Help - Search - Members - Calendar
Full Version: principiul de functionare motoare aspirate (sdi)?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
sid
Am citit o discutie despre common rail acu cateva zile si era un utilizator ce a definit foarte detaliat notiunea. S-a vorbit de asemenea si despre motoare turbo si aspirate. Sunt inginer mecanic si imi este foarte clar ce este turbina si cum functioneaza insa am probabil ca am lipsit la ora la care s-a prezentat sdi-ul...iar decat sa merg la biblioteca dupa ore, preferam sa merg la bere :roll:
Intrebarea mea e care ar fi principiul de functionare sdi si care ar fi diferentele principale intre turbo si aspirat.
10x smile.gif
Iulian HondaFan
pai principiul e simplu :roll: si l-a inventat un nene neamt Diesel prin 1880 daca nu ma insel si e prezentat si in manualul de fizica de clasa a10-a ( prima jumatate referitoare la termodinamica) parte a fizicii studiata si de candidatii la medicina laugh.gif :

1) admisia: se deschide valva de admisie, aerul e aspirat datorita presiunii negative create de miscarea pistonului, se inchide valva de admisie, apoi

2) compresia: pistonul urca si comprima aerul ( cursa de compresie) toate valvele fiind inchise; astfel aerul se incalzeste apoi injectorul da un spritz de motorina care se aprinde in mediul astfel creat si are loc explozia amestecului rezultand:

2)explozia care produce forta care impinge pistonul si cu el arborele cotit. valvele raman inchise. spre capatul acestei curse se deschide valva de evacuare si incepe:

4)evacuarea in care pistonul impins de arborele cotit vine iar in sus si elimina gazele arse,

spre sfarsitul evacuarii se deschide din nou valva de admisie, si ciclul se reia...

la turbo aerul intra sub presiunea creata de turbina si asfel se "indeasa" mai mult aer in timpul admisiei si permite un amestec mai bogat in oxigen si o ardere mai completa si mai eficienta ajutata si de o injectie mai performanta cu ajutorul commonrail-ului sau al "pompe duse".

nu stiu daca sunt turbodiesele cu injectie clasica :?: . cred ca ai nevoie si de injectie de inalta presiune, daca ai mai mult aer la sfarsitul compresiei. din cate inteleg eu injectoarele clasice trebuie sa creeze presiunea in timp ce fac injectia ( aici cunostintele ma lasa, cer scuze inginerilor :oops: ) la common rail sau pompele duza motorina este deja sub presiune.
sid
Marius-Iulian...
pai ce-mi explicai tu este funtionarea motorului in 4 timpi...asta il stiu ca pe tatal nostru smile.gif
Chiar azi am ansamblat un motor care lucreaza dupa cum l-a creat "nenea neamtu"...eu insa sunt mecanicu saracilor prin partile locului si lucrez pe gunoaie, in general masini vechi. Totusi...ce este sdi-ul si cum functioneaza? Ca nu m-ai lamurit...smile.gif
sid
sau sdi=diesel simplu? Incep sa devin tare confuz smile.gif
Iulian HondaFan
pai SDI-ul e un motor diesel normal aspirat si, da, e un motor in 4 timpi ca mai toate motoarele diesel auto. functioneaza ca mai sus.

specific este ca injectia este directa fata de dieselele mai vechi unde era facuta intr-o precamera de injectie din capatul cilindrului. se pare ca e si un SDI cu Pompe Duse mai nou.

exista si niste motoare numite SDI pe snowmobile in 2 timpi dar nu cred ca te refereai la alea..
sid
ok..m-am lamurit. Insa turbosuflanta a fost introdusa pentru a mari viteza aerului cu scopul de a taia vena lichida pentru a se obtine amestec omogen prin turbulente pentru o ardere cat mai perfecta..scuze nu m-am putut abtine sa nu te completez.. smile.gif replica mea la faza cu clasa a 10 :oops:
Iulian HondaFan
dupa cum ai pus intrebarea nu m-am putut nici eu abtine sa fac remarca cu fizica de-a zecea laugh.gif

deci asta e.
G e o r g e
toata lumea multumita si satisfacuta ? , se poate inchide ? :roll:
Iulian HondaFan
lasa-l dom'le deschis, te rog io, poate sunt altii mai bine informati decat noi, cu desene, date si explicatii tehnice mai avansate...
James Kilowatt
turbina aia are un rol mult mai important decat turbulizarea aerului... pentru asta nu ai nici macar nevoie de o suflanta, poate fi obtinuta si cu un dispozitiv static. Marirea presiunii de admisie influenteaza cam toti parametrii motorului.... iar rezultatul evident este cresterea puterii si imbunatatirea randamentului.
Oricum, SDI de la VAG e diesel aspirat cu PD, nu e common rail.
Rai
Cel mai nou la turdo dublu turbo,un turbo nu intra in functiune decat la o anumita turatie sigur masinile moderne de azi nu se mai simte dar rolul celei de a doua turbina e cand ai nevoie de si mai multa putere intra si ea in functiune.La un motor sunt 2 lucruri importante sa intre combustuibil si asta nu e o problema ci arderea si gazele si cu cat se fac mai repede cu atata creste randamentul motorului e folosita si la masinile pe benzina mai ales la curse Subaru are asa ceva dar toate sunt legate la electronica si calculatoare caci altfel nu ar functiona.Sigur o explicatie nu poate fii data prin forum sunt atatea lucruri si componente la un motor daca ar stii unii nu ar mai zice ca se pricep la masini.
Senator
Motorul VW SDI nu e nici Common Rail nici Pumpe Düse !

SDI-ul nu e nimic altceva decat un motor diesel aspirat cu injectie directa.

Cu alte cuvinte e ca si TDI-urile de generatie mai veche dar nu are turbo. smile.gif
Iulian HondaFan
tocmai ieri m-am uitat si am vazut ca noile SDI ( care VW inca le face pt. Polo sau Fabia) au acum PD. Deci nu e bazaconie.

Am ramas si eu uimit :shock: . avantajul acestor SDI este ca au un consum f. mic desi puterea este pe la 60-65 CP.
Senator
Da , e posibil ca VW sa fi "improspatat" SDI-urile , cu PD noile SDI-uri vor indeplini probabil Euro4 :roll:
Rai
SDI e cu PUMPE DÜSE de cand nu stiu dar acum e asa si un lucru pe care eu l-am mai scris un SDI consuma putin mai mult ca un TDI si ele tot cu PD. tongue.gif
Iulian HondaFan
ai dreptate Rai TDI sunt mai eficiente decat SDI...

dar SDI-ul de 1.9l de pe Polo consuma 4.5l% mixt ceea ce e mai putin decat oricare 1.9TDI. Daca raportez puterea la consum atunci oricare din 1.9TDI cred ca iese mai bine.

1.2TDI de pe VW Lupo consuma 3l%, VW se lauda ca e cea mai economica masina de serie din lume...
Rai
Eu am scris in general la 95 sau 99% din comparatia facuta un SDI consuma putin mai mult ca un TDI daca m-as uita la toate modele in amanuntit sigur ca as gasi si diferente.Dar cum timpul pentru mine inseamna bani ma rezum todeauna la ceva scurt,compact si actual.
Cipi45667
Cum aflu daca Motorul meu este PD sau TDI simplu? este un motor V6 2.5 litri , 150 CP, TDI ( I cu rosu ) fabricatie 06.1999 . VW passat.

M-am uitat la pompa de injectie,direct din ea pleaca conductele la chiuloasa....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.