Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Alesii se gandesc la binele nostru impozit auto in fcte de valoarea masnii
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
xamez
Buna ziua
eslte de a dreptul revoltator ce vor sa faca alesii neamului .pana cand nu iesim in strada sa facem o demonstartie de forta astia o sa ne joace cum vor ei.
http://www.a1.ro/men/cars/noua-metoda-de-c...nii-151969.html
suntem fara speranta
HalbaSus
Daca e sa o ardem la modul idealist atunci impozitul pe masina este incorect indiferent de valoarea lui, acesta nu ar trebui sa existe intrucat folosirea masinii este taxata suficient (prin pretul combustibilului si pretul rovignetei)... ca sa eviti aceste costuri poti lua masina si o tii in garaj... insa asta nu ar trebui taxat, ca daca imi iau alt obiect mobil si il tin in garaj nu platesc impozit. Iar daca o folosesc atunci platesc (in mod indirect) prin pretul combustibilului.

Daca e sa comparam modul actual de taxare cu modul propus de acest proiect atunci acesta din urma e mai corect decat varianta actuala. In prezent e posibil ca impozitul unei masini mai vechi cu capacitate cilindrica mare sa fie mai mare decat valoarea masinii. Chiar si in cazul masinilor noi diferentele dintre o capacitate cilindrica mica si una mai mare sunt total incorecte, spre exemplu:
C180k 115 Kw - 34.069 euro - impozit 162 lei
C350 225 Kw - 48.484 euro - impozit 4.930 lei

Da-o-n masa ca nu-i corect !
mike.omega
Pana or sa faca ei normele de devalorizare a automobilelor o sa mai curga multa apa pe Dambovita.
Titi1988
cei de la guvernare cred ca daca iti permiti un motor de 4000 cmc esti full de bani dar masina valoreaza sa zicem.. un S400 din 2001 8000 euro.. arunc din burta iar un Audi R8 de 4200 cmc care valoreaza de 10 ori mai mult platesc aceeasi taxa. corect? NOT!!!

+1 halba!
G e o r g e
legea propusa mi se pare corecta. dar acum sa vedem normele ei de aplicare smile.gif

de cand visez la un v8 de 7l dry.gif
T u d o r
7l? un big block?

Partea naspa e ca taxa de prima inmatriculare nu respecta aceeasi logica. Cat sa fie ea pentru un 7l euro1 sau 2? biggrin.gif
mike.omega
Cam cat un 320cdi SH, da cineva mai mult? smile.gif
T u d o r
Da, da' cine o sa mai aiba masina cat china si cu motor care rage a V8 american prin Bucuresti? biggrin.gif
Titi1988
QUOTE ( T u d o r @ May 4 2011, 07:35 PM) *
7l? un big block?


pe un dodge charger.. deja visez frumooossssss
G e o r g e
gasim inmatriculate deja thumbsup.gif
pmhoria
Ceva propuneri:

"UPDATE: Pe site-ul senatului poate fi gasita si pozitia Guvernului in legatura cu aceasta initiativa, iar Executivul spune ca nu sustine adoptarea unei astfel de propuneri legislative fiindca ar discrimina masinile din import in raport cu cele fabricate aici.

In plus, Guvernul precizeaza ca Ministerul Finantelor nu detine capacitatea de a intocmi un catalog in care sa stabileasca valoarea autoturismului in functie de marca, tip si motorizare.

UPDATE 2 In propunere, impozitul anul ar fi 0,75% din valoarea masinii pentru autoturismele Euro 5 de pana la 1650 cc, 1,5% pentru cele cu cilindree intre 1650 si 2000 cc si 6% din valoare pentru cele intre 3001 si 5000 cc, tot Euro 5. Maximul, 7,5% din valoare, ar fi pentru amsinile cu motoare de peste 5000 cc.

Pentru masinile Euro 4 valorile impozitului vor fi cu 25% mai mari decat la Euro 5, la Euro 3 vor fi cu 50% mai mari decat la Euro 5, iar la non-euro vor fi de trei ori mai mari decat la Euro 5."
dinpoplaca
QUOTE (pmhoria @ May 5 2011, 08:51 AM) *
UPDATE 2 In propunere, impozitul anul ar fi 0,75% din valoarea masinii pentru autoturismele Euro 5 de pana la 1650 cc, 1,5% pentru cele cu cilindree intre 1650 si 2000 cc si 6% din valoare pentru cele intre 3001 si 5000 cc, tot Euro 5. Maximul, 7,5% din valoare, ar fi pentru amsinile cu motoare de peste 5000 cc.

Pentru masinile Euro 4 valorile impozitului vor fi cu 25% mai mari decat la Euro 5, la Euro 3 vor fi cu 50% mai mari decat la Euro 5, iar la non-euro vor fi de trei ori mai mari decat la Euro 5."


Asta nu e acelasi ca si actualul system de inpozitare, in functie de capacitatea cilindrica? Si ce se intampla cu euro 5 daca o sa iasa euro 6?
Titi1988
QUOTE (pmhoria @ May 5 2011, 05:51 AM) *
Ceva propuneri:

"UPDATE: Pe site-ul senatului poate fi gasita si pozitia Guvernului in legatura cu aceasta initiativa, iar Executivul spune ca nu sustine adoptarea unei astfel de propuneri legislative fiindca ar discrimina masinile din import in raport cu cele fabricate aici.

In plus, Guvernul precizeaza ca Ministerul Finantelor nu detine capacitatea de a intocmi un catalog in care sa stabileasca valoarea autoturismului in functie de marca, tip si motorizare.

UPDATE 2 In propunere, impozitul anul ar fi 0,75% din valoarea masinii pentru autoturismele Euro 5 de pana la 1650 cc, 1,5% pentru cele cu cilindree intre 1650 si 2000 cc si 6% din valoare pentru cele intre 3001 si 5000 cc, tot Euro 5. Maximul, 7,5% din valoare, ar fi pentru amsinile cu motoare de peste 5000 cc.

Pentru masinile Euro 4 valorile impozitului vor fi cu 25% mai mari decat la Euro 5, la Euro 3 vor fi cu 50% mai mari decat la Euro 5, iar la non-euro vor fi de trei ori mai mari decat la Euro 5."


acelasi kkt in ploaie cu cmc..
mike.omega
Pai da, dar mai conteaza si ce norma de poluare au masinile. Poate se desteapta unii sa catalogheze separat GPL-istii si pe cei cu hibride ninja.gif
G e o r g e
dupa cum ziceam ... o propunere buna pe care te pisi din cauza de norme de aplicare.

astia sunt atat de retardati ?!?!! impozitul ar trebui sa fie pe valoare masina si nu pe cc. ala care face offroad cu un 4.2 din 1988 de ce sa platesca impozit cand 100 de loganuri ?

pe de alta parte , ala cu motor de 4,2 i-a scos din cacat pe aia de la ISU iarna de iarna ! cu tot cu tuaregele lor de 80 000 eur la care nu platesc impozit ca sunt ale statului. ninja.gif
klm
Totusi masina este un bun mobil (la fel ca un telefon mobil, un ceas, o lanterna - dau exemple de bunuri care functioneaza pe baza de energie care se cumpara periodic); de ce platesc impozit pe masina nu si pe lanterna?
Lucian107416
kk-tii stiu doar ca au o gaura de umplut. nu sunt capabili de o strategie coerenta. Sa fiu al naibii daca inteleg cum poate exista taxa de inmatriculare/poluare la SH adus de dincolo. Toti ar castiga in justitie, dar nu stiu cati se deranjeaza.
Titi1988
QUOTE (Lucian107416 @ May 5 2011, 11:57 AM) *
kk-tii stiu doar ca au o gaura de umplut. nu sunt capabili de o strategie coerenta. Sa fiu al naibii daca inteleg cum poate exista taxa de inmatriculare/poluare la SH adus de dincolo. Toti ar castiga in justitie, dar nu stiu cati se deranjeaza.


daca ii dai in judecata intradevar sunt sanse mari de castig dar nu merita sa mergi la judecata ani de zile si sa consumi bani si timp.. am un prieten care i-a dat in judecata de vreo 2 ani si inca se judeca unsure.gif

Toata lumea cauta noi metode "legale" sa fure bani de la popor..
mike.omega
In primul rand hai s-o lasam mai moale cu limbaju smile.gif

Pe de alta parte bine ar fi sa avem parte si de o impozitare dpdv al zonei. Ca daca am o masina numai de oras nu mi se pare normal sa platesc impozit la masina cat unul care bate tara-n lung si-n lat. Dar asta e deja utopie biggrin.gif
ozz86651
Ratiunea impozitului pe masina e clara. Masina are nevoie de investitii de la stat si polueaza. Daca estui pieton si n-ai masina din pacate tot esti afectat prin faptul ca din impozitul tau se platesc drumurile, podurile, parcarile etc si prin faptul ca respiri gaze si iti afecteaza sanatatea. Exista o groaza de subventii de la stat pentru infrastrutcura folosita de masini, de la conductele petroliere la semne de circulatie.
Parerea mea e ca impozitele trebuie sa tina de niste lucuri: masa/volumul si poluarea. Nu vad de ce conteaza amanunte ca capacitatea sau puterea. Ce conteaza ce are masina sub fuste? importanta e ce elimina.
Valoarea masinii deja se impoziteaza prin TVA iar consumul se impoziteaza prin taxa benzina.

QUOTE
impozitul ar trebui sa fie pe valoare masina si nu pe cc.


De ce? daca ai masina mai scumpa, folosesti mai multe locuri de parcare, uzezi mai tare asfaltul sau cum?
mike.omega
Ce elimina masina e strict legat de capacitatea motorului pana la urma wink.gif
xamez
eu nu vad decat alta modalitate de a ne stoarce de bani .politica lor este clara ,se deduce simplu ,daca ai o masina sau 2( de o anumita valoare) / pers/familie atunci este simplu si sigur sa taxeze.deoarece acolo sunt clar bani.
Alex-F1
QUOTE (xamez @ May 4 2011, 06:21 PM) *
alesii neamului


Io n-as baga mana-n foc pt. asta....
former_ozz
QUOTE
Ce elimina masina e strict legat de capacitatea motorului pana la urma wink.gif


Strict? Din contra, vag, foarte vag. Mult mai importante decit capacitatea motorului sint, nu in ordinea asta:
1. Tipul motorului (Otto, Wankel, hibrid, etc)
2. Masa masinii si transmisia, cauciucuri.
3. Turbo,compresor, aspirat. Crezi ca un motor de 2L si 400CP elimina mai putin decit un motor de 3L si 200CP?
4. Puterea. Aspirat la 8000rpm e diferit de aspirat la 5000.
5. ECU+catalizare.

Un Prius are capacitate de 1.8L deci mai mare decit o Dacie 1300 si e pe o masina mult mai grea. Vrei sa puneam pariu cine face mai multe noxe?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.