Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masina de iarna
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
HalbaSus
Situatia e in felul urmator, in prezent ML-ul familiei este folosit "la comun" ca masina de iarna. Sharanul si A3-ul nu prea ar face fata zapezilor de pe strada mea (in panta, neasfaltata si daca ninge odata pe iarna atunci ramane inzapezita 3 luni). ML-ul este insa ideal pentru asta, are AWD, garda inalta (pt ca uneori nametii sunt maricei), automata (eu pe zapada sunt fanul automatelor)... are un singur dezavantaj: impozitul pentru motoare peste 3000 cmc este infiorator mai ales ca masina e folosita doar 3 luni pe an. Drept urmare ar fi avantajos sa vindem utilajul agricol cu motor de 3200 cmc si sa luam un altul, cu motor de 2000 cmc.
De asemenea avand in vedere ca masina va fi folosita maxim 5000 de km an nu ar merita o investitie prea mare fata de pretul (probabil foarte mic) cu care vom vinde ML-ul (daca nu reusim sa-l dam, ca nu cred ca se va inghesui lumea sa cumpere masini cu motor de 3200 cmc). Hai sa zicem maxim 10.000 euro dar asta depinde si de pretul de vanzare al ML-ului.

Cerinte sunt cele din titlu si in principiu nu sunt negociabile:
- AWD (4x4, cum vreti sa-i ziceti, reductorul sau diferentialele blocabile sunt un avantaj dar nu reprezinta o necesitate, ba mai mult se accepta si "semi-awd"-uri gen 4-motion)
- cutie automata - obligatoriu, nu e o cerinta negociabila.
- sub 2000 cmc - hai sa zicem ca e foarte usor negociabila maxim 2500 cmc dar in principiu sub 2000 cmc.
- garda la sol... sa fie decenta spre mare. Eu cu vreo 15 cm ai mertzului am frecat de cateva ori... acum s-a reparat putin drumul dar nu stiu cat va rezista... deci sa zicem ca minim 15 cm... dar preferabil mai inalt... nu trebuie sa fie extrem de inalt, sigur nu e nevoie de mai mult de 20cm...

Ce nu ma intereseaza:
- Consumul (ok, sa fie sub 20 in oras pe timp de iarna...)
- Performante dinamice (vor fi proaste oricum).
- Fiabilitatea ma intereseaza dar nu e un criteriu foarte important... dupa cum ziceam va circula foarte putin pe an.

Asaaa... ce am gasit (ofertele individuale sunt irelevante pentru ca achizitia o vom face doar DUPA ce va fi vandut ML-ul... ori asta este un eveniment viitor si incert)
- Freelander - pe hartie e foarte tentanta, sunt ieftine, au reductor, arata bine interior/exterior, insa opiniiile utilizatorilor sunt foarte proaste (fiabilitate execrabila, greieri, calitate indoielnica, etc)
- Forester
- Kia Sportage
- Honda CR-V
- Ssang Yong Kyron (sincer nu mi s-a parut mai urat decat alte suv-uri)
- Jeep Cherokee
- Skoda Octavia 1.9 TDI 4motion DSG (asta e foaaaaarte tentant desi e si printre cele mai scumpe oferte)
- VW Touran tot 1.9 TDI 4motion DSG (la fel, tentanta dar cam scumpa, vom vedea ce oferte vor fi la momentul achizitiei efective)

Experienta mea in toate masinile enumerate mai sus este zero barat.


Lucian107416
Pai pe tine practic nu te intereseaza nimic in afara de fiabilitate, deci pica Land Rover-ul. In rest, vezi ce oferte gasesti. Eu m-as orienta mai degraba spre o clasa mai mica, gen Sx4/Sedici, Panda 4x4(=16 - ok asta e chiar mic), Grand-Vitara( astea sunt si cu motor 1600 cmc parca). Importanta e oferta. Poate gasesti pe cineva dornic de schimb. ML-ul are o imagine buna( sa ma pici cu ceara si nu inteleg de ce) si asa impusti 2 iepuri dintr-o data.

Aaaa, cred ca de fapt ai fi mai avantajat sa vinzi masina acum si sa cumperi alta in toamna. Asa as face eu. Pana atunci urmaresti/sondezi piata. Daca ai o oferta de nerefuzat, cumperi. Daca nu, astepti toamna.
pmhoria
Mai este si RAV4 2L VVTI cu automata. Garda la sol e pe la 18cm deci s-ar califica.
Lucian107416
Sa nu uitam de Duster !!!! Pe bune!
Later: Pardon, n-are automata
Seri
Vezi ca Freelander nu are reductor, in rest ai dreptate.
Poti scoate de pe lista Subaru si Honda pentru ca nu au service in Oradea, si Cherokee sau Nitro pentru ca cel mai mic motor este 2.8d.

Eu as lua Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS 130 CP. Caroserie autoportanta, suspensii independente, blocant central si reductor. Are si automata in 5 trepte, dar nu e prea avansata. In off-road oricum e mai bun convertizorul de cuplu decat ambreiajul dublu, ca nu se prajeste. Parca Sorin avea una.
DORU
Daca nu aveai cerinta obligatorie pt cutie automata (care mie personal mi se pare neindicata la un 4x4), BlueFlame are cam toate cerintele tale (inclusiv garda, care este de 15,3cm) biggrin.gif
G e o r g e
forester 2.0X automat . e un fel de lesinatura pe roti da' nu te intereseaza 0-100. belea biggrin.gif
HalbaSus
RAV4 nu am gasit cand am cautat pe mobile.ro masini AWD pana in 10.000 euro cu automata... in plus parca nu se poate decupla ESP-ul si din cauza asta uneori ramai blocat in zapada/noroi ca nu te lasa sa dai si tu in gol putin (uneori la Touareg (e drept ca asta are gume allweather si nu dedicate de iarna) a fost nevoie sa decuplez ESP-ul pentru a urca). Deci mai adaugam o conditie - sa aiba ESP/TC decuplabil...

Duster ar fi cea mai buna solutie, dar trebuie automata. Nu negociem la automata.

G e o r g e
read my lips : FORESTER 2.0X automat . il iei ieftin si e genial .

VARIANTA 2 :

EVO X automat . 15cm garda la sol , automat si poti sa uiti de C biggrin.gif
HalbaSus
Doru, intr-adevar la a ta lipsa mare e automata, ori asta e foarte importanta in cazul de fata.

@George, forester e o varianta foarte tentanta... problema e dupa cum zicea seri ca nu exista service in oradea...
G e o r g e
si pentru ce ti-ar trebui service ? pentru schimbul de ulei ? dry.gif
James Kilowatt
Pt 5000km/an probabilitatea sa ai nevoie de service e foarte scazuta, cred. Iar uleiul si trei filtre stie probabil sa le schimbe orice ucenic.

Volvo XC70 e AWD si are si automata. O automata destul de lenta, totusi, insa despre awd se spunea ca destul de OK. Si nu e chiar suv, e un soi de crossover. N-am idee daca e deconectabil ESP-ul.
Mircea104901
QUOTE (G e o r g e @ Apr 19 2011, 09:25 AM) *
si pentru ce ti-ar trebui service ? pentru schimbul de ulei ? dry.gif

+1 thumbsup.gif
Daca chiar ai nevoie, vii la Cluj biggrin.gif
Lucian107416
s-au ieftinit asa mult platformele? Mai sunt si evenimente nedorite, gen accident, care fac sa fie foarte inconvenabila deplasarea in alt oras pentru service.
Eu votez pentru Evo X cu automata. De fapt, daca gasesti unul bun la 10000 sa mi-l dai mie. Te implor! biggrin.gif

QUOTE (Lucian107416 @ Apr 19 2011, 04:04 PM) *
De fapt, daca gasesti unul bun la 10000 sa mi-l dai mie. Te implor! biggrin.gif

Adica: "sa mi-l vinzi mie"...... teehee.gif Brusc am devenit cersetor de lux biggrin.gif biggrin.gif
pmhoria
@Halba

am gasit pe un forum cum se face disable la VSC la toy(b)ota rav4

1. Use the press brake/hand brake method described here;

Begin with the parking brake off and the engine off.

Start engine.

Apply parking brake and press the foot brake twice then let the parking brake off again.

Press the foot brake and pull the parking brake on and off twice then let the foot brake off again.

Finally pull the parking brake on and press the brake twice.

The VSC light will now come on and stay on until you switch the ignition off again after which the VSC defaults to on again.


Nush daca functioneaza dar e de incercat smile.gif

HalbaSus
@pmhoria, esti sigur ca e atat de simplu ? nu trebuie facut si un dans ceremonial in jurul masinii dar OBLIGATORIU in timp ce canta melodia It's raining man cantata de Gloria Gaynor ?

@lucian daca gasesc Evo X la 10.000 in stare buna atunci schimb A3-ul si il iau eu smile.gif

Service local e destul de important, stiu ca suna improbabil (ca doar e japoneza si subaru pe deasupra) dar ce naiba fac daca intr-o zi nu mai porneste ? Sau o lovesc si nu mai pornese... oare service-urile de cartier se pricep la motoare boxer ? Ma rog, nu e o chestiune obligatorie, deci nu le exclud din lista dar este un dezavantaj major.

@J. Kw. Volvo XC70 e o idee buna... il trecem pe lista.
Mircea104901
Tucson biggrin.gif
G e o r g e
QUOTE (pmhoria @ Apr 19 2011, 04:24 PM) *
@Halba

am gasit pe un forum cum se face disable la VSC la toy(b)ota rav4

1. Use the press brake/hand brake method described here;

Begin with the parking brake off and the engine off.

Start engine.

Apply parking brake and press the foot brake twice then let the parking brake off again.

Press the foot brake and pull the parking brake on and off twice then let the foot brake off again.

Finally pull the parking brake on and press the brake twice.

The VSC light will now come on and stay on until you switch the ignition off again after which the VSC defaults to on again.


Nush daca functioneaza dar e de incercat smile.gif

asta e examen de doctorat laugh.gif
pmhoria
Hai buei ca e simplu .. nu conteaza ca blochezi traficu.. important e ca se aprinde becu' teehee.gif thumbsup.gif
RUE
Vezi ca noul Daihatsu Terios are cutie automata si motor benzina de 1.5 si diferential cred.
Cauta la sh unul din prima aparitie a lor (destul de recenta, minim 2006 cred. asta e fara automata Terios Italia

Daca faci compromis la cele mai vechi, uite aici
Legionaru'
Octavia Scout se incadreaza? Daca nu, Forester!
solmar
Eu nici nu stau pe ganduri - Forester.
Ai putea lua in calcul Nissanurile - Juke (n-am reusit sa aflu daca sunt si cu cutie automata), Qashqai (Tekna) sau X-Trail.
Sau VW Amarok.
mike.omega
La fel ca si Doru, nu inteleg nevoia de automata.
Jeep n-au nicio varianta cu motor de 2L? In rest eu mi-as luat SsangYoung. Are tehnica de mercedes(deci gasesti tu service) si devalorizare maricica, deci pret bun de achitizie ca si SH biggrin.gif
HalbaSus
Octavia Scout e o varianta buna dar nu cred ca se incadreaza in buget scout 4x4 DSG... dar asta vom vedea la momentul cumpararii efective. Oricum fiind SH-uri voi alege si in functie de starea lor, acum as vrea un shortlist.
Momentan fata de lista de pe prima pagina a intrat in shortlist volvo xc70 si a iesit freelanderul... (si mai cercetez cu teriosul ala, stiu ca l-am vazut in cautarile facute dupa awd-uri automate sub 10.000 euro, doar ca mi se parea prea "no-name", ori la SH-uri nu e recomandabil sa iei "raritati", nu e momentul sa o arzi exclusivist cand trebuie sa cauti un mecanic).
Lucian107416
pana in toamna s-ar putea sa gasesti si Grand Vitara.
Solmar, bugetul e 10k.
Seri
Jeep Patriot si Compass sunt disponibile cu motor 2.0 TDI 140 de la VW, fiind construite pe aceeasi platforma cu Dodge Caliber. TDI este disponibil doar cu cutie manuala in 6 trepte. O automata CVT este dinsponiila pt 2.4 benzina. Sistemul 4x4 are blocant central, iar rotile fara aderenta sunt franate. Teoretic sunt printre cele mai capabile in off-road din clasa compacta. Nu stiu cum se incadreaza in buget.

Parca vroiai masina de oras! Ai nevoie de un autobuz precum XC70?
HalbaSus
Marimea nu e un criteriu... e buna si mica si mare... obligatoriu 4 usi dar nici nu ma deranjeaza sa fie mare (inlocuieste ML-ul deci normal e sa fie tot mare). XC70 nu e prea mare.

Referitor la jeep.. cunostintele mele in domeniul "djipurilor" sunt extrem de limitate, l-am inclus in lista pe baza acestui anunt . Dar poate e gresit, oricum nu ma tenteaza, ultima calatorie intr-un djip grand cherokee a fost un concert de greieri, nu ma tenteaza... Cred ca merita sa-l scoatem si pe asta.

Referitor la automata, sunt multe motive pentru care vreau automata: 1. Pe zapada automata rullez... aia care sunt de alta parere sa incerce prima data o automata awd pe zapada. Sunt convins ca si o manuala awd s-ar descurca pe zapada dar nu asta e ideea. 2. Manuala poate fi fun pe o masina fun, asta NU va fi o masina fun. Cam cat de distractiv sa fie sa conduci un ssang yong sau un forester lesinat ? yeeeey... I don't think so... deci daca tot nu e fun macar sa fie mai confortabila. 3. Majoritatea kilometrilor vor fi facuti in oras, iarna, viteza medie sub 20 km/h, ambuteiaje = automata rullez. 4. pornirea in rampa pe zapada e mult mai facila fara ambreaj.

Solmar: bugetul e 10.000... iar VW Amarok parca e pick-up... ce naiba, nu sunt constructor sau fermier.

P.S: Yeti si Tiguan ar fi foarte tentante daca le mai scade pretul in special datorita cutiei DSG care in opinia mea este darul lui Dzeu pentru pamanteni in materie de automate.
Diesel
mai zic odata, vezi cat costa sa instalezi un sistem de troliu/funicular pe dealul ala. vinzi abonamente la vecini, scoti bani, afacere, profit
Watcher
Daca vrei numai < 2000, Suzuki (Grand) Vitara sau Forester.
Dca mergi la 2500 unde impozitul nu e inca criminal, ai Mitsubishi Pajero 2.5 diesel care este peste toate astelale ca fiabilitate, reparatii, ease of use, mechanical strength, etc....
vio
Halba cred ca se vorbii cu Dragos ca sa faca asa un topic dinasta imposibil. nici pre grasa nici prea slaba , nici frumoasa nici prea urata, nici inalta si nici scunda ...
la buget de clasa mini nu prea iti poti lua ceva automat prea nou , cat despre garda de 15 cm nu atingi din cauza ei pe jos ci a ampatamentului si ecartamentului. sau daca te coafeaza un suzuki jimny. si asa zici ca nu il folosesti mai deloc, Lada niva ...
T u d o r
Bai a innebunit lupu'! Halba vrea SUV... welcome to facebook!!! (wtf) unsure.gif

Daca vrei doar o maisna de iarna (si ti-e rusine sa-i spui SUV teehee.gif ) alegerea cea mai buna e cea care iti aduce cea mai noua, cea mai fiabila si cea mai putin rulata la banii aia. Banuiesc ca aici s-ar incadra cel mai bine coreenele Sportage si Tucson. De asemenea Suzuki SX4 si Grand Vitara.

Dar dintre toate si eu as alege Forester. Legacy nu ar fi bun?
laurentiu
James mi-a luat-o inainte cu XC70-ul. Masina asta mi se pare o super afacere: fiabilitate buna, motoare D5 rezistente, dotari bune, imagine mai slaba -> un super pret la mana a doua. Si la fel ca Doru nici eu nu inteleg de ce ai avea nevoie de un SUV cu cutie automata. Oricum consumul va fi ceva mai mare ca la un sedan, iar daca ii mai pui si automata...
DORU
QUOTE (HalbaSus @ Apr 19 2011, 09:48 PM) *
Referitor la automata, sunt multe motive pentru care vreau automata:
1. Pe zapada automata rullez... aia care sunt de alta parere sa incerce prima data o automata awd pe zapada. Sunt convins ca si o manuala awd s-ar descurca pe zapada dar nu asta e ideea.
[...]
4. pornirea in rampa pe zapada e mult mai facila fara ambreaj.


ref pct 1: te contrazic cu o singura situatie reala iarna pe zapada: ramai undeva blocat, imi spui cum reusesti tu cu un 4x4 fara reductor sau diferentiale blocabile sa iesi din zapada, daca nu ai o CV manuala unde poti rapid sa schimbi din tr I in marche-arriere si invers pt acel balans atat de necesar ? Cu o CVA nu vei putea face asta ever ! wink.gif

ref la pct 4: ai dreptate, dar doar daca soferul e comod sau fara experienta necesara. Si acum cred ca realizez ca masina asta o vor conduce mai multi soferi, nu doar tu, si atunci inteleg cerinta obligatorie (e firesc sa nu vrei sa-ti faci griji pt sotie, mama, etc).
HalbaSus
Referitor la punctul 1... eu am facut balans cu touaregul automat... se poate, apesi pe butonul ala de pe schimbator si tragi din D in R si viceversa... nu e deloc imposibil (decat daca nu decuplezi ESP/TC-ul caz in care e imposibil si cu manuala).

Referitor la punctul 4, faptul ca "se poate si cu o manuala dar e un pic mai greu" este adevarat. Eu nu prea voi conduce masina asta (incerc sa nu fiu vazut in SUV-uri decat foarte rar tongue.gif) iar pentru ceilalti soferi va fi tot "a doua masina", ambreajele deobicei necesita timp pana te obisnuiesti cu ele, maica-mea nu a mai pus piciorul pe ambreaj de vreo 4 ani, taica-meu are mania pornirilor "fine" din ambreaj (care dau acel miros superb smile.gif ), iar nevasta-mea e si ea fan automate... in plus experienta mi-a aratat ca automata+awd+zapada = easy smile.gif
solmar
Eu am un singur comentariu despre XC70 (masina care imi place teribil). De noua e vreo 50k, logica spune ca la 10k trebuie sa fie o ruina.
HalbaSus
Conform mobile.ro

Cel mai ieftin XC70 de vanzare in romania e din 2001 si costa 6000 de euro iar cel mai scump e din 2008 si costa 33.900... desi pretul e suspect de mare avand in vedere ca este unul tot de vanzare tot din 2008 cu 21.000 de euro (e chiar din Constanta, ia vezi, nu te intereseaza ?).
solmar
Place XC70 dar astept sa mai lase bestiile din pret la Subaru. Ieri, alaltaieri am citit 120.000 km la Skoda... trebuie schimbata.
DORU
Nu trebuie, vrei tu wink.gif

Este ALH sau AGR ? Astea merg spre 300.000km in bune conditii...
HalbaSus
Nicio masina nu TREBUIE schimbata. Sunt motoare facute in anii 60 care au tinut peste un milion de km, si inca mai functioneaza, eventual mai schimbi una alta... dar oameni suntem, animale mancam, si mai schimbam masinile ca asa vrem noi biggrin.gif

In cazul topicului de fata schimbarea nu este atat de dorita cat impusa de guvernul Boc care a hotarat ca o masina de 3200 cmc trebuie impozitata cu peste 1200 de euro anual chiar daca valoarea ei de piata este in jur de 5000 de euro. Pe principiul asta maine poimaine ne trezim ca cei care au mai mult de 2 camere vor fi impozitati cu 20% din valoarea apartamentului ca doar sunt niste bogatani nesimtiti care se lafaie in 4 camere, distrug stratul de ozon (incalzesc/racesc mai multe camere) si ocupa spatiu locativ dublu fata de cat ar fi necesar.
solmar
ALH. Se impune schimbarea daca va deranjeaza urechiusele.
HalbaSus
1.9TDI-ul deranja urechiusele si acum 119.000 de km biggrin.gif
solmar
Ehei, se intampla acum aproape 7 ani prin vara si n-avea cum sa deranjeze nici macar la urechiuse...

Facusem o afacere si tocmai intrasera si banii in cont iar ai mei parteneri au vrut sa-mi faca o surpriza. M-au luat dimineata intr-o doara la plimbare pe la dealeri, ne-am oprit si pe la Skoda, am vazut masina in showroom, m-au intrebat daca-mi place, ne-am intors la birou si spre dupa-amiaza mi-au spus sa cobor in parcare unde mi-au dat cheile...

Problema a fost ca in loc sa topai de bucurie eu am facut o mufa interzisa drept pentru care asociatii au spus ca n-o sa-mi mai faca masini cadou pe viitor daca nu ma bucur...
HalbaSus
E bine de stiut, NU II FACETI CADOU MASINI LUI SOLMAR ! El NU se bucura cand le primeste.
DRAGOS
QUOTE (vio @ Apr 19 2011, 11:24 PM) *
Halba cred ca se vorbii cu Dragos ca sa faca asa un topic dinasta imposibil. nici pre grasa nici prea slaba , nici frumoasa nici prea urata, nici inalta si nici scunda ...


ce vrei ma, daca deja avem masini aproape perfecte, nah, tre' sa fim exigenti biggrin.gif

QUOTE (HalbaSus @ Apr 20 2011, 05:06 PM) *
E bine de stiut, NU II FACETI CADOU MASINI LUI SOLMAR ! El NU se bucura cand le primeste.


In schimb eu ma bucur, deci toate masinile pentru Solmar sa vina la mine! whistling.gif

on topic: forester 2.0X sau grand vitara(dar aici e problema, cam greu de gasit una AT)...


Mircea104901
teehee.gif Halba, ar trebui sa schimbi titlul topicului "SUV-urile masini indecente". Sa adaugi "dar necesare." ninja.gif teehee.gif whistling.gif
solmar
QUOTE (HalbaSus @ Apr 20 2011, 06:06 PM) *
E bine de stiut, NU II FACETI CADOU MASINI LUI SOLMAR ! El NU se bucura cand le primeste.


E nici chiar asa.... Adevarul este ca dupa aia nici ca mi-au mai luat masini. Niste rai!
laurentiu
CITAT(solmar @ Apr 20 2011, 06:05 AM) *
Eu am un singur comentariu despre XC70 (masina care imi place teribil). De noua e vreo 50k, logica spune ca la 10k trebuie sa fie o ruina.


Daca masina asta avea pe capota 4 cerculete argintii si in spate ar fi scris Allroad si pretul era altul. Stiu cazuri care au trebuit sa-si vanda masina de 2 ani la jumatate de pret pentru ca nu reuseau sa o dea. Imaginea Volvo in Romania loveste greu in masinile sh. De-asta ziceam ca, cel putin la mana a doua, in general Volvo este o afacere buna. Evident pot fi si exceptii, ca peste tot. Dar din cate stiu/am vazut XC90 este o masina robusta smile.gif
RUE
Daihatsu e cu o mare proportie (80% parca) de componente Toyota.
E facut cu simt de raspundere si cu distributie pe lant.
AlexTM
De curiozitate, cat face impozitul pentru 3200 cmc?
HalbaSus
4640 de lei.

Peste 3001 cmc fiecare 200 cmc se taxeaza cu 290 lei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.