Nexia are si ABS si airbag. A obtinut 3 stele NCAP, la fel ca Logan.
Suspensiile sunt similare McPherson fata si H cu arcuri elicoidale spate, difera doar prin rigiditate.
Cu alte cuvinte nu e vorba de "avans tehnologic", ci in cel mai bun caz de optiuni in plus care sincer as vrea sa le vad puse la treaba ca sa imi dau seama daca sunt chiar utile sau bagate doar de dragul de a mai bifa o optiune.
Airbagul daca nu e proiectat din start inteligent si e doar bagat "aftermarket" e frectie totala in materie de securitate. La Logan cu cele 3 stele ale lui, avand in vedere ca e sora cu Micra 4 (cred) stele si Clio3 5 stele, ma gandesc ca s-ar putea ca airbagul sa fie totala frectie.... Cu asemenea structura de ultim racnet, daca avea airbag serios trebuia sa scoata minim 4 stele. Undeva ceva scartaie deci.
La cielo, chiar daca e bazat pe o masina 1900 toamna pot exista si mici modificari. E suficient sa-i maresti putin rigiditatea torsionala si sa umbli la arcuri/amortizoare/bara de egalizare, fara sa schimbi fundamental proiectul ca sa o "aduci la zi" oarecum in materie de comportament. DAca au facut-o sau nu la craiova nu stiu, insa oricum faptul ca e bazat pe kadett din 91 nu e semnificativ.
Asa ca nu conteaza pe ce e bazat ci si ce stie sa faca
Citisem undeva ca dimensiunile navetei spatiale "sunt bazate" pe dimensiunile fundului de cal
pentru ca trebuiau sa fie carate pe calea ferata, si trebuiau sa treaca prin niste tunelui, iar dimensiunile caii ferate si ale tunelului isi au originea in cele ale diligentelor, care sunt alese functie de dimensiunea fundului de cal
Nu vreau sa spun ca Cielo e o masina avansata, ci ca dinpotriva, mai exista si altele inapoiate si demodate indiferent de anul in care au fost lansate.