Help - Search - Members - Calendar
Full Version: principiul de functionare motoare aspirate (sdi)?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
sid
Am citit o discutie despre common rail acu cateva zile si era un utilizator ce a definit foarte detaliat notiunea. S-a vorbit de asemenea si despre motoare turbo si aspirate. Sunt inginer mecanic si imi este foarte clar ce este turbina si cum functioneaza insa am probabil ca am lipsit la ora la care s-a prezentat sdi-ul...iar decat sa merg la biblioteca dupa ore, preferam sa merg la bere :roll:
Intrebarea mea e care ar fi principiul de functionare sdi si care ar fi diferentele principale intre turbo si aspirat.
10x smile.gif
Iulian HondaFan
pai principiul e simplu :roll: si l-a inventat un nene neamt Diesel prin 1880 daca nu ma insel si e prezentat si in manualul de fizica de clasa a10-a ( prima jumatate referitoare la termodinamica) parte a fizicii studiata si de candidatii la medicina laugh.gif :

1) admisia: se deschide valva de admisie, aerul e aspirat datorita presiunii negative create de miscarea pistonului, se inchide valva de admisie, apoi

2) compresia: pistonul urca si comprima aerul ( cursa de compresie) toate valvele fiind inchise; astfel aerul se incalzeste apoi injectorul da un spritz de motorina care se aprinde in mediul astfel creat si are loc explozia amestecului rezultand:

2)explozia care produce forta care impinge pistonul si cu el arborele cotit. valvele raman inchise. spre capatul acestei curse se deschide valva de evacuare si incepe:

4)evacuarea in care pistonul impins de arborele cotit vine iar in sus si elimina gazele arse,

spre sfarsitul evacuarii se deschide din nou valva de admisie, si ciclul se reia...