Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Niste pareri
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Iulian32468
As vrea sa montez si eu o turbina pe un motor 3.2l V6,mai exact masina este un pontiac firebird din `90,credeti ca ar afecta motorul.multumesc
Radu_
adica, cum ai vrea sa montezi? motorul standard e prevazut cu turbina - si e defecta, sau vrei sa-i faci o adapatare? nu e asa usor, ca turbinele nu se monteaza pur si simplu de la alt model - trebuie sa fie compatibila pe motorul tau - sa introduca in motor cantitatea de aer optima - daca introduce mai mult, sau mai putin, fie ne merge motorul klumea, fie nu are nici o influenta - turbinele se calculeaza pt fiecare tip de motor... - doar daca ai una de la acelasi tip de motor - model mai nou - de pe o masina mai noua (asta in cazul in care modelul tau de masina nu era prevazut cu turbina)

plus un motor turbo, mai are niste chestii in plus fata de un motor normal( si asta pt ca se incalzeste mai mult) - diuze care stropesc cu ulei fundul pistonului, supape si segmenti de calitate mai buna (segmenti cromati, dar nu intotdeuna) - chiulasa e fi diferita din unele puncte de vedere constructiv - daca e diesel presiunea de injectie creste - la fel si pt benzinare(daca motorul e turbo); deci sunt o gramada de alte chestii de care trebuie sa tii cont...

si ar mai fi si alte lucruri de spus...

deci ceea ce va rezulta prin montatrea unei turbine va fi in cazul asta uzura accentuata, si nici nu se stie daca va merge motorul
HalbaSus
Tu vrei sa pui turbo pe un motor V8 de 235 cp ? Esti nebun ? sau vrei sa te duci la curse cu ea ? OK, sa zicem ca nu iti ajung cei 235 de caluti... si vrei sa-i pui turbo.
Ai 2 variante: 1. Pui un turbo cu presiune mare si atunci fie iti modifici radical motorul (incepand de la pistoane, injectoare, etc... pana la montat intercooler si turbina) 2. Pui un turbo sau un compresor cu presiune mica si o sa ai o crestere semnificativa de putere dar fara a modifica prea mult motorul, eu recomand compresorul, pentru ca astfel nu mai ai nevoie de intercooler.

Raportul de compresie de la pontiacul tau (comform carfolio) este de 8.50:1 ceea ce e bine pentru ca daca ai fi avut un raport de compresie prea mare ar fi trebuit scazut (altfel spuneai "bye bye" motorului in momentul montarii turbo), nu stiu in ce masura pistoanele tale sunt turbo-friendly (probabil nu sunt deoarece nu stiu ca acest motor sa aiba varianta turbo), in cazul asta fie schimbi pistoanele (cu ceva custom-made) fie alegi o presiune turbo mica, in acest caz singurul lucru care trebuie sa il faci este sa montezi un compresor cu presiune mica si apoi sa faci modificari in ECU-ul masinii pentru a recunoaste noile valori. Tot iti iese pe la 1000 $ si probabil o sa castigi in jur de 30-40 cp... sau poate chiar mai putin, depinde ce presiune suporta motorul tau, cred ca exista ceva modalitate de a calcula ce presiune suporta motorul fara a fi nevoie de modificari... Parerea mea e sa lasi saracul motor in pace... putere mai mare (la aceleasi costuri) poti obtine prin filtru de aer+ cold air intake, axe cu came noi, evacuare, chip... toate acestea impreuna ar trebuii sa-ti dea cam aceleasi performante. Iar daca nu-ti ajunge atunci schimba motorul cu unul mai mare si care sa aiba si turbo pe el. Daca vrei sa montezi un turbo cu presiune mare pe el... e jale... trebuie sa modifici cam totul prin motor si anumite piese (cum ar fi pistoanele spre exemplu) va trebuii sa ti le faci la comanda, plus o gramada de alte magarii si te vor costa lejer 3-4 mii de parai... eu zic ca la banii astia poti sa schimbi motorul... si e mai usor.

In plus daca pui turbo pe un motor de 5.7 l atunci vei dobori probabil recordurile la consum... stiu ca in state benzina e mai ieftina... dar totusi... nu exagera... motorul poate fi adus la aproape 300 cp si fara turbo iar costurile nu stiu daca sunt mai mari. Ah, daca chiar vrei un motor puternic poate gasesti ceva 55AMG bushit care sa aiba motorul in stare de functionare... castigi peste 100 cp smile.gif
Iulian32468
Va multumesc pt. raspunsurile voastre,nu bani si benzina ar fii o problema pt. ca masina este a unui client de al meu si el cand cumpara o masina mai intai se uita catzi cai are daca are peste 200 chiar mai mult ii place aceea masina(ma intelegetzi) eu am gasit un motor la Auto Rola dar era de pe un pontiac mai nou mai exact un pontiac din 1995 si ca sa iau motorul de la ei si sa il pun pe masina asta trebuai sa iau si instalatia electrica si calculatorul etc. smile.gif si din acest motiv am optat pt. o turbina,pt ca acum vine iarna si omul vrea sa o bage la modificat,apropo stiitzi unde as putea sa o duc si eu sa o puna pe un tester,sau unde as putea sa ii pun un chip,ca am fost la o gramada de persoane si nu au softul pt. ea
HalbaSus
Chip pt modelul ala o sa gasesti greu, eventual daca il comanzi din state, oricum daca nu poti sa pui chip pe ea nu te necaji, un filtru de aer direct cu o priza de aer (eventual una pe capota pt un look mai agresiv) iti da cam cat da un chip, pt ca la motoarele normal aspirate chipul nu ajuta atat de mult.
Daca ramai la varianta supraalimentarii iti recomand compresorul (daca vrei sa montezi turbo, atunci cred ca e mai simplu sa schimbi tot motorul + instalatia electrica + calculatorul de la alta masina... si atunci macar ai siguranta ca functioneaza bine), in schimb s-ar putea sa fie nevoie sa rescrii ECU-ul, aici ar fi bine sa gasesti pe cineva care se pricepe la chestiile astea, un chiptuning clasic nu te ajuta fiindca ala e facut pentru motoare normal aspirate, ci trebuie tu sa optimizezi performantele modificand parametrii motorului, chestie destul de riscanta daca mergi pe incercare-eroare. Probabil ca vei avea o crestere semnificativa a performantelor si fara modificarea ECU-ului daca pui un compresor cu presiune relativ mica. In schimb s-ar putea sa maresti drastic consumul (dar parca ziceai ca asta nu e o problema).
G e o r g e
pai nu se comanda chip ul, ci doar fisierul ce se scrie in chip. asa ca nu poate sa dureze prea mult . :roll: acum cu internetul asta :roll:
malin34426
Uita chipul! calculatorul are turnat pe interior o pasta imposibil de dat jos fara repercursiuni. Mi se pare buna ideea cu un compresor ce urca maxim la 1.1 bar in sarcini tranzitorii si scade catre 0.9bar la sarcini constante.
asa singura modificare vor fi injectoare cu debit marit , senzorul de depresiune facind singur rolul de imbogatitor de amestec. La un motor facut asa am obtinut 30% in plus moment maxim si 23% la putere.
avansul il maresti cu 1.5-2 grade , mutind senzorul de pozitie motor.
Malin
Iulian32468
merci mult ma bucur ca inca se mai uita persoane la acest mesaj smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.