata...doar bara, aripile, capota, bratul inferior dreapta, planetara dreapta (care a spart si blocul motor), au absorbit toata energia socului.
@former_oz - toate piesele, mai putin cele de la suspensie, sunt din dezmembrari. Inclusiv motorul (care avea 17.000 de mile). Nu am incercat sa reconstruiesc o skoda pentru ca nu aveam o skoda.
@ Halba - Atunci cand am plecat sa-mi iau masina din germania aveam bani de X5, dar nu am vrut sa ma amestec cu multele specii de romani care aveau asa ceva...no hardfeelings - dar prea multe lanturi de aur se plimba cu astfel de masini, iar eu nu vreau sa fiu confundat cu unii dintre ei. Asa ca am ales modelul asta, care este destul de greu de intalnit pe strazile din romania si nu pot fi injurat in acelasi mod in care sunt injurati posesorii acestor tipuri de masini. Ma injuri tu...ca sunt lent, urat si scump...dar atat
James Kilowatt
@AlexCata
sunt curios cat pierzi la revanzare la masinile tale. Probabil daca incerci sa le vinzi aici, pe forum, dupa ce ne-ai povestit, vei lua 0 (zero) euro pe ele. Hai, 1000€, daca vreun forumist se ocupa de dezmembrari.

Probabil in talcioc daca omiti unele detalii s-ar putea sa iei mai mult.

In rest, eu am decis:
deci la mine, cea mai economica masina e Sandero 1.2 16V pe GPL. Costa sub 10000€ noua (are deduceri fiscale, ca si prius). Daca o iei din Franta cu "rabla", o iei la 5990€, noua, versiunea cheala, insa plec pe ideea de Belgia.


Marca/Model/ Stare / Toyota Prius busita / Dacia Sandero 1.2GPL noua
________________________9500€ __________9190€
Consum declarat___________ 4.0 _____________5.9
Pret carburant (BE)_________1.5______________0.6

Cost total / 5 ani - 100.000km
Devalorizare _____________4750 (talcioc!) _____4595
Carburant _____________ 6000 ____________ 3540
Taxe (5ani)_____________ 1435____________ 640
Asigurare full (5 ani) ______9000_____________6000
Revizii -______ gratis, sunt generos azi____ 500€

Total ________________ 21.2k€_____________15.3k€

Prin urmare, Sandero matura pe jos la economie chiar si cu Prius la juma' de pret, refacuta. Asa ca orice belgoid care n-are Sandero e un manelist prost care se da mare (ce pleonasm...). Si mai rau, ideal ar fi un Sandero SH, daca se poate busit si refacut, pe care sa-l isi si mai ieftin.... Chiar si daca Priusul nu s-ar devaloriza deloc, o vinzi peste 5 ani ca si cum ar avea bateriile noi, la pretul care te-a costat pe tine, tot pierde.
AlexTM
QUOTE (AlexCata @ Aug 24 2011, 12:39 PM) *
@ Seri - nu am avut nevoie de airbag-uri pentru ca structura de rezistenta nu a fost afectata...doar bara, aripile, capota, bratul inferior dreapta, planetara dreapta (care a spart si blocul motor), au absorbit toata energia socului.


? Concluzia e ca un airbag sare doar cand e afectata structura de rezistenta.
Ai vazut clipul cand o babuta dadea cu poseta in bara unui Mercedes, pe trecerea de pietoni smile.gif smile.gif
HalbaSus
AlexCata, scuze, am citit repede si nu am observat ca 19.500 e pretul pentru doua priusuri... nu doar unul... oricum chiar si la pretul mediu de 9.750/bucata, tot nu cred ca ai facut o afacere.

Insa dupa cum ziceam, masinile nu sunt o afacere, chiar si sandero-ul 1.2 GPL poate fi un moft in anumite conditii (poate bicicleta e mai utila). Si din cauza asta exista pe piata si masini mai scumpe de 10.000 euro, ca lumea vrea ceva in plus fata de sandero 1.2. Eu spre exemplu vreau cai putere multi, stabilitate in viraje, frane bune, si daca se poate un interior frumos.
La 27.500 euro cat costa un prius de baza (nou), sau ~9500 euro cat costa un prius SH gasesc variante mult mai atractive care sa imi satisfaca cerintele.

Si chiar daca cerintele mele sunt subiective, si poate unii isi doresc alte lucruri de la masina (spatiu, comfort, performante off-road, design, sau chiar consum si intretinere mica, etc) gasesti ceva in banii astia. Si oricum o dai Prius e prea scump pentru ce ofera. Desigur daca iti place masina, atunci orice pret merita platit (si scopul meu nu este sa iti demonstrez ca ai luat masina gresita, un intelept de pe forum a zis odata ca "fiecare cu piticii lui, si piticii tai au intotdeauna dreptate") doar ca nu merita luata ca "masina economica" pentru ca nu e. Daca iti plac gadgeturile, designul, performantele (care or fi ele), e ok...
dinpoplaca
Porcheul si un ferari au fost ale unui prieten. Celalalte masini tari, le-am condus in timp ce am inceput sa transport masini pe coasta de vest, dar eram prea mult plecat de acasa, si am terminat cu chestia astadupa 8 luni. Masinile tari, toate, proveneau din San Francisco si le duceam in LA ca sa fie vandute in "auction". Cu astea imi programam sa ajung la destinatie noapte unde era pustiu si dupa ce la dadeam jos le testam putin, ca sa-mi fac si eu o impresie despre ele.

Altele in afara de astea tari, arau si ale prietenilor.
AlexCata
QUOTE (James Kilowatt @ Aug 24 2011, 12:05 PM) *
@AlexCata
sunt curios cat pierzi la revanzare la masinile tale. Probabil daca incerci sa le vinzi aici, pe forum, dupa ce ne-ai povestit, vei lua 0 (zero) euro pe ele. Hai, 1000€, daca vreun forumist se ocupa de dezmembrari.
Nici nu as vrea sa le vand; chiar daca am cereri (de la colegi si prieteni) generoase deoarece sunt niste masini care imi sunt foarte utile
In rest, eu am decis:
deci la mine, cea mai economica masina e Sandero 1.2 16V pe GPL. Costa sub 10000€ noua (are deduceri fiscale, ca si prius). Daca o iei din Franta cu "rabla", o iei la 5990€, noua, versiunea cheala, insa plec pe ideea de Belgia.
Nu ai citit toate posturile - am pe prius-uri GPL - generatia 5 de controller, cu adaptare dinamica OBDII - vezi www.ac.com.pl - STAG 300 Premium.

Imi permit sa corectez putin afirmatiile tale:

Marca/Model/ Stare / Toyota Prius nebusita / Dacia Sandero 1.2GPL noua
________________________9500€ __________9190€
Consum declarat___________ 4.0 _____________5.9
Pret carburant (BE)_________0.6______________0.6

Cost total / 5 ani - 100.000km
Devalorizare _____________????????_____4595 gaseste-mi un prius in talcioc la pretul afisat initial si eu il iau pe loc
Carburant _____________ 2400 ____________ 3540
Taxe (5ani)_____________ 40____________ 640 (Impozitul si rovigneta sunt 40Euro in romanica)
Asigurare full (5 ani) ______3000_____________6000 (asigurarea full de 2000 Eur/an? Eu platesc 630 Eur/an!)
Revizii -______ gratis, sunt generos azi____ 500€

Total ________________ Calculeaza tu, ca mie imi da cu virgula_____________15.3k€

Prin urmare, Sandero matura pe jos ??? la economie chiar si cu Prius SH??. Asa ca orice belgoid care n-are Sandero e un manelist prost care se da mare (ce pleonasm...). Si mai rau, ideal ar fi un Sandero SH, daca se poate busit si refacut, pe care sa-l isi si mai ieftin.... Chiar si daca Priusul nu s-ar devaloriza deloc, o vinzi peste 5 ani ca si cum ar avea bateriile noi (Bateriile, ca si sistemul hibrid in intregime, beneficiaza de garantie 8 ani si 160.000km) , la pretul care te-a costat pe tine, tot pierde.


In rest, nu te contrazic, am facut doua afaceri proaste luand aceste masini...dar ce sa faci...nu am vrut A6, skoda, VW, mert sau BMW.
AlexCata
QUOTE (AlexTM @ Aug 24 2011, 12:45 PM) *
QUOTE (AlexCata @ Aug 24 2011, 12:39 PM) *
@ Seri - nu am avut nevoie de airbag-uri pentru ca structura de rezistenta nu a fost afectata...doar bara, aripile, capota, bratul inferior dreapta, planetara dreapta (care a spart si blocul motor), au absorbit toata energia socului.


? Concluzia e ca un airbag sare doar cand e afectata structura de rezistenta.
Ai vazut clipul cand o babuta dadea cu poseta in bara unui Mercedes, pe trecerea de pietoni smile.gif smile.gif


Senzorii de soc ai airbag-urilor sunt amplasati pe ambele lonjeroane si actioneaza la sesizarea unor suprasarcini predeterminate. In cazul de fata, deformarea fiind plastica, celalalt vehicul fiind un Cielo luat transversal (care s-a deformat si el foarte mult, preluand plastic socul), G-urile create nu au fost de ajuns pentru declansarea airbag-urilor.
Clipul ala nu este real.
dinpoplaca
QUOTE (James Kilowatt @ Aug 24 2011, 06:05 AM) *
In rest, eu am decis:
deci la mine, cea mai economica masina e Sandero 1.2 16V pe GPL. Costa sub 10000€ noua (are deduceri fiscale, ca si prius). Daca o iei din Franta cu "rabla", o iei la 5990€, noua, versiunea cheala, insa plec pe ideea de Belgia.


James, Ca sa faci comparatii de-astea trebuie ca si masinile sa fie comparabile, cel putin la puterea motorului. Nu poti compara un motor de 1.2L cu unu de 1.8L + motorul electric de 207Nm.
Nu poti compara nici fiabilitatea, nici consumul.

Tot o dati cu cai putere, cand ar trebuii sa comparati Priusul cu alte masini comparabile la 0-100km.
James Kilowatt
Deci ce facem aici, luam o parte din preturi din BE, o parte din Romania? Pai e frumos?

In BE o instalatie GPL e 2200€ minim, care la Sandero e inclusa in pret. Pune-o si pe asta in calcul. Iar asigurarile si taxele din Be sunt cele puse de mine, nu de tine. Eu am facut calculul pentru Belgia, nu pentru Romania. Macar, daca vrei sa fii coerent, pune preturile din Ro si la Sandero, nu doar la Prius. Nu e frumos sa compari un Prius inmatriculat in Ro cu unul inmatriculat in Be.

Priusurile tale cati ani vor avea peste 5 ani? 7-8,nu? Si vor avea in jur de 150.000km. Tre' sa gasesti un mare fraier sa-ti dea mai mult de 5000€ pe ele, stiind ca bateriile au o durata limitata de viata si ca masina a fost busita si refacuta. Iar pe la 6-7k€ le gasesti "in mintile lor", fara sa fi avut un istoric dubios, insa pe alea nu le cumperi "tinere" cu 9k€. Singura solutie sa-l vinzi cu pretul de 6-7k€ e sa omiti "transplanturile", insa noi nu incurajam asta pe forum biggrin.gif

Mai mult, calculul facut de tine nu se aplica in BE. Nu poti face reparatiile de care spui tu cu pretul ala, daca te apuci sa repari un Prius lovit, cu schimb de motor si alte alea sari muuuult peste cei 9000, cu manopera inclusa. Tocmai asta e motivul pentru care masina lovita si piesele din dezmembrari sunt atat de ieftine in vest, pentru ca sunt "imposibil" de reparat la un pret acceptabil.
Un rahat de tabla indoita te costa peste 1000€ la alb, sau 500 la negru.

Optiunea asta ca o iei busita si o repari si o scoti la 9000€ nu se aplica decat in cazul tau particular, insa 99.99% din noi vrem o masina pe care sa o cumparam, sa mergem cu ea din day 1 si sa o revindem pe piata libera, nu suntem toti Dr. Frankenstein in materie de masini.

Plecand de la ipoteza asta, arata-mi un Prius care sa aiba 3 ani si 60.000km (si care dupa ce-l folosesti sa ajunga la 8 ani si 150.000km) si mai calculam odata devalorizarea, iar eu caut unul cu +5 ani si +100000km si mai facem odata calculul de devalorizare.

Eu am vazut unele de 3 ani si 60kkm e in jur de 12k€. Infim de putin avand in vedere cat a costat nou, devalorizare mai urata decat asta n-am vazut la nici o alta masina. Unul de 8-9 ani si 150km e in jur de 7-8k (asta e rezonabil) deci devalorizarea luata initial in calcul de mine nu e aberanta deloc.

Daca vrei sa facem un exercitiu, arata-mi un anunt Prius cam cum era al tau. Apoi adaugam 5 ani si 100.000km si caut eu unul, ca sa vedem devalorizarea.
James Kilowatt
LE
@Dinpoplaca
De curiozitate am aruncat un ochi pe preturile la SH la Prius pe la noi. CA si la tine, e slaba piata de SH, insa spre deosebire de tine, la noi devalorizarea e criminala. La 2 ani si 50kkm costa mai putin de jumatate din cat au fost noi, sunt sub 15k€ in conditiile in care noi sunt +30k€. Ce spui tu ca il vinzi cu cat l-ai luat ca e lipsa pe piata la noi nu se aplica, desi repet, sunt foarte putine oferte. In BE/FR/DE am gasit doar 2 bucati....
http://fr.autoscout24.be/Details.aspx?id=199597258
http://fr.autoscout24.be/Details.aspx?id=199954626

Devalorizare mai urata decat asta nu cred ca are nicio alta masina.

In schimb sandero de 2 ani sunt puzderie pe piata, 122 de anunturi in aceeasi zona de cautare, si niciuna (neaccidentata) nu e atat de devalorizata, au pierdut doar cam 1/3 din pret, de ex un ambiance de 75CP (aka cheala) noua e 8000€ si SH e 5200 (cu +-200€). Daca le iei noi si le vinzi dupa 2 ani la Sandero chel pierzi 3k€, la Prius pierzi 16-17k€.
dinpoplaca
QUOTE (James Kilowatt @ Aug 24 2011, 10:49 AM) *
Devalorizare mai urata decat asta nu cred ca are nicio alta masina.

Pai astea ar fi ca si painea calda pentru cunoscatori ca si mine, sau alex care stiu cat valoreaza cu adevarat un prius, si ce masina e.
James Kilowatt
Piata e piata, n-am facut-o eu...

Tu, cunoscator fiind, daca vii in Europa si vrei sa-ti iei un Prius, n-o sa dai mai mult pe ea decat e pretul pietii, ca nu esti atat de fraier.
N-o sa te duci la ala care o vinde la juma' de pret si sa-i spui "uite frate, iti dau 30% mai mult decat ceri, ca asta e o supermasina, sunt eu cunoscator si stiu ce spun". Nu, deci o sa negociezi ca orice profan, incercand sa-i dai 10-15% mai putin decat cere, si pentru asta o sa invoci toate argumentele contra pe care le-am debitat noi aici biggrin.gif

Despre AlexCata nici nu mai vorbesc, el nu le ia de pe piata, ci de la cimitir. Pe masinile lui le-as boteza Frankenstein Lazar 1 si 2 biggrin.gif
...
12. Si AlexCata intra in cimitirul de masini si se uita dupa Prius.
13. Si ceilalti i-au spus "AlexCata, Prius e mort de multe zile. Pute".
14. Insa AlexCata s-a uitat mai bine, si a grait: "Prius! Iesi afara"
15. Si Prius iesi din cimitirul de masini, pe remorca.
16. Si Prius a trait pana in ziua de azi, si a avut si un frate geaman.

Intr-un fel, ce face el e chiar nobil. Si absolut eco, resuscitarea unei masini din piese de la dezmembrari e mult mai putin poluanta decat fabricarea uneia noi smile.gif
dinpoplaca
Unul care a cumparat Prius in europa si a dat atatia bani pe ea, si vrea s-o vanda, inseamna ca nu a stiut ce face si merita sa piarda banii aia. In america nu vezi di-nastia.

James Kilowatt
qed...
tocmai asta incercam sa spunem de la inceputul topicului.
dinpoplaca
QUOTE (James Kilowatt @ Aug 24 2011, 12:16 PM) *
qed...
tocmai asta incercam sa spunem de la inceputul topicului.

Da, dar pentru unul ca mine care dupa ce a cumparat masina nu o mai vinde niciodata tot se merita. thumbsup.gif , Chiar la pretul din europa.
HalbaSus
In cat timp moare bateria ? Cat costa sa o inlocuiesti cand moare ?
Esti sigur ca daca iei un prius (la pretul din europa) si nu il mai vinzi niciodata iesi mai bine decat cu [orice alta masina economica care costa substantial mai putin] pe care nu o mai vinzi niciodata ?
De altfel treaba cu "iau o masina si nu o mai vand niciodata" este una din metodele de a obtine un TCO (Total Cost of Ownership) foarte bun, daca iei un S-klass si il tii 50 de ani probabil iesi mai ieftin decat daca schimbi priusuri la 2-3 ani.
former_ozz
Bateria e sub 2000$ si nu moare asa repede... inca priusurile vechi se tin bine.
dinpoplaca
QUOTE (HalbaSus @ Aug 24 2011, 02:28 PM) *
In cat timp moare bateria ? Cat costa sa o inlocuiesti cand moare ?
Esti sigur ca daca iei un prius (la pretul din europa) si nu il mai vinzi niciodata iesi mai bine decat cu [orice alta masina economica care costa substantial mai putin] pe care nu o mai vinzi niciodata ?
De altfel treaba cu "iau o masina si nu o mai vand niciodata" este una din metodele de a obtine un TCO (Total Cost of Ownership) foarte bun, daca iei un S-klass si il tii 50 de ani probabil iesi mai ieftin decat daca schimbi priusuri la 2-3 ani.

Si daca mi l-as lua nou, varianta 22000 euro + taxe 27000, in timp as iesi mai bine decat cu un diesel.
Bateriile: Compania de taxiuri din Canada ( am pus linkul vred ca la topicul cu Prius) au schimbat bateriile la 700000km. E un priusist pe Prius chat.com si are 650000km cu toata masina originala inclusiv franele. Mai sunt o gramada pe prius chat care au peste 500000km cu bateriile originale.
Bateriile costa la schimbat cam $2000.

Aici in america pentru ca se merge mult pe autostrada, majoritatea schimba franele pe la 200000 km.
Nu ai curea de distributie, nu ai electromotor, disc de ambreiaj, etc.

Schimbi doar uleiul la 16000km, + ca Toyota imi face reviziile gratuit pana la 65000km, si consumul e sub 5%. Al meu e cam la 4.3 media, si clima e mai blanda iarna, dar primavara, vara si toamna merge A/C-ul.

Daca stii ca, conduci multi km anual nu ai ce sa stai pe ganduri nici in europa, cu toate ca e mai scumpa; La voi oricum toate masinile sunt mai scumpe.
f1anatic
QUOTE (dinpoplaca @ Aug 24 2011, 06:30 AM) *
Porcheul si un ferari au fost ale unui prieten. Celalalte masini tari, le-am condus in timp ce am inceput sa transport masini pe coasta de vest, dar eram prea mult plecat de acasa, si am terminat cu chestia astadupa 8 luni. Masinile tari, toate, proveneau din San Francisco si le duceam in LA ca sa fie vandute in "auction". Cu astea imi programam sa ajung la destinatie noapte unde era pustiu si dupa ce la dadeam jos le testam putin, ca sa-mi fac si eu o impresie despre ele.

Altele in afara de astea tari, arau si ale prietenilor.



Asta suna extrem de suspicios. Remember - you are innocent until proven guilty.
AlexCata
QUOTE (dinpoplaca @ Aug 24 2011, 09:47 PM) *
Bateriile costa la schimbat cam $2000.


Atat costa bateria HV la reprezentanta, unde stim cu totii ca esti jupuit si de piele...
Pe ebay se gasesc second-uri incepand de la 300 USD pana la 1000 USD kit-uri de capacitate marita.
solmar
Bai, da Priusurile astea nu se strica niciodata?
dinpoplaca
QUOTE (solmar @ Aug 24 2011, 03:32 PM) *
Bai, da Priusurile astea nu se strica niciodata?

Pai tu de ce crezi ca se numesc Prius? thumbsup.gif si mai sunt si Toyota.

Daca sunt probleme, de obicei apar in perioada de garantie si se rezolva pe gratis.

Si mai e o chestie tare: schimbi uleiul la cutia de viteza ca si la motor. Dai drumu si reumpli cu ulei nou. NU e ca si cutiile normale automate.
f1anatic
Astia cu Prius au ajuns ca cei cu Subaru acum 2 ani. Care au fost ca aia cu BMW acum 4 ani.
James Kilowatt
Priusistii in general au fost "asa" dintotdeauna, de cand si-a luat Georgi Clunii una biggrin.gif Au fost doar mai putin vizibili intrucat sunt mai putin numerosi. Evident, persoanele de pe forum sunt excluse.

Acum la modul serios, daca bateriile sunt atat de ieftine, care-i spilul de masinile hibride sau electrice sunt atat de scumpe?? Prius e 10.000k€ ma mult decat o Corolla, cu toate avantajele fiscale... de ce? Pentru o cutie de viteze de scuter, doua motoare / generatoare electrice si un kil de electronica? Intrebarea nu e doar pt Prius, e valabila si pt Citroen C-Zero, Nissan Leaf, Ampera, etc. Toate sunt minim 10k€ peste o masina normala din gama respectiva, si "toata lumea" da vina pe pretul bateriilor, care insa nu se explica daca un set de baterii pt prius e 2000$ la dealer, cu atat mai mult cei 300 pe ebay. OK, ampera are capacitate mult mai mare la baterii, insa tot nu se explica.

Daca preturile la baterii sunt reale (in sensul ca nu contin subventii, nu-s contrafacute sau chestii d-astea) atunci inseamna ca astia cu "masinile ecologice" ne trag inca o teapa de zile mari.
AlexCata
QUOTE (James Kilowatt @ Aug 25 2011, 10:15 AM) *
Priusistii in general au fost "asa" dintotdeauna, de cand si-a luat Georgi Clunii una biggrin.gif Au fost doar mai putin vizibili intrucat sunt mai putin numerosi. Evident, persoanele de pe forum sunt excluse.

Acum la modul serios, daca bateriile sunt atat de ieftine, care-i spilul de masinile hibride sau electrice sunt atat de scumpe?? Prius e 10.000k€ ma mult decat o Corolla, cu toate avantajele fiscale... de ce? Pentru o cutie de viteze de scuter, doua motoare / generatoare electrice si un kil de electronica? Intrebarea nu e doar pt Prius, e valabila si pt Citroen C-Zero, Nissan Leaf, Ampera, etc. Toate sunt minim 10k€ peste o masina normala din gama respectiva, si "toata lumea" da vina pe pretul bateriilor, care insa nu se explica daca un set de baterii pt prius e 2000$ la dealer, cu atat mai mult cei 300 pe ebay. OK, ampera are capacitate mult mai mare la baterii, insa tot nu se explica.

Daca preturile la baterii sunt reale (in sensul ca nu contin subventii, nu-s contrafacute sau chestii d-astea) atunci inseamna ca astia cu "masinile ecologice" ne trag inca o teapa de zile mari.


Spilul este ca se speculeaza tehnologia...In esenta, Prius-ul este mai simplu (mecanic vorbind) decat un Logan, dar cei mai multi nu stiu asta, de aceea sunt dispusi sa dea multi bani. Electronica face totul, dar asta este destul de ieftina (ca si cuantum in cost de fabricatie a masinii). Treaba cu teapa de zile mari ai intuit-o bine.
Dar sa afirmi ca o cutie de viteze de prius este ca aia de scuter...da-mi voie sa ma indoiesc. Vezi ca am postat un link youtube in care este explicata functionarea cutiei. Daca tu crezi ca schimbarea vitezelor prin variatia campurilor magnetice se face la scutere, atunci da, iti dau dreptate.

@f1anatic -astia...
Daca as vorbi si eu, si altii in termenii folositi de tine, te-ai simti jignit...cum ar fi: - astia cu ______-
f1anatic
QUOTE (f1anatic @ Aug 24 2011, 02:41 PM) *
Astia cu Prius au ajuns ca cei cu Subaru acum 2 ani. Care au fost ca aia cu BMW acum 4 ani.



QUOTE (AlexCata @ Aug 25 2011, 04:37 AM) *
@f1anatic -astia...
Daca as vorbi si eu, si altii in termenii folositi de tine, te-ai simti jignit...cum ar fi: - astia cu ______-


Iar inaintea celor cu BMW au fost astia cu Toyota. Iar inaintea lor au fost aia cu VW TDI.

Dar stai linistit ca o sa va treaca si voua vremea... In curind or sa apara aia cu Tesla si cu Chevy Volt care or sa discute meritele masinilor lor mult peste technologia veche si poluanta de pe Prius.
James Kilowatt
QUOTE (AlexCata @ Aug 25 2011, 10:37 AM) *
Dar sa afirmi ca o cutie de viteze de prius este ca aia de scuter...da-mi voie sa ma indoiesc. Vezi ca am postat un link youtube in care este explicata functionarea cutiei. Daca tu crezi ca schimbarea vitezelor prin variatia campurilor magnetice se face la scutere, atunci da, iti dau dreptate.


Am caricaturizat putin, insa intrebarea ramane in picioare. Transmisia Priusului n-are nimic SF, cel putin nu ca principiu, iar de fapt "variatia campului magnetic" nu inseamna decat modificarea cuplului la MG1 (motor/generator 1), iar vitezele nu se schimba in sens propriu al termenului, rapoartele de demultiplicare sunt fixe. E o transmisie foarte ingenioasa, fara sa fie insa "imprumutata" de la nava spatiala lui Chubakka, ca sa explice pretul exorbitant de pe piata noastra.
AlexCata
QUOTE (James Kilowatt @ Aug 25 2011, 03:41 PM) *
E o transmisie foarte ingenioasa, fara sa fie insa "imprumutata" de la nava spatiala lui Chubakka, ca sa explice pretul exorbitant de pe piata noastra.


Right!

Si ma bucur extrem de mult ca am inceput sa discutam fara sa facem flame.
T u d o r
Ai rabdare ca vine Dinpoplaca si iar face pe suporterul de pe stadion. biggrin.gif

Oricum Toyota nu vine doar cu pretul la Prius mult umflat in Romania. Probabil ca noi fiind o tara mai bananiera pot sa se joace aici de-a marca premium. Idem pentru Honda. De fapt la Honda situatia e si mai grava, aia se cred ceva pui de Audi.
former_ozz
QUOTE
Intrebarea nu e doar pt Prius, e valabila si pt Citroen C-Zero, Nissan Leaf, Ampera, etc.


Pai cum am mai zis, Prius e scump numai in europa... probabil pentru ca se vinde foarte putin? Aici costa cam cu 2-3000$ in plus fata de cit ar costa aceeasi masina ne-hibrid (nu corolla, aia nu e aceeais masina). Cutia de viteze e irelevanta, CVA exista acum pe toate masinile si nu-s mai scumpe din cauza ei.
Kilul de electronuica nu e de neglijat, n-ai vazut cit costa un GPS ca optiune? smile.gif
Lasind gluma, 2-3000$ pentru o baterie, unul sau doua motoare/generatoare si toata electronica nu e mult, de fapt cred ca Toyota nu face nici un ban pe prius. E o diferenta enorma intre prius care are o baterie minuscula (6.5Ah numai! e drept ca la 270V, si din NiMh) si Nissan Leaf care are o baterie foarte mare si foarte scumpa din Li (>10.000$).

T u d o r
Pai da dar aia are doar motor de masina de spalat. Sau la ei pretul componentelor care se scot dintr-o masina tot se aduna? biggrin.gif
James Kilowatt
Daca masina electrica este mai scumpa intrinsec, nu doar datorita "masei critice" a pietei ci datorita pretului bateriilor, atunci subventionarea si incurajarea ei in momentul asta nu are nici o justificare. E fix ca subventionarea energiei eoliene care de decenii tot neperformanta e, desi la urma urmei e un rahat de morisca care nu are nici o justificare sa aiba nevoie de atatia ani ca sa se maturizeze.

2 din cele 4 criterii de baza ale dezvoltarii durabile sunt rentabilitatea economia si bazarea pe tehnologii mature (celelalte doua fiind acceptabilitatea sociala si sansele generatiilor viitoare samd).

Citroen C-Zero, electrica, 65CP, 35.000€.
Citroen C3, 1.1 benzina 65CP -15.000

WTF... care-i logica scoaterii pe piata a unei asemenea masini? In momentul asta masina electrica e fix la fel de gata de a fi lansata pe piata ca si masina zburatoare, (sau a masinilor de F1). "Oh, da, e criminal de scumpa, dar zboara ( sau scoate 45s pe Euroring). OK... C-Zero asta e criminal de scuma, da' e electrica. Si ce daca? De ce as cumpara-o? Prin comparatie, Prius devine o superafacere...

Un exemplu si mai tampit, tot de la fratii nostri latini, Reno Zoe/ZE, care iese pe la 26k€ (un Clio e in jur de 15). Hai sa admitem ca nu e criminala diferenta, daca mergi mai mult, poate candva devine interesant.
Insa Reno nu iti vinde bateriile, ci ti le inchiriaza, 79€/luna. WTF? Unde-i economia? Eu unu' nu bag benzina de 79€/luna decat cand plec in vacanta.
DRAGOS
nu bagi benzina de 79e/ luna decat daca pleci in vacanta? faci 5000km/an? :|

ce inseamna domne sa ai scuter biggrin.gif
James Kilowatt
Am masina din martie 2010, deci 18 luni, si am 32kkm... aka putin peste 20kkm pe an. Mai mult decat imi inchipuiam, initial crezusem ca voi merge cam 12-15000/an.
Consumul meu mediu de la iesirea din rodaj e la 7.5, deci iti imaginezi ca am mers preponderent extraurban, la drumuri lungi. Din aia 30kkm probabil 25 au fost facute in 5-6 drumuri lungi. 2xBudapesta=6kkm, 1xRomania (Galati)=6kkm, inca doua vacante prin Austria deja am ma apropii de 20kkm din 5 iesiri, fara sa iau in calcul weekeduri la mare sau chestii d-astea. Si cum spuneam, la genul asta de drumuri nu merita nici automata, pana la Budapesta (1350km) schimbi viteza de 6 ori biggrin.gif

Insa genul asta de drum nu il poti face cu o masina electrica.... 1300km intr-o zi. N-au autonomie.

Si da, asta inseamna sa ai scuter, nu faci km in oras biggrin.gif
DRAGOS
gata, m-am lamurit. biggrin.gif tu defapt in medie bagi benzina de cateva sute de euro/luna, dar ai luni cu cateva mii si luni cu 50e laugh.gif



James Kilowatt
Da, 10 luni/an bag 2 rezervoare in total, si 2 luni restul biggrin.gif

Sunt un exemplu tipic de profil nepotrivit pentru masina electrica. Masina electrica se potriveste navetistului care face 50-100km/zi, zilnic, si eventual are curent ieftin sau gratis de la firma. Insa daca faci mai putin nu merita chiria bateriilor, daca faci mai mult (eventual pe autostrada) s-ar putea sa n-ai autonomia necesara. E o masina foarte "dedicata", ar putea fi rentabila doar pentru un domeniu foarte ingust de ultilizare.

Eu fac 9km/zi pentru servici, adica 200km/luna. In cel mai rau caz, benzina m-ar costa la 40€/luna, jumatate din pretul chiriei la baterii, si asta la o masina complet "neoptimizata" pentru genul asta de utilizare smile.gif .

Iar ca sa ajung la Mont-Blanc, sau la cea mai apropiata mare cu rasnita electrica deocamdata e exclus, probabil dureaza o saptamana drumul si cat dai pe hotel anuleaza orice economie la carburant biggrin.gif

Un scuter electric insa ar putea fi o afacere, daca e rezonabil la pret.
AlexTM
Exista biciclete electrice, am vazut ca au tot mai mare raspandire in vest.
AlexCata
QUOTE (James Kilowatt @ Aug 26 2011, 11:01 AM) *
WTF... care-i logica scoaterii pe piata a unei asemenea masini? In momentul asta masina electrica e fix la fel de gata de a fi lansata pe piata ca si masina zburatoare, (sau a masinilor de F1). "Oh, da, e criminal de scumpa, dar zboara ( sau scoate 45s pe Euroring). OK... C-Zero asta e criminal de scuma, da' e electrica. Si ce daca? De ce as cumpara-o? Prin comparatie, Prius devine o superafacere...

Un exemplu si mai tampit, tot de la fratii nostri latini, Reno Zoe/ZE, care iese pe la 26k€ (un Clio e in jur de 15). Hai sa admitem ca nu e criminala diferenta, daca mergi mai mult, poate candva devine interesant.
Insa Reno nu iti vinde bateriile, ci ti le inchiriaza, 79€/luna. WTF? Unde-i economia? Eu unu' nu bag benzina de 79€/luna decat cand plec in vacanta.


Cred ca logica este inlocuirea carburantului, fara nici o legatura cu economia financiara. Reno, de exemplu nu te scoate mai ieftin decat o masina clasica (benzina sau motorina), ci doar inlocuieste combustibilul clasic cu electricitatea. Tinand cont ca acesti carburanti sunt pe sfarsite (si pretul lor va urca continuu), sunt convins ca electricitatea va castiga teren, pentru ca oamenii au nevoie in continuare de libertate de miscare, indiferent de costuri.
James Kilowatt
In Franta sa spunem ca ar exista o logica, desi ar mai putea astepta sa zicem inca 30ani pana cand se inventeaza o baterie performanta si ieftina, ca petrol mai e pana atunci fara probleme. Spuneam ca in Franta are o logica pentru ca electricitatea e preponderent din nuclear. Insa in Germania sau in restul Europei de exemplu chiar n-are nici o logica, cel putin nu in momentul asta.

Gaz am inteles ca avem pentru 300 ani, iar o masina pe gaz e mult mai ieftina si mai interesanta din toate punctele de vedere decat una electrica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.