Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opel Corsa GSI-Sugestii tunning?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Alina-GSI
Salutare! Am si eu de 3 luni acum o masinuta care imi e foarte draga. Corsa 1.8 125hp si as vrea niste sugestii pt un tunning. Ceva mai superficial, cel putin inca un an (sa nu pierd garantia). Exterior, ceva filtre nu stiu... de asta va intreb Si ce marci sunt mai bune? Pe unde gasesc in Bucuresti? Multumesc anticipat
G e o r g e
nu poti sa modifici nimic, daca vrei sa-ti pastrezi garantia . singurul lucru pe care il poti modifica este esapamentul .

poti sa faci doar tuning optic. nimic tehnic pana la iesirea din garantie.

hehehe, atunci incepe distractia .

1 buc chip , 1 buc kit admisie directa, recomand pipercross de la aspad, bate k&n ul la pret . asta e minim. mai poti pune o axa cu came modificata , asta iti da cam 10-12 cp .tot la aspad am vazut.

cu 1 chip(max 15cp), 1 kit direct(5cp), un esapament complet(5), axe cu came modificate(10), ai castiga , real, cam 35cp. asta REAL , nu te lua dupa ce iti vand toti de la firmele de tuning.

cati bani ? pai sa facem un calcul chip ~300, kit 165,400-600,300-500 ... hehehe pe mine ma doare deja inima , fa tu totalul.
James Kilowatt
GSI e deja tunat... poate l-ai lasa mai bine cum e de la mama lui... smile.gif
G e o r g e
GSI e varianta sport, nu e tunat !

1.8 125cp este motor standard pe toate opel urile. vezi astra, vectra, signum samd
HalbaSus
125 cp pt corsa eu zic ca sunt suficienti... parerea mea e ca daca faci tuningul recomandat de george pe langa banii dati pe tuningul motor va trebui sa modifici si suspensia + franele (pt ca altfel vei avea o masina prea rapida pt posibilitatile de control... deci mai adauga o suspensie sport (in jur de 400 de euro dar depinde de care-ti iei) iar la frane... depinde ce vrei sa faci... placute mai bune, discuri mai mari, discuri ceramica, ventilatie, etc... cu alte cuvinte nu merita, mai ales daca nu vrei sa te duci la curse cu ea. si oricum, astea se pot pune abia dupa ce iese din garantie.

Pentru "impresie" ai putea sa-i schimbi esapamentul (da si ala cativa caluti dar ce e mai important... modifica sunetul... ).

Tuning optic ? Pai aici limita e cerul... adica de la jenti mai mari + cauciuc cu talon subtire (talonul e grosimea cauciucului cand te uiti la el din profil - sigur ai vazut asa ceva la masinile sport) care pe langa ca arata beton mai maresc si stabilitatea masinii in curbe. Afacerea asta in schimb costa si ea minim 500 de euro.

Daca vrei sa modifici caroseria poti apela fie la body kit-uri facute de firme de renume (rieger, hamman, etc..) fie la baietii de la noi care lucreaza in fibra de sticla...

Un alt loc unde poti sa modifici multe e interiorul... de la tapiterie din piele rosie, pedalier sport, racefloor, cap schimbator de viteza, rama schimbator de viteza, bord modificat, neoane interioare pana la chestii hi-tec gen DVD si instalatii audio profesionale cu 2000 de wati in portbagaj.

P.S: George, acum vad semnatura ta, bordul tau este cel din avatar ? de unde l-ai luat si cu cat ? ah... si pt ce masina ? pe supernova ? oh... era sa uit... ai schimbat tot bordul sau ai lipit o folie pe ceasuri ?
madalina
Ai grija cu Roiger. eleronul meu de pe Corsa e de la ei si nu se potriveste. Partea de jos (prinderea) este pentru modelul actual, iar partea de sus e pentru modelul vechi (cel cu stopurile jos). Impreuna nu se potrivesc pe masina.
Iulian HondaFan
QUOTE(G e o r g e)
mai poti pune o axa cu came modificata , asta iti da cam 10-12 cp .tot la aspad am vazut.


axul cu came "mai agresive" iti va schimba total functionarea motorului: vei pierde din putere la turatii mici si ca sa eviti acest efect va trebui sa o tii mai turata ceea ce ii va creste uzura. plus consumul creste semnificativ. obligatoriu trebuie sa-ti schimbi in acest caz tot sistemul de evacuare ca sa imbunatatesti "respiratia" motorului. si transmisia s-ar putea sa fie nevoie sa o schimbi pentru ca alte rapoarte de transmisie ar fi mai eficiente.

apoi cum zicea halba trebuie sa schimbi si suspensia ca sa ajustezi performantele sasiului cu noua putere a motorului. la fel franele ar fi mai indicat mai bune daca masina e mai iute.

un astfel de tuning cu toate celelalte mentionate de George te duce cred binisor peste 3000 de euro, cred ca face mai mult sens sa o vinzi si sa iei ceva mai performant din clasa compacta.
G e o r g e
la 9.0 sec demaraj :shock: mi se pare mai mult decat suficient .

totusi 125 cp pe o caroserie destul de usoara sunt suficienti.

sasiul este intarit si suspensiile sunt deja tari ! GSI este o masina destul de "dura" in privinta suspensiilor.

bordul este de supernova si este productie proprie. vezi ca e un link aici :
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=2447&start=0
Iulian HondaFan
pai, daca e gandita bine suspensia trebuie sa fie adecvata cu distributia greutatilor intre punti si puterea motorului ( ca sa nu se "ridice" de pe rotile din fata la acceleratie maxima cum mi se intampla frecvent mie cu GTI-ul cand il pishc). un motor 1.8 daca il tunezi cu ax cu came s.cl. il poti aduce pe la 150-160cp si cred ca o sa se simta daca sasiul-suspensia nu sunt si ele ajustate.

eu m-am convins ca nu vorba doar de puterea motorului si de transmisie ci si de sasiu, distributia greutatilor si dilema RWD/FWD/AWD. eu nu mai vreau nici un pic de putere in plus la Golf, ba chiar vreo 10-15 ponei in minus ar face masina mai placut de condus zi de zi si nu ar fi deloc mai lenesa.
G e o r g e
hehehehe , aceeasi problema o am la supernova , acum face scartz ca tampita in a II-a si pot sa fac scaaaaaaaaaartzzzzz laugh.gif

suspensia prea moale pe fata face masina sa se ridice de bot si sa piarda aderenta din cauza puterii crescute.

dar repet , nu cred ca este cazul la GSI

ma surprinde totusi la GTI ul tau.
Iulian HondaFan
problema la GTI tine si de la turbo pt. ca odata ce a sarit de 2000rpm puterea vine intr-un val masiv si trebuie sa ai un picior stang f. sensibil ca sa modulezi ambreiajul, mai ales intr-a intaia.

a doua chestie este ca toate vitezele sunt lungi si schimb dintr-a 1a in a 2-a pe la 35-40km/h ( ca sa imi pice a 2-a bine la turatii peste 2000rpm). intr-a 3a o schimb la 65-70km/h.

da, si eu daca o calc tare intr-a doua chiar la peste 50km/h tot pot s-o mai scartii ( de fapt simt traction controlul care tacane cand detecteaza patinaj). 180 de ponei sunt multi si, da, oamenii de la VW nu au gandit chestia f. bine.

de aceea motorul e mai bine potrivit pentru sasiul de Passat, desi GTI-ul e cu vreo 0.5-1 sec mai rapid decat un Passat 1.8T manual, dar pentru mine ca utilizator este frustrant sa stiu ca am putere mai multa decat tractiune ( si are si cauciucuri late 225/45/R17) :cussing: .
G e o r g e
iti recomand un subaru impreza :headbang:
Iulian HondaFan
sunt de acord, ma mananca tare de un WRX de 2l, da' :

prima: ma omoara nevasta daca vreau sa imi iau iara masina :argue: . tre' sa mai am nitica rabdare si deocamdata pregatesc terenul psihologic al problemei.

a doua Impreza mi se pare urata rau si interiorul e mai dragut la Golf...

trei: ma uit si dupa alternative pana in 30000$ la problema.
f1anatic
Iuliane...Legacy...Legacy GT 2.5 T cu cutie manuala...5.9 sec la suta de kph, VDC, AWD, ce mai vrei ? Dar la fel o sa ai probleme cu treapta intiia de viteze...
Iulian HondaFan
mda, dar au cam picat-o aia de la CR la test... :scratch: vezi ca am scris pe subiectul tau cu Subaru...

nu-sh' ce sa mai zic acuma, asa am luat si GTI-ul in raspar cu testul lor pentru New Beetle TurboS ( care e cam acelasi lucru cu GTI-ul) si acu' am ceva second thoughts. Acu' mie nici o masina nu mi-a placut mai mult de 2-3 luni, in mod sigur o sa vad defecte si la altele :roll: , poate un Ferrari ar fi adecvat laugh.gif ... dar nu sunt gologani :cry:

acu' sa nu ma intelegeti gresit... GTI e o masinuta f. buna, 8 sec suta, interior dragut si de calitate, tinuta de drum f. buna, putin cam stiff ( da' asta e pretul de a fi bine infipta pe picioare), sta bine si in curbe, are si ea cateva bube dar la 20000$ nu cred ca e altceva mai bun ( Focus SVT e cam pe-acolo ca pret si are manevrabilitate mai buna dar nu e mai rapid si sunt dubii de fiabiliatate mai mari).
f1anatic
QUOTE(Marius-Iulian)
mda, dar au cam picat-o aia de la CR la test... :scratch: vezi ca am scris pe subiectul tau cu Subaru...


Da au picat-o pe aia cu cutie auto. Am citit ce au scris CR si tot ce am intzeles este ca e o masina decenta dar daca o vrei sa fie adecvata, trebuie luata cu cutie manuala. Si apoi sint problemele legate de turbo lag...care cred ca sint la orice masina turbo (poate nu la un turbo diesel). Oricum, pe ea am picat pe moment, si parca pe zi ce trece ne impotmolim mai rau in firma Subaru. Cred ca am discutzii zilnice cu tata pe seama lui Legacy, acum vreo saptamina am venit cu un amic cu o Impreza RS (non turbo, 2.5 L) de a aratat motorul...corespunde... (stiu, nu era ala turbo...dar in rest ne place).
Gociu75
poate un Evo VIII? Mi se pare mai frumos ca design decat Impreza, iar ca si caracteristici sunt asemanatoare
G e o r g e
caracteristicile sunt mai slabe. interior mult mai auster, solutii tehnice mai vechi. m-am dat cu amandoua si STI este clar peste EVO.

ps hai sa ramanem in subiect va rog , adica corsa GSI :roll:
Alina-GSI
intrebare intrebatoare... :?: de unde pot si eu sa-mi achizitionez niste anvelope de iarna. Am umblat tot Bucurestiul si cand le spun dimensiunile (195/45 R16) toti se uita stramb la mine. Ba mai mult, aproape toti s-au dus si s-au uitat la masina, ca au zis probabil ca aberez. In principiu am gasit unele la Dibas dar sunt 136 euro... bucata :colors: Poate stiti voi altceva, mai accesibil. Mersi
HalbaSus
Sincer ma mira ca ai gasit macar o pereche de pneuri de iarna cu talonul asa subtire... probabil si acelea erau allweather...
Oricum ideea e urmatoarea, 195/45/R16 inseamna: cauciucul tau are o latime de 195 mm are un talon (inaltime vazuta din lateral) de 45% din 195 mm (fa tu calculul ca mi-e lene) si janta are o un diametru de 16 inch. Ceea ce sare in ochi e talonul... care e foarte subtire, e ideal pentru curbe luate cu viteza (deoarece se deformeaza mai putin) in schimb e total nepotrivit iarna.
Daca ai citit topic-ul (extrem de lung) "roti si jante" atunci probabil ai observat dezavantajele talonului subtire:
- rigiditate mai mare, "simti" mai bine gropile si denivelarile
- poti lovi mai usor janta, mai ales iarna cand zapada face ca gropile sau bordurile inalte sa fie camuflate
Si eu am avut cauciucuri 195/50 vara, dar acum le-am schimbat cu unele 195/60 si diferenta e vizibila... sfatul meu e sa alegi niste cauciucuri cu talonul mai inalt, de asemenea eu recomand ca aceste cauciucuri cu talonul mai inalt sa fie Allweather deoarece cosmarul gropilor nu se termina odata cu iarna... ba din contra, incepe primavara, cand dupa dezghetzarea zapezii gropile se transforma in cratere si craterele in prapastii... deci daca tii la jentile tale, ia-ti niste cauciucuri cu talonul un pic mai inalt, desigur prima data ar trebui sa calculezi daca poti pune cauciucuri cu talon mai inalt (calculeaza diferenta de marime si vezi daca ai loc intre roata si caroserie + toleranta suspensiilor).... daca nu incap (si totusi vrei sa-ti protejezi jentile) ai putea (macar pe perioada iernii) sa pui niste jenti mai mici din tabla (R15). bafta
Alina-GSI
mersi de raspuns laugh.gif din nefericire nu mai am loc pentru niste roti cu talon mai mare. Cel putin pe fata mai sunt fix 2 degete pana la caroserie, si asa e din fabrica("lasata"), si daca nu era din fabrica probabil o faceam eu. Rotile pe 15 ar fi o idee-macar as ajunge la dimensiunea din talon, ca desteptii aia de la RAR mi-au trecut in cartea masinii 185/55 R15. Problema este ca 4 jenti pe 15+ caucuiucuri pentru ele m-ar costa mai mult decat doar anvelopele astea care le-am gasit la Opel pt rotile actuale. Nici nu stiu ce ar merita, mai ales ca daca imi iau niste jante pe 15 nu m-ar lasa inima sa-mi iau ultimele jeguri. Sunt putin cam obsedata de masinuta mea... :colors:
PS:u sfat prietenesc: Orice ati face, feriti-va de Opel Dibas
G e o r g e
iti repet si eu am un opel in familie , prietena mea are unul , si di bas nu a facut probleme niciodata :roll:

nu vad de ce ti-ar face tie zile negre .
Dumitru53158
Tu poti sa schimbi ceva la exterior numai cu o conditie ,te duci la firma respectiva de unde ai cumparat auto ,si intrebi daca se poate comanda pentru exterior sa zicem un complet Body kits firma Rieger de exemplu au totul pentru opel si iti lasi sal monteze ei,obti un permis de montare... daca iti dau... din cite stiu este posibil asa ceva chiar daca masina este in garantie,si firma respectiva iti monteza totul si iti trece in hirtiea masinei modificarea, daca merge asa ceva,sa sti cate costa ceva ,nu este ieftin.
QUOTE(Alina-GSI)
Salutare! Am si eu de 3 luni acum o masinuta care imi e foarte draga. Corsa 1.8 125hp si as vrea niste sugestii pt un tunning. Ceva mai superficial, cel putin inca un an (sa nu pierd garantia). Exterior, ceva filtre nu stiu... de asta va intreb Si ce marci sunt mai bune? Pe unde gasesc in Bucuresti? Multumesc anticipat
[list]
G e o r g e
legislatia romana nu stiu sa faciliteze asa ceva sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.