Tu vrei sa pui turbo pe un motor V8 de 235 cp ? Esti nebun ? sau vrei sa te duci la curse cu ea ? OK, sa zicem ca nu iti ajung cei 235 de caluti... si vrei sa-i pui turbo.
Ai 2 variante: 1. Pui un turbo cu presiune mare si atunci fie iti modifici radical motorul (incepand de la pistoane, injectoare, etc... pana la montat intercooler si turbina) 2. Pui un turbo sau un compresor cu presiune mica si o sa ai o crestere semnificativa de putere dar fara a modifica prea mult motorul, eu recomand compresorul, pentru ca astfel nu mai ai nevoie de intercooler.
Raportul de compresie de la pontiacul tau (comform carfolio) este de 8.50:1 ceea ce e bine pentru ca daca ai fi avut un raport de compresie prea mare ar fi trebuit scazut (altfel spuneai "bye bye" motorului in momentul montarii turbo), nu stiu in ce masura pistoanele tale sunt turbo-friendly (probabil nu sunt deoarece nu stiu ca acest motor sa aiba varianta turbo), in cazul asta fie schimbi pistoanele (cu ceva custom-made) fie alegi o presiune turbo mica, in acest caz singurul lucru care trebuie sa il faci este sa montezi un compresor cu presiune mica si apoi sa faci modificari in ECU-ul masinii pentru a recunoaste noile valori. Tot iti iese pe la 1000 $ si probabil o sa castigi in jur de 30-40 cp... sau poate chiar mai putin, depinde ce presiune suporta motorul tau, cred ca exista ceva modalitate de a calcula ce presiune suporta motorul fara a fi nevoie de modificari... Parerea mea e sa lasi saracul motor in pace... putere mai mare (la aceleasi costuri) poti obtine prin filtru de aer+ cold air intake, axe cu came noi, evacuare, chip... toate acestea impreuna ar trebuii sa-ti dea cam aceleasi performante. Iar daca nu-ti ajunge atunci schimba motorul cu unul mai mare si care sa aiba si turbo pe el. Daca vrei sa montezi un turbo cu presiune mare pe el... e jale... trebuie sa modifici cam totul prin motor si anumite piese (cum ar fi pistoanele spre exemplu) va trebuii sa ti le faci la comanda, plus o gramada de alte magarii si te vor costa lejer 3-4 mii de parai... eu zic ca la banii astia poti sa schimbi motorul... si e mai usor.
In plus daca pui turbo pe un motor de 5.7 l atunci vei dobori probabil recordurile la consum... stiu ca in state benzina e mai ieftina... dar totusi... nu exagera... motorul poate fi adus la aproape 300 cp si fara turbo iar costurile nu stiu daca sunt mai mari. Ah, daca chiar vrei un motor puternic poate gasesti ceva 55AMG bushit care sa aiba motorul in stare de functionare... castigi peste 100 cp