Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Victima neatentiei, motor decedat
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
mike.omega
Cu motorul in cauza s-a rulat pana la epuizare fara a constientiza ca nu mai are lichid de racire sau ca se intampla ceva straniu pe sub capota. Rezultatul il vedeti in pozele urmatoare smile.gif

In consecinta se cauta motor diesel de logan, 70cp, euro 4, eventual motorul cu totul biggrin.gif
RUE
era unul in Tm in buziasului la ceva magazin cu piese din dezmabrari al 600 euro.
22nst
aaaa, dar ce are? biggrin.gif
nu poate sa-l curete tongue.gif

nu ma pricep eu la mecanica, dar mi se pare ca-i ok
mike.omega
A afectat inclusiv blocul motor, vibrochen, chestii, trestii, lista de "to do"e lunga rau. Si problema e ca ar trebui un bloc motor nou si chiuloasa rectificata. Ceea ce costa cam cat un motor SH. Plus ca am inteles ca odata chiuloasa rectificata nu mai se potriveste garnitura sub niciun chip.

@RUE: un telefon? e motor complet sau e doar motorul fara anexe?
Jonin
Cum e afectat vibrochenul?!Dar blocul motor? huh.gif


Dupa cum vad eu iti trebuie 2 pistoane. In cel mai rau caz schimbi setul motor.Supapele se rectifica.

Cand aveam Dacia, imi spuneau mecanicii ca in teorie poti rectifica chiulasa cu maxim 2 zecimi, eu am modificat cu 7 zecimi si a mers masina snur, nu a fost nicio problema cu garnitura.
22nst
Acum mi-a picat fisa... senzorul de temp?
Nu terbuia sa se aprinda ala in bord?
Ma rog, cum e la Logan 4 liniute = 90 grade, ce-i peste deja inseamna ca-i un defect...
Diesel
Blocul motor a fost afectat pentru ca pistoanele/cilindri n-au camasi. Daca am inteles bine, soferul a mers vreo 30-40km cu semne clare ca e ceva in neregula cu motorul.

Diferenta dintre benzina si motorina se manifesta si aici. La motoarele astea sunt mai sus tolerantele mecanice si nu cred ca merge cu rectificari.

Mike a gasit deja alt motor. S-a rezolvat.
mike.omega
Da da! Am nubira cu 175 de cai frumosi mancatzias! biggrin.gif In sensu ca stau cu motoru-n porcbagaj pana maine cand merg la service sa-l predau smile.gif
Pe scurt: am aflat intamplator de un parc de dezmembrari de langa Constanta si am primit nr de telefon. Dupa vreo 2 telefoane m-am hotarat sa ma duc sa-l iau. Motor cu injectoare, pompa, turbina si alte cele necesare a costat 4800 ron. Motorul provine de pe un Logan din 2009 cu ~25000 de km la bord, Logan care a fost rasturnat pe toate partile cum se spune!
La vizionare si cumparare am fost cu un nene mecanic de-o viata care si-a dat OK-ul si a zis ca e bun si e conform reclamei facuta la telefon. Partea si mai buna este ca acest parc de dezmembrari este autorizat RAR deci imi vor da factura inregistrata la RAR(sau cam asa ceva) pentru motor. Iar service-ul unde se face transplantul imi da alta hartie cum ca ei sunt autorizati sa faca asa ceva si se va schimba seria motorului din talon si carte.

Ca masura preventiva, cel mai probabil, la motorul "nou" vom schimba distributia si pompa de apa.

Va mai tin la curent cu poze, costuri si alte cele.

PS: cand urcau motorul in porcbagaj la vaporul meu a sunat si celalalt cumparator pentru acelasi motor, deci am avut o inspiratie destul de buna whistling.gif
Titi1988
ti-a incaput motorul in portbagaj? ninja.gif inc azul asta pune-l in functiune si dai o transmisie pe rotile din spate 36182451.gif

PS eu vreau poza daca se poate mike cu motorul in portbagaj laugh.gif
mike.omega
Cu turbina demontata a intrat dar culcat, nu sta in picioare ca si cum ar sta montat in masina. Za only problem iz ca a curs uleiul prin porcbagaj. Deci propietarul loganului imi e dator vandut teehee.gif

PS: porcbagaju meu e mai mare decat ala de la Primera, sic!
G e o r g e
tu ai masina ma !
Jonin
Adevarat!
NGZ
Da' motorul de Logan este "motorul universal' ? Esti sigur ca reusesti sa-l potrivesti ?
mike.omega
L-am luat dupa cod si norma de poluare smile.gif
Titi1988
QUOTE (mike.omega @ May 4 2011, 07:09 PM) *
PS: porcbagaju meu e mai mare decat ala de la Primera, sic!


eu cred ca la toate masinile portbagajul este mai mare decat la primera wub.gif ma refer la berline
mike.omega
Poze cu motoru in porcbagaj, scuzati decorul...

PS: ultima e ce am gasit in loc de fantana decorativa in curte la service smile.gif
AlexTM
Ai intrat in clasa cu Ferrari, Porsche, astea de au motorul in spate smile.gif
22nst

Eu tot nu inteleg.
Nu i s-a aprins martorul de temperatura ridicata in bord?
mike.omega
Ba da, dar soferul e sa zicem.... nestiutor in ale masinilor rolleyes.gif
22nst
Aaa, ok atunci inteleg biggrin.gif
Ce o fi zis... ca la benzina, cu cat mai multe cu atat mai bine tongue.gif
mike.omega
Azi am inititat programul de curatare a porcbagajului de la ulei scurs din motor.
Singurele victime ar fi mocheta si stratul suport de PFL. In rest au reusit sa strang/absorb uleiul cu carpe/servetele si putina motorina din aia de pus pe foc biggrin.gif Au mai ramas ceva urme pe langa rezervorul de GPL dar nu am ce sa le fac.

Revenind la mocheta, cred ca am sa bricolez alta cu suport ori din PFL ori din OSB(6mm) pentru ca sunt imbibate destul de rau cu ulei si pe deasupra miros de-ti muta nasu. Partea misto e ca prinderea mochetei de PFL se face cu niste surubele de plastic(au si piulite) pe care le-am recuperat intregi. Destul de destepti koreeni la faza asta.

O sa revin si cu poze maine cand o sa le si fac.
mike.omega
Buuun, operatia a reusit, pacientu-i mort! smile.gif

Glumesc! Motorul achizitionat de la dezmembrari se prezinta conform descrierilor, deci in stare buna. Intre timp am vazut si masina donatoare.... un logan rosu turtit cum greu isi poate cineva imagina!
Ce nu s-a potrivit la motorul nou: tubulatura ce leaga turbina de intercooler. Desi vobim de acelasi motor (dpdv al codurilor) se pare ca exista o diferenta si anume:
La modelul din 2007 tubulatura in cauza contine tuburi/furtune de cauciuc si o parte din plastic.
La modelul din 2009 acea parte din plastic a fost inlocuita cu una din metal insa NU au respectat dimensiunile! Astfel cotul de iese din turbina nu s-a potrivit din prima cu tubulatura existenta(la lungime). Nenea de la dezmembrari(care in final s-a dovedit cam sarlatan) mi-a mai cerut inca 300 de lei pentru tubulatura de metal. Pret enorm, mai ales ca in magazin gasisem cu 350ron.

In fine, cei de la service au rezolvat problema. Insa a aparut alta. Cand s-a incercat pornirea motorului fara a cunoaste faptul ca nu mai face compresie, a ajuns ulei pe galeria de evacuare. Si acum are momente cand in tr. 3 si 4 la ~3500rpm se taie injectia si se aprinde martorul de bujii. Pe net am citit ca motorul ar avea un senzor de gaze care produce acest fenomen cand gazele depasesc un anumit nivel. Tot pe net am inteles ca ar fi din cauza motorinei. Oricum, maine de dimineata o mai punem odata pe tester sa vedem daca apare vreo eroare si ce eroare. Cand au pus masina pe tester prima data, a fost ok.

Impresii despre motor si masina: motorul este bun doar pentru oras dar cam atat. Cei 70 de cp in afara orasului sunt insuficienti, mai ales ca vorbim de un MCV. Insa in oras azi am ajuns cu consumul pe la 7% si mai scadea dar ma saturasem eu de mers. Din pacate doar motorul imi place la aceasta masina, restul, in frunte cu cutia sunt de slaba calitate sad.gif

LE: la costul de 4800 ron al motorului sau mai adaugat 1430 ron reprezentand manopera, ulei, filtre, distributie, pompa de apa si acareturi.

Poate maine imi aduc aminte si de poze.....
G e o r g e
mai ieftin ieseai daca o vindeai pe piese la dezmembrari si luai una noua biggrin.gif
mike.omega
Da bre, simplu de zis! Bine ca maine vine ruda sa-si ia fieru acasa si scap de un stres biggrin.gif
G e o r g e
faceam si eu haz de necaz referitor la preturile practicate de prietenul de la dezmembrari biggrin.gif
mike.omega
Ala profita ca e singurul de pe raza orasului cu dezemembrari la modul serios. Mi-a cerut pt lampa de mers inapoi de la C4 150 ron, asta in timp ce in magazin de 90-100. I-am urat de bine si am plecat instant biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.