Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme Opel Astra Caravan F - X14XE
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel > Astra / Zafira
BoDolik
Salutare tuturor,

Vin la voi cu o problema a carei rezolvare nu am putut`o gasi absolut nicaieri, sperand ca altcineva s-a mai confruntat cu ea si a reusit sa ii dea de cap. Detin un autoturism Opel Astra Caravan F din 1996, motor de 1.4 16 valve benzina. Problema sta in felul urmator. Pornesc dimineata motorul, totul ok...plec la drum..totul ok..pana ajung la viteza de peste 100 km/h sau mai bine spus cand depasesc 2500 de turatii..cand incepe sa traga. Apoi deodata masina incepe sa piarda din viteza (eu tin acceleratia la fund) fiind nevoit sa tot schimb intr-o viteza inferioara...uneori ajung pana intr-a 2-a..alteori pana moare motorul de tot. Dupa ce face faza asta isi revine..si nu mai am probleme pana nu las masina oprita un timp. In timp ce incepe sa piarda din viteza...daca o scot din viteza si o las la relanti..moare motorul instantaneu. Am devenit disperat cu aceasta problema si am fost la mai multi mecanici schimband pe rand: filtru de benzina, catalizator, senzor de temperatura, bujiile, regulatorul de presiune de pe rampa de injectoare, am mers cu mufa de la sonda lambda scoasa, mufa egr scoasa, dar fara nici o rezolvare. Am facut test atat pe loc cat si in mers si nu da nici o eroare. In bord nu mi se aprinde nici o lumina. Am citit pe alte forumuri cum ca ar putea fi de vina debitmetru, dar emcanicul meu mi-a spus ca masina mea e multipunct si nu are debitmetru. In ultimele 2 zile am observat, ca daca in momentul cand incepe sa piarda din viteza si turatie...iau piciorul de pe acceleratie si o las in frana de motor un timp...iar apoi accelerez iar..isi revine pana ajung iar la viteza de peste 100-120 km//h dupa care face iar. Va rog ajutati-ma cu alte sfaturi. Va multumesc anticipat
DORU
Din start mentionez ca Opel nu este domeniul meu, insa totusi exista multe in comun in dom auto asadar
- nu vad care e legatura intre MPI si absenta MAF-ului...dar asa o fi la Opel 1996
- verifica buna functionare a clapetei de acceleratie (curatare !)
- verifica senzorul de turatie si acceleratie !

Orice feed-back este binevenit smile.gif
laurentiu
Nu stiu cat de mult conteaza, insa imi dau si eu cu presupusul... poate ca ajuta oarecum. Tatal meu a patit ceva asemanator cand avea Opel Ascona. Masina mergea bine pana cand incepea sa-si piarda turatia, puterea si se oprea. Doua saptamani a fost distrus, nu mai stia nimeni ca sa-i faca. Pana cand un prieten mecanic care deja nu o mai suporta nici el masina si reparatia deja o considera o provocare, a verificat o sita de la alimentare. Sita care niciodata nu fusese curatata. Deci eu zic sa verifici mai intai toate sitele si filtrele prin care trece benzina. O alta cauza des inatlanita, asa cum a zis si Doru, ar fi clapeta de acceleratie. Sa ne spui si noua ce ai facut.
BoDolik
I-am spus mecanicului despre curatarea clapetei de acceleratie (a recunoscut ca ar fi posibil din aceasta cauza si nu se gandise la ea) si m-a programat pe luni pentru curatare. Voi reveni dupa aceasta cu pareri
Seri
Un prieten cu Solenza a avut o problema asemanatoare si s-a dovedit a fi senzorul de turatie de pe arborele cotit.
BoDolik
Tocmai am curatat azi clapeta de acceleratie si din nou EGR-ul dar din pacate problema persista ... maine voi schimba si pompa de benzina...deja imi vine sa ma spanzur...m-am saturat sa bag bani in ea si degeaba...fara rezultat...
James Kilowatt
@Doru
E posibil sa fie ca la Daewoo... adica fara MAF, ci doar cu MAP si cu MAT.

Eu as incerca sa fac o proba cu testerul cuplat si sa vad daca valorile citite de senzori (MAP, MAT, TPS, turatie/CPS, lambda, avans si timpi de injectie comandati) sunt rezonabile sau daca vreuna o ia in balarii atunci cand apar problemele. Poate de la o valoare incolo valorile sunt aiurite, ceea ce inseamna poate un senzor decalibrat sau dus cu totul. Desi e totusi putin probabil, o problema de genul asta ar fi usor de depistat, ca lasa cod de eroare.

BoDolik
Am facut cu ea test atat pe loc cat si in mers dar nici o eroare, totul normal si la locul lui. Singurul lucru care l-a obs mecanicul a fost ca amestecul de aer benzina e acelasi oricat as tura motorul si a zis ca ar trebui sa varieze un pic.
Seri
Schimba senzorul de turatie de pe arborele cotit, costa cateva zeci de lei.
James Kilowatt
QUOTE (BoDolik @ Mar 8 2011, 08:59 AM) *
Am facut cu ea test atat pe loc cat si in mers dar nici o eroare, totul normal si la locul lui. Singurul lucru care l-a obs mecanicul a fost ca amestecul de aer benzina e acelasi oricat as tura motorul si a zis ca ar trebui sa varieze un pic.



Asta suna a problema de sonda lambda, de acolo se citeste amestecul. Vezi si in mers daca e la fel, nu doar pe loc. Vezi daca testerul da doar voltajul, fara sa il "traduca" in raport de amestec, iar daca e riguros identic indiferent de regim are probabil probleme.


Eu n-am spus ca cauti erorile in mers, pe alea se poti citi ci pe loc, ci sa faci un log de valori citite de la cativa senzori ca sa vezi daca sunt credibile. Asta nu inseamna neaparat o eroare... de exemplu un "amestec perfect" indiferent de regim e un semn de senzor defect chiar daca nu lasa un cod de eroare.
BoDolik
Am mers cu mufa de la sonda lambda decuplata si la fel face. Tocmai am schimbat pompa de benzina si problema persista..sunt disperat..acum voi lua un senzor de turatie. problema asta e un sac fara fund...
James Kilowatt
Cu atat mai mult inseamna ca sonda e defecta... ce valoare lambda citeai cu mufa decuplata?
BoDolik
La test mecanicul mi-a spus doar ca totul este ok..nu mi-a dat valorile. Voi face un nou test si ii voi cere valorile pentru a ti le spune. Scuza-mi neprofesionalismul..nu ma pricep la motoare, dar inainte sa platesc un nou test vreau sa te intreb: daca am incercat cu mufa de la sonda lambda scoasa si masina face la fel...nu inseamna ca nu e de aici problema?

"Cu atat mai mult inseamna ca sonda e defecta"

Aici m-ai bagat in ceata. Te rog explica-mi sa inteleg sa nu mai fac alte investitii dupa gura mecanicului ca m`am saturat.
James Kilowatt
Nu stiu, deocamdata e doar o teorie. Ar putea foarte bine sa nu fie sonda lambda. E ciudat ca nu ai avut cod de eroare nici macar cand ai deconectat-o.

Daca sonda lamba functiona, ar fi trebuit sa mearga mai prost fara ea, nu?

PS
Nu stiu cat te costa o diagnoza in Romania, insa un scanner sau o interfata pentru diagnoza o iei clonata de chinezi pe la maxim 20€ cu tot cu transport. Una simpla si primitiva, care sa stie sa citeasca codurile de eroare si cativa din senzori, nu neaparat una sofisticata. E o scula care dupa parerea mea n-ar trebui sa lipseasca din trusa niciunei masini. Cu dracia asta si cu manualul de service sau cu google poti macar sa verifici daca mecanicul nu te abureste...
BoDolik
Scuza-ma poate nu m-am exprimat eu bine. Am incercat sa merg cu sonda lambda scoasa dar nu atunci cand am facut testul. Cand scot mufa de la sonda lambda mi se aprinde becul in bord. Cand o bag la loc se stinge.

Sa stii ca merita sa cumpar una la 20 de euro avand in vedere ca pt un simplu test platesc cam 10 euro (echivalentul in lei)
James Kilowatt
Da' nenea cu scannerul a citit vre-un cod de eroare cand ai scos mufa aia si s-a aprins becul in bord?

Trebuie sa vezi ce scanner iti trebuie, daca e OBD 1 (aldl) sau OBD2. OBD1 e mai greu de gasit, insa OBD2 gasesti cate vrei la pret de nimic.
BoDolik
Deci au fost doua operatiuni diferite in zile diferite. Intr-o zi mi-a scos mufa si am circulat fara ea sa vad daca apar acelasi simptome. Testul l-am facut cu totul intr-o alta zi dar cu mufa de la sonda bagata. Si mi-a spus ca totul este ok..nici cod de eroare..valori ok (nu stiu ce inseamna ok pentru el). Singurul lucru care a precizat ca ar trebui sa varieze in functie de acceleratie este amestecul de aer benzina.

Din cate am vazut ce scula a folosit si ce am cautat pe net a folosit ceva de genu "GM OPEL TECH2"
James Kilowatt
Asa este, ar trebui sa varieze functie de regim, de asta spun ca daca e riguros constant e posibil ca semnalul primit de la lambda sa fie in intervalul "normal" insa fals, iar tu in realitate sa nu ai amestecul corect.
La avans s-a uitat? Dupa experienta lui e bun? La valoarea citita de MAP (presiunea pe admisie) s-a uitat daca e rezonabila?
Avansul e calculat si functie de MAP, daca semnalul MAP-ului e prost poti avea si amestec si avans aiurit.

O problema stupida gen aer fals a verificat? De ex poate aparea de la un furtun fisurat la servofrana...

Insa oricum, nu te mai apuca sa schimbi piese pana cand nu esti sigur unde e defectul...
BoDolik
Atunci singura solutie rapida ar fi sa fac un test cu mufa de la sonda scoasa sa vedem ce zice. Un furtun de la EGR a fost fisurat dar a fost schimbat. Acum ca mi-ai spus voi avea habar ce sa il intreb. O singura intrebare mai am : de la ce este prescurtarea MAP ?
James Kilowatt
Manifold Air Pressure

LE
GM OPEL TECH2 e o scula profi care e scumpa. Trebuie vazut ce protocol foloseste si cautat una simpla, generica si clonata.

LE2
Cel mai simplu sa afli daca e OBD1 sau 2 e sa vezi cati digiti au codurile de eroare. OBD1 au 3 digiti, daca are mai mult de 3 e aproape sigur OBD2
BoDolik
Am fost rapid acum la mecanic si i-am precizat de senzorul MAP. Mi-a scos mufa de la el sa incerc asa sa vedem ce zice motorul..dar nu am reusit nici sa plec de pe loc cu mufa aceea scoasa. Atunci a scos furtunul de la acelsi senzor si i-a bagat un dop. Asa am reusit sa merg...acum voi lasa masina cateva ore si apoi sa vedem daca face iar figuri.
BoDolik
Am testat-o aseara fara acel senzor map si a facut la fel.
Azi dimineata, m-am trezit mai tarziu..in jurul orei 10. Soarele deja era sus bine pe cer...batea direct pe masina iar afara 7 grade (precizez ca e prima zi de incalzire..zilele trecute inclusiv ieri fusesera undeva la 2-3 grade maxim). Am mers 15 km iar masina nu a mai facut probleme. De aici ma gandesc ca defectul poate fi de la o piesa care nu se comporta normal la rece. Mecanicul a spus ca poate e de la bobina de inductie dar sincer aia nu o mai cumpar nici sa stea in cap. Mi-a promis ca va incerca sa faca rost de una de proba.
DORU
F ciudat simptomul, totusi senzorul de turatie poate avea vina lui... Cel mai indicat ar fi sa probezi o alta piesa inainte de a o achita thumbsup.gif
BoDolik
Dupa o scurta pauza revin cu aceiasi problema. Am schimbat si bobina de inductie si am crezut ca problema a disparut. Ideea era ca se incalzise afara si de aceea nu prezenta simptomele asa de accentuate. De cand s-a incalzit nu am mers cu masina de spalat. Pana acum. Am spalat masina seara iar a doua zi (afara fiind cald) masina a reinceput sa faca aceleasi probleme ca si in zilele friguroase. Am stat si m-am gandit si adevarul este ca dupa fiecare spalare face tot mai urat. Poate intra apa undeva..la vre-un senzor ? Sau la computerul de bord ? Singura solutie care a ramas este sa o duc la reprezentanta ..sa platesc o caruta de bani..dar poate lamuresc problema. Nu m mai fost deloc la vechiul mecanic pt ca m-ams aturat sa schimb toate degeaba.
James Kilowatt
Apropo, distributia scanteii cum se face? E cu o chestie patrata din care ies fisele de bujii, distributie pur electronica, sau una rotunda cu magneti si efect hall?
Daca e din aia rotunda si intra apa in/pe ea poate sa faca urat. Se scoate si se sufla cu aer pana se usuca. Desi nu cred, in anul ala deja se cam renuntase la asta.
BoDolik
Nu inteleg ce vrei sa spui prin distributia scanteii...te referi la bobina de inductie? ca din ea ies fisele ce duc la bujii. Daca la asta te referi, este o bobina patrata.

uniks
QUOTE (BoDolik @ Mar 4 2011, 01:22 PM) *
Salutare tuturor,

Vin la voi cu o problema a carei rezolvare nu am putut`o gasi absolut nicaieri, sperand ca altcineva s-a mai confruntat cu ea si a reusit sa ii dea de cap. Detin un autoturism Opel Astra Caravan F din 1996, motor de 1.4 16 valve benzina. Problema sta in felul urmator. Pornesc dimineata motorul, totul ok...plec la drum..totul ok..pana ajung la viteza de peste 100 km/h sau mai bine spus cand depasesc 2500 de turatii..cand incepe sa traga. Apoi deodata masina incepe sa piarda din viteza (eu tin acceleratia la fund) fiind nevoit sa tot schimb intr-o viteza inferioara...uneori ajung pana intr-a 2-a..alteori pana moare motorul de tot. Dupa ce face faza asta isi revine..si nu mai am probleme pana nu las masina oprita un timp. In timp ce incepe sa piarda din viteza...daca o scot din viteza si o las la relanti..moare motorul instantaneu. Am devenit disperat cu aceasta problema si am fost la mai multi mecanici schimband pe rand: filtru de benzina, catalizator, senzor de temperatura, bujiile, regulatorul de presiune de pe rampa de injectoare, am mers cu mufa de la sonda lambda scoasa, mufa egr scoasa, dar fara nici o rezolvare. Am facut test atat pe loc cat si in mers si nu da nici o eroare. In bord nu mi se aprinde nici o lumina. Am citit pe alte forumuri cum ca ar putea fi de vina debitmetru, dar emcanicul meu mi-a spus ca masina mea e multipunct si nu are debitmetru. In ultimele 2 zile am observat, ca daca in momentul cand incepe sa piarda din viteza si turatie...iau piciorul de pe acceleratie si o las in frana de motor un timp...iar apoi accelerez iar..isi revine pana ajung iar la viteza de peste 100-120 km//h dupa care face iar. Va rog ajutati-ma cu alte sfaturi. Va multumesc anticipat



salut, nu stiu daca te mai ajuta cu ceva, dar am avut aceeasi problema pana cand motorul nu a mai pornit deloc. rezolvarea a fost simpla in sensul ca am schimbat delcoul cu totul, desi trebuia numai partea cu aprinderea electronica. de atunci merge foarte bine si nu se mai opreste in mers.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.