Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 2011 Chinese GP - Shanghai (03)
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Formula 1 > History
Oana
Shanghai International Circuit, China
http://www.icsh.sh.cn



Lap : 5.451km
Race : 56 Laps - 305.066km



Program:
15 Aprilie 2011
05:00-06:30 FP1
09:00-10:30 FP2

16 Aprilie 2011
06:00-07:00 FP3
09:00-10:00 Calificari

17 Aprilie 2011
10:00 Cursa

Pronosticuri "Formula 1 te face campion!":
- Top 10
- Pole Position
- Fastest lap
- Finish
- Last
- Intrebarea etapei: f1anatic

Pronosticurile vor fi postate in acest topic, inainte de inceputul sesiunii de calificari.

clasament
Seri
In China sistemul DRS va putea fi folosit doar pe linia dreapta cea mai lunga, nu si pe cea de start-sosire, asa a hotarat FIA.
f1anatic
QUOTE (Oana @ Apr 13 2011, 03:07 AM) *
- Intrebarea etapei: f1anatic


Care pilot va incalca primul regulamentul si va fi penalizat ?

(orice infractiune care rezulta in descalificare; 20 second penalty; drive thru sau dupa cursa).
Seri
1. Vettel
2. Hamilton
3. Alonso
4. Webber
5. Button
6. Massa
7. Heidfeld
8. Petrov
9. Schumacher
10. Rosberg

Pole: Vettel
Fastest lap: Hamilton
Finish: 16
Last: Trulli
Intrebarea etapei: Alguersuari.
radhhooo
Ca sa nu repet ,,greseala'' de etapa trecuta, am sa zic ca Vettel va castiga.

1. Vettel
2. Hamilton
3. Button
4. Webber
5. Massa
6. Petrov
7. Alonso
8. Heidfeld
9. Schumacher
10. Sutil

Pole: Hamilton
Fastest lap: Hamilton
Finish: 20
Last: Liuzzi
Intrebarea etapei: Niciunul
naher
1. Vettel
2. Hamilton
3. Button
4. Webber
5. Massa
6. Barichello
7. Alonso
8. Heidfeld
9. Schumacher
10. Sutil

Pole: Vettel
Fastest lap: Hamilton
Finish: 20
Last: Liuzzi
Intrebarea etapei: Niciunul
Oana
rezultate FP1 si FP2





radhhooo
QUOTE (naher @ Apr 15 2011, 10:50 AM) *
1. Vettel
2. Hamilton
3. Button
4. Webber
5. Massa
6. Barichello
7. Alonso
8. Heidfeld
9. Schumacher
10. Sutil

Pole: Vettel
Fastest lap: Hamilton
Finish: 20
Last: Liuzzi
Intrebarea etapei: Niciunul



Ia te uita! Se pare ca gandim aproape la fel whistling.gif dry.gif
getodac
1. Hamilton
2. Vettel
3. Button
4. Webber
5. Massa
6. Petrov
7. Heidfeld
8. Alonso
9. Buemi
10. Schumacher

Pole: Vettel
Fast: Button
Finish: 17
Last: Glock
Q: Alonso

Mii de multumiri Oana pt rezultatele FP1 si FP2 arigato.gif
roadempire
1. Vettel
2. Webber
3. Button
4. Hamilton
5. Alonso
6. Petrov
7. Massa
8. Heidfeld
9. Schumacher
10. Kobayashi
Pole: vettel
Fastest lap: Vettel
Finish: 20
Last: trulli
Intrebarea etapei: Niciunul
ady_steaua89
1. Vettel

2. Hamilton

3. Button

4. Webber

5. Alonso

6. Heidfeld

7. Petrov

8. Massa

9. Rosberg

10. Perez

Pole: Vettel

Fastest lap: Hamilton

Finish: 17

Last: Liuzzi

Intrebarea etapei: M.Schumacher
Alex-F1
Iaca postez si io asa ca sa ma aflu in treaba, ca se pare ca nu ma stiu cu jocurile astea de noroc.... teehee.gif

1. Vettel
2. Hamilton
3. Button
4. Webber
5. Schumacher
6. Rosberg
7. Petrov
8. Massa
9. Heidfeld
10. Alonso
Pole: Hamilton
Fastest lap: Hamilton
Finish: 21
Last: d'Ambrosio
Intrebarea etapei: Barrichello
9er
1. Vettel
2. Button
3. Hamilton
4. Webber
5. Alonso
6. Heidfeld
7. Petrov
8. Kobayashi
9. Rosberg
10. Massa

PP: Vettel
FL: Hamilton
F: 18
L: Liuzzi
Q: Buemi
gigabip
1. Vettel
2. Hamilton
3. Button
4. Webber
5. Alonso
6. Petrov
7. Massa
8. Kobayashi
9. Heidfeld
10.Perez

Pole: Vettel
Fastest lap: Webber

Finish: 16

Last: Karthikeyan

Intrebarea etapei: Buemi
f1anatic
1. Vettel
2. Webber
3. Button
4. Hamilton
5. Schumacher
6. Alonso
7. Rosberg
8. Kobayashi
9. Heidfeld
10. Massa

Pole: Vettel
Fastest lap: Webber
Finish: 16
Last: Glock

Intrebarea etapei: Perez
Oana
rezultate FP3



AZAZEL
1.vettel
2.button
3.webber
4.hamilton
5.heidfeld
6.alonso
7.rosberg
8.massa
9.kobayashi
10.petrov

pole: vettel
fastest: hamilton
termina: 19
ultimul: ambrosio
intrebare: perez
cristsib
1. Vettel
2. Button
3. Hamilton
4. Heidfeld
5. Alonso
6. Webber
7. Rosberg
8. Massa
9. Kobayashi
10. Sutil

Pole: Vettel
Fast: Button
Finish: 17
Last: Liuzzi

Q: Alonso
Oana
1 vettel (pentru ultima oara... sper)
2 massa
3 hamilton
4 heidfeld
5 button
6 schumacher
7 webber
8 petrov
9 alonso
10 rosberg

pole position - vettel
fastest lap - hamilton
finish - 17
last - perez
q - buemi
getodac
Vad ca toata lumea a pariat din nou pe Vettel, eu recunosc ca am pariat mai mult cu sufletul si cred ca circuitul de la Shanghai este mult mai potrivit pentru ca Hamilton sa castige de aceasta data in comparatie cu Melbourne sau Sepang. Desi e practic imposibil imi doresc ca maine dimineata sa il vad pentru prima oara pe Vettel depasit pe pista, nu prin "neindemanarea" mecanicilor, iar Hamilton sa fie cel care o va face.
Oana
eu nu am nicio problema sa castige iar vettel, dar macar sa o faca luptand...
20krpm
?... cum adica?
Oana
hai ca stii foarte bine ce vreau sa zic... macar sa-l depaseasca button la start, ca sa se chinuie putin sa-si recastige pozitia. adica sa depaseasca si altceva decat piloti intarziati smile.gif
Oana
timpi scosi in Q1, cu gume hard:

Vettel - 1:35.674
Hamilton - 1:36.091
Maldonado - 1:36.121
Webber - 1:36.468
getodac
SUPERB... o cursa fantastica, de mult nu am mai aplaudat singur in casa ca la depasirea lui Vettel de catre Hamilton si nu am mai dat cu pumnul in masa de ciuda ca atunci cand Button a fost depasit de Webber. Inca o data Schumacher ne-a aratat ca este urias. Fantastica cursa thumbsup.gif
radhhooo
Cursa fantastica facuta de Webber . In mod cert, daca mai erau vreo 5 tururi, putea chiar sa si castige (dar nu cred ca mai avea gume tongue.gif)
f1anatic
Cursa fantastica. Are un usor iz de spectacol artificial datorita cauciucurilor, DRS si KERS, dar cum toata lumea are aceleasi jucarii...e ok. Fantastic Webber, Schumacher. Michael la 42 de ani a avut citeva depasiri superbe si daca nu era taxat ieri in calificari de DRS, putea iesi mult mai bine. De pe 14 pe 9 la start. Not bad nu ? Inapoi la Red Bull. Astia nu au inca masina pusa la punct - nu stiu ce a avut Vettel, dar sigur ceva la masina. Lui Webber nu i-a mers KERS si uite ca a juns de pe 18 pe 3. Daca reusesc sa isi puna trotineta la punct, iar nu ii va mai prinde nimeni.

Nu stiu daca la voi a aratat momentul dar cele doua fraude de la Ferrari nu au fost penalizate cind a trebuit. Cu citeva clipe sau poate chiar 1 tur inainte de a il depasi Alonso pe Schumacher, Alonso a folosit DRS pe o sectiune de circuit unde este interzisa - si sa apropiat de Schumacher. Asteptam o penalizare...si am fost dezamagit dublu - mon cher Massa a taiat linia de iesire de la boxe. In trecut lumea a fost penalizata pt asta...si bineinteles ca nu li s-a intimplat nimic la amindoi.
Alex-F1
Prea tare cursa, n-am avut timp nici sa merg la un pipi! biggrin.gif Faza cu DRS-ul la Alonso pe portiunea interzisa io unu n-am vazut-o, dar aia cu Massa cand a taiat linia continua de la boxe am vazut-o si chiar m-am gandit si io "ia uite dom'le, inainte erai penalizat pt. asta"! In fine...a race to remember....respect Hamilton, dar si respect Webber, Button, Rosberg si chiar si Schumacher.....au fost batalii prin tot plutonul, asa ceva n-am mai vazut de mult.....mai vreau!!!!! thumbsup.gif Comentatorii de pe Digi Sport sunt clar mai concentrati la cursa decat Miki si nu delireaza pe langa, dar au si ei scaparile lor, pe care sa zicem ca le putem trece cu vederea. Acum....3 saptamani....abstinenta fratilor.... sad.gif Acum, cand l-am pus si io la pronostic pe Vettel, a castigat Hamilton....pana acum a fost invers.....io nici nu mai joc....respect pt. Getodac, care l-a ghicit pe Hamilton!
Oana
QUOTE (Oana @ Apr 16 2011, 06:56 PM) *
macar sa-l depaseasca button la start...

ma scuzati ca ma citez singura, dar ala a fost momentul care a schimbat toata cursa. probabil ca am fi avut parte de o noua victorie vettel ca in australia sau malaezia daca nu ar fi gresit startul.

nici eu nu am sesizat greseala lui alonso, dar sper ca va primi o penalizare, cum la fel sper ca se va intampla si in cazul lui massa. in 2009, la singapore, rosberg a fost penalizat pentru asta, desi atunci mai mult a pierdut timp decat sa castige ceva. coulthard a spus la BBC ca totusi ar avea voie sa taie linia aia si ca multi piloti fac asta, caz in care nu inteleg deloc regulamentul...

dar fratilor, ce a vrut button sa faca atunci cand a intrat in boxa red bull? biggrin.gif el zice ca nu a fost atent, red bull ca a incercat sa-i lucreze in felul asta... am ras bine laugh.gif
f1anatic
Uite o discutie aici si aici Deci nu sint singurul care a sesizat.



si videoclipul

Este deschis deoarece altfel s-ar vedea numele sponsorului, Santander. Iluzia optoica ar fi ca nu este deschis DAR uitati-va la alte poze ale masinii lui Alonso in timpul curse.
http://www.youtube.com/watch?v=at0GSTZeEs4
20krpm
n-au cum sa-l penalizeze pe alonso pentru drs pentru ca, in teorie, drs-ul e blocat din ecu oriunde in afara de portiunea acceptata de fia. deci, tot in teorie, alonso, daca ar fi activat drs-ul in zona respectiva, ar fi trebuit sa ramina inchis. (sau ma rog, deschis, depinde daca va ginditi la avioane sau la masini.) e fie o buba in ecu, fie, probabil din cauza ca portiunea de circuit cu pricina e prea aproape de portiunea in care drs-ul e activabil, e o buba de gps. drept urmare, fia ar trebui sa se penalizeze singuri.

nu ramine decit sa constat inca o data felul in care alonso stie sa profite de absolut orice intr-o cursa.
20krpm
QUOTE (f1anatic @ Apr 17 2011, 01:08 AM) *
Michael la 42 de ani a avut citeva depasiri superbe si daca nu era taxat ieri in calificari de DRS, putea iesi mult mai bine. De pe 14 pe 9 la start. Not bad nu ?

it is bad... it's still bad. daca ar face chestia asta in 5 curse consecutive, as spune ca e bine. dar asa, rezultatele sub-modeste din cursele anterioare nu pot fi uitate doar din cauza unui start lejer superior. un start bun a fost heidfeld saptamina trecuta, spre comparatie.
Oana
QUOTE (f1anatic @ Apr 17 2011, 03:44 PM) *
Uite o discutie aici si aici Deci nu sint singurul care a sesizat.

dar nu te-a contrazis nimeni. eu ma refeream doar la faptul ca nu am observat asta in timpul cursei si am aflat ulterior...

Fernando Alonso rear wing mystery explained
f1anatic
QUOTE (20krpm @ Apr 17 2011, 12:27 PM) *
n-au cum sa-l penalizeze pe alonso pentru drs pentru ca, in teorie, drs-ul e blocat din ecu oriunde in afara de portiunea acceptata de fia. deci, tot in teorie, alonso, daca ar fi activat drs-ul in zona respectiva, ar fi trebuit sa ramina inchis. (sau ma rog, deschis, depinde daca va ginditi la avioane sau la masini.) e fie o buba in ecu, fie, probabil din cauza ca portiunea de circuit cu pricina e prea aproape de portiunea in care drs-ul e activabil, e o buba de gps. drept urmare, fia ar trebui sa se penalizeze singuri.

nu ramine decit sa constat inca o data felul in care alonso stie sa profite de absolut orice intr-o cursa.



Not so fast. Inseamna ca Ferrari au proiectat un sistem sub-standard deoarece aceste sisteme DRS sint FAIL-SAFE - adica daca este sa se strice, trebuie sa se strice INCHISE astfel incit sa nu destabilizeze masina in vreo curba daca se deschide in mod anormal. Deci daca nu Alonso, atunci Ferrari ar trebui penalizata pt constructie ilegala a unui component care poate afecta siguranta masinii.
20krpm
QUOTE (f1anatic @ Apr 17 2011, 11:00 AM) *
Not so fast.

not so fast yourself. ecu-ul e proiectat si manufacturat de mclaren, software-ul e de la microsoft. toate masinile au acelasi ecu.
f1anatic
QUOTE (20krpm @ Apr 17 2011, 04:02 PM) *
QUOTE (f1anatic @ Apr 17 2011, 11:00 AM) *
Not so fast.

not so fast yourself. ecu-ul e proiectat si manufacturat de mclaren, software-ul e de la microsoft. toate masinile au acelasi ecu.


Not so double-fast buddy. DRS care o fi el activat de ECU comun dar design-ul aripei pe spate si al acelui component DRS este munca fiecarei echipe individuale.

http://www.racecar-engineering.com/article...duction-system/

QUOTE
DRS is unlike last years front wing adjustment in that it does not give a number of position settings, its either on or off. Last year it was found that teams were using the front wing flaps more to work with the dual tyre compounds and falling car weight through the race rather than it’s intended purpose – overtaking.

From the steering wheel a signal is sent to the ECU, the same McLaren Electronics unit used in all Formula 1 cars since 2008. That unit will likely drive a Moog valve mounted somewhere in the region of the transmission.

“we have developed custom versions of our E024 series servo valve for rear wing actuation” reveals Martin Jones the Market Manager for European Motorsport at Moog.
The E024 was popular for front wing actuation, although those systems will be made redundant under next years regulations. Moog also supplies a range of miniature brushless electric motors that may also be used for this purpose. Suggesting that not all teams have gone the hydraulic route.

Exactly how teams have approached the problem of actuating the wing itself is difficult to be sure of though some run tubing up through the central wing supports or through the end plates, though neither have an especially large cross sectional area to run pipework or rods. Looking at some of the front wing end plate devices used in F1 recently hydraulic lines are run to a small actuator, whilst on others an electronic actuator is used. Negating the need for a hydraulic system.
Exact costs are hard to come by but the time taken to construct a cars pipework at a specialist such as FHS Motor Racing is a good indication “it is almost how long is a piece of string trying to work out how long it would take, if we take a simplistic approach & just say how long to assemble a set of hoses then we are talking “ very” approximately 35/40 hours” explains Peter Hughes the firms MD.

“F1 teams will typically design the assembly themselves then send the files over to us to see it it is actually possible to make. We take the design files and convert them into something that’s workable. Many of the teams have worked with us for years though and know what is possible. Things like bend radius or whether something is suitable for Swaging or similar. Then as a system is being developed we go on site with the client and do mock ups to ensure it all fits.”


Deci eu ce am inteles este ca
- designul DRS este individual dar controlat prin ECU comun
- exista cel putin o companie favorita in ceea ce priveste aceste mechanisme de precizie
- la fel ca si alte companii implicate in F1 ex. Magneti Marelli, produsele acestei companii sint construite la specificatiile cerute de client
- exista cel putin 2 versiuni: hidraulice si electrice

20krpm
articolul pe care l-ai gasit tu pe acest prestigios site e la subiect, dar din pacate nu are nici un fel de relevanta pentru problema despre care vorbesti. e evident ca defectiunea pe care ai adus-o in discutie e din cauza ecu-ului, si nu din cauza actuatorului. drs-ul lui alonso s-a deschis si apoi s-a inchis imediat, nu se pune problema ca a ramas blocat intr-o anumita pozitie. actuatorul a functionat ok, ecu-ul razna.

QUOTE (f1anatic @ Apr 17 2011, 05:44 AM) *
Uite o discutie aici si aici Deci nu sint singurul care a sesizat.


brilliant. in alta ordine de idei, bob varsha a sesizat imediat, si scott a dat si reluare.
klm
Nici macar nu m-am uitat la rezultate pentru ca vreau sa descarc cursa si s-o vad.
Am fost lenes anul acesta insa ma pun pe recuperat smile.gif deci felicitari castigatorilor de acum si succes tuturor pentru viitor!
f1anatic
QUOTE (20krpm @ Apr 17 2011, 11:19 PM) *
articolul pe care l-ai gasit tu pe acest prestigios site e la subiect, dar din pacate nu are nici un fel de relevanta pentru problema despre care vorbesti. e evident ca defectiunea pe care ai adus-o in discutie e din cauza ecu-ului, si nu din cauza actuatorului. drs-ul lui alonso s-a deschis si apoi s-a inchis imediat, nu se pune problema ca a ramas blocat intr-o anumita pozitie. actuatorul a functionat ok, ecu-ul razna.

QUOTE (f1anatic @ Apr 17 2011, 05:44 AM) *
Uite o discutie aici si aici Deci nu sint singurul care a sesizat.


brilliant. in alta ordine de idei, bob varsha a sesizat imediat, si scott a dat si reluare.


Te las pe tine sa ai aceasta preocupare - cine a sesizat primul: FIA, TV producers, Varsha, sau poate chiar eu; si sa comentezi vis-a-vis de perspicacitatea fiecaruia. Pt mine este irelevant si nu ma avantajeaza nici fusul orar.

Ramin la concluzia ca ceva din designul Ferrari nu a functionat corect. Sau poate a fost mesterit sa nu functioneze corect. ECU primeste semnal de la FIA cind functia este disponibila. Semnalul de la FIA nu face decit sa "armeze" sistemul. Comanda de deschidere este manuala, de la pilot. In China, linia de detectie a DRS era inaintea curbei, dupa care masinile mai aveau ceva de mers pina la semnul care indica ca au voie sa il foloseasca. Ceea ce deschide posibilitatea unei mici programari care sa activeze aripa fara ca FIA sa detecte ca Fernando a apasat butonul DRS - comanda manuala. ECU piggyback. E o posibilitate dupa cum este si malfunction la actuator, supape, motorsa alectric etc. Dar 21 de ECU nu au dat semnal aiurea la aripa pe spate. Cind celor de la Mercedes nu le-a mers DRS in calificari, nu li s-a deschis aiurea, ci nu li s-a deschis. E mai greu de crezut ca este o problema cu ECU. Pina vad rezultatele oficiale ale investigatiei FIA, ramin la parerea mea.


Oana
acum am realizat ca nu am postat rezultatele, dar sunt convinsa ca le-ati vazut singuri.
nici de data asta nu am avut raspunsuri corecte la intrebarea etapei, liuzzi fiind primul pilor ce a primit o penalizare in cursa.

felicitari lui getodac, care a adunat cele mai multe puncte - 46 pct, urmat de azazel, cu 18 pct.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.