Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cursa vazuta live
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Formula 1
alexx_88
Salut tuturor! smile.gif

De ceva vreme mi-a renascut pasiunea pentru F1, pasiune care imi disparuse in momentul in care Ferrari a inceput sa domine extrem de autoritar cursele. Sunt fan MSC tocmai datorita modului in care concureaza si implicit a motivului pentru ca este urat de foarte multi. Pentru mine, Formula 1 nu inseamna numai tehnica de pilotaj si stiinta in construirea si reglarea masinii, cat mai ales un joc al nervilor, o demonstratie de incredere, concentrare si dorinta de a bea din sampania dedicata invingatorului.

Ideea e ca as vrea sa merg, impreuna cu prietena, la cursa de la Hungaroring din acest an, fiind marele premiu cel mai accesibil pentru inceput. Ma gandesc la un bilet la general adminission si cazare intr-un apartament in Budapesta. Vreau sa merg anul asta pentru ca e una dintre ultimele sanse de a-l vedea pe MSC concurand live. Chiar daca pachetul MSC-masina nu este la standardul de alta data, MSC ramane parte marcanta a istoriei F1.

Revenind la subiect, m-ar interesa pareri ale celor care au fost (deja am interpelat-o pe Oana pe PM smile.gif ), dar m-am gandit ca un astfel de topic ar ajuta destula lume. Urmatoarele informatii cred ca ar fi de interes:
1) Cazare
2) Bilet la cursa, locuri de vizionare, sfaturi despre pozitionare pentru o vizionare perfecta
3) Transport.

PS: Personal, as vrea sa am ocazia si sa fac o poza, eventual un autograf de la piloti. Am vazut ca cei care ati mai fost pe la curse ati obtinut nenumarate astfel de suveniruri, nu va sfiiti sa va descoperiti secretele smile.gif.


Alex

Oana
alex, scuze pentru intarziere dar am uitat complet de topicul asta... daca nu te-ai razgandit, ceea ce sper ca nu ai facut, am sa incerc sa-ti fiu de folos cu cate ceva. din pacate nu am prea multe informatii legate de cazare/transport intrucat eu am stat in timisoara si am fost doar la cursa, iar in aceeasi zi ne-am si intors. oricum, sfatul meu este sa nu te complici cu cazare in budapesta si sa cauti ceva chiar in Mogyoród, orasul unde este circuitul. nu cred ca ai sa gasesti pe net ofertele localnicilor, insa acolo aproape toti au cate un afis in geam ca inchiriaza camere, loc pentru cort etc. daca totusi vrei sa stai in budapesta, nu trebuie sa-ti faci griji in privinta transportului pentru ca exista autobuze puse la dispozitie gratuit de organizatori. date despre locatiile si orele la care pleaca spre hungaroring gaseti pe site-ul circuitului.

biletele la general adminission sunt o alegere buna pentru ca iti ofere posibilitatea sa vezi aproape jumatate de circuit (intre turn 9 si 14)
Click to view attachment
noi am stat la 12, insa imaginea era mai spectaculoasa la 9. dar am ales 12 pentru ca exact acolo exista o poarta care se deschide la sfarsitul cursei, pe unde se iese pe circuit. cu putin efort prinzi festivitatea de premiere, ca sa nu mai zic ca poti vedea si monoposturile aliniate pe linia boxelor.

in ceea ce priveste sansa de a poza pilotii si de a lua un autograf, inarmeaza-te cu foarte multa rabdare, apa si asteapta-i sa plece de la circuit. schumy a plecat in 2010 printre ultimii, adica in jurul orei 20.00 whistling.gif iesirea e undeva in zona sicanei 2, unde nu este niciun pic de umbra, ci doar asfalt fierbinte. si nu-ti face iluzii ca o sa fie prea prietenosi, ca nu se va intampla asta. anul trecut doar massa s-a oprit si a dat autografe, dar pentru el aia a fost o cursa emotionanta (se implinise un an de la accidentul care a fost cat pe ce sa-l rezolve definitiv). restul ne-au salutat din mers... ai mai avea o sansa sa-i intalnesti daca te cazezi in budapesta si ii astepti in fata hotelului, atunci cand pleaca sau vin de la cina. cauta pe net cele mai scumpe 2 hoteluri din budapesta si acolo ai sa-i gasesti. eu asa am luat autografe de la kimi si heidfeld in valencia rolleyes.gif

biletele te sfatuiesc sa ti le cumperi de aici - promoter oficial

daca mai ai vreo intrebare, promit ca iti raspund in timp util...
alexx_88
Mersi mult pentru detalii. smile.gif De mare ajutor. Poate o conving pe iubita si "campam" o seara in fata unuia dintre hoteluri, banuiesc ca se afla cam pe unde stau.

Sincer, oscilez intre general admission si Silver 7, unde este o oferta la 270 euro pentru 2 bilete. Cu 35 eur/bilet mai scump decat iarba verde. Despre biletele la GA, nu sunt cam departe de circuit? Din cate am vazut poze si scheme, pare ca zonele respective ar fi in spatele tribunelor.

Cazarea am luat-o in Budapesta, la un apartament, iar acolo speram sa ajungem undeva joi pe la pranz, ca sa prindem si plimbarea prin pit-uri.
Oana
e cel mai bine daca ajungeti de joi, pentru ca aveti tot timpul sa descoperiti unde sunt cazati. si unde vedeti multa lume in fata, ala e hotelul rolleyes.gif dar sansa voastra la autografe si poze este in primul rand la pitlane walk si de abia apoi la hotel. oricum, la hotel sa mergeti seara pentru ca atunci sunt relaxati ca au scapat de ziua de antrenamente/calificari si sunt mai prietenosi... aaa, si fara rusine. il vezi, hop pe el cu carnetelul la semnat si nu astepta sa vina el la tine ca nu o s-o faca smile.gif

e clar ca tribunele sunt ceva mai apropiate de circuit decat zonele rezervate GA, insa nu iti imagina acum ca esti la un km departare. plus ca sunt doar cateva zone in spatele tribunelor, iar acolo nu sta nimeni. mie silver 7 nu mi se pare interesant din simplul motiv ca e plasat pe linie dreapta si e chiar pacat sa nu auzi motoarele pe zona de franare. ce-i drept, ai linia boxelor in fata si asta compenseaza oarecum... dar iti garantez ca orice ai alege e bine.
20krpm
alex, nu stiu care sint prioritatile tale, asa ca am sa-mi zic parerea mai degraba din perspectiva impatimitului de curse, decit a vinatorului de autografe. asadar, nu uita in primul rind ca mergi la o cursa. cred ca serveste foart mult sa mergi si la antrenamente. de obicei ziua de antrenamente e putina lume, poti sa te plimbi pe unde vrei, si sa te dumiresti unde o sa vrei sa stai in ziua cursei. poate din cauza ca e mai putina aglomeratie, in ziua de antrenamente si in cea de calificari sint mai multe sanse sa vinezi soferii cind pleaca de la serviciu.

experienta de la cursa e complet diferita de cea din fotoliu. nu vezi masinile decit zburind prin fata ta, nu-ti dai seama prea usor de ce unul din concurentii pe care ii urmaresti a disparut brusc - o fi fost in pits, o fi fost in vreun accident -, si daca n-ai privirea agera nici nu poti distinge intre ei soferii de la aceeasi echipa. (hint: sau inveti culorile castilor, sau te uiti la culoarea camerei de deasupra capului soferilor.) oricite curse de f1 ai vazut, cind esti acolo si n-ai ajutor de la niste comentatori care sa-ti spuna ce se-ntimpla, incepi sa te simti ca un idiot (si as mai comenta cite ceva din experienta personala, dar nu stiu cit de prietena ti-e prietena). in schimb, experienta audio (si chiar cea olfactiva) nu se compara cu cea de-acasa, nici daca ai cel mai tare hdtv si home theater. pentru cursa e ideal sa te asezi intr-un loc unde poti vedea un jumbotron (un ecran din ala mare), si face foarte mult sens sa-ti inchiriezi un kangaroo. minimum, ia-ti cu tine un radio din ala mititel, si uita-te in programul cursei - de obicei ai comentariul in diverse limbi, pe diverse frecvente de fm.

nu uita ca, dupa ziua de lucru la circuit, incep party-urile. mai ales daca esti cu masina, mergeti seara in oras, si petreceti cu fanii. asta fac toate echipajele de ingineri si PR si mai stiu eu ce. o sa-i gasesti usor, daca te duci in locurile de pe linga hotelurile mari. nu te astepta insa sa-i vezi tocmai pe soferi - ei se duc la culcare devreme, si oricum nu e cea mai mare chestie sa dai de karthekeyan. budapesta e un oras superb, si chiar daca everything else fails, merita sa fii in spiritul locului.

in rest - orice stii despre preturi, inmulteste cu 2. daca ai masina cu tine nu te chinui prea tare sa ajungi cu ea la circuit, asigura-te doar ca o lasi undeva aproape de unde poti lua un shuttle. altfel o sa dureze cumplit de mult sa intri si sa iesi din parcare. foloseste masina doar ca sa mergi in oras si inapoi la hotel.

in ultimul rind, bazeaza-te pe noroc. eu am un tricou semnat de jenson button in aeroport, la plecarea spre casa. statea si isi astepta avionul, nimeni nu-l recunostea, asa ca nu era coada - a trebuit sa imprumut un pix de la bartender, care se-ntreba ce fac cu el. drept e ca in europa probabil jenson n-ar trece necunoscut, mai ales acum, dar... ideea e ca daca iei un autograf de la kobayashi, peste 2-3 ani valoarea lui s-ar putea sa fie de 10 ori mai mare. a, si daca iei un autograf de la kobayashi, spune-i ca roli a zis "hi" smile.gif



Oana
pai normal ca o sa se duca si la antrenamente din moment ce isi ia bilet pentru tot we. partea cu vanatul pilotilor e rezervata momentelor in care pe circuit nu se mai intampla nimic. de asemenea, ar fi interesant sa mearga si la competitiile dinainte si de dupa antrenamente. o zi pe circuit incepe la 9 si se termina la 18 (mai putin duminica, cand se termina odata cu finalul cursei). sfatul meu e sa te saturi de facut poze vineri si sambata, ca sa poti savura linistit cursa, nu sa stai cu ochii in obiectiv (ok, cu exceptia cazurilor in care se buseste cineva chiar in fata ta si atunci e musai sa faci poza si sa ne-o arati si noua rolleyes.gif )

intradevar am uitat sa precizez ca din cursa nu vei intelege nimic daca nu vei avea un kangaroo sau un monitor in fata. just enjoy the race and feel the passion!!! - ca asta e si ideea sa mergi la o cursa. si nu uita sa iti iei apa... multa apa, intrucat pe circuit e ingrozitor de cald.
alexx_88
Oah, cate informatii. Mersi mult! Oana, mersi pt MP, citisem mai demult povestea respectiva.

Cangurul ala foloseste wireless? E wi-fi pe circuit? smile.gif Ca daca e, pot sa renunt la cangur si sa folosesc o aplicatie de pe android pe care o am.

20krpm, care-i treaba cu prietena ca nu m-am prins? laugh.gif

Stam in Budapesta, piata Moscova, langa mall-ul Mammut. Ideea era sa folosim masina pe ruta Budapesta-circuit pentru ca multa lume s-a plans de aglomeratia infernala din shuttle-uri.

Oana
nu stiu cum se circula prin budapesta, dar noi tot cu masina am mers la circuit (venind din romania) si nu am avut probleme cu traficul. ok, cu exceptia momentului in care am ajuns in Mogyoród, unde e si normal sa fie blocaje pentru ca se circula pe o strada cu o singura banda pe sens, insuficienta pentru numarul mare de masini care ajung acolo. insa in maxim jumatate de ora iesi din blocaj... sa fii atent in oras la indicatoarele care iti arata pe unde sa mergi ca sa ajungi la tribuna ta. in jurul circuitului sunt numeroare parcari, asa ca incearca sa iti lasi masina cat mai aproape de poarta pe care o sa intri.

la dus nu este o asa mare problema, mai ales daca mergeti de dimineata, pentru ca lumea vine in etape. la plecare e mai grav, mai ales daca te grabesti sa pleci imediat dupa ce se termina cursa (ceea ce iti sugerez sa NU faci). dar intr-o ora strazile sunt pustii...

habar nu am daca este wi-fi pe circuit, dar nu prea cred sa fie. acum nu te speria de faptul ca nu o pricepi ce se intampla in cursa pentru ca iti garantez ca nici nu o sa te intereseze prea tare aspectul asta. e mult prea tare senzatia de a fi acolo, in mijlocul actiunii, decat un clasament si niste timpi thumbsup.gif
20krpm
QUOTE (alexx_88 @ Jun 13 2011, 01:59 AM) *
Cangurul ala foloseste wireless? E wi-fi pe circuit? smile.gif Ca daca e, pot sa renunt la cangur si sa folosesc o aplicatie de pe android pe care o am.

n-am idee, si n-am mai vazut vreunul de doi ani, iar la vremea respectiva tehnologia sigur nu era wifi. dar sint foarte bine facute, ai pe ele international feed, timing & scoring, si camera din fiecare masina. as vrea sa am acasa unu d-ala...

QUOTE (alexx_88 @ Jun 13 2011, 01:59 AM) *
20krpm, care-i treaba cu prietena ca nu m-am prins? laugh.gif

contextul era ca nu vrei sa te-ntrebe prietena "cine-i ala" si sa incepi cu "nu stiu, cred ca karthekeyan... adica pardon, alalalt, cum il cheama, liuzzi parca..."

QUOTE (alexx_88 @ Jun 13 2011, 01:59 AM) *
Stam in Budapesta, piata Moscova, langa mall-ul Mammut. Ideea era sa folosim masina pe ruta Budapesta-circuit pentru ca multa lume s-a plans de aglomeratia infernala din shuttle-uri.

nu stiu cit sint de organizati cei din budapesta (ultima oara am fost acolo prin 1994 cred, lol). asteapta-te sa platesti binisor parcarea, sa ai ce merge de la masina pina-n grandstands, si sa dureze mai bine de o ora, poate chiar mai bine de doua cu tot cu mersul, la plecare, pina ajungi pe un drum unde poti circula cu viteza decenta. in experienta mea, shuttles de multe ori au drumul lor sau banda lor separata, si te lasa chiar la intrarea pe circuit. e alegerea ta, insa daca eu as avea shuttles ca optiune nici nu m-as gindi sa car masina dupa mine.

asa cum spune oana, luati-va pantofi comozi, multa apa (gatorade e chiar mai bine), rucsac si umbrela. si nu uita sa-ti pui cursa la inregistrat acasa, abia o sa astepti sa ajungi sa vezi ce s-a intimplat de fapt.
Oana
incepand cu autostrada, unde ai marcaje speciale pentru hungaroring, sunt extrem de bine organizati smile.gif dupa cum am mai spus parcarile sunt aproape de intrari, cel putin pe bucata de circuit pe care am vazut-o. noi am avut masina la vreo 200 m de intrare. cat despre pret, parca zic eu ca e undeva in jur de 15 euro. dar am sa-l intreb exact pe alex, ca el s-a ocupat de aspectul asta.
dezavantajul cu autobuzele speciale, pe care le-am folosit si eu in valencia, este ca depinzi de un anumit orar.


asta este kangaroo-ul... il iei vineri si il duci inapoi duminica. nu stiu sa-ti spun cat costa pentru ca eu l-am primit cadou de la un prieten, la prima cursa pe care am vazut-o live. am setat comentariul BBC, camera din masina lui massa (schumy era retras pe vremea aia) si live timing-ul oficial. e foarte misto jucaria si esti tentat sa stai cu ochii numai in ea.
alexx_88
Deci nu pot sa zic decat: multumesc! biggrin.gif

Toate sfaturile au fost foarte utile, pe multe le-am si pus in practica. O sa incerc si o scurta descriere pe zile:

Joi: Am ajuns la circuit prima oara pe la 10 dimineata pentru a ne lua biletele (aveam voucher-ul printat). Mari probleme cu parcarea, desi, culmea, era COMPLET goala. Din cauza modului oarecum robotic, stewarzii (de fapt niste pusti) nu au vrut sa accepte sa parcam 10 minute cat mergem sa ne ridicam biletele. Am lasat masina pana la urma la 3 minute de main gate, pe marginea drumului. Dupa ce am luat voucher-ele, am plecat sa ne cazam in Budapesta. Am revenit pe la 3 (open pit-lane incepea la 4). Drumul destul de liber, se aglomera de abia aproape de circuit. Am parcat si am purces sa descoperim zona. Nedorind sa stam la coada ce tocmai se forma pentru intrare, am zis sa ne asezam la main gate pentru a prinde (eventual) cand ajung pilotii si cateva cadre cu ei. Slabut, nu am vazut decat safety car-ul si pe Frank Williams.

In fine am intrat si la open pit lane. Acolo, OMOR. Practic pentru a obtine o vedere cat de cat decenta la standurile echipelor consacrate a trebuit sa escaladam si impingem cu alte sute de pasionati. In final doar prietena, catarata la mine in carca, a reusit sa ii vada de aproape pe Massa, Alonso, Schumi si Vettel. Dupa toata nebunia asta, cand am iesit pe la main gate, vedem o Lancia Delta. In ea Felipe Massa ne saluta si trece mai departe. Tot asa Heidfeld, Petrov (care innebunea un Nissan GT-R prin Budapesta), Buemi si Alguersuari. Singurul pe care l-am prins mai mult a fost Jenson Button care a plecat la volanul unei dubite Mercedes plina ochi cu mecanici si care a ramas cateva secunde blocat la iesire smile.gif. Ne-a zambit, dar nu a deschis geamul si nu a dat autografe. Intr-un final, plouati bine, am plecat spre apartament. Pe drum, trecand pe langa un celebru hotel din Budapesta, am vazut o multime de fani asteptand in fata. Atunci a incoltit prima idee...

Vineri: A fost dedicata in intregime vizitarii orasului.

Sambata: In drumul spre circuit, am vazut din nou oameni asteptand in fata hotelului. Mai aveam ceva timp de pierdut asa ca am zis sa mergem si noi. A meritat. Dupa 10 minute, din hotel coboara Massa impreuna cu fratele lui. Bineinteles ca toti fanii care erau acolo (destul de putini dupa cum aveam sa aflu mai tarziu) au sarit pe el si cu greu am reusit sa obtinem un autograf si sa-i facem o poza. Cum deja era destul de tarziu pentru piloti, am zis sa mergem si pe la Intercontinental, hotel aflat la vreo 200m. Ajunsi acolo, nu treci nici 10 minute ca iese Eddie Jordan. Amabil, fani destul de putini, a facut poze si a dat autografe.

Ajunsi la cativa km de circuit, zgomotul motoarelor de F1 se auzea peste tot. Eram in Rai. Au fost cele mai lungi 10 minute de blocaj auto din viata mea. Intr-un final am ajuns aproape de poarta pe unde vroiam sa intram si am parcat masina. Am stat pe locul fostei tribune bronze, tribuna care nu a mai fost instalata si unde s-a intrat cu General Admission. Vedeam iesirea din virajul 10, virajul 11 si un pic din linia dreapta ce urma. Destul de bine, pacat ca nu aveam si ecran. Oricum, modul in care se traieste cursa (dupa cum mi-ati si spus) nu mai are nici o legatura cu timpi, cine-i mai rapid & etc. Nop, modul in care imi vibra stomacul, sunetul senzational, mirosul inconfundabil, dar mai ales senzatia bine intiparita ca ceea ce fac pilotii este desprins din alta lume. Niciodata TV-ul nu va putea reda viteza cu care abordeaza pilotii curbele si ideea ca tu nu vei putea face niciodata asa ceva.

La finalul zilei, entuziasmati de ceea ce vazusem, ne-am hotarat ca atunci este momentul pentru a obtine cat mai multe autografe si amintiri cu pilotii. Inarmatii cu multa rabdare, am stat cam 4h 30 in fata hotelului Gresham Palace (de cand eram doar 4 fani in fata pana la cateva sute) asteptand sa surprindem momente unice alaturi de cei pe care pana nu demult ii vazusem doar la TV. Au trecut prin fata noastra tot felul de oaspeti ai hotelului, dar pilotii se lasau asteptati. Oboseala unei zile intregi si dezamagirea ne indemnau sa renuntam. La 19 30 apare un Infinity cu o motocicleta de politie in fata. Coboara Helmut Marko. In 5s era in hotel. Dupa inca 1h de asteptare se vede un SUV Infinity. Ne plasam strategic in 2 locuri diferite. E Webber. Prietena reuseste cu greu sa obtina singurul autograf dat de Webber atunci. Si el isi ia bagajele si intra in hotel. Dupa inca 15 minute apare Felipe Massa. OMOR ( http://www.youtube.com/watch?v=oghOEtpSDB8 ). Reusesc sa raman (in timp ce toata lumea impingea) langa masina si sa ii dau sapca cu Ferrari. O semneaza si plec fericit. Intre timp alte sute de oameni se chinuiau sa obtina semnatura brazilianului. Aproape imposibil, bodyguarzii impingeau pe absolut oricine se apropia. In final, autografele lui Christian Horner, Adrian Newey si Vijay Mallya incheie o zi pe cat de frumoasa, pe atat de obositoare.

Duminica: Alt drum teribil, foarte aglomerat accesul. Ne-am regasit locurile de la calificari ( bronze: http://www.politour.ro/wp-content/uploads/...hungaroring.jpg dar fara ecran si tribuna ) si am asteptat cursa. Momentul startului, desi trait de la cativa km distanta, mi-a facut pielea de gaina. Toate cele 24+1 de masini, turate la maxim ofera o senzatie teribila si nu pot decat sa-i invidiez pe cei care au avut bilete pe linia de start. In rest, ne-am bucurat cam 1h si un pic de spectacol, desi la un moment dat incepuse sa devina cam plictisitor, mai ales pentru ca in zona aleasa nu se intampla nimic. Singurul eveniment notabil a fost trecerea lui Schumi pe un scuter. In final, impins de sfaturile Oanei, ne-am indreptat spre turn 12 si poarta magica ce oferea accesul pe circuit la final. Ca la un adevarat GP, am plecat toti alergand spre zona din fata podiumului de premiere. Desi unii au mai cazut, altii au mai obosit, cu totii am ajuns si ne-am bucurat alaturi de Alonso, Vettel si mai ales Button pentru o cursa si o experienta senzationala.

Intr-un final, ca si concluzii:
1) Merita din plin biletul. Cel mai bun pe care ti-l poti permite. GA este o solutie pentru prima cursa, dar e pacat sa nu prinzi deloc contextul. Cel mai bine ar fi un bilet la tribuna, cu ecran in fata si preferabil intr-un loc unde sunt depasiri.
2) Autografe. Cu ceva timp la dispozitie si multa rabdare poti obtine de la toti. Cel mai liber e dimineata, inainte sa plece la circuit. In 3 zile de competitie poti sa-i "cunosti" si sa iei autografe de la toti pilotii importanti daca iti doresti asta cu adevarat.
3) Mai vreau! smile.gif

Multumesc inca o data Oana si 20krpm pentru sfaturi. Nepretuite.
Oana
Bravo!

Se simte emotia in tot ce ai scris. Recunosc ca pana si eu am avut niste emotii pe parcurs ce inaintam in povestea ta pentru ca am sperat ca NU ai pus mana pe vreun autograf de la Schumy whistling.gif trimiteam "recuperatorii" dupa tine daca era asa...

asteptam si niste poze
alexx_88
Si daca luam 2? tongue.gif

In fine, de acum stim ce si cum trebuie sa facem. Daca mai se si afla hotelurile unde vor fi cazati e perfect. Cel mai ciuda imi e ca nu am prins de la Alonso, desi am stat f mult in fata la Gresham Palace sambata seara. Singura idee pe care o am e ca a venit un pic mai tarziu, dupa ce am plecat noi, ceea ce e f pacat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.