Am vazut masinuta pe viu, in show-room.
La prima vedere am zis: SUPER !
Un Subaru pt. sotie - mica dar suficient de spatioasa, fumusica, la un pret decent (parca vre-o 14-15k euro).
Apoi am vazut ca nu-i Subaru decat cu ..... Sigla.
Motor boxer - NU
S-AWD - NU.
In plus, cu exceptia siglei si a inscriptiei de pa hayon, peste tot scrie Toyota ...
Nu stiu de ce, epste tot, se scrie cum ca ar fi de fapt Toyota Verso.
Trezia este mai mica, cu niste motoare de ascutitoare (1.3 VVTi si, zice-se 1.4 diesel) - Toyota Verso are motoare de 1.8 benzina si 2.0 respectiv 2.2 diesel.
Pretul pt. Trezia este in jur de 15.000 Euro - Verso porneste de la 23.000 Euro.
Senzatia mea este ca, de fapt Trezia este mai degraba un Urban Cruiser (aceleasi motorizari si preturi similare).
Pe de alta parte, sa nu uitam faptul ca cu Trezia nu-i o aparitie noua.
Sa ne gandim ca a existat (si cred ca inca mai exista) si Justy.
Care-i de fapt un Datsun cu alta insigna.
Eu cred ca strategia Subaru este pragmatica: nu sunt suficient de mari ca sa acopere cu produse proprii toate segmentele de piata, asa ca se concentreaza doar pe cele in care au expertiza.
Oamenii cer si o masina de clasa mica sau un monovolum cu sigla Subaru - le dam asta !
Dar nu ne bantem capul cu dezvoltarea de la zero a produsului. Sunt altii care o fac demult si o fac bine.
Colaborarea cu Toyota in inceput in specil in domeniul autovehiculelor hibride.
Atunci cand Subaru de decis sa-si dezvolte propriul motor diesel si a constatat ca nu au capacitatea (sau nu este rentabil) sa faca acelasi lucru si in domeniul hibridelor.
Ulterior au inceput si dezvoltarea modelului la care se face referire in articol:
Toyobaru (masina sport cu ... tractiune spate).
Sper totusi ca pe
versiunea Subaru sa fie disponibil (si) S-AWD.
Motorul este in mod cert furnizat de Subaru - un boxer de 2 l !