Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Prima masina
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
DragosMarius
Salutare tuturor,

Am nevoie de niste sfaturi cu privinta la cumpararea unei masini din Germania, si cheltuieli ce ar putea aparea acolo. Ma refer la procesul de rezervare, cumparare, taxe, numere, etc. . Totodata, mi-ar prinde bine si cateva sfaturi legate de o masina fiabila ca si pret, ca si intretinere, nu mai veche de 2005, in jurul sumei de 5000 E.

Multumesc!
DragosMarius
tin sa adaug ca ma intereseaza o masina compacta, in 4/5 portiere.
Cristi2
Cat esti dispus sa dai pe inmatriculare ?
DragosMarius
QUOTE (Cristi2 @ Feb 27 2011, 11:02 PM) *
Cat esti dispus sa dai pe inmatriculare ?


Nu o sa dau nimic, ca sunt rezident in Cehia, si aici nu sunt taxe de inmatriculare de la euro 2 in sus ...
T u d o r
Cati km preconizezi ca vei parcurge intr-un an si cam cat gandesti ca vei pastra masina asta?
DragosMarius
QUOTE ( T u d o r @ Feb 28 2011, 12:01 AM) *
Cati km preconizezi ca vei parcurge intr-un an si cam cat gandesti ca vei pastra masina asta?


nu mai mult de 20000 de km pe an cred, cu drumuri in Ro, si pe aici prin jur si Europa, si cel putin 3 ani intentionez sa o pastrez ..
T u d o r
Atunci un motor pe benzina ar fi ok. Ai avantajul ca in principiu sunt mai putin alergate si mai ieftine la cumparare si intretinerea ulterioara.

Tu cam la ce te-ai orientat? Pana la urma e important sa-ti placa masina pe care o cumperi, nu? smile.gif
DragosMarius
QUOTE ( T u d o r @ Feb 28 2011, 12:12 AM) *
Atunci un motor pe benzina ar fi ok. Ai avantajul ca in principiu sunt mai putin alergate si mai ieftine la cumparare si intretinerea ulterioara.

Tu cam la ce te-ai orientat? Pana la urma e important sa-ti placa masina pe care o cumperi, nu? smile.gif


la benzina ma gandeam si eu, sincer sa fiu, deoarece nu am incredere in stilul de condus al celor pe care nu ii cunosc smile.gif, plus intretinere ...

nu am foarte mult de ales in ceea ce priveste modelele, dar, ma gandeam la renault megane hatchback 1.6, opel astra, citroen c4, peugeout 307
T u d o r
Citroen si Peugeot (same sh*t, evident) nu prea au motoare pe benzina bune pe generatia aia. Au ai mei 1.4 pe 307 si consuma ca porcu'. Eu am avut 1.6 hdi tot pe 307 (superb motor) dar nu cred ca se incadreaza in 5000 euro cu km decenti.
DragosMarius
QUOTE ( T u d o r @ Feb 28 2011, 12:24 AM) *
Citroen si Peugeot (same sh*t, evident) nu prea au motoare pe benzina bune pe generatia aia. Au ai mei 1.4 pe 307 si consuma ca porcu'. Eu am avut 1.6 hdi tot pe 307 (superb motor) dar nu cred ca se incadreaza in 5000 euro cu km decenti.



Am gasit chiar mai ieftin de 5000, si cu km decenti, chiar aici in Cehia, chiar acum dupa ce ai ridicat semnul de intrebare biggrin.gif (de asta oare am gasit 1.6 benzina, 307 asa de ieftin si cu putini km ? ), dar cat de bun e motorul ala de 1.6 hdi ?
T u d o r
E puternic, economic si fiabil si fiind commonrail are vibratii si zgomot specific mai reduse. Ti-l recomand cu caldura daca gasesti o masina in banii astia si cu km putini.
DragosMarius
QUOTE ( T u d o r @ Feb 28 2011, 12:43 AM) *
E puternic, economic si fiabil si fiind commonrail are vibratii si zgomot specific mai reduse. Ti-l recomand cu caldura daca gasesti o masina in banii astia si cu km putini.


ok, multam de sfat ...

ce parere ai de celelalte 2 masini enumerate de mine mai sus ?
mariusdruta
Din masinile enumerate de tine, 307 cu motorul de 1.6 16v mi se pare varianta optima daca gasesti unul in stare buna. E un model reusit, foarte echilibrat, confortabil, fiabil si a fost impreuna cu golful referinta clasei in generatia sa, in clasa hatch-urilor compacte non premium. Golf nu as recomanda la banii astia, sunt sanse mult mai mici sa gasesti unul in stare buna datorita devalorizarii mai mici.

Cat despre 307, intr-adevar motorul de 1.6 diesel a fost revelatia segmentului, dar in general diesel-urile second hand sunt mai alergate, mai ales ca nu e in 6 trepte. Cat despre motoarele pe benzina, nu se remarca prin nimic special, dar nu cred ca sunt motoare proaste. Cel de 1.4 consuma mult pentru ca masina e grea si submotorizata, consumul ar trebui sa fie mai mic cu cel de 1.6 (apropos de ce zice Tudor). Iar motorul de 1.6 e un motor clasic, 16v cu 110 cai parca, ce se descurca rezonabil. As spune ca e un motor destul de reusit, mai ales ca mare parte a fost utilizat pentru dezvoltarea (impreuna cu alta marca premium al carei nume nu il pomenim pe aici:) ) succesorului sau, caruia i-au fost implementate tehnologii mai noi (respective admisie si valve variabile x 2).

In concluzie, avand in vedere cheltuielile de intretinere, faptul ca nu faci multi km si ca dieselul e doar in 5 trepte, eu as opta pentru benzina 1.6.
Titi1988
Eu am 1.6 benzina pe nissan si se descurca chiar ok daca nu ai tendinte sport. Cat despre intretinere, reviziile variaza intre 400 si 1200 de lei, pana acum si-a dovedit fiabilitate-nu am avut absolut nicio problema cu el (dar nu poti generaliza la toate motoarele de 1.6) whistling.gif
DragosMarius
QUOTE (mariusdruta @ Feb 28 2011, 11:58 AM) *
Din masinile enumerate de tine, 307 cu motorul de 1.6 16v mi se pare varianta optima daca gasesti unul in stare buna. E un model reusit, foarte echilibrat, confortabil, fiabil si a fost impreuna cu golful referinta clasei in generatia sa, in clasa hatch-urilor compacte non premium. Golf nu as recomanda la banii astia, sunt sanse mult mai mici sa gasesti unul in stare buna datorita devalorizarii mai mici.

Cat despre 307, intr-adevar motorul de 1.6 diesel a fost revelatia segmentului, dar in general diesel-urile second hand sunt mai alergate, mai ales ca nu e in 6 trepte. Cat despre motoarele pe benzina, nu se remarca prin nimic special, dar nu cred ca sunt motoare proaste. Cel de 1.4 consuma mult pentru ca masina e grea si submotorizata, consumul ar trebui sa fie mai mic cu cel de 1.6 (apropos de ce zice Tudor). Iar motorul de 1.6 e un motor clasic, 16v cu 110 cai parca, ce se descurca rezonabil. As spune ca e un motor destul de reusit, mai ales ca mare parte a fost utilizat pentru dezvoltarea (impreuna cu alta marca premium al carei nume nu il pomenim pe aici:) ) succesorului sau, caruia i-au fost implementate tehnologii mai noi (respective admisie si valve variabile x 2).

In concluzie, avand in vedere cheltuielile de intretinere, faptul ca nu faci multi km si ca dieselul e doar in 5 trepte, eu as opta pentru benzina 1.6.


Iti multumesc mult de sfat Marius!
DragosMarius
QUOTE (Titi1988 @ Feb 28 2011, 01:31 PM) *
Eu am 1.6 benzina pe nissan si se descurca chiar ok daca nu ai tendinte sport. Cat despre intretinere, reviziile variaza intre 400 si 1200 de lei, pana acum si-a dovedit fiabilitate-nu am avut absolut nicio problema cu el (dar nu poti generaliza la toate motoarele de 1.6) whistling.gif


Binenteles ca nu poti generaliza toate motoarele de 1.6, si draguta masina ta, doar ca e prea mare ...
T u d o r
Daca te orientezi catre 307 ai grija sa iei modelul cu facelift. Cu aceasta ocazie Peugeot a remediat mai multe probleme de fiabilitate. Daca nu ma insel modelul facelift (cel cu gura de rechin) a fost introdus dupa vara sau primavara lui 2006.
DragosMarius
QUOTE ( T u d o r @ Feb 28 2011, 04:38 PM) *
Daca te orientezi catre 307 ai grija sa iei modelul cu facelift. Cu aceasta ocazie Peugeot a remediat mai multe probleme de fiabilitate. Daca nu ma insel modelul facelift (cel cu gura de rechin) a fost introdus dupa vara sau primavara lui 2006.


Ok! Intre timp, m-am orientat, si cred ca e cel mai bine daca o iau din Cehia, nu prea se renteaza sa le aduc din Germania aici, cu inscriere, costuri la drum, si intors ... etc

Va multumesc de sfaturi, si va tin la curent cu ce am sa aleg smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.