Help - Search - Members - Calendar
Full Version: TOBA DE EȘAPAMENT FĂRĂ FUM
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Pages: 1, 2
Democratos
Anul trecut, la expoziția de la GENEVA, România a obținut o medalie de aur pentru o realizare originală, referitoare la o tobă de eșapament care nu evacuează fum. Distruge fumul în PM10 și gaze, demonstrație și model funcțional.

Voi, specialiștii în domeniu, ce părere aveți, și asta este o mistificare?

DEM
pmhoria
Despre asta e vorba?

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/..._227977286.html

James Kilowatt
Despre inventie greu de spus ceva intrucat informatiile sunt prea putine.

Despre jurnalistii care scriu articolele, in continuare numai de bine wallbash.gif Din nou dovedesc ca notiuni simple gen "documentare" ii depasesc.
In articole (sunt mai multe disponibile pe net, copiate unul dupa altul) scrie totusi ca nu s-a inghesuit nimeni sa cumpere inventia. Or fi avand si alti specialisti (adica altii decat noi biggrin.gif) cate ceva de carcotit...
Diesel
Dupa cum zice James, punem textul pe seama redactorului:

QUOTE
Cum funcționează noua tobă de eșapament

Instalația funcționează pe baza unor impulsuri de înaltă frecvență, care dezintegrează practic moleculele ce formează fumul. Astfel, în carcasa de tablă ce învelește piesa de bază, cu ajutorul căreia se aplică impulsuri de 15-20 de kW, formându-se o plasmă rece, care dezintegrează molecula de fum. „Părțile grele se depun și pot fi chiar curățate sau recuperate. În prezent lucrăm la un nou modul care să fie destinat depunerii acestor celule ce formează molecula de fum”, ne-a mai spus Florin Petric.

Pentru a genera impulsurile de înaltă frecvență se folosește energia generată de bateria mașinii, care este legată la un amplificator.


15-20 de kW sunt aceeasi kW trecuti in talon la puterea masinii? Mie mi-a fost ingenunchiata instalatia electrica de catre un incarcator de telefon defect. Mi-e frica sa calculez ce inseamna 15-20kW pentru bateria masinii. Impulsurile se masoara in Hz, nu in W. Amplitudinea impulsurilor s-ar masura in W... asa ca o concesie... dar fara frecventa/lungime de unda n-are nici un sens.

Molecula de fum este formata din atomi, nu celule. Trebuie sa ma documentez in legatura cu plasma rece, eu stiam ca e pe lista de chestii teoretice care nu se pot realiza inca.

Ideea nu e rea, fiind pusa in practica la o scara mai mica de catre un dispozitiv numit catalizator. E prezent pe toate masinile care se supun normelor de poluare euro2 sau mai sus.

Sunt curios de mai multe detalii insa.
mike.omega
Ce intelegem prin fum? "Fumul" ce iese pe tobele de esapament are mai multe surse si proprietati.
ozz86651
Un emitator radio de 20KW e citamai scula, nu cred ca se poate pune pe o masina smile.gif, depinzind de frecventa. Cu ce-l alimentezi e alta treaba. Daca e legal e alta problema. Nu poti sa umbli cu un transmitator radio dupa tine. Daca e sanatos, alta problema tinind cont ca e mult mai puternic ca un cuptor cu micrunde.
Dar bineinteles articolul in sine e o mizerie, si dintr-o chestie legitima un ziarist poate scoate o porcarie.
Democratos
Bună dimineața,
Vă mulțumesc pentru interes și obiectivitate. Sunt onorat de compania unor oameni pragmatici și bine documentați. Să luăm întrebările pe rând, dar nu în ordinea apariției.

Impulsurile, evident nu sunt de înaltă frecvență și nici de putere. Din alte surse, frecvența de repetiție este variabilă, în jurul 12 - 48 Khz (sonică și ultrasonică), valoarea tensiunii (corect, amplitudinea) impulsurilor se măsoară vârf la vârf și se încadrează între 50 și 14Kv, în funcție de locul de măsurare. Puterea medie consumată nu depășește 30 w pentru exemplarul prezentat la Cluj. Florin Petric este un mecanic de excepție, care are asemeni unora dintre voi, pasiunea pentru tehnologia de ultimă oră.

În ceea ce privește plasma rece, oricât de incredibil ar părea, România este lider în acest domeniu, fiind în posesia unei tehnologii de producere a plasmei reci obținute în condiții ieftine și eficient.

Fumul este o structură fizico-chimică în a cărei componență se află substanțe nespecifice atmosferei și care datorită temperaturii se ridică, după care coboară sub forma de PM10 sau alte componente poluante. În combinație cu ceața, uneori formează o pâclă urât mirositoare și greu respirabilă. Fumul este un poluant atmosferic prezent sub forme diferite, chiar imperceptibile de om. Aici, un chimist ar putea explica mai multe. Oricum, nu putem vorbi despre o moleculă de fum ci de aglomerări polimorfice de molecule rezultate în urma arderii.

Invențiile valoroase, de regulă se fură. Se vând doar brevetele și licențele de fabricație. Aplicația aceasta privind distrugerea susbtratului atmosferic provenit de la motoarele cu ardere internă, nu este o invenție și nici nu cred că va deveni. Autorul ei a pus-o la dispoziția societății, dovedind că poluarea poate fi eliminată prin mijloace simple, a dovedit-o ing. Florin Petric, un tânăr pasionat care a realizat firesc, ceea ce alții ar dori să fure.
Dem
Alex-F1
Hmmm....de la a fi naivi si-a crede ca tot ce zboara se mananca si pana la a suferi de sindromul Toma si-a despica firul in 10, de dragul carcotelii, ar trebui sa fim macar pe undeva pe la mijloc.... Oamenii astia chiar incearca sa faca ceva folositor pt. omenire si, daca chiar ne e greu sa le inghitim realizarile, macar sa avem respect pt. ei si pt. munca pe care o depun pt. realizarea ideilor....

Aha....deci aia-s kV, nu kW.... biggrin.gif Dem, esti din Timisoara cumva? smile.gif
Democratos
Ne exprimăm așa cum ne dictează conștiința.
Între prostul care tace, cu expresia unei gândiri profunde și cel care spune orice îi trece prin cap, îmi scot pălăria în fața celui de-al doilea. Diferența o face atitudinea, cel care vorbește.....prostii, oferă șansa celorlalți de a releva specte inedite pe care doar "naivii" le pot scoate la lumină. Școala are și dezavantajele ei, ......vezi Mark Twain. Dacă individul vorbește trufaș și încearcă să își impună punctul de vedere atunci îl prefer pe primul.
Am vrut doar să subliniez importanța atitudinii versus superioritatea socială.

Respectul pentru munca sau opinia diferită a celorlalți este tot o atitudine, o formă de manifestare a culturii și bunei credințe a individului.

Nu sunt din Timișoara ci din Ploiești. Am însă o mare simpatie pentru timișoreni pentru modul lor de manifestare și în general obiectivitatea lor. Desigur, este impresia anilor 90 când am fost ultima oară acolo.
Dem
James Kilowatt
@Democratos
De unde ai informatiile suplimentare? As baga si eu un ochi.

Obtinerea unor impulsuri de cateva zeci de kw la sa zicem 12KHz nu e star trek. Asta face o aprindere de Dacie berlina, cu o simpla bobina de inductie. Acum cat e plasma aia de rece n-am idee, sau ce efect are asupra particulelor. Da' de ce ar trebui neaparat sa fie rece, daca ar fi calda nu merge?

Eu stiam ca rusnacii sunt tari in generarea de plasme (de ex au singurul generator magnetoaerodinamic functional din lume). De romani n-am auzit prea multe.... despre ce laborator e vorba?
Belgoizii de la institutul von Karmann au un generator de plasma folosit (printre altele) pentru simularea reintrarii in atmosfera a vehiculelor spatiale, facut tot in cooperare cu rusii.
Candva superputerile visau sa construiasca avioane hipersonice cu propulsie magnetoaerodinamica si au investit in cercetare in directia asta. Generarea de plasma (rece daca se poate) era unul din elementele cheie (alalalt fiind generarea campurilor magnetice, care de fapt a cam dus la inghetarea programelor).
Romania la ce gen de aplicatie/cercetare foloseste competenta in domeniul asta?
Diesel
Deci foloseste ultrasunete ca sa rupa legaturile moleculare si transforma fumul (gazele de evacuare adica) in plasma rece.

N-am inteles ce se intampla cu PM10, e deja in fum sau toba reduce particulele la mai mari la PM10? PM10 e nociv sau nu?

Eu sper sa tina cainii la distanta ca sa mai avem cadavre pe sosele. Macar atat.
Democratos
QUOTE (James Kilowatt @ Apr 26 2011, 08:56 AM) *
@Democratos
De unde ai informatiile suplimentare? As baga si eu un ochi.


@James Kw
Prima caracteristică a omului inteligent este curiozitatea. Felicitări, ești un om viu!
Toate informațiile sunt la vedere, prozaice chiar, nu este nimic extraordinar, la îndemâna tuturor, chiar dacă nu se poate realiza cu o simplă bobină de inducție.
Mergi la pagina ...www.pancuantic.ro și vei găsi acolo răspunsuri.

Referitor la ruși, ai dreptate, m-a preocupat tehnologia rusească dintotdeauna pentru armonia dintre caracterul științific și cel practic. Invizibilitatea avioanelor rusești de vânătoare se bazează pe crearea unui mediu plasmatic în jurul aeronavei menit să absoarbă radiațiile electromagnetice ale fasciculelor emise de instalațiile radar. Cu alte cuvinte, o soluție deși mai veche, superioară celei americane, ale căror avioane sunt vizibile în spectru radiolocației de gamă metrică.

România are realizări recunoscute internațional în domeniul mașinilor electrohidrodinamice, echivalentul electric al generatoarelor magnetohidrodinamice care deja echipează instalații ori nave bine secretizate. Convertorul românesc este folosit de peste 8 ani în aplicații civile, este brevetat și aduce bani pentru sustinerea cercetării la Pancuantic.

Plasma rece este chiar ....plasmă rece, se poate vedea de către oricine și chiar constituie material de studiu la mai multe centre de ...interes. Sunt fapte.
Din păcate, la fel ca în cazul lui Davidoni, știința oficială este depășită și nu există instituții care să procedeze precum Alex, să confirme sau să infirme această tehnologie, oricâte recunoașteri internaționale sau personale ar avea.
dem
James Kilowatt
Cu bobina, m-am referit strict la ce-am vazut scris aici.... vrei impulsuri la 12Khz cu sa zicem 20KV? No problem, merge si cu bobina. Daca trebuie ceva mai subtil de atat, mai vedem... insa cum spuneam, stim prea putine. O sa bag un ochi sa vad daca sunt mai multe detalii pe siteul pancuantic.

LE
Am vazut acum pe site ca Dl. Justin Capra e coautorul inventiei (sau a uneia similare). Am scris si pe celalalt topic, aia cu dictionarul inventatorilor contemporani il cam iau in balon cu descrierea de "inventator, maturator si pustnic".... parerea mea.
Diesel
James, te obosesti prea tare. E descris principiul de functionare aici
Ne-am invartit in jurul cozii juma de zi, ca se putea deschide discutia pe subiect cu prezentarea asta.

WoW... s-au chinuit 3 generatii de chimisti si fizicieni sa sparga molecule si uite cat de usor era.

Comisia zice ca e o idee draguta, dar nu functioneaza. Felicitari pentru incercare.

PS: Alex, esti tare de tot, ai ajuns institutie de testare, imi dai voie sa iti modific semnatura?
Democratos
QUOTE (Diesel @ Apr 26 2011, 10:35 AM) *
James, te obosesti prea tare. E descris principiul de functionare aici
Ne-am invartit in jurul cozii juma de zi, ca se putea deschide discutia pe subiect cu prezentarea asta.

WoW... s-au chinuit 3 generatii de chimisti si fizicieni sa sparga molecule si uite cat de usor era.

Comisia zice ca e o idee draguta, dar nu functioneaza. Felicitari pentru incercare.

PS: Alex, esti tare de tot, ai ajuns institutie de testare, imi dai voie sa iti modific semnatura?


Pentru James și Diesel.
Modul vostru de abordare vă recomandă ca specialiști, sunt plăcut impresionat de pragmatismul vostru.
Principiul este dintotdeauna, punerea la dispoziție ca posibilitate tehnică este meritul celor de la pancuantic. Copierea metabolismului coniferelor sau a dinamicii descărcărilor electrice evidențiate de Benjamin Franklin nu sunt decât merite minore, care prin perseverență au condus la numeroase aplicații pentru folosul oamenilor, împotriva poluării aerului.

Spargerea moleculelor sau a grupurilor de molecule se face prin procedeul bombardării cu electroni rapizi prin emisie la rece și mediul plasmatic unde totul este redus la o "supă" de ioni, de substanțe elementare. Evident, fumul sau substanțele rezultate în urma amestecului carburant sunt disociate în cele trei etape, în final separarea gravitațională, făcând ca fumul să fie neutralizat în mod natural.

PM10 înseamnă particule materiale(solide, în general) cu dimensiunea sub 10 microni. Acestea sunt greu de eliminat, fiind purtate de către aglomerările de poluanți, cunoscute ca substrat atmosferic. Aerul poluat trecut printr-un convertor electrocinetic este disociat în părțile componente, la ieșire nemaiavând energia pentru a se recombina, evident se ridică ori se depun, astfel PM10 este extras cu costuri energetice minime. Chiar incredibile.

"Comisia".... au fost mai multe și au concluzionat identic, știința actuală nu are posibilitatea de a confirma fenomenul, funcționează, mai trebuie însă analize, avize, confirmări ale altor comisii....etc.
Adică timp și bani pierduți.
În acest timp viața merge mai departe și beneficiile vor fi obținute abia atunci când.....politicul societatea civilă sau......poporul român, vor conștientiza că au nevoie de asemenea tehnologie.
dem
getodac
O alta inventie romaneasca in domeniul auto, de data asta in colaborare cu japonezi, bujia laser. Englezi au scris despre ea in editia electronica a dailymail.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/art...o=feeds-newsxml
Diesel
E buna ideea cu laserele, daca faci lasere care sa reziste la compresia si temperatura din cilindu. Altfel rezultatul e ca in clipul de mai jos:


Ca tot vorbeam de reducerea emisiilor, uite idei practice.
James Kilowatt
In domeniul aerosolilor si al poluantilor atmosferici, avem printre noi un adevarat specialist, varf de lance al domeniului respectiv la nivel mondial. Eu astept cu interes parerea domniei sale despre tehnologia asta, si sper doar sa fiu capabil sa pricep argumentatia si vocabularul de specialitate atunci cand si-o va exprima.

Cum spuneam, dispozitivul este fezabil, nu necesita o baza tehnologica/industriala sau echipament deosebit de complex (din sumara descriere primita). Astept acum parerea specialistului despre efectele pe care le au acele impulsuri asupra PM10 si a altor particule (eventual de dimensiuni si mai mici).
Democratos
QUOTE (Diesel @ Apr 26 2011, 11:28 AM) *
E buna ideea cu laserele, daca faci lasere care sa reziste la compresia si temperatura din cilindu. Altfel rezultatul e ca in clipul de mai jos:
Ca tot vorbeam de reducerea emisiilor, uite idei practice.


Pentru specialiștii auto am două întrebari:
1. Puterea unui laser intră în spectrul mijloacelor periculoase. Energia necesară aprinderii amestecului nu este mare, puterea instantanee, da.
Oare chiar se justifică folosirea unei astfel de soluții, ori este o găselniță de imagine gen ..."chiloți cu elice"?
2. Clipul este ....spectaculos. Ce părere au însă forumiștii de asemenea prosteli .....cu două furtunuri, unde este fumul, unde se duc gazele, unde ne este dusă mintea.....

Da, ca glumă sau ironie, le pot înțelege. Sau ca divertisment.
Nu pot înțelege de ce ați amuțit, de ce nu comentați această aiuritoare postare, arătând ce deștepți sunt alții și cum rămânem interziși sau ....muți de uimire.
La combătut Davidoni era mai ușor.......
Acum să vă văd, specialiștilor care le știți pe toate și dovediți "pragmatism" științific "absolut".
dem
Democratos
QUOTE (James Kilowatt @ Apr 28 2011, 09:51 AM) *
In domeniul aerosolilor si al poluantilor atmosferici, avem printre noi un adevarat specialist, varf de lance al domeniului respectiv la nivel mondial. Eu astept cu interes parerea domniei sale despre tehnologia asta, si sper doar sa fiu capabil sa pricep argumentatia si vocabularul de specialitate atunci cand si-o va exprima.
Cum spuneam, dispozitivul este fezabil, nu necesita o baza tehnologica/industriala sau echipament deosebit de complex (din sumara descriere primita). Astept acum parerea specialistului despre efectele pe care le au acele impulsuri asupra PM10 si a altor particule (eventual de dimensiuni si mai mici).


To James K,
Tocmai am postat și mi-am exprimat nelămurirea, învitând adevărații specialiști auto, eu fiind inginer în alte domenii. Adevărat, am fost pasionat de mecanică, bricolând de la trotinetă la penultima berlină. De aproape 8 ani, am înțeles că nu trebuie intervenit asupra creaților altcuiva, în sensul îmbunătățirii lor, cel mult să folosești organe disparate din acestea.

Domeniul structurilor (atmosferice) concretizat de poluanți de cele mai diverse forme se discută pe table de valori și categorii. Faptul că este posibil din punct de vedere tehnic extragerea totală, pe principii naturale, separarea poluanților din atmosferă, acesta este subiectul pe care vi-l propun.
Realitatea este compusă din suma tuturor adevărurilor, fie ele chiar subiective, legea gravitației acționează și în domeniul separării adevărului de neadevăr, fie el științific, fie absolut. Știința este o dogmă din păcate iar realitatea încă nu o vedem, dar beneficiem de ea.

Voi participa la discuția pe care o aștept din partea celor interesați și documentați, tinerețea și cunoașterea fiind două valori excepționale, atunci când sunt împreună.
dem
James Kilowatt
Stiinta pleaca de la niste ipoteze, si considerente fundamentale. Una dintre ele spun ca legile naturii sunt aceleasi (aproximativ) si in spatiu, si in timp. Acel "aproximativ" dintre paranteze are mai multe semnificatii, mai ales pentru cineva care se ocupa de fizica fundamentala, si nu vreau sa intram in detalii, asa ca putem considera ca dpdv practic legile naturii sunt invariabile in spatiu si timp.

Prin urmare, stiinta presupune ca un experiment facut la Ploiesti anul trecut si repetat anul viitor la Chicago in conditii indentice va da rezultate identice.

Plecand de la chestia asta, stiinta "mainstream" are metode de autoverificare. Daca azi public un articol despre un dispozitiv extraordinar, maine il va citi un doctorant din filipine care poate a facut sau va face acelasi experiment ca mine. Iar daca rezultatul nu este acelasi, unul din noi a gresit, alta explicatie nu exista. Sau a mintit, ceea ce este foarte dezonorant pentru un cercetator, care insa daca publica, va fi in inevitabil demascat. Iar daca nu publica, nu exista, asa functioneaza stiinta de azi.

Iar atunci cand publici, ideile de la care pleci le vei cita ca referinte. Asta permite unui cercetator care da peste articol sa verifice si mai profund subiectul, atunci cand ii scapa, pana la bazele lui. Pot vedea ipotezele, le pot verifica daca doresc, si pot verifica valabilitatea rationamentelor ulterioare, deci pot valida singur articolul fara sa trebuiasca sa cred orbeste in autorul lui.
Pot urmari practic tot "firul" de la pestera si pana in ziua de azi.

Asta e stiinta mainstream. In plus, numarul de citatii al unei publicatii este un indicator foarte fiabil al valorii ei.


Si din pacate, Davidoni nu a publicat (in sistemul mainstream), si nici Pancuantic. Pentru cineva din exterior, singurul fel in care poate crede in inventiile respective este sa ii creada pe inventatori direct, intrucat ipotezele nu sunt documentate, nu pot fi urmarite, nu exista lucrari anterioare, nu exista lucrari posterioare, nu exista alte validari ale rezultatelor, etc. Sunt "aparitii" OZN daca doriti. Greu de negat (altfel decat prin experiment), insa greu si de crezut (in lipsa experimentului).
James Kilowatt
LE
Stiinta mai are un principiu, si anume eliminarea ipotezelor inutile. Daca toate observatiile de pana acum pot fi explicate fara a introduce energia orgonica, atunci energia orgonica nu exista. E un principiu, nu o lege fundamentala, care insa permite eliminarea dragonilor invizibili care misca astrele pe cer.

Stiinta actuala nu poate explica toate observatiile. Mai mult, stim ca fizica e gresita undeva, fundamental.
Insa avanseaza printr-o metoda numita in matematica "perturbativa". Adica avem o teorie simpla care explica 99% din observatii (sa zicem, mecanica lui Newton), care duce la una mai complexa care explica 99.9% (Einstein), care va fi probabil inlocuita de una si mai rafinata care va explica 99.99999% din observatii, samd, pana la teoria ultima.

Iar functionarea unui motor e la nivel de Newton. N-avem nevoie de un rafinament atat de avansat. Stim de ce are randamentul asta oribil si putem sa-i explicam toate particularitatile fara sa ajungem la nivel fundamental. Pt functionarea motorului, energia orgonica este o ipoteza inutila si va fi foarte greu acceptata de savantii "mainstream" cu mentalitatea descrisa mai sus.

Ca sa ii faci sa o admita, au nevoie de o problema, o observatie experimentala repetabila si dincolo de orice dubiu, pe care sa n-o poata rezolva altfel. In materie de motoare termice inca nu exista problema asta, nu exista o discrepanta observabila intre teoria (aia la nivel de newton) si observatie incat sa necesite introducerea de dragoni invizibili. Si in nici nu caz discrepanta nu poate fi de ordinul a 40% randament, asta ar fi fost descoperita de cel putin 100 ani. Daca dragonii invizibili vor fi poate necesari candva si pt motoare, este pentru a explica o discrepanta de 0.000000001%, nu de 40.
Democratos
James,
Știința este capacitatea de a transfera informații și a le valorifica în cadrul unui limbaj comun. Nu mă întreba de unde am luat aceasta definiție sau dacă este proprie, nu știu. În demonstrația ta, afirmi aspecte corecte însă puternic marcate de subiectivism. Mai exact de lipsa încrederii asumate.
Unui om de știință nu îi va fi greu să recunoască că a greșit sau să accepte un argument logic pe care îl va folosi pentru îndreptarea sau verificarea proprie.

Pe de altă parte, să nu confundăm experimentul științific, comunicarea sau confirmarea. Sunt de notorietate cazurile în care geniile erau considerate persoane nebune sau existența sindromului Oblio(același cu Procust). După mai bine de 100 de ani, cei de la pancuantic au confirmat ceea ce Tesla afirmase și care nici acum nu se crede posibil, adică transmiterea electricității printr-un singur fir în absența circuitului electric. Energia se transmite precum la telefonul realizat din două cutii de conserve și o sârmă de fier. Experimente de peste un secol ce nu pot fi nici astăzi explicate. Realizarea concretă a unei descoperiri teoretice este condiția fundamentală a confirmării cunoașterii.

Un om de valoare nu poate fi confirmat decât tot un om de valoare, eventual egal acestuia sau de o profundă spiritualitate.
Nu confundăm visarea, speranța ori dorința, cu fapta. Nici Davidoni și nici cei de la Pancuantic nu fac afirmații, ei au produs dovezi, care ar trebui cercetate de alții, eventual de Academia de Științe Tehnice sau o .....comisie numită de Guvernul României. Oamenii aceștia vând......minuni sau vrăjitorii, atât timp cât brevetele sau medaliile obținute la manifestări internaționale nu sunt credibile. Sau arestați ca escroci. Ceva nu este în regulă iar eu nu am dreptul de a specula sau parafraza. Eu cred și atât. Cred în fapte, cred în oameni.

Cât privește "mainstream"-ul la care te referi, iar nu cred că ai dreptate. Există cu siguranță conferințe, cărți sau congrese care să le fi validat cumva creațiile, nu am auzit ca Justin Capră să fi publicat ceva despre minunățiile lui, el fiind prin excelență un practician. Și acesta bate la poponeț zeci de generații de ingineri, nu pentru că ar ști să lucreze cu Cathya ci pentru că simte metalul și vibrația motoarelor. Sau .....nici el nu reprezintă un fapt sau manifestare științifică.

OZN-urile există. Nu cred în ele, sunt realități ale avansului tehnologic al unor state. Trebuie doar interes și puțină inteligență pentru a descoperi că doar semidocții ori prețioșii se dau în stambă cu tot felul de presupuneri, care mai de care mai aiuritoare. Singura problemă o reprezintă apartenența, mai exact cărui stat aparțin. Până la extratereștri mai avem multe nivele de secretizare de depășit.
Ochiul poate fi mințit, urechea înșelată și să nu uităm că și informația este tot de genul feminin ......singura cale de aflare a adevărului este personală.
Deocamdată atât, suntem prea departe de adevăr .....și nici cu documentarea nu stăm prea bine.
Dem
HalbaSus
QUOTE
Un om de valoare nu poate fi confirmat decât tot un om de valoare, eventual egal acestuia sau de o profundă spiritualitate.

Nu sunt de acord. Noi vorbim de stiinta aici nu de beletristica (desi chiar si acolo e discutabila afirmatia de mai sus).
Probabil ca nu toti la care le cade un mar in cap se gandesc "da manceacas, de ce a picat marul pe pamant si de ce nu s-a ridicat la cer ? ptiuuu.. cred ca e vorba de gravitatie, hai sa fac o lege a fizicii pe baza acestei observatii" insa absolut oricine care are un mar poate sa faca experimentul si va obtine acelasi rezultat. Nu trebuie sa fii genial, sau deosebit de valoros sau sa ai o spiritualitate profunda.

In anumite cazuri poate e mai complicat, ca nu iti ajunge un simplu mar, iti trebuie un laborator, substante chimice, etc... dar e suficient sa fii un student sau un inginer mediocru care nu a descoperit nimic pentru a putea repeta experimentul si a confirma teoria emisa de un savant genial cu intelegere profunda samd...
solmar
QUOTE (Democratos @ Apr 28 2011, 01:19 PM) *
Un om de valoare nu poate fi confirmat decât tot un om de valoare, eventual egal acestuia sau de o profundă spiritualitate.
Dem



Dem,
Cred ca stii ca ce-ai scris boldat e extrem de simplu de combatut. E de dorit sa fie asa dar practica omoara teroria.
Democratos
To James K
Știința este cunoașterea aplicată. Dacă este să ne cramponăm de principii, atunci datorită multitudinii de factori euristici, pierdem esența cercetări. Dispare curiozitatea, ne ridicăm singuri bariere, altele în afară de cele existente. Condiția omului de știință este una specială, nu o voi discuta aici. El nu trebuie să se justifice, el trebuie să găsească soluții, uneori de neaceptat sau aiuritoare. Pentru a folosi un automobil nu trebuie să înțelegi ciclul Carnot și nici compoziția chiulasei ori viteza aerului din roți. Trebuie doar să fi responsabil sau măcar știutor de buche, pentru a învăța regulile mecanice și de conduită în trafic.

Te-ai dus prea departe și mă văd nevoit să mă țin după tine.
Nimeni nu le știe pe toate iar starea normală a omului este cea de .....neinformat.
Pentru a înțelege cum este "necazul" cu aplicarea legilor termodinamicii, este nevoie de ceva mai mult decât fizica predată în facultate. Cea din liceu este doar alfabetul. În prezent se discută mult în contradictoriu asupra teoriilor ce ar putea explica existența. Chiar se folosesc termeni manipulanți ca "Elegant".
În veacul trecut, un rus N Kozârev, a pus bazele torsionicii, un domeniu care se ocupă de explicarea manifestărilor materiei determinate de "efectul de spin"
Înaintea lui, Schauberger a creat niște aplicații extraordinare, mecaniciste, care se mai folosesc și astăzi(separatorul turbionic, etc.). Nicola Tesla nu admitea existența electronului și folosea proprietățile "eterului"(desigur nu cel medicinal).
Și ca să fie informația completă, Davidoni, Capră sau alții folosesc fără să știe, realizările celor dinainte ba chiar și "energia liberă(free energy).

Iar noi ne cramponăm de argumente științifice....Cine să le ofere, cine să le analizeze, atât timp cât descoperirile au luat-o înaintea cercetărilor fundamentale, orientate spre găsirea "particulei lui Dumnezeu"
De aceea, spuneam că este foarte posibil ca un român hăituit pe forumuri, jignit și pus la zid, să fie unul dintre cei care vor fi pus umărul la efortul energeticii viitorului.

Situația seamănă cu un vechi banc despre olteni: Un oltean care-și cumpărase un salam, a fost urmărit de un câine care i-a consumat alimentul, mai puțin eticheta. Atenționat, el răspunde binevoitorului. Nu-i supărare, instrucțiunile de utilizare au rămas la mine.

Subliniez încă odată. Creatorul primește cunoașterea sau o obține pe căi doar de el știute. Credința și perseverența îl ajută, sacrificiul se află la baza eforturilor sale. Cine poate crede că un astfel de om, mai poate avea puterea de a convinge o mare de gură cască ce își fac cruce sau îl consideră unealta diavolului. Și atunci, când vedem că istoria se repetă, să nu ne gândim oare la cuvintele lui Țuțea, Antonescu, Brâncuși, Noica,Cioran, Eminescu, ....și a tuturor geniilor patrioți, dezamăgiți de propriul popor, și care au pribegit sau înfundat patru pereți.

Știința presupune pasiune, creația presupune știință și inaintea lor este întotdeauna credința.
Din acest motiv nu sunt de acord cu tine.
Deocamdată.
Dem
PS. Acel tânăr de la Buzău a construit o tobă care nu scoate fum. Nu cred că a făcut altceva decât să creadă în proiectul său și pasiunea pentru motoare.
Democratos
QUOTE
Dem,
Cred ca stii ca ce-ai scris boldat e extrem de simplu de combatut. E de dorit sa fie asa dar practica omoara teroria.


Salut Solmar,
Aparent ai dreptate. Dar nu ai.
Adevărata realitate este cea care îți determină adevărata existență. Valoarea formală de obicei este mult diferită de cea reală, un om cu bani nu înseamnă un om puternic ci expresia unei conjuncturi.
Adevărata valoare este cunoașterea și nu banul sau orice altă componentă materială. Valoarea este perpetuă pe când valorile materiale sunt dialectice, se supun legii a treia a termodinamicii. De aceea oamenii mari susțin că adevărata libertate este doar în mintea omului, cel care pune lanțuri este mai dependent decât cel înlănțuit. Dacă ai un câine, și ai cu adevărat grijă de el, ai putea reflecta la "cine are pe cine". Tu ai câinele sau el te are pe tine. Sau .....poți schimba câinele cu autoturismul, sau orice altă proprietate.
Cunoașterea, visele, imaginația, ...sunt valori din care poți avea oricând, aproape orice. Cu condiția să poți sau să fi recunoscut de cineva pe măsura ta.
Oricum, dacă ai argumente, poți încerca.
dem
solmar
biggrin.gif

O valoare, de orice natura, e ceva intrinsec, nu are nevoie de recunoasterea celor din jur. Simplu.

Criteriul "cel mai bun" (sau "cel mai ...") e stabilit de oameni dar ca orice criteriu este relativ, in primul rand in timp. Diamantele s-au format acum miliarde de ani unele, altele acum milioane de ani iar noi le dam o valoare acum. Faptul ca n-am fost contemporani cu formarea lor nu le stirbeste din valoare, ele au fost diamante (pietre pretioase) tot timpul asta.

Nu ai nevoie de un al doilea om de valoare egala sau mai mare pentru a recunoaste o valoare. Valoarea e un concept relativ. Daca eu spun ca Davidoni e un geniu cum nu mai exista altul pe planeta, prin afirmatia ta generez un fapt: eu, solmar, sunt un geniu cel putin egal sau mai mare sau cu o profunda spiritualitate. Perfect logic! Desi nu mai exista un alt geniu pe planeta... Si tot logic vorbind afirmatia mea nu poate fi contrazisa. Pentru ca nu mai exista un alt geniu pe pamant care sa se poata ridica la valoarea noastra...
Diesel
Deci noi n-avem capacitatea de a intelege principiile de functionare ale plasturilor, ale purificatoarelor Brad, ale tobei care nu scoate fum. Creatorii lor nu pot oferi explicatii stiintifice in legatura cu functionarea lor.

Cum facem diferenta intre un produs autentic si un fals? intre un creator si un escroc?

Apropos, nici toba masinii mele nu scoate fum.
solmar
Astazi s-a enuntat "Postulatul lui solmar": Eu,solmar, sunt un geniu cel putin egal cu Davidoni sau mai mare sau cu o profunda spiritualitate. Rog demontati! Nu aveti cum! Pentru ca nu concepem existanta unor alte genii mai mari ca noi. qed
James Kilowatt
@Dem
Eu am facut o descriere foarte sintetica a stiintei din ziua de azi. Raspunsul foarte elegant pe care l-am primit nu are insa foarte mare legatura cu ce*am spus... eu nu ma leg de definitia filozofica a stiintei, si nici macar de substanta ei, ci de mecanismul prin care "antagonistii" ca mine pot fi convinsi.
Pune unui antagonist care se respecta in fata un motor cu 80% randament si ii vei trezi interesul, oricat ar fi de antagonist in sinea lui. Nu pot sa cred ca niciunul dintre cei cu care Davidoni a incercat nu a avut atata curiozitate sa verifice daca e adevarat, nici macar cat sa incerce sa descopere unde a trisat. Antagonistul nu se va gandi la qi, va masura insa raportul de compresie sau temperatura maxima de ardere, iar daca din asta nu va afla explicatia, se va scarpina in cap si va cauta alta. Iar daca n-o va gasit in manualul lui, va ajunge singur la ipoteza dragonilor invizibili, fara sa trebuiasca sa-l creada pe Davidoni cand ii spune ca ei sunt responsabilii.

Am afirmat ca Davidoni si Pancuantic n-au publicat. Asta e un fapt, nu are nimic subiectiv. Nu stiu care sunt cauzele, motivele, etc, stiu doar ca n-au facut-o. Si consider ca e o greseala fundamentala (o sa revin la chestia asta) sa n-o faca atata timp cat sunt convinsi de valabilitatea ideilor lor.

Imi pare rau, de Kozarev n-a auzit nimeni. Spinul a fost descoperit de Pauli. Mult mai tarziu. Pauli a publicat, Kozarev nu. Pauli a fost citat de alt cercetatori ulteriori, Kozarev nu. End of story.
Torsionica nu exista, exista modelul cuantic standard si, cu toate bubele lui, care pana acum poate explica ce obtinem prin acceleratoare lipsindu-ne total de torsionica.
Cand o sa obtinem si particula lui Dumnezeu prin acceleratoare, daca nu se potriveste cu modelul standard facem unu' mai destept. Vezi ce ziceam cu metoda perturbativa din postul anterior.

Discursul "alternativ" pe care ni-l propun Davidoni, Pancuantic, etc e putin contradictoriu. In sensul ca incearca sa ne convinga de efectul social benefic al tehnologiei, cunoasterii oferite, etc, insa nu face efortul sa se faca acceptat. Mie mi se pare ca daca inventezi o chestie care dubleaza randamentul motoarelor, esti OBLIGAT sa-l impui antagonistilor, chiar cu metodele lor daca e necesar. Nu sa-l publici pe un site "alternativ", ci in cea mai de impact publicatie mainstream antagonista disponibila. Eu nu pot sa cred ca Universitatea din Timisoara, la care Davidoni coopereaza, nu vor sa faca un amarat de test de consum.... si sa PUBLICE impreuna daca rezultatele sunt atat de interesante.
solmar
Dem,

Eu am demontat plasturele dpdv economic. Vezi ca am lasat urmele pe topic, am explicat si ce diferenta poate produce o diferenta de 4 grade C la pompa. As mai avea o teorie care se poate aplica in cazul de fata. Daca un anume lucru este beton pai este beton din toate punctele de vedere adica este universal valabil. Si acum, si peste 100 de ani si in alta galaxie. Plasturele se dovedeste a fi usor atacabil din multe puncte de vedere. Eu nu inghit ca Qi-ul expandat in matrite hexagonale din materiale bivalente (numit generic plasturele magnetic) reduce consumul si produce starea de beatitudine!

De ce sunt 5 plasturi si nu 6 sau 80 sau unul singur? De ce nu se pune cate unul pe parbriz ca lamaia incepatorului? De ce e negru la culoare? De ce plasturele este simbiotic si are nevoie de 5 zile pentru acomodare? De ce consumul nu scade constant la orice motor se aplica? De ce marile companii auto nu sunt cazute pe spate si nu-l asalteaza pe Davidoni cu oferte (sa zicem ca noi suntem profani, dar aia sunt de meserie)? Si de ce profitul companiei producatoare nu este de ordinul milioanelor de lei/euro stiut fiind ca romanii pun botul la orice gaselnita? Sunt sute de mii de tepuiti la jocurile piramidale care promiteau profituri exorbitante - teoretic gena romanului naiv exista - de ce nu se inghesuie lumea la plasturele care aduce economii de 30-40%? Nu trebuie sa fii savant si sa ai zeci de inventii sau de tratate stiintifice pentru a pune cateva intrebari simple? Nu ii negam nici un merit din toate lucrarile facute la fabrica de sticla dar plasturele magnetic e de domeniul lui Jules Verne.
solmar
Acum multi ani de zile, un prieten de familie, profesor universitar, un adevarat savant, inventatorul sferei compuse din hexagoane si pentagoane ... stand de vorba ne spune ca s-a saturat de lucrari de specialitate, de studii, de articole, de bla, bla care sunt platite cu alune (peanuts). Mai in gluma mai in serios ne face o confidenta ca mai multi bani scotea publicand o poezie decat din stiinta. Punct.

Asa si mr D, satul de atatea inventii prost platite, satul de atatia antagonisti, ce si-o fi spus? Mai bine vand niste poezii hexagonale!

Si uite asa cu OZN-uri, cu povesti din armata, cu niste poze, cu jiujitsu, cu ceva povesti despre genii si viata lor, cu cateva titluri din ziare, cu niste diplome, cu niste emailuri (unul primit chiar inainte cu cateva zile de a fi scris, conform datei si continutului) adica cu un site facut pe genunchi.... poate vindem niste plasturi miraculosi, ce-i drept premiati! Se vor gasi niste creduli sa dea 4 milioane. Ma mir ca nu sunt negociabili...
Democratos
QUOTE (Diesel @ Apr 28 2011, 03:25 PM) *
Deci noi n-avem capacitatea de a intelege principiile de functionare ale plasturilor, ale purificatoarelor Brad, ale tobei care nu scoate fum. Creatorii lor nu pot oferi explicatii stiintifice in legatura cu functionarea lor.

Cum facem diferenta intre un produs autentic si un fals? intre un creator si un escroc?

Apropos, nici toba masinii mele nu scoate fum.


Pentru Diesel,
Corect!!!
Desigur, nu pot garanta că nu ar exista persoane care să înțeleagă și să zâmbească la discuțiile noastre. Dar în acest moment, ai dreptate, doar inventatorii, creatorii, constructorii acelor dispozitive, știu sau înțeleg cum funcționează. Pe undeva firesc, pe de altă parte, trist pentru noi.

Cum facem diferența, simplu, prin bunul simț care ne caracterizează. În ceea ce privește calitatea inventator- escroc, am înțeles că Davidoni prestează sistemul money back, așa cum a afirmat Alex. Prin urmare întrebarea este retorică sau superfluă. Sau poate ....pe încercate rolleyes.gif

Da, ce, te cheamă Habarnam, trăiești în orașul florilor și mașina ta mmerge cu sifon? unsure.gif
Dem
Diesel
Comisia a stabilit ca dumneata, alaturi de Davidoni, esti un escroc. Te vom clasifica altfel atunci cand ne vei explica pe intelesul nostru cum iti functioneaza jucariile.

Masina mea merge pe benzina (nickname-ul e la deruta) si n-are nici o modificare fata de cum am luat-o de la dealer. Nu scoate fum pentru ca asa functioneaza motoarele pe benzina cu catalizator ce se supun normelor euro4.

Rog colegii forumisti sa ignore in continuare escrocii care fac trolling aiurea.
Democratos
QUOTE (James Kilowatt @ Apr 28 2011, 04:16 PM) *
@Dem
Eu am facut o descriere foarte sintetica a stiintei din ziua de azi. Raspunsul foarte elegant pe care l-am primit nu are insa foarte mare legatura cu ce*am spus... eu nu ma leg de definitia filozofica a stiintei, si nici macar de substanta ei, ci de mecanismul prin care "antagonistii" ca mine pot fi convinsi.
Pune unui antagonist care se respecta in fata un motor cu 80% randament si ii vei trezi interesul, oricat ar fi de antagonist in sinea lui. Nu pot sa cred ca niciunul dintre cei cu care Davidoni a incercat nu a avut atata curiozitate sa verifice daca e adevarat, nici macar cat sa incerce sa descopere unde a trisat. Antagonistul nu se va gandi la qi, va masura insa raportul de compresie sau temperatura maxima de ardere, iar daca din asta nu va afla explicatia, se va scarpina in cap si va cauta alta. Iar daca n-o va gasit in manualul lui, va ajunge singur la ipoteza dragonilor invizibili, fara sa trebuiasca sa-l creada pe Davidoni cand ii spune ca ei sunt responsabilii.

Am afirmat ca Davidoni si Pancuantic n-au publicat. Asta e un fapt, nu are nimic subiectiv. Nu stiu care sunt cauzele, motivele, etc, stiu doar ca n-au facut-o. Si consider ca e o greseala fundamentala (o sa revin la chestia asta) sa n-o faca atata timp cat sunt convinsi de valabilitatea ideilor lor.

Imi pare rau, de Kozarev n-a auzit nimeni. Spinul a fost descoperit de Pauli. Mult mai tarziu. Pauli a publicat, Kozarev nu. Pauli a fost citat de alt cercetatori ulteriori, Kozarev nu. End of story.
Torsionica nu exista, exista modelul cuantic standard si, cu toate bubele lui, care pana acum poate explica ce obtinem prin acceleratoare lipsindu-ne total de torsionica.
Cand o sa obtinem si particula lui Dumnezeu prin acceleratoare, daca nu se potriveste cu modelul standard facem unu' mai destept. Vezi ce ziceam cu metoda perturbativa din postul anterior.

Discursul "alternativ" pe care ni-l propun Davidoni, Pancuantic, etc e putin contradictoriu. In sensul ca incearca sa ne convinga de efectul social benefic al tehnologiei, cunoasterii oferite, etc, insa nu face efortul sa se faca acceptat. Mie mi se pare ca daca inventezi o chestie care dubleaza randamentul motoarelor, esti OBLIGAT sa-l impui antagonistilor, chiar cu metodele lor daca e necesar. Nu sa-l publici pe un site "alternativ", ci in cea mai de impact publicatie mainstream antagonista disponibila. Eu nu pot sa cred ca Universitatea din Timisoara, la care Davidoni coopereaza, nu vor sa faca un amarat de test de consum.... si sa PUBLICE impreuna daca rezultatele sunt atat de interesante.


To Solmar, cu simpatie
Despre antagoniști, să fie sănătoși...eu le spun altfel. Cârcotași, din moment ce doar cer explicații și nu contrazic prin argumente.
Nici Davidoni, nici Pancuantic, și nici alți inventatori mai mult sau mai puțin celebri nu s-au procupat de promovare, măcar așa sau atât cum o cer normele europene sau institutele de cercetare, care prin asta își justifică existența. Ei au construit și au prezentat realizările, pe măsura posibilităților de firme private.

Despre Kozârev, am auzit eu și încă niște milioane de oameni care au legătură cu fizica. Vei afla mai multe dacă vei solicita unchiului Google niscaiva informații despre el. Poate afli ceva și despre Torsionică, energia liberă, efectul torser,....și altele care încet, încet te vor apropia de înțelegerea funcționării construcțiilor ...incredibile.

Discursul "alternativ" cum îi spui, al celor de la Pancuantic sau Davidoni nu este contradictoriu. Atâta pot sau fac și noi nu putem să îi criticăm că nu știu să facă afaceri ori nu au bani pentru participarea la forme de PR. Pe de altă parte, bunul simț te obligă să nu faci nimic ostentativ, să impui un produs, așa cum fac marile firme prin reclamele lor imbecile(vezi reclama cu apa minerală unde brazii vorbesc despre fotosinteză, un fals și o aberație cât casa, ei având frunze aciforme și un alt tip de metabolism).

Cred că privești peste realitatea imediată, unde oameni obișnuiți înfăptuiesc idei de neacceptat pentru zilele noastre. Nu este nimic extraordinar, sunt români, așa sunt ei, chiar dacă uneori paradoxali și de neânțeles.

Încearcă totuși să privești de jos în sus. Se vede mai greu, dar ții permanent contactul cu pământul thumbsup.gif

dem
Democratos
QUOTE (Diesel @ Apr 28 2011, 06:41 PM) *
Comisia a stabilit ca dumneata, alaturi de Davidoni, esti un escroc. Te vom clasifica altfel atunci cand ne vei explica pe intelesul nostru cum iti functioneaza jucariile.
Masina mea merge pe benzina (nickname-ul e la deruta) si n-are nici o modificare fata de cum am luat-o de la dealer. Nu scoate fum pentru ca asa functioneaza motoarele pe benzina cu catalizator ce se supun normelor euro4.
Rog colegii forumisti sa ignore in continuare escrocii care fac trolling aiurea.


.....care comisie este alcătuită in impotenți sau incompetenți.
Aș dori să vă cunosc, nu de alta dar comisiile se fac doar atunci când neputința este mare.
De că mă jignești și imi spui escroc? ai o dovada pentru o escrocherie de-a mea, te-am escrocat cu ceva, ți-am înșelat încrederea pentru avantaje materiale....mergi prea departe.

Înțeleg că nu ai avut o copilărie normală și nici cărțile de povești ale celor șapte ani de acasă, no problem, nici alții, este nefiresc să reacționezi așa la glume. Era vorba despre "Călătoriile lui Habanam în Țara Florilor"
Nu am obligația să te alfabetizez ori să-ți dezvolt bagajul de cunoștințe tehnice, și asupra cărora nu mă refer acum. Fi civilizat.

Toba de eșapament cu catalizator este cu totul altceva. Întreabă care este rostul ei și legătura cu fumul, eventual închide ușa la garaj, pornește motorul și ......dacă mai apari, înseamnă că te-ai convins.

Iar, a propos de trolling, vezi că te-ai rătăcit pe forum, ai nimerit aiurea, aici vorbim despre știința necesară înțelegerii funcționării tobei de eșapament fără fum, topic pe care l-am deschis eu.
Fără supărare,
dem

Democratos
QUOTE (Diesel @ Apr 28 2011, 06:41 PM) *
Te vom clasifica altfel atunci cand ne vei explica pe intelesul nostru cum iti functioneaza jucariile.


Nene Diesel, tot eu .... rolleyes.gif
Am înțeles că matale ești moderatorul și ar trebui să fiu sensibil la tonu matale strident, m-am emoționat teehee.gif ....dă-mă afară dacă nu "corespund" banned.gif

Da, dacă eu îți explic și matale nu pricepi, fie că nu vrei fie că nu poți, înseamnă că matale ești tâmpit? unsure.gif
Eu nu cred asta și te rog să îți ceri scuze pentru jignirea anterioară.
În caz contrar, îl caut pe șeful matale. thumbsup.gif
dem

PS. dacă matale ești seful mare atunci ne vedem în altă parte și o lămurim ....bărbătește. ninja.gif
Diesel
Daca explici principiul de functionare al vreunui produs Pancuantic si eu nu inteleg, inseamna ca sunt tampit sau prost... lasam publicul sa decida.

Povestesti aici sau dai link-uri cu explicatii.
Democratos
QUOTE (Diesel @ Apr 28 2011, 08:02 PM) *
Daca explici principiul de functionare al vreunui produs Pancuantic si eu nu inteleg, inseamna ca sunt tampit sau prost... lasam publicul sa decida.
Povestesti aici sau dai link-uri cu explicatii.


To Diesel
Eiiiii, așa mai merge!
Corect! Uite lăsăm publicul să creadă ce vrea după ce a citit vorbele lu matale.

Cine crezi că sunt eu să dau explicații pentru curiozitatea obraznică a comisiei?
Mă străduiesc să aduc subiectul în atenția cuiva care să pună miște întrebări inteligente, după ce AlexF1 a priceput imediat. Mai mult, a avut bunul simț să nu întrebe chestii tehnice, chiar dacă s-ar fi descurcat cu siguranță. A priceput principiul și stă deoparte cuminte pentru că nu mai are întrebări. La fel Solmar, care acum se documentează și se va lămuri și el că este de preferat să întrebi și să dezbați în limitele bunului simț decât să te hazardezi în afirmații și jigniri trufașe.

După ce îți vei cere scuze, vom trece mai departe și îți voi răspunde la întrebări.
Desigur după ce te vei convinge că la mașina lu matale există o țeavă sau chiar două(eșapament stereo), pe unde iese ceva de la motor, care se numește în termeni populari fum iar în limbaj tehnic, gaze de eșapament, gaze arse ori gaze de evacuare.

Cert este că matale trebuie să te convingi că ai un vehicul produs pe pământ și nu ai o tobă de eșapament de la pancuantic, care fie vorba între noi există în doar câteva prototipuri.
Aștept!
dem
G e o r g e
mie imi placea topicul asta cand se vorbea de tobe fara fumuri in cap ... ati stricat jucaria.
Diesel
Eu nu retrag nimic. Propui sa explici cum functioneaza jucariile si apoi faci in continuare pe grozavul. Asta imi confirma faptul ca vorbesti prostii.

Am citit pdf-ul al carul link l-am postat tot eu. Dupa cateva minute mi-am dat seama ca e ceva in neregula si la fiecare recitire mi s-a intarit convingerea. Am presarat cateva observatii tehnice la care nu mi s-a raspuns deloc si d-asta cred ca ar fi un efort in zadar sa ma apuc sa scriu frumos si documentat care sunt problemele. Asa fac si eu trolling asa cum si tu ai ridicat la fileu o problema fara sa dai nici un detaliu tehnic.

Punctele de vedere scrise aici sunt personale. Comisia e o gluma, ca ai zis ca nu iti plac. Seful moderatorilor il gasesti aici: http://masini.ro/forum/user/2/admin/

In limbajul popular la care faci referire, fumul este colorat. Gazele de esapament ale masinii mele sunt incolore. Consideram asta un raspuns la Habarnam.

Putem sa testam un prototip? Testul trebuie sa fie la un stand ITP, unde se vor masura gazele de evacuare dupa ce au trecut prin prototipul vostru. Sper sa gasesc un voluntar din Ploiesti.

Edit: masurarea sa se faca la turatia maxima a motorului.
solmar
QUOTE (Democratos @ Apr 28 2011, 09:28 PM) *
La fel Solmar, care acum se documentează și se va lămuri și el că este de preferat să întrebi și să dezbați în limitele bunului simț decât să te hazardezi în afirmații și jigniri trufașe.


Nicidecum, n-ai ghicit! Nu ma documentez, fac cu totul altceva. Iar bunul simt nu mi-a lipsit niciodata, nici chiar atunci cand am criticat ceva sau pe cineva. Cat despre documentare (teorie, tehnica, etc), fara a fi intelesi in prealabil, JK face fata cu brio la mingiile tale ridicate la fileu. Eu am alte valente.
James Kilowatt
Efectul torser e o alta forma de medicina alternativa. "Alternativa", in sensul ca e nevalidata de vreun studiu clinic.
Revin la ce spuneam. Daca efectul torser face mai mult decat un pahar cu apa (nemagnetizata!), chiar cei care se ocupa de asta ar trebui sa insiste cel mai tare sa fie evaluat ca orice produs sau procedeu medical mainstream. Sa dovedeasca ca functioneaza, sa intre in lista de tratamente acoperite de asigurare, si sa faca bine unei paturi largi a populatiei. Altfel va ramane vesnic o aplicatie la limita intre placebo si escrocherie.

Si google spune ca Pauli a luat premiul Nobel (nu pt spin ci pentru principiul excluziunii), iar Kozarev nu egzista. Viata e dura si nedreapta. In viata asta, daca nu mananci nu supravietuiesti. La fel, daca nu publici, nu existi ca savant.

Si de publicat nu e chiar asa de greu, e un efort minim pe care il poate face oricine care chiar vrea sa faca ceva stiintific. Pana si studentii in anii terminali mai rasariti pot ajunge sa publice, nu e musai sa fie mari academicieni.
Iar redactarea unui articol pentru a fi publicat e un exercitiu intelectual pentru oricine, indiferent de nivel. Te obliga sa verifici ce s-a facut pana la tine. Te obliga sa iti structurezi ideile, sa le sintetizezi, sa le pui intr-un limbaj comun domeniului respectiv, si sa te supui criticii externe.
A nu publica si a da cu flit "conformistilor" limitati si ingusti din stiinta mainstream e o atitudine ieftina si aroganta a cuiva .... comod.. dpdv intelectual. "Lasa ca stiu eu ce bun sunt, nu mai am nevoie sa explic si altora, oricum eu nu discut decat cu cei de nivelul meu". Mda, intr-adevar, util societatii, merita o statuie.

Valabil si pentru radiestezie, dealtfel. Genul de "cunoastere" care se autovalideaza prin ea insasi si isi creeaza o poveste de succes neverificabila si bazata pe probe obtinute doar prin metode esoterice. Aici vorbesc din proprie experienta, am fost candva radiestezist. O recunosc desi risc sa fiu luat la misto de Solmar biggrin.gif .... insa am o scuza, eram tanar si aveam inca multe de invatat.
Exista mii de pacienti de cancer vindecati prin radiestezie, in stare sa jure ca radiestezia le-a salvat viata. Problema e ca si diagnosticarea tot prin radiestezie a fost facuta whistling.gif . Din pacate insa cei la care diagnosticul a fost "clasic" iar tratamentul energetic s-au cam dus si nu mai pot sa lase feedback-ul negativ.

Un alt carcotas spunea ca el poate sa zboare ca superman, insa doar atunci cand nu-l vede nimeni. Exact in situatia asta sunt si stiintele astea esoterice. Pana cand nu vor isi vor schimba atitudinea superioara, aroganta si exclusivista, isi merita pozitia in societate (aka nu egzista biggrin.gif). Geniile convinse de propria valoare, care nu isi bat gura sa isi explice genialitatea in publicatii de specialitate, isi merita soarta (aka nu egzista, si chiar e bine asa, pana la urma lumea nu e chiar asa nedreapta).
ozz86651
Eu am o problema culturala.
Pur si simplu nu pot sa citesc rahat. Cind vad posturi pseudo-literare kilometrice care nu spun nimic nu pot sa ma uit la ele. Ma doare ochii. Mai ales daca se refera la chestii tehnico-stiintifice simple si banale care se pot rezolva simplu.

Din cauza asta s-ar putea sa fi sa sarit informatii esentiale pentru care imi cer scuze.
Rog si eu de la cine poate si stie sa-mi dea citeva raspunsuri care sa nu contina cuvintul creator, brevet, geniu, pancuantic sau mai stiu ce alte cuvinte goale de continut si sa nu depaseasca 4-5-6 rinduri. De fapt pot sa fie si mai multe rinduri daca contin informatie.

1. Cum e definit fumul?
2. Cum e definita disparitia fumului? Adica ce s-a masurat? Care parte din ce iese din motor (vezi raspunsul la punctul 1) a disparut sau s-a transformat in ce?

Asta ar fi un inceput foarte bun.
De exemplu eu stiu ce face catalizatorul. In mare. Oxideaza hidrocarburile nearse, oxideaza NO la NO2, oxideaza CO la CO2.
In general dintr-un motor ideal nu ar trebui sa iasa decit CO2 si H2O, deci nici un fum... fumul vine de la hidrocarburile nearse. Chiar CO, NO,SOx etc nu-s fum desi sint toxice.
La diesel e ceva mai complicat de atita. Inventia asta se refera la diesel sau otto?

Cum functioneaza e deocamdata e irelevant, eu vreau sa stiu cum s-a stabilit ca functioneaza si care e metrica si cum s-a masurat si ce si in ce conditii si cum se compara.
f1anatic
Imi permit sa fac citeva observatii vis-a-vis de discutia celor implicati aici. In limitat timpului EXTREM DE REDUS, este foarte posibil ca aceasta sa fie unica mea interventie in aceasta discutie. Imi cer scuze daca nu voi putea fi in stare sa particip la dialog si daca nu voi reusi sa abordez fiecare subiect stiintific legat de aceasta inventie.

Voi incepe cu o explicatie a fumului de esapament. Si nu in priviinta compozitiei deoarece puteti cauta foarte usor pe Google. Toata lumea a inteles ca e format din carbon organic (OC) si inorganic (EC), sulfati (SOx) , nitrati (NOx), CO, CO2, H2O iar metodele de control actuale se bazeaza pe conversia catalitica in 3 etape si un raport stoichiometric aer/fuel de aproape 14.7 care minimalizeaza formarea de substante nocive.

Explicatia pe care doresc sa o ofer este in priviinta marimii acestor particule. Domnul Democratos a afirmat ca gazele (fumul) de esapament sint de marimea PM10 ceea ce este incorect. Sint in preponderenta PM 0.1 - PM1.0 - mult mai mici.

Sa incepem cu ceva "background".

Aceasta este distributia marimilor particulelor.

Iar aici sint puse in perspectiva

Impreuna cu terminologia acceptata in USA


Si definitiile de rigoare
QUOTE
PM10
The U.S. EPA defines PM10 as particulate matter with a diameter of 10 micrometers collected with 50% efficiency by a PM10 sampling collection device. However, for convenience in these modules, the term PM10 will be used to include all particles having an aerodynamic diameter of less than or equal to 10 micrometers.
PM10 is regulated as a specific type of "pollutant" because this size range is considered respirable. In other words, particles less than approximately 10 micrometers can penetrate into the lower respiratory tract. The particle size range between 0.1 and 10 micrometers is especially important in air pollution studies. A major fraction of the particulate matter generated in some industrial sources is in this size range. PM10 is discussed in more detail in Module 6.

PM2.5
As with PM10, EPA defines PM2.5 as particulate matter with a diameter of 2.5 micrometers collected with 50% efficiency by a PM2.5 sampling collection device. However, for convenience in these modules, the term PM2.5 will be used to include all particles having an aerodynamic diameter of less than or equal to 2.5 micrometers.
EPA chose 2.5 micrometers as the partition between fine and coarse particulate matter. Particles less than approximately 2.5 micrometers are regulated as PM2.5. Air emission testing and air pollution control methods for PM2.5 particles are different than those for coarse and supercoarse particles.


In general distributia marimilor particulelor se face prin realizarea unei histograme, care arata procentul de particule in fiecare interval. Doar ca Axa X este pe scara logaritmica Spre exemplu:


Daca este analizata distributia particulelor atmosferice, aflii de regula ca este bi-sau tri- modala datorita diferitelor metode de formare a particulelor (pe care nu il voi discuta). Particulele produse de emisia motoarelor diesel au o asemenea caracteristica bi-modala.


SURSA: US EPA
http://epa.gov/apti/bces/module6/matter/matter.htm
http://epa.gov/apti/bces/module3/index.htm

Mai jos este un marunt sumar la contributia emisiilor de la automobile la "poluarea" atmosferica in Statele Unite.
QUOTE
Automobile traffic is characterized by releases of certain metals as well as elemental and organic carbon, sulfates and nitrates (Cadle et al.,1999a,b; Chen et al., 2002; Ogulei et al., 2005). Diesel and gasoline engines are distinguished
by different ratios of elemental (EC) to organic (OC) carbon: gasoline engines have an approximately equal ratio while diesel engine emissions are characterized by a large EC to OC ratio along with the presence of metallic elements including Fe, Ba, Ca, Zn which come from engine-oil additives or brake wear (Cadle et al.,1999a,b; Ogulei et al., 2005; Lee and Hopke, 2006; Qin et al., 2006; Gildemeister et al., 2007; Kim et al., 2007; Hammond et al., 2008). Diesel powered transportation source contributions to PM2.5 mass vary by location and car pool profile: in Baltimore they are estimated at 1% of PM2.5 mass (Ogulei et al., 2005); in Metro New York City 3-15% (Qin et al., 2006); 4-8% in Metro Detroit (Gildemeister et al., 2007); 5% in Metro St. Louis (Lee and Hopke, 2006); 2-9% in Seattle WA (Kim and Hopke, 2008). Gasoline (spark ignition) emissions are
estimated to contribute up to 26% of PM2.5 mass in Baltimore, MA (Ogulei et al., 2005); 15-20% in Metro Detroit (Gildemeister et al., 2007); 21% in Metro St. Louis (Lee and Hopke, 2006); 13-31% in Seattle,WA (Kim and Hopke, 2008). Motor vehicle traffic as whole accounts for 31-35% of PM2.5 in Detroit, MI (Hammond et al., 2008); 17% in Metro St. Louis, MO (Lee and Hopke, 2006) but only 2.5% of PM2.5 mass in rural site of Athens, OH (Kim et al., 2007). It is also possible to associate vehicle emissions with specific activities: in Detroit, MI both Gildemeister et al. (2007) and Hammond et al. (2008) were able to correlate diesel emissions within the city with the Port of Detroit; the rail yards and the truck traffic on Ambassador Bridge ? the busiest US-Canada border crossing. Diesel and gasoline emissions also exhibit week-day to week-end variability, and
the trend is more obvious for diesel emissions (Lee and Hopke, 2006; Wu et al., 2007; Kim and Hopke, 2008).


Bun. Si deci ce marime au particulele din gazul de esapament ?
QUOTE
Typical particle size distribution of diesel exhaust is shown in figure 4-4. Modes are nucleation (Dp < ca. 50 nm), accumulation (ca. 50nm < Dp < 1 um), and coarse (Dp > 1 um). Most of the particle mass is in the accumulation mode between the 0.1-0.3 um diameters.

http://ec.europa.eu/transport/roadsafety_l...iculates_d2.pdf

QUOTE
The size and composition of the fine particulate matter emitted, averaged over all of the catalyst-equipped gasoline powered vehicles tested, is shown in Figure 2.The particle mass distribution peaks at approximately 0.1-0.2 um in particle diameter and is mainly composed of organic compounds accompanied by small amounts of elemental carbon, sulfates, and trace elements.

The size and composition distribution of particles collected from the noncatalyst-equipped gasoline-powered
vehicles
is shown in Figure 3. The peak in the mass distribution occurs between 0.1 and 0.2 um particle diameter. Particle composition analysis reveals that particles of all sizes emitted from noncatalyst-equipped gasoline vehicles
are chiefly composed of organic compounds.

The size and composition distribution of particles collected from medium-duty diesel-powered vehicles is shown
in Figure 4. Particle size distribution measurements made by the electronic instruments are reported only from the
DMA/CNC combination because the optical particle counter is not calibrated to measure light-absorbing soot particles
accurately.The particle mass distribution for this source peaks at approximately 0.1 um particle diameter and consists of
almost equal amounts of elemental carbon and organic compounds.

Source: Kleeman et al. Size and Composition Distribution of Fine Particulate Matter Emitted from Motor Vehicles. Environmental science and Technology, vol. 34, issue 7, pp 1132-1142, 2000.

QUOTE
TOTEMS particle number distributions were measured from 5.6-562 nanometers using an Engine Exhaust Particle Sizer
(EEPS) and total 3-3000 nanometer (0.003 - 3.0 um) particle counts were measured using an Ultrafine Condensation Particle Counter (UCPC) with 1-second temporal resolution during cold start and on-road driving.

http://www.uvm.edu/~transctr/publications/...010/10-3038.pdf

Ca sumar ca deja a expirat timpul acordat acestei activitati: sursele de combustie, in general, si in particular particulele eliberate de motoarele cu combustie interna sint incadrate in categoria fine (<=0.1 um) si ca distributie acopera plaja intre 0.01 um si 1 um, in nici un caz PM10. Acest lucru contravine afirmatiilor domnului Democratos de pe prima pagina. Aceasta este pozitia Agentiei de Protectia Mediului si a miilor de cercetatori din Statele Unite. Concluziile le trageti dvs.

Am citat lucrarile de mai sus deoarece aveau poze usor de gasit si de folosit si pe intelesul tuturor, nu sint nici singurele ci singurele la care am avut access in computer FARA sa incep sa intru pe Science Direct si Sci-Finder scholar. Documentele de baza care analizeaza sursele, compozitia si distributia poluarii cu particule in USA se afla aici
http://www.epa.gov/ttnnaaqs/standards/pm/s_pm_cr.html
si reprezinta cunostiintele cumulate ale miilor de cercetatori din Statele Unite si luate in evidenta de Agentia de Protectia Mediului din USA actuale la vremea ultimei evaluari a NAAQS (National Ambient Air Quality standards) care se face la fiecare 5 ani. Aceste documente dateaza din 2006. Documentul care are sumarul care a devenit lege este
PM NAAQS Final Federal Register Notice (Preamble and Regulatory Text). Pentru cei care se doresc aventurosi, le propun sa citeasca sectiunea PM2.5 (in USA se controleaza PM2.5 si PM10). Gazele de esapament sint incluse in PM2.5. Pentru cei care sint lenesi si doresc doar un 2-3 slide-uri dintr-un Power Point
http://www.arb.ca.gov/research/health/healthup/jan03.pdf
iar daca vor sa citeasca despre efectele asupra sanatatii
http://enhs.umn.edu/current/5103/particles/character.html
iar daca vor sa se documenteze in priviinta unui studiu care a analizat relatia intre particulele ultrafine (deci sub-micronice) si automobile, proiect sponsorizat de EPA nu are decit sa o faca aici
http://cfpub.epa.gov/ncer_abstracts/INDEX....t/6984/report/F
concluzia lor este:
QUOTE
It is now well established that increases in the concentration of fine particulate matter (PM2.5) in urban areas are associated with increases in morbidity and mortality. It is not known what components of PM2.5 cause these effects, but one candidate is the ultrafine particles (UF). These are particles less than 100 nm or 0.1 ?m in size and are found near combustion sources, such as motor vehicles. In an urban environment motor vehicle emissions usually constitute the most important source of UF.


Nu comentez asupra meritelor tehnologiei tobei; cel putin NU acum; poate la anul prin Noiembrie cind voi avea timp. Atita doar mai spun: ca metoda de control a poluarii cu particule, incinerarea, arderea lor indiferent ca este facuta prin plasma rece, calda sau la bricheta nu este una din ele acceptata in momentul de fata la scara larga. Incinerarea si degradarea termica a emisiilor nocive se face pentru a controla VOC (volatile organic carbons), cu alte cuvinte a componentelor in stare gazoasa, nu a celor solide. PM10 se controleaza de altfel destul de usor.

Gata la revedere. Voi mai contribui aici la anul.

Pentru cei ce doresc sa citeasca mai mult, recomand:

Dr. William Hinds - Aerosol Technology: properties, behavior and measurement of airborne particles, 1999

Dr. James Vincent - Aerosol sampling: science, standards, instrumentation and applications, 2007

Wayne T Davis, Editor - Air Pollution Engineering Manual, 2000

U.S. EPA - Air Pollution Training Institute - Basic Concepts in Environmental Sciences - Module 3: Particle Formation
http://epa.gov/apti/bces/module3/formation/formate.htm#intro

U.S. Environmental Protection Agency. Air Quality Criteria for Particulate Matter
Volume I of II. Office of Research and Development, National Center for
Environmental Assessment-RTP. EPA/600/P-99/002aF: 1-900, 2004.

U.S. Environmental Protection Agency. (2006b). "EPA-CASAC-LTR-06-003.
Clean Air Scientific Advisory Committee Recommendations Concerning
the Final National Ambient Air Quality Standards for Particulate Matter."
Retrieved 3 January, 2009, from
http://yosemite.epa.gov/sab/sabproduct.nsf...33;OpenDocument

U.S. Environmental Protection Agency. National Air Quality: Status and Trends
through 2007. EPA-454-R-08-006: 1-48, 2008c.

U.S. Environmental Protection Agency. National Ambient Air Quality Standards
for Particulate Matter; Final Rule; Part II. 40 CFR Part 50, Code of Federal
Regulations - 71: 61144-61233, 2006a.

U.S. Environmental Protection Agency. The Plain English Guide to the Clean Air
Act. Office of Air Quality Planning and Standards: 1-27, 2007.
Democratos
Bună dimineața, James K
Frumoasă postarea ta, chiar dacă mă îmbie la polemică. Nu sunt de acord cu multe de acolo, nu pentru că opiniile tale ar fi incorecte ci pentru că au la bază
informații reduse și chiar eronate.
Înainte de a face pe profesorul cu unii care au chiulit de la orele de fizică sau chimie, sunt obligat moral de a sublinia fondul pe care există realizări, considerate de către unii, șarlatanii sau escrocherii, dar te asigur că numai datorită cunoașterii precare a acestora.

Savanții la care am făcut referire vor primi recunoașterea binemeritată, adevărații titani ai științei au fost în egală măsură modești, nu au pierdut timpul cu preocupări tip popularizare sau mituirea pentru a fi trimis la un anume Congres. Cu cât ai mai puțin în cap, cu atât vrei să pui mai multe pe tine pentru a fi vizibil, să exhibezi bogăția, puterea sau luxul. Eu îi respect tocmai pentru că au realizat lucrări pe baza sacrificiului personal, teoretice sau aparate, care stau la baza multor utilități cotidiene.

Am mai afirmat că oamenii de știință, adică aceia care știu să facă ceva nou sau măcar să îi ajute pe tinerii inteligenți să facă pasul spre minunata lume a cunoașterii, pe lângă faptul că au un comportament aparte(ciudat, nefiresc, nesocial uneori) sunt caracterizați de un soi de modestie copilărească.
Nu putem veni noi, să le cerem unor creatori autentici ce nu sunt salariați la un centru de cercetări unde au recunoașterea funcției și salariu, să scrie în reviste de specialitate. Cu ce drept? cu acela de forumist? cu acela de permis auto? ...este chiar hilar.

Mai mult, intervenția unui apropiat sau cunoscător al personajelor creatoare, este taxată ca acțiune de promovare deranjantă, paradoxal în contextul în care se cer explicații de funcționare. Personal, nu am dreptul - chiar dacă aș cunoaște funcționarea unei mașinării, să fac publice altceva decât impresiile mele.
Când impresiile, părerea, opinia, conduce într-o zonă unde interlocutorul nu are capacitatea înțelegerii, acesta se simte și reacționează printr-o atitudine specifică. Așa ne cunoaștem și așa înțelegem cine merită dialog și cine poluează intelectual.

Pe unii îi doare capul după câteva rânduri, ce pretenție să ai la o șansă minimă de identificare a problemei. Alții nu citesc ce s-a scris anterior și vin cu întrebări la care s-a răspuns deja. Iar acestia sunt cei care îl numesc pe Davidoni sau chiar pe mine, escroc.
La ce te poți aștepta în viitorul apropiat din partea unor asemenea colegi forumiști, desigur la nimic bun.

Orice realizare adevărată, iar adevărat este doar ceea ce lasă umbră, se realizează cu timp și bani, dar mai ales cunoaștere și determinare.
Aici nu vorbesc despre Davidoni, am închis subiectul acesta, eu am ridicat problema realizărilor de la Pancuantic, de care sunt apropiat. Nu intenționez o popularizare a ceea ce nu este deocamdată decât o perspectivă, o aplicație pentru domeniul auto, ci informarea și trezirea interesului acelor tineri care vor fi urmașii geniilor românești, fără îndoială.

Cui îi pasă că nu există, ori nu este recunoscut un creator? Lui, nouă, statului, .....iată o întrebare opozabilă ultimului tău paragraf.
dem





mike.omega
Domnule Democrates(desi nu meriti acest apelativ) vad ca atunci cand esti incoltit nu faci decat sa ataci si sa jignesti. Si nu! nu vreau o teorie cum ca termenul escroc e jignire, ca bati la taste degeaba.
Astfel, la urmatoarea abatare ne salutam din mersi si ne intalnim in alte medii internautice, insa aici nu.

Probabil colegii de forum nu vor fi foarte incantati dar nu vreau doar sa facem valuri. Ori discutam o chestiune cat de cat serioasa ori mai bine nu. Si cum Democrates nu a dat pana acum nicio explicatie care sa treaca de genunchiul broastei...

@Ozz: aceleasi intrebari(mai generalizate ce-i drept) le-am pus si eu la inceputul topicului. Raspunsurile inca le mai astept smile.gif

PS: n-am unit posturile in acest topic pentru a putea fi citite si a nu se pierde firul epic al basmului biggrin.gif
Democratos
QUOTE (ozz86651 @ Apr 28 2011, 11:28 PM) *
Eu am o problema culturala.
Pur si simplu nu pot sa citesc rahat. Cind vad posturi pseudo-literare kilometrice care nu spun nimic nu pot sa ma uit la ele. Ma doare ochii. Mai ales daca se refera la chestii tehnico-stiintifice simple si banale care se pot rezolva simplu.


To ozz,
Greșit, nu ai o problemă culturală ci una de cultură, ceea ce este cu totul altceva.
Rahatul nu se citește ci se mănâncă.
Scrierea se adresează unui canal de comunicare specializat, km la care te referi sunt de fapt mărimi de informație.
Îmi pare rău pentru tine, nu știam că ai doar un ochi, am dedus aceasta din dezacordul dintre substantiv și verb.
Chestiile astea "simple și banale" pleonastic vorbind verymad.gif nu sunt chiar la îndemâna oricui, dar dacă ești un electronist grozav mi-ar face plăcere să-ți cunosc realizările. Pe privat, desigur.
Fără supărare, eu vreau să te respect, dă-mi posibilitatea.
dem
Democratos
QUOTE (mike.omega @ Apr 29 2011, 06:55 AM) *
Domnule Democrates(desi nu meriti acest apelativ) vad ca atunci cand esti incoltit nu faci decat sa ataci si sa jignesti. Si nu! nu vreau o teorie cum ca termenul escroc e jignire, ca bati la taste degeaba.
Astfel, la urmatoarea abatare ne salutam din mersi si ne intalnim in alte medii internautice, insa aici nu.


"Domnule" Mike Omega,
Apelativele fac cinste celor care le folosesc.
Deoarece folosim nickname-uri, ele(apelativele) sunt firesc inutile, în forum se urmărește un alt tip de abordare, desigur bazat tot pe respect.

Nu m-a încolțit nimeni, sunt alergic însă la atitudinea suficienților care cred că le știu pe toate.
Ai dreptate, cuvântul escroc este prea puțin pentru dumneata, este o alintare și o voi trata ca atare.

Amenințările însă sunt altceva.
Prin urmare, având în vedere calitatea dumitale de Admin, înțeleg acum de ce există atmosfera aceasta pe forum și prin urmare consider că îmi pierd vremea.
Valoarea nu se impune ci se obține prin efort, este produsul unui act social, la nivel individual dar și colectiv.

Consider topicul meu închis, mă retrag până când actuala echipă de moderatori va ajunge la maturitatea necesară asigurării unui mediu optim pentru dezvoltarea intelectuală și socială.
Dem
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.