Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Automobile - Preturi Worldwide
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
ozz86651
QUOTE
o sa-l cumpere nimeni, asa ca le dai unul de 25.000$.


De fapt e 19k. Accordul de baza cu cutie manuala e 19k si motor de 4 cil si 190CP si are strictul necesar, adica geamuri electrice la toate usile, a/c etc. Vreau sa spun ca nu e o masina cheala cu manivele la banii astia si doar cu radio.
Eu personal cosndeir ca 95% din oameni in USA sint ... hmmm... prost sfatuiti daca dau mai mult de 20-25k$ pe o masina. De Romania nu mai zic smile.gif. Europa de vest e oarecum diferita asa ca acolo nu ma bag.
Rebel
QUOTE (DRAGOS @ Feb 25 2011, 02:07 PM) *
Pe mine ma amuza ca se discuta problema de pe 2 continente diferite. Am pipait prin interior 2 accorduri de state, un sedan si un coupe. Coupe-ul era decent(dar tot sub ce gasesti in EU), dar sedan-ul era sub orice critica, o calitate a asamblarii de fix 2 lei, un logan cu badge-uri honda. Si e absolut normal, americanii asta vor, asta se cere, e cunoscuta treaba asta de o gramada de timp. Daca le vinzi americanilor accord de 40.000$+ n-o sa-l cumpere nimeni, asa ca le dai unul de 25.000$. Nu degeaba accordul european e vandut acolo ca si Acura, TSX smile.gif

Acum, hai sa nu dam in extrema cealalta, nu o primi Europa the best si America gunoaie. Puterea de cumparare este mai mare aici si exista si aici pretentii la toate nivelele.
Toyota mea, era model de top la Corolla, peste alte cateva nivele oferite. Nu sunt genul care cumpar cel mai ieftin sau fac rabat la chestia asta intrucat pur si simplu asta e filosofia mea.

Esti gresit informat, prietenii cu Mazda 6, nu stiu unde au vazut diferenta, difera pachetele si alte alea, Mazda e la cam la fel, stiu foarte bine Mazda 6 si aici si acolo pentru ca am un prieten cu una. E aceeasi masina daca vorbim de acelasi nivel de echipare (trim level).

Ma intreb ce Accord ai pipait tu din state si care generatie. Unu la mana, Accordul american este alta masina si nu se compara cu TSX-ul ca platforma tehnica iar dpdv materiale in opinia mea Accrodul american este mai sus. dar hai sa zicem cel putin egale. Accordul vostru este acelasi cu TSX-ul de aici, am verificat. Nu in ultimul rand, TSX-ul este mai mic decat Accord. Accordul american este pe aceeasi platforma cu Acura TL si impart aproape totul mai putin grile, design interior, bla-bla. Dar TL sau Accord sunt mult mai mari ca TSX, TSX este mic, nu stiu cati ar cumpara in Europa un Coupe de 5m ca al meu.
De asemenea, am mai spus si inainte m-am dus dupa TL si am cumparat Accord pentru ca (oricat de ciudat ar suna) Accordul are aluminiu si piele peste tot iar TL-ul era cu pretentii dar cu plastic in loc de aluminiu. Am si facut poze atunci, trebuie sa fie pe forum, a trebuit sa zgarii pe lateral un trim din ala ca sa il arat aici ca nu ma credea nimeni. Honda mea are un fit and finish mult peste medie cum mici exceptii insa nuantele de negru difera putin la soare ceea ce nu ma da pe spate. smile.gif
Da, Accordul nou este sub al meu ca finish si materiale dar peste la motorizare. ca sa tina marja de pret, trebuie sa umble la ceva.
Si Accordul meu a costat cat un TL, cu toate optiunile suplimentare pe el era $45,000 si am batut palma la $42,000.
ozz86651
QUOTE
. Pana una alta, piata pentru X6 de acolo a plecat.


MA indoiesc... eu stau in locul care daca n-are cele mai multe X6 vindute sigur e in top 3 si abia vad un X6 pe strada pe luna si 2 luni, nu stiu. Sint foarte rare, pentru ca sint scumpe si nepractice. Ai si dezavantajele unei masini sport si ale unui SUV in aceeasi masina, de ce ar vrea cineva asa ceva? Doar ca fashion statement dar americanii nu-s asa teribil de innebuniti cu asta.
ozz86651
QUOTE
Nu degeaba accordul european e vandut acolo ca si Acura, TSX smile.gif


Eu aspune-o invers: nu degeaba acura tsx (vinduta in USA de nu stiu cind) a ajuns in USA ca accord. Pur si simplu honda va s-arit la toate masinile ieftine, adica la ce stiu ei sa faca cel mai bine: ieftin si fiabil. Daca s-ar da Acordul american in europa la pretul din america dar cu motoare mai mici s-ar vinde ca piinea calda cred eu, fara sa se plinga nimeni ca nu arata cine stie ce plasticele. De ce vor sa proiecteze o imagine semi-prremium in Europa nu stiu, poate ca nu se asteapta sa aiba succes la piata de jos?
Cit despre Auid, BMW, Lwexus etc sint aproximativ aceleais masini pe amindua continetele, cu mici diferente de soft, catalizatoare, lumini, cauciucuri si roti.
bogcot76
QUOTE (ozz86651 @ Feb 25 2011, 08:43 PM) *
QUOTE
. Pana una alta, piata pentru X6 de acolo a plecat.


MA indoiesc... eu stau in locul care daca n-are cele mai multe X6 vindute sigur e in top 3 si abia vad un X6 pe strada pe luna si 2 luni, nu stiu. Sint foarte rare, pentru ca sint scumpe si nepractice. Ai si dezavantajele unei masini sport si ale unui SUV in aceeasi masina, de ce ar vrea cineva asa ceva? Doar ca fashion statement dar americanii nu-s asa teribil de innebuniti cu asta.


Vezi sa nu te rupi. Spartanburg iti spune ceva? Am spus eu cumva ca unu din doi americani isi cumpara X5 su 6? De fapt am gresit eu putin. Cu X5 s-a inceput povestea. Si pe urma, ori sunt eu prea obosit dupa 14 ore de munca, ori numai tu ai inteles ce ai vrut sa spui in prima propozitie, ca nu are nici o noima. Ia mai citeste-o odata si spune-mi ce ai inteles. Oricum e bine ca se termina cu "nu stiu" ca de obicei tu le stii pe toate.
Lucian107416
Honda Accord din Europa este Acura TSX din state. Cel putin asa era pana la ultimul model, De ultimul nu stiu sigur
T u d o r
Accordul european e Acura TSX in State. Si ultimul model (ca al meu) e la fel.
ozz86651
S-a mai spus ma de 3 ori smile.gif. Am scris USA in loc de Europa.

QUOTE
Vezi sa nu te rupi. Spartanburg iti spune ceva?


Ce are una cu alta? unde se face si unde se vinde nu e exact acelasi lucru. Evident ca e mai rentabil sa pui fabrica linga magazin dar poate nu mereu. Daca faci toate X5-urile intr-o fabrica e logic sa faci si X6-le tot acolo chiar daca piata principala poate nu e acolo.

Sint chiar curios daca are cineva o statistica cu vinzarile X6 pe tari. USA comparat cu China comparat cu UE (nu pe tari ca nu e cinstit).

QUOTE
Ia mai citeste-o odata si spune-mi ce ai inteles.


Am pus in versuri pentru tine. Si mai odihneste-te si tu ca devii artagos smile.gif.

QUOTE
eu stau in locul care

daca n-are cele mai multe X6 vindute sigur e in top 3

si abia vad un X6 pe strada pe luna sau 2 luni,

nu stiu.
HalbaSus
QUOTE
Daca s-ar da Acordul american in europa la pretul din america dar cu motoare mai mici s-ar vinde ca piinea calda cred eu,


Asta e un truism valabil pentru absolut toate masinile, zilele trecute discutam cu Diesel despre valoarea masinilor (fabricate in europa) in US of A vs EU... oribil... deprimant... eu ma laudam cu ce afacere bengoasa am facut cu mertul meu ca l-am luat cu o reducere de vreo 20-30%... Apoi m-am uitat pe autos.yahoo.com si de aceiasi bani puteam lua un Porsche Cayman, un Jaguar XF, un A6 3.0 T quattro (si imi mai ramaneau cateva miare de benzina) sau cu un mic efort suplimentar luam un C63AMG...

Prin urmare, orice masina care s-ar vinde in europa la pretul celei din SUA s-ar vinde ca painea calda. Asta pentru ca in SUA cineva absolut genial a zis ca toate masinile trebuie sa fie foarte ieftine... iar pentru ca SUA e o piata imensa, toti producatorii s-au conformat... Genial, really ! (crede-ma ca o spun sincer, si nu din dorinta de a etala vreo superioritate europeana gen "noi mancam fille mignon si bem vin alb in timp ce voi mancati mcdonalds si beti bere slab alcoolizata".
Lucian107416
cum dracu se asteapta cineva sa se compare preturile? Romanii platesc TVA un sfert din valoarea masinii !!!!!!!!!!!!!!!!!1
ozz86651
Stati ca poate nici eu n-am zis bine. E truism cum am formulat, intradevar.

Am vrut sa spun ca daca ar fi accordul american disponibil la preturile echivalente din Romania (adica vreo 70% din pretul acordului european, pentru ca pe aici e raportul acord de baza/acura tsx) s-ar vinde, cu toata pierderea de calitate din cauza plasticelor.
Eu zic ca europenii cumva au ajuns sa-si intoarca rafinamentul impotriva lor, exista producatori care nu mai ofera modele "cinstite", adica alea simple cu plastice proste. Nu vad care e problema cu plasticele proaste pe o masina. E masina, un sasiu, roti, motor, aia e important, nu e interior de casa. Sint sigur ca-s o groaza de oameni de acord cu mine. Oameni care vor o masina sa-i duca la munca si la piata si cam atit.
Asa cum e plin de europeni care fac coada la mac.
Otto73
QUOTE (ozz86651 @ Feb 26 2011, 04:26 AM) *
Asa cum e plin de europeni care fac coada la mac.

Si europeni, care n-au nici free refill biggrin.gif
Otto73
Si sincer eu cred ca chestia cu " plasticele de calitate" este numai marketing.
Interioarele scumpe se remarca prin lemn, aluminiu, fibra de carbon si piele.
Vreau sa vad si eu cand tai pielea de pe bord sa vad ce plastic calitativ gasesc sub ea.
bogcot76
Ozz, m-am odihnit. Oricum aia cu "2luni" tot ciudat suna, desi acum am inteles ce spui. Ideea e ca in urma cu cativa ani la un show auto era cineva de la BMW din Germania care explica motivul principal pentru care seriile X5,6 se fac doar in USA pentru ca e piata cea mai mare pentru tipurile astea acolo. Nu ma pune sa caut emisiunea asta ca e ca si cum as cauta acul in carul cu fan, dar logic vorbind, e aiurea sa faci masini in US ca sa le vinzi in marea lor majoritate in Europa. SUA nu e China sau Romania dpdv al mainii de lucru etc. Germania, care de departe e poate cea mai mare piata de BMW din UE e plina de seria 5 / 3 in special Tourinig si 1. Rar vezi X5,6. Pe de alta parte chiar si facute in State, BMW-urile tot masini scumpe raman. Asa ca nu ai cum sa vezi la orice colt de strada cate un X5 sau X6. In Romania e paradoxul taranului cu ceva bani care trebuie sa-si arate ghiolbania prin masina. Si oricum, le vezi foarte des in Bucuresti unde se invart ceva bani ca daca te duci in Moldova de exemplu, probabil ca sunt ca-n America de rare laugh.gif

Oricum, nu stiu daca nu cumva BMW planuia sa faca modelele astea si in Rusia parca. Nu mai sunt la curent.
HalbaSus
Ozz, stai linistit ca nu ducem lipsa de masini simple si cu plastice proaste in europa. Daca vrei sa cumperi o masina fara sa dai bani pe plastice sau dotari scumpe ai de unde alege, poti sa cumperi inclusiv bmw-uri care au sasiu de bmw, motor de bmw si in rest mult plastic trist.
Otto73
QUOTE (DRAGOS @ Feb 25 2011, 05:07 AM) *
Pe mine ma amuza ca se discuta problema de pe 2 continente diferite. Am pipait prin interior 2 accorduri de state, un sedan si un coupe. Coupe-ul era decent(dar tot sub ce gasesti in EU), dar sedan-ul era sub orice critica, o calitate a asamblarii de fix 2 lei, un logan cu badge-uri honda. Si e absolut normal, americanii asta vor, asta se cere, e cunoscuta treaba asta de o gramada de timp. Daca le vinzi americanilor accord de 40.000$+ n-o sa-l cumpere nimeni, asa ca le dai unul de 25.000$. Nu degeaba accordul european e vandut acolo ca si Acura, TSX smile.gif

Prietenii din Canada au o mazda6 si o tribeca. In Ro s-au plimbat si intr-o mazda 6 europeana. Au ramas uimiti, nu se compara la calitatea fabricatiei cele europene fata de cele americane.

Sunt absolut convins ca si la toyota e la fel, nu poti sa compari modelele US spec cu cele EU. Am mers acum vreun an intr-o corolla de ~8 ani si se simtea absolut ok in interior, inchegata si bine facuta.

Nu inteleg de unde comparatiile intre toyota si bmw, sau chiar intre toyota si ford. Daca vreau sa-i cumpar o masina bunicamii sau maicamii o sa-i iau o toyota, ii vine la fix si stiu ca macar pot spera la o fiabilitate peste medie, dar asta nu inseamna neaparat ca o sa se si intample. Totusi stiu destule toyote care au sarit de 150.000km, doar cu revizii normale si placute de frana.

Daca vreau o masina pentru mine nu am la ce sa ma uit la toyota, nu ofera nimic special, doar masini cu care sa mergi din A in B, fara niciun fel de feeling smile.gif Pe de alta parte ford are cateva masini interesante, iar de bmw nu mai spun. Eu am zis tot timpul, daca aveam bani de bmw dotat la nivelul hondei, acum aveam seria 1 smile.gif La fel, daca imi voi permite un seria 3 coupe xdrive ca urmatoarea masina, o sa mi-o iau.

La lexus vs bmw e cam acceiasi treaba, probabil modelele lexus americane difera de cele europene. Rebel, cand vii in ro te invit sa vezi un GS si LS cu 250.000, respectiv 290.000km facuti prin gropile patriei, din dec 2007 incoace. Masinile alea au primit doar revizii si se simt si acum ca noi smile.gif

Dragos, aici 90% ce spui vb. numai din auzite.
Mazda6 model 2003-2008 este identica pe ambele continente cu diferente de motorizare .
Modelul 2009- prezent este mai mare in US decat in EU.
Americanul la 40k$ isi ia mai bine un caddy sau lincoln nu accord.
Orice marca europeana comercializata in state e mai ieftina decat pe batranul continent.
Si nu e vorba de calitate ci de taxe si concurentza care tine preturile jos.
Si daca stii asa de bine ce e contruit calitativ si ce nu este, daca diferentiezi materialele de calitate de cele necalitative, am o singura intrebare: de ce ai vrut sa-ti iei mitsubishi lancer evolution?
PEACE ninja.gif
DRAGOS
raspuns scurt: pt ca e EVO teehee.gif raspuns mai lung: in interior e foarte nasol asamblata, plastice foarte proaste, dar eu as fi cumparat masina aia pt tren de rulare/cutie /motor, atat smile.gif

Mazda 6 stiu ca e identica(de modelul pana in 2008 vorbim), doar ca e asamblata in fabrici diferite, una in SUA pt piata de acolo care costa probabil in jur de 30.000$ si una pt piata din EU, care costa 30k euro. In fine, mazda 6 era un exemplu secundar, bazat pe exeperienta unor prieteni, nu pe ce am vazut eu.

Exemplul nr unu erau hondele, care sunt experienta personala, si unde se vede foarte clar diferenta de calitate si de ce e masina mai ieftina pe piata din US. Probabil nu e singurul motiv pentru care e mai ieftina, dar e clar unul dintre ele.
T u d o r
Mai acusi ceva vreme era o discutie despre Legacy-ul US-spec vs EU-spec. Desi masinile sunt identice teoretic colegii cu Subaru gasisera ca la pastice difereau calitativ. Nu mai tin minte unde s-a scris asta dar era pe vremea razboiului. biggrin.gif
vio
ia mutati voi offtopicu de aci la german vs japs ....ce faceti aici ...
HalbaSus
Masinile europene costa mai mult FARA TAXE decat cele din US, chiar daca sunt fabricate in europa (deci transportul e mai scump), asa ca daca unor producatori li se face mila de noi si ne mai dau cateva plastice mai bune, nu mi se pare mare smecherie. Audi, BMW, Mercedes isi face modelele in acelasi loc (e adevarat ca spre exemplu ML-ul si X5-ul sunt facute in SUA, si cel putin in cazul ML-ului din generatia trecuta s-a simtit asta, dar fix aceleasi masini prost asamblate in SUA le cumparau si europenii, nu beneficiau de un "makeover european" inainte sa fie livrate in europa.

Faptul ca anumite modele sunt "customizate" pentru nevoile unei anumite piete iar nu mi se pare o chestie care sa justifice pretul marit al celor din europa, spre exemplu e normal ca un clio symbol (care e un fel de clio mai mare si mai prost) sa fie mai ieftin decat un clio bicorp... dar clio bicorp costa aproximativ la fel de mult in absolut toate locurile in care se vinde (e adevarat ca nu in toate tarile e disponibil si in varianta symbol). Pot accepta faptul ca honda accord americana e o varianta mai mare si mai naspa decat accordul european, si ca acordul european e echivalentul acurei tsx, OK, dar atunci de ce nu sunt disponibile motoarele de pe acura tsx pe acordul european ? de ce un accord european entry level (atat ca motorizare cat si ca nivel de dotari) FARA TAXE costa cam cat un TSX V6 "full option" (ca tot e misto expresia) ?

Ar trebui organizata o greva a cumparatorilor europeni, sa nu mai cumparam nicio masina noua pana cand pretul acelei masini FARA TAXE devine egal cu pretul fara taxe al aceleiasi masini vandute in SUA. La ora actuala fie producatorii europeni vand in pierdere pe piata europeana (varianta improbabila) fie au o marja de profit nesimtita. Cum naiba sa coste un C63 AMG cat un C220 CDI bine dotat ?
Rebel
Halba, masinile in US si Canada nu contin taxele, specifice fiecarui stat, de-aia le vezi tu cu un alt pret, si in cele mai multe cazuri nu contin Delivery care e ingeneral intre 1000 si 2000 de parai.

Te rog frumos, muta la "Versus" toate postarile ce fac referire catre acest subiect intr-un nou thread gen "Masini -preturi worldwide" si discutam acolo.

Thx
Rebel
OK, hai sa discutam aici despre preturile autoturismelor pe diferite piete de desfacere, si de unde provine diferenta lor.
Rebel
Exista o diferenta majora spun eu si intre US si Canada. In Canada, preturile sunt mai ridicate. Anul trecut CAD era mai mare ca USD si canadienii au trecut granita sa isi cumpere masini. Aici insa exista cateva lucruri care fac ca acest gen de shppping sa nu fie prea benefic deoarece:
- multi fabricanti nu vor sa ofere garantie pentru masinile aduse din US
- in conformitate cu legea canadiana, masina trebuie sa aiba Daytime Running lights, bumperele trebuie sa corespunda legislatiei canadiane in vigoare care este mai stricta si diferita fata de US, trebuie schimbat dashboardul din mile in km, multe masini au nevoie de Enbgine block Heater date fiind conditiile climatice, etc.
- cand o inmatriculezi trebuie sa platesti vama, plus transport, plus expertiza tehnica care include si modificarile stipulate mai sus, etc. In cele mai multe cazuri nu este o afacere.
ozz86651
Delivery nu e niciodata 2000$, e in general 5-700$, uneori peste dar nu la honda. Taxele intradevar nu se vad, a se mai adauga niste procente in functie de stat, 0 in unele, 9% in altele si altele undeva intre. Dar Halba vorbea INAINTE de taxe.
Halba, probabil ca producatorii respectivi ar da vine pe piata mai mare si mai putin fragmentata, optiunile disponibile mai putine ("pachetele" sint legea la masinile normale) si evident calitatea mai buna a plasticelor smile.gif.

In mod ciudat Acura TSX se vedea clar inainte, la modelul anterior, ca e ceva mai european asa smile.gif. Era singura masina de la Honda care nu-si merita banii. Era mica, motor mic aspirat in 4 cilindri (e drept ca de vreo 200CP, da fara cuplu), FWD, interior mediocru, si costa o caruta de bani. Prin comparatie modelul superior, Acura TL, facut pe platforma accordlui american, era mai mare, mai luxos la interior, motoare "americane" (V6) si costa numai cu putin in plus. Iar Accordul era mai mare, ceva mai naspa la interior dar nu teribil, avea motoare V6 ca optiune si chiar cu V6 era binisor mai ieftin. Era clar ca TSX-ul avea vrun rafinament ascuns smile.gif.
Acum lucrurile s-au schimbat, TSX nu mai e o afacere asa teribila.
T u d o r
Cu toate astea in Europa Accordul (TSX-ul) s-a scumpit vizibil de la generatia anterioara la asta. E adevarat ca are un package mai bogat dar daca zici ca in State s-a ieftinit chiar si in conditiile astea nu stiu ce sa mai cred.
ozz86651
Nu s-a ieftinit, cred ca e cam tot acolo chiar putin mai scump, dar e mai mare, are 2 motoare (si un V6), are o varianta break ceea ce e mare minune ca in america nu prea gasesti asa multe. Am crezut ca are si SH-AWD ca optiune dar asta cred ca se refera la modelul viitor, acum numai TL are AWD ca varianta.
solmar
E o diferenta de la cer la pamant si intre Romania si Bulgaria. Foresterul diesel VQ (fara piele si scaun sofer reglat electric) costa la bulgari 26600 eur (ei au tva 20%). La noi este 33000 iar dealerul mai scade undeva pe la 30500. Teoretic ar trebui sa se situeze si la noi undeva la 27500 eur. Vorbim de acelasi importator si in Romania si in Bulgaria - Subaru Grecia. Pe considerentul asta le-am spus ca o sa cumpar cand ajung la pretul corect.

Cand faceam sapaturi am intrat pe datele economice ale firmelor care vand masini. In 2009 (pe 2010 nu sunt inca disponibile) toti sunt cu cifra de afaceri la 50-60% din anii anteriori, toti au scaderi de personal si cu mici exceptii sunt pe pierdere. In general fiecare dealer e implicat in 3-5 firme colaterale: reparatii, piese de schimb, leasing, spatii comerciale, turism, unii chiar actionari pe la banci locale, iar majoritatea reprezinta mai multe marci.
T u d o r
@ Ozz: De cand a aparut modelul m-a mirat forma ciudata a interiorului portbagajului si am banuit ca pentru versiunile US o sa urmeze sa monteze SH AWD-ul ala al lor pe V6. Dar pana la urma vad ca era doar o ciudatenie de proiectare.
Rebel
Inainte aveam GST (Government Sales Tax) + PST (Provincial Sales Tax) ca taxe si insumau un total de 13%.
Acum s-a facut Harmonized Tax care e tot atata.

Delivery este mai mare decat in US in Canada. La un BMW 550Xi Freight & PDI este 2000 de dolari. Pentru un 535Xi este $1800.

In plus, pentru masinile cu capacitati mari se percepe Green Levy Tax, o taxa de poluare. La un Shelby 500 taxa este de $2000.
Acestea nu sunt negociabile sau de trecut. Trebuiesc platite la cumpararea masinii.



Deci ai pret initial + freight & delivery & PDI (pre delivery inspection) + green levy tax + $120 Air & Tire tax (air cond + tire tax) + 13% tax
Rebel
QUOTE ( T u d o r @ Feb 26 2011, 11:52 PM) *
Cu toate astea in Europa Accordul (TSX-ul) s-a scumpit vizibil de la generatia anterioara la asta. E adevarat ca are un package mai bogat dar daca zici ca in State s-a ieftinit chiar si in conditiile astea nu stiu ce sa mai cred.

Accordul meu a costat mai mult decat cel actual. M-am uitat ieri. Construit cu toate acareturile mele pe el, iese cu vreo $3000 mai ieftin, ceea ce este substantial zic eu.
Oricum, din punctul meu de vedere este inferioara celei pe care o am eu ca materiale: bordul este alt material, mai ieftin, nu mai este moale si carnos, nu este piele peste tot, nu mai au stopuri complete cu leduri ci becuri, etc.
HalbaSus
Hai sa lasam la o parte putin modelele care sunt diferite (acura TSX si honda accord european, poate ca sunt similare din punct de vedere al platformelor, dar sunt masini diferite, au nume diferit, au sigle diferite, etc). Sa luam masini care se vand in ambele locuri, sub denumire identica, fabricata in exact acelasi loc, si cu plastice identice:
Pentru inceput Mercedes C350...

Pret in Romania (similar cu preturile in europa):
Pret fara TVA: 40.175 + TVA = 49.947 euro (la asta se mai adauga taxa de prima inmatriculare si impozitul anual, de dragul comparatiei vom retine doar pretul masinii fara taxe)

Pret in SUA:
Base MSRP:$39,990 (29.100 euro)
Additional Costs:$0
Transportation Charge:$875
Total Price:$40,86

Cu alte cuvinte... fix aceeasi masina INAINTE de a fi taxata (in discutia asta nu ne intereseaza faptul ca in europa un V6 e taxat de parca ar fi provenit direct de la satana, si ca daca adaugam taxa de poluare + impozitul anual ajungem la diferente colosale) costa cu 11.075 de euro mai putin in SUA (desi masina mai face un drum cu vaporul pana acolo). Repet, ori mercedes face acte de caritate cu americanii ori jecmaneste europenii... si nu e vorba doar de mercedes, situatia e fix identica la vw, bmw, etc... la marcile japoneze macar pot sa o dea in scaldari de genu: nu e acelasi model, ca acura tsx nu e tot una cu accordul european, ca mazda are plastice mai nusht' cum pentru europa... eu cred ca sunt balarii... pur si simplu isi bat joc de fata noastra de europeni ce suntem.

P.S: Rebel, in Romania daca iti cumperi o masina cu motor de 5000cmc platesti 2000 de dolari ANUAL... pe langa taxa de inmatriculare/poluare care e si ea suficient de obscena (cand a luat maica-mea touareg-ul era vreo 3500 de euro pt un motor de 3.6, acum nu mai stiu cat ar fi), dar acum discutia era despre producatorii auto, nu despre taxe. Tocmai de aceea am luat pretul din romania fara taxe.
Rebel
Nu cunosc toate sforile din spatele mecanismului preturilor (desi as vrea sa le stiu) dar pot sa va spun atat: daca ar fiu cum credeti voi toti s-ar da in BMW si Mercedes ceea ce nu e cazul.
Dupa cum vedeti Ford, Toyota, Honda vand la greu.

Si aici BMW e vazut ca un BMW, Mercedes la fel iar AMG si M sunt masini cu acelasi statut ca si in Europa.

Daca ai impresia ca traind aici cu tot cu pretul asta, iti vei lua AMG si te spargi in figuri, surpriza: nu-i asa.

Banuiesc ca e vorba de volum iar Nord America reprezinta o piata imensa.

Ai vazut preturile la masini in Norvegia? Si e in Europa la cateva sute de km de matale.

cred ca e vorba si de politica aici. Honda Accord de baza in US e cu aproape 10.000 mai ieftina ca la mine. De ce?

Ah, si asta inainte de taxe care la unii sunt zero la altii 5 la altii 13
Diesel
Si la marcile de care zici tu e la fel:
Ford Focus pe Yahoo Autos e doar versiunea sedan in 4 usi, MSRP de $16,640 - $19,670 in functie de dotari cu motor de 2L si 140cp.

La noi o motorizare similara, dotarea Titanium e destul de sus: http://masini.ro/ford/masini-noi/focus-4-u.../motorizare.htm
Fara taxe este 16.510 € adica $22750.65

Uite Solmar vrea sa isi ia Forester. Pe Yahoo Autos sunt doar doua motorizari, 2.5X si 2.5XT.
La noi sunt disponibile 2.0X si 2.5XT deci sa comparam 2.5XT.
In US avem MSRP intre $26,995 si $29,995. La noi sunt 2 versiuni (ma uit la cutie manuala) 27.800 € si 28.900 €. Asta ar veni $38308 sau $39823.

Oricum se vede o tendinta clara, preturile au aceeasi valoare in cifre, doar difera moneda, parca am fi toti niste maimute retardate.
Normal ca piata de peste ocean e stratificata la fel ca si cea din europa, nu ne asteptam sa se plimbe toata lumea in M3 si M5, insa toti cu banii dati pe masina in Romania ne-am fi luat niste jucarii mult mai interesante in US.
AZAZEL
@halba
si eu sunt ofticat pe preturile masinilor vandute in usa si canada ba chiar si in uk.
in romania si peste tot in europa cand un dealer iti spune ca ajunge la pierzanie daca iti mai da un discount, de fapt atat producatorul cat si dealerul castiga un purcoi de bani.

totusi, ca sa te binedispun, iti zic ca punand pe masa banii pe care i-ai platit tu in romania pe masina ta, in australia iti luai mercedes B klasse.

enjoy:

http://www.driveaway.mercedes-benz.com.au/


48.000 euro este cel mai ieftin si mai chel mercedes clasa C
T u d o r
Moaaaa... si noi care ziceam ca suntem napastuiti de astia cu taxele. Nu stiu cat e dolarul australian si mi-e lene sa caut dar taxa de lux pentru un SLS e 96000. biggrin.gif un sfert din pretul masinii.
DRAGOS
QUOTE (Rebel @ Feb 25 2011, 08:35 PM) *
QUOTE (DRAGOS @ Feb 25 2011, 02:07 PM) *
Pe mine ma amuza ca se discuta problema de pe 2 continente diferite. Am pipait prin interior 2 accorduri de state, un sedan si un coupe. Coupe-ul era decent(dar tot sub ce gasesti in EU), dar sedan-ul era sub orice critica, o calitate a asamblarii de fix 2 lei, un logan cu badge-uri honda. Si e absolut normal, americanii asta vor, asta se cere, e cunoscuta treaba asta de o gramada de timp. Daca le vinzi americanilor accord de 40.000$+ n-o sa-l cumpere nimeni, asa ca le dai unul de 25.000$. Nu degeaba accordul european e vandut acolo ca si Acura, TSX smile.gif

Acum, hai sa nu dam in extrema cealalta, nu o primi Europa the best si America gunoaie. Puterea de cumparare este mai mare aici si exista si aici pretentii la toate nivelele.
Toyota mea, era model de top la Corolla, peste alte cateva nivele oferite. Nu sunt genul care cumpar cel mai ieftin sau fac rabat la chestia asta intrucat pur si simplu asta e filosofia mea.

Esti gresit informat, prietenii cu Mazda 6, nu stiu unde au vazut diferenta, difera pachetele si alte alea, Mazda e la cam la fel, stiu foarte bine Mazda 6 si aici si acolo pentru ca am un prieten cu una. E aceeasi masina daca vorbim de acelasi nivel de echipare (trim level).

Ma intreb ce Accord ai pipait tu din state si care generatie. Unu la mana, Accordul american este alta masina si nu se compara cu TSX-ul ca platforma tehnica iar dpdv materiale in opinia mea Accrodul american este mai sus. dar hai sa zicem cel putin egale. Accordul vostru este acelasi cu TSX-ul de aici, am verificat. Nu in ultimul rand, TSX-ul este mai mic decat Accord. Accordul american este pe aceeasi platforma cu Acura TL si impart aproape totul mai putin grile, design interior, bla-bla. Dar TL sau Accord sunt mult mai mari ca TSX, TSX este mic, nu stiu cati ar cumpara in Europa un Coupe de 5m ca al meu.
De asemenea, am mai spus si inainte m-am dus dupa TL si am cumparat Accord pentru ca (oricat de ciudat ar suna) Accordul are aluminiu si piele peste tot iar TL-ul era cu pretentii dar cu plastic in loc de aluminiu. Am si facut poze atunci, trebuie sa fie pe forum, a trebuit sa zgarii pe lateral un trim din ala ca sa il arat aici ca nu ma credea nimeni. Honda mea are un fit and finish mult peste medie cum mici exceptii insa nuantele de negru difera putin la soare ceea ce nu ma da pe spate. smile.gif
Da, Accordul nou este sub al meu ca finish si materiale dar peste la motorizare. ca sa tina marja de pret, trebuie sa umble la ceva.
Si Accordul meu a costat cat un TL, cu toate optiunile suplimentare pe el era $45,000 si am batut palma la $42,000.


Asa o fi cu mazda, nu pot sa ma pronunt pana nu vad cu ochiul meu.

De accord american model 2008 vorbesc, iar acolo sunt foarte sigur ca era sub accord-ul european la "fit&finish", cel putin dupa parerea mea. Totusi, ti-am zis ca mi s-a paurt diferit finisat interiorul in coupe fata de sedan. Stiu ca accordul american este mai mare, n-are treaba cu cel european.

Vezi ca la TSX e putin mai ciudata situatia, TSX-ul de pana in 2008 arata ca si accordul european la exterior, dar avea alt interior. Cel de dupa 2008 arata 99% la fel cu accordul european si in interior si-n exterior.
bogcot76
Ia uitati ce spune baiatu asta de la Merz Australia acilica, cum vrajeste el australianu imbufnat ca plateste mult pe aftomobile:

http://www.carsguide.com.au/site/news-and-..._than_in_the_us
Otto73
politica preturilor la masini pe ambele continente este exact asa ca si politica preturilor la carburanti.
AZAZEL
1 dolar australian=0.74 euro
1 dolar australian=1.02 usd
Rebel
QUOTE (Diesel @ Feb 27 2011, 01:22 AM) *
Si la marcile de care zici tu e la fel:
Ford Focus pe Yahoo Autos e doar versiunea sedan in 4 usi, MSRP de $16,640 - $19,670 in functie de dotari cu motor de 2L si 140cp.

La noi o motorizare similara, dotarea Titanium e destul de sus: http://masini.ro/ford/masini-noi/focus-4-u.../motorizare.htm
Fara taxe este 16.510 € adica $22750.65


Oricum se vede o tendinta clara, preturile au aceeasi valoare in cifre, doar difera moneda, parca am fi toti niste maimute retardate.
Normal ca piata de peste ocean e stratificata la fel ca si cea din europa, nu ne asteptam sa se plimbe toata lumea in M3 si M5, insa toti cu banii dati pe masina in Romania ne-am fi luat niste jucarii mult mai interesante in US.

Focusul din EU este muuult mai rafinat ca cel NA. Ford si-a luat multe suturi in cur pana s-a dezmeticit sa introduca acum un an programul "one car" cu aceeas masina peste tot.

Pe de alta parte nu stiu cum in EU toata lumea se plange ca n-are bani dar sunt bani pe cand in America sunt bani dar nu sunt...
Daca ati trai aici ati intelege, e usor asa, vazut din afara, nu luati viata doar din perspectiva pret masina ca sunt altele la care altii platesc inzecit decat voi.

Probabil ca foarte multi dint voi care v-ati lua nu stiu ce masina cu euroii de acasa, ati munci aici sa va platiti imprumutul la scoala, chiria, mancarea si ati conduce un Neon sh.
Nu in ultimul rand, ca sa ai acces la o masina de o anumita categorie it trebuie un downnpayment bunicel si un credit history bun care nu este maturizat decat dupa cativa ani" de buna purtare financiara" iar aia nu se obtine in nici un caz la 23 de ani( si aici vorbesc de canadianul nascut aici nu de emigrantul pe care nu da nimeni doi bani si trebuie sa dovedeasca nu doar credibilitate dar si stabilitate financiara, iar aia costa ani) .



PS
Nu mai scriu in veci de la Ipad. E bun de citit in rest e o toaleta... Il atingi nitel sau din greseala s- a dus dracului pagina sau ce ai scris, nu are sageti sa navighezi pe textul scris in reply, caca maca...
HalbaSus
QUOTE (Rebel @ Feb 26 2011, 11:16 PM) *
Ai vazut preturile la masini in Norvegia? Si e in Europa la cateva sute de km de matale.

cred ca e vorba si de politica aici. Honda Accord de baza in US e cu aproape 10.000 mai ieftina ca la mine. De ce?

Ah, si asta inainte de taxe care la unii sunt zero la altii 5 la altii 13

M-am uitat de curiozitate in pe site-ul mercedes norvegia, un C200 CDI costa 49 924 de euro (OMFG, OMFG) dar masina fara taxe e doar 28.650 de euro... In Romania un C200 fara TVA cosa 28.400 euro... deci nu prea sunt diferente. Inteleg ca diferentele de taxe, TVA, taxa de inmatriculare, etc, pot influenta pretul, dar mai departe sunt putin socat.

Treaba cu "volumul" iar nu o inteleg prea bine, OK, piata americana e uriasa si cumpara triliarde de masini pe luna... cumparand in volume mai mari poti obtine un pret mai bun, pana aici am priceput, dar nu poti obtine un pret mai bun decat pretul de productie decat daca esti dispus sa mergi in pierdere (ori nu cred ca e cazul). Deci daca pretul de productie este in mod evident mai mic decat pretul de comercializare al unei masini in SUA, atunci marja de profit practicata de producatorii de masini in europa este una de 20-40%, iar pentru modele de lux poate ajunge si la 70-80%. Mie mi se pare furt pe fata.

P.S: Rebel, situatia e la fel la absolut toti producatorii, eu am luat modele mercedes/bmw pentru ca la astea nu se pune problema existentei unui model pentru state si a unui model pentru europa (cum e cazul accord, focus, etc).
ozz86651
QUOTE
Repet, ori mercedes face acte de caritate cu americanii ori jecmaneste europenii...


Eu sincer cred ca e si alta treaba, cost of doing bussiness in europa probabil e mult mai mare. Concurenta exista si in Europa, poate chiar mai mare ca in USA ca-s mai multe marci, asa ca nu exista nici un motiv ca pretul sa nu fie redus la maximul permis de piata. Dar pietele sint mai fragmentate, taxele mai mari, vinzarile mai mici, ceea ce pune niste costuri fixe pe masina.

Sint de acord cu posturile lui Rebel, cu destinatia diferita a banilor. In plus, in America daca ai masina premium e cam de neinteles sa n-ai o casa si sa stai intr-un apartament. Sau e de neinteles sa n-ai bani seriosi in contul de pensionare. Citi bani ai pus pentru pensie, Halba? biggrin.gif
Cu toate astea cred ca cine isi permite un C350 in Romania ca echivalent isi permite cam orice AMG sau M in USA (daca e tot in primii x% ca si in Romania) pe care sa o conduca atent cu 75mph smile.gif.



Ca sa va mai necajesc putin smile.gif va spune ca nici o masina nu se vinde la MSRP (exista exceptii care se vind chiar peste msrp, masinile noi, dorite si rare genul Nissan GT-R sau Ford Mustang cind aparuse generatia noua). Unele se vind chiar mult sub, alea americane gen Ford de obicei smile.gif, ca altfel nu le ia nici naiba. Producatorii premium au tendinta sa tina la pret, deci e mai aprope de msrp. Dar de cind cu criza asta s-au mai inmuiat si astia. De fapt acum un an puteai sa iei masini cu citeva mii de $ mai ieftine ca acum.
La exemplul lui halba, pretul final pe care il plateste pe Mercul ala de 39.990$ e de fapt 39,000 asta incluzind destination charge.

http://www.edmunds.com/mercedes-benz/c-cla...style=101349746

HalbaSus
QUOTE
Sint de acord cu posturile lui Rebel, cu destinatia diferita a banilor. In plus, in America daca ai masina premium e cam de neinteles sa n-ai o casa si sa stai intr-un apartament. Sau e de neinteles sa n-ai bani seriosi in contul de pensionare. Citi bani ai pus pentru pensie, Halba?


Deci europenii nu au alte cheltuieli in afara de masina (sau sunt iresponsabili si nu cheltuie decat pe masina) deci isi permit sa cumpere masini mult mai scumpe, da-i dreaqu de bogati iresponsabili. Si europenii au nevoie de un loc unde sa doarma, chiar daca stau in apartament de multe ori apartamentul ala costa mai mult decat casa medie americana (aici inteleg, e vorba de densitatea populatiei care influenteaza preturile imobiliarelor, acelasi mp de pamant are alt pret in Paris, in Austin sau in Manhatan)... Taxele, asigurarile, etc sunt si ele mai costisitoare in Europa (apropo eu cotizez in 3 fonduri de pensii, dintre care in 2 sunt obligat sa cotizez), dar asta e o chestiune de politica pe care iar o inteleg). Ceea ce nu inteleg eu este cum naiba reusesc producatorii auto sa prosteasca europenii in halul asta.
James Kilowatt
Eu am citit doar in diagonala ce s-a scris, insa am senzatia ca nu a fost luat in calcul inca un aspect: concureta, si corectitudinea pietei.
In America probabil masinile europenesti si cele asiatice au exact acelasi statut si deci concurenta mult mai puternica si mai corecta, daca ar veni cu preturile din EU ar muri de foame.
In Europa asiaticele au de platit taxe, iar bastinasii isi pot permite sa umfle preturile. Ceea ce si fac smile.gif Taxele masinilor extraeuropene se repercuteaza si asupra preturilor celor facute aici.
HalbaSus
Treaba cu taxele mi se pare ca au facut-o si americanii o vreme cu masinile japoneze, apoi au aparut fabricile japoneze in SUA smile.gif La fel si in europa, exista deja o droaie de masini japoneze asamblate in europa, ar putea sa le vanda cu 20-30% mai ieftin si ar nenoroci marcille bastinase (sau le-ar obliga sa coboare preturile)... insa nu o fac... cred ca le convine asa, "bai, am gasit un continent unde lumea cumpara compacte submotorizate la pret de masini de clasa medie cu motoare V6, suuuuper... hai sa facem si noi la fel".
James Kilowatt
Nici japonezii nici coreenii nu prea fac masinile mari aici, ci doar compactele sau pe alea mici.
Punem taxe vamale, favorizam dieselul si motoarele mici (specifice europenilor), astfel incat masinile americane si cele made in asiatice sunt clar dezavantajate, iar bastinasii profita.
bogcot76
Nu pot sa-mi dau seama de ce, dar in Europa si trecerea asta idioata la Euro a porcait lucrurile. Nu ma pricep, insa preturile in marci germane la vremea respectiva s-au transformat peste noapte in Euro la paritate cam 1:1. Mai tineti minte? Daca imi gasiti o explicatie pentru asta atunci poate gasiti si cheia preturilor masinilor vandute in Europa.
Cristi2
Unii spun ca ar fi vorba doar de o diminuare reala dar mascata a veniturilor. Cum doar Boc a reusit sa taie salariile cu 25% fara proteste sociale semnificative, se pare ca astialalti nu s-au atins de venituri, partial si din frica de sindicate, mult mai puternice la ei, dar s-au modificat preturile.
Ulterior si TVA-ul, in majoritatea tarilor. Astfel au crescut incasarile la buget.
James Kilowatt
Am auzit si eu teoria asta, care de fapt inseamna scaderea puterii de cumparare, insa expertii se contrazic intre ei. Unii spun ca de exemplul bugetul alocat mancarii a crescut, insa altii explica faptul ca acum 15 ani pt masa de craciun cumparai carne si sunca, acum cumperi homar si somon.

Valabil si pentru masini, inainte luai R5 cu volan si roti, acum iei clio cu clima, geamuri electrice si alte prostii. Clima si geamuri electrice existau si pe vremea lui R5, insa nu erau pe toate masinile, iar una care avea era mult mai inaccesibila decat acum.

Eu cred ca adevarul e undeva intre, nu cred ca a scazut puterea de cumparare, insa au aparut "necesitati" noi.
Cristi2
Necesitati noi si pentru ...noi, si pentru bugetul statului, care in anumite cazuri nu a mai prea putut sa duca povara socialului.
Sunt curios care este/era pana acuma 1-2 ani politica sociala a USA si poate o sa ne mai dumirim nitel.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.